View Full Version : Heinimaan OFFICROSSI 1.3 2014
Tälläinen "harjoituskilpailu" tapahtuma olis tarjolla La 1.3 kuluvaa vuotta.
Ajopaikan osoite*Heinimaantie*(Äetsä) Sastamala Koordinaatit ajopaikalle:N61 14.719EO22 44.859 Heinimaantielle pääsee Tampereentien (tie nro 12) varrelta läheltä Äetsän risteystä. Tampereen suunnasta vähän Äetsän risteyksen jälkeen vasemmalle ja Turun suunnasta vähän ennen Äetsän risteystä oikealle. Risteyksessä lukee Heinimaa, KT Ratsutalli, Pirjon Pirtti Koordinaatit risteykseen: N61 14.960 EO22 43.177 Risteyksestä noin kilometrin päässä tulee pienempi risteys josta käännytään vasemmalle. Tähän kohtaan tullaan laittamaan 4x4 opastekyltti. Pienen ajomatkan jälkeen käännytään oikealle ja tähänkin risteykseen laitetaan 4x4 opastekyltti. Sitten oletkin jo pihatiellä ja ajat niin pitkälle kun vastaan tulee parkkipaikkana toimiva pelto.
Maastoa on monenlaista ja kukaan ei tiedä millainen keli on tapahtumapäivänä :D :D
Alueella on ulkowc miehet/naiset. Niin ja sähkö/korjausmahdollisuus..
Ilmoittautumiset tähän ketjuun ja toivotaan sitoutuvana...
Osannottomaksu 30€/ajoneuvo/luokka, maksu paikan päällä ilmoittautumisen yhteydessä.
Katsastus/ilmoittautuminen alkaa kello 9.00 ja loppuu 10:30. Ilmoittautumisen yhteydessä saatte lapun johonka katsastus merkkaa kilpailijanumeron ja todisteen katsastuksesta..
Ohjaajakokous n. klo 10:45
Pikkuluokka starttaa n. klo 11.00
Katsastuksen jälkeen vapaa tutustuminen rataan jonka tapahduttava ennen ohjaajakokousta
Ettei menis pelkäksi ajamiseksi niin saatetaan antaa joka autoon pätkä lippusiimaa ja jos autokunta katkaisee siiman niin myös korjaa sen :D ;)
Alueella myös buffetti josta makkaraa, kahvia, vastaleivottuja sämpylöitä, yms.
Yleisölle vapaa pääsy.
Saa mulle soittaakkin jos on kysyttävää O44-2971245/Sami
Luvassa pienet palkinnot, by Kutunjuusto.
EDIT. Perus mönkijöille ei kilpailussa ole luokkaa mutta rinnan istuttavalla 2-paikkaisella "mönkijällä" voi osallistua pikkuluokkaan
Muistakaa että tämä on harjoituskilpailu joten osallistuminen on omalla vastuulla!!!
LISÄYSTÄ: Ikärajasta ei ole mainintaa missään joten, alle 15v ei hyväksytä edes apukuljettajaksi ja kuljettajan pitää olla yli 18v!!
Jos on alle 18vuotias apukuski niin suositeltavaan on saada äiskältä tai iskältä lupa osallistua ;)
Ilmoittautuneet.
Pikkuluokka:
Näpä/ -Kota RZR
Varviracing/
SamiN/ -Patrol
MikkoS/suzuki
Ya3 69/uaz
Harbor Cruisers Team ULC/
linttala/
Isoluokka:
Ford59/ -Muuli
Offroadjouni/Jeep
PALKINNOT:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3363&pictureid=147145
Pikku luokan ja ison luokan palkinnot:
-ekat palkinnot polttoaineen turvatankit
(pienempi pikku luokkaan ja isompi isoon luokkaan)
-toiset palkinnot ladattavat ledlamput ammattikäyttöön
(samanlaiset molempiin luokkiin)
-kolmannet palkinnot
--pikku luokkaan ohjauspyörän pikalukitus
--isoon luokkaan joustava hinausköysi mallia britannia
VOITTANEIDEN AJONEUVOJEN APUKUSKEILLE Kutunjuusto t-paidat. Varataan kokoja niin että sopivia löytyy. (tai saa sen t-paidan kuskikin ottaa jos appari haluaa tuon tavarapalkinnon :D)
-kaato/ja tai show palkintoina Kutunjuusto t-paitoja
(kokoja varataan sen verran että sopivat löytyvät)
Uskoisin ettemme pysty välttämään tilaisuutta;) Muuli siis tulossa isoon luokkaan.
ImacInnes
11.01.2014, 16:01
Katsomaan, kuvaamaan ja kannustamaan olisin tullut, vaan onkin FJDC:n tavitreffit ja vuosikokous tuolloin ja tarvii olla siellä.
No eiköhän näihinikin karkeloihin joku 370:stä FJDC:läisetä kerkiä.;)
Ei muuta kun kiihkeetä kisaa vaan sinne.
Kuvatkaa ja viteoikaa kovasti niin on meillä poissaolijoillakin kateltavaa!
t. Ismo ämmä
Radan mallia...
Vihreällä on merkitty helpommat ja punaisella parhaimmat ohitus kohdat, muuallakin pystyy ohittamaan..
hj 60/61
11.01.2014, 16:54
Katseluoppilaaksi vois kyl saapuu... Radalle ei välttis tarvi omalla autolla tulla...
hj 60/61
11.01.2014, 19:26
Juu, apujoukkoihin kans mukana, jos tarvetta esiintyy....
Eiköhän sitä eksytä taas paikalle ihmettelemään.
Ei mitää rataa olis minkä pysty vetää crossimönkkäreillä tuhoomatta kivikoissa laitteita?
Ei mitää rataa olis minkä pysty vetää crossimönkkäreillä tuhoomatta kivikoissa laitteita?
no eiköhän se ole kuskista kiiinni..c:eek::eek:
mä vedin aikoinaan kiimakalliolla 660R RAPTORILLA radan tuhoamati jammua :eek: :D:D:D :cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool: :D:D:D:D ;);););) :):) ;);) :cool::cool: :D:D :);):rolleyes::cool:
Valitettavasti näihin kapinoihin ei tule mönkijöille luokkaa eikä rataa....
Toi rata näyttää kovin houkuttelevalta = vauhdikkaalta:)
Jyrkkä ehkä...on kyllä vähä kaukana...ja onkohan meillä (toimivaa) autoakaan, pitää kuskilta kysellä kiinnostusta tapahtumaan... Tietysti jos palkinnot on hyvät nii sitte ... ;)
Jyrkkä ehkä...on kyllä vähä kaukana...ja onkohan meillä (toimivaa) autoakaan, pitää kuskilta kysellä kiinnostusta tapahtumaan... Tietysti jos palkinnot on hyvät nii sitte ... ;)
Onhan teillä kytkintä vajaa oleva.....
Onhan teillä kytkintä vajaa oleva.....
Mitä! Etkös ole vielä saanu sitä kuntoon??
- jotenkin arvasin että Hannulta tulee kommenttia ;)
No ihan tosissaan....jos päästäis lähtemään, niin onko lähistöllä edullista (ts. ilmaista) majoitusta?
Tämähän vois olla hauska kisa, tarttee laittaa vakaavaan harkintaan. Pari tarkennuskysymystä:
Onko toi reitti sellainen että siellä pärjää vinssittömällä autolla?
Meneekö lapikas (285/85x16) iso- vai pikkuluokkaan?
Rata on osaltaan nopea ja jo hetken harkitsin että pitäiskö virittää jonkinlainen tukkikasan keskelle latua pudottamaan nopeuden, mutta toivon että kuskeilla on sen verta jii:tä päässä et osaa itte ajaa sopivalla nopeudella :D
Tämähän vois olla hauska kisa, tarttee laittaa vakaavaan harkintaan. Pari tarkennuskysymystä:
Onko toi reitti sellainen että siellä pärjää vinssittömällä autolla?
Meneekö lapikas (285/85x16) iso- vai pikkuluokkaan?
Tuossa radalla ei ole kuin yksi iso nousu jonka pystyy kiertämään, se vaan on hieman pidempi... Tuohon nousun yläpäähän tulee kyllä vinssiauto passiin eli teoriassa pärjää vinssittömällä autolla..
Eikös tuo lapikas ole inan päälle 35" eli isoluokka.
Tullaan pikkuluokkaan Kota RZR:llä
Hyvän olonen setti :)
Kierrostenlaskutapaehdotelma on kyllä rehellisesti sanoen hengenvaarallinen :eek:
Eli 35 x 14 x 15 boggereilla joutuis isoon luokkaan?
Eli 35 x 14 x 15 boggereilla joutuis isoon luokkaan?
Lukee tuolla liitteessä melko selvästi jopa kahteen kertaan.
PeteTurku
13.01.2014, 06:53
Hyvän olonen setti :)
Kierrostenlaskutapaehdotelma on kyllä rehellisesti sanoen hengenvaarallinen :eek:
Tätä samaa mietiskelin, mut en kehdannut ensimmäisenä kommentoida. Ikkunat kurassa ja miäletön kiire päällänsä saattaa joku appari jäädä auton alle. Ja kyllä se järki häviää kuskilta viimeistään siinä vaiheessa kun tuuppaa potan päähän.
Eikös tuo lapikas ole inan päälle 35" eli isoluokka.
Eiks se oo vähä alle??
Tai siis sehän tietty riippuu, että mitataanko se vai verrataanko johonkin?
Tätä samaa mietiskelin, mut en kehdannut ensimmäisenä kommentoida. Ikkunat kurassa ja miäletön kiire päällänsä saattaa joku appari jäädä auton alle. Ja kyllä se järki häviää kuskilta viimeistään siinä vaiheessa kun tuuppaa potan päähän.
ei kai se ole ongelma,jos kierrostenlaskupaikka on siimoitettu ja ohituskiellossa?
