View Full Version : range rover -87
Tällainen pöpötin tuli hankittua ku patrollin möin ja oli sopivasti tarjolla...:-) vesipumppu oli moro kuten myös vaihdelaatikko ostaessa (ei pakki pelittänyt) nyt vesipumppu vaihdettu,uus käytetty loota hommattu,itse asiassa on jo melkein paikoillaan...;-) samalla laitoin lootaremontin yhteydessä jakolaatikkoon vahvistetun ristitapin ja uusin paineprikat,shimmailemaan en ruvennu ku vaikutti ihan toimivalta noilla shimmeillä ja välyksillä.ainut mikä ihmetytti oli aika reilu väljyys uuden ristitapin ja hammasrattaan suhteen,noh jospa se toimisi kuitenkin... Seuraavana ohjelmassa olis vinssin laittoa,alustan päivitystä,akselien päivitystä...alla renkaina näyttää olevan 235/85 r16 alumiini vanteilla,saa nähdä miten valssit kestää metsää...
Arctic Rhino
07.12.2013, 21:14
Kuveja kiitos ;) ranget kiinnostaa aina!!!
-Joel
Nuhapumppu
07.12.2013, 22:16
Kyllä ne ainakin 1,5bar paineilla kesti nuo vanteet metsää :D Se laatikko lipsuili vähän joka suuntaan metsässä ajettaessa,pakki katosi aluksi jos renkaille tuli painoa liikaa,esim. vinssatessa,lopuksi se hävisi kokonaan. Ja ei,ei ole minun vaan kerhokaverin entinen.
Passasko se ropeli? Hyvin kai se laatikko pelas niinkauan ku siellä öljyä piisas :D
Ex_inkkari
08.12.2013, 10:59
Joko takarunko tutkittu, omassa oli niin mätä että ei tosikaan :)
Juu haiskahti jo se vanha laatikko semmoiselle kärylle ettei enää parhaassa iskussa ollu,öljytkin oli melko mielenkiintoisen näköiset...:-D juu ropeli passas mainiosti,kiitosta vaan!! :-) rungosta en ole löytänyt vielä yhtään reikiä vaikka olen konttaillut tuolla auton alla...kopasta löytyi kaksi reikää,peräkontin lattiasta ja akun alta toinen,ihmeen ruosteeton tuo vaikuttaa olevan...ainakin vielä...:-) jospa nuo vanteet kestää sitte meikäläisenkin ajoja,laitan varmuuden vuoksi 2.5 kiloa ilmaa...:-D
tämäkin rupes melkein omin avuin liikkumaan ku kerkes värkätä....mutta ei tietenkään sitte saanu liikkumaan asti,ku alko vastustaan...jostakin kosmisesta säteilystä johtuen toinen öljynlauhduttimen letku on lyhyt...en tiedä onko sitte pari vuotta uudemmassa 3.9 rangessa hitusen erilaiset nuo lauhduttuminen putket kun ovat vissiin sellaisesta,paksummat ainakin,se putki missä on se anturi ei aivan yllä perille,n. 10cm lyhyt,saatana...:D tässähän ei tosiaan ollu ollenkaan lauhdutinta ku ostin tän,ja putketki oli katkaistu konehuoneeseen joten niistäkään ei iloa ollut.mut nyt laitan luultavasti mesen lauhuttimen ja johonki eripaikkaan ku vinssin eteen tuo ois kuitenki tullu,ois vaan ollu kiirus koeajolenkille....:rolleyes: mitä se anturi muuten ilmottaa,painetta,määrää,lämpöä??toinen mitä jäin miettimään oli turbiinin pultit vetolevyyn,kiristysarvoksi annettiin joku 42nm muistaakseni,aika löysältä tuntui joten laitoin 56nm.ja liimaa tietenkin,toivottavasti pysyvät,samoilla tulilla kiristelin kardaaninlähdöt ku olivat sormitiukkuudessa ja vuosivat,170nm. laitoin ne joten luulis pysyvän...vkonlopuksi jos koittais saada tulille,pakoputken teko,poikkipalkin loveaminen,ja se prkleen lauhdutin,ilman putkea ei kehtaa enää ajella ku viimeksi sain murhaavia katseita koeajolenkillä pelkillä pakosarjoilla...:D
jokos liikkuu? Voitas käydä viikonloppuna ajaan tuolla paikallisella alueella..
vihdoin ja viimein kaikkien viivästyksien ja vastuksien jälkeen tälläkin katiskalla käytiin eilen illalla ajamassa....ei toki metsässä vaan sivistyneesti kylillä ettei vaan hajoa mikään paikka...:D
sellainen ilmiö jäi askarruttamaan mieltä kun peruuttaessa selvästi tuntee että joku paikka hankaa vastaan,pätkän menee hyvin taaksepäin ja välillä tuntuu sellainen "pykälä" joka jarruttaa...eteenpäinajaessa ei ole mitään ongelmia.illalla koitin tuota ihmetellä mutta ei ainakaan vielä osunu silmään mitään raakoja asennusvirheitä mistä tuo vois johtua,ennen remonttia kun ei tullu ku ehkä 2 kertaa peruutettua ni ei osaa sanoa oliko ongelma jo silloin olemassa...poikkipalkin kolosin samalla ku se irrallaan nyt jo oli,onpahan sekin sit valmiina ku korottelee.öljynlauhduttimeksi laatikolle löytyi tuollainen bmw:n vanha moottoriöljynlauhdutin,nätisti passasi kokonsa puolesta tuonne ylös syylärin eteen,letkut menee hienosti syylärin ja runkopalkin välistä ku ei muuta paikkaa löytyny,ja tuohon tulolinjaan tuli tuollainen kunnon mutka ku oli orkkisputkessa tuo rautakulma,jonka perässä oli heti tuo orkkis lämpöanturi,ja minä pistin vielä oman mittarin anturin siihen perään....:) mut näkyypä tuo öljy kiertävän...jos sitä nyt sais vaikka jo ajettua vähän ja ehkä särettyäkin jotain niin olis ihan kiva,toki hommaa ois vaikka kuinka:sytytyksen osat sais uusia,tulpat vaihtaa,kaikki imusarjan alipaineletkut vaihtaa ym. ym. mut ensin ajetaan....:cool:
Kannattais tarkistaa perien kunto? Ettei vain ois ristitapit liikekannalla! :D
Kannattais tarkistaa perien kunto? Ettei vain ois ristitapit liikekannalla! :D
aika luultavasti onkelma löytyy sieltä...illalla kolistelin takakartaania vielä tuossa montun päällä niin vajaa puoli kierrosta on takaperässä klappia...oisko saanu sikaa joskus tuo kottero...:D enkä tosiaan mitään muutakaan keksi mistä se johtuis...jäikö sulla muuten ylimääräiseksi ne rangen akselit,etkö oo porttaaleja sovitellu omaas?
