View Full Version : Nissan/Datsun projekteja! nyt King Cab D22
Eipä mulla vielä patrollia ole ollutkaan!
Jaren kanssa käytiin hakee patrolli että mäkin saan vaihtoehtoisen leikkikalun noiten muiden projektien lisäksi :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=143896
hakumatkalla suunniteltiin jo kaikenlaista lennokasta tän suhteen..
joten hiukan piirsin hahmotelmaa:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=143902
mutta jos nyt vaan pidetään safari kelpoisena.. :p
ensin tuli tehtyä öljyhuolto ja vaihteiston kannatin kumit laitettua kun ne oli ajettu loppuun..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=143898
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=143901
Punkallakin tuli jo käytyä ja ohjausvarsikin katkesi jo muutamaan kertaan hitsatusta kohtaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=143899
korjattuna
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=143900
hiukan se kori on notkollaan..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=143903
syykin kyllä aika selvä :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=143897
jossain vaiheessa muiden projektien lomassa olisi tarkoitus laitella noi pikkuviat kuntoon :)
Ompas nuoret renkaat, kun ei ole kerenny pinta vielä kasvamaan :P
Kovin liukkaatkin saattavat olla lumella...
http://www.youtube.com/watch?v=B2pLD9F05N8
Tuossa patukassa on tullut nukuttua yksi yö.
Ja kyllä. Renkaat olivat hyvin liukkaat :)
GooGle kuvahaulla "bullet" :D
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRD75yAX7XUFCT7cGN_yn0X_zuVKqsu-Tk87nB2LErjxF6GmQPsbg
eikä renkaissa toi kumiseoskaan varmaan mistään tuoreimmasta päästä ole mutta ilmeisen hyvin ne on koulutettu kuten koko autokin :D
Ja kyllä niihin vielä leikkurilla saa lisää kuvioo.
Firen Willys puhuu hiukan eri kieltä..:p
ZYExfHIpWpk#t=10
tarkoitus olisi korjailla noi lattian mätäviat eli joko hiukan tukevammat levypalat lattiaan noille kohdille, tai
tukeva helmapalkki hitsattuna koriin ja runkoon.
tuomaritulee
10.12.2013, 09:29
laita palkki. Helppo ja ajat kuitenkin sen jonkun kiven nokkaan kyljestään joskus. Samalla laitan semmosen "rock barit" siihen niitten jatkoks niin kääntyykin nätisti kun niitä vasten nojailee :D
Rolpatti
10.12.2013, 17:36
Liian vähän syöttöö...pitäis olla syötöt tapissa niin se tuoksuu niin ihanalle että ei tommosella avo jeepillä viiti ees samaan mäkeen yrittää kun usva leijailee vartin sen jälkeen kun tatsuni on poistunut paikalta.
Kauheesti rupes tekee mieli tohon turvakaaria ku näki tän kuvan..
http://i100.photobucket.com/albums/m1/sledheadak/104_2358.jpg
Kauheesti rupes tekee mieli tohon turvakaaria ku näki tän kuvan..
http://i100.photobucket.com/albums/m1/sledheadak/104_2358.jpg
No huh!!!:eek::eek: Onkhan to ollu joku laikka-avo vai miten on noin kasaa menny..?:eek::eek:
siis kyllähän se oli jo selvillä että tähän kaaret tulee mutta millä aikataululla.. pelottaa muutenkin noin korkeella :)
ei ollu kyseinen peli laikka-avo
http://i100.photobucket.com/albums/m1/sledheadak/eureka%202008/100_0425.jpg
http://i100.photobucket.com/albums/m1/sledheadak/IMAG0173.jpg
Hui saatana! Luojan kiitos etten ikinä kaatanu sitä omaa supermätää romuläjää!:eek::eek:
Miten tuossa kävi kuljettajalle/kyytiläisille?:confused:
Miten tuossa kävi kuljettajalle/kyytiläisille?:confused:
sitä ei tarina kertonu
veijon-esso
10.12.2013, 23:02
Veri stronk, meid in japaan! :D Ja äkkiä ne kaaret sinne ennen mitään ympyräsudituksia!
Kyllä ne kaaret tähän pitäis jossain vaiheessa näpräillä
ensin olis tehtävä pari perusjuttuu..
-korin kiinnitys/lattian mätätyöt ja jos innostuu niin helmapalkit
-jousikorvakkeiden tarkistus ja ainakin toisessa etusessa on hiukan korjattavaa
-toinen takaiskari on irti ja muissakin oli puslavikaa
-pakoputken ehjäys
-hehkujen tarkastus, kun tuntuu kylmänä lähtevän käyntiin sylinteri kerrallaan
keulaan vois hommata jonku halvan sähkövinssin, saa ehdotella :)
ja tarvii hommata myös jotku hieman sivutukea antavat jakkarat
Kyllä ne kaaret tähän pitäis jossain vaiheessa näpräillä
ensin olis tehtävä pari perusjuttuu..
-korin kiinnitys/lattian mätätyöt ja jos innostuu niin helmapalkit
-jousikorvakkeiden tarkistus ja ainakin toisessa etusessa on hiukan korjattavaa
-toinen takaiskari on irti ja muissakin oli puslavikaa
-pakoputken ehjäys
-hehkujen tarkastus, kun tuntuu kylmänä lähtevän käyntiin sylinteri kerrallaan
keulaan vois hommata jonku halvan sähkövinssin, saa ehdotella :)
ja tarvii hommata myös jotku hieman sivutukea antavat jakkarat
Kyl ne roikkuvat jarruputketkin olis hyvä saada johonki kiinni;)
IironSika
11.12.2013, 12:32
Ehdottomasti kaaret, mutta jottei noi Taren kuvat loisi hiukan väärää käsitystä:
siinä kuvasarjassa ei ollu tommosta kuvaa
IironSika
11.12.2013, 12:41
Lainaus: the pintle hitch broke causing the trailer to come loose from the tow rig and that was the result.it is totaled.fortunetly the tow rig stayed upright and nobody was hurt.
hyvä että korjasit väärä uskoisia, eli tämä mitään kaaria tarvi :D
hyvä että korjasit väärä uskoisia, eli tämä mitään kaaria tarvi :D
silti ääni kaarille ;)
veijon-esso
11.12.2013, 12:53
Ympyräsuditus! :D
tonnisata
11.12.2013, 14:17
No "oikeessa elämässä" normaaliliikenteessä tuttavalla oli uutena tuommottinen patrolli, jonka sitten tyttärensä ojaan ajoi ja kattokerhoon meni. Kyllä se painui tuohon ensimmäisen kuvan muotoon :( ja ei varmasti ollut mätä kun uusi auto silloin.
Ilmeisen painava tekniikka ja alusta niin eipä kestänyt kattorakenteet. Ilman hengenmenetystä tuurilla selvisti, muttei ihan ilman vammoja kuitenkaan. Vakuutuksesta uusi auto tilalle, mutta vaihtoon se silloin äkkiä meni heillä.
Eli kyllä kaaret on paikallaan, tai nopeat reaktiot kumartuminen jalkatilaan jos tuolleen sattuu käymään. Eikä varmaan yksistään patukassa, sama tilannehan se muissakin että painoa alakerrassa on, katot ja tolpat ei nyt niin mahdottoman lujia,ja jos vielä ruostetta ja mikkilankaa, niin parasta pysyä kumipuoli alaspäin ilman kaaria.