PeteTurku
13.01.2014, 09:47
ei kai se ole ongelma,jos kierrostenlaskupaikka on siimoitettu ja ohituskiellossa?
Silti jää vielä peräänajon riski. Jos vaiks jarrut sattunu menemään yllättäen epäkuntoon.
Off topic: Nyt kun päästiin turvallisuus asioihin niin olisiko mahdoton sääntö crossikisoihin ajo- tai huomiovalo pakko. Parissa kisassa miettinyt tätä, kuraisten ja huurteisten ikkunoiden läpi välillä tosi hankala nähdä muita autoja takaviistosta ja sivulta. Valoihin kiinnittäisi heti huomion jos niitä lähestyy kiertotie risteyksiin tai joku alkaa ohittamaan. Ei tulisi niin helposti tönästyä vahingossa ohittajaa radalta.
Olisko tossa kierrosten laskupaikan edellä sellaisia mutkia mistä näkee yli, mutta vauhdit putoaa väkisinkin pieneksi. Jos tulee teknisiä ongelmia niin mutkat menee suoriksi eikä toisia päin.
moggi-samuli
13.01.2014, 15:58
Kysymys pikkuluokkaan. Saako käyttää nastarenkaita jos osallistuu rinnakkain istuttavalla mönkijällä?
Renkaiden koko tarkastetaan katsastuksessa tulkilla, koska noi renkaiden kokomerkinnät on mitä sattuu....
Tuohon kierrosmerkintään sen verran että, merkkauskohta on heti yli 90asteen ahtaan kurvin jälkeen ja tuon kurvin jälkeen merkkaustaulun kohdalle mahtuu 2 autoa rinnan. Siitä eteenpäin aukeaakin alamäkeen suora joka loppuu taas 90asteen kurviin :D :D
Tämä kierrostenlasku riippuu paljolti siitä montako tiimiä ilmoittautuu/luokka ja siitä paljonko on vapaaehtosia kisapäivänä paikalle ilmaantuu, jos vapaaehtoisia on tarpeeksi niin sitten järjestävä taho laskee kierrokset...
Nastarenkailla (normi tieliikennenastoitus) saa osallistua mutta piikkirenkaat/ketjut on kielletty.
Onks ny parempi mieli :D :D
moggi-samuli
13.01.2014, 17:06
Eli NASTArenkaat jäävät kotiin..
Silti jää vielä peräänajon riski. Jos vaiks jarrut sattunu menemään yllättäen epäkuntoon.
Toi oli hyvä pointti kyllä..
..Varsinkin jos hiukka nuorempi väki ajelee.
Oliko alaikäräjaa?
Oliks tuolla jotain märkää (nyt tosin jäätyy hyvin mut.. ) meinaan, jos on lumiset maisemat niin eikäi rapaa ny kauheesti lennä?
Kui toi regaskoko nyt on 34" ja pienemmät pikkuluokkaan, ei nimittäin huvita tolla patrollilla lähtee 35" :lla isoon luokkaan.. (eikä muita offirenkaita ole eikä tähän hätää tule)
Apukuskin ikäraja 15v kuskin 18v.
Jos kirjoitetaan että alle 35" ja yli 35" niin kumpaan luokkaan menee 35"?? Siksi päädyttiin tohon 34 ja 35 ja mikä kitinä siitä tulee jos otetaan tulkkiin tietty millimäärä ja cooperin 35x12,5 ei mahdu ja kumhon 35"x12,5 mahtuukin??? Edittinä tuli mieleen, joskus mittailtiin huvikseen noita renkaita ja esim. maxxis mudzilla 35x13.5x15 10"vanteella menee pikkuluokkaan..
Voi sieltä märkääkin löytyä mutta tulevat lämpötilat määrää kuinka helposti :D
Renkaiden koko tarkastetaan katsastuksessa tulkilla, koska noi renkaiden kokomerkinnät on mitä sattuu....
Minkä kokoinen toi tulkki on millimetreissä?
moggi-samuli
13.01.2014, 19:14
Entäpäs onko tuo 90min aika per luokka? Mahtaa alkaa vehkeet sulamaan.
Entäpäs onko tuo 90min aika per luokka? Mahtaa alkaa vehkeet sulamaan.
Onko pakko ajaa niin kovaa?
Minkä kokoinen toi tulkki on millimetreissä?
Tulkki tulossa Kutunjuustolta ja en ole sitä vielä mittaillut..
Entäpäs onko tuo 90min aika per luokka? Mahtaa alkaa vehkeet sulamaan.On per luokka...
Onko pakko ajaa niin kovaa?
Ei, vaan välillä voi käydä vaikka kahvilla :D tai tehdä esim renkaan vaihdon tms pikku huollon...
offroadjouni
13.01.2014, 21:36
Onko pakko ajaa niin kovaa?Tietysti on pakko ajaa täysillä. :p Sikäli mikäli Jeeppi on iskussa niin olen tulossa ajamaan isoon luokkaan.
Onko pakko ajaa niin kovaa?
Tietysti on pakko ajaa täysillä. :p .
No eikai kukaan nyt täysillä aja....:rolleyes:
Rolpatti
13.01.2014, 23:30
Mikäs oli kuramatorossis ajoaika? ei siellä ainakaan vehkeet sulanut ja siin radalla vauhtii piisas...
Varovainen ehkä Tatsunilla. kuljettaja remontissa ja auto nuolee viime reissulta saamiaan haavoja.
Jos trolli on ehjäytynyt ja boggerit menee tulkista pikkuluokkaan niin varovainen alustava ilmo.. Varoiksi otetaan nastagummit.
Mahdollisesti paikalla Grizzyllä tai Raptorilla
isoon luokkaan jeepillä tullaan
Pörö on täällä järkkäilemässä hienoa kisaa meille ja kirjoitteli ekassa postauksessa Kutunjuuston laittavan pienimuotoiset palkinnot.
Jotta ei menisi pelkäksi lupailuksi, niin laitellaan hieman fotoa. :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3363&pictureid=147145
Pikku luokan ja ison luokan palkinnot:
-ekat palkinnot polttoaineen turvatankit
(pienempi pikku luokkaan ja isompi isoon luokkaan)
-toiset palkinnot ladattavat ledlamput ammattikäyttöön
(samanlaiset molempiin luokkiin)
-kolmannet palkinnot
--pikku luokkaan ohjauspyörän pikalukitus
--isoon luokkaan joustava hinausköysi mallia britannia
VOITTANEIDEN AJONEUVOJEN APUKUSKEILLE Kutunjuusto t-paidat. Varataan kokoja niin että sopivia löytyy. (tai saa sen t-paidan kuskikin ottaa jos appari haluaa tuon tavarapalkinnon :D)
-kaato/ja tai show palkintoina Kutunjuusto t-paitoja
(kokoja varataan sen verran että sopivat löytyvät)
Lisäksi Pörö lupaili Kutunjuuston toimittavan katsastukseen renkaiden mittaustulkin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3363&pictureid=147146
Omavalmistetulkki näyttää tältä. Picun tarkka kotkankatse näkee että tulkki olisi millin auki 34 tuumaa. :D Mutta tulkki antaa hieman periksi voimakkaissa käsissä, joten se yksi milli ei ole ongelma. :D
Katsastukseen otetaan mukaan tuo kuvassa näkyvä metalliviivain jossa on toisella puolella tuumat ja toisella puolella sentit. Olisikohan paikallaan pyytää tapahtumaan virallista ja vapaaehtoista katsastuksen valvojaa. :p
Mutta pääasiallinen tavoitteemme tuolla 34 tuuman rajalla on se että pikkuluokka pysyisi ihan oikeasti pikkupyöräisten sarjana ja saataisiin sinne isoon luokkaan enemmän kisaajia. Iso luokka kun on monessa kisassa potenut osallistujapulaa.
Nonii Nyt olis kuvia palkinnoista ja tulkki tietoa...
Kysykää ihmeessä jos on jotain epäselvyyksiä tai jos on muuten jotain fiksuja ehdotuksia.....
Laita nuo palkinnot ekaan viestiin, jos vaikka ilmoituksia alkaisi tulemaan enemmän. Tai sitten mää joudun lähtemään kisailemaan Ketaran kanssa, kun olis tarve tuolle tankille... :)
Laita nuo palkinnot ekaan viestiin, jos vaikka ilmoituksia alkaisi tulemaan enemmän. Tai sitten mää joudun lähtemään kisailemaan Ketaran kanssa, kun olis tarve tuolle tankille... :)
Näin tein :D
P.s joko laitan sut listalle :D
Näin tein :D
P.s joko laitan sut listalle :D
Ootellaan vielä hetki... Tai jos lupaat, ettei kisan jälkeen sada lunta enää tälle talvelle. Porsii laitteet kuitenkin ja minä en lumikolaan koske! :D
Ootellaan vielä hetki... Tai jos lupaat, ettei kisan jälkeen sada lunta enää tälle talvelle. Porsii laitteet kuitenkin ja minä en lumikolaan koske! :DJuu lupaan, tai jos kuitenkin sataa nii ne sulaa pois... :D :D :D
Jokos joku on ehtiny mittaan että kumpaan luokkaan 16-35-15 Boggereilla mennään.
Tai mä mittailin jo rullamitalla ja se on niin hilkulla että ei pysty sanoon, pitää varmaan tehä tulkki.
No oma osallistumiseni ei oo nyt siitä kii että kumpaanko luokkaan joutuis. Mutta ihan ei uskalla viä ilmoo laittaa... Eli katiska BJ mahollisesti mukana.
Voipi olla et tullaan wagoneerilla, jos ducato ei ehdi ehjäytyä..
Mutta kaaria ei (vielä) ole pääkaari takatuin tarkoitus laittaa, jos kerkii..
Mut oliks niissä kivikoissa sit varmasti hinausapuja, kun toi tuodaan ajamalla ja ajamalla pitäs päästä poiskin..
