PDA

View Full Version : iveco propleema


_hornet_
27.12.2013, 13:53
Elikkäs kyseessä 14c13 van 2,8 vm 2003 commorail moottorilla vaerustettu yksilö.. Vikana on kun löysää kaasun tai tekee moottorijarrutuksrn rupiaa suuttimen merkkivalovilkkumaan ja kone käy kolmella.. Kun painaa kytkimen pohjaan vikakatoaa... Onko jollakin kokemuksia tai hyviä arvauksia?

karisa
27.12.2013, 14:32
Ensimmäiseksi katsoisin johdot, moottori heilahtaa molemmissa tapauksissa ja käynti palautuu normaaliksi kun moottori on kohdillaan takas.

kany
27.12.2013, 14:44
Jep, suuttimien johdot ruukaa olla liian tiukalla - varsinkin ykkössuuttimen. Liitin näyttää muka olevan paikoillaan, mutta metalli kontakti karkaa liittimen sisältä ja aiheuttaa vikavaloa ja pätkimistä.

bj45lava
27.12.2013, 20:23
Joo liittimet vaihtoon, uudemmissa korjattu johtosarjaa hieman pidemmäksi/pehmeämmäksi tosta kohtaa, uudet orkkisliittimet törkykalliit, mut esim finjectorilta löytyy sopivasti...
Se on siis semmonen sarja, jossa runko, piikit ja ne tiivistekumit piikkien perään.

_hornet_
28.12.2013, 15:10
Joo liittimet ob vaihettu vika vaan ei muuttunu miksikään.. Commoraili pummpulle näytti töpselisä vikaa ja sekin on nyt vaihettu mutta vika eivaan katoa.

salamanteri
28.12.2013, 15:17
Katoppas se liitin joka on tankin päällä ja kaapelit jotka menee tankin sisään pumpulle.

RIPAX
28.12.2013, 23:49
Elikkäs kyseessä 14c13 van 2,8 vm 2003 commorail moottorilla vaerustettu yksilö.. Vikana on kun löysää kaasun tai tekee moottorijarrutuksrn rupiaa suuttimen merkkivalovilkkumaan ja kone käy kolmella.. Kun painaa kytkimen pohjaan vikakatoaa... Onko jollakin kokemuksia tai hyviä arvauksia?

Tossa korjailin kaverille samanmoista kotteroa ja siinä oli sama vika,käskin viemään Raskoneelle kun en pääse käsiksi Ivecon moottorin ohjaussoftaan,no Raskoneella korjasivat kovin ja korjasivat Turbonkin ja lopuksi sanoivat että eivät tiedä mikä autossa on vikana,neuvoivat ajelemaan niin pitkään kun voi ja kun vika pahenee ni yrittää sit uudestaan.

_hornet_
29.12.2013, 21:37
juu eikösse pumppu ole tankin etupuolella? piti lähtä työkeikalle eioo kerinny tutkiin sitä tankki hommaa.. mutta nyt se teki illalla srmmosen että kun pistin sen käymään lähti kyllä hyvin ja sitte yhtääkkiä rupes käymään kolmella.. sammutin ja laitoin uudestaan tulille niin pelas ihan oikeen niinkauan kuin alamäki alko.. :-) monttusella tiellä pätkii kokoajan.. tympuää olla reissunpäällä kun ei tiiä millon se lakkaa kokonaan toimimasta..

tdi
29.12.2013, 22:18
Saatko jotenki kuulosteltuu pyöriikö se siirtopumppu ? Enemmän toi kyllä suutin vialta kuulostaa tai juurikin niitten ohjaukseen/johdotus ym.. ? Naftan suodattimen varmaan heti alussa vaihdoitte ?

_hornet_
30.12.2013, 05:42
suodatin vaihettu suuttimien ohivuoto mitattiin ja kolmonen korjattiin rupes lähteen vaan paremmin käyntiin... meleko v mäisiä nämä sähkö autot :-)

tdi
30.12.2013, 12:57
Ootteko railipainetta seurannu sillonku vika on päällä vs normaali ? Mut siis vika alko silleen et pelkässä moottori jarrutuksessa teki? sillonhan sen ei edes pitäs saada polttoainetta tai ainaki hyvin vähä? Ja nytkö pätkii jo koko ajan ? Siel on nyt 1 ihan uus suutin ? Paljon niillä muilla suuttimilla on ajettu ? Savuttaako se, onko kylmä tai kuuma käynnistys ongelmia ym pitkiä starttauksia ? Kokeilee vähä heilutella niit johtoi ja nafta putkii/letkuja jos sielt sais jonku ilmavuodon tai johtosarja vian esii.