Ympyräsuditus! :D
Niin, nyt se vielä onnistuski noilla tehoilla ja renkailla, kun on tarpeeks liukasta:p:p:p:p Meinaan aikoinaan oman Ratsunin "tehot" todellakin yllätti, ku yritti 36 irokeilla suditella ruohikossa....ei onnistunu, ku ruohot tarttu vaan renkaisiin:D:D:D
Mut tähä Taren bulleriinaan ku tungetaan LS vee-kasi keulalle, niin sit sutii jo kesäkuivallakin:D:D:D
veijon-esso
11.12.2013, 15:40
Mut tähä Taren bulleriinaan ku tungetaan LS vee-kasi keulalle, niin sit sutii jo kesäkuivallakin:D:D:D
Tietääks Tare ite tosta suunnitelmasta? :D
Kyllähän tuokin idea taisi putkahtaa esille tossa lennokkaassa ajatuksen juoksussa hakumatkalla, Aussi tyylinen Tuff Truck
onneks ei haettu pidemmältä, koska jos olisi vielä lennokkaammaksi juttu mennyt niin sit pitäis tehä jotain tämmöstä :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=144057
mutta vaikka mielenkiintoa nyt olisikin tän suhteen niin ei auta kun tehä keskeneräiset hommat pois, joista yks on toi subbe,
että saa sen tohon kärryn eteen niin pääsee tätäkin kuskailemaan
onneks ei haettu pidemmältä, koska jos olisi vielä lennokkaammaksi juttu mennyt niin sit pitäis tehä jotain tämmöstä :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=144057
Olettehan te Jaren kanssa tehnyt jo kelluvan auton, eli ei kai se lentävä enää niin kaukana ole heh hee:D:D:D:p;)
Olettehan te Jaren kanssa tehnyt jo kelluvan auton, eli ei kai se lentävä enää niin kaukana ole heh hee:D:D:D:p;)
No mut pitäs kai ensin lunastaa Tarmon sanomiset "ruisleipä päissään": "Ens kerralla me tullaan Suzyn kanssa plaanissa":D:D:D:D
Ja kyl joku jo bulleriinaa katseli ja totes, että se kyl näyttää vähä paljulta:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
kyllä sielä ainakin on niin paljon vettä on ollu sisällä. tulee mieleeni montakin hienoa uittoreissua...
jaa että palju patrol, ollaaks me perustamassa jotain japanialaista motor kylpylää
jaa että palju patrol, ollaaks me perustamassa jotain japanialaista motor kylpylää
onhan teillä jo sauna mikä estää tekemästä liikkuvaa kylpypatrollia :D:D
Katto veks, ovet+ ikkunat umpeen ja pakokaasu- ja/tai neste-lämmitys :D
Ääni palju-patrollille!
Sais safarin jälkee kylpeä mudat pois ku olis sauna-hj ja palju-patrol letkassa! Ja youtubee videoo ni maine vaa kasvaa!
JUUeikunn
12.12.2013, 18:33
Ottaa sisäkennon vaan irti ja vettä kabiini täyteen, siinähä se ajaes lämpiää :)
Ottaa sisäkennon vaan irti ja vettä kabiini täyteen, siinähä se ajaes lämpiää :)
Tai vaikka poraa jotain kiinni kojetauluun, onnistuu se silleenki xD
Tai vaikka poraa jotain kiinni kojetauluun, onnistuu se silleenki xD
haiskahtaa v*tt*ilulta :D:D
ja siin Ratsunissa oli siinä kohtaa (tai siin lähellä) koteloa jo valmis reikä :p
Mut tähä Taren bulleriinaan ku tungetaan LS vee-kasi keulalle, niin sit sutii jo kesäkuivallakin:D:D:D
nii joo palju ls2 patrol..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=306&pictureid=138153
hmmm..
17" bead lock kehät tilattu eikä mitään läpi pultattavia malleja!!!!
vastalevyissä pitää olla kierteet!!!
keskiöihin tulee 6-pulttijako ja GM 8-pulttijako niin sopii sitte joka laitteeseen
tääl on havaittavissa aivan silkkaa vittuilua :eek::eek::eek::eek:
mutta missä ovat bulletti projektin edisys kuvat.. :eek::eek: :confused:
Taitaa seuraava suunniteltu ajotapahtuma kyl jäädä väliin (prkl) lievien korjaus toimenpiteiden takia
Etujousen kiinnitys kaipaa hiukan muuta kuin valohoitoa
Tais se viimeinen loikka punkalla olla liikaa mutta nousi :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=144107
ei näissäkään korjaus toimenpiteissä ois mitään propleemia ,muuten mutta yks viikonloppu tarvittais lisää aikaa :)
Hmm.. Patrollit on näköjän pop ympärisuomen..
Onko akseleille tarkoitus tehdä mitään vai pysyykö peruskuosissa?
kemppi taka-akselissa ja hitsatut navat ja (mites se Tapsa oli?) peräkylän kromo murrokset :)
Melkosen asiallinen laite! Itsellä akseleissa tehty juurikin näin eli kemppi ja hitsatut navat.
Hyvä, Hyvä , Lisää patrolleja:D. Itte laitoin Patrollin perään tollasen "RST" Lukon:p,,,hyvin on pitäny ja kestäny.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4154&pictureid=94137
Rolpatti
16.12.2013, 15:47
eikai noin vanhassa patukassa ole kitkalukkoa mitä sais tollai lukittua... kemppiliimaa kehiin, se on hyvää.
eikai noin vanhassa patukassa ole kitkalukkoa mitä sais tollai lukittua... kemppiliimaa kehiin, se on hyvää.
Taitaapa kuitenkin olla..:rolleyes:
tässä on Bulletissa oli jo valmiina kemppiliimaa niin taka-akselissa kuin napalukoissa :)
tässä on Bulletissa oli jo valmiina kemppiliimaa niin taka-akselissa kuin napalukoissa :)
Murros kempattuna nippuun :confused: kuten eräällä oli yllätyksenä (en muista kuka siitä kirjoitti)
muistan kanssa nähneeni jossain topicissa sen hitsailu version
Ja tähän vois kyl kokeilla sitä kemppi kymppiä etupäähänkin, tosin silloin joutuu varmaan siirtyyn sitte hytikka ohjaukseen, että jaksaa käännellä paremmin.
Koskas tän auton korityöt alkaa??? Että pitäskö laitella tammikuulle ajopäivät Punkalle, niin tulis sulle semmonen, mikäs olis sopiva nimitys....."stressitakaraja"....niistähän me tykätään:D:D:D:D
no ei tässä nyt montaa projektia työn alla olekaan :rolleyes:
Joku köyhän miehen arppi. Etu pern kemppi ja jollain konstin kaukoahjattava napalukko. Sitö en kyl keksi millä mut joku mini sylinteri napaan.
tuomaritulee
17.12.2013, 15:50
Kempin kymppi ihan ok etupäähän.. Ainut, että JO valmiiks huono kääntyvyys menee vieläkin huonommaks. Siihen eteen jostain ehit pätkän kitkan tai sitten vaan punot enemmän :D
tuomaritulee
17.12.2013, 15:50
Joku köyhän miehen arppi. Etu pern kemppi ja jollain konstin kaukoahjattava napalukko. Sitö en kyl keksi millä mut joku mini sylinteri napaan.
Ei taida ohjattava napis olla enää vaihtoehto, kun tais olla liima napikset jo.
Ja tähän vois kyl kokeilla sitä kemppi kymppiä etupäähänkin, tosin silloin joutuu varmaan siirtyyn sitte hytikka ohjaukseen, että jaksaa käännellä paremmin.
saa tuolla omallakin simpukalla aika kepoisen ohjauksen, mulla on nyt monen yrityksen jälkeen joku saginavan vanha pumppu jossa patrolin oma hihnapyörä ja paine nostettu n100bar. ongelmana nyt lähinnä toi 13mm hihnan luistaminen:o
seuraavaksi 8cm3 hammaspyöräpumpun ja sampo puimurin vanhan orbin laittas. veto hihnapyörältä 1/2" ketjulla. sylinteriksi 50/28-180mm iskulla.
saa tuolla omallakin simpukalla aika kepoisen ohjauksen, mulla on nyt monen yrityksen jälkeen joku saginavan vanha pumppu jossa patrolin oma hihnapyörä ja paine nostettu n100bar. ongelmana nyt lähinnä toi 13mm hihnan luistaminen:o
seuraavaksi 8cm3 hammaspyöräpumpun ja sampo puimurin vanhan orbin laittas. veto hihnapyörältä 1/2" ketjulla. sylinteriksi 50/28-180mm iskulla.
Niin olikos se tosiaan, että datsunien/nissanien ohjauspumpuissa olis aika matala toi paine alun perin ja just tolla ameriikan pumpulla tilannetta sais parannettua?
Mutta hei.... Tare kun tykkää V8 soundista (ja kyl se omaakin korvaa on mielyttäny), niin jos jollain sattuu lojuun käyntikuntoinen V8 (+sillä tehostimen pumpulla;)) ja mielellään vaikka automaattikin sais olla siin perässä, niin semmosta saa tarjota....siis halvalla jos löytyy, niin vois tästä tehä semmosen v8 patroolin:D:D:D
Ympyräsuditus! :D
Raakaa voimaa!! :D:D
Ep8W0RKnaEQ
siis halvalla jos löytyy, niin vois tästä tehä semmosen v8 patroolin:D:D:D
Hmmm.. :rolleyes:
Ex_inkkari
19.12.2013, 22:46
Raakaa voimaa!! :D:D
Hmmm.. :rolleyes:
Kuulostaa tosi terveeltä se pauke :)
Rolpatti
19.12.2013, 23:07
Ihan normaalilta :D mutta missä on voimasavu?
missä on voimasavu?