On hinaus apuja tarvittaessa ja toi 35 boggeri menee mielestäni mittojen puolesta isoon luokkaan.. Rullamitta antaa yleensä vain suuntaa :D Tulkki tais olla n.85-86cm
Kelpaako suzuki ilman takakattoa kun ei oo kun oma targakaari?
offroadjouni
03.02.2014, 15:28
Joo, viikonlopun testiajot meni sen verran sujuvasti että enköhän minä tule Jeepillä ajamaan isoon luokkaan.
Kelpaako suzuki ilman takakattoa kun ei oo kun oma targakaari?
Puhelinkeskustelu katsastusmestarin kanssa johti siihen lopputulokseen että tervetuloa, eli joustamme sen verran että "orkkiskaari" riittää... Mut et saa sit kaataa kippoas :D
Radan profiili on sellainen ettei kovin helposti saa kaatumaan, mutta poikkeus vahvistaa säännön....
Kovasti näyttää siltä että jokaiselle osallistujalle on palkinto :D
Eli ilmoittautumisia nyt että joutuu oikeesti ajamaan palkinnoista!!!
Ensi lauantaina on ratapalaveri heinimaalla ja sen jälkeen koitetaan saada jokunen kuvakin jos se houkuttais......
Lisäsin ekaan viestiin mun puhelinnumeron jos jollakulla on pakottava tarve soittaa :D :D
Puhelinkeskustelu katsastusmestarin kanssa johti siihen lopputulokseen että tervetuloa, eli joustamme sen verran että "orkkiskaari" riittää... Mut et saa sit kaataa kippoas :D
Jees. Ilmoittaudutaan sit pikkuluokkaan.. Ja ajetaan varovasti ettei satu mitään :D Tosin ei tuollaisella suzukilla kauheen kovaa pääsekkään :D
Kekkeruusi
04.02.2014, 17:30
ei tuollaisella suzukilla kauheen kovaa pääsekkään :D
Äläs ny Mikko valehtele :)
Kovasti näyttää siltä että jokaiselle osallistujalle on palkinto :D
Eli ilmoittautumisia nyt että joutuu oikeesti ajamaan palkinnoista!!!
Ensi lauantaina on ratapalaveri heinimaalla ja sen jälkeen koitetaan saada jokunen kuvakin jos se houkuttais......
:D
Älähän nyt siellä yllytä immeisiä, toi isompi tankki on just mulle sopiva :eek::D
Yksi neuvostovalmiste ilmottautuu kisaan! Ei oo ihan täyttä varmuutta luokasta ton insan koon takia mut tulkilla se selviää sit paikanpäällä. on vähän kiikun kaakun. Pikkuluokka ny ensalkuun.:D kaaret vyöt ja jarrut autosta löytyy vaikka uazista onkin kyse... :eek:
Ja pieni tankki on just passeli tohon valkoseen pastirolliin (sit kun se joskus 2015 liikkuu);)
Wagossa ei ole kaaria kun mätäpaiseitten paikkaus venyy ja venyy.. Mut jos siinä on tuoreet kilvet pääseekö pikkuluokkaan? Kaatamisesta sano mitään ku ei ole testattu..
foorttiF150
05.02.2014, 22:00
voipi olla et pikkuluokkaan tullaan kans koheltamaan :eek:
voipi olla et pikkuluokkaan tullaan kans koheltamaan :eek:
ainaki renkaiden puolesta harri tulee koheltamaan. :D:D :cool:
Kovasti näyttää siltä että jokaiselle osallistujalle on palkinto :D
Eli ilmoittautumisia nyt että joutuu oikeesti ajamaan palkinnoista!!!
Ensi lauantaina on ratapalaveri heinimaalla ja sen jälkeen koitetaan saada jokunen kuvakin jos se houkuttais......
Lisäsin ekaan viestiin mun puhelinnumeron jos jollakulla on pakottava tarve soittaa :D :D
Nyt on ensi lauantai, missä kuvat? Jotain audiovisuaalista pätkääkin vois kattella. :)
Nyt on ensi lauantai, missä kuvat? Jotain audiovisuaalista pätkääkin vois kattella. :)
Kait ne sieltä tulee ku nettiyhteys rupee toimiin kunnolla.:D
Ite sen verta flunssas etten paikalla käynyt mutta videon voisin varmaan linkittää.....
http://www.youtube.com/watch?v=8QvAAGU8wIg
foorttiF150
08.02.2014, 22:45
ajojalkaa alkos heti vipattaan:D
ajojalkaa alkos heti vipattaan:D
Eli listalle :D
Nytkun rupeski hiukan tarkemmin kattoon niin rata kulkee läpi tuon peltoaukeen joka on ennen toiminu parkkipaikkana. Mihis nyt tulevassa tapahtumassa yleisö/kisakalusto saa parkkeerata kaluston?
Ilmeisesti tonne pellon keskelle, radan sisäpuolelle siis...?
foorttiF150
09.02.2014, 08:54
Eli listalle :D
kyllä vain.. pikkuluokkaan tullaan :)
Talkoot todella pidettiin eilen. :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3363&pictureid=148697
Buffettina toimivan terassin varustetasoa paranneltiin. Pressu estää ikävän läpituuleemisen. Makkaranpaistajilla on nyt mukavammat työolosuhteet.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3363&pictureid=148698
Radan varrelta kerättiin pois kaikki sinne kuulumaton. Ja Eerollahan on tunnetusti pitkin tonttia monenlaisia aarteita. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3363&pictureid=148699
Makkaranpaistajilla ja -jonottajilla on mukavat näköalat suoraan radan nopeimpiin kurveihin.
Siimoja ei laitettu vielä turhaan tuulen riepoteltavaksi. Ne ehtii lähempänä ajankohtaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3363&pictureid=148700
Koska terassille kulku on ollut suulin kautta, piti nyt tehdä rappu ulkokautta. Suuli kun on täynnä talvisäilytyksessä olevia aarteita. :)
Ossi ajeli Krossilla rataa moneen kertaan läpi ja kyseisellä videolla näkyy ensin reitti nopeampaa mäkinousua hyväksi käyttäen ja toinen kierros hitaampaa mäenkiertoa ajaen.
Videolla ei näe metsäsaarekkeen takana olevaa rataosuutta. Siellä rata kaartaa laajalla hevosenkengällä ja tarjoaa kilpailijoille mahdollisuuden testailla tosissaan driftauskykyjään. :D Siellä voivat myös vauhdikkaimmat ohittaa hitaammat kurvailijat.
Pahoittelen että monituntinen hidas lataus on heikentänyt kuvan laadun rakeiseksi. Nettiyhteys katkesi siinä vaiheessa kun olisin sen vielä tänne eilen iltapäivällä linkittänyt. :(
edittinä: ei se kuva olekkaan mikään rakeinen. se taitaa olla vaan tää mun oma yhteys joka tökkii oikein kunnolla :D
8QvAAGU8wIg
(kisassa ei tuota ulvomista tarvitse kuunnella silmät savusta punaisiksi kirvoittuneina, nimittäin Krossi sijoitetaan vinssaustehtäviin siihen ainoaan mäkikohtaan) :D
Nytkun rupeski hiukan tarkemmin kattoon niin rata kulkee läpi tuon peltoaukeen joka on ennen toiminu parkkipaikkana. Mihis nyt tulevassa tapahtumassa yleisö/kisakalusto saa parkkeerata kaluston?
Ilmeisesti tonne pellon keskelle, radan sisäpuolelle siis...?
Nyt ei pidä väheksyä Eeroa maan omistajana ja tapahtumien järjestäjänä. Nimittäin jokavuotisiin Paukepäiviin verrattuna nämä ovat vielä pienet karkelot. :)
Siitä viimeisestä risteyksestä kun käännytään pihatielle, niin kaikki tulevat autot ohjataan risteyksessä olevalle isolle pellolle. Katsojat omaan reunaan ja kilpurikalustot toiseen reunaan. Myös katsastus tapahtuu samaisella pellolla.
Paikanpäällä on opasteita ja opastusta. Myös lähempänä kisa-ajankohtaa informoidaan täällä asioita jotka tärkeimmiksi näemme.
RATA-ALUEELLA KULKEMINEN TULLAAN KAIKIN OSIN KIELTÄMÄÄN!
Kuvaajille voidaan antaa lupa, mutta sitä pitää ehdottomasti pyytää tapahtuman järjestäjiltä. Kaikilla tapahtumanjärjestäjillä on keltaiset huomioliivit ja sellaiset olisi suositeltavaa löytyä mahdollisilta kuvaajiltakin ihan omasta takaa.
ImacInnes
09.02.2014, 11:46
Ompa hienoa jos todellakin yhdestä paikasta näkee lähes kokoradalalla tapahtuvan toiminnan niin kuin videoat päättelin!! HIENOA!
Harmi kun ei pysty olemaan kahdessa paikassa yhtäaikaa??
Antoisaa kisaa vaan siinne.
Kuvatkaahan kovasti videoo, niin nähdään meinaako muillakin mennä leveäksi kuin Ossilla nuo ajolinjat? ;)
t. Ismo Ämmä
Ompa hienoa jos todellakin yhdestä paikasta näkee lähes kokoradalalla tapahtuvan toiminnan niin kuin videoat päättelin!! HIENOA!
Harmi kun ei pysty olemaan kahdessa paikassa yhtäaikaa??
Antoisaa kisaa vaan siinne.
Kuvatkaahan kovasti videoo, niin nähdään meinaako muillakin mennä leveäksi kuin Ossilla nuo ajolinjat? ;)
t. Ismo Ämmä
Juu ajolinjat ne meni aika pitkäksi eritoten kun autosta pamahti kuinka ollakkaan heti alussa jarruletku poikki. :D
Juuri noiden levenevien ajolinjojen vuoksi rata-alueella kuvaaminen sallitaan vain lupaa pyytämällä ja omalla vastuulla keltaliivit päällä. Nimittäin tuo käyttämäni kuvauspaikka olisi hyvä mutta erittäin hengenvaarallinen. :D
Jaa-a.. pitäsköhän sovitella pastirolliin turpoo..