Juu jäi. Mutta murikat on kelvannu jo kaikille, tiedossa olevasta syystä :D Tikkuja, murroksia, akseliputkia ja kääntöpäitä löytyy kyllä.
Yks ehyt on mutta siinä on pinjoniakselin laakeri väljä..
Juu jäi. Mutta murikat on kelvannu jo kaikille, tiedossa olevasta syystä :D Tikkuja, murroksia, akseliputkia ja kääntöpäitä löytyy kyllä.
Yks ehyt on mutta siinä on pinjoniakselin laakeri väljä..
sultahan löytyy sitte mulle sopivasti kuskinpuolen murros ja taka-akseliputki...:D
Taka-akseliputki löytyy puhallettu ja uretaanimaalattu.. Olikohan vielä semmonen paddockin peränsuojakin paikoillaan. Murroksia hyvinki luultavasti on samoten ku taitaa olla uus kääntöpään kuula ja kääntöpään tiivistesettiki. Sopivalla kahisevalla saa hakea :D
nohniin,pöpöttelemässä käyty ja testailemassa,pakoputki tipahti kotimatkalla,vähän parsia paria letkuliitosta mutta noin suurinpiirtein kaikki pelaa...:) edestä kuvittelin murroksen pitävän ääntä mutta huomasin että ne onkin renkaat mitkä ottaa ääriasennossa tukivarsiin kiinni.pitihän sitä sitten koittaa kuvaakin ottaa todisteeksi mutta näköjään xperia ei hämärässä oikein häävejä kuvia ota...
onko näin että tuossa zf tomaatissa voi kickdownin vaijerillä säätää sitä miten vaihtaa tuo laatikko...?ja uskaltaako sitä surutta säädellä ja testailla,onko särkymisen vaaraa...?illalla nettiä selailin ja jäi semmoinen käsitys että sitä jotenkin voi säätää...:confused:
Pajakameli
08.01.2014, 08:14
Voi olla, mulla meni poikki se vaijeri ja tällä hetkellä vaihtaa ainaki alaspäin aika hankalasti... Vaikka huilais pitempäänki niin kiihdyttäessä sama iso pykälä on vielä päällä eikä tahdo kaasulla pienentää, vasta ku on reilusti hiastanu alkaa vaihtelemaan..
Pajakameli
08.01.2014, 08:19
Sulla luki tuossa ylempänä että saattais löytyä kääntöpään kuula ja tiivisteitä? Paljonko hintaa?
Set up
If the vehicle is a Disco I or Range Rover Classic under no circumstances drive with the kickdown cable disconnected, as this will cause premature autobox failure.
If the vehicle is a Disco I or Range Rover Classic you may want to adjust the kickdown cable if you want to fine tune the shift pattern, the looser the cable the softer and earlier the shifts, the tighter the cable, the harder and later the shifts.
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/index.php?act=viewProd&productId=51
Tätä mieltä ovat saaressa.
Kallo nimimerkillä on noita osia...täytyykin koittaa vähän ropata tuota vaijeria jahka kerkeää...sais terävämmin vaihtaa...
Pajakameli
08.01.2014, 20:46
Aa joo niinpä oli kallo:lla pitäis lukea tarkemmin, kyselen siis sieltä..
Jaahah...tämäkin pikkuhiljaa nytkähtelee eteenpäin töitten lomassa,yksi päivä offailtu ja ainakin auto pysyi kasassa,loota vaihtaa hitaalla puolella terävästi ja mielestäni oikein mutta nopealla puolella maantiellä vaihtaa pirun ylhäältä ja ottaa kickdownin jo puolella kaasulla,lisäksi kulku ja kiihtyvyys on sanonko mistä...:-D liekkö sit ominaisuus...? Osia ruuvailtu alle sen verran että keulassa ois nyt +2" blokit,+2" jouset,+4" procompin iskarit,pitkät jarruletkut ja 6 astetta casteria korjaavat tukivarret...niin ja floflexin uretaanipuslat. Taakse odottaa laittoa taivutetut HD tukivarret,korotus blokit,iskarit,puslat ja jouset: jos ens vkolla sais alle. Kuvia laitan ku saan läppärin perkeleen toimimaan...:-P ja vinssikinhän se oottelis kalajoella ku kerkeis hakea,olikohan malli runva joku 9500q...eli nopea malli.siinähän sitä ois vähäksi aikaa,sitten pitäis alkaa panssarit sorvaamaan,ajatuksissa ollu tehdä 3 mm hardoksista,vai kestääkö ohuempikin? Kokemuksia kiitos!
Ja tulihan sinne myös iskarin ohjauskartiot ja pidemmät pohjaanlyöntikumit
eipä sitten laiteta kuvia ku ei kännykkä anna niitä ulos kompuutterille perkele....ja pohjapanssariksi on nyt tulossa 355:sta mustaa 3mm vahvuudella,pitäis kestää koluutella....:)
tämäkin on hengissä,ei kyllä ole paljoa kerenny tekeen eikä ajamaan...:(
kesällä johonkin väliin tuli tehtyä pikabudjetti maalaus ja mattavalkoiseksi vaihtui väri.mastonin vasaramaalilla ja ruiskulla suihkittiin...:D
eilen tuli vaihdettua uusi bensapumppu ku vanha oli tiensä päässä.nyt tuntuisi taas toimivan.
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=7216&pictureid=169555
ihme on tapahtunut,rangesta meni murros lauantaina...kummallista...:D
eihän nuitten pitänyt särkyä...
tänään purin vänkärin puolen ja saldoksi tuli murros,joka oli haljennut,kaikki roippeet miljuunassa kappaleessa maljan sisässä,maljassa ikäviä jälkiä,alempi olkatappi poikki,olkatapin laakerit täynnä metallimujua ja hilettä,sisempi vetoakseli kaput ja vetoakselin pronssihela oli kadonnut savuna taivaalle...:confused:
Näähän on niitä User erroreita =) Ei ne hajoa ne on vaan väärin käytettyjä heheheh
Näähän on niitä User erroreita =) Ei ne hajoa ne on vaan väärin käytettyjä heheheh
samaa mieltä...:D
haaveilin jo hd murroksia mutta 510 puntaa murroksista oli himppasen kallis meikäläisen makuun...
samaa mieltä...:D
haaveilin jo hd murroksia mutta 510 puntaa murroksista oli himppasen kallis meikäläisen makuun...