Missä on teidän lumi? Ja se vitullinen jäätikkä?
Raakaa voimaa!! :D:D
Ep8W0RKnaEQ
Hmmm.. :rolleyes:
VOOOE per...se.... tätä nää viimeaikojen unet on tiätäny huh huh:D:D:D
No tsemiä...:eek:
veijon-esso
20.12.2013, 07:16
Parhautta! :D :D
Talven 4x4 driftaus kisoja odotellessa:D:D:D:D:D
MotorPsycho
21.12.2013, 12:57
itsellä menossa sbc patrolliin. välilaipat suuniteltu. orkkis välitetyillä(5.2) laatikoilla. chevrolet vauhtipyörään vielä kun hommaisi turbo patrollin kykimen tai ainakin levyn kun saisi vaan jostain mitat.sisä halkaisija tietoa ei ole vielä.
Jos tähä tulee V8, niin ehdottomasti tulee myös automaatti samalla. Mut olen koittanu kyllä oikeesti jarrutella Taren ajatuksia tän auton suhteen. Meinaan sillä on kans niiiii montaa muuta rojektia kesken. Olis hyvä, ku tää pysyis vaan sellaisena hauskanpito räppäily autona:D
ei tommonen perus pikkulohko nyt mikään hullumpi tähän olis.. ;) ja ehdottomasti automaatti!!
mutta kuten Jare jo sanoi että pari muutakin projektia olis työn alla..
tallissa lepäilis kyllä yks jäätynyt 350tbi kone mutta lohkon kyljet on niin halki että vähän epäilyttää toi hitsailu korjailu sille.
mutta siihen kyllä vois kokeilla korjausta.
(tosin jos jollekin on jäänyt ehjä lohko tämmöiseen/koko kone niin saa tarjota, halvalla)
ja nyt kun on päässy Patrollien makuun niin..
hain tolle hopeiselle bulleriinalle kaverin:p
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=144699
Faija sanoi jokin aika takaperin että kyllähän joku semmoinen neliveto olis taas ihan kiva talveksi, niin vihjasin tästä patrollista sille..
sanoi että joo, voisit käydä hakee sen:)
ja kieltämättä mikäs sillä on sitten itsekin ajella, kun suburbanissa vielä hiukan kestää.
Ja tästä ei ole (ainakaan toistaiseksi) tulossa mitään pelto suditus videoo kun tämä on jo koulutettu siihen hommaan perin pohjin..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=144698
Kuulostaa tosi terveeltä se pauke :)
kuulisit miltä kuulostaa autossa sisällä:confused::D
Ihan normaalilta :D mutta missä on voimasavu?
tää on jo semmonen euro 6 normien mukainen.. Tehoo löytyy mut ei päästöjä.. ureaa tankkiin niin se on siinä:p
Missä on teidän lumi? Ja se vitullinen jäätikkä?
ei täällä mitään lunta ole. pääsee vielä vesihiihtää aattona:)
VOOOE per...se.... tätä nää viimeaikojen unet on tiätäny huh huh:D:D:D
Mitähän unia sä oot nähny.. kerro ens kerralla ni ei tuu mullekaan yllätyksenä:)
Parhautta! :D :D
Ja ihan vaan sua varten!!:D
Talven 4x4 driftaus kisoja odotellessa:D:D:D:D:D
ei saakeli!!
Hyvää Joulua!!!
I55-GhdJb_w
Rolpatti
24.12.2013, 20:46
Huippua!
psycholic
24.12.2013, 20:47
:D :D :D
artsi777
25.12.2013, 06:28
Tää kyllä piristi synkkää joulua :D:D:D
Kummipoitsun kanssa joulu aattona aamupäivällä joulusaunassa tuli idea että jos hiukan piristettäis joulua meidän osalta.
Ja Jaren ja Mikan joulua kans :D
Ja niin väkästeltiin video pätkä :)
Tänään pääs Sliding Patrol sisälle kun Subbe väistyi tieltä http://forums.offipalsta.com/showpost.php?p=1082967&postcount=101
On se jonkun verran tökänny kun panhardien kiinnitykset on vääntyneet akseleista
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=144964
veijon-esso
26.12.2013, 00:22
Datsuneitakin kaksin kappalein... ei ainakaan tekeminen lopu tallilla! :D:D:D
En usko, kuviaa
etuakselinpäässä kiinnitys oli ok, mutta takana oli vääntynyt.
Ihmettelin vaan kun taka-akseli oli 5cm sivussa runkoon nähden.
Mites paljon tommonen 3"korotus siirtää akseleita sivuun?
Datsuneitakin kaksin kappalein... ei ainakaan tekeminen lopu tallilla! :D:D:D
on varaa valita noita projekteja :rolleyes:
tänään kävin hiukan näpertelemässä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=145267
Kyllähän se siitä oikenee..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=145440
Maastotunkillako tuota oioit?
Näpertelyä.. joopa joo.. kerros sit kun tulee rotpalleihin käynnistymis ongelmia et mites ratkasit, kun pellin käsittely menee vasurilla..
Maastotunkillako tuota oioit?
Ei ole maastotunkki ollu käytössä, 4t ja pari 10t sylinteriä, talja, vasaroita ja erinäköisiä puusta korimuotoihin tehtyjä painimia apuna käyttäen
Näpertelyä.. joopa joo.. kerros sit kun tulee rotpalleihin käynnistymis ongelmia et mites ratkasit, kun pellin käsittely menee vasurilla..
Bulletti ainakin käynnistyy silleen sylinteri kerrallaan, ja kunhan kerkeen niin tarkoitus olis mittailla hehkut siitä
Ja mites tuossa GR patukassa menee noi hehkut?
Onko jälkihehku vaan kolmessa viimeisessä hehkussa kun siellä lisäksi erillinen kisko?
tosin eilen kun katselin sitä tarkemmin se on vaan yhdessä hehkutulpassa kiinni mutterilla.
Jälkihehku kolmelle vikalle joo.
Tänään ei kerenny kuin käymään tallilla niin Isäukko oli ajankuluks "hiukan" naputellu etulokaria :)
Juu kelpaa kyllä mulle!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=145534
Vasen etulokari onkin pyöränaukon reunastaan aika rapee.. löytyisköhan semmosta mistään vai sähköliimaileeko vaan pellin soiroja?
Vasen etulokari onkin pyöränaukon reunastaan aika rapee.. löytyisköhan semmosta mistään vai sähköliimaileeko vaan pellin soiroja?
Vai ajaisko suoraan suuremmat pyöränaukot? :D
Tiedä miten kovin se tein ukko innostuu.
Vai ajaisko suoraan suuremmat pyöränaukot? :D
Tiedä miten kovin se tein ukko innostuu.
parenpi ettei avarra, joutuu muuten hommaa pirusti isommat renkaatkin että näyttää sopusuhtaiselta
Vasen etulokari on kyllä niiin mätä et ei vaan jaksanu rupee korjaamaan.
Pitää tilailla uus ni pääsee helpommalla
pikkuisen kävin hahmottelemassa vinssiä kun pohjamaali kuivuu lasinkehyksessä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=146484
viimeviikolla tuli maalattua katto ja lasinkehys ja tuulilasikin meni jo paikalleen perjantaina.
eilen illalla vetäsin vielä väriä keulaan niin sai jättää yöksi kuivumaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=146852
Joko on lauantaiks iskussa :D
sanotaanko näin että pakko olla ajossa, kun tuli luvattua
Autossa on ilmeisesti 3" dobinsons korotussetti ja se oli kenassa kuskinpuolelle mutta jouset kun vaihtoi puolelta toiselle niin nyt on suorassa
Tänään tuli käytyä jo hiukan ajelemassakin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=147123
Hehku vikaakin oli kun hehkun valo jäi vilkuttamaan.
ja 3 viimeistä hehkua on ns. 2-napaisia ja asian varmistin tapsalta ja palstalta löytyi kytkentä kaavio minkä jälkeen ymmärsi jälkihehkun toiminnan!
ja näitä uusia ilmeisesti ei saa kuin maahantuojalta.
mutta ne kun vaihtoi niin johan lähtee hienosti käyntiin eikä rötköttele
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=147307
vanhoja hehkuja oli 2 rikki ja noista 4,5,6 pytyillä ei ollut kuin yksi kaksnapainen (sekin rikki) joten ei jälkihehku siis ole edes toiminut.
ja noi jälkiasennuksessa käytetyt muovipalat ei oikeen kestä lämpöä joten uudet tilalle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=147308
koeajolla alkoi woblaamaan niin että ohjaus hävis 60km/h vauhdissa
sen jälkeen tullu säädettyä simpukan välys, ei vaikutusta.
pystyheittoa toisessa renkaassa => siirto taakse, ei vaikutusta.
nivelten rasvaus vaikka ei tuntunu välystä ja aurauksen säätö haritukselta auraukselle, ei vaikutusta
viimeisenä tarkastin ohjaus iskarin, rikki. vaihdoin jonku letukasta jääneen ranchon ja toimii. Woblaus poissa.