Jos isoon luokkaan ei tule enempää osanottajia niin otan noi 35 x14 x15 boggerit mukaan varoiksi..
Vai onko tarkoitus yhdistää luokat jollei osanottajia tule?
en viitti jeeppiä palottaa, senverran sebu tehny hommia sen eteen et koitan kilvittää..
Patrollis kaaret kuitenkin jos lipsahtaa..
PeteTurku
09.02.2014, 20:20
Eiköhän se pidä ottaa ULC tallista ulos ja lähteä lystin pitoon. Mitä ilmeisemmin renkaat menee pikkuluokkaan.
Harbor Cruisers Team ULC
Orvasto/ Louanto
linttala
10.02.2014, 14:22
mahdollisesti kans vois tulla pikkuluokkaan ruoputtaa jos saa ohjaus vermeet kuntoon mutta eiköhän
Loistavaa!!!
Isossa luokassa pääsee palkinnoille kunhan tulee edes paikalle :D:D:eek:
Lisää rohkeita tiimejä kaivataan, kyllä näistä kivat kapinat saadaan.....
foorttiF150
10.02.2014, 20:26
jos näyttää siltä ettei isoonluokkaan tuu enempää väkee ni siirrän itteni sinne ettei nyt pelkällä ilmaantumisella voita :rolleyes:
En äkkiseltään löytänyt tietoa, mihin aikaa kisa alkaa?
En äkkiseltään löytänyt tietoa, mihin aikaa kisa alkaa?
Tuolla kilpailukutsu linkissä on että ilm./kats. Alkaa 9:00 ja pikkuluokka starttaa 11:00.
22.2 Klo9:00 vapaaehtoiset talkoolaiset heinimaantielle, pidetään pienimuotoinen kisapalaveri ja katsotaan ketä tekee mitäkin ja missä ja milloin... Pääasiassa kisan kulkua koskevat asiat..
Voi surkeus ettei tönkijöillä ole ajoo ,rata näyttäs jopa liian hyvältä jopa crossitönkijöille saati sitten nelikoille ainakin videon perusteella :(
Onks kaikki viä talviunilla???
hj 60/61
20.02.2014, 11:35
Mä tuun talkoilemaan kyl nyt lauantainakin, jos en ihan ysiin ehdi, ni sit muodikkaasti myöhässä, mut mukana. Tarviiks muuten jotain kaluja tai matskuja ottaa mukaan?
Ei ole tarvetta ottaa mitään muuta kun ittensä mukaan....
Moi,onks käsijarru pakollinen,olis kyllä kiinnostus tulla katsoman maisemia
Moi,onks käsijarru pakollinen,olis kyllä kiinnostus tulla katsoman maisemiaSanoisin ettei käsijarrun tarvitse toimia kunhan normi jarrut toimii...
Editoitu ekaan viestiin hiukan kilpailun kulkua......
foorttiF150
22.02.2014, 22:27
joudun perumaan osallistumisen huonolla tuurilla
:(
Ans kattoo!! Viime talvesta saakka on o-tehostin,kytkin ja perä odottanu korjaajaansa ja vihdoin tänään alotin :D
Ans kattoo!! Viime talvesta saakka on o-tehostin,kytkin ja perä odottanu korjaajaansa ja vihdoin tänään alotin :D
Nyt jo :O
Ny kaikki muutkin reippaasti laittaan autoja iskuun ja kisaamaan lauantaina:)
Pahalta näyttää osallistuminen, logistisista ongelmista johtuen..
..vielä koitan plän c ja d kysellä.. mut tod näk ei saa kyytiä..
Ainahan tapahtumanjärjestäjille on ikävää luettavaa kun peruuntumisia tulee, mutta siihen pitää vaan tottua.
Silti järjestäjinä olemme vielä kympillä mukana ja TOIVOMME ILMOITTAUTUMISIA lisää lauantain offispäivään.
Paikka on kisaan sopiva, rata nopeatempoinen ja mielenkiintoinen. Hieman jotain uuttakin yritetään vanhojen totuttujen tapojen lisäksi mielenkiintoa ylläpitämään.
Huoltomahdollisuus on ja koska kisa on pitkä niin huoltaminen jopa kannattaa mikäli vauriot muuten sen sallivat.
Tavarapalkintoja jaetaan ja niistä voi olla jopa jotain pientä hyötyä.
Buffetti löytyy ja sieltä voi pientä hintaa vastaan ostaa jopa itse leivottuja sämpylä voileipiä makkaroita ja kahvia unohtamatta.
Kuvaajia on tulossa ja uskoisin jopa sellaisia jotka todella myös julkaisevat otoksensa muidenkin nähtäväksi.
Itse yritän parhaani mukaan videokuvata tasapuolisesti molempia luokkia.
Puitteet ovat hienot, kiitos Eeron. Mutta ilman riittävää kisaajamäärää homma tahtoo jäädä laimeaksi kovasta yrittämisestä huolimatta.
Ilmoittautumisia lisää odotellen,
Heinimaan crossikisan järjestäjät. :)
Pahalta näyttää osallistuminen, logistisista ongelmista johtuen..
..vielä koitan plän c ja d kysellä.. mut tod näk ei saa kyytiä..
Minkäs moinen kampe pitäis paikalle saada, ainakin joku pätkästy patrolli mahtuis varmaan meijänkin kyytiin jos koukattais sen kautta?
Missäs kaikki muut piileskelee, Tostanoin, Kuramadot jne. Jne..
Pitkä , hiukan kevennetty patrol. Profiilis kuvia, se musta kaarellinen. Plän c kysymäti viel.
linttala
26.02.2014, 22:59
nyt on pikkusen katkolla osallistuminen crossiin kun lakkas toi kikotin käymästä mutta vein sen tänään kareksen pajalle elvytettäväksi että toiveita on
Kohta ei oo muutakun talkoolaiset paikalla lauantaina ja katsojia jos tätä menoo kilpailijoita peruu. :(
Tulossa,vaikka paljon olis vielä tehtava
Työkaveri lupas pakun ja harjusiivous traikun. Eli tulos. Työn takia voi mennä katsastus tiukille mut senhän voi hoitaa puhelimitse.. Eiks je?
Sairastapauksen vuoksi on peruttava, sen verran toipilaana vielä ettei vaan mitenkään pysty.
Eli isossa luokassa on nyt tilaa...
Ans kattoo!! Viime talvesta saakka on o-tehostin,kytkin ja perä odottanu korjaajaansa ja vihdoin tänään alotin :D
Kunnossa :D
Muulia hypistellään kovasti tänä ja varmaan huomis iltakin, onneks on keksitty viimetinka, muuten kaikki jäis tekemättä;), Kuljetus autoonkin pitäis vielä laturiremppa tehdä ennen lähtöä:mad: Mutta täysillä ollaan tulossa :)
Hyvä että edes jotkut tulee.... pienet kilpailut näistä varmaan muodostuu mutta kisat kuitenkin.....
Seuraavaan kisaan ei hommata kunnollisia palkintoja vaan haetaan jostain wurthiltä ilmaisia suikkia.. :-) tai agan.....
Harmi kun ajankohta ei nyt natsannut oman aikataulun ja budjetin kanssa, muuten oisin ehdottomasti ollut mukana.
Kikotin teoriassa kunnossa.
Huomen haetaan uus huoltoauto niin pääsee paikalle.
foorttiF150
27.02.2014, 20:24
pörssi kuiva.... ei pääs tulee :mad:
Onko osallistuminen kallis palkintoihin nähden vai? Harrastuskest maksaa aina:D:D
Pientä hypisteltävää jäi vielä huomiselle.. muuten vehkeet kunnossa. Eli tulossa ollaan! Harmi kun lumet suli pois niin ei pääse sladitteleen mut eiköhän se pelto tuu aika liukkaaksi kun siitä muutaman kerran ajetaan..
Tänään oltiin siimoittamassa rata-alue.
Kaikki on valmiina huomista kisaa varten. :)
Edelleen voi ilmoittautua ja vaikka hetken mielijohteesta vain päättää saapua huomenna katsastukseen ilman mitään ennakkoilmoittautumista.
Katsojiakin toivotaan paikalle runsain määrin, sillä huomenna selviää kovan väännön jälkeen kuka on radan kunkku. :)
TERVETULOA!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3363&pictureid=149950
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3363&pictureid=149951
Pörö varmaankin vielä informoi illan aikana täällä palstalla pienistä muutoksista kisan kulkuun liittyen. :)
Hianolta näyttää keli eli menee mutapainiks. :-) uazi kärryn päällä ja osittain kunnossakin. Sukat kastuu varmasti niin oisko lohdutuspalkinoks uusia???? Otetaan pensaa sen verran et päästään maaliin jos vahinko käy.=-O
Sukat kastuu varmasti niin oisko lohdutuspalkinoks uusia????
Hmmm... palkinnoiksi lupailtiin Kutunjuustopaitoja.
Mikäli palkintosijat uhkaa karata käsistä niin sitten kannattaa tehdä showtemput.
Nimittäin tuollaisesta t-paidasta kätevä loihtii niin sukat kuin vaikka kuivat kalsaritkin. :p
Juu-u anteeksi myöhäinen päivitys mutta tulin vasta kotiin.... Enivei kisan kulkuun senverran muutoksia että molemmat luokat ajaa samaan aikaan ja eka erä on 45min jonka jälkeen n.30min taukoa ja sitten viimeinen erä 45min elieli saa tehtyä pikkuhuoltoja sekä autolle että miehistölle..
Pörö kiittää ja kuittaa, huomenna nähdään!!