Mutta jos lähtee ensin noilla halvoilla 24 poorisilla liikkeelle, vaihtaa vain 24 poorisen murikan ja halvat perus vetarit ja murrokset irtolaippoineen. Murros kun on yhtä puuta ulkoakselin kanssa, jää yksi heikko/kulunut kohta pois. Tuo varmaan suurin syy hajoamiseen ( kuskin lisäksi :) ) nuo kuluneet kymppi-pooriset osat.
Sitten voi myöhemmin hankkia Ashcroftin karkkikaupasta herkkuja :) . Kymppi-poorisia lukkoja ei mielestäni kannata ostaa, eikä niitä Ashcroftilta saakkaan...
Mutta jos lähtee ensin noilla halvoilla 24 poorisilla liikkeelle, vaihtaa vain 24 poorisen murikan ja halvat perus vetarit ja murrokset irtolaippoineen. Murros kun on yhtä puuta ulkoakselin kanssa, jää yksi heikko/kulunut kohta pois. Tuo varmaan suurin syy hajoamiseen ( kuskin lisäksi :) ) nuo kuluneet kymppi-pooriset osat.
Sitten voi myöhemmin hankkia Ashcroftin karkkikaupasta herkkuja :) . Kymppi-poorisia lukkoja ei mielestäni kannata ostaa, eikä niitä Ashcroftilta saakkaan...
onko nuo todellisuudessa sitten lujemmat nuo 24 pooriset...? aussifoorumia lueskelin ni siellä olivat sitä mieltä ettei sen kummempi olisi...???
sitten asiasta kukkaruukkuun,range on koko omistukseni ajan käynnistynyt aika huonosti,sahuuttaa pitkään mutta käynti sitten ihan kohtalainen kun käynnistyy,nyt pakkasilla tuntuu ettei se lähde ollenkaan käyntiin enää...ihan tosissaan saa sahata että käynnistyy... tulpat vaihdoin kesällä uudet,bensapumppu viikon vanha,suodatin vaihdettu kesällä...???
Eiköhän suurin osa tuosta kestämättömyydestä selity sillä +20 vuoden käytöstä ja se paikat rikkoo sitten kun on raskaampi ajotyyli. Toki onhan siinä enemmän spooreja että pitäs vähän ennemmän jakaa sitä momenttia kun on enempi pintoja niitä vastaanottamassa. Mutta en ole ikinä emppiiristä tutkimusta tehnyt. Vain lukenut juttuja
Eiköhän suurin osa tuosta kestämättömyydestä selity sillä +20 vuoden käytöstä ja se paikat rikkoo sitten kun on raskaampi ajotyyli. Toki onhan siinä enemmän spooreja että pitäs vähän ennemmän jakaa sitä momenttia kun on enempi pintoja niitä vastaanottamassa. Mutta en ole ikinä emppiiristä tutkimusta tehnyt. Vain lukenut juttuja
joo eipä vanhoilta paljo ajetuilta osilta tarvi ihmeitä odottaa...:)
ja kai ne 24 splinet kestävämpiä on ku nuo 10splinet mutta kysymys onkin kuinka paljon,saako sijoitettuun euromäärään nähden kuinka paljon kestävyyttä...mut kait se on niitä 24spline palikoita johonki väliin ruvettava haalimaan ku ei innosta akselinvaihtokaan...
ajamassa käyty...eikä ilman vahinkoja tietenkään..molemmat etu parkki/vilkku hässäkät lensi helvettiin,etulokasuoja repesi ja pisteenä iin päälle rengas räjähti,tuoreesta maalipinnasta puhumattakaan..mutta murros kesti ja hauskaa oli taas...:D sitten asiaan,eikö tuohon vehkeeseen saa mistään hi-steer palikoita,sais heittää mäelle tuolta etuakselista tuon jumalattoman kaukalon...?
onko valmiita sarjoja,tai tekeekö kukaan???ei ainakaan ole tullut vastaan vaikka olen koittanut etsiä interwebin ihmeellisestä maailmasta...:confused:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/baxxter-etuvetarit.JPG
Jokunen vuosi sitten mittailin:
Mittailin vähän murroksia ja vetareita, kun en muutakaan jaksanu tehdä:
Ihmeteltävänä oli roverin alkuperäinen 10 urainen etuvetari ja siihen sopiva murros, karpiolan 24 urainen etuvetari ja ashcroftin kromomurros. Toyotalaisia oli vakiovetari HJ:sta, URW made in japan murros sekä longfieldin 27poorinen kromomurros.
Vetarit järjestyksessä rover10, rover24, toyota
Vetarin ohkaisin kohta: 27.0 27.4 28.4
Sisäpään poorit päältä: 28.1 31.3 32.8
Sisäpään poorit pohjalta: 25.0 29.0 31.1
Murrokset järjestyksessä rover, ashcroft, toyota, longfield
Maljan halkaisija: 92.0 92.7 90.0 92.7
Tumpin paksuus: 27.0 31.6 31.4 32.5
Maljan seinämä: 5.7 6.4 4.7 5.7
Maljan seinämä mitattu purkamatta murrosta tönärillä, eli aika paljon "sinnepäin"?
