A.I
29.12.2013, 12:17
Ensimmäinen maasturiprojektini käynnistyi, tarkoitus olisi rakentaa kinkusta enempi metsäkelpoinen.
Lähtökohtana on aivan vakio 4x4 kingi.
http://img13.imageshack.us/img13/3633/a1pf.jpg
Autoon piti tulla aluksi vain mieto 2" jousikorotus joka piti toteuttaa pitemmillä riipuilla ja vääntösauvojen tiukkauksella.
-Risukeula kun on niin joustot olivat niin onnettomat ettei keulaa raskinnut nostaa kuin 2cm.
Taakse tehtiin vain 3" pitemmät riiput jolloin auto olisi vielä kutakuinkin suorassa.
Autosta piti myös jarrupaineen säätöventtiilin paikkaa muuttaa. onneksi säätöä oli 2cm jäljellä jonka pitäisi riittää.
Samalla pidennettiin myös perän huohotusletkua jarruletkuihin ei tarvinnut koskea.
Auto saa kulkea toistaiseksi vakio iskareilla ennenkuin löytyy uudet ja pidemmät.
Samalla kun runkoa ruostekorjattiin tehtiin myös nailoniset korotuspalikat
Palikoita tarvitaan 12kpl. tein ne 60mm nailontangosta. palikat korottavat koria 60mm. Kaikkiin palikoihin tuli 10mm reikä keskelle.
http://imageshack.us/a/img560/4122/r9d8.jpg
Lavan korottamisessa ainoa huomioitava asia oli polttoaineen huohotus ja tankkausletkut. näitä pitää myös jatkaa.
Seuraavaksi pidempää letkua metsästämään jotta saadaan lava nostettua paikalleen. Hytin korotus taitaakin mennä ensivuoden puolella.
Samalla laitetaan koko pohjan suojaava panssari ja asennetaan vinssi.
32" renkaat ovat myös suunnittteilla ja lukko pitäisi piukata.
Lähtökohtana on aivan vakio 4x4 kingi.
http://img13.imageshack.us/img13/3633/a1pf.jpg
Autoon piti tulla aluksi vain mieto 2" jousikorotus joka piti toteuttaa pitemmillä riipuilla ja vääntösauvojen tiukkauksella.
-Risukeula kun on niin joustot olivat niin onnettomat ettei keulaa raskinnut nostaa kuin 2cm.
Taakse tehtiin vain 3" pitemmät riiput jolloin auto olisi vielä kutakuinkin suorassa.
Autosta piti myös jarrupaineen säätöventtiilin paikkaa muuttaa. onneksi säätöä oli 2cm jäljellä jonka pitäisi riittää.
Samalla pidennettiin myös perän huohotusletkua jarruletkuihin ei tarvinnut koskea.
Auto saa kulkea toistaiseksi vakio iskareilla ennenkuin löytyy uudet ja pidemmät.
Samalla kun runkoa ruostekorjattiin tehtiin myös nailoniset korotuspalikat
Palikoita tarvitaan 12kpl. tein ne 60mm nailontangosta. palikat korottavat koria 60mm. Kaikkiin palikoihin tuli 10mm reikä keskelle.
http://imageshack.us/a/img560/4122/r9d8.jpg
Lavan korottamisessa ainoa huomioitava asia oli polttoaineen huohotus ja tankkausletkut. näitä pitää myös jatkaa.
Seuraavaksi pidempää letkua metsästämään jotta saadaan lava nostettua paikalleen. Hytin korotus taitaakin mennä ensivuoden puolella.
Samalla laitetaan koko pohjan suojaava panssari ja asennetaan vinssi.
32" renkaat ovat myös suunnittteilla ja lukko pitäisi piukata.