View Full Version : Hiluxin rakentelua Tuareg Rallyyn
Aloitettiin uuden kilpurin rakentelu tämän vuotista Tuareg Rallya varten. Itse auto saatiin hommattua vasta tämän viikon maanantaina ja kisan alkuun on vajaa 2 kuukautta, joten saattaa tulla vähän kiire. Niin ja kyseessähän on Toyota Hilux 3,0 D4D -08
Suunnitelma muutoksista on seuraavanlainen:
-korin sisälle FIA hyväksytty turvakehikko
-renkaiksi Pitbull Maddog 35x14,50-17 ja näille 17x9 aluvanteet
-jousitus uusiksi, eteen ja taakse Profenderin 2,5" coiloverit sekä taakse vielä Bumpstopit sekä taka-akselille nelilinkki
-akseleihin paineilmalukot ja 4.56:1 Nitrogearin välitykset
-moottoriin pientä säätöä ja uusi välijäähdytin
-korin ja moottorin siirto taaemmas
-jäähdyttimen siirto taakse
-penkit ja vyöt uusiksi
- ja aika paljon muuta pientä.....
Ja sitten jos joku sattuisi tietämään että mistä saa FIA hyväksynnän itse tehdylle tai teettämälle polttoaine tankille niin voisi kertoa:)
MikkoVuorsola
10.01.2014, 21:08
Kyllä kahdessa kuukaudessa hyvin ehtii, eikä tarvi vissiin mätävikoja korjata :)
Tsemppiä projektille, Afrikassa tavataan.
Kyllä kahdessa kuukaudessa hyvin ehtii, eikä tarvi vissiin mätävikoja korjata :)
Tsemppiä projektille, Afrikassa tavataan.
No nyt vielä näyttää siltä että keretään mutta ainahan se on lopussa kiire tullut:). Ja kerrankin ei ole projektissa mätävikoja eikä kyllä oikein muitakaan vikoja. Mites Mese, taitaa olla vain huoltamista.
Ja sitten jos joku sattuisi tietämään että mistä saa FIA hyväksynnän itse tehdylle tai teettämälle polttoaine tankille niin voisi kertoa:)
Myydäänkö hyväksyttyjä tankkeja valmiina?
vai eikö sellainen laatikko malli passaa?
Myydäänkö hyväksyttyjä tankkeja valmiina?
vai eikö sellainen laatikko malli passaa?
Löysin vain 60 lt tankkeja joissa hyväksyntä ja tähän pitäisi saada 300 lt tankki.
http://www.fuelsafe.com/store/off-road.html?p=1
http://www.atlltd.com/C/Products/Motorsport/Fuel%2BCells/Rallye%20Raid
http://www.fuelsafe.com/store/off-road.html?p=1
http://www.atlltd.com/C/Products/Motorsport/Fuel%2BCells/Rallye%20Raid
Ei taida Nikoakaan nukuttaa:)). Pitäisi saada selville että miten saa tuon FIA hyväksynnän tankille, hyväksytty tankki kun näyttää maksavan ainaskin 3 kertaa enemmän kuin normaali tankki ilman hyväksyntää.
Löysin vain 60 lt tankkeja joissa hyväksyntä ja tähän pitäisi saada 300 lt tankki.
Ja tankkaaminen reissussa ei onnistu vai onko etapit niin pitkiä et pitäis kanistrata matkalla?
Useampaa ei säännöt salli?
panohan ei valtavasti nouse jos useamman laittaa ellei sitten hinta tule vastaan et kallis hyväksytty on +-0 pikku tankkeihin verraten, mut pikku tankeissa ois se et jos jostain syystä tulee reikä se ei ole kuin yhdessä eikä "kaikissa"
Ja varmaan sijoittelullisestikkin pikku tankit olis parempia sais vararenkaan tai muuta harvemmin tarvittavaa vaikka tankkien väliin keskelle lavaa :confused:
Topi1982
11.01.2014, 03:35
Mielenkiintoista Juukasta tulollaan!
Pitakkeehan meita ajan tasalla kuvien kera.
Ja tankkaaminen reissussa ei onnistu vai onko etapit niin pitkiä et pitäis kanistrata matkalla?
Useampaa ei säännöt salli?
panohan ei valtavasti nouse jos useamman laittaa ellei sitten hinta tule vastaan et kallis hyväksytty on +-0 pikku tankkeihin verraten, mut pikku tankeissa ois se et jos jostain syystä tulee reikä se ei ole kuin yhdessä eikä "kaikissa"
Ja varmaan sijoittelullisestikkin pikku tankit olis parempia sais vararenkaan tai muuta harvemmin tarvittavaa vaikka tankkien väliin keskelle lavaa :confused:
Useammalle pienelle tankille ei tahdo tila ehkä riittää, pitäisi laittaa se tankki kopin taakse lavalle, ja koska auto pitäisi tehdä FIA sääntöjen mukaisesti niin yhdellä tankillisella pitäisi päästä vähintään 800 km. Ja nyt kun ehkä ei tulla ajamaan kovinkaan taloudellisesti niin 200 lt tankki voisi olla minimi koko mutta ehkä mieluiten 300 lt.
Sitä kokoa muissa Hiluxeissa näyttää olevan. Kulutustahan en kyllä vielä osaa varmaksi sanoa mutta tulee se varmaan olemaan ainakin 17 l/100 km. Riippuen tietysti maastosta ja nopeuksista.
sampolaattori
11.01.2014, 08:17
Joskus muistan kuulleeni/lukeneeni et tankin valmistajan on anottava FIA:lta hyväksyntää, voi olla et oon väärässäki. Voi vaa olla et ei kannata yhen tankin takia hyväksyttää ite tehtyä, voi maksaa jonnii verran. Mut yleensä ku puhutaan FIA:sta ni kaikki rupee maksaan ainaki kolminkertasesti...
offroadjouni
11.01.2014, 08:21
Pikaisella googletuksella: http://www.fia.com/sites/default/files/regulation/file/L14_Approved_test_houses_tank.pdf . En usko että ihan halvaksi tulee tämäkään, mutta saapa ainakin mittojen mukaan tehdyn.
Useammalle pienelle tankille ei tahdo tila ehkä riittää, pitäisi laittaa se tankki kopin taakse lavalle
...
200 lt tankki voisi olla minimi koko mutta ehkä mieluiten 300 lt.
Miten olis pari tällasta: http://www.tommyrace.fi/turvatankki-120l-p-2349.html
tai näitä 3 rinnakkain: http://www.tommyrace.fi/turvatankki-100l-p-2347.html
Byrocrat
11.01.2014, 18:37
Löysin vain 60 lt tankkeja joissa hyväksyntä ja tähän pitäisi saada 300 lt tankki.
löytyy useampaakin kokoa, ei tosin 300 litraista mutta hinnat ei niin kovin pahoja :rolleyes:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_kw=fia+fuel+tank
Täältä vois löytyä tuohonkin joku valmis ratkaisu tai sitten yhdistelemällä :rolleyes:
http://www.bma-autosport.com/site/pdf/atl-catalogue2010.pdf
http://www.biesheuvel.nl/group/72833/saver_cell
Ja osa noista vaahdoista ei tykkää dieselistä, kuulemma ...
Ei kannata hyväksyttää yhtä tankkia FIA:lla. Tulee taatusti kalliimmaks, ku uuden ostaminen. Sun pitää lähettää se tankki testattavaks FIA:lle kaikenlaisten selvitysten kera. Ne sit joko hyväksyy tai hylkää sen parannusehdotusten kera. Ja tuo 2kk:n aika ei riitä tuolle.
Seurasin joskus vierestä kaverin hiustenlähtöä, kun se hyväksytti ajopukua ja ajokenkiä FIA:lla. Ei ollu halpaa, nopeaa eikä helppoa.. Eli käytä aikas suosista valmiin katselemiseen.
Kantsis varmaan kysyä, mistä nuo muut ovat tankkinsa hommanneet jos kerran ajavat 300 l:n tankeilla?
Edit:
ATL valmistaa 300 ja 400 litran tankkeja. VEikkaan, ettei hinta ole aivan halpa, kun muistaakseni joku about 40-50 litran perus ATL on n. 600€ hintaluokkaa?
http://atlinc.com/pdfs/Racing/ATL-2014-Catalog-Page16.pdf
Ei kannata hyväksyttää yhtä tankkia FIA:lla. Tulee taatusti kalliimmaks, ku uuden ostaminen. Sun pitää lähettää se tankki testattavaks FIA:lle kaikenlaisten selvitysten kera. Ne sit joko hyväksyy tai hylkää sen parannusehdotusten kera. Ja tuo 2kk:n aika ei riitä tuolle.
Seurasin joskus vierestä kaverin hiustenlähtöä, kun se hyväksytti ajopukua ja ajokenkiä FIA:lla. Ei ollu halpaa, nopeaa eikä helppoa.. Eli käytä aikas suosista valmiin katselemiseen.
Kantsis varmaan kysyä, mistä nuo muut ovat tankkinsa hommanneet jos kerran ajavat 300 l:n tankeilla?
Edit:
ATL valmistaa 300 ja 400 litran tankkeja. VEikkaan, ettei hinta ole aivan halpa, kun muistaakseni joku about 40-50 litran perus ATL on n. 600€ hintaluokkaa?
http://atlinc.com/pdfs/Racing/ATL-2014-Catalog-Page16.pdf
Joo tuo tarkistaminen olisi maksanut 3500€:))). Pitää laittaa varmaan 2 kpl 120 lt tankkeja, oli jotain 960€ kpl joten tulee halvimmaksi näistä vaihtoehdoista. Nyt ei ole kyllä enää paljoa Hiluxista jäljellä mutta jospa se saataisiin vielä kasaan...
Rotpal GR
15.01.2014, 23:24
Kuvia ja kertomusta kehiin :P kuulostaa helvetin komeelta hiluksilta ;)
MikkoVuorsola
16.01.2014, 06:29
http://www.fuelsafe.com/store/off-road.html?p=1
http://www.atlltd.com/C/Products/Motorsport/Fuel%2BCells/Rallye%20Raid
Tuo ATL:n rally raid 200 turvatankki maksaa halvimmillaan hiukan vajaat 4000€ + siihen vielä metallikotelo ja tankkausputket.... Jotain saa onneksi vielä halvalla :o
[QUOTE=MikkoVuorsola;1092558]Tuo ATL:n rally raid 200 turvatankki maksaa halvimmillaan hiukan vajaat 4000€ + siihen vielä metallikotelo ja tankkausputket.... Jotain saa onneksi vielä halvalla :o[/QUOTE
Niin kuulostaa ihanan halvalta:)). Taidan laittaa 2 kpl noita 120 lt tankkeja ja ehkä alkuun yhden kappaleen....
toyota4x4
16.01.2014, 17:47
muuten viime vuonna samaan aikaan oli espanjassa myynnissä valmis -07-09 mallin hilux4x4 aavikko kilpuri 19000e.
muuten viime vuonna samaan aikaan oli espanjassa myynnissä valmis -07-09 mallin hilux4x4 aavikko kilpuri 19000e.