Auto nyt pakattuna vinssaus tarvikkeilla ja kohta kummipoitsunkaa lähetään kiertää Riihimäkirallin reitti ja autetaan ulosajaneita saamaan pelit tielle/trailereille!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=147306
Startin solenoidi vaihdettu eilen ja tänä aamuna kokeilumielessä pakkasesta ilman lämmitystä niin käyntiinhän se pärähti
eilen "mä vaan vähän kokeilen tosta metsäkone reitiltä" meiningillä..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=147700
Ja jumiinhan se jäi:)
ei muuten oo kauheesti maavaraa akseleissa tommosilla 235/75 renkailla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=147701
sitähän tarvis varmaan alkaa tota Bulletti Datsuniakin fiksailee jos sais sen tonne 1.2. punkan ajopäiville mukaan!
akuuttia siihen olis
-vasemman etujousen takapään kiinntyskorvan/rungon korjaus
-etuosan korinkiinnikkeiden korjaus
ja jos ehtii niin
-hehkujen tarkastus
-iskarien vaihto
-pakoputken korjaus
Jouluvideon jäljiltä jäi autot seisomaan metsänlaitaan ja SaunaCrui$erilla piti käydä pelastaa.
Rollingjeeppi tosin meinas tukehtua tuolla takana kun hörähti tulille :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=147705
Kai tota vois hiukan vahvistaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=147861
Korjauspala valmiina jos huomena liimailis kiinni
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=147862
Tuli vaihdettua iskaritkin samalla.
Vanhat olikin jo tiensä päässä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148057
Uudet olikin vähän pidemmät
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148056
Ja kun olin laittanut ne kiinni niin kattelin lappua mikä oli niissä kiinni..
Hä oliks noissa joku säätökin vai?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148055
Niinhän nuo näyttäisi olevan. :) Vanhoissa koneissa? taisi olla vastaavan tyyppinen säätö? Minkä merkkiset nuo on?
Minkä merkkiset nuo on?
Pitää tarkastaa mitä iskarien kyljissä lukee
OHHHOH:eek::eek::eek: Ai oikee säädettävät pamput piti tähänki ruoskaan laittaa!:p:p:p
Nooh, siit se mopo alkaa kohta karkaan käsistä......eli joko tilailit bump stopit, isot akselit lukoilla, V8 koneen ja rautaa turvakaaria ja "boatside" kylkiä varten;);):D:D:D:D:D
OHHHOH:eek::eek::eek: Ai oikee säädettävät pamput piti tähänki ruoskaan laittaa!:p:p:p
Nooh, siit se mopo alkaa kohta karkaan käsistä......eli joko tilailit bump stopit, isot akselit lukoilla, V8 koneen ja rautaa turvakaaria ja "boatside" kylkiä varten;);):D:D:D:D:D
no juu, oli ainoot mitkä kävi helpoiten:)
No sitä pelkäänkin että karkaa.. mutta akselit saa "toistaiseksi" jäädä vaihtamatta vielä,ehkä.. ja onneks tommosta v-moottoria ei ole ylimääräisenä, tavallaan.
Kaaret ja venekyljet kyllä kiinnostais!!
no juu, oli ainoot mitkä kävi helpoiten:)
No sitä pelkäänkin että karkaa.. mutta akselit saa "toistaiseksi" jäädä vaihtamatta vielä,ehkä.. ja onneks tommosta v-moottoria ei ole ylimääräisenä, tavallaan.
Kaaret ja venekyljet kyllä kiinnostais!!
Samallahan ne akselit ja moottorikin vaihtuu..:D:D
tuomaritulee
28.01.2014, 11:47
minkäs pamput nuo on ?
Siis jos en ihan kauheesti valehtele ja googleen on uskomista niin Ford Transit -85 -91 etuiskarit.
mäkin luulin eka että ois takaiskarit ollu mutta tossa ihan samanlainen malliltaan ja etuiskari http://www.hepetrading.fi/product_pictures/big/1092-2904-1141584-1.jpg
Siis jos en ihan kauheesti valehtele ja googleen on uskomista niin Ford Transit -85 -91 etuiskarit.
mäkin luulin eka että ois takaiskarit ollu mutta tossa ihan samanlainen malliltaan ja etuiskari http://www.hepetrading.fi/product_pictures/big/1092-2904-1141584-1.jpg
Hipoparts from transit. :p Ei ois heti uskonut että niihin saa säädettävän alustan. :D Paljon iskua suurinpiirtein? Itelläkin hakussa pamput soa patuun.
Minkä merkkiset nuo on?
Motorcraft
Paljon iskua suurinpiirtein?
Pitää mittailla sekin vielä mutta yllättävän paljon
Korin kiinnityksiä piti hiukan parannella..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148177
Tuli samalla lattiakin hiukan ehjemmäksi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148178
Hipoparts from transit. :p Ei ois heti uskonut että niihin saa säädettävän alustan. :D Paljon iskua suurinpiirtein? Itelläkin hakussa pamput soa patuun.
Pitää muistaa, et ton koriset ransut kun tuli markkinoille britannian asunto/liike murrot lisääntyi huomattavasti :eek:
Transulla pääsi poliisi angliaa karkuun kuormattunakin :D
Paljon iskua suurinpiirtein?
285mm eli 11 1/8"
Molemmilta puolilta oli korinkiinnikkeet tullu lattiasta läpi.
Hyvä rutina ja pauke kävi kun Pullotunkilla painoi helmasta väkisin ylös.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148221
Faija kävi jo välissä kyselee että yritätkö leimalle:rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148222
Takaiskari oli ollut joskus kiinnikin..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148223
Tossa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148224
Rolling Jeepin vanhat takaiskarit pääs uusio käyttöön
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148225
kyllä teillä kans riittää virtaa hitsata !
No juu, nää ei taida mennä enää valmistajan takuuseen, niin pitää ite laitella :D
Hehkut mittailin vielä eilen ja kaikki pimeenä.
Uudet hehkut (PN120) kun laittaa niin kuinkas kauan tota "nappihehkua" voi pitää päällä ettei riko hehkuja?
[This message will autodelete itself within a couple of hours]
?.. patentin arvonen kekkasu ..!
En tiedä miten teillä Mäntsälässä, mutta täällä Tuusulassa virtaa tulee töpselistä ihan niin paljon kun haluaa.;)
[This message will autodelete itself within a couple of hours]
Onks se siniaaltoa vai töpsölisähköö.. :D
Paljon paremmin lähtee käyntiin kun huolsi startin ja laittoi uudet hehkut ja latasi akut :)
Pakoputki tuli hiukan ylemmäs niin ei enää roiku rungon alapuolella. ennen http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=143901
Ja se on oikeen kierrätyskamaa.. Dodgesta, GreenBee Suzukista ja rullaradan rullia. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148259
Onko tossa jakista nostettu ylemmäs vai hämääkö kuva et kardaaninjarrurumpu olis rungon alaosan kans samalla korkeudella -> tasanen pohjapanssari mahdollista?
Olikos noi hehkut mätänetistä vai mistä?
Et kokeillu irrallaan kuinka nopeesti hehkuu?
Ei mene suora pohjapanssari, muuta en ole laittanut kuin ehjät vaihteiston kannatinkumit.