Ohajusosia en oo nähny, aavistuksen hankalampi toteuttaa kun on valuosat eikä irtonaiset kuten muissa merkeissä yleensä. Ja jos alkaa rakentamaan uutta ohjaus tai akseleita vaihtamaan muunmerkkisiin, niin kannattaa katsella mahtuuko panhard, ohjausvarsi, raidetanko ja öljypohja samaan aikaan. Ahdasta voi olla mutta tehtävissä.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/baxxter-etuvetarit.JPG
Jokunen vuosi sitten mittailin:
Ohajusosia en oo nähny, aavistuksen hankalampi toteuttaa kun on valuosat eikä irtonaiset kuten muissa merkeissä yleensä. Ja jos alkaa rakentamaan uutta ohjaus tai akseleita vaihtamaan muunmerkkisiin, niin kannattaa katsella mahtuuko panhard, ohjausvarsi, raidetanko ja öljypohja samaan aikaan. Ahdasta voi olla mutta tehtävissä.
onhan noissa jonkinverran enempi ainaki tavaraa noissa 24spline osissa,lienekkö sitten vielä materiaalikin jotain kestävämpää ku orkkiksissa...?
akselin vaihto ei ainakaan tässä vaiheessa kiinnosta ja taitaa jäädä hi-steeri n tekeminenkin väliin,eihän noita ohjauksen osia saa itse tehdä?
seuraillaan miten paikat kestää ku viikon päästä vaihtaa nuo isommat renkaat alle,jos se alkais akselin vaihto kiinnostamaan...:D
nyt alla on pyöriny malatesta kaimanit koossa 235/85/16 ja uudet renkaat on boggerit koossa 35/14.5/15...
onhan noissa jonkinverran enempi ainaki tavaraa noissa 24spline osissa,lienekkö sitten vielä materiaalikin jotain kestävämpää ku orkkiksissa...?
akselin vaihto ei ainakaan tässä vaiheessa kiinnosta ja taitaa jäädä hi-steeri n tekeminenkin väliin,eihän noita ohjauksen osia saa itse tehdä?
seuraillaan miten paikat kestää ku viikon päästä vaihtaa nuo isommat renkaat alle,jos se alkais akselin vaihto kiinnostamaan...:D
nyt alla on pyöriny malatesta kaimanit koossa 235/85/16 ja uudet renkaat on boggerit koossa 35/14.5/15...
Tuo poorien pohjalta otettu mitta on jo monta milliä eri, siitä se tykkää katketa varsinkin kun 10-poorinen on aika karkeaa tekoa. Ja noi vanhimmat rangeosat alkaa olemaan jo 45v vanhoja, ihan osien väsymisen lisäksi on materiaalit ja valmistustekniikka hieman saattaneet parantua.
10-poorisilla ja avoimilla perillä 35" boggeri kuulostaa remontilta :)
10-urasista lukoista ZeiZein kanssa samaa mieltä, ei kannata ostaa ellei saa niin halvalla että laittaa vain vahvemman tasauspyörästön takia :)
Sattui tänään käteen portaalivolvon vetoakseli, mitat käytännössä samat kuin roverin 24-uraisessa. Toki se portaaliboxin välitys pienentää vääntöä joten käytännössä kesto ihan eri.
kokkolanpoika
02.02.2015, 11:10
Ashcroft sano että alkupään murrokset on kestävemmät kuin nuo uudemmat joissa kiintee stubi akseli.. Ja niiden etuvetarit on tehty sopimaan joko niiden omiin murroksiin,tai sitten noihin alkupään murroksiin..
Just tuli niiden 24spline lokkeri ja niiden HD 24spline veatrit.. Quaifen torseeni custom vetareineen lähtee myyntiin lähi tulevaisuudessa
Kaitsu67
01.03.2015, 19:21
:D tutun näköisiä paikkoja...
:D tutun näköisiä paikkoja...
aika varmasti kaikille rangen omistajille jo turhankin tuttuja...:D
Täh? :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=731&pictureid=170209
Täh? :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=731&pictureid=170209
juurikin näin...:)
Kaitsu67
02.03.2015, 09:45
:D
https://lh5.googleusercontent.com/-IZaM5FhBj_s/UYFZEVaEtvI/AAAAAAAAAyk/ePy8a9matPc/w296-h527-no/2013-04-24-576.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-GzeQUcyweuA/UcFfXrqdLtI/AAAAAAAAA3s/PfuLLAub4Bw/w703-h527-no/IMG_0302.JPG
:D
https://lh5.googleusercontent.com/-IZaM5FhBj_s/UYFZEVaEtvI/AAAAAAAAAyk/ePy8a9matPc/w296-h527-no/2013-04-24-576.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-GzeQUcyweuA/UcFfXrqdLtI/AAAAAAAAA3s/PfuLLAub4Bw/w703-h527-no/IMG_0302.JPG
Ihanaa..:-)
Harjotukset jatkui taas...takaa oli korin kannake ja poikkipalkki päässy vähän huonoksi joten ne meni kans vaihtoon,60x40 rhs tuli palkiksi ja pohja 2mm pellistä.jos sillä taas vähän aikaa mennään...:-) tunkki muutti konepellille ja tulipa huomattua että runko on murtunut molemmin puolin takaiskarin kiinnikkeiden kohdalta,ne ku vielä hitsailee ni ollaan taas aika lähellä leimaa,hitsataan sit taas vuoden päästä lisää...:-D
Tuo poorien pohjalta otettu mitta on jo monta milliä eri, siitä se tykkää katketa varsinkin kun 10-poorinen on aika karkeaa tekoa. Ja noi vanhimmat rangeosat alkaa olemaan jo 45v vanhoja, ihan osien väsymisen lisäksi on materiaalit ja valmistustekniikka hieman saattaneet parantua.
10-poorisilla ja avoimilla perillä 35" boggeri kuulostaa remontilta :)
10-urasista lukoista ZeiZein kanssa samaa mieltä, ei kannata ostaa ellei saa niin halvalla että laittaa vain vahvemman tasauspyörästön takia :)
Sattui tänään käteen portaalivolvon vetoakseli, mitat käytännössä samat kuin roverin 24-uraisessa. Toki se portaaliboxin välitys pienentää vääntöä joten käytännössä kesto ihan eri.