Kyllähän näitä valmiita aavikkokilpureita on Euroopassa ihan kohtuuhinnoin myynnissä. Pajero Evolution malleja saa alkaen 20000€ ja esim. tuossa just täysin läpikäyty hintaan 35000€.
http://www.motorsport-sales.com/index.php?main_page=product_info&cPath=346&products_id=4637&zenid=a46631e854c33ece6b97cdccf9df4405
Byrocrat
16.01.2014, 23:44
[QUOTE=MikkoVuorsola;1092558]Tuo ATL:n rally raid 200 turvatankki maksaa halvimmillaan hiukan vajaat 4000€ + siihen vielä metallikotelo ja tankkausputket.... Jotain saa onneksi vielä halvalla :o[/QUOTE
Niin kuulostaa ihanan halvalta:)). Taidan laittaa 2 kpl noita 120 lt tankkeja ja ehkä alkuun yhden kappaleen....
Ei näilläkään halvaks tule mutta riittävän tilavat jos kaksi laittaa:)
http://www.biesheuvel.nl/product/188/atl_saver_cell_alloy_container_170_ltr
€ 495,00 kpl
http://www.biesheuvel.nl/product/173/benzinetank_fia_170_ltr
€ 1.034,00 kpl
dirtysalami
17.01.2014, 18:43
Tuosta 44 gallonainen pikkurahalla.
http://www.summitracing.com/int/parts/abt-sa144/overview/
edit … vai pitääkö ottaa tämä ( kuvauksissa vähän hämääviä lauseita mikä on FIA -hyväksytty )
http://www.summitracing.com/int/parts/abt-sp144/overview/
Byrocrat
17.01.2014, 18:53
Tuosta 44 gallonainen pikkurahalla.
http://www.summitracing.com/int/parts/abt-sa144/overview/
edit … vai pitääkö ottaa tämä ( kuvauksissa vähän hämääviä lauseita mikä on FIA -hyväksytty )
http://www.summitracing.com/int/parts/abt-sp144/overview/
Molemmissa on FIA luokitus, mutta tässä kisassa ei näyttäs tuolle tarvetta välttämättä olevan :rolleyes:
Molemmissa on FIA luokitus, mutta tässä kisassa ei näyttäs tuolle tarvetta välttämättä olevan :rolleyes:
Kiitoksia vinkeistä, tuo ylimmäinen tuli äsken tilattua Summitilta. Katotaan nyt että mitä sieltä sitten tulee. Tuo koko riittää ainakin Tuareg Ralliin tilavuutensa puolesta, siellä kun on pisin päivämatka ehkä noin 400 km ja kulutus voisi olla jossain 15-20 lt satasella.
tepa250d
17.01.2014, 23:42
Jokos on kaaret valmiit?
Jokos on kaaret valmiit?
Pitäisi olla sunnuntaina valmiit, en ole nyt kerennyt soittamaan ja kyselemään.
Kuvia?
En oikein osaa laittaa niitä... Mutta kokeillaan...
En oikein osaa laittaa niitä... Mutta kokeillaan...
jätkät ostaa ehjän auton ja heti piti pistää se muttereiks :D
sampolaattori
22.01.2014, 09:33
Veikkaan et harvalla meistä on tosiaan pistää -08 vuotinen auto ihan muttereiks ja tehä siit mieleinen... :D Hattua nostan taas TIMOLLE
Veikkaan et harvalla meistä on tosiaan pistää -08 vuotinen auto ihan muttereiks ja tehä siit mieleinen... :D Hattua nostan taas TIMOLLE
X 2
HiluMiks
22.01.2014, 16:16
Hieno on projekti mutta käykää joku ottamassa niitä kuvia lisää:)
Tää on jo netti kiusaamista kun näyttää vaan vähän rungon kulmaa:D
Tää on jo netti kiusaamista
:D:D:D
Hieno on projekti mutta käykää joku ottamassa niitä kuvia lisää:)
Tää on jo netti kiusaamista kun näyttää vaan vähän rungon kulmaa:D
Oishan niitä kuvia mutta kun tuo rakentaminenkin on helpompaa kuin kuvien laitto tänne. Tänään sain korin takaisin kaaripajalta, nyt olisi sitten FIA:n sääntöjen mukainen kehikko tehty. Pitää varmaan maalata koko koppi sisältä niin saa kaaretkin väriä päällensä.
Ja aika tuorehan tuo peli on mutta sitä ois tarkoitus pitää aika kauan joten oli sama tehdä kerralla mieleisestä aihiosta niin ei tarvitse uusia aivan heti. Ja aika paljon siinä on työtäkin niin eipähän mene hukkaan kun ei aihio ruostu käsiin:).
Kuvia ois koneella ja voin niitä jollekin viisaammalle lähettääkin jos vaikka sais laitettua niitä tänne nettiin, ihan liian vaikee homma minulle. Olen yrittänyt jo kyllästymiseen asti:).
Byrocrat
22.01.2014, 22:16
Veikkaan et harvalla meistä on tosiaan pistää -08 vuotinen auto ihan muttereiks ja tehä siit mieleinen... :D Hattua nostan taas TIMOLLE
Näinhän ne oikeat kilpa-autot mm. rallitalleissa rakennetaan :cool: tehdasuusista aihioista eikä läpimädistä romuista! Tuolla tyylillä saattaa kestää ainakin hieman paremmin autiomaan rasittavat olosuhteet ratkeilematta :)
HiluMiks
23.01.2014, 16:38
Nätisti ku pyytää nii rupes kuvia postiin tulemaan.
Tässä niitä muidenkin katseltavaksi.
Onhan tämä erilainen projekti muilla alkaa parilla neliöillä uutta peltiä:D niin Timppa aloittaa melkein uudella autolla:)
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_1.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_2.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_3.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_4.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_5.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_6.jpg/_img900.jpg
Kuvia ois koneella ja voin niitä jollekin viisaammalle lähettääkin jos vaikka sais laitettua niitä tänne nettiin, ihan liian vaikee homma minulle. Olen yrittänyt jo kyllästymiseen asti:).
Eiköhän siihenkin hommaan jonkun saa rahalla houkuteltua, mitäs tässä projektissa ite tehty muuta kun lompakkoa kaivettu vrt kaaret ? Sori vaa miul o asenne ongelma :-)
Eiköhän siihenkin hommaan jonkun saa rahalla houkuteltua, mitäs tässä projektissa ite tehty muuta kun lompakkoa kaivettu vrt kaaret ? Sori vaa miul o asenne ongelma :-)
No elähän nyt, minä olen ihan itse lakaissut joka päivä tuon hallin lattian kun ei oikein nuo taidot muuhun riitä:))))
Eiköhän siihenkin hommaan jonkun saa rahalla houkuteltua, mitäs tässä projektissa ite tehty muuta kun lompakkoa kaivettu vrt kaaret ? Sori vaa miul o asenne ongelma :-)
Tuntuu olevan ja äkkiseltään iso sellainen. Kiva se on seurata miten näistä uudemmista pystyy rakentaan. Se suotakoon niille keillä mahdollisuus. Ei se ole kun 10v eteenpäin niin meilläkin alkaa olla tälläset rakennuskohteita.
Eiköhän siihenkin hommaan jonkun saa rahalla houkuteltua, mitäs tässä projektissa ite tehty muuta kun lompakkoa kaivettu vrt kaaret ? Sori vaa miul o asenne ongelma :-)
Tää oliskin melko huima projekti jos kisaHiluksia alettais värkkäämään kahdessa kuukaudessa -84 mallisesta 825000km ajetusta entisestä kiinteistöhuollon Hilusta.
Tulis loppupelissä viel hiukan kalliimmaks ku nyt. Ja toisaalta tarviiko tässä maailmassa ihan kaikkea tehdä itse,ku kumminkin joku muu on tehny jo puolivalmiiks? Riittää ku viimeistelee.
Tuskin Kimikään paljoo pääsee ferraria ite värkkäämään ja silti se ajaa sillä kilpaa.
Veikkaan että pitkiä talli-iltoja tulee silti,vaikka aihio onkin keskivertoa veikeempi.. Tsemppiä pojille:D
No elähän nyt, minä olen ihan itse lakaissut joka päivä tuon hallin lattian kun ei oikein nuo taidot muuhun riitä:))))
En mie oo kuskin taitoja tai bisnes taitoja/sponsorien hankkimistaitoja kyseenalaistanu, mie vaan tykkään enempi ku nolla budjetil väsätää jossai kämyses tallis, ite töitten jälkee ja eukko lähtee ku ei ukko oo ikinä koton eikä rahaa oo ees kaurapuuroo yms. eiks se yks ladogan voittaja autokii ollu jostai kämyselt autotalli alueelt ? Tarvii varmaa ikuna mitää juukast kysellä :-)
En mie oo kuskin taitoja tai bisnes taitoja/sponsorien hankkimistaitoja kyseenalaistanu, mie vaan tykkään enempi ku nolla budjetil väsätää jossai kämyses tallis, ite töitten jälkee ja eukko lähtee ku ei ukko oo ikinä koton eikä rahaa oo ees kaurapuuroo yms. eiks se yks ladogan voittaja autokii ollu jostai kämyselt autotalli alueelt ? Tarvii varmaa ikuna mitää juukast kysellä :-)
Ymmärrän kyllä pointtisi, itsekkin nuorempana ajattelin vähän samalla tavalla. Mutta nyt vanhempana tuota aikaa vain tuntuu olevan niin rajallisesti ja kokemusta näistä härveleistä vähän enemmän kuin aiemmin niin päätettiin sitten toteuttaa tuo projekti tällä tavalla. Tarkoitus on tehdä tästä vähän pitkä aikaisempi ajopeli, ei semmoinen joka on koko ajan työn alla vaan niin valmis ja toimiva kuin vain osataan. Saisi siis keskittyä ajamiseen ja korkeintaan huoltoihin, ei mihinkään isompaan. Se kun tuo työaika tahtoo olla aika kallista ja vapaa-aika ehkä vieläkin kalliimpaa. Ja se akka jo läksi edellisn projektin aikana, että sekin on koettu:))
Ja jos jotain osia tarviit niin saa soittaa.
En mie oo kuskin taitoja tai bisnes taitoja/sponsorien hankkimistaitoja kyseenalaistanu, mie vaan tykkään enempi ku nolla budjetil väsätää jossai kämyses tallis, ite töitten jälkee ja eukko lähtee ku ei ukko oo ikinä koton eikä rahaa oo ees kaurapuuroo yms. eiks se yks ladogan voittaja autokii ollu jostai kämyselt autotalli alueelt ? Tarvii varmaa ikuna mitää juukast kysellä :-)
Älähän nyt
ei kai tossa nyt sentään osta ja pulttaa osaa kaikki ole, jotkut tekee sitäkin ja sit kehuu kuinka on rakennettu rahalla ja vaivalla, vaan en kyllä ite näe sitä rakentamiseksi.
Se on enemmänkin tuninkia ainakin mun mielestä :D
Ja onhan se mielenkiintoista seurata hieman uudempaa laitettakin, etenkin jos kuvia alkaa tulemaan runsaammin :confused:
Ja onhan se mielenkiintoista seurata hieman uudempaa laitettakin, etenkin jos kuvia alkaa tulemaan runsaammin :confused:
Etenkin jos tää kelpais suomen natsikatsastajille
En mie oo kuskin taitoja tai bisnes taitoja/sponsorien hankkimistaitoja kyseenalaistanu, mie vaan tykkään enempi ku nolla budjetil väsätää jossai kämyses tallis, ite töitten jälkee ja eukko lähtee ku ei ukko oo ikinä koton eikä rahaa oo ees kaurapuuroo yms. eiks se yks ladogan voittaja autokii ollu jostai kämyselt autotalli alueelt ? Tarvii varmaa ikuna mitää juukast kysellä :-)
pakkoko kommentoida, jos kiinnostaa muunlaiset laitteet ja toteutus tavat?
MikkoVuorsola
23.01.2014, 21:44
Meidän kilpuri aloitettiin justiinsa sieltä toisesta päästä, 83-mallinen reikänen Mersun raato, mutta kun ei millään perse kestänyt ostaa 08- mallista 500:sta G:tä aihioiksi. Sitä ei voi ikinä vaihtaa harrasteautoa ( eikä käyttöautoja) kun ei mistään muusta mitään ymmärrä, eikä ole varaosiakaan kuin yhteen automalliin.
Ehdottomasti lisää kuvia, ettei mene eka päivä afrikassa perse pystyssä Hiluksin alle zoomaillessa.
pakkoko kommentoida, jos kiinnostaa muunlaiset laitteet ja toteutus tavat?
En tuota oman kommenttini järkevyyttä osaa arvioida mutta liekkö tässäkään mitään järkeä ?
mikä ihmeen tapa on yleistymässä palstalla, siis tämä kummallinen mutiseva arvostelu, jossa aihe kyseenalaistetaan ??
jokainen täällä rakentaa vehkeitään omalla tavallaan, omilla kyvyillään ja ansioillaan, eikä sen pitäis aiheuttaa mitään kummempaa närää eikä rankomista - jollei mitään hyvää keksi toisten projekteista, niin ei tarvii kirjoittaa mitään, ellei kysytä erikseen ...
ei oo eka rakentelutopic jossa havaittavissa jonkinasteista outoa hiertämistä - perisuomalaista kateuttako ??
No elähän nyt, minä olen ihan itse lakaissut joka päivä tuon hallin lattian kun ei oikein nuo taidot muuhun riitä:))))
hieno projekti tsemppiä.kyllä siitä hyvä tulee.;)
Ponssekuski
23.01.2014, 23:14
mikä ihmeen tapa on yleistymässä palstalla, siis tämä kummallinen mutiseva arvostelu, jossa aihe kyseenalaistetaan ??
jokainen täällä rakentaa vehkeitään omalla tavallaan, omilla kyvyillään ja ansioillaan, eikä sen pitäis aiheuttaa mitään kummempaa närää eikä rankomista - jollei mitään hyvää keksi toisten projekteista, niin ei tarvii kirjoittaa mitään, ellei kysytä erikseen ...
ei oo eka rakentelutopic jossa havaittavissa jonkinasteista outoa hiertämistä - perisuomalaista kateuttako ??
X2 Todella ärsyttävää lukea kaiken maailman narinoita toisten tekemisistä. Jokainen omalla tavallaan harrastaa..
Byrocrat
23.01.2014, 23:39
Meidän kilpuri aloitettiin justiinsa sieltä toisesta päästä, 83-mallinen reikänen Mersun raato, mutta kun ei millään perse kestänyt ostaa 08- mallista 500:sta G:tä aihioiksi. Sitä ei voi ikinä vaihtaa harrasteautoa ( eikä käyttöautoja) kun ei mistään muusta mitään ymmärrä, eikä ole varaosiakaan kuin yhteen automalliin.
Ehdottomasti lisää kuvia, ettei mene eka päivä afrikassa perse pystyssä Hiluksin alle zoomaillessa.
Tuossa on vaan se ero moneen muuhun että kaikilla ei ole metallipajaa käytössään ja vaikka olisikin niin niillä ei riitä taito tehdä siitä vanhasta raadosta UUTTAVASTAAVAA kilpuria :cool: Viimeisen päälle hieno laite teilläkin. :)
Topi1982
24.01.2014, 03:58
Hienoa tyota molemmissa projekteissa.:)
Katteus vie kalatkin vedesta ja ehka monet projektit tehdaan nykyisin "hiljaisesti" juuri sen (arvostelun) takia.
toyota4x4
24.01.2014, 04:48
jos tarve vaatii niin hj 61:n ratti akseli jossa on se pitkä liuku käy ton koppaseen hiluksiin suoraan kiinni kun korin korotti 3". ja viron kilpisen huoltohistoriasta Arctic trucs 35 :sta katoin että olis etupään alapalloja ja niveliä+ hammastanko vaihettu taakuuna. tommoisessa 100tkm ajossa venäjän teillä.
jos tarve vaatii niin hj 61:n ratti akseli jossa on se pitkä liuku käy ton koppaseen hiluksiin suoraan kiinni kun korin korotti 3". ja viron kilpisen huoltohistoriasta Arctic trucs 35 :sta katoin että olis etupään alapalloja ja niveliä+ hammastanko vaihettu taakuuna. tommoisessa 100tkm ajossa venäjän teillä.
Kiitoksia tiedosta, tuo akseli homma ei ollut tiedossa. Alapalloja otetaan varalle mukaan ja niveliä samoin, 35" renkaat kun saattavat rasittaa niitä aika tavalla. KDJ120 cruiserissa on ollut samoja ongelmia joten osasin epäillä niitä tässäkin olevan. Itseasiassa otetaan purkuautosta koko etuakselisto osina mukaan.
Hieno laite tästäkin tulee!!
Mä odotan vielä sitä että tulee pitkät etutukivarret ja taakse kanssa jenkkien Trophy Truck tyyliin ;)
Hautalintu
24.01.2014, 09:26
Juuri tämmöset projektit tekee offipalstasta monipuolista luettavaa, hienoimpia projekteja munkin mieleen on ne jotka vuodesta toiseen jatkojalostuu kokoajan villimpään suuntaan ja aihiona alkujaan ollu joku ladon takana kaksi vuosikymmentä maatunut auton raato, MUTTA onhan se ny jumalattoman
Komiaa kahteltavaa ku toisilla on tilaisuus tehdä tuoreesta autosta jotain sik oossomii! Täällä seurataan silmä ja kovana projektin etenemistä! Saattaa jokin muukin olla puolikovana mut jääköön se emännän hoidettavaksi.. kirjoitinkohan ton lopun näkyviin?? :D
Hieno rojekti, laitelkaahan kovasti kuvia...
Pitänee tulla ihan livenä katsomaan projektia, ja ottaa kamera matkaan:).
Racingrabbit
24.01.2014, 23:43
ehka monet projektit tehdaan nykyisin "hiljaisesti" juuri sen (arvostelun) takia.
Juurikin tämän takia meidän ProModi projektia,eikä muitakaan tulla enää tällä (kissan)hiekkalaatikolla esittelemään.
Tsemppiä Timolle ja teamille!
Hieno auto tulee,vaikken henkilökohtaisesti noista Toyotista oikein perustakaan ;)
mikä ihmeen tapa on yleistymässä palstalla, siis tämä kummallinen mutiseva arvostelu, jossa aihe kyseenalaistetaan ??
jokainen täällä rakentaa vehkeitään omalla tavallaan, omilla kyvyillään ja ansioillaan, eikä sen pitäis aiheuttaa mitään kummempaa närää eikä rankomista - jollei mitään hyvää keksi toisten projekteista, niin ei tarvii kirjoittaa mitään, ellei kysytä erikseen ...
ei oo eka rakentelutopic jossa havaittavissa jonkinasteista outoa hiertämistä - perisuomalaista kateuttako ??
pekon kans samaa mieltä!tää on just perus suomalainen kateus mikä hiertää mieltä ja eihän sille mitään voi jos ei itse uskalla tai ei osaa..niin olisi kyl parempi pitää naama kiinni!iso peukku timolle!!!
Mä odotan vielä sitä että tulee pitkät etutukivarret ja taakse kanssa jenkkien Trophy Truck tyyliin ;)
Sama täällä! Olis pirun hienoa, ku mopo karkais oikein kunnolla käsistä :D :D :D
Mutta niitä kuviahan kyllä olis kiva katella ;)
Pitkään mietittiin että kistä aihiosta tätä kilpuria alettais tekemään, päädyttiin sitten tähän uudempaan Hiluxiin seuraavista syistä:
-3,0 dieseli moottori valmiina ja sitä on helppo virittää, tarvitsee vain tehoboxin, isomman coolerin ja pakoputken. Tämän jälkeen tehoja pitäisi olla noin 250 hp ja 550-600 Nm
-ei ruostevikoja joiden korjaukseen ei oikein ollut aikaa ja jos niille tuntihinnan laskee niin äkkiä tulee muutama tonni lisää hintaa
-samasta mallista on tehneet monet muutkin kilpureita noihin aavikkokisoihin niin voi olla että jos tarvii jotain harvinaisempaa varaosaa niin se on mahdollista saada lainaan.
-kaikki sähköt ovat tehtaan jäljiltä ja johtosarjat aika uusia niin niissä tuskin ilmenee paljon vikoja
-ilmastointi valmiina, tarvii syödä paljon vähemmän Saharan hiekkaa kuin viime vuonna, voi ajaa ikkunat kiinni:)
-nyt tästä selvitään niin vähällä työllä muutosten suhteen että ero hieman raaempaan aihioon on rahallisesti helposti 10 tonnia. Joten ei tämä kovin paljon kalliimmaksi tule kuin mitä joku 5-10 tonnin aihio....
Mutta keittiöremontti kotonani kyllä siirtyi taas parilla vuodella:))
Olikos tässä mitään lukkoja tai oliko niille isoa käyttöä viimevuonna? Dyyneillä vissiin suurin tarve?
Olikos tässä mitään lukkoja tai oliko niille isoa käyttöä viimevuonna? Dyyneillä vissiin suurin tarve?
Paineilma lukot eteen ja taakse, dyyneillä niille on helppo keksiä käyttöä. Siellä kun ei voi paljon vinssailla, viime vuonna ei kyllä onneksi jääty kertaakaan kiinni, mutta ilman lukkoja ois jääty varmaan aika monesti. Ristiriipunta tilanteet dyynien välissä ovat pahoja.
Niin vähän arvailin viimevuoden pätkiä kun kattelee. Aika moni vajaavetoinen oli lapiohommissa jossain dyynin reunalla.
Ei muuta kuin onnentoivotukset reissuun ja niitä kuvia! :)
sampolaattori
25.01.2014, 18:38
Mutta keittiöremontti kotonani kyllä siirtyi taas parilla vuodella:))
Vielä pystyy helposti yhen kilpurin viel tekeen ennenku kannattaa sitä sun keittiötä remppailla, oli se vvimeks ainaki pirun siisti... :D :D
Paineilma lukot eteen ja taakse, dyyneillä niille on helppo keksiä käyttöä. Siellä kun ei voi paljon vinssailla, viime vuonna ei kyllä onneksi jääty kertaakaan kiinni, mutta ilman lukkoja ois jääty varmaan aika monesti. Ristiriipunta tilanteet dyynien välissä ovat pahoja.
Lukkojen kaytto dyyneilla on yhta tarkkaa kuin ripulin hoito piereskelemalla.
Turhaan jos pitaa paalla niin tahtoo kaivaa koko ajan. Paras laake on vauhti ja paljon tehoa, jotta vauhti ei tipu kun rupeaa upottamaan.
Tuntuu olevan ja äkkiseltään iso sellainen. Kiva se on seurata miten näistä uudemmista pystyy rakentaan. Se suotakoon niille keillä mahdollisuus. Ei se ole kun 10v eteenpäin niin meilläkin alkaa olla tälläset rakennuskohteita.
Tää oliskin melko huima projekti jos kisaHiluksia alettais värkkäämään kahdessa kuukaudessa -84 mallisesta 825000km ajetusta entisestä kiinteistöhuollon Hilusta.
Tulis loppupelissä viel hiukan kalliimmaks ku nyt. Ja toisaalta tarviiko tässä maailmassa ihan kaikkea tehdä itse,ku kumminkin joku muu on tehny jo puolivalmiiks? Riittää ku viimeistelee.
Tuskin Kimikään paljoo pääsee ferraria ite värkkäämään ja silti se ajaa sillä kilpaa.
Veikkaan että pitkiä talli-iltoja tulee silti,vaikka aihio onkin keskivertoa veikeempi.. Tsemppiä pojille:D
pakkoko kommentoida, jos kiinnostaa muunlaiset laitteet ja toteutus tavat?
X2 Todella ärsyttävää lukea kaiken maailman narinoita toisten tekemisistä. Jokainen omalla tavallaan harrastaa..
pekon kans samaa mieltä!tää on just perus suomalainen kateus mikä hiertää mieltä ja eihän sille mitään voi jos ei itse uskalla tai ei osaa..niin olisi kyl parempi pitää naama kiinni!iso peukku timolle!!!
Pitkään mietittiin että kistä aihiosta tätä kilpuria alettais tekemään, päädyttiin sitten tähän uudempaan Hiluxiin seuraavista syistä:
-3,0 dieseli moottori valmiina ja sitä on helppo virittää, tarvitsee vain tehoboxin, isomman coolerin ja pakoputken. Tämän jälkeen tehoja pitäisi olla noin 250 hp ja 550-600 Nm
-ei ruostevikoja joiden korjaukseen ei oikein ollut aikaa ja jos niille tuntihinnan laskee niin äkkiä tulee muutama tonni lisää hintaa
-samasta mallista on tehneet monet muutkin kilpureita noihin aavikkokisoihin niin voi olla että jos tarvii jotain harvinaisempaa varaosaa niin se on mahdollista saada lainaan.
-kaikki sähköt ovat tehtaan jäljiltä ja johtosarjat aika uusia niin niissä tuskin ilmenee paljon vikoja
-ilmastointi valmiina, tarvii syödä paljon vähemmän Saharan hiekkaa kuin viime vuonna, voi ajaa ikkunat kiinni:)
-nyt tästä selvitään niin vähällä työllä muutosten suhteen että ero hieman raaempaan aihioon on rahallisesti helposti 10 tonnia. Joten ei tämä kovin paljon kalliimmaksi tule kuin mitä joku 5-10 tonnin aihio....
Mutta keittiöremontti kotonani kyllä siirtyi taas parilla vuodella:))
Hirmu hauskaa kun tuo miun kommentti tuntuu niin kovin häiritsevän kaikkia muita paitsi topicin aloittajaa joka siihen heitti ihan hyvän vasta pallon, jos taas ruetaan miettimään kellä on meriittejä takanaan arvostella tätä niin aika harva meistä lienee ajanut kisoja Africassa, se on totta että itellä ei taitoja eikä mahollisuuksia moista rakentaa mutta luulis että auton omistaja laittais esim yksityisviestin että siivoa kommenttis kuubaan jos ei muuta sanottavaa ole, mutta nyt on 1,5 sivua mennyt siihen että ihan muut joilla ei ymmärtääkseni mitään tekemistä projektin kanssa ovat jeesustelleet miten joku spede rupeaa arvostelemaan työtä johon ei itse pystyisi, en enää kirjoittele tähän topicciin koska ilmeisesti ei meriittejä ole joilla pätevyyden arvostella toisten työtä pystyisin perustelemaan, mutta kivahan se olisi muittenkin kehujien/haukkujien meriitit nähdä jos kokevat olevansa päteviä kommentoimaan
mutta kivahan se olisi muittenkin kehujien/haukkujien meriitit nähdä jos kokevat olevansa päteviä kommentoimaan
AAMEN!
Lukkojen kaytto dyyneilla on yhta tarkkaa kuin ripulin hoito piereskelemalla.
Turhaan jos pitaa paalla niin tahtoo kaivaa koko ajan. Paras laake on vauhti ja paljon tehoa, jotta vauhti ei tipu kun rupeaa upottamaan.
Itse asiassa viime kerralla yllätyin että miten helppoa dyyneillä ajaminen loppujen lopuksi oli. Ei edes meinattu jäädä kertaakaan kiinni dyyneille, aina kun tuntui ettei mene eteenpäin niin pakki päälle ja varovasti takaisin. Se taisi kyllä johtua aika paljon noista renkaista, oli sen verran kantopintaa ettei aivan helpolla uponnut.
Ensimmäisenä päivänä ajettiin pro luokassa se pehmeä 45 km dyyni lenkki 2 kertaa, meillä taisi mennä siihen yhteensä jotain 5 tuntia kun taas Ruotsin pojat Pajerolla jossa kuitenkin taisi olla 32x11,50-15 Cooper Stt:t alla käyttivät yhden kierroksen ajamiseen noin 10 tuntia. Olivat lapioineet niin paljon että oli rakot kämmenissä:). Näytti siltä että polkivat aina kaasua vähän väärässä paikassa.
Ja ei noilla Pitbulleilla kyllä tosiaankaan paljon vauhtia tarvinnut koska Esa ajeli Suzukilla samoilla 37" Rockereilla eikä hänkään jäänyt kertaakaan kiinni. Ja Suzukin koneen ollessa kyseessä ei paljon voimasta voinut puhua:).
Sama täällä! Olis pirun hienoa, ku mopo karkais oikein kunnolla käsistä :D :D :D
Mutta niitä kuviahan kyllä olis kiva katella ;)
Kyllä se mopo on jo lähtenyt ainaskin vähän käsistä, Niko on tehnyt ja ideoinut tätä projektia niin antaumuksella että on ollut todella ilo seurata kaikkia mahtavia ideoita mitä hän on keksinyt! Itsellä ei ois tullut osa niistä edes mieleen. Taakse tulee Trail-Gearin 4-linkki joten sinne saadaan Profenderin 2,5" coil overeiden ja bump stoppien avulla varmaan aika toimiva jousitus. Koekmukseni perusteella kun se on juuri tuo takapää jossa jousitus on todella kovilla, etunen ei niinkään ellei satu täräyttämään kovaa johonkin kaivantoon tai ojaan joita viimeksi löytyi aika ihmeellisistä paikoista:).
Ponssekuski
25.01.2014, 21:32
Kyllä se mopo on jo lähtenyt ainaskin vähän käsistä, Niko on tehnyt ja ideoinut tätä projektia niin antaumuksella että on ollut todella ilo seurata kaikkia mahtavia ideoita mitä hän on keksinyt! Itsellä ei ois tullut osa niistä edes mieleen. Taakse tulee Trail-Gearin 4-linkki joten sinne saadaan Profenderin 2,5" coil overeiden ja bump stoppien avulla varmaan aika toimiva jousitus. Koekmukseni perusteella kun se on juuri tuo takapää jossa jousitus on todella kovilla, etunen ei niinkään ellei satu täräyttämään kovaa johonkin kaivantoon tai ojaan joita viimeksi löytyi aika ihmeellisistä paikoista:).
Nikolla on kyl loistavia ja toimivia ideoita ja jälkeä syntyy vauhdilla :)
Onkos tuon mallin hilus noita etuvetari ongelmia??.. eli jos "liikaa" etupäätä korottaa ni vetarit irtois ajastaan perästä?? Kuullu vaan tuollaisia huhuja :confused:
Nikolla on kyl loistavia ja toimivia ideoita ja jälkeä syntyy vauhdilla :)
Onkos tuon mallin hilus noita etuvetari ongelmia??.. eli jos "liikaa" etupäätä korottaa ni vetarit irtois ajastaan perästä?? Kuullu vaan tuollaisia huhuja :confused:
Nikopa tiesi varautua tuohonkin ja pudotti etuakselia 30 mm alaspäin että sai vetareiden kulmat paremmaksi. Ei siis pitäisi tulla ongelmia ainakaan vetareiden kulman takia.
Ponssekuski
25.01.2014, 21:41
Nikopa tiesi varautua tuohonkin ja pudotti etuakselia 30 mm alaspäin että sai vetareiden kulmat paremmaksi. Ei siis pitäisi tulla ongelmia ainakaan vetareiden kulman takia.
No hyvä!! Eipähän ole tuota vaivaa sit kisoissa kiusana :) Pitää kyl tulla tekemään teollisuusvakoilua tuon takapään jousituksen osalta..
Onkos tuon mallin hilus noita etuvetari ongelmia??.. eli jos "liikaa" etupäätä korottaa ni vetarit irtois ajastaan perästä?? Kuullu vaan tuollaisia huhuja :confused:
Niin ja tässähän sopii pyörimään 35" rengas vaikka vakiojousilla, eli ei ole pakko juurikaan korottaa tuon etuakselin pudotuksen lisäksi.:cool:
Mites panssarointi pitääkö akseleita suojata kiviltä, entä pohja moottori ja laatikot?
Mites panssarointi pitääkö akseleita suojata kiviltä, entä pohja moottori ja laatikot?
Pitkä alupanssari keulasta jakiksen taakse asti olis suunnitelmissa.
Ponssekuski
25.01.2014, 22:32
Niin ja tässähän sopii pyörimään 35" rengas vaikka vakiojousilla, eli ei ole pakko juurikaan korottaa tuon etuakselin pudotuksen lisäksi.:cool:
??? 35" ?? mahtuuko muka viel kääntymään :eek:
??? 35" ?? mahtuuko muka viel kääntymään :eek:
Kyllä!
Pitkä alupanssari keulasta jakiksen taakse asti olis suunnitelmissa.
Ootteko vuntsannu vaihtoehtona tollasta ns.taipumatonta ohkasta terästä
Köykämiini kun muuttaa muotoaan melko helposti ja noi ihan kulutus teräksetkin palautuu melko hyvin takaisin omaan muotoonsa.
Niin ja tässähän sopii pyörimään 35" rengas vaikka vakiojousilla, eli ei ole pakko juurikaan korottaa tuon etuakselin pudotuksen lisäksi.:cool:
Sopii joo, mutta pyörän takapuolella olevan korikorvakkeen pään saa veistellä pois, pyöränkotelon takaosan saa tehä uusiks ja lokasuojista melko siivu myös poijes.
Joku Long-Travel-kitti tekis poikaa tän tyyppiseen laitteeseen.
http://s3-media2.ak.yelpcdn.com/bphoto/suTuV8AqkbhKoiAUMtudKA/l.jpg
Ja tietysti olka-akselit kannattaa vahvistaa ettei pyörät nyrjähdä pompuissa, mutta tämäpä lienee tiedossa kun ylätukivarsillekin lisätuet jo tehty.
http://www.purefjcruiser.com/images/ct_i3510-gusset.JPG
Ponssekuski
25.01.2014, 22:45
Sopii joo, mutta pyörän takapuolella olevan korikorvakkeen pään saa veistellä pois, pyöränkotelon takaosan saa tehä uusiks ja lokasuojista melko siivu myös poijes.
Joku Long-Travel-kitti tekis poikaa tän tyyppiseen laitteeseen.
http://s3-media2.ak.yelpcdn.com/bphoto/suTuV8AqkbhKoiAUMtudKA/l.jpg
Ja tietysti olka-akselit kannattaa vahvistaa ettei pyörät nyrjähdä pompuissa, mutta tämäpä lienee tiedossa kun ylätukivarsillekin lisätuet jo tehty.
http://www.purefjcruiser.com/images/ct_i3510-gusset.JPG
Total Chaos fabricationin tuote vois olla kova sana nois kisoissa.. pirun kalliit vaan.. vetaritkin pitäis uusii jne.
Sopii joo, mutta pyörän takapuolella olevan korikorvakkeen pään saa veistellä pois, pyöränkotelon takaosan saa tehä uusiks ja lokasuojista melko siivu myös poijes.
Korikorvakkoon ja pyöräkotelon takaosaan ei ole tehty mitään muutoksia.
Korikorvakkoon ja pyöräkotelon takaosaan ei ole tehty mitään muutoksia.
... koria siirretty taaksepäin ??
... koria siirretty taaksepäin ??
Koko etuakselistoa on siirretty 100mm eteenpäin ja 27mm alaspäin, jolloin 35" pyörät sopii pyörimään pienillä pyöräkotelon etukulman muutostöillä. Samalla painojakauma paranee jonkinverran, kun alunperin moottori on melkein kokonaan etuakselin etupuolella. Ihannetilanne olisi ollut, jos moottoria olisi siirtänyt samalla taaksepäin n. 30cm, mutta aikataulusyistä jouduttiin tyytymään pelkkään etuakselin siirtoon.
Tosiaan 35" pyörä sopii nyt pyörimään vakioiskari pohjassa alkuperäisellä 15" peltivanteella (ET?) ja pienellä spacerillä.
Koko etuakselistoa on siirretty 100mm eteenpäin ja 27mm alaspäin, jolloin 35" pyörät sopii pyörimään pienillä pyöräkotelon etukulman muutostöillä. Samalla painojakauma paranee jonkinverran, kun alunperin moottori on melkein kokonaan etuakselin etupuolella. Ihannetilanne olisi ollut, jos moottoria olisi siirtänyt samalla taaksepäin n. 30cm, mutta aikataulusyistä jouduttiin tyytymään pelkkään etuakselin siirtoon.
Tosiaan 35" pyörä sopii nyt pyörimään vakioiskari pohjassa alkuperäisellä 15" peltivanteella (ET?) ja pienellä spacerillä.
fiksua, "simppeliä ja nopeaa"
Puhutko Arska nyt tästä Timon Hiluxista vai ootko tehny/nähny ite aiemmin? Mielenkiintoinen ratkaisu joka tapauksessa, ei olis ihan heti juolahtanu mieleen. :)
Puhutko Arska nyt tästä Timon Hiluxista vai ootko tehny/nähny ite aiemmin? Mielenkiintoinen ratkaisu joka tapauksessa, ei olis ihan heti juolahtanu mieleen. :)
Samasta autosta puhe, olen toteuttanut kyseiset operaatiot tähän topicin Hiluxiin.
Alunperin oli mielessä korin ja tekniikan siirto taaksepäin, mutta totesin etuakseliston siirron olevan helpompi ja ennenkaikkea nopeampi vaihtoehto.
Kuvat olis kivoja noin omaperäisestä ratkaisusta. ;) Kaipa niitä tulee sit ku alkaa osat oleen paikoillaan...
Kuvat olis kivoja noin omaperäisestä ratkaisusta. ;) Kaipa niitä tulee sit ku alkaa osat oleen paikoillaan...
http://forums.offipalsta.com/showpost.php?p=1095574&postcount=38
http://forums.offipalsta.com/showpost.php?p=1095574&postcount=38
Ei näytä siirretyltä noissa kuvissa vielä... vai enkö vaan huomaa?
Ei näytä siirretyltä noissa kuvissa vielä... vai enkö vaan huomaa?
Kyllä se on siirretty noissa kuvissa. Se on vaan tuo ammattilaisen työnjälki niin siistiä ettei katsurikaan huomaa eroa alkuperäiseen :)
Kyllä se on siirretty noissa kuvissa. Se on vaan tuo ammattilaisen työnjälki niin siistiä ettei katsurikaan huomaa eroa alkuperäiseen :)
:) Uskottava se sit on, ku ei oo kuvaa vertailtavaksikaan. Nätisti tehty.
Koko alapalkki siirretty niin pysyy alkuperäisen vahvuisena. Fiksua ja "helppoa" hyvältä näyttää ja ideatkin jatkaa samaa linjaa
Millainen raitisilmasuodatin tämmöseen pitää laittaa, ettei tarvii syödä puolta saharaa ja alkaa SIIVOOMAAN sisätiloja??
Lord of flies
27.01.2014, 12:16
Pitääkös tämmöseen pellin tulla kuskeille kans ilman syöttö? Niin että ei tarvi saharaa alkaa hengitteleen jos vaikka sattuu vahingossa ajaa toisen perässä (nämä jätkänhän ajaa kuitenkin siellä kärjessä niin ei kai siellä pölise ellei tuule oikein kovasti:) )
Jospa siellä aavikolla tulee välillä ohituskaista niin voi ohittaa ettei tarvi ajaa puskurissa kiinni...? :D
HiluMiks
27.01.2014, 16:08
Mukavan näköisiä jousitus osia Timolle menossa paikoilleen:)
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_7.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_8.jpg/_img900.jpg
Pitääkös tämmöseen pellin tulla kuskeille kans ilman syöttö? Niin että ei tarvi saharaa alkaa hengitteleen jos vaikka sattuu vahingossa ajaa toisen perässä (nämä jätkänhän ajaa kuitenkin siellä kärjessä niin ei kai siellä pölise ellei tuule oikein kovasti:) )
No sitä ei vielä tiedä ollaanko kärjessä vai viimeisinä, mutta yritetään ajaa kovempaa kuin viime vuonna. Ilmansyöttöä ei tarvitse erikseen tehdä, normaalli ilmanvaihto riittää ja Toyotan oma raitisilmasuodatin.
Kyllä se mopo on jo lähtenyt ainaskin vähän käsistä, Niko on tehnyt ja ideoinut tätä projektia niin antaumuksella että on ollut todella ilo seurata kaikkia mahtavia ideoita mitä hän on keksinyt! Itsellä ei ois tullut osa niistä edes mieleen. Taakse tulee Trail-Gearin 4-linkki joten sinne saadaan Profenderin 2,5" coil overeiden ja bump stoppien avulla varmaan aika toimiva jousitus. Koekmukseni perusteella kun se on juuri tuo takapää jossa jousitus on todella kovilla, etunen ei niinkään ellei satu täräyttämään kovaa johonkin kaivantoon tai ojaan joita viimeksi löytyi aika ihmeellisistä paikoista:).
Toivotaan että Nikon ahkeruus ja ideat palkitaan vaikka työnantaja sponsoroimaan Niko taas laatokalle ! (tähän semmoinen hymiö mitä en osaa laittaa)
Hieno peli tulossa ja hienoa että laji kehittyy myös autojen osalta ja voihan tolla officrossia Suomessa ajaa.
HiluMiks
31.01.2014, 18:45
Taas on jotain tapahtunut Timon tallilla :)
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_9.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_10.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_11.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_12.jpg/_img900.jpg
KoniJeep
01.02.2014, 00:20
Taas on jotain tapahtunut Timon tallilla :)
Siistiä jälkeä! Minkäs Tojotan taka-akseli tuo on, LJ:n?
Eikö hiluksin alkuperäinen ollut hyvä?
Haa!
Olo parani heti kun huomas Akseliputkessa hieman pintaruostetta :D:D
mettäsika
01.02.2014, 09:02
Haa!
Olo parani heti kun huomas Akseliputkessa hieman pintaruostetta :D:D
Buahaha :D kankulla tarkka näkö ..
Mut hiano projekti ei voi muuta kuin kateellisena seurata.
Siistiä jälkeä! Minkäs Tojotan taka-akseli tuo on, LJ:n?
Eikö hiluksin alkuperäinen ollut hyvä?
Kyllä se on juurikin tuosta samasta autosta tuo akseli, on vain aika ruosteinen mutta menee ensi viikolla hiekkapuhallukseen ja maalaukseen.
Rumpujarrut !!!!!!!!! Nopeuskilpailuun ....:eek:
Rumpujarrut !!!!!!!!! Nopeuskilpailuun ....:eek:
Eihän se mikään jarrutuskilpailu ookkaan ;) :p
Rumpujarrut !!!!!!!!! Nopeuskilpailuun ....:eek:
Ei sinne jarruttelemaan olla menossa;)
Ei sinne jarruttelemaan olla menossa;)
Asenne kohallaa! Toivottavast "seisot myös sanojen takana" etkä jarrulla ;)
KoniJeep
02.02.2014, 01:12
Kyllä se on juurikin tuosta samasta autosta tuo akseli, on vain aika ruosteinen mutta menee ensi viikolla hiekkapuhallukseen ja maalaukseen.
Emmää sitä ruostetta mut rummut vakiona uudehkossa autossa?
Emmää sitä ruostetta mut rummut vakiona uudehkossa autossa?
Miks ei? Toimivat rummuthan on tehokkaat. Eikös tavara-autoissa yleensä ole rummut takana.
Tietenki offi autossa ne rummut on aina mutaa ym sontaa täynnä niin siinä mielessä levyt paremmat. Ja haluaisin minäki levyt BJ:n etusiin :o
rummut vakiona uudehkossa autossa?
6-vuotiasko uudehko? No onhan se tietysti muihin tän palstan projekteihin verrattuna.
Mut onhan ne rumpujarrut vielä uudessakin Hiluxissa takana vaikka olis ajonvakautusjärjestelmäkin. Jarrutehostahan nyt ei ole kyse, rummuissa riittää kyllä potkua vielä isompienkin töppösten kanssa. Häipymistä varmaan tapahtuu nopeempaa kuin jäähdytetyillä levyillä, hiekan siedosta en osaa arvailla.
6-vuotiasko uudehko? No onhan se tietysti muihin tän palstan projekteihin verrattuna.
Mut onhan ne rumpujarrut vielä uudessakin Hiluxissa takana vaikka olis ajonvakautusjärjestelmäkin. Jarrutehostahan nyt ei ole kyse, rummuissa riittää kyllä potkua vielä isompienkin töppösten kanssa. Häipymistä varmaan tapahtuu nopeempaa kuin jäähdytetyillä levyillä, hiekan siedosta en osaa arvailla.
Mihin pitää verrata että 6v ei olis uudehko?
toyota4x4
02.02.2014, 12:31
Mihin pitää verrata että 6v ei olis uudehko?
pesukone ,telkkari,kännykkä,sohva.
tai kaivinkone,lentokone,kuorma-auto.
toyota4x4
02.02.2014, 12:42
tuleeko korin ala osaan vahvistus(palkki helmat tai jotain) tai ylimääräiset korin korvakkeet b-pilarin kohdalle? sillä tossahan on pitkä väli jalkotilassa olevassa kiinnikkeestä takimmaiseen.
pitääkö noihin hitsauksiin olla jonku näköiset luokat hitsattuna ku aika tärkeitä kohtia on muuteltu tässäkin autossa vai riittääkö et on tehty siistin näköinen? katsastusta varten.
tuleeko korin ala osaan vahvistus(palkki helmat tai jotain) tai ylimääräiset korin korvakkeet b-pilarin kohdalle? sillä tossahan on pitkä väli jalkotilassa olevassa kiinnikkeestä takimmaiseen.
Turvakaarissa on lisäputket tuossa lattian rajassa, uskoisin sen riittävän. Näkee sitten kun on viikon ajanut pitkin aavikoita.
pitääkö noihin hitsauksiin olla jonku näköiset luokat hitsattuna ku aika tärkeitä kohtia on muuteltu tässäkin autossa vai riittääkö et on tehty siistin näköinen? katsastusta varten.
Mitä katsastusta:). Epäilen ettei tätä tämän jälkeen enää saa Suomessa leimattua, vai mitä sanoo Matti?
pitääkö noihin hitsauksiin olla jonku näköiset luokat hitsattuna ku aika tärkeitä kohtia on muuteltu tässäkin autossa vai riittääkö et on tehty siistin näköinen? katsastusta varten.
Ei ole luokkia hitsattuna, mutta paljon on monenlaista tullut turattua ja yksikään sauma ei ole vielä pettänyt. Eikä nuo mustien miesten hitsaamat alkuperäiset saumatkaan mitään kummaisia ole.
Mihin pitää verrata että 6v ei olis uudehko?
No sen verran käytettyjä autoja nähny että viimenen takaraja mun silmissä uudehkolle on max. 3 v. Mut välillä vuosikin riittää, mittarissa voi olla jo päälle 300 tkm toimeliaalla ammattisuharilla. Hiluxiin tehty naamahissikin tässä välissä (-11). Mitä katsastusta:). Epäilen ettei tätä tämän jälkeen enää saa Suomessa leimattua, vai mitä sanoo Matti?
No etuakseliston siirtämiseen eli akselivälin jatkamiseen loppu jo leiman saanti ilman poikkeuslupaa, mitä ei kuulemma akselivälimuutoksiin nykyisellään Trafista myönnetä. Ja tuskinpa moottoripuolikaan vakioksi jää. Eikä taida +10t€ autoverolappukaan kauheasti kiinnostaa, tuskin tämä suomiauto oli alunperin?
No sen verran käytettyjä autoja nähny että viimenen takaraja mun silmissä uudehkolle on max. 3 v. Mut välillä vuosikin riittää, mittarissa voi olla jo päälle 300 tkm toimeliaalla ammattisuharilla. Hiluxiin tehty naamahissikin tässä välissä (-11).
No etuakseliston siirtämiseen eli akselivälin jatkamiseen loppu jo leiman saanti ilman poikkeuslupaa, mitä ei kuulemma akselivälimuutoksiin nykyisellään Trafista myönnetä. Ja tuskinpa moottoripuolikaan vakioksi jää. Eikä taida +10t€ autoverolappukaan kauheasti kiinnostaa, tuskin tämä suomiauto oli alunperin?
Entä jos taka-akseliakin on siirretty samanverran eli akseliväli säilyy vakiona?
Tuontiauto, mutta verotettu Suomeen.
ite kun olen töissä missä rakennetaan kuorma autoja niin ovat aika tarkkoja jos on joutunut autoa jatkamaan tai lyhentämään niin siitä rungon hitsauksesta.
Entä jos taka-akseliakin on siirretty samanverran eli akseliväli säilyy vakiona?
Menee harmaalle alueelle, mutta hankalahan sitä todeta tässä tapauksessa, joten saattais onnistua. Minkähänlaisia tuentoja on taka-akselille on suunnitelmissa?
Menee harmaalle alueelle, mutta hankalahan sitä todeta tässä tapauksessa, joten saattais onnistua. Minkähänlaisia tuentoja on taka-akselille on suunnitelmissa?
Nelilinkki
toyota4x4
03.02.2014, 22:32
moottoritehon vois päivittää nyt sit samalla 500-600hv paikkeille ja olla siinä "ekana Suomessa" joka virittää hiluksin commonraili koneita, nyt kun ei ole kun softan päivittäjiä ja museo mersuihin pumppuja tekevä mynämäen mies. tossa reseptiä tosin 2.5 d4d hiluksiin http://www.youtube.com/watch?v=6EEKL_RsIZc
moottoritehon vois päivittää nyt sit samalla 500-600hv paikkeille ja olla siinä "ekana Suomessa" joka virittää hiluksin commonraili koneita, nyt kun ei ole kun softan päivittäjiä ja museo mersuihin pumppuja tekevä mynämäen mies. tossa reseptiä tosin 2.5 d4d hiluksiin http://www.youtube.com/watch?v=6EEKL_RsIZc
Olin jo yhteydessä nuihin Jakartan poikiin, tähän saisi suhteellisen helposti 500 hp ja 940Nm mutta kun koneen tarvii kestää pitkää vedätystä niin ajateltiin pysyä tuolla 300 hp tuntumassa. Ja yksi ongelma on se että jos menee FIA:n alaiseen kisaan niin imuilman kuristimen mitta taitaa olla silloin 36 mm elikkä turboa ei kannata vaihtaa.
Jos tekee nelilinkin niin saako akseliväli pidentyä pitempien varsien myötä?
Mikäs siinä commonrail;in virittämisessä vaikeaa on?
Korjatkaa kun väärässä kuitenkin olen :p
Mitään asiasta tietämättä niin eikös se voima tule ulos vielä helpommin kuin perinteisestä koneesta isompaa suutinta ja enemmän rail;iin painetta
Tarviiko siinä edes softaa muuttaa jos "huijaa" koneen syöttämään enemmän soppaa?
Kun jos ilmaa on sopivasti niin eihän lambdakaan (jos on) osaa haistella et polttaa enemmän kun puhtaasti palaa?
Jossain olivat puhelleet, et citikasta on sport ja normaali versio, mikään ei ole erilaista paitsi sportissa on korkeampi paine löpötukissa
Olin jo yhteydessä nuihin Jakartan poikiin, tähän saisi suhteellisen helposti 500 hp ja 940Nm mutta kun koneen tarvii kestää pitkää vedätystä niin ajateltiin pysyä tuolla 300 hp tuntumassa
Siinä on Mersumiehille ja Vaginisteille faktaa että Tojotaa voi virittää. Sylky lentäen porukka vaahtoaa jos menee mainitsemaan että kyllä niistä maailmalla tehoja otetaan. Ei.. ei ku kyllä vain saksalaisista sitä woimaa otetaan. Ihan kamalaa jos Tojon paskaa voi sitteki virittää. :eek:
Nostan hattua Hiluxin rakenteluun. Onnea ja menestystä rakenteluun ja kisaan :)
veijon-esso
04.02.2014, 11:07
Jos tekee nelilinkin niin saako akseliväli pidentyä pitempien varsien myötä?
Tottakai. Eihän ne pidemmät varrret muuten mahtuisi paikalleen, jos akseli pysyisi samassa paikassa..! :D
Siinä on Mersumiehille ja Vaginisteille faktaa että Tojotaa voi virittää. Sylky lentäen porukka vaahtoaa jos menee mainitsemaan että kyllä niistä maailmalla tehoja otetaan. Ei.. ei ku kyllä vain saksalaisista sitä woimaa otetaan. Ihan kamalaa jos Tojon paskaa voi sitteki virittää. :eek:
Nostan hattua Hiluxin rakenteluun. Onnea ja menestystä rakenteluun ja kisaan :)
OT: Mun mielestä tuollaista japanialaisten sorsimista ei kyllä ole tapahtunut "todellisten harrastajien foorumeilla"...oli se sit VAG tai Mese. Lähinnä kai se on vaan tuninkimiesten höpötystä kun niitä tojoja ei oikein voi softailla joka pajassa.
Kiva että uudesta CR tojosta saa jo tuon verran voimaa. Tosin aataminaikaisesta saman kokoisesta 2,5L mersun esikammiokoneesta otetaan suomalaisessa nyrkkipajassa n. 700hv ja 1200NM. Mutta tuskin silläkään koneella kannattaa lähtee ajamaan Paris-Dakaria :D
OT: Mun mielestä tuollaista japanialaisten sorsimista ei kyllä ole tapahtunut "todellisten harrastajien foorumeilla"...oli se sit VAG tai Mese. Lähinnä kai se on vaan tuninkimiesten höpötystä kun niitä tojoja ei oikein voi softailla joka pajassa.
Niin siis (sori OT) tommonen keskustelu käytiin kasvotusten erään vanhemman herran kanssa jonka kaveri on joku viri expertti jne. Eli japsi koneille ei voi tehdä yhtään mitään ja esim mersua pelkästään katsomalla tulee +10000hv lisää :D Eli siis toi mun aijempi kommentti oli tarkoitettu niille jotka ei usko mitä niille sanoo. Sehän on totta että esim mersun koneeseen saa hävyttömiä lukemia kun aletaan pajattamaan.
HiluMiks
04.02.2014, 19:52
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_13.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_14.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_15.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_16.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_17.jpg/_img900.jpg
Tottakai. Eihän ne pidemmät varrret muuten mahtuisi paikalleen, jos akseli pysyisi samassa paikassa..! :D
Nytkun taakse on tulossa hiluun neli-linkki niin unohtaa mainita, et edestä oli suunnitelmissa hieman siirtää akselia ja merkkuuttaa otteeseen nelilinkin myötä pidentyneen akseli välin :rolleyes:
Tulee kyllä vakuuttavan näköinen kilpuri. Miten hyvin tuo etuakselisto kestää 35" renkaita ?
Mihis kaikkiin kisoihin tällä on tarkoitus tulevaisuudessa osallistua ?
Tulee kyllä vakuuttavan näköinen kilpuri. Miten hyvin tuo etuakselisto kestää 35" renkaita ?
Mihis kaikkiin kisoihin tällä on tarkoitus tulevaisuudessa osallistua ?
Etuakselisto on vahvistettu ylätukivarsien osalta aivan kuten Usassakin näkyvät tekevän ja Dakar Hiluxeissa. Mutta he kyllä käyttävät pienempiä renkaita joten nähtäväksi jää miten käy. Vaikka eipä toisaalta tuo renkaiden halkaisija muuttunut kuin ehkä noin 15% suuremmaksi.
Nyt alkuun osallistutaan tuohon Tuareg Rallyyn ja katsotaan josko sitten vaikka Silkkitie rallia kävisi Venäjällä kokeilemassa ja joitain Rally Raid kisoja taitaisi olla myös Latvian suunnalla. Mutta jos nyt "kaasu pohjassa" ajaen ollaan parissa ensimmäisessä kisassa viimeisiä niin eiköhän se tuo harrastus siihen lopu:). Ajellaan sitten vaikka nakki safareita.
Byrocrat
04.02.2014, 23:51
OT:
Kiva että uudesta CR tojosta saa jo tuon verran voimaa. Tosin aataminaikaisesta saman kokoisesta 2,5L mersun esikammiokoneesta otetaan suomalaisessa nyrkkipajassa n. 700hv ja 1200NM. Mutta tuskin silläkään koneella kannattaa lähtee ajamaan Paris-Dakaria :D
Tämäkin hiukka OT, mutta Dakar-rallissa 2014 kaksi ekaa ajoi muuten Mineillä :D:rolleyes:
tepa250d
10.02.2014, 19:05
Miten tämä jakselee?
HiluMiks
13.02.2014, 17:52
Timon tallissa tapahtuu:)
On tainnu Niko olla ahkerana;)
Näyttää työnjälki pirun hyvältä.
Ihan erilaiselta kuin Minun Hiluxissa :D
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_19.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_20.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_21.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_22.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_23.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_24.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_25.jpg/_img900.jpg
Ei näy vielä "spindle gusset"teja, kai ne on tulossa? Muuten voi camberit olla aika villit muutaman isomman hypyn jälkeen.
http://http://www.polyperformance.com/shop/images/D/spindlegusset-400.jpg
Ei näy vielä "spindle gusset"teja, kai ne on tulossa? Muuten voi camberit olla aika villit muutaman isomman hypyn jälkeen.
http://http://www.polyperformance.com/shop/images/D/spindlegusset-400.jpg
Eiköhän ne siihen ensi viikon aikana ilmesty ja paljon muutakin...
Ei näy vielä "spindle gusset"teja, kai ne on tulossa? Muuten voi camberit olla aika villit muutaman isomman hypyn jälkeen.
Tähän on olemassa kaikki eturipustuksen osat varaosina, niin tehdään niihin vahvistukset ja vaihdetaan koeajojen jälkeen paikoilleen. Etujarrutkin päivittyy vielä vähän isompiin versioihin.
Näyttää työnjälki pirun hyvältä.
Ihan erilaiselta kuin Minun Hiluxissa :D
Sama homma se on mullakin oman auton kohdalla. Turha hifistely jätetty pois ja osiksi keräilty romulavan parhaat palat.:D
Varmaan ootte tuumannut tuota pump stopin painetta ettei ole liian paljoa ,ettei
hajota ripustusta? montako psi:tä noissa on tehtaan jäljiltä?
Niko on Seppä!
Eikä ne sun omatkaa turaukset huonoja ole!
16 päivää kisaan. Mites tää homma edistyy, toivottavasti ei tuu kiirus... ?
HiluMiks
18.02.2014, 18:16
Pientä laittoa vielä:rolleyes:
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_26.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_27.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_28.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_29.jpg/_img900.jpg
kyllä tullee perkele hieno
Tänään Timolle soittelin ja kyllähän siellä melkosta vilskettä tuntu olevan, vaan eiköhän se vaan ajoissa valmistu, todella hienoa jälkeä tuppaa tulemaan:cool:
Hyvältähän se näyttää.
On se vaan kiva katella uutta ja kiiltävää pintaa :)
Vittuuntunu sivuheitto tähän väliin liittyen tuohon aiempaan keskusteluun.. Mää haluun nähä sen 500 kaakkisen 1000 nyyttönisen tojotan koneen joka kestää pitempään ku yhen penkitysvedon :D
edit. korjataan siis että jos puhutaan diesel koneista :)
Vittuuntunu sivuheitto tähän väliin liittyen tuohon aiempaan keskusteluun.. Mää haluun nähä sen 500 kaakkisen 1000 nyyttönisen tojotan koneen joka kestää pitempään ku yhen penkitysvedon :D
edit. korjataan siis että jos puhutaan diesel koneista :)
Ja mää haluun nähdä sen mitsun penkityslapun jossa voimaa yli 200 oikeasti käytettävällä momentillla. Eli vääntää ennen 2000rpm yli250nm.. ja puhe mitsun dieselistä (L200,pajero) Ja mikä kestää ajossa 1kk pitempään :D
taitaa molemmat olla urbaani legendoja
Ja muuten pirun hienoo kyhäilyä. Iso peukku.
Ja tuommoiset pitkät kisat voitetaan tasaisen tappavalla varmuudella ja suunnistuksella. Ei hevosvoimilla. Tosi ei niistä haittaa ole jos varmuus ei katoa
HiluMiks
19.02.2014, 19:13
Taas on joku ollu ahkerana:)
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_30.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_31.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_32.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_33.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_34.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_35.jpg/_img900.jpg
Ja mää haluun nähdä sen mitsun penkityslapun jossa voimaa yli 200 oikeasti käytettävällä momentillla. Eli vääntää ennen 2000rpm yli250nm.. ja puhe mitsun dieselistä (L200,pajero) Ja mikä kestää ajossa 1kk pitempään :D
Ite haluisin kans nähä :D Monta legendaa noista oon kuullu mutta muistaakseni kovin penkkilappu minkä oon nähny on ollu tuo oma 150/300 :D
Ite haluisin kans nähä :D Monta legendaa noista oon kuullu mutta muistaakseni kovin penkkilappu minkä oon nähny on ollu tuo oma 150/300 :D
Ja kestikös se kuin kauan kasassa?:D
Sorry ot..:o
onko runkoa takaa lyhennetty vai näyttääkö se siltä vaan?
onko runkoa takaa lyhennetty vai näyttääkö se siltä vaan?
Ei vielä mutta tulevaisuudessa ehkä lyhennetään, silloin vaan pitää lyhentää myös lavaa ja se ei olekaan ihan helppo juttu. Siihen taitais tarvita aika pätevää autopeltiseppää.
Ja kestikös se kuin kauan kasassa?:D
Sorry ot..:o
kestihän se reilu puoli vuotta ja 20tkm
kestihän se reilu puoli vuotta ja 20tkm
ite ainaki lukisin mieluummin tämän topikin hilux tarinaa ku teijän "meijän iskällä on äkäsempi mitsu ku teijän iskällä" tarinaa...
Byrocrat
19.02.2014, 23:40
ite ainaki lukisin mieluummin tämän topikin hilux tarinaa ku teijän "meijän iskällä on äkäsempi mitsu ku teijän iskällä" tarinaa...
x2
Näyttää siellä Juuan pajallakin tapahtuvan, hyvän näköistä settiä. Monta päivää vielä kisan alkuun...
sampolaattori
20.02.2014, 11:21
ite ainaki lukisin mieluummin tämän topikin hilux tarinaa ku teijän "meijän iskällä on äkäsempi mitsu ku teijän iskällä" tarinaa...
x3
Ei vielä mutta tulevaisuudessa ehkä lyhennetään, silloin vaan pitää lyhentää myös lavaa ja se ei olekaan ihan helppo juttu. Siihen taitais tarvita aika pätevää autopeltiseppää.
Tohon sopis lasikuituiset lavan reunat ison maailman tyyliin, keventyis samalla mukavasti.
Tohon sopis lasikuituiset lavan reunat ison maailman tyyliin, keventyis samalla mukavasti.
Niitäkin suunniteltiin mutta nyt loppui aika kesken, mutta ei tuo lavakaan pahan painava ole. Puolet pohjasta ja etuseinä kun on leikattu pois niin painaa ehkä noin 50kg, aika kevyt nostaa kahdestaan paikoilleen.
Kyllähän Juukan suunnalla on oudompiakin laitteita katsastettu ja sata kertaa laittomamman näköisiä. Tuonkin kun ajaisi katsurille joku muu kuin yrittäjä itse niin menis varmaan leimalle korin ja alustankorotus merkinnällä :D
Kyllähän Juukan suunnalla on oudompiakin laitteita katsastettu ja sata kertaa laittomamman näköisiä. Tuonkin kun ajaisi katsurille joku muu kuin yrittäjä itse niin menis varmaan leimalle korin ja alustankorotus merkinnällä :D
Tuo on juuri leimattu ja leimassa virtaa pitkälle tulevaisuuteen:))
HiluMiks
21.02.2014, 19:46
Taidan ruveta lottoamaan jotta tälläsen sais itselle:D
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_36.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_37.jpg/_img900.jpg
Meinaako Risto istua lähes sylissä vai tuleeko sinne vielä kolmaskin penkki? :D
Topi1982
21.02.2014, 23:09
Onko nuita miun suosikki renkaita jotenkin vandalisoitu?
Tankki näemmä saatu kiinni. Miten se näyttäis että tolpat ottaa varmaan sen kylkeen kiinni ristiriipunnassa? Noissa kun varmaan liikevaraakin löytyy.
Onko nuita miun suosikki renkaita jotenkin vandalisoitu?
Ei vielä mutta ehkä myöhemmin:))
Meinaako Risto istua lähes sylissä vai tuleeko sinne vielä kolmaskin penkki? :D
Se on takapenkki joka tuossa kuvassa näkyy. Pavelin paikka.
Samsonite
22.02.2014, 07:22
Taidan ruveta lottoamaan jotta tälläsen sais itselle:D
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_36.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_37.jpg/_img900.jpgKyllä vain tuommonen halli kelpais....ja miksei autokin.
Nyt kun auto on jo kasassa, niin voin kysya varmistukseksi, etta vahvistitteko rungon moottorinkiinnikkeiden kohdalta..?
Nyt kun auto on jo kasassa, niin voin kysya varmistukseksi, etta vahvistitteko rungon moottorinkiinnikkeiden kohdalta..?
Siellä on rautaa kuin Raatteen tiellä aikoinaan:).
Tuleeko lokasuojiin mitään levityksiä?
Tuleeko lokasuojiin mitään levityksiä?
Tuolta löytyis passelit, levitystä kun näyttää jo tarviivan reilummin: http://fmv4x4.com/web/
HiluMiks
25.02.2014, 11:28
Luaz:D
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_38.jpg/_img900.jpg
HiluMiks
26.02.2014, 21:03
Hilux is ready to leave to Tunis :cool:
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_39.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_40.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_41.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_42.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_43.jpg/_img900.jpg
On muuten aika maukas peli ajaa. Ajeltiin tänään vähän testiä suljetulla alueella, niin alusta tuntuu pelaavan aika hyvin ja voimaakin on ihan kivasti käytettävissä.
Nice!!!!!
Tuleeko peräylityksen kanssa ongelmia? Mitä katselin kuvia dakar hiluxeista niin näytti että niissä perää olisi hieman lyhennetty. Voi tietysti olla että kuvakulma hämää.
Hyvältä näyttää.
En pahoittaisi mieltäni pienestä videosta mitä voisi tuijottaa testailusta. :)
Nyt peukut pystyyn kun kilpailu alkaa ! Älyttömän siististi on Hiluxi rakennettu ja taas nähtiin Nikon ammattitaidon olevan huippuluokkaa !
Mitä tekkee autopilotin hallintalaite auton kojetaulusa? Kompassina?
Mitä tekkee autopilotin hallintalaite auton kojetaulusa? Kompassina?
Tässä on autopilotti, niin saa syödä rauhassa eväitä :)
Tässä on autopilotti, niin saa syödä rauhassa eväitä :)
Täysin mahollista että onkin mutta silti pakko kysyä että ootko tosissaan? Kuvia?
Täysin mahollista että onkin mutta silti pakko kysyä että ootko tosissaan? Kuvia?
Tottakai, kaikki mitä on netissä on totta:).