Sitä en tiedä miten paksut alkuperäiset on mutta nut tommoset 40-50mm korkeat ja pirun jäykät kumityynyt
Hehkut on paikallisesta tarvikeliikkeestä, kun oli ainut mihin ne sai tällä aikataululla
En ruvennut testaamaan irrallaan. kokeilin eri sekuntti määrillä. ensin 10sek ja sitte 15sek ni tolla jälkimmäisellä lähti normaalisti käyntiin
Rolpatti
31.01.2014, 19:53
TOi on varmaan senverran vanha että siinä ei ole imusarjan hehkua?
nuo takaiskarit on aika turhat, mulla ainakin irtoo tai menee poikki joka ajoreissun jäljiltä :D
Jaa imusarjahehku.. pitää kurkata
Mä kyllä halusin noi takaiskarit poistamaan kenguru loikkia:)
Simpukalta tuleva tanko tuli korjattua ekan ajokerran jälkeen kun meni poikki http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=143900
Nyt väänsin siihen mutkat niin ei ota enää jouseen kiinni ja laitoin myös jarruputket hieman akselia myötäilevimmiksi molempiin akseleihin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148298
Raidetanko piti kanssa oikaista mutta siinä oli jonkun sortin kenttä korjaus niin laitellaan myöhemmin :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148299
Ja aamulla auto kärrylle ja Punkalle ajelee!
mittaa toi raidetangonpäitten kierre. olikohan se nyt niin että 22mm saa päitä mut siihen 24mm tosi huonosti..
Melko villin näkönen toi ohjausvarsi..:D Mikset tiputtanu apusimpukkaa alemmas ni ois saanu tehtyä suoralla tangolla?:confused:
Kyllähän toi varsi varmaan vaatis jotain vahvistuksia.
Mutta ohjaus on muutenkn aika tehoton joten aion vaihtaa saginaw pumpun ja joko astron simpukka tai sitten orbi
Ja raidetankoon oon ajatellu ihan uniball niveliä
Ohjaus paranee jonkun verran kun purat tehostimen pumpusta virtaus venttiilin irti ja poraat sen n.2,5-3milliseksi korkeintaan 3,2mm muuten loppuu paine. eli se on se johon paine letku tulee kiinni. lähtee irti 30 tai 32mm millisellä avaimella pumpun persiistä pumppua irrottamatta.
saginaw pumppu ja apuorbbi on helppo ja toimiva ratkasu kans. simpukkaan on helppo porata lähdöt sylkyn letkuille...
Tossa on sivun lopulla mun toteutus saginawin asenuksesta tatsuniin. taitaa olla nykyäänkin samalla paikalla samassa autossa...
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1897&page=4
Ohjaus paranee jonkun verran kun purat tehostimen pumpusta virtaus venttiilin irti ja poraat sen n.2,5-3milliseksi korkeintaan 3,2mm muuten loppuu paine. eli se on se johon paine letku tulee kiinni. lähtee irti 30 tai 32mm millisellä avaimella pumpun persiistä pumppua irrottamatta.
saginaw pumppu ja apuorbbi on helppo ja toimiva ratkasu kans. simpukkaan on helppo porata lähdöt sylkyn letkuille...
Tossa on sivun lopulla mun toteutus saginawin asenuksesta tatsuniin. taitaa olla nykyäänkin samalla paikalla samassa autossa...
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1897&page=4
Kyllä on ja on noin miljoona kertaa parempi ku vakio ohjaus.
voishan tota pumpun viritystäkin testata mutta ehkä vaihtaa suoraan pumpun kun sillä tulee suoraan lisää poweria.
Aamulla kun piti ottaa auto tallista trailerille niin paukutus kävi kun käänsi rattia..?
Rättinivelen tappien päälle pääsi toi levyosa ja paukahteli.
korjauksena nivelen 10mm kiinnityspulttien tilalle 8mm pultit niin sai molempia päitä vedettyä lähemmäksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148377
Kyllähän toi varsi varmaan vaatis jotain vahvistuksia.
Lisäksi aamutuimaan hitsailin tuet tähän aiemmin mainittuun tankoon mihin tein taivutukset
Sitten Punkan ajopäivillä tänään "hiukan" osui päittäin akseli kiveen yhdessä nousussa ja veto loppui edestä.
Kerkeshän siinä jo ajatella että murros vai tasauspyörästö ja että joutuuko jo akselien vaihtohommiin.. :D:D no ei sentään.
"Napalukosta oli vaan pettänyt sauma
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148378
Ja hiukan avarrettuna että pääsee muuraamaan kiinni
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148379
Ja olihan makee hitsata kun saumasta rasva palaa edellä ja oikeen paineella ja 20cm liekillä :D
Ilmeisesti kaikkien oppien mukaisesti saumakohdat puhdistettu :rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148380
Maski otti hiukan kipeetä ja 200m ennen traileria sain renkaankin vielä pois vanteelta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148381
Takakardaani oli saanu hiukan osumaa..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148540
Taitaa olla HJ:n kardaaniputkea minkä sinne nyt hitsailin.
Pinionia vois hiukan nostaa ylemmäs että kardaani nousis hiukan ylemmäs
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148541
Takakardaani oli saanu hiukan osumaa..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148540
Taitaa olla HJ:n kardaaniputkea minkä sinne nyt hitsailin.
Pinionia vois hiukan nostaa ylemmäs että kardaani nousis hiukan ylemmäs
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148541
hämääkö kuva vai onkos tuo jordaani hiukan lyhykäinen tohon laatikkoon..????
hämääkö kuva vai onkos tuo jordaani hiukan lyhykäinen tohon laatikkoon..????
Aikalailla ulosjousto asento, tunkilla pari senttiä nostettu että renkaat pyörii.
Ei siitä ainakaan tossa asennossa boorit tule näkyviin ja sisään joustossa ei pohjaa niin eiköhän se riitä :)
Eiköhän tää sitte ala olee taas valmiina lauantaille punkan ajeluihin http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=120504
Jos saadaan jollain trailerin päältä toi kaverin sorvi pois vaan ensin kun ei sen Unimogin nostinta saanukaan niin lähelle että ois päässy nostaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148549
MotorPsycho
06.02.2014, 23:41
mittaa toi raidetangonpäitten kierre. olikohan se nyt niin että 22mm saa päitä mut siihen 24mm tosi huonosti..
itse ostin joskus kaikki raidetangon päät kuopion motonetistä. varalle vaan
itse ostin joskus kaikki raidetangon päät kuopion motonetistä. varalle vaan
Ajattelin kalvaa varovasti auki tosta hitsauksesta ja oikasta tangon kun nivelet on vielä ehjät.
ja jos tarvii vaihtaa niveliä niin varmaan unibalit tankoon ja nostaa tohon yläpuolelle.
Kaverin sorvi nousi kun sain soiteltua paikalle tarpeeksi järeen nostimen :)
Kun sille meinas tulla hätä kun tiesi että mä tarvin kärryäni huomena että millä sorvin saa pois kyydistä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148641
Ja vielä vähän Bulletin kimppuun, takarengas paikattu ja leikkurilla haettu lisäpitoa kun tuntu suddailevan vaan teholla:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148642
Nousevan Auringon Helmet! Nissan-Datsun vai Datsun-Nissan :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148643
Maajussi
07.02.2014, 20:58
...näyttäs olevan aisapainoo ainakin tarpeeks...:D:D:D:D:cool:
No on se vähän edessä ja kuvakulmakin hämää kyllä hiukan, mut ei lipsu veturissa fillarit :)
Ei se takakardaani kauaa kestäny, heti aamusta antautui. Heikkoja noi Tojotan osat :D
Voi olla että ajolinja vaikutti siihen hiukan..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148688
Ei muutakun tallille
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148689
Ja kardaani jigiin :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148690
Ja loppupäivä ajeltiinkin suurinpiirtein huoletta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=148691
No on se vähän edessä ja kuvakulmakin hämää kyllä hiukan, mut ei lipsu veturissa fillarit :)
Mulla olis tuosta vähän semmonen muistikuva et ei lipsu ;)
Molemmat pyöränlaakerit tuli kiristettyä kun oli laakereissa välystä.
Molemmilla puolilla oli napalukot ihan reilusti löysällä, löystyykö nää helposti vai onko joltain vaan jääny löysälle?
Tämänpuolen napalukkokin tuli kalvettua auki ja hitsuuteltua uudelleen.
Raidetankokin vaatii hiukan oikaisua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=149325
Raidetangonpään mutterin irroittaminen vaati kalvamista laikkakoneella ja sitten selvisikin miksi se oli hitsattu, kierteet menny mutterista ja osittain raidetangon päästä.
Kierreviilalla sai hetken kihnuttaa että sai uuden mutterin menemään ja tuuria oli että tommonen M14x1.5 mutteri löytyi tallista.