_hornet_
30.12.2013, 19:16
autolla on ajettu 520 000 kaks suutinta on korjattu/testattu autiolla ja yks suutin on vaihettu kokonaan kaks vuotta sitten.. lähtee aina hyvinkäyntiin kaasupohjassa kun ajaa niin pelaa niin kauan kun tulee alamäki tai rajotin puuttu enemmälti vauhtiin.. johtoja oon kyllä heilutellu vikaa eioo vaan löytyny.. vikatilasta pääsee pois myös sillain että pykältää vain raskaampaa vaihetta silmään..railipaineita eioo mitattu vikatila päällä kun eise vika pysypäällä

_hornet_
30.12.2013, 19:19
sille joka tämän vian ensimmäisenä keksii pois lupaan postittaa jotakin lämmikettä kylmiin talvi iltoihin :-)

Reetu
31.12.2013, 06:01
Onkos pumpun vaihdon jälkeen antanut vikakoodia pumpulle?

Reetu
31.12.2013, 06:51
Elikkäs kyseessä 14c13 van 2,8 vm 2003 commorail moottorilla vaerustettu yksilö.. Vikana on kun löysää kaasun tai tekee moottorijarrutuksrn rupiaa suuttimen merkkivalovilkkumaan ja kone käy kolmella.. Kun painaa kytkimen pohjaan vikakatoaa... Onko jollakin kokemuksia tai hyviä arvauksia?

Oikein ku ajatuksella tavasin, niin päätin et siu kiesistä on rikki se kaasupedaali... :D

Tai siis sen tunnistin.

Tuskin se kolmella alkaa käymään, limp-modeen menenee.
Tai siis kait noissakin joku vajaatehomoodi on, jos luulee olevansa rikki?

tdi
31.12.2013, 11:03
Oikein ku ajatuksella tavasin, niin päätin et siu kiesistä on rikki se kaasupedaali... :D

Tai siis sen tunnistin.

Tuskin se kolmella alkaa käymään, limp-modeen menenee.
Tai siis kait noissakin joku vajaatehomoodi on, jos luulee olevansa rikki?

Joo tuon "käy 3 tunteen" saa monella tapaa esim just tohon vikatilaan, mut sen pitäs jäädä kokoajan päälle?.. Yks ois jos ajotus heittelee en tiedä miten tos onko siin nokan asento tunnistin vai kampuralla jossain trikkeri? mut jos noita antureita koittas kopistella ja johtoja nykii.
Railipaineen singaali jos heittelee se saattaa aiheuttaa just tuollasii "pumppu" koodeja. Kerrotko mitä koodeja se antaa ?

olenko minäkö
31.12.2013, 21:20
vie viroon silver autoon ne korjaa sen mitä eivät raskoneella tai veholla korjattua

Reetu
02.01.2014, 02:17
Mie ideoin tuon päätökseni sille, et kytkinpolitin nollaa sen pedaalin potikan aiheuttaman vikatilan.

Löysätes liike on nopeampi, mitä normi painelussa, niin kontaktihärökin tulnee helpommin.


Jos oon oikeassa, niin vika pahenee aikaa myöten... :D

_hornet_
08.01.2014, 20:27
nyt vikatila jatkuvasti päällä :-( kaikki suuttimet ok. ilmavuodtojakaan eioo kun nykäseecommorailin paineanturasta johon irti vikatilassakäyntiääni ei muutu mutta ottaa kierroksia ja kun pistää johon takasi niin ei ota kierroksia. liekkö vika anturassa...

Reetu
08.01.2014, 23:34
Kohtalaisen kehno mäihä, jos uudessakin pumpussa on painekikkare moro...

pee
09.01.2014, 13:58
Tuntematta Ivecoa, onko railputkessa sekä paineensäädin että paineentunnistin ?

