Kirjaudu sisään

View Full Version : 33" renkaat nissanin D22 koriin?


turboJampe
04.12.2013, 13:23
Onko kukaan laittanut nissanin D22 koriin 33" renkaita? ja jos on niin mitkä vanteet ja paljonko on tarvinnut korotusta? Autoni on lähinnä citymaasturi käytössä ja mitään lokasuojia ei ole tarkoitus ruveta rälläköimään että sopii pyörimään.

Ponssekuski
04.12.2013, 16:59
Onko kukaan laittanut nissanin D22 koriin 33" renkaita? ja jos on niin mitkä vanteet ja paljonko on tarvinnut korotusta? Autoni on lähinnä citymaasturi käytössä ja mitään lokasuojia ei ole tarkoitus ruveta rälläköimään että sopii pyörimään.

33/10.5 kumi ja 8x16 vanne ja pikkasen plussaa ET:hen, jos ei taho levikekumia kaariin. Itellä 33/12.5 R15, mut joutuu tuon 15 tuumasen vanteen takia kevyesti hiomaan jarrusatulaa pinnasta ja levikettäkin piti laittaa kaariin sen 5cm. Ja koria ylös 5cm. Roiskeläppiäkin joutuu mahd. hiukan muokkaamaan.

JEO
04.12.2013, 18:43
Mulla autossa 45mm korinkorotus, jousista korotettu n.tuuma,
7x17 ET+20 vanteet, 33/12,5R17 renkaat.
Roiskeläpät pois ja vähän rälläkkää helmoille/lokarille näytetty =n.10mm pois.

Vanteen ET vois olla +25 jolloin ei tarvis kumimattoa ollenkaan ja ei ota sillonkaan mihinkään kiinni. Ja olis lailliset myös katsastusmiehen mielestä :)

Eli jos et halua rälläköidä, niin suositelen 265/75R16.

turboJampe
05.12.2013, 13:34
Kuinka paljon vanteisiin voi laittaa et:n plussan puolelle ettei kääntäessä ota runkoon kiinni ja ettei yleensäkkin ota minekkään kiinni?jarrusatulat on jo modattu 15 vanteille ja 31 renkaille.Autoa on nostettu silleen että 50mm kapula lehtijousien alla ja väätösauvat on kiristetty tapiin mutta ainaskin nyt näyttää siltä että koriakin tarvis nostaa jos isommat renkaat haluaa. Entäs onko 32" sia kukaan laittanut? meniskö vähän iisimmin alle?

petr
05.12.2013, 15:08
Korin korotus on aika iisi juttu, ja varsin halpakin. Ihan tappiin ruuvatut vääntösauvat "korotuskeinona" vie samalla myös sen ulosjouston, mikä ei välttämättä ole hyvä juttu? Ulosjoustoa saa pari senttiä lisää eteen sillä, että poistaa/madaltaa sitä stopparikumea mihin tukivarsi osuu maksimiulosjoustossa.

Mun mielestä jousitusta kandee nostaa sen reippaan tuuman verran (vääntösauvaa kirraamalla ja 50mm pidemmät riiput lehtijousiin taakse) ja sit koria 40-50mm ja sen jälkeen mahtuu 33/12,5 pyörimään siten, ettei tarvi peltejä leikata, ainoastaan roiskeläppää ja sellaista muovista trimmausta jonkun verran

Mulla tais olla 8x15" vanteet aikalailla 0-ET:llä jos en väärin muista.

turboJampe
06.12.2013, 10:30
Onkos kukaan laittanut niitä lift kittien kanssa tulevia ylätukivarsia? Niitähän näkyy saavan erikseenkin ostettua. Eikö noilla ylätukivarsilla ole justiin se virka että saatais lisää ulosjoustoa? Ja mitä eroa noilla lift kittien vääntösauvoilla on vakioihin nähden?

tomppaa
06.12.2013, 10:50
Ja siinä pyöri alla 33x12,5 R15 renkaat ja vanteet oli 10x15" ja ET oli muistaaksen -30.. Ja siihen tuli pistettyy korottavat ylätukivarret ja tietty pitemmät iskarit.. Nii ei silt mahtun pyörii.. Että piti levikkeit pikkase rälläkäl survoo etenki helman päästä levikkeen ala reunast piti ottaa palaa pojes et mahtu kääntyy renkaat tappii ja vähän joustattaanki ettei raapin kiinni.. Korin korotus olis pitän viel tehä sit ois voinu olla ettei olis tarvin levikkeit survoo..:)

Rouveri
09.12.2013, 03:14
Itellä D22. 50mm korinkorotus + vääntöjouset melkein tapissa + takana uudehkot pakat +50mm korotuspalat takajousien alla.. Eestä joutui pikkasen muovia sipaseen niin 33/12.5" boggerit pyöri kivasti alla : ) sen jälkeen..

turboJampe
10.12.2013, 07:45
muistatko rouveri mitkä vanteet sulla on?