View Full Version : Ford Bronco 1981
Jaahas kaks kaverusta osti kyseisen auton ja tarkotus olis officrossiin peli tehdä:rolleyes: Tossa rojektissa oppii ainakin hitsaan:D Katosta pit viritellä,niin ei tuu vesi/lumi suoraan niskaan.Katotaan mikä muodostuu pakkasrajaksi,missä vielä viittii pajottaa:) Tänään ke täytyy tutkia saako alkuperäsestä tankista kalua,vai pit ostaa turvatankki.Miettiny että riittääköhän 60l tankki crossiin:confused: Sit kun saa koneelle soppaa ni koittaa käymään.Onneks on vaan pakosarjat,niin toivottavasti saa sulosointuja kuunnella:D Pitää olla V8:D
60 litraa riittää hyvin, 20-40 litraa menee meillä vakio koneella 90min kisassa.
Hienoo....lisää jenkkejä offailuun!!
Kaalimato Chevyn lavalla oleva muovitankki (oliskoha 70 litranen) joutaas heti myyntiin, kun keksiisin tilalle pienemmän, jonka sais lavan alle "piiloon". Kukahan semmosen vaikka tekis pellistä tai alumiinista mittojen mukaan?
Ex_inkkari
04.12.2013, 11:40
Mulla olis chevyssä 130l tankki :) ajais pidemmänkin kisan... no joo ei ole myynnissä kuitenkaan.
Jep,käymään lähti ja kannusta imi soppaa:) Ei vielä keretty tankkia tutkiin,mennäänkö alkuperäsellä vai vaihdetaanko.Sisusta purettu,vähän paikattavaa lattias toisel puolel.Noi keskipilarin alapäät on hävinny molemminpuolin.Pit tutkia kuin parhaiten sais helmapalkit laitettua,ovista kait raakasti alaosa pois niin saa lattiantasoon palkin:rolleyes: Takaluukku aika hyvä ja sähköikkunakin toimii:D Pitää siitä,tosta katosta ja vanteista tehä myynti-ilmotus jossain vaiheessa jos joku tarvis;)
knucklebone
04.12.2013, 18:37
Hiano Ronkelo! Onneksi olkoon hankinnasta ja tervetuloa meidän harvojen onnellisten(?) joukkoon! :D
Onko tää se nettiautossa ollut yksilö?
Kiitoksia:) Juu oli nettiautos.Kyl toi pientä laittoo jokapaikasta vaatii:D Kaks vuorotyöläistä pikkuhiljaa koittaa jotain saada aikaan,onneks ei o mitään aikarajaa eikä vuotta ilmotettu millon valmis:rolleyes:
Kiitoksia:) Juu oli nettiautos.Kyl toi pientä laittoo jokapaikasta vaatii:D Kaks vuorotyöläistä pikkuhiljaa koittaa jotain saada aikaan,onneks ei o mitään aikarajaa eikä vuotta ilmotettu millon valmis:rolleyes:
Kaikessa rauhassa puuhastelette ja ensin auto liikkeelle ja hieman ottamaan varovasti tuntumaa metsään, tietää sitten mihin suuntaan sitä muokkaa. Bronco etenee aika kohtuullisesti vakionakin kantavalla maalla ja tarpeenvaatiessa pehmeällä jää melko kohtuullisesti jumiinkin:D Ja äkkiähän se tulee jos kahdessa vuorossa oikein tehdään, vaikka pikkuhiljaakin:):)
Hienoo....lisää jenkkejä offailuun!!
Kaalimato Chevyn lavalla oleva muovitankki (oliskoha 70 litranen) joutaas heti myyntiin, kun keksiisin tilalle pienemmän, jonka sais lavan alle "piiloon". Kukahan semmosen vaikka tekis pellistä tai alumiinista mittojen mukaan?
Laita mittatietoja ja materiaalitoiveita, niin katotaan kuinka edullisesti semmonen tankki saataisiin värkättyä, turvatankki saattais kelvata vahdossakin, se vois sopia musseen.
Juu leipätyös menee kahta vuoroo ja tietysti ristiin kaverin kans sillon kun pit kaksin tehä:rolleyes: Sit perheellisen arki jarruttelee ja paalun keräys osiin.Renkaat tulos ja pit päättää mitkä peltivanteet tilais,tekniikka/jutustelus kyselinkin jo:confused: Kaasariks varmaan Holleyn Truck Avenger,ruisku tietysti paras mut ei tämmöset ei sähkömiehet niitä asentele:o Panssareita alusta täyteen ja korotusta jousiin ja koriin.Lukko edes taka-akseliin,menisköhän kemppi:confused: Ainakin halvin:D Juu ja jumiin ton kun saan,niin kaverit saa vetää/työntää sillä virveliä ei keulas ole:D Kyl siihen tekemistä keksii 10 homma sinä aikana kun yhtä vähän väkästää:eek:
Noi keskipilarin alapäät on hävinny molemminpuolin.
Tyyppivika Broncosta F350:seen asti. Sinne on aluperin tungettu semmoset kivat vaahtomuovi tollot pussissa. Kait niillä jotain äänen johtumista koitettu estää. Kerää vaan kivasti kosteutta myös.
Auto pihassa:) 35x12.5-15creepyt tullu.Onko 15x10 Et-44 sopiva vanne kyseiseen autoon ja renkaalle? Vai olisko 8x15 Et-20 riittävä?
Auto pihassa:) 35x12.5-15creepyt tullu.Onko 15x10 Et-44 sopiva vanne kyseiseen autoon ja renkaalle? Vai olisko 8x15 Et-20 riittävä?
44 et vanteet sopii paremmin, renkaat mahtuu kääntymään enemmän. 35 kummit ottaa etupuskuriin ja etukaarien takakulmiin kiinni ilman muokkauksia.
Jep tilataan 15x10 Et-44 vanteet jossain vaihees,pääsee sit sovitteleen alle:) Juu kyllä kaaret muokkaantuu vielä rajusti kun saa noi ruosteet rälläköityä irti:D Miettiny että kannattaako kaventaa keulaa samalla,niinku Jarea matkia.Kävin putkee hakeen jotta saa katosta venytettyä joka suuntaan,samalla tarttu mukaan 120x60x4 tavaraa helmapalkkia varten:D
Voi vit...ny selvinny että kone onkin 302:mad: Kaikki pit selvittää itte etukäteen,eikä luottaa myyjään.Noista kuvista käy ilmi,vesikanavan ja pulttin yläreuna samas tasos kannen alun kans=302
Älä ole huolissasi, kyllä se silläkin liikkuu, ja siitähän saa tehtyä 347cid pannun helpolla jos haluaa:)
Toivottavasti liikkuu:rolleyes: Ehkä helposti saa isompaa,mutta entä halvalla:D Joskus ollu 5.0chevy,sen jälkeen periaate ollu että alle 350 konetta en omista:D Nyt sitten on 8.0L,6.6L ja toi 4.95:o Niin ja käyttöpeli 1.4D:D No saatiin kaverin kans katos auton päälle,ni ei tarvi räntäsateessa pajottaa eikä tipu vesi niskaan kun makaa auton alla:)
Löyty koneen numerokin.0-C90E-6015-? olisko vajaa C pit koittaa sitä viel tarkentaa.Renkaat odottaa työmaalla,niin kauan kun saan vanteet hommattua.
Toi on -69 mallin 302 :n lohko koodin alun C9 mukaan ja kun se viimeinen epäselvä näyttäis olevan C , jos se olisi muistaakseni B niin olisi 351:nen ..
Mun mielestä kannattais ottaa kone nokilta ja osiin. Hyvällä tuurilla siellä voi olla jo valmiiksi kovaakin palikkaa laiteltu kun on kerta kone jumppa joskus tehty...?
Miten oliko millanen kaasari ja imusarja paikallaan , peltisarjaa tjs?
Kaverilla on pyöriny nurkissa useamman vuoden tommonen isosta ronkosta pois nostettu 351:nen. Muistikuvan mukaan tuuppas öljyä pakoputkeen ja tekiköhän vielä geyshiriä paisariin. Eli auki pitäs käyttää. Saattas olla sopivasti pois ostettavissa, jos ketä kiinostaa.
Kaverilla on pyöriny nurkissa useamman vuoden tommonen isosta ronkosta pois nostettu 351:nen. Muistikuvan mukaan tuuppas öljyä pakoputkeen ja tekiköhän vielä geyshiriä paisariin. Eli auki pitäs käyttää. Saattas olla sopivasti pois ostettavissa, jos ketä kiinostaa.
Täällä nousi yksi käsi pystyyn! Hinta jne muodollisuuksista riippuen saattaa kiinnostaa hyvinkin! Toki kun Markok topikissa ollaan niin etuostooikeus hälle.
Peltisarjat on,imusarja on Edelbrock performer 289 ja kaasari joku 4kurkkunen.Toi koneen sisutan selvitys työn alla,myyjä kyselee edelliseltä omistajalta.Tai sit pitää ite avata kone.PJTK viittikkö kysellä siitä 351 koneesta,onko W,C,M vai mikä ja hinta puolta;) Koitan kansista tutkia löytyykö numeroita.
Ok, jos tossa edelbrockin imaris on 289 niin se ei sovikkaan kuin 289 ja 302 koneisiin. 351 on apaut 5 cm leveämpi eli siinä on oma imusarjansa.. kannet käy kyllä noissa Windsor koneissa keskenään.
Ok, jos tossa edelbrockin imaris on 289 niin se ei sovikkaan kuin 289 ja 302 koneisiin. 351 on apaut 5 cm leveämpi eli siinä on oma imusarjansa.. kannet käy kyllä noissa Windsor koneissa keskenään.
Tuuman spaceri laipat puolelleen?
Kertokaas Ford tietäjät mistä löytyy kansien nro:rolleyes:
Löysin sisäpuolelta tommosia kun 8B16 ja 289 ja WF,kuvat;)
PJTK viittikkö kysellä siitä 351 koneesta,onko W,C,M vai mikä ja hinta puolta;)
YV pukattu.
Kertokaas Ford tietäjät mistä löytyy kansien nro:rolleyes:
Löysin sisäpuolelta tommosia kun 8B16 ja 289 ja WF,kuvat;)
näyttäis olevan 289 kannet , ne on siinä mielessä paremmat kuin 302 kannet koska niissä on pienemmät palotilat mikä nostaa "ruttua" jonkin verran.. Jos haluaa tarkemmat valukoodit niin tarvii irrottaa imusarja koska koodit on siellä työnnintangon reiän vieressä "ylös alasin"
Ja sen verran mitä tuosa kuvasta saa selvää niin kaasari on ilmeisesti Carter AFB tai Edelbrockin Performer sarjaa ..
Niin vähän arvelinkin,että imusarja irti.Pit vielä kuulostella jos koneesta selviäis jotain purkamatta.Vaikuttais kait hyvältä ku 1969 lohko ja suurempi ruttuset kannet sekä imusarja edelbrock alu.Toivottavasti sisuskaluille tehty kans jotain:D Aika myräkkä nyt on,kävin katoksen vetään liinoilla autoon kiinni ettei lähe lentoon:rolleyes: Muutenkin rojektis vähän takapakkia,just ku saanu hyvän paikan pajottaa ni pit siirtää:mad: Ainoo riittävän iso alue autolle ja katokselle on rivarin autokatoksen takana,joka on ku kynnöspeltoo.No pääsee auto jo niinku tulevalle ajo alustalle pajotettavaks:)
No ei oo pal rojekti edenny.No taas pitää siirtää auto,ei saa tossakaan olla kun haittaa paria naapuria.Kuvat kummankin etuovelta ja tieltä:eek: No senverran edenny että renkaat ja vanteet myyty.Jarruja ny hyvä herkistellä kun seisoo pukkien päällä.Uudet renkaa ja mutterit on,vanteet on jossain käsittelyssä ja saa nähä koska tulee.Oli tossa katoskin ympärillä,mut tuuli heitti sen ton autokatoksen yli ku ei viel ehtiny/viittiny kunnolla sitoo:o Kyl se joskus vastustaa oikeen kunnolla,jos tää ny alkas eteneen ku saa kolmanteen paikkaan siirrettyä:rolleyes:
Nyt on vähän edennyt rojekti.Saatiin renkaat alle ja ajettua uuteen pajotus paikkaan.Nyt kaaria veisteleen jotta pallot mahtuu pyöriin vakio alustalla.Syyläri pit uusia kun vanha kusee lämmettyään suoraan eteenpäin.Pit nyt lauhalla vielä huuhdella lohkokin,aika kuraa neste oli.Miettiny et pitäiskö syyläri siirtää lavalle vai antaako olla keulalla:rolleyes: Paljonko olette paineita pitäny 35x12.5-15 kumeissa? Vai pit kokeilla millä paineilla vielä pysyy päällä?
Ei se aina suju:mad: Piti jäähdytin saada pe 11 aikaan,sainkin vasta liikkeen sulkemis aikaan.Kotona hokasin että liian kapee:eek: No ei laiteta nesteitä vielä,kun pakkaset alkamassa.Ma vaihtaan/uutta tilaan.
Mitäs tänne kuuluu, onkos Bronco 1.3 jo Heinimaan kisoissa mukana?
Ei taida olla kisoissa mukana:( Taukoo ollut kun pohjolan tallissa niin kylmä:mad: Teen töis kiinnikkeet uudelle syylärille,kattoo koska saan asennettua:rolleyes: Kyl kova polte olis päästä testaan ja ajaan:) Per...sormet het jäässä ku koittaa jotain tehä,mut pikkuhiljaa.
No näissä hommissahan on se hyvä puoli että kiirettä ei ole, auto harvemmin karkaa minnekään:)
On taas vähän saatu eteenpäin:rolleyes: Jäähdytin ja nesteet laitettu,paisari puuttuu.Jarrutehostimen akselin ympärillä oleva superloni oli jämähtänyt jäähän,hytin puolelta:eek: Ei poljin liikkunut,niin piti sulatella ja kuivata.Tos kun käyttelin lämpimäks konetta pelkillä pakosarjoilla,kuunnellen V8 murinaa ja liekkejä pakosarjan päästä:D Alon suunnitteleen putkistoo.3"sarjat niin aattelin tommosen http://www.motonet.fi/fi/tuote/148810/3-joustava-putki-1-metri-o76mm ja perään jotain tommosta http://www.motonet.fi/fi/tuote/148809/3-vaimennin-o1422x50cm-o76mm Noilla ylittyy jo 150cm mikä hyvä mitta jotta putket päättyy ennen taka-akselia.Ei oikein motonetis vaihtoehtoja nois 3" äänenvaimentajis,ainakaan Hämeenlinnassa.Tuleekohan liikaa mökää 3" putkistolla,vai pitääkö tehä 2,5" putkisto ja vaimennin:rolleyes:
Jotain saanu aikaseks.Jarrut toimii,ei jumita niin pystyy siirteleen/ajaan vähän:D 5l kannulla ei kauaa käyttele.Sain tankin pois,reikiähän siinä:mad: No uutta hommaamaan.Sähköjä pitäs selventää kun tolle sytkälle ja laturillekkin pit johdotukset tehdä.Pakosarjoilta sain haitariputket vedettyä laatikon kannatinpalkin yli,ei tuu matalalle.Vielä vaimentajat perään.Hirvee polte olis päästä kunnolla ajeleen:)
Jotain saanu aikaseks.Jarrut toimii,ei jumita niin pystyy siirteleen/ajaan vähän:D 5l kannulla ei kauaa käyttele.Sain tankin pois,reikiähän siinä:mad: No uutta hommaamaan.Sähköjä pitäs selventää kun tolle sytkälle ja laturillekkin pit johdotukset tehdä.Pakosarjoilta sain haitariputket vedettyä laatikon kannatinpalkin yli,ei tuu matalalle.Vielä vaimentajat perään.Hirvee polte olis päästä kunnolla ajeleen:)
Biltemassa muistaakseni halvemmat 3" pöntöt, ku motonetissä. Riihimäen biltsu taitaa olla sit lähin?
Täähä taitaa olla aika lähellä tota Punkan ajoaluetta, niin sinne sit ainaki kokeilee, kun saat pelit iskuun.
Vaimentajat löytyy jo.SWT Hämeenlinnasta myi,kun hyllys oli:) Motonetin 3" yhdysputki ei mene 3" pöntön ja haitarin päälle:mad: Siks en saa pönttöjä vielä liitettyä. Juu Punkalle olen aatellu lähtee sit kun siinä mallissa auto on.
Sähköjä pakko opetella tekeen,latauskaan kun ei toimi.Kuvat.Tommonen laturi oli paikallaan,siitä ainoo paksumpi piuha starttireleelle.Noi kaks johtoo oli irrallaan ja niihin tuli virta avaimesta kun käänsi,onneks eivät ole osuneet mihinkään.Oli loksussa kiinni tommonen lataus säädin,pit kait koittaa toimiiko.On tosta starttireleestä jokunen piuