PDA

View Full Version : Chevyn 10 bolt akselit

Ex_inkkari
09.01.2014, 09:01
Googlasin hieman :) törmäsin tällaiseen väitteeseen. Jokainen tietää mitä noista 10 pulttisista sanotaan.

Jenkkiukot, onko kokemuksia tuon 8.5 kestävyydestä ?

GM enthusiasts assume all 10-bolts are weak. While for the most part this is true, there is one exception—the GM 8.5-inch ring-gear 10-bolt.
The truth is the 8.5-inch 10-bolt is almost as strong as a 12-bolt since its ring-gear diameter is only 0.375 inch smaller than a 12-bolt
(8.50 versus 8.375 inches) and the pinion gear shaft is an equal diameter. Even better, the 8.5 rear axle assembly was the universal rearend for millions of GM cars and trucks from 1971 through 1996.
This means there are a bazillion to choose from.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=146560

Chevyssä on siis tuo 8.5 perä.

Pauli
09.01.2014, 14:25
Jokainen tietää mitä noista 10 pulttisista sanotaan.

Jenkkiukot, onko kokemuksia tuon 8.5 kestävyydestä ?

No mä en tiedä. Mitä niistä sitten sanotaan?

Sen verran oon kuullu jotain huhuja, ettei itte perä ole se heikoin lenkki, vaan vetarit.

Ex_inkkari
09.01.2014, 14:58
No mä en tiedä. Mitä niistä sitten sanotaan?

Sen verran oon kuullu jotain huhuja, ettei itte perä ole se heikoin lenkki, vaan vetarit.

Samoja huhuja joku Pauli kertoili myös :) noissahan on eri paksuisia vetareita ollut, uudemmissa oliko 30/31 booriset ja vanhoissa 28.

jusape
12.01.2014, 02:29
Kyllä noi sellaset 35" kummit jotenkin sietää, kovemmassakin käytössä. Ittellä aikoinaan 90luvulla harrastaessa Blazeris alkoi etupään vetarimurheet, kun laitoin 38,5 Swampperit alle....

Juippa
12.01.2014, 10:44
Kai tässäkin on ajotavalla osansa.

Ite en offaile tolla omalla k10:llä Mutta päivittäis ajon 33"x12.5" renkailla on nuo omat 10bolt aksulat kestänyt hyvin, rääkätty talvet ja kesät säälimättä. Ja on kilsoja tullut, matkaa ja kaupunkiajoa.
Ihan sladiteltukkin märällä/kuluneella asvaltilla. Toisaalta 6.2l voimadiisseli ei hurjia tehoja tarjoa! :p

Ite ainakin luotan että kestää omassa käytössä. On automaatti napalukotkin toimineet sen 3v ongelmitta tossa...
Tallissa odottaa tiuhemmat välitykset 35" rengastusta varten ja täydelliset huoltosetit etu ja takaperiin. Ja taka akselille lock-right budjetti lukko.

Tarttis vaan jaksaa asentaa... :o

E:
Ja itellä alla 28 pooriset... Jostai mutuna lukenu joskus että noi uudemmat 30pooriset ois ihan karvan verran kestävemmät?