View Full Version : Nissan king cab -89 4wd Takaakseli
Miten on mahdollista et king cabin takaakselissa on 1cm haritusta? Mistä vääntyny ei mitään ulkoisia merkkejä. Auto aivan kauhea ajettava. ei taho normi tien leveys riittää. Luulis tuollaisen jäykän takaakselin olevan suora. Pystyykö jostain välistä simmaan suoraan?
Ponssekuski
05.01.2014, 13:25
Ootko aivan varma, et akseli on vääränä?? mittasitko jotenkin?? ettei olis jousipakka viturallaan tjsp.
kyllä olen aika varma asiasta et haritusta on mulla on sellainen rauta millä mitataan aurauskulmia. voihan se johtua jostain muustakin mut miten siihen voi jousipakat vaikuttaa ku akseli jäykkä?
koko eilisen päivän asiaa miettiny mut ei enään ymmärrä miten on mahdollista?
Ponssekuski
05.01.2014, 13:43
Lähinnä vaan mietin, et oisko ollu joku muu syy siihen, ettei tie riitä :rolleyes: Voipihan se toki mutkallakin olla, mut luulis sellasen töyssäyksen huomaavan mikä akselin vääntää.
Mihin suuntaan harittaa??
Niissä on niinku rehellisesti haritusta Eli etureunat ulompana Eli vähä niinku täl viisiin Ylhäältä päin katsottuna \ / Jos puhutaan aurauksesta ja harituksesta. Kambeeri kulmat on sit asia erikseen.
Ponssekuski
05.01.2014, 14:06
Jaa.. eli vois kuvitella, et on pakitettu ja sit putki tökänny esim. kantoon :rolleyes: Tuliko tuo vika sitte yks kaks, vai onko tuo ollu aina tollane ajettava??
Ollu niin kauvanko auto mulla ollu. sitä vaan mietin onko se todellakin mahdollista että se on ajettu kieroon. perä ei tärrää eikä äännä mitenkään. on mulla toinen perä siihen ku alkas vaan vaihtaan.
Ja tuo takasiltahan sit perineen oltava nelarin, kun vajaavetosen välitykset erillaiset ja eikä ees lähellä oo.
Ponssekuski
05.01.2014, 14:44
Oon mie pari kertaa nähny mite akseliputki taipuu :D en tosin Nissanista.. Ite tein panssarin, mikä tulee melkei koko akselin pituudelta alle ja kun se panssari oli pikkasen vino/kiero ja pulttasin kii, ni heti rupes perä vonkumaan.. eli melko herkästi se pikkuisen taipuu. Ehket se on ollu jo nii kauan kiero, et äänetkin on hiljentyny (tekeytynyt kohillee).. tuo oli kyl silkka arvaus tai sanotaanko heitto :D:D
Ei kait se auta ku alkaa vaihtaan se toinen perä. eipä tässä enään muuta keksi.
Tuossa kuvat peristä eka kuva paikallaan oleva ja tuo ruosteisempi perä mitä arvellu tilalle. Päällisin puolin perämurikat vähä erinäköiset, mutta välitys sama leveys sama.
Kysymys kuuluu kumpi perä oikeasti on nelivedon? onko kumpikin Mut eri vuosimalleista?
king cap
05.01.2014, 15:36
molemmat on nelivedosta,mutta tarkista peristä laippojen koko,että onko samanlaiset jotta kardaani passaa niissä kun on eroja.tuo alla olevan perän mallihan on h233 ja minä aikoinaan laiton tuommoseen akseliin h233b perämurikan niin takarattaat rupesi auraamaan n.5 mm.puoleltaan elikkäs vetoakselit oli vinossa koska boorit oli sen viitisen milliä etempänä tuossa b mallin murikassa
Tuossa kuvat peristä eka kuva paikallaan oleva ja tuo ruosteisempi perä mitä arvellu tilalle. Päällisin puolin perämurikat vähä erinäköiset, mutta välitys sama leveys sama.
Kysymys kuuluu kumpi perä oikeasti on nelivedon? onko kumpikin Mut eri vuosimalleista?
Näyttäs siltä, että toi paikallaan oleva ois bensasta lähtösin, kun tuollanen mullakin tuolla bensa Kingin takapäässä majailee. Ja on nelikon siis. Viimesimmässäkään Kingissä perä on tuo taakse purkautuvaa malllia, joita mun tontilla ollut tähän päivään mennessä omassa omistuksessa 8kpl... Ja nytkin parast aikaa on 4kpl:tta. Ja sit toi yks eteenpäin purkautuva malli.
Miikka4x4
05.01.2014, 15:57
Saattaa olla myös H190 tuo allaoleva. Irrallinen taaksepäin purkautuva on C200.
Millä koneella se on?
Siinä kuva moottorista mikä Lie? onko joku td25
Ja Kuva autosta tunnistaako joku kenen auto ollu joskus oulun seudulla?
Auton olen vaan käyny täysin läpi syksyn aikana Värikin hieman vaihtu.
Td25 tuo on, ellei sit Td27 ole vaparin pumpulla varustettuna. Tällänen tekniikka lattialla. Ollut jossain välissä 2vetosen keulalla, kun öljypohja sellanen kuten kaksvetosessa on ja imujalkakin sen mukanen.
Mistä pystyy varmimmin tarkistaan kumpi kone?
saisihan sen banjon käännetyä auraukselle . putkiin vaan hitsisaumaa etureunaan, ralli peleissä ihan normaalia et jouluu saumaa vetää et saa aurakselle perän.
En muista et onko lohkoon merkattu tuota tietoo. Kampurassa on merkinnät ollu Sd23, Sd25 ja Td25, sekä Td27 sit ku ollu alaerta auki.
Huomenna tallissa pyörin, niin voin kattoo lohkon kylkeen et onko stanssattu tiedot miten siihen. Pitää yks vaihteisto napata Kingistä lattialle.
Tuossa kuvat peristä eka kuva paikallaan
oleva ja tuo ruosteisempi perä mitä arvellu tilalle. Päällisin puolin perämurikat vähä erinäköiset, mutta välitys sama leveys sama.
Kysymys kuuluu kumpi perä oikeasti on nelivedon? onko kumpikin Mut eri vuosimalleista?
Passaako kyseisten perien jarru hilppeet keskenään? Sylinterit,kegät,rummut jne.
molemmat on nelivedosta,mutta tarkista peristä laippojen koko,että onko samanlaiset jotta kardaani passaa niissä kun on eroja.tuo alla olevan perän mallihan on h233 ja minä aikoinaan laiton tuommoseen akseliin h233b perämurikan niin takarattaat rupesi auraamaan n.5 mm.puoleltaan elikkäs vetoakselit oli vinossa koska boorit oli sen viitisen milliä etempänä tuossa b mallin murikassa
Se on varmaan tuossa sama homma. senpä näkee ku alkaa kohta purkaan.