Lisäksi kevennetyt spacerit eteen ja taakse(painon säästöä:D:D) kun renkaat ottanu hiukan edessä lehtiin ja takana runkoon.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=149326
Ja kun en halunnut noita vanteita kolhia enempää kivikossa niin sain haalittua sekalaisen vanne setin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=149332
Hiukan sorvia että sai backspacet samalle tasolle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=149331
Ja sitten piti alkaa hiomaan vanteita niin mietin jo että pitää viedä puhallettavaksi mutta sitten muistui mieleen vanha "pyörityskone"
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=149327
nrTnNbiJhhM
tommonen siniharmaa väri tuli aluksi sotkettua, mutta..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=149328
Piti saada jotain pirteempää
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=149329
Tuli tuunattua jarrurummutkin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=149438
ja vetopitoo etupäähänki:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=149437
ja heti vetää paremmin:D
VqbzPmqXUW8
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=149433
GR patrollin moottori alkaa ainakin alakerran puolella vaatimaan huolto toimenpiteitä
Hommahan alkoi siitä kun ajoin sillä kuorma päällä n. 250 kilometriä ja meni 5litraa öljyä..
Puristukset kun mittaili niin 14bar kaikissa ja pitäis olla 25-31bar eli ohi puhallusta havaittavissa.
Kai se täytyis nostella moottori pois, tarkastaa vauriot ja miettiä jatko toimenpiteitä.
Kori on kuitenkin niin hyvässä kunnossa että kai se pitää kuntoon laittaa, kun kokonaisena/osina ei oikein kyselyjäkään ole tullut.
Kunhan hyt ehtii perehtymään mutta alustavasti saa ilmoittautua jos löytyy halvalla moottori/alakerta :rolleyes:
tosin mulla kyllä jo mielessä kun itsellä on HJ:n 5-vaihteinen laatikko ja tiedossa konekin niin jos laittais HJ:n tekniikan...
Turbonhan toikin vaatis.
no jos nyt yrittäis laitella ton Suburbanin eka ajoon niin voi rauhassa miettiä tätä..
ja pitihän se renkaita sovitella silloin kun mittaili puristuksia :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=155586
Hiukan tuli tutkiskeltua tätäkin ja männänrenkaat loppu!
eli eiköhän tääkin tuu kunnostettua, kun putketkin on jo hoonattu
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=161277
Multa löytys nyt kansiremontoitu 2.8td :) jos et muuten vielä oo männänrenkaita hommannnu niin milnerr offroadista näytti saavan 56 punnan hintaan.
Milneriltä tuli osat.
Viimeviikon maanantai iltana tilasin osat ja eilen saapuivat
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=161965
Ahtimessakin tuntuu olevan väljää ja kuuleman mukaan näissä on vakioahtimissa pakopuoli muutenkin liian ahdas.
mistäs muut on laitellu ahtimia näihin, ja vielä niin että pääsis mahdollisimman pienellä vaivalla.. liikaahan tuolla ei ole tilaa.
tapsa4x4
09.09.2014, 06:38
Milneriltä tuli osat.
Viimeviikon maanantai iltana tilasin osat ja eilen saapuivat
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=161965
Ahtimessakin tuntuu olevan väljää ja kuuleman mukaan näissä on vakioahtimissa pakopuoli muutenkin liian ahdas.
mistäs muut on laitellu ahtimia näihin, ja vielä niin että pääsis mahdollisimman pienellä vaivalla.. liikaahan tuolla ei ole tilaa.
Lähes suoraan käy garret gt28 tai sitten sen kiinalainen kopio niinkum mulla.
onks toi kiinan kopio joku biltema malli?
Hiukan tämäkin edistyny
Kanteen tuli samalla vaihdettua uudet venttiilinvarren kumit ja läpättyä venttiilit
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=165403
Kone kasassa mutta tässä vaiheessa vielä mietitytti asentaa toinen ahdin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=165404
mutta päädyttiin huoltamaan oma ahdin korjaussarjalla, kun ei tässä mitään tehoja olla hakemassa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=165405
takarungossa oli hiukan pehmeetä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=165406
ja mullakin ollu 2800kg koukussa..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=165407
esivalmisteluja uudelle takaosalle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=165408
runkoehjättynä ja seuraavaks ruostesuojalla kyllästää tankki ja koko takaosa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=165409
takavalotkin saapuivat ja pari milliä joutuu avartaa takavalon aukkoa alaosan sisäreunasta niin istuu paikoilleen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=165433
Ewerglade
03.11.2014, 02:09
Hommastiko mistä nuo takavalot?
tuolta tuotenumerot AL200900 ja AL200901
http://alvadi.ee/fi/varaosat/nissan/patrol-160-k160-wg160-vg160-1981/takavalo/
kotiin tuotuna hiukan alle 76€
ei ollu polttimon pesiä mutta vanhoista sai ne tehtyä
Tämäkin tuli jo katsastettua reilu pari viikkoa sitten ja kerran käytyä Punkallakin Kummipoitsun kanssa päristelee
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=166968
ihan ongelmitta ei menny moottori remppa kun öljynpaineet oli todella heikot,
niin ei auttanut kuin ottaa öljypumppu pöydälle ja alkaa mittailee välyksiä..
joo olishan tämäkin ollu helpompi tehdä silloin kun oli kone pukissa :rolleyes:
mutta päittäis välystä oli reilusti liikaa ja kanteen kulunut kunnon lovi imu ja paine osioiden väliin
Tähän hätään ei löytynyt uutta pumppua niin kunnostus kokeilu kannattaa aina:)
joten kiitokset taas Makelle tästä pikku projektista!!!!
8satkua lähti pumpun rungosta ja kannen kun hio sileeksi niin nyt löytyy taas ölppä paineet!!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=166965
32x11.5" on mun mielestä tohon "Isäukon" Patrolliin aivan passelit
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=166966
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=166967
Asiallista vanhanliiton korjausta! Nykyää vaa vaihetaa uutta osaa ja välil tuntuu et sekin tehää arpomal ja toivotaa et osuu oikeeseen :(
Se on aika hieno tunne kun on 40km/h vauhtia ja tuntee et lähtee puskee ja sit ku on alkamassa oikenee ni tuntee kuinka traileri työntää vauhtia ja perää rinnalle..
Ei meinaa kehtaa itelle myöntää et on ajanu kotitiellä ulos noin hiljaisesta vauhdista..:rolleyes:
Ja toi MT rengas on aina paras valinta talveen!!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=169008
No mutta seuraavaksi tulee kuormansidontaan opetus ajattelemattomuudesta!!
ei tarvi muistutella mua koska perille meni kuvaa katsoessa, mutta muillekin kaiken maailman romuja kuskaaville niin kannattaa miettia sitä irtotavaraa autossa!
hiukan toi maastotunkki on tullu liki, mutta ei osunut!!
selvittiin lievillä mustelmilla ja ruhjeilla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=168996
Kaverin isäukko tuli traktorilla jeesaa mutta ketjujen puuttuessa ei löytynyt pitoa ylös saamiseen, mutta perälanalla traktori akkuroituna saatiin omalla vinssillä ylös ja talliin..
kyllähän siihen hiukan kosmeettista taas tuli..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=168997
hyvin on trailerimassa vieny kun koukku kääntyny runkoineen yli 10cm ja panhardi mutkalla, missäköhän kunnossa on vanne..
Onneks tuli korjattua takarunko aikaisemmin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=168998
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=168999
ostos listaahan se oli heti tehtävä
-maski
-vilkkuparkki
-etusivulasi
-taaimmainen takasivulasi
-peili
-viimeisimmän takapilarin ritilä
muut katsottiin että saadaan korjattua itse ja Palstan kautta löytyikin osat nopeasti ja kiitos vielä niistä!
Faija olikin jo aloittanu korjaushommat ku menin seuraavan kerran talliin ja yks pitkä ilta siinä pajotettiin ahkerasti
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=169000
hiukan osunu käsivarsi oveen, ei ihme että oli mustelma
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=169001
takakulma oli kullä painunut mutkalle joka suuntaan, mutta kyllä se sieltä oikeni
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=169002
ei kunnolla erota mutta taaimmainen pilari oli taipunut "kierteelle" sen oikasussa joutu kyllä käyttää mielikuvitusta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=169003
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=169004
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=169005
Pikku hiljaa alkoi jo näyttää että oli jotain saanu aikaiseksi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=169006
Pikku kitti pliis! ja sinne se jo jäi pohjaväriin, et jos jo kerkeis alkuviikosta vetää värin kylkeen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=169007
Ai se ovi oli noinkin paljon rutussa sisäpuolelta:eek:
Huh, hyvä ettei sattunu pahemmin! Irto roju auton sisäl on oikeesti vaarallista ku ulosajo käy. Joku 35" varapyöräki ku tulee niskaa ni ei hyvä
Mut ootte te velhoja noir koritöis!