Täysin mahollista että onkin mutta silti pakko kysyä että ootko tosissaan? Kuvia?
Ihan se vaan kompassina siinä on.
Senverran tuli kulkupuoltakin kokeiltua, että ei pitäisi jalkoihin jäädä. Ja hitsarillakin oli ollut aika tarkka silmä, kun riitti vielä säätövarat pyörien suuntauksessa.
Tottakai, kaikki mitä on netissä on totta:).
Ok. Varokaahan ettei mee sämpylä väärää kurkkuu :)
Videoita ootellesa...
Onko tämä käynyt jarrussa? Millaisilla lukemilla mennään vetäviltä pyöriltä? :D
Komea Hilux.
Komee peli on!!
Mites paljon se oikeen joustaa, kun pyöränaukot näyttää ahtailta?
Onko tämä käynyt jarrussa? Millaisilla lukemilla mennään vetäviltä pyöriltä? :D
Komea Hilux.
Nyt ei kerennyt penkittämään mutta näppituntumalta siellä pitäisi olla yli 250 hp ja ihan pirusti vääntöä:).
Mikä tuon painojakaumaksi tuli ?
on kyllä toimivan näköinen peli.
Rotpal GR
27.02.2014, 12:31
Kiinnostais mitä koneeseen tarkalleen tehty jos kerta ilosesti vetää ja vääntää ? Ohjelmaa isompaa putkea ? Komea hiluxi. :)
Artzi_ip
27.02.2014, 13:39
Ite haluisin kans nähä :D Monta legendaa noista oon kuullu mutta muistaakseni kovin penkkilappu minkä oon nähny on ollu tuo oma 150/300 :D
mää pääsin 160 / 400 2L moottorilla
Kiinnostais mitä koneeseen tarkalleen tehty jos kerta ilosesti vetää ja vääntää ? Ohjelmaa isompaa putkea ? Komea hiluxi. :)
Juurikin niin, mittatilaustyönä tehty ohjelma ja 3" putki. Vakiona 171 hp ja nyt ero on niin sanotusti "kouriin tuntuva" :). Vertailun vuoksi omassa cruiserissani on vakiona 190 hp ja ohjelman muutoksella joka oli tuntuva muutos sekin piti tulla 240 hp ja 580 Nm mutta tämä Hilux on vielä aivan eri maata vetojen suhteen. Kuivalla asfaltilla sutii kakkosella aika iloisesti vaikka renkaat ovatkin 35x14,50-17 kokoa.
Komee peli on!!
Mites paljon se oikeen joustaa, kun pyöränaukot näyttää ahtailta?
Ei jousta kauheesti, sisäänjoustovara n.15cm. Ristiriipunnassa takaset raapii vähän lokasuojiin kiinni, mutta en usko että aiheuttaa isompia ongelmia. Tänään vielä hyppyyteltiin vähän autoa ja vaihdettiin taakse himpun jäykemmät jouset, kun meinasi pitkässä loikassa pohjata.
minkälaisella tankilla kisaan lähetään, ja onks snorkkeli noinpäin vai toisinpäin parempi pölypilvessä, vai ajetaaks koko ajan ekana ;)
minkälaisella tankilla kisaan lähetään, ja onks snorkkeli noinpäin vai toisinpäin parempi pölypilvessä, vai ajetaaks koko ajan ekana ;)
Hiluksiin tuli 170-litrainen ATL turvatankki, näkyykin jossain kuvassa.
Auto on ainakin rakennettu sillä ajatuksella ettei toisten pölypilvessä tarvitse ajaa. :D:D
Jousitus tuntui kyllä tosi hyvältä, ei oikeastaan voi edes verrata viime vuonna KZJ:ssä olleeseen jousitukseen. Tänään mitä muutamasta patista sitä hyppyyttelin niin ero KZJ:hin oli uskomaton. Hiluxilla voi ajaa tuplasti kovempaa kuin mitä KZJ:llä pystyi. Tuota jousituksen eroa ei kyllä ymmärrä ennen kuin on itse kokeillut.
Ja kohta nähdään miten paljon se vaikuttaa vauhtiin tuolla aavikolla. Jos oli tämä peli alla viime vuonna niin ei olisi Wildcatit paljoa ahdistelleet:).
pistäkäähän vähän viedeopätkää kehiin
Toivottavasti tänävuonna on sitä kamelinruohotupsua, patikkoa ja kivikkoa. Tuli kyl asiallisen näkönen peli. Autossa on varmasti kulkupuoli kunnossa joten navigointi haltuun. Onnea kisaan.
Toivottavasti tänävuonna on sitä kamelinruohotupsua, patikkoa ja kivikkoa. Tuli kyl asiallisen näkönen peli. Autossa on varmasti kulkupuoli kunnossa joten navigointi haltuun. Onnea kisaan.
Kiitoksia! Samaa toivon minäkin että patikkoa riittää kun nyt kerrankin on auto jossa on aika hyvä jousitus.
Rotpal GR
27.02.2014, 22:25
Juurikin niin, mittatilaustyönä tehty ohjelma ja 3" putki. Vakiona 171 hp ja nyt ero on niin sanotusti "kouriin tuntuva" :). Vertailun vuoksi omassa cruiserissani on vakiona 190 hp ja ohjelman muutoksella joka oli tuntuva muutos sekin piti tulla 240 hp ja 580 Nm mutta tämä Hilux on vielä aivan eri maata vetojen suhteen. Kuivalla asfaltilla sutii kakkosella aika iloisesti vaikka renkaat ovatkin 35x14,50-17 kokoa.
Kenen tekele tuo ohjelma oikeen on ? Nyt sitten videoo kehiin koska tollanen vastaava tai ruiseri hakusessa ja vakiohan ei ole vaihtoehto :D varmasti moni haluaa nähä kuinka se oikeesti menee ;)
Kenen tekele tuo ohjelma oikeen on ? Nyt sitten videoo kehiin koska tollanen vastaava tai ruiseri hakusessa ja vakiohan ei ole vaihtoehto :D varmasti moni haluaa nähä kuinka se oikeesti menee ;)
Tuo ohjelma on Ranskalainen ja tehtiin tähän mittatilaustyönä, metkiltään Adonis. Suomessa näitä myy Onnelan juho, numeron saa jos tarvii.
tepa250d
27.02.2014, 22:30
Paljonkos on ahtoja tällä ohjelmalla:D
Paljonkos on ahtoja tällä ohjelmalla:D
Ei keretty laittaa mittaria mutta aika kivasti tuo turbo viheltää. Laitetaan mittari kunhan tullaan Tunisiasta, nyt ei keretty.
menestystä! lipakka ajokki.
PeteTurku
28.02.2014, 11:18
Onnea kisaan.
Mistään mittään tiiä mutta tunnostas, että ahtomittari olis kiva kampe kun on viilattu.
Vois vähän seurailla ettei karkaa ahdot ihan mahdottomaksi.
Toki nykykamppeissahan "pitäisi" olla fiksut säädöt aiheeseen mutta kuitenki...
Pikku ohjelmakäpy niin se on siinä.
Mistään mittään tiiä mutta tunnostas, että ahtomittari olis kiva kampe kun on viilattu.
Vois vähän seurailla ettei karkaa ahdot ihan mahdottomaksi.
Toki nykykamppeissahan "pitäisi" olla fiksut säädöt aiheeseen mutta kuitenki...
Pikku ohjelmakäpy niin se on siinä.
Se laitetaan vielä mutta nyt meni aikataulu niin tiukalle että jäi monta suunniteltua viilausta tekemättä. Mutta ajetaan semmoista kevyttä koeajoa tuo viikko.
Ei muutakuin lykkyä pyttyyn, auto on kyllä tosi hieno ;)
Make ja Eikka toivoo tilanne raportteja miten siellä menee.Onnea kovasti.
Make ja Eikka toivoo tilanne raportteja miten siellä menee.Onnea kovasti.
Raporttia tulee jos vain netti toimii, ja Hiluxissa olevan seurantalaitteen ansiosta sitä voi seurata lähes livenä. Paikkatietoa tulee 10 min välein ja siihen ei tarvita gsm verkkoa.
Alla olevasta linkistä voi seurata etenemistämme. Tällä hetkellä tuo seurantalaite on Scaniassa jonka kontissa Hilux on, mutta kisan alkaessa tuo aparaatti siirretään Hiluxiin. Paikkatieto pitäisi päivittyä 10 min välein.
http://share.findmespot.com/shared/faces/viewspots.jsp?glId=0pifehxzK4DQ8labYWqgCWVOWFzMEPF n1
Topi1982
01.03.2014, 10:20
Vantaalla näyttäs olevan. Hyvää matkaa ja onnea kisaan!
Kenen tekele tuo ohjelma oikeen on ? Nyt sitten videoo kehiin koska tollanen vastaava tai ruiseri hakusessa ja vakiohan ei ole vaihtoehto :D varmasti moni haluaa nähä kuinka se oikeesti menee ;)
Tuolta löytyy Adoniksen purkeista lisäinfoo: http://www.adonistechnology.com/index2007.php?pages=produits Mulla oli KZJ90:ssä Raid versio, ja iloseen seki kulki 1KZ-TE -koneella (216hv/445 Nm). Napista näpsäyttämällä vakioahdot ja tehot.
Onnea ja menestystä matkaan TML:n porukalle!
tuolla voi osoittaa suosiotaan haluamalleen Suomalais Teamille:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=121423
Niin tuliko tonne ecuun uus ohjelma anodikselta, vai joku ohjelmoitu huijaus purkki? Onko toi sit bochin eculla et voi ohjelmoida?
Hilux is ready to leave to Tunis :cool:
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_39.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_40.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_41.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_42.jpg/_img900.jpg
http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Timon+Tuareg+Hiluksi/photo_43.jpg/_img900.jpg
komee peli
Satamassa näyttäis olevan Hilux
Hyvää kisaa kaikille Suomalaisille.
Ottakaahan paljon kuvia ja videoita, missä kehutte Tojoa. Jos sattuu käymään hyvin, että menestytte niin voitte myydä...ööö...25.000€ hinnalla ? kehuskelevan matskun ja valmiin tarinan Toyotan markkinointiosastolle tyyliin: "Toyotaan voit luottaa, lähes vakiolla autolla aavikkorallin voitto"...
Ottakaahan paljon kuvia ja videoita, missä kehutte Tojoa. Jos sattuu käymään hyvin, että menestytte niin voitte myydä...ööö...25.000€ hinnalla ? kehuskelevan matskun ja valmiin tarinan Toyotan markkinointiosastolle tyyliin: "Toyotaan voit luottaa, lähes vakiolla autolla aavikkorallin voitto"...
Kuvia tulee kun Ellu on kuvaamassa, mutta katsotaan sitten miten paljon on aihetta kehumiseen. Jotain juttua siitä varmaan tehdään mutta katsotaan että julkaistaanko ne milloin ja missä.
Ohan tuo niin viimesen päälle hienosti tehty ja aikaa ja rahaa säästämättä että huh heijaa! :eek: No milloinkas sitä saadaan kertomusta reissusta? :) Voittoa ei vissiin vielä irronnut mutta ette olleet kyllä viimeisiäkään? :)
Kansa kaipaa valokuvia, videoita ja tarinoita!!
Iso peukku rakentajille / ajajille! Helvetin hienoa työtä!