PeteTurku
28.02.2014, 22:15
Eiköhän se pidä ottaa ULC tallista ulos ja lähteä lystin pitoon. Mitä ilmeisemmin renkaat menee pikkuluokkaan.
Harbor Cruisers Team ULC
Orvasto/ Louanto
Otetaas komento takaisin. Ei vaan riitä aika kaikkeen kivaa.
Hyvää ja vauhdikasta kisaa kaikille.
eka erä on 45min jonka jälkeen n.30min taukoa ja sitten viimeinen erä 45min elieli saa tehtyä pikkuhuoltoja sekä autolle että miehistölle..
Tätä mä salaa toivoinkin.. Saa hapot pois käsistä :D
Hjuva näin.
Ehtii paikka jesaril ja rautalangal vauriot.
No Tullaan edustaa Satama Cruisaaji.
Toivotaan et se toimii ees sen kolme varttii.
hj 60/61
01.03.2014, 06:21
Juu-u anteeksi myöhäinen päivitys mutta tulin vasta kotiin.... Enivei kisan kulkuun senverran muutoksia että molemmat luokat ajaa samaan aikaan ja eka erä on 45min jonka jälkeen n.30min taukoa ja sitten viimeinen erä 45min elieli saa tehtyä pikkuhuoltoja sekä autolle että miehistölle..
Pörö kiittää ja kuittaa, huomenna nähdään!!
Kisapäivästä tuloo sit ujosti suunniteltua lyhyempi, mut ei varmaan haittaa. Eiköjän kaikilla paikalle saapuvilla tule olemaan hauska ja mukava päivä... Kasiin yritetään päästä paikalle....
veijon-esso
01.03.2014, 07:37
monelta starttaa eka lähtö? Ollaan tulos katsomaan. Alunperin pikkuluokka klo 11:00. Onko viel voimassa toi aika?
Jax_KiBez
01.03.2014, 08:04
Perskules kun kokoajan osanottajia peruu, itse olisin muuten voinutkin lähteä ajamaa muttei raaskis autoa rikkoa kun on käyttöauto tällä hetkellä.
No tullaan katsomaan ja kannustamaan.
monelta starttaa eka lähtö? Ollaan tulos katsomaan. Alunperin pikkuluokka klo 11:00. Onko viel voimassa toi aika?
Juu,voimassa on :)
Muutamat kuvatukset crossista.....
http://markokoivunen.kuvat.fi/kuvat/sekalaiset%20sepustukset.../IMG_2252.JPG?img=smaller
http://markokoivunen.kuvat.fi/kuvat/sekalaiset%20sepustukset.../IMG_2273.JPG?img=smaller
http://markokoivunen.kuvat.fi/kuvat/sekalaiset%20sepustukset.../IMG_2106.JPG?img=smaller
loput täällä..
https://www.flickr.com/photos/100042272@N02/sets/72157641693251095/
:eek:
Juuh, kivaa oli koko rahan edestä, huomen voi olla paikat kipeet ja kylki mustelmilla mut maaliin ajettiin. Korjattavaakin tuli mut se on poikien ongelma :D ;)
Komiat kapinat, tiimi kiittää ja kysyy koska uusiks?
Saiko kengurun loikkaa kukaan vilmille? Appari väitti et oli trolli ilmas..
Tässä muutama otos Heinimaalta =)
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=6580
Moi,kiva päivä oli, vaikka vehke vähesen hajos ennen finisia,Kiitos.
Ja tässä olisi varsin viralliset tulokset... sinisellä merkattu sijoitus...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=631&pictureid=150269
Pörö kiittää kaikkia osallistujia sekä talkooporukkaa joka mahdollisti kisan järjestämisen, kisa meni ilmeisesti ihan kohtalaisesti ja joillain taisi olla jopa kivaa....
Erityiskiitos tietenkin maanomistajalle ja toinen kutunjuustolle erinomaisista palkinnoista!
Seuraavien crossikilpailujen järjestäjille vinkkinä että, toiseen autoon törmäämisestä voisi antaa esim. 2 kierroksen sakkorangaistuksen..
Rolpatti
01.03.2014, 18:31
Koskas seuraavaksi?? nyt ei vaan ehditty saamaan kuskia ja autoa kuntoo :mad:
Mikä idea tossa törmäämisen sakottamisessa on?
Vai olikos kisassa havaittavissa tahallista kiilailua?
Taas ajeltiin! Miten auton rikkominen ja itsensä kiduttaminen voi olla noin hauskaa puuhaa :eek:
Onnistuttiin viivyttämään koko porukkaakin peräti 2 kertaa :o Ensin unohtui kypärät aamukiireessä talliin ja sitten tauolla paikattiin rengasta joka oli löytänyt naulan ja katkaissut venttiilitapin sisäkumista. Kiitokset laina potista ja renkaan paikkatarpeista asianomaisille!!!
Rata oli todella kiva, nopea ja hiukan liukaskin. Ohjaustehostimen hitaus alkoi hiukan tuntumaan jo käpälissä loppupuoliskolla, mutta aika kivasti mutkista selvittiin, ei mennyt kun muutaman kerran ympäri :D
Isot kiitokset järjestäjille ja toisille teameille!
Suuri kiitos järjestäjille ja pahoittelut vielä erään katsojan tahrimisesta.Kyllä se voitto vaan aina hienolta tuntuu eikä autoon tullut mitään korjattavaa joten seuraavaa kisaa odotellessa......saunaan.
Komeet oli kilpailut, tämmöstä ryminää joskus toistekkin ja kiitokset järjestäjille ynnä muille ! Aurinkoki rupes pilkottaan jossain vaiheessa päivää, eli sääkin suosi paikalla olijoita :)
Muutama hassu kuvaki tuli otettua...
https://picasaweb.google.com/108432496430807858182/OfficrossipaivaAetsassa132014?noredirect=1
hj 60/61
01.03.2014, 19:12
Juu, pirun kiva päivä ja hieno kilpailu. Kaikille osallistuneille autokunnille iso käsi!!! Omaa kikotinta ei uskaltanut radalle päästää, mut tuli karmee polte alkaa etsimään jotain laitetta, jota vois vastaavassa kisassa rangaista heti huolella.
Ni, ja ku ei show henkisyydestä ketään kilpailussa palkittu, ni mä lupaan tarjoo lämpöisen Pirkka-oluen muulin kuljettajalle. On se viihdyttävää seurata, ku kasi murisee ja tuommoinen laite kyntää kylki edellä, ja näytti myös pakki toimivan....:D:D:D
helmapelti
01.03.2014, 19:29
Hienot kisat katsojallekin, kiitokset järjestäjille. Kauhea polte iski päästä itsekkin kokeilemaan, sillai hiljaa ja varovasti :)
Kiitokset järjestäjille ja kisailijoille!! Ensimmäiset kisat ja hauskaa pidettiin kokorahan edestä :D Rata oli mukava ajella.. pellolla sai päästellä meneen niin paljon uskalsi mut jäiset kurvit onneksi rajoitti menohaluja. Metsässä sit vankkurijousten kauheus paljastui :D siellä ei sit voinutkaan ajella kovaa kun pomppi ja paukkui mukavasti. Iskarikaupoille joutuu lähtemään kun etuiskarit potivat huonoa oloa jossain vaiheessa ja oksensivat öljyt mäelle.
offroadjouni
02.03.2014, 10:26
Kiitokset hyvistä kisoista. Ihmettelen että miksi kisaajia ei löydy enempää kun tälläiseen pääsee mukaan lähes millä vaan auton tapaisella. Rata oli ihan mukava: riittävän helppo että kukaan ei tainnut joutua vinssailemaan ellei sitten sattunut putoamaan vesilammikon jäistä läpi. :D Tämä 45 min ajoa + 30 min taukoa + 45 min ajoa oli hyvä juttu. Meiltä ei lopulta hajonnut mitään, mutta mielestäni on parempi että tiimeille jätetään mahdollisuus pieneen huoltotaukoon välissä.
Pari parannusehdotusta.
1. Kaipaisin parempia ohituspaikkoja, koska jonossa ajaminen ei ole kivaa ja ohittaminen vaati yleensä edellämenevän selkeän virheen tai että edelläoleva antaa tietä. Pellolla olevilla osuuksilla oli kyllä leveyttä, mutta kun jokainen koittaa ajaa optimaalista ajolinjaa niin ohi pääseminen on tuskaisen hankalaa. Jos olisi esim. sinne kivikkoiseen takalenkkiin tehnyt kaksi vaihtoehtoista tasavertaista reittiä niin nopeammat pääsee ohittamaan hitaammat ilman isoa tuskaa. Pari kertaa mentiin sitä pidempää ja vaikeampaa reittiä ohitusmielessä, mutta se oli niiin paljon hitaampi että siinä ohittaminen ei voi onnistua vaan kävi juuri päinvastoin että takana tulleetkin pääsivät meistä ohi.
2. Nyt ilmeisesti laskettiin pelkästään kokonaiset kierrokset jotka oli päästy 45+45 minuutissa? Tämän lisäksi kannattaisi ottaa ylös maalintuloaika viimeiseltä kierrokselta, niin että tasakierroksissa voittaja määritettäisiin maaliintuloajan mukaan.
Toivottavasti saadaan lisää officrossi-kisoja ja samalla myös osallistujia.
Tuossa tasapiste tilanteessa on viisain juurikin tuo aika ratkaisee juttu, näissä kisoissa oli palkintoja niin paljon että voitiin jakaa molemmille palkinto varsinkin kun luokat yhdistettiin....
Jos olisi ollut vain yksi luokka johon ilmoittautua niin sitten olisi palkinnot jaettu eritavalla esim. tässä kisassa Offroadjouni olisi ollut kokonaiskisan voittaja ja Sumpe olisi ollut toisella sijalla..