Hyvin taipuu noi peltihommat teillä:cool:
Anteeks Tare, mut jotenki tuli hyvä mieli et joku ruttas kuskin kyljen ku ite hoidin hantin puolen.
Ja ite huomasin sillon ko kyseinen auto kaatui et tommone 3/4" iso hylsysatsikin tuntui turvattomalta kapineelta sitomattomana.
Ja mitenni ei muka kehtais sanoo ajaneensa kotitiellä, tiedän yhden jätkän ko veti omal pellol ton paten kyljelleen.
Samaa siinä ojanpenkalla seistessä ajattelin, että tolla kyljellä se ei oo viel ollukaan..
mutta sun peltodriftailuissa oli kyl vähä yritystä :D
Auton ku sai talliin ni Isäukko vaan totes että onneks on uus lokari ni on helpompi oikoa kun ei putoile ruostetta ;)
mutta hankala oli oikoa tota takakulmaa kun ojanpenkka oli painanut sita alaspäin, sisäänpäin ja siellä takakulman sisällä ollut
tunkin telineestä jääny kunnon vekit ja venymät pintapeltiin.
Sai kyllä naputella ja portolla painaa jännityksiä ja taas naputella ettei jää pellit "veltoiksi"
Sinne jäi kuivumaan päivällä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=169123
helpompi noi peltikommat huomattavasti mitä Tarelle uutta päätä! Aika liki se hi-lifti todellakin oli,noi on aina niitä juttuja et enhän minä eikä se sieltä osu jos jotain käy :rolleyes: no hipomista ei lasketa tekeville sattuu.. vyöt kiinni ja irtotavarat ois hyvä aina sitoo,itse syyllistyn kyllä aika usein kanssa ettei tule sidottua?!
Hyvä näin:D
Itselle tuli tuo kuormansidonta oppitunti tuossa joululomille mennessä. Delican perä "täynnä" kaikkea mahdollista väliltä joululahjoista/ruuista työkaluihin (mm moottorisaha). Alle 80km/h vauhdista eturengas nappasi tielläolleeseen lumipolanteeseen, josta sitten imasi auton ojaan. Ojassa sitten heitti auton poikittain ja tästä katonkautta ympäri ja takaisin renkaille. Tuuria oli hemmetisti mukana, autosta lähti lisävalot katolta, peralasi rikki ja peräkontti melkein täyteen lunta, kuskinpuolen etuvilkut kappaleiksi. Peräkontissa olleet romut pysyivät onneksi suurinpiirtein peräkontissa ja lumi tuli sisään peralasista eikä tuulilasista. Ja tuli sitä käytyä vissiin vöissäkin aikatiukoilla, koska rintataskussa ollut puhelin taittui melkein 90asteen mutkalle minun ja turvavyön välissä.
Sitte pitäis hakee kasa sidontalenkkejä ja laitella ne kiinni!
Pikkuisen vaihtelee "Halpismaaleissa" noi sävyt kun samaa maalia ja ohennetta millä maalattu muukin auto niin nyt sävy kyllä poikkeaa reilusti, mutta saa kelvata!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=169307
hyvä tuli.:)ei uskois että hetki sitten oli koko kylki mutkalla.
Byrocrat
20.01.2015, 12:28
Sitte pitäis hakee kasa sidontalenkkejä ja laitella ne kiinni!
Pikkuisen vaihtelee "Halpismaaleissa" noi sävyt kun samaa maalia ja ohennetta millä maalattu muukin auto niin nyt sävy kyllä poikkeaa reilusti, mutta saa kelvata!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=169307
Hieno lopputulos ja komea kromipeili :)
Selfie-kuva tosin hiukka epäterävä :)
On se hyvä ettei toi piili tullu mulle ku se ei nähtävästi pysy ollenkaan pystyssä..mun pitää kuitenki päivittäin käydä töissä. ;-)
no mut nyt se on hyvin koulutettu ja pintajännitykset poistettu molemmilta kyljiltä :D
Ja hommasin naulakumitkin alle lopputalveks :rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=170637
Vinssin kaapeleissa olevat suojat alkaa hapertua, mistäs näitä saa uusia? tai oisko jollekin jäänyt hyllyn reunalle. saa tarjota
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=183364
Vinssin kaapeleissa olevat suojat alkaa hapertua, mistäs näitä saa uusia? tai oisko jollekin jäänyt hyllyn reunalle. saa tarjota
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=183364
LJ:ssä oli mulla sama dilemma. Sain paikalliselta harrastajalta-X- vanhoja/uusia startin plus-kaapelin kumihattuja? Mitänuo nyt oikealta nimitykseltään olisikaan. Laitoin ''kannan'' vulkanoivalla teipillä, ja hatun päälle. Toimiva ratkaisu. :)
Oiskohan hämeen autosähkössä?
Hämeen autosähköstä löytyy just äsken kävin muissa asioissa niin kysyin samalla.
Tänks
Soittelin sinne tänään niin ei kuulema ole hyllyssä nyt mutta ensviikolla on
Hiukan ajatuksissa että muuttaisi tän gr patrollin 3 paikkaiseksi versioksi 2 paikkaisesta.
onko porukka muutellu näitä?
penkkien välissä olevaa "kyynärtuki/takalämppäri" koteloa pitää kyllä muokata tai poistaa mutta että miten ahtaaksi menee käsijarrukahvan kanssa.
saisko siihen mahtumaan esim HJ:n apukuskin penkin?
Sumpel on ainakin 3-paikkanen, muistaakseni ducaton penkillä. Ja HJ:n penkki tais olla inan kapeempi
Kattelin Joulukuun puolessa välissä ledipaneelia eräästä nettikaupasta ja siinä mielenkiinnosta ajattelin että mitähän tommoseen olis
rahtikulut, pistän ostoskoriin ja jos kattois chekoutista rahtikulut.. näin siis ajattelin..
mutta jos oot kirjautunut Paypaliin jo ja painat chekout with paypal niin tulee sähköpostiin tilausvahvistus.. kaikkee sitä oppii :rolleyes:
Onneks en oo ainoo kelle on näin käyny kun työkaveri kertoi että vastaavasti oli käyny sille :)
no vuodenvaihteen jälkeen tuli kotiovelle 53" 300w paneeli
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=187397
Ja kun en sitä vartavasten ollu mihinkään suunnitellu niin laitoin sen Patrolliin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=187398
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=187399
Ei helvetti sentää mitä tuuria... oliko ees kohtuu hintanen rahti?
no joo, onneks oli! ilmainen rahti.. eli siis kävi tuuri!
Mikäs sen mukavampaa kun väliprojekti(t)..
vuodenvaihteen tienoilla mentiin Faijankaa kattoo yhtä Nissanin King Cab:ia niin kuinkas kävikään.. niitä tuli samantien kaks :confused:
KC nro1
Tässä oli se peruslaakerivika josta aiheutunut kampiakseli vaurio, autosta oli jo jonkun toimesta moottori purettu niin että oli vika paikallistettu
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=187891
Ehjä kampura löytyi jo hakureissulla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=187892
hetki meni kun lajitteli ruuveja ja osia laatikoihin kun perinteisesti kaikki nippelit ja osat oli pakattu yhteen laatikkoon.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=187893
Siinä sitten tutkiessa muutenkin autoa ja purkaessa moottoria niin että pääsee remontoimaan koko koneen, niin löytyi huoltokuitit remontista Tammer dieselistä 2014 vuodelta, silloin yksi laakeri kaula hiottu -050 ja vaihdettu yksi runkolaakeri ja 2 kiertokangen laakeri liuskaa ja on tehty kansityö, oikaisu ja venttiilit hiottu.. yms yms..
niin kyllä ihmetystä herättää että kannessa nokka-akselien keskimmäiseltä pukilta on keskimmäinen pultti menny poikki niin se on vaan jätetty niin ja kierretty väkisin lyhyt 8mm pultti siihen reikään päälle tulpaksi?