_hornet_
09.01.2014, 21:50
tarkotin justiinsakin sitä anturia joka on siinä railiputkesa en niitä anturoita jotka on siinnä commorailpumpusa

pee
09.01.2014, 22:12
... eiku - mietin, että oisko säädin ja mittaus erikseen, josko kaasua nostettaessa, kun syöttö katkaistaan, ois tarkoitus myös pudottaa painetta ettei kuormitettais suuttimia / paluulinjaa turhaan

josko se sitten se paineensäädin kiukkaa, mersun cdissa aika tavallisia nuo säädin / paineanturi hommelit ...

tdi
13.01.2014, 07:51
Mitä jännitettä se railipaine anturi antaa silloin kun se töpseli on kiinni ja tökkäät johdon kuorista yleismittarin piikit läpi? Keskimmäisen pitäis olla poikkeuksetta se singaali ja töpseli irti voit kattoo kumpi on maa ym.

_hornet_
14.01.2014, 08:20
mahtasko joku kenties tietää minkälaiset arvot sieltä anturista pitäis saaja?

HeikkiH
15.01.2014, 13:08
tökkäät johdon kuorista yleismittarin piikit läpi?

Ei ei ei!! Ikinä ei pidä työntää piikkejä kuoren läpi, siinä on sit tulevaisuudessa yks murhe lisää kun se johto hapantuu poikki. Mieluiten paikallistaa k.o johtimen esimerkiksi ohjainyksikön liittimeen ja mittaa sieltä. Mutta paras on laittaa kone kiinni ja softan puolelta kattoa mitä siellä tapahtuu. Toimiiko nää älypuhelin sovellukset, kuten Torque näissä CR-koneissa? Ei tartteis joka kerta maksaa pc-diagnoosista.

Tuohon ongelmaa, veikkaisin polttoainepainetta, ja jos suuttimet ovat kunnossa niin mekaaninen ylipaineventtiili voi olla viallinen.

pee
15.01.2014, 14:18
Klemmari tai piikki liittimen persiiseen nätisti johtojen puolelta ja siitä mittaroimaan ...

tdi
16.01.2014, 18:56
Ei ei ei!! Ikinä ei pidä työntää piikkejä kuoren läpi, siinä on sit tulevaisuudessa yks murhe lisää kun se johto hapantuu poikki. Toimiiko nää älypuhelin sovellukset, kuten Torque näissä CR-koneissa? Ei tartteis joka kerta maksaa pc-diagnoosista.



No joo totta ei ehkä kannata, oon aina välillä tehny noin kiireessä (en kyllä moottorinohjaus järjestelmään) pitää varmaan jatkossa muuttaa käytäntöä. Sen minkä taakseen jättää eestään löytää? :D


Toimii toi torque loistavasti siin on hinta laatusuhde kohdallaan n30€ obd pää ja ohjelma. Kokeiltu vaikka missä vehkeissä ja kaikki kooditkin on saatu nollattuu. Mutta kaikista (bosch) ei anna jokasen anturin tietoja ulos jostain syystä vaikka joku toinen ohjelma antaiskin, päivityksiä tohon tulee kyllä viikoittain että tilanteet muuttuu.

salamanteri
24.01.2014, 18:47
Jokos tähän autoon on ongelman ratkaisu löytyny??

_hornet_
30.01.2014, 19:15
vikaa ei vielä löytyny.. eli auto käy käyntiinlaittaessa hyvin mutta rupeaa kohta käymään miten sattuu.. commorailin pää paine anturi vaihettiin uuteen muttei mikään muuttunu.. johtosarjasta löyty parioikosulkua mutta niillä rupes löpömittari pelaamaan...etes jotakin tullu kuntoonkin.. :-) mutta käynti vika on nyt jatkuva.. jos käyttää johon irti commorail anturasta kun vikapäällä ja tökkää johon takasi niin käy taas hetken oikeen ilman vikatilaa.. mutta kaasuun ei kärsikoskea

Reetu
30.01.2014, 20:39
Onks sitä kaasupedaalia jo mitattu?

_hornet_
30.01.2014, 22:04
eioo mitattu kun ottaa johot pääpaine anturilta irti niin ottaa kyllä kierroksia mutta käypi huonosti..tuskin se sielä vikapiilee..

Reetu
05.07.2014, 09:48
Löytykös tästä vika?