Tuossa törmäys rangaistuksessa on sellainen pointti että se antaa sinne kypärän sisälle pienen ajatuksen siitä että hiukan ennen kun tullaan peräkkäin kurviin niin takana tuleva saattaa nostaa jalan kaasulta paria sekunttia aikaisemmin......Ehkä :D
Tässä kisassa oli jokunen osuma juurikin tuosta viimeiseen asti kaasupohjassa tyylistä, ei tuo mikään pakollinen sääntö tarvitse olla mutta ajatuksena saattaisi parantaa hiukan turvallisuutta...
Ajatellaan vaikka niin että pikkuluokassa saattaa olla suzuki ja hojo, koittakaas arvata kumpi pysähtyy samasta nopeudesta nopeammin ;) :D
Kellään videoita kisasta?
Ideat sääntöihin ja kisankulkuun kiinnostaa kovasti, toki niin että säännöt pysyvät tulevaisuudessakin riittävän yksinkertaisena.
Seuraavat offikrossit sitten Luumäen Keihäskankaalla 3.toukokuuta, jokohan se meikäläisen auton ECU ois jo tullut huollosta silloin. :D
Ilmot ja kyselyt -> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=120152
Piculla on ainakin videota ja kunhan ehtii editoimaan niin varmaan tulee jakoon..
Eipä noihin sääntöihin muuta tarvita kuin jokunen turvallisuussääntö niin ovat tarpeeksi selkeät ja yksinkertaiset..
Jokainen kilpailu on kuitenkin yksilöllinen..
Palkintojen ei tarvitse olla näköjään mitenkään ihmeelliset koska se ei näytä vaikuttavan osallistujamääriin ;)
Mielestäni törmäysrangastus on hyväksi lajille niin turvallisuuden takia mutta etenkin osallistujien kannalta. Siistit autot karsiutuvat tällä hetkellä pois listalta koska radalla on autoja millä ei ole väliä vaikka kolahtaakin. Ihme oli että longi suikka säilyi lommoitta kun uazi sai osumaa kolmelta eri autoltakin. ( Ei haittaa:-)) kisa oli hieno ja rata todella hauska. Mikä sen hauskeempaa kun pellolla kylkimyyryä ja hitaampaa kikkailua kalliolla. Kiitos!!!:D
veijon-esso
02.03.2014, 14:20
Katsojan näkökulmasta rata oli tosi hyvä, pystyi tosiaan seuraamaan tapahtumia lähes mistä vaan hyvin! Ratakierros oli melko lyhyt, eli kierroksia tuli paljon ja nähtävää riitti! Myöskään kaluston hajoituspaikkoja tai jumituspaikkoja ei ollut, todella toimiva rata siis! Vain ohituspaikkoja ois ehkä voinut olla lisää. Se keltanen HJ näytti kuinka vaikeaa oli päästä ohi vaikka nopeuseroa oli riittävästi.
Yleisesti ottaen oli tosi hienon näköistä ajoa, ford broncon sladittelut oli tosi näyttäviä ja numero 6 patrollin kivikko rynkytys melko ikimuistoista. En ole ennen nähnyt lehtijousien kipinöivän..! :D Oliko patrollin kone muuten lämmin ajon jälkeen vai mitä se höyrys toisen erän alkupuoliskon?
Niin ja puffetin antimet oli hyvät, tosi kiva offi-katsoja päivä siis vietettiin!
Jax_KiBez
02.03.2014, 15:41
Itse katsojana olin tyytyväinen kilpailun kulkuun, enemmän ohituspaikkoja olisi ollut kiva, näkyvyys oli hyvä ja tunnelma katossa. Toivottavasti näitä tulee lisää.
Melkein meinasin osallistua, mutta auto ei olisi ollut kunnossa tuollaiseen rääkkiin, sitten toinen oli etten halua tuhota autoa, kilpailun nähneenä ja kisan jälkeen autolla radan kiertäneenä, en välttämättä olis lähtenyt suoriltaan mukaan koska oli aika ryskettä kyllä se ylälenkki siellä kivikossa, toki kyseessä on OFFIcrossi mutta jos haluaisi lisää autoja (esim. minut) mukaan niin pitäisi olla mielummin sitten kuraista ojaa ja peltoa kuin kalliota ja kivikkoa. Pehmeässä maastossa harvoin saa kauheasti rikki autoa, kivikossa kyllä.
Heinimaantiellä olis kyllä alueen muodossa mahdollisuudet vaikka mihin, vähän jollain koneella pöyhii paikkoja ja tekee haastetta ja vaihtoehtoisia reittejä, vaikka sitten kivikko ja kiertotienä pehmeä tai/ja hidas reitti, koska olisin itse tuolla kivikossa kyllä ollut monen muun tapaa aikamoinen junan vetäjä.
Samaa mieltä monen kanssa olen tosta kolaroimisrankusta, vaikka kyseessä on kisa, silti ei mikää tosimielinen kilpa-autoilla ajettava joten en haluais ainakaan että vedetään jalka lattiasta läpi toisen perään tai kylkeen. Vahinkoja sattuu, mutta kaikki yliyrittäminen jäisi tekemättä, leveä rata auttaa varmasti ettei ohituksiin tarvitse mennä tiukkoihin paikkoihin, samoin kaksi eri reittiä parista kohtaa auttaa nopeita pääsemään ohi.
Tässä lopuksi omaa kuvasatoa (https://plus.google.com/photos/114826063567680723209/albums/5986181201460924753?authkey=CNyog7Gt6sO_yAE), videota pistän kun joskus saan editoitua.
Tuossa törmäys rangaistuksessa on sellainen pointti että se antaa sinne kypärän sisälle pienen ajatuksen siitä että hiukan ennen kun tullaan peräkkäin kurviin niin takana tuleva saattaa nostaa jalan kaasulta paria sekunttia aikaisemmin......Ehkä :D
Tässä kisassa oli jokunen osuma juurikin tuosta viimeiseen asti kaasupohjassa tyylistä, ei tuo mikään pakollinen sääntö tarvitse olla mutta ajatuksena saattaisi parantaa hiukan turvallisuutta...
Ajatellaan vaikka niin että pikkuluokassa saattaa olla suzuki ja hojo, koittakaas arvata kumpi pysähtyy samasta nopeudesta nopeammin ;) :D
Lyhyt, mutkikas ja nopea rata tekee äkkiä tuota jonossa ajoa ja kuten Jounikin sanoi, ohitukset onnistuu parhaiten juuri edellä menevän virheestä mutta jos olet 15m päässä, ei sekään helpolla enää onnistu. SamiN kanssa mentiin läheisessä suhteessa useinkin, mutta siinä takapäässä ei paljoa rutattavaa peltiä ollutkaan :D Jos lähellä meni hyväpeltinen ajokki, ainakin yritin ajaa hiukan niitä suojellen. Tarkoitushan ei tietenkään ole rusikoida toisia, mutta kaikkia vahinkoja ei varmaan tuollaisessa pysty välttämään. Törmäysrangaistus voisi olla asiallinen, mutta tuskin se paljoa vaikuttaa vahinkomääriin.
Yleisesti crosseissa on ollut aika yhtenevät, turvallisuuteen painottuvat säännöt jotka tuntuvat toimivan aika hyvin.
Mielestäni törmäysrangastus on hyväksi lajille niin turvallisuuden takia mutta etenkin osallistujien kannalta. Siistit autot karsiutuvat tällä hetkellä pois listalta koska radalla on autoja millä ei ole väliä vaikka kolahtaakin. Ihme oli että longi suikka säilyi lommoitta kun uazi sai osumaa kolmelta eri autoltakin. ( Ei haittaa:-)) kisa oli hieno ja rata todella hauska. Mikä sen hauskeempaa kun pellolla kylkimyyryä ja hitaampaa kikkailua kalliolla. Kiitos!!!:D
Sitten kun lajin osanottaja määrät kasvavat ( mitä veikkaan tapahtuvan piankin!) voisi esim pikkuluokkaa jakaa esim katu- , HC luokkaan jotta siistimmät ei mielellään rikottavat saisi helpompia ratoja, ja hullummat voisi rauhassa rikkoa härveleitä pahemmilla radoilla.
Mahtoikohan toi Muulikin hiukan hipaista Uazia siinä yhdessä nousussa...
Eero ja Kutunjuusto kiittävät Kaikkia tapahtumaan saapuneita hienosta offispäivästä.
Eero oli lopulta tyytyväinen päivän kulkuun vaikka alussa surkutteli osallistujien pientä määrää. Mutta onneksi yleisöä saapui runsaasti ja täten kanttiinihenkilökunnan iso panostus ei mennyt hukkaan. :)
Eero on valmis maanomistajana muokkailemaan maastoa enemmän toiveiden mukaiseksi, mutta ennen sitä on nimenomaan hyvä keskustella siitä millainen toimiva crossirata pitää olla. :rolleyes:
Hyvä että keskustelua on jo tullutkin. Jännä juttu että ensin crossi kiinnosti suuressa määrin ja sitten parin viime vuoden osallistujia on ollut kaikissa kisoissa vain kourallinen. :confused: Eritoten iso luokka on siinä mallissa että sen saa ilmeisesti lopettaa vallan. :confused:
Kutunjuustossa olemme sitä mieltä että toimiva rata pitää olla lyhyt, ajettavissa ilman vinssiä, ei liian suuria ja vaativia nousuja eikä upottavia suonsilmiä. Kurveja ja haastetta toki pitää olla mutta ei liian vaativia. Sen vuoksi pelto on hyvä maasto ajoradalle.
Uskomme että osasyy laimeaan innostukseen on juuri se että viimeaikaiset kisaradat ovat olleet hieman liian vaativia perusautoille.
Kysymys kuuluu pitääkö sen radan olla valtaosaltaan joko kovaa iskaritestiä tai upottavaa vinssin vaativaa suota? Myöskään vesialtaat eivät meitä kiinnosta vaikka kovalla pohjalla olisivatkin.