Oli myös suuttimen kiinnitys pultti muuttunu "pehmeämmäksi" ja kierteet venyneet siitäkin, mutta että ihan moottorikorjaamon jäljiltä jos jää tämmöiseksi niin parempi on vaan tehdä itse!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=187894
Osia tuli jo kasa että pääsee pikkuhiljaa jo niputtaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=187897
Ja lohkokin on jo siinä kunnossa että voi alkaa pistää kasaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=187898
Sitten KC nro2.
tää kyllä tuli enempi faijalle projektiksi mutta kyllähän siihen joutu sormet pistää kiinni myös.
eli pikku pusun saanu oikealle puolelle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=187899
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=187900
No Faija ottikin sen viimeviikolla työn alle, rungon pää oli piru vääntynyt/kiertynyt sen verran että joutuu kyllä runkoa oikasemaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=187901
Ja sitten saatiin vinkki että pulttaa se vaan lattiaan kiinni jos on mahdollisuus..
no siitä se ajatus sitte lähti ja ei muuta kun palkkia lattiaan ja kokeilee onnistuuko
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=187902
Rautaa ristiin rastiin ja oikaisemaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=187903
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=187904
Hyvin suoristu.. Peltejäkin jo hiukan oiottu ja nehän alkaa jo istumaan paikoilleen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=187905
Kyllä tulee komeeta jälkeä! Joiltakin näkyy luonaavan noi metallin muokkaamiset hiukkasen paremmin. Jos oisin rikas, niin tietäsin kyllä ketä toivosin tekevän meikäläisen pätkän pintapeltien ruostekorjaukset :D Tuo Gr on varmaan suomen paras koriltaan, on sitä niin paljon hierottu :D
GR patrollia on kyllä hierottu :)
KC nro 2
huoltokirjaa ei ollut autossa, mutta sieltä löytyi erään huoltofirman kuitti, soitto sinne niin sieltä löytyi huolto historiaa tähän autoon ja tähän oli jo kertaalleen vaihdettu alkuperäiset laakerit ja veivien pultit!
ja kun kone oli irrallaan niin vaihdettiin ACL-laakerit ja ARP-pultit.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=188568
Kuinka sattuikin ARP-sarjassa olemaan yksi mutteri hiukan harvemmalla kierteellä,
Reklamaatio ja 2pv tuli uusi mutteri postissa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=188565
sitte sen saikin jo toissapäivänä ajaa tallista ulos että sai oman käyttiksen työn alle..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=188569
eilen oli rapean ranskalaisen käyttikseni vuoro ja niin ihana taka-akselin laakerien vaihto.. yäk.. mutta oli tehtävä kun leima sen vaatii.
Auton alla kun makaa ja siinä availlessa ruosteisia pultteja ja poikkaiset yhden niin se tunne pitkästä aikaa kun livautat itseäsi kädellä naamaan
niin että hammas menee huulesta läpi.. piristää kyllä mutta ei toivotulla tavalla!!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=188567
ja myöhäisillasta vielä KC nro1 moottoria kasailin pikkuisen eteenpäin, kampura paikalleen ja veivit kiinni.
Tännekin tuli ACL-laakerit ja ARP-pultit
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=188566
KC nr1
Sylinterinkannessa olleen vian kunnostusta (edellä jo mainittu vika)
Katkenneen pultin poistoa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=189197
Kierrekin jäi ehjäksi ja sen läpikäynti kierretapilla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=189198
Sitte vielä "purseet" pois ja tähän Mikan kommetti että nyt voi tehoakin lisätä pari pykälää :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=189199
Kansi pesun jäljiltä ja valmiina kasattavaksi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=189200
KC nr2
Pintaväriä seuraavaksi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=189201http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=189202
Gary Grand
04.03.2016, 18:19
Kuinka sattuikin ARP-sarjassa olemaan yksi mutteri hiukan harvemmalla kierteellä,
Reklamaatio ja 2pv tuli uusi mutteri postissa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=188565
Eiks tää ole se kiinalainen pystykierre?:confused: Niinku Mchina, tjsp...:D:D:D
Eiks tää ole se kiinalainen pystykierre?
Tai sitte toi on vaan hiukan tiukempi krymppi..
GR sai "kesä" renkaat allensa ja luovutti omansa KC nro2:lle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=189661
ja sehän alkaa olee pikkuhiljaa kunnossa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=189662
ilta menikin sitten niputtaessa KC nro1:sen moottoria
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=189663
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=189664
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=189665
Jakopään merkkejä etsiessä perinteisesti tuolta runko-osista niin ei löydy:confused:,
vähä meinas aluksi olla ihmetystä mut ne merkithän on ketjussa..
(kuvassa konetta jo pyöritetty niin ei ole merkit enää kohdallaan)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=189666
Öljypumppu oli jo melkein paikallaan kerran mut onneks huomasin ton kuvassa ympyröidyn "tulpan" ottaa vanhasta ja
asentaa uuteen pumppuun, kun siinä on öljysuihkun reikä, ois voinu käynnistäessä olla hiukan heikko öljynpaine..:eek:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=189667
ja alaosakin alkaa olee nipussa niin seuraavaksi suuttimet tarkastukseen/huoltoon ja sitte voi niputtaa loppuun
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=189669
KC nr1
Kampuran hihnapyöräkin vaihtui kun alkuperäisessä oli alkavaa säröilyä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=189982
Suuttimet huollettuna
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=189981
ja asennettuna
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=189983
KC nro2 oli nelipyöräsuuntauksessa ja pyörät oli paikoillaan :)
eli sitte voi alkaa suunnittelee katsastusta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=189984
KC nr2 sai kilvet tänään
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=190004
KC nr1
tämän aamupäivän aherrusta. Ensi viikolla tulee uudet hehkut, sit vielä pitäis uus exedyn kytkinsarja pulttaa kiinni,
niin sitte voikin alkaa suunnitteelee paikalleen asennusta!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=190037
Loppuillasta olikin sitte pari fisuu nuotiolla :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=190038
Mitä ne huutelee että näissä KC:ssä olis jotain jakopää vikoja, aika jämyiltä nuo kyllä näyttää.
Mitä ne huutelee että näissä KC:ssä olis jotain jakopää vikoja, aika jämyiltä nuo kyllä näyttää.
Samaa lueskelin joltain aussi sivustolta mutta ymmärtääkseni se koskee jakopäätä mikä on yksirivisellä ketjulla, ei näitä kaksirivisiä.
apuhihnapyörät kaikki 3kpl sai uudet laakerit
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=190695
ja meinasin unohtaa helan kampuraan kytkinakselille, no onneks vanhasta sen sai helposti pois ja oli hyvässä kunnossa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=190696
asennusta vailla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=190697
Konehuoneen pesu
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=190698
Ja sitte tähän väliin kiilasi yksi kiireinen tojotan välityksenvaihto kun siellä oli hammaspeikko vieraillut..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7581&pictureid=190700
Ja olihan ahdas väli saada kone paikalleen, mutta lopulta se sinne sujahti
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=190699
Keskivaiheilla viikkoa tuli tämäkin datsuni ajamalla ulos tallista.
Kytkin tosin oli aivan tunnoton kun piti laittaa pykälää niin jo siinä vähän luuli että jotain
On nyt menny kytkimessä väärin ja että joutuu vielä käyttää auki,
Mutta vika oli pääsyliterissä ja kun aiemmin olin Patrolliin tilannut pääsylinterin milneriltä, joka ei siihen käynyt, niin se kävikin tähän :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=191046
Nyt kun muita Nissaneita ei enää ole, niin tuli viimein käytyä konttorilla tämänkin kanssa ja takaiskarien vaihdon jälkeen tuli leima.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=194459
Kesäloman aikaan tuli nelisen tuhatta kilometriä mittariin kun tuli kotimaassa matkailtua ja
kulutus oli 8.6 aattelin ettei paljoo alle kympin pääse mut niin vaan meni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=195739
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=195740
Nykimistä alkoi ilmaantumaan kiihdyttäessä ja sitten siihen vaikutti jos koski vaihdekeppiin että nykiikö vai ei,
eli vaihdekepistä kun kampesi vasemmalle niin loppui nykiminen ja oikealle niin alkoi nykiä..
mutta google ties kertoo että Neutral position switch sensor laatikosta on vaihtokunnossa
Ja sen kun vaihtoi niin loppui nykimiset. ei ollu paha homma kun ruokiksella vaihdoin työpaikan parkkipaikalla :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6406&pictureid=198380