Tässä onkin nuo vanhemmat murrokset tuolla irrallisella stubilla,ja tulihan tähän vkonloppuna taakse edullinen lukko ku oli jouten toinen Murikka missä oli pikkurattaat ottanu osumaa,mikkiliimaa runsaasti ja Murikka paikoilleen...:-) saa nähdä meneekö ensin vetoakseli vaiko lautaspyörä...
dodiin,kisaamassa käyty eikä hyvältä vaikuta...:D pari tuntia homma meni ku römpsöössä kunnes takaa meni tietysti se lukkoon hitsattu perä paskaksi. hitsaukset piti mutta ne pikkuhampaat meni kappaleiksi,siis halkesivat.nooh,perän vaihto ja uudestaan,kunnes edestä kuului napsaus...sisempi vetari kuskinpuolelta poikki.varaosiahan oli onneksi mukana joten auto tunkin nokkaan ja kuskinpuoli purkuun,helppo homma mutta...milläs helvetillä saadaan se vetarin tumppi sieltä pois???:D ei muuta ku vänkärin puolikin auki että saataisiin lyötyä se sieltä kautta pihalle,vaan eipäs lähdekkään,10mm jenkatangosta kiven päällä moukaroitiin specialkustomtyökalu mikä mahtui ristitapin ohi mutta vetarin tumppi ei liikkunut mihinkään,perkele!!tässä vaiheessa ilta alkoi jo hämärtää ja väsy ja vitutus oli noususuhdanteista...pikainen tilannekatsaus ja homma bueno,pelastuspartio hälytettiin matkaan ja sakilla auto kasaan,kuskinpuolelta jätettiin pois vetari ja murros ku ei sitä pätkää pois saatu.loppu hyvin kaikki hyvin ja summa summarum=akselit täytyy ruveta päivittämään vaikka en siihen mielellään oisi halunnut ryhtyä,noita akseleita en rupea vahvistamaan koska samalla rahalla saa porttaalit tai esim. hj61 akselit...
summa summarum=akselit täytyy ruveta päivittämään vaikka en siihen mielellään oisi halunnut ryhtyä,noita akseleita en rupea vahvistamaan koska samalla rahalla saa porttaalit tai esim. hj61 akselit...
Muista että portaalit kaipaa levyjarruja (no mettäpelissä saattaa pärjätä ilmankin) ja muutama sorvinlastu syntyy ennenku levyjarrut on paikoillaan. HJ-akselit on laitettavissa, mutta ei nekään ihan itsestään sinne mene eikä ihan kunnolla sovi. HJ:n akseliremontti on suunnilleen saman hintaista kuin roverin, tietty ne lukot ja vetarit on jo valmiina..
Ja portaalien kanssa ne 35" alkaa äkkiä tuntumaan pieneltä ;)
Muista että portaalit kaipaa levyjarruja (no mettäpelissä saattaa pärjätä ilmankin) ja muutama sorvinlastu syntyy ennenku levyjarrut on paikoillaan. HJ-akselit on laitettavissa, mutta ei nekään ihan itsestään sinne mene eikä ihan kunnolla sovi. HJ:n akseliremontti on suunnilleen saman hintaista kuin roverin, tietty ne lukot ja vetarit on jo valmiina..
Ja portaalien kanssa ne 35" alkaa äkkiä tuntumaan pieneltä ;)
no joo ei ehkä ihan nuo porttaalit ollu hyvä esimerkki mutta nuo HJ:n akselit on nyt hankintalistalla,niitähän ne on laitelleet range rovereihin jonkin verran...mitä meinasit ettei ihan kunnolla sovi?jotain juttuja eilen lueskelin et vähän voi olla ahdasta edessä mutta siihen oli joku ratkaisu kehitelty,en vaan muista mikä...:D mitenhän nuo muutosprosentit menee nykyään,mulla on joku vanha taulukko ja jos ne noin menee nykyäänkin ni tiukkaa tekee prosenttien kans jos meinasin vaihtaa nuo akselit ja kone-loota paketinkin...:confused:
Kaitsu67
16.03.2015, 11:29
No eikös tossa alunperin MakeO:n rangeroopeliin menny just HJ:n akselit alle?
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=106686&page=4
no joo ei ehkä ihan nuo porttaalit ollu hyvä esimerkki mutta nuo HJ:n akselit on nyt hankintalistalla,niitähän ne on laitelleet range rovereihin jonkin verran...mitä meinasit ettei ihan kunnolla sovi?jotain juttuja eilen lueskelin et vähän voi olla ahdasta edessä mutta siihen oli joku ratkaisu kehitelty,en vaan muista mikä...:D mitenhän nuo muutosprosentit menee nykyään,mulla on joku vanha taulukko ja jos ne noin menee nykyäänkin ni tiukkaa tekee prosenttien kans jos meinasin vaihtaa nuo akselit ja kone-loota paketinkin...:confused:
Äystraaliassa laittavat gr patrollin etuakselia Rangeen, on vissiin lähes bolt on.
Taka akselina kai käyttävät hdj aksulaa.
Äystraaliassa laittavat gr patrollin etuakselia Rangeen, on vissiin lähes bolt on.
Taka akselina kai käyttävät hdj aksulaa.
niin taitaa ollakin,mulla on vaan jo kaupat vetämässä yhdestä 61sestä ni otetaan siitä jos kauppoihin pääsee...:)
noniin,tuli eilen kotiutettua maailmalta vm-88 hj61. kuvia siitä myöhemmin,tänään jos kävis koittaan miten se toyota etenee ennenku ruvetaan purkamaan...:D
jaahas,akselit tuli vaihdettua jo toissakesänä alle ja hyvin pelittää.joustojakin ilmaantui lisää ku nakkasin bogen mäelle ja vähän muutettiin akselin kiinnityspisteitten suhteita.samalla tuli 4.11 välit noihin akseleihin mutta vaihtanen vielä tiheämmät ku jaksan.:)
samaan syssyyn otin takaylitystä vähemmäksi,48 senttiä lyheni koppa joten ei enää joka kiveen ja kantoon kolise.sitten maaliskuussa koeajolla auto otti ja särkyi,viaksi diagnosoitiin ecun lämpötila-anturi.työkiireet pukkasi päälle ja auto seisoi melkein vuoden ennenkuin kerkesi värkkäämään,ei vaan toiminut enää...ilmeisesti ecu rikki.ei jaksanut tuon vanhan koneen kanssa ruveta enää värkkäämään joten nyt on tekniikka nostettu pois ja uuden koneen pitäisi kotiutua tän kuun lopulla,päivitän tuon tekniikan nyt vähän uudemmaksi ja pirteämmäksi.