Kun rata ei sisällä liian vaarallisia kohtia niin autoiltakaan ei tarvitse vaatia ihan kaikkea sellaista joka veisi innostuksen lajiin sen kalleuden vuoksi.
Sen vuoksi lähdimme innolla mukaan tämän tapahtuman järjestäjiin kun pääsimme mukaan toteuttamaan sellaista rataa joka on meidänkin mielestä lähempänä sitä mitä crossin pitäisi olla.
Jatkossa ehkä radan pitäisi olla hieman pidempi jotta mahdolliset isommat osallistujamäärät mahtuisivat siellä sujuvasti ajelemaan.
Samaten myönnämme sen että ohituspaikat olivat loppuviimeksi sittenkin kortilla vaikka sitä ei siimoitusvaiheessa täysin tajuttu.
Jatkossa Kutunjuusto häärää enää pelkästään crossin parissa ja mieluummin kilpailijoiden joukossa. Joten toivomme lajin kehittämistä ja mielellään terveellä ajattelutavalla. Ei tapettaisi hienoa lajia liian kireillä rakentelusäännöillä yms. ;)
Videota kuvasin ja lopputuloksen julkaisen heti sen valmistuttua. :)
Jax_KiBez
02.03.2014, 18:04
Uskomme että osasyy laimeaan innostukseen on juuri se että viimeaikaiset kisaradat ovat olleet hieman liian vaativia perusautoille.
Kysymys kuuluu pitääkö sen radan olla valtaosaltaan joko kovaa iskaritestiä tai upottavaa vinssin vaativaa suota? Myöskään vesialtaat eivät meitä kiinnosta vaikka kovalla pohjalla olisivatkin.
Kun rata ei sisällä liian vaarallisia kohtia niin autoiltakaan ei tarvitse vaatia ihan kaikkea sellaista joka veisi innostuksen lajiin sen kalleuden vuoksi.
Itse kannatan ehdottomasti vinssittömyyttä radan suunnittelussa, koska kaikilla kisaan haluavilla sitä ei välttämättä ole ja vinsseissä on isoja eroja joten eipä olisi kovin mielekästä sulatella joka kierros kiinansähkövinssillä muutamaa minuuttia kun vieressä kaverit vetää kardaanivinssillä narulla 15 sekunnissa auton kuiville.
En kannata iskaritestiä, epätasaista saa toki olla mutta nekin mielellään sitten hitaisiin paikkoihin, pelto oli hienon näköistä baanaa, ja sitten voisi olla joku hidas lenkki jossa esim. joku ojanylitys ja vaihtoehtoisesti kiertävä tasainen reitti. Kuitenkin niin että haasteen määrän saisi itse hieman valita, niin että tasainen ja helppo ei olisi niin nopea kuin haastava pätkä.
Vesialtaatkaan ei oikein sytytä, kaikki tämmöinen potentiaalinen autonrikkomiskohta ei ole hauskan, halvan ja rentomielisen kisan aineksia.
Tossa kun ford59 ehdotti katu ja HC-luokkaa, nimiltään vaikka sitten katu- ja offroad-ryhmät. Kuulosti hyvältä siinä mielessä että olisi kaksi ryhmää, katuautot olisivat säännöiltään semmoiset että kosketuksia ei sallita ja radassa olisi joku helpotus verrattuna offroad-ryhmän autoihin että periaattessa vakio-pajerollakin pääsisi radan ympäri jotenkuten, ei tarvitse sentään niin helppo että etuveto-Escortilla pääsee mutta niin ettei sentään tarvi kaikilla olla 31" renkaat ja 3" korotusta että rataa pääsee ympäri.
Mikä sitten olisi näiden määritelmä, sitä en tiedä. Olisiko katu-ryhmään kilvellisyys ja max. 33" renkaat?
Offroad-ryhmällä voisi olla jossain kohtaa eri reitti, jossa olisi sitten ryminään sun muuta mitä halutaan. Heinimaalla tämä olisi varmasti mahdollista. Kuramatorossi näytti tossa viime vuonna aika hienon baanan, missä ei ihan älytöntä ryskettä käsittääkseni ollut, ja siellä oli isolle luokalle omat kiertokohdat haasteen hakuun.
Itse odotan innolla tulevaa jos saadaan tommonen rata että millä tahansa maasturilla pääsee periaattessa kisaamaan, palkinnoilla ei niin väliä kunhan kaikilla on kivaa. Oma autokin on 4,5" korotus ja 31" renkaat, mutta ei silti kiinnossa ajaa 50km/h kivikossa ja pelätä että koska joku pettää ryskytyksestä. Offroad kun aina vie ne viimeisetkin rahat oli lähtökohdat mitkä tahansa.
Ja kisaformaattiin, itse pidän todella hyvänä tuota 45min + 45min kisoja 30-60min huoltotauolla, saa auton tankata jos tarvii, korjata pienet viat mitä tulee. Ei mielestäni mitään järkeä ajaa 90min ja kolmannes autoista joutuu keskeyttämään syystä tai toisesta.
EDIT: Tässä yksi hieno pätkä pienipyöräisille perushaastavasta radasta. Toki tossakin oli jotain karvan liian jyrkkiä ylä- ja alamäkiä ja iskaritestin näkösiä kohtia mutta periaattessa ei kiven kiveä ajolinjalla johon perän tai öljypohjan vetäisi rikki.
1wy__OBA--c
Kun crossikisoissa ei ole yhteisiä sääntöjä ja kisakohtaiset säännötkin ovat hyvin vähäisiä ja muuttuvatkin ennen kisaa, ei voi tietää mitä kisassa on tarjolla. Erä voi olla 15min tai 1,5h, rata voi olla hiekkalaatikko tai vesilammikko. No onhan kisoista kohtuullisesti ilmoitettu mitä on tarjolla.
Voisko olla että tämän kisan osallistujapulaan vaikutti se, että nyt on talvi. Ainakin kalenterin mukaan, vaikka ei siltä näytä..
Voisko olla että tämän kisan osallistujapulaan vaikutti se, että nyt on talvi. Ainakin kalenterin mukaan, vaikka ei siltä näytä..
Vuodenajoilla ei ole ollut merkitystä.
Porissahan viime kisat olivat en nyt muista mihin aikaan, mutta eivät kuitenkaan talvella ja osallistujapulasta kärsittiin silloinkin. Luokat yhdistettiin jo heti alussa.
Worry oli vielä kuivaan aikaan marraskuussa ja sama juttu. Luokat lopulta tauon jälkeen yhdistettiin mielenkiinnon lisäämiseksi. Isossa luokassa oli vain kolme!
Baxxter lienee tarkoittanut että kalusto on talviteloilla. Meillä olisi kiinnostus tulla ajamaan mutta tosiaan talvikaudet laitellaan tuota kilpuria kuntoon kun on vain "kesä-auto". Katsomassa olin juu ja mukavaa oli. Tuo ohituspaikkojen vähyys tosiaan aiheutti alkuun jonoa mutta kun vehkeet ja kuskit lämpes niin kyllä ne ohituspaikat löytyi kuitenkin.
Ja jatkoa ajatellen niin niitä vinssauspaikkoja ei saa olla ollenkaan ja tosiaan pari vaihtoehtoista reittiä lyhyt vaikea ja pitkä helppo. Ja kuten edellä on jo kirjoitettukin niin isopyöräisille "jokeri" lenkki kierrettäväksi.
Tätä täytyy saada lisää.
Jax_KiBez
02.03.2014, 19:12
Tässä omat videokuvaukseni tapahtumasta, muista valita 1080i HD kuvanlaatu.
SqrUsFgUAFI
ImacInnes
02.03.2014, 20:08
Yritystä riittää!!
Hieman näyttäis katsojat olevan lähellä rataa kun tuossa näyttää autot sivuluisussa tulevan ja meinaa kuljettajasta tulla matkustaja? Vaan varmaan oli kuitenkin turvallista?
Samalle päivälle osui kolme muutakin tapahtumaa jotka varmasti veroittivat toisiltaan osallistujia. Minäkin olisin ollut katsomossa jos en oli ollut FJDC:n talvitreffeillä.
Vaan hienoahan se on kun ympäri maata näitä järjestetään.
Yhden Punkan offikrossikisan ajaneena voin vaan todeta että ei siinä paljon höllää eikä auton ehjänä pitämistä ajattele kun kipaa ajetaan. Osuimaia tulee aivan varmasti kun vauhdit nousee ja kilvan ajetaan, eikä siinä vaikuta oliko sarja sileäkylkisille vai jo ruttusille autoille.
Punkan kisan jälkeen kyllä totesin että oli näin vanhalle miehelle ja autolle viimonen offirosikisa vaikka ei mitään hajonnutkaan. Oli puolella ja kilpailuosastolla sitten ehkä joskus suunistusta.
Katsomon puolelle ja kisan jälkeiseen ajeluun tai safarointiin osallistun erittäin mielelläni jos ei samaan aikaan ole jotain itselle tärkeämpää tapahtumaa.
Hieno kisa ja eikun vaan uutta suunittelemaan!
Lisää videoita näytille kiitos!
t. Ismo Ämmä
Isoa luokkaa ei ruveta lopettamaan mihinkään :mad: Ajetaan sitten luokat yhdessä kunnes autoja taas löytyy! Äkkiä uudestaan ajateltuna noita luokkia voisi olla 3: vakio, offroad, ja se hard core jossa ajaisi hulluimmat?
Heinimaan rata oli todella hyvin tehty, nopea ja mielenkiintoinen loppuun saakka (me taidettiin jopa yksi auto ohittaa takakallioden kiertotiellä!) Rata on melkoisen hankala suunnitella ja jälkeenpäin on aina helppo arvostella ja parannella...
