ninni
12.12.2013, 23:24
Tarinaa: Sukuvikaa...kaikkilla meidän suvussa pitää olla Rover, joten niin kai minullakin... Tämä kikkare on palvellut kohta 5 vuotta minulla, pääosin sillä on tutkittu Venäjän pohjois osia noin 16000km verran. Neitsytmatkan Defe suoritti vuonna 2007 tai 2008, tällöin se oli viellä suht vakio 300tdi moottorilla ja 2" korotuksella ja sedältä lainatuilla 36" tsl sx renkailla.
Evoluutio on sitten jatkunut, väri vaihtui mustaksi...lavapinnoitteella ja samoihin aikoihin 300tdi moottori haukkasi vettä jäämerenrannassa ja nilkutettiin koto Suomeen just ja just... Sihvosilta tuli "bolt on" TD5 moottori...juujuu...menee heittämällä... :) noh, nyt se toimii. Tässä vaiheessa renkaat vaihtui 39,5" Boggereihin ja korotusta hieman lisää.. Tällä setupilla tuli tehtyä muutama reissu pohjosen paratiisiin kunnes Sihvosilta löytyi Volvon akselit ja Defe oli taas työnalla. Muuta viikko myöhemmin Defe liikkui Volvon akselit alla...tosin aiwan helvetin hitaasti. Joten hommaa taas tarjolla...Soittoa Sihvolaisille ja Discon jakista hakemaan. Muutamaa tuntia myöhemmin kulkupuoli oli jo huomattavasti parempi ja taisin ekaa kertaa ajaa jopa kotiin asti sillä.
Tällä hetkellä Defe on muuttunut avoksi, Sihvosten vanhoilla Ladoga kaarilla, joihin lisäilin duunikaverin kanssa noin 9m lisää putkea. Samoin koko ovet vaihtui puolikkaisiin. Alusta puolella on koitettu ties ja mitä iskareita ja nykyiset erillissäiliö 10" iskulla olevat Terrafirmat on ollut tosi hyvä valinta...edessä viel lisäksi bump stopit. Alusta kokonaan panssaroitu koneen alta jakikseen asti. Edessä ja takana on Superwinch EP9.0 vinssit. Moottorina TD5, 178hv/433nm itse säädettynä.
Evoluutio on sitten jatkunut, väri vaihtui mustaksi...lavapinnoitteella ja samoihin aikoihin 300tdi moottori haukkasi vettä jäämerenrannassa ja nilkutettiin koto Suomeen just ja just... Sihvosilta tuli "bolt on" TD5 moottori...juujuu...menee heittämällä... :) noh, nyt se toimii. Tässä vaiheessa renkaat vaihtui 39,5" Boggereihin ja korotusta hieman lisää.. Tällä setupilla tuli tehtyä muutama reissu pohjosen paratiisiin kunnes Sihvosilta löytyi Volvon akselit ja Defe oli taas työnalla. Muuta viikko myöhemmin Defe liikkui Volvon akselit alla...tosin aiwan helvetin hitaasti. Joten hommaa taas tarjolla...Soittoa Sihvolaisille ja Discon jakista hakemaan. Muutamaa tuntia myöhemmin kulkupuoli oli jo huomattavasti parempi ja taisin ekaa kertaa ajaa jopa kotiin asti sillä.
Tällä hetkellä Defe on muuttunut avoksi, Sihvosten vanhoilla Ladoga kaarilla, joihin lisäilin duunikaverin kanssa noin 9m lisää putkea. Samoin koko ovet vaihtui puolikkaisiin. Alusta puolella on koitettu ties ja mitä iskareita ja nykyiset erillissäiliö 10" iskulla olevat Terrafirmat on ollut tosi hyvä valinta...edessä viel lisäksi bump stopit. Alusta kokonaan panssaroitu koneen alta jakikseen asti. Edessä ja takana on Superwinch EP9.0 vinssit. Moottorina TD5, 178hv/433nm itse säädettynä.