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=7216&pictureid=200524
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=7216&pictureid=200524
ei osaa laittaa noita kuvia näköjään isona....
ei osaa laittaa noita kuvia näköjään isona....
lataat kuvat albumiin siellä on semmonen kuin bb code kopioit sen viestiin niin saat isoksi kuvat..:)
lataat kuvat albumiin siellä on semmonen kuin bb code kopioit sen viestiin niin saat isoksi kuvat..:)
Testataanpa ens kerralla,kiitoksia!
rangen uusi voimanpesä otettu työn alle ja tarkasteluun
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=200860
ja sen verran purettu että saa kannet viedä portattavaksi.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=200859
alakerta jää vielä kasaan kunnes saan tehtyä mäntiin kolot venttiileille,sit sen voikin purkaa ja viedä lohkon koneistamolle.hoonataan,koeponnistetaan ja ajetaan dekkitasoa jonkin verran alemmaksi.
ja täytyy jo tässä vaiheessa kiittää nimimerkki kokkolanpoikaa neuvoista , vinkeistä ja kaikesta muusta konsultoinnista!!:)
palkit odottaneet jo 3 vuotta paikalleen menoa....
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=201081
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=201082
nyt näyttäis että ne ehkä sinne menee....:D
boggerit tuli myytyä pois kuten kuvasta näkyy,siirtolisut alla.
seuraaviksi renkaiksi ois ainakin tän hetkisen suunnitelman mukaan tulossa maxxiksen creepyt koossa 38,5"
pari vanhaa kuvaa lyhennys operaatiosta.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=201083
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=201084
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=201085
Jaaha,toinen puoli ois kutakuinkin valmis.aika nätti homma loppujen lopuksi.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=201140
Renkaatkin tuli haettua uudet.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=201772
Creepyt koossa 38.5/14.5/16
Kumit liimautin vanteille ku ei ole beadlockeja,saa nähdä kuinka pysyy.
Hitsuuhommaa on ainakin riittävästi. Toki nyt jo voiton puolella....😁 samalla piti tehdä tilaa renkaille ku näytti uhkaavasti siltä ettei ne mahdu olemaan tuolla.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=202634
Nyt pitäisi olla tilaa renkaalla.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=202654
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=202653
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=209416
Vähän taas kerenny tähänkin perehtymään.kaaret alkaa olemaan aika hyvällä mallilla ja kopan muutos ja hitsuuhommat on valmiit.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=209417
Kattokin sai pintavärin ennen kaaria,on ainaki räikeä jos ei muuta...😁😁 diagonaaliahan tähän ei saa mutta hitsailin nuo putket A ja b pilareihin yläpäästä kiinni,jospa se kestäis kaadon.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=209418
Takaluukku maalissa.
Huhtikuussa oli joku cuppi kisa jossain ja se vois olla sellainen aikataulu että laittaisi tavoitteeksi sinne tulon.toki alkuvuodelle on jo 4 vkon reissu tiedossa joten ei ylimääräistä aikaa kyllä ole...🤔 osat kuitenkin alkaa olla kaikki ja moottorikin menossa kasaanpäin.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=209557
Lohko samaan väriin kotteron kanssa.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=209640
Iskaritkin kotiutui,jouset ku jostain taikoo vielä.
aukeeko kuinka hyvin ovet noitten kaarien kanssa? ja olisiko mahollisuus saada parempia kuvia kaarista mihin ne on kiinnitetty jne. ja sivukuvaa miten paljon tulee reunoilta ulos?hyvän näköistä projektia, ite kanssa omaan rangeen samat hitsailut tein viime kesänä.
aukeeko kuinka hyvin ovet noitten kaarien kanssa? ja olisiko mahollisuus saada parempia kuvia kaarista mihin ne on kiinnitetty jne. ja sivukuvaa miten paljon tulee reunoilta ulos?hyvän näköistä projektia, ite kanssa omaan rangeen samat hitsailut tein viime kesänä.
Kiitos.kohtuulahoja ne tuntuu nuo kotterot olevan,vaan saapahan harrastaa...:)
Koitan ottaa kuvia kun käyn tallilla,ovet ei ihan kokonaan taida mahtua auki,en toki sen kummemmin ole niitä vielä kokeillut.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=209790
Kaari c-pilariin
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=209789
Pääkaaren kiinnityspiste.helmapalkki on 100x50 ja sen kylkeen hitsasin samaa palkkia pätkän.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=209786
Tämä samallalailla kuin pääkaari
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=209787
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=209788
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=209785
Maalilla helppo pestä.:)
Hyvännäköinen toteutus nuo kaaret. hyvin istuu nelioviseenkin näköjään.
Tämäkin kottero tuli jokunen vuosi sitten myytyä osina maailmalle kun ei näyttänyt etenevän.vaan kuinka sattuikaan kori ja runko kotiutui takaisin hellään huomaani viime syksynä,samassa kunnossa kuin minulta lähtiessä.saapahan jatkaa omien virheiden korjailua :D akselina tässä oli viime setupissa hj 61:sen akselit vaan nyt ruuvataan alle 406mogin akselit.kone,laatikko ja jakis tulee jeep grand cherokeesta millä tällä hetkellä yritetään käydä makkaranpaistossa ja särkemässä aina samalla etuakselia:rolleyes: akselit menossa pikkuhiljaa kasaanpäin ja jaonmuutos adaptereita sorvailtu.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=209417
Kattokin sai pintavärin ennen kaaria,on ainaki räikeä jos ei muuta...😁😁 diagonaaliahan tähän ei saa mutta hitsailin nuo putket A ja b pilareihin yläpäästä kiinni,jospa se kestäis kaadon.
Oisko sulla kuvaa ku auto on korinpuolesta kasassa?
Itte miettiny hiljaa että kuinka paljon sais lyhentään tommoista 4ovista rrc, haavena olis semmoinen ajatus että perästä niin paljon että esim 37" pinta olisi auton eka ylitys takaa ja sitten miettiny että miten paljon keulaa saa lyhentää että renkaat olis myös sieltä päästä eka ylitys, tietty siinä on kaikenmaailman tankoja yms ja syyläri sekä lauhuttimet pitäis siirtää konttiin ja konttiin ns"tulipelti" ettei tulis hytässä niskoille höyryt yms.
Sitten kun se pitäis piettää vielä ihan leimattavissa ja kilvissä sekä 5paikkaisena min. 4paikkaisena, häätyy kysyä samalla ku käypi leimaassa oman voguen. ihan semmoinen ikuisuusrojektin tapainen tulis olemaan. Mutta nää on näitä suunnitelmia, jotku toteuttaa ja jotku haaveilee.
Hatun nosto sulle ku oot jaksannu ahertaa :cool:
Ei se vielä tämän enempää ole kasaantunut :D
En tiedä onko Säädökset muuttuneet mutta silloin kun tämän lyhensin niin etu ja taka-ylitystä sai muuttaa kunhan akseliväliin ei kajonnut ja korinkorvakkeiden määrä pysyi samana.