Isoja mutaesteitä ei minunkaan mielestä tarvi normaali krossikisoissa olla, niissä tulee jo varusteiden osalta isoja eroja (boggerit vs a/t, suorat vs portaalit, vinssit jne...) kuten jo kommentoitiin. Isoille voisi olla mutaisia kisoja tuonenpana jos (kun) kalustomäärä vaikka tuosta kasvaisi.
Radan puolesta voisi olla enemmän informaatiota yleisesti, kuten nyt olikin hyvin ilmoitettu että vinssiä ei tarvita. Jonkun kerran itseäkin mietityttänyt, uskaltaako lähteä vinssittömällä autolla ajamaan ollenkaan.
Lisää autoja vaan rakenteille ja uusia kuskeja mukaan vaikka vakio pajeroilla ja nivoilla koittamaan, on ihan perhanan kivaa puuhaa :D:D:D
Rata oli parin mammankin mielestä sellainen, että rupes paikan päällä ottaa pattii, että ei ollu tietoa tälläisellä "sunnuntaiajelijalla", että olis taidot saattanu jopa riittää ja vähä päässy revittelemäänki.. :D (onkohan kotona joku informaatiokatkos.. ;) )
Kotona olis ollu Pajerokin, mutta joku ISO POMO Heinimaalla oli sitä mieltä, että se on suunnistusta varten.. Kait se Trolli tuolla tallissa tarkenee ja tulee kuntoonkin joku päivä.. Mutta tää mamma saa varmaan lopun elämänsä olla ajamatta, kun taisin sen(kin) iha ite rikkoa Kuttulandiassa spoorissa männä vuonna.. :(
Mutta kisa oli katsojaystävällinen ja keli erittäin suotuisa, vesikeli olisi tuonut omat haasteensa, eikä taasen olisi ollut enää niin mukavaa katsojille.. Pillimehun hinta oli ehkä ainoo miinus, jos jotain tarttee purnata :D:D
Mää mitää mistää tiädä.. :p
Tuolla oli tutka mukana eräällä keskeyttämään joutuneella teamilla ja mitattiin vissiin kovimmaksi nopeudeksi 47 km/h.
veijon-esso
02.03.2014, 21:04
Yritystä riittää!!
Hieman näyttäis katsojat olevan lähellä rataa kun tuossa näyttää autot sivuluisussa tulevan ja meinaa kuljettajasta tulla matkustaja? Vaan varmaan oli kuitenkin turvallista?
toi pelto oli ihan jäässä, siks siinä luisui noin hyvin eikä renkaat ottanu mitään yllättäviä pitoja tms.. Ja toi yleisö oli sisäkurvissa niin ei noi norsunpoikaset sinne luisuisi vahinkotilanteessa vaan ulkokurviin. Toki turvallisuus on tärkeintä ja kannattaa ottaa huomioon ratoja suunnitellessa.
Se keltanen HJ näytti kuinka vaikeaa oli päästä ohi vaikka nopeuseroa oli riittävästi.
Yleisesti ottaen oli tosi hienon näköistä ajoa, ford broncon sladittelut oli tosi näyttäviä ja numero 6 patrollin kivikko rynkytys melko ikimuistoista. En ole ennen nähnyt lehtijousien kipinöivän..! :D Oliko patrollin kone muuten lämmin ajon jälkeen vai mitä se höyrys toisen erän alkupuoliskon?
Niin ja puffetin antimet oli hyvät, tosi kiva offi-katsoja päivä siis vietettiin!
Juuh, patrolli sai välillä saapasta, kunnes hävis sekä kytkin että etujarrut.. Höyrykoneena kävi niinkauan ku vettä riitti.. Tarvi himmailla loppua kohti kun tuli rysäytettyä kiveen oikeen huolella ja meinas loppua leikki kesken. Lisäksi pelkäsin et kaljapullonaukasijaa kyselevä kaiffari kallioilla jää alle..
Yllättävän kestävä trolli kyllä, vaihteet raakana ja joka kierroksella kalliolla kolisi.
Mutta seuraavaan crossiin lähden kyllä sellasella autolla jossa on toimiva alusta, ohjaus ja koneessa löylyä! On meinaan kylki ja niska himppasen kipiänä tosta röykytyksestä.
Ohituspaikoissa olis löytyny pellolla , nastarenkailla. Noh, pääsihan kivikossakin ohi kun löysi soppelin reiän. Sori jos osuttiin mut oli täystyö sompailussa ku tehostin(kin) levis..
Kovaa hommaa toi crossi, ainakin näin suoraan ajoon tottuneelle.
Mutta muulille olis kyllä voinu antaa näyttävät sladit tms show palkinnon, oli kyllä vauhdikasta menoo. Parhaani koitin mut ei kiisselistä ole woimalle vastusta.. ;D
Toi ratamerkkien korjaus on hiukka arveluttava homma, nyt ei vissiin sattunut mitään mutta mieluummin sitten virhepisteitä tms jos kaataa merkin, kuin pysähtyy ja hoipertelee radalla!
Lähtötapa oli ihan loistava! Tällänen muihinkin niin parhaimmat juoksijat hitaalla autolla saa tasotusta! :D ;)
Sanoisin et kilpailun luonne olis kesällä toinen, nyt meni pelto-osuus driftailuksi, eikä ohituksiin päässyt. Mutta tämähän olikin talvikisa.
Olisko kesällä intoo pitää toinen kisa?
Hiukan isompia kiviä pois radalta etukäteen, mutta muuten sama rata.
Appari oli ihan täpinöissään, kun ei aiemmin ole vastaavaa kokenut.
Varmaan katsojatkin tykkäs.
Suuret kiitokset puuhamiehille, jos kesällä on kisat niin vaihdetaan osia, järkkääjät ajamaan ja muutama muukin (kisa)autoton järkkään..
Hienolta näytti.Täältäkin yksi auto joskus kisoissa mukana,kunhan valmistuu(toivottavasti):rolleyes: Kuinkas toi luokka jako? Näkyy nykyään olevan 35 isoon luokkaan,eikös se ennen ollut aina pikku luokkaan kuuluva.Vai kuvittelenko vaan.Onko siitä joku yleis sopimus,vai päättääkö joka kisa oman luokka jakonsa? Oma lehmä ojassa,35 kun hommasin pikku luokkaa varten.Isoon luokkaan ois voinut isommatkin pallot hankkia.:D
Hienolta näytti.Täältäkin yksi auto joskus kisoissa mukana,kunhan valmistuu(toivottavasti):rolleyes: Kuinkas toi luokka jako? Näkyy nykyään olevan 35 isoon luokkaan,eikös se ennen ollut aina pikku luokkaan kuuluva.Vai kuvittelenko vaan.Onko siitä joku yleis sopimus,vai päättääkö joka kisa oman luokka jakonsa? Oma lehmä ojassa,35 kun hommasin pikku luokkaa varten.Isoon luokkaan ois voinut isommatkin pallot hankkia.:D
35 on yleensä mennyt isoon luokkaan, mutta joissain kisoissa on saanut itse valita mihin ne kuuluu. Kisajärjestäjät päättää itse miten luokkajaon tekee. 35 on aika hyvä koko sinun tapauksessa kun pikkulohko jaksaa vielä liikuttaa autoa kohtalaisesti niillä ja 3.54 tai 3.73 vakiovälityksillä.
MikkoVuorsola
03.03.2014, 21:13
35 on yleensä mennyt isoon luokkaan, mutta joissain kisoissa on saanut itse valita mihin ne kuuluu. Kisajärjestäjät päättää itse miten luokkajaon tekee.
Kyllä aina ennen 35:lla kuului pikkuluokkaan, ja niin sen pitäisi ollakin. Olisi hyvä että säännöt olisi aina ja jokapaikassa samat. Näin vältyttäisiin turhilta väärinkäsityksiltä ja erimielisyyksiltä.
Noin minäkin sen olen käsittänyt,siksi tilasin 35" pikku luokkaa varten.Huomannu tänävuonna ton että 35" laitettu isoon luokkaan.
Heinimaan kohdalla koitettiin saada isoon luokkaan enemmän osallistujia, siinä kuitenkaan onnistumatta......
MikkoVuorsola
03.03.2014, 21:27
Sen verran piti vielä sanoa että oltais tietenkin tultu mukaan mutta kun samana päivänä piti kamppeet pakata afrikkaan lähtöä varten niin ei millään pystynyt. Mutta pitäkääs uudet kahinat keväämmällä niin mekin päästään lystin pitoon. Ja tietenkin Pete kanssa, muuten ei kisat oikein edes tunnu kisalta jos Pete ei oo mukana ... Kontakti laji nääs tämä ;)
Pitkä kooste kisasta aina alusta loppuun. Filmillä myös molemmat lähdöt.
Loppua kohden rata muuttui mukavan liukkaaksi ja täten tapahtumarikkaammaksikin. :)
o_eGnh8ustA
hyvä video, kiitokset Picu.
Pitkä kooste kisasta aina alusta loppuun. Filmillä myös molemmat lähdöt.
Loppua kohden rata muuttui mukavan liukkaaksi ja täten tapahtumarikkaammaksikin. :)
33:55 kohdasta eteenpäin.......alkaa olee Broncolla asiallista yritystä....JA HITOSTI TUURIA, ettei oja ollu syvempi!! hyvin on kyllä renkaat käännetty jo toiselle pellolle menoo varte:D:D:D:D:D
Kyl sitä ojaa joka kierroksel syvennettiin..
Hyvä viteo, kutakuinkin koko rata varikonpuoleista kallioo lukuunottamatta näkyy.
33:55 kohdasta eteenpäin.......alkaa olee Broncolla asiallista yritystä....JA HITOSTI TUURIA, ettei oja ollu syvempi!! hyvin on kyllä renkaat käännetty jo toiselle pellolle menoo varte:D:D:D:D:D
Pari kertaa siellä ojassa käytiin ensin sillee ihan vaan varovasti hiukan, mutta tossa lipsahti sen verran vauhtia, että piti hiukan hakea lisää tilaa :o