Ai että :D joo eiköhän se selviä kun käyn oman auton kanssa konttorilla (Y)
Pari päivää taas pajalla heiluttu epätoivon vimmassa,plasmailtu ylimääräisiä kiinnikkeitä rungosta ja etuakseli asemoitui mahdolliselle loppusijoitus paikalleen. Kiire vielä iskee kun olis tarkoitus syksyllä ajaa kilpaa tällä kotterolla.:D
Kuvaa ei näköjään tullut otettua kun sain tukivarren kiinnikkeet hepattua kiinni mutta anyway,tuonne se sijoittuu
Kaitsu67
28.05.2022, 11:08
Katos, noi "jakarit" on nyt sit upside down :D
Juu,asensin epähuomiossa ne ylösalaisin mutta ajaa kai ne asiansa noinkin.:D
Miksi taaksekin jakarit? Rangessa varmaan paras taka-akselin tuenta jos joustoja hakee
Miksi taaksekin jakarit? Rangessa varmaan paras taka-akselin tuenta jos joustoja hakee
Niin olis vaan noita etutukivarsia löytyi hallilta valmiiksi, taka tukivarret tuli aikanaan myytyä pois.koitetaan hyödyntää varastosta löytyviä osia.:D
lacrits68
31.05.2022, 06:30
vihdoin ja viimein kaikkien viivästyksien ja vastuksien jälkeen tälläkin katiskalla käytiin eilen illalla ajamassa....ei toki metsässä vaan sivistyneesti kylillä ettei vaan hajoa mikään paikka...:D
sellainen ilmiö jäi askarruttamaan mieltä kun peruuttaessa selvästi tuntee että joku paikka hankaa vastaan,pätkän menee hyvin taaksepäin ja välillä tuntuu sellainen "pykälä" joka jarruttaa...eteenpäinajaessa ei ole mitään ongelmia Mulla oli sama juttu 130. cika niinkin yksinkertainen että jostain syystä käsijarru liian kireällä, eli harras vastaan juurikin eteenpäin ajettaessa. hiukan kun rummusta löysäsi niin no problem...!
Akselit kohdillaan,tukivarret korvat saa hitsata ympäri asti,tilaa on. Jaonmuutos adapterit näyttäisi onnistuneen,jokunen kierre pitää vielä vääntää noihin vaan ei ole kiirettä kun ei ole sopivia vanteita. Jeepistä tekniikka irti ja ruveta maalailemaan sitä tuohon rangen rungolle.tuollainen koukkuvaaka tuli hommattua niin näkee vähän mitä mikin painaa.
418kg kone apulaitteineen ja laatikot.mitä lie painaa alkuperäinen tekniikka.tässähän oli 3.5 roverin 8 automaatilla ja lt230 jakiksella. Varmaan lähempänä sataa kiloa kevyempi ku tämä setti.
Kone ja laatikot löysi paikkansa,jospa ne siinä pärjäilee :D etukardaanilla ei ole kyllä milliäkään liikaa tilaa,vaihteiston öljypohja pahimmoilleen edessä. Kori seuraavaksi paikoilleen,sittenpä se olisi suurimmat sovitettu yhteen.
Kori kävi paikoillaan,melkolailla koko tulipelti piti leikata pois että mahtui paikalleen.runko sai maalit niskaan,samoin kaaret.jahka posti tuo moottorin kumityynyt niin saa tekniikan ja korin rungolle.
Edistystä. Jakolaatikon vaihdoin np231:ksi. Np242 oli paikallaan. Sisäänmenoakselin jouduin vaihtamaan vanhasta kun tuossa on se pidempi input shaft.
Laatikolle tein huohotuksen letkulähdöllä ja tulppasin orkkiksen sieltä turbiinin takaa,kestää kahlata. Kone ja kori kiinni rungossa,seuraavaksi pitää ihmetellä millaisen tulipellin tuohon saa rakennettua. Täytyy tehdä ruuvikiinnitteinen malli että saa tarvittaessa irti,muuten on moottorin huoltaminen melko ahdasta.
Korkeutta koetin mittailla ja joku 220cm taitaa olla ajokorkeus. Leveyttä tulee noin.206cm .
Kaitsu67
16.06.2022, 20:11
Miks noi otokset on kyljellään? Meinaa mennä niska jumiin ku pää kenollaan kattelee :D
Miks noi otokset on kyljellään? Meinaa mennä niska jumiin ku pää kenollaan kattelee :D
Ei harmainta aavistusta miksi nuo kuvat tosiaan noin on,puhelimessa ne kyllä on oikeinpäin.:D:confused:
veijon-esso
17.06.2022, 08:36
Ota kuvat kännykkä vaakatasossa eikä pystyasennossa.
Ota kuvat kännykkä vaakatasossa eikä pystyasennossa.
Pitääpä testata, eilen koetin pyöritellä noita kuvia ennen kun latasin niitä vaan ne meni joko ylösalaisin tai 90 astetta kallelleen.kiitos neuvosta!
Testikuvia,josko olisi jo oikeinpäin. Tulipellin tekelettä väsätty,melkoinen tilkkutäkki ja tilataideteos. vaan jospa asiansa ajaa ja näkyypähän vahva käsityöläisleima.:D omat haasteensa aiheutti tuo materiaali, 2,5mm alumiinia mutta mitälie seosta/laatua lienee.ruuvipenkillä.ja lekalla sai taivuteltua :D sain nimittäin halvalla jonkun jämäpalan tuota levyä joten ei mitään tietoa mitä tuo on.täytyy käydä hakemassa sellainen vesitiivis sähkörasia tuohon keskelle mihin saa ecun ja ne vähät releet ja sulakkeet mitä tuohon tulee.jos sattuu ajamaan syvempään veteen niin ei ihan heti ole koko vehje pimeänä.
Tätäkin on harsittu kasaan aina kun on kiireiltä joutanut. Pakoputket olis valmiit,sähköt alkaa olla loppusuoralla ja keulaan valmistui tuo coilovereiden kiinnitys. Mittaristo myös alkaa olla suht ready,ja tankillekin löytyi paikka.ehkä tällä vielä jonain päivänä ajetaan...:D
Kepit keulassa paikoillaan
Kaikennäköistä koitettu pakertaa,josko tänä vuonna pääsisi ajamaan. Napista käynnistyy ja sammuu,toki eculle ei ehkä ihan yhtä montaa johtoa enää mene mitä jeepin insinööri oli suunnitellut mutta sama kai se jos tuo pelaa.:D vanteet ja renkaatkin olis valmiina, taka-akselille iskarin kiinnitykset tuli valmiiksi. Valoa tunnelin päässä.
Keulan hahmottelua.täytynee tehdä alumiinilevystä jonkinlaista maskintynkää mihin saa valot ripustettua ja suojaa syyläriä samalla. Lokasuojat teen myöhemmin kun saa renkailleen tuon, jahka portaaliboxien loput laakerit saapuu niin saa akselit nippuun ja jarrujen kiinnikkeet värkätä. Tiedä vaikka pääsisi jo tämän vuoden puolella katsastusasemalle nauramaan katsurin kanssa yhdessä tälle.:D
Nimittäin puhelinkonsultaatioiden perusteella tämä pitäisi olla leimattavissa vielä...:eek:
Vähän kerrallaan. Seuraava murhe ois jarrut,koetin sovitella t4 porterin satuloita ja 280mm levyjä mutta eihän se noilla onnistu.sen verran iso tuo portaaliboxi. Osaako joku sanoa mistä satuloista ja levyistä näihin kohtuudella sais jarrut? Vanne on 16"
Vain jarrut puuttuu...ja pari muuta pikku juttua.
Josko nikkarois seuraavaksi kardaanit,panhardit,paineilman jne. Antaa tuon jarru asian hautua nyt.
Vähän kerrallaan. Seuraava murhe ois jarrut,koetin sovitella t4 porterin satuloita ja 280mm levyjä mutta eihän se noilla onnistu.sen verran iso tuo portaaliboxi. Osaako joku sanoa mistä satuloista ja levyistä näihin kohtuudella sais jarrut? Vanne on 16"
Ossi teki aikanaan levyt ihan itse kun ei löyttänyt sopivia mistään. Lipposelta kannattaa varmaan kysellä, ainakin volvon portaaleihin sieltä on löytynyt sopivia ratkaisuja.
Katsastukseen ei sovi, mutta jos tuntuu, että ideat loppuu: https://www.google.com/search?q=two+piece+disc+rotor
Noita saa ostaa ilman keskiöitä. Jos teet itse levyn, niin materiaaliksi valurauta, teräs on liukas.
Siinä on nyt maxi ducaton jäähdytetyt Levyt sovitettuna,tuo puristin aiheuttaa päänvaivaa kun tulee tuo portaaliboxi eteen.kun löytäisi sellaisen puristimen missä olisi päissä kiinnitys,eli ylä ja alapuolella puristinta.ei oo vaan vielä kooklessa tullu vastaan.
Saiskohan tuollasen satulan asettumaan miten
Tuollaista radiaalikiinnitteistä oon itekin miettinyt. Pitäis saada testiin lainaksi jostain noita satuloita ettei tarvi summassa ostella noita hyllyyn pyörimään:D
Etupäässä hilppeet kardaania lukuunottamatta paikoillaan,takaa uupuu vielä kardaani kans ja panhard.ja ne jarrut tietysti:D jahka posti tuo testisatulan minkä tilasin niin pääsee sitä ihmettelemään.joustoakin tuntuisi olevan,toki se varmaan hieman asettuu ku kaikki kilkkeet saa paikoilleen mutta luulisin että riittää tähän aparaattiin nämä. Kuvassa rengas irti lattiasta 90cm ja vielä oli muut tassut suht tukevasti maassa.:D
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=241990
Takakardaani valmistui monesta (4) eri pätkästä. Jokunen kymppi jäi heittoa mutta ajanee asiansa. Etukardaanin teko olis seuraavana,siihen täytyy laittaa tukilaakeri että mahtuu vaihteiston öljypohjan ohi.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=241993
Jarruiksi tulee sitten tuollaiset kun muita puristimia mitkä sopii tuonne en järkevästi löytänyt. Kuvassa teipillä paikoillaan että sai mittoa kiinnikkeet.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=242220
Ensimmäinen testipäivä takana.
Murheita ei isompia ollut,paineilmajärjestelmä rupesi jostain liitoksesta hiukan valskaamaan ja ohjaustehostin puhalsi öljyt säiliön korkista pihalle kun aikansa umpihangessa ajeli reilummin.
Pitää tuohon ohjaustehostimelle touhuta isompi säiliö ja öljynjäähdytin.
Alusta toimii erinomaisesti,pitbulleissa on ihmeesti vielä pitoa vaikka ovat suht loppu eikä mitään särkynytkään.eli onnistunut reissu.
Pääsiäisen ajoissa meni simpukasta jotain rikki kun puuttuu ratista 1 kierros oikealle päin. Ensitesteissä taannoin rupesi ohjaustehostimen letku vuotamaan joten ajattelin päivittää tuon ohjauksen hydrauliseksi.
Sylinterin jo sain ja tein sille kiinnitysraudan akseliin,säiliön hitsailin alumiinista,tilavuus n.2 litraa.
Ohjausventtiili on vielä postin hallussa mutta eiköhän sekin sieltä saavu.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=242473
Tätäkin kerennyt pajoittamaan. Kesäkuun alussa päästi orkkis ecu toimintasavut pihalle ja rakkine kyhjötti kuorma-auton lavalla pari kuukautta kun koitin miettiä mitä tilalle. Megasquirtin siihen tilasin vaan se ei koskaan saapunut joten asennettiin jokunen viikko sitten tuohon kaverilta vanha haltech f10 bensapuolelle ja us-partsilta tuli hei-jakaja. Tänään hain ikh:lta intialaisen yleismallin jännitteensäätimen kun tuossa on orkkis laturi ja alkuperäinen säädin on siinä ecu boksissa. Vaan eipä onnistunut tällä säätimellä,joko säädin on rikki tai sitten en osaa sitä asentaa. Puskee tasaisesti 16,7v sähköä. Johtojen paikkaa muuttamalla ei lataa ollenkaan. Onko jollain viisaammalla vinkkejä? Laturi 3 piuhalla (paksu kaapeli+ 2 kentän piuhaa) ja jännitteensäädin 2 johdolla. Tarkoitus ois retroon lähteä tuota kokeilemaan jos sen saa sille mallille.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7216&pictureid=243261
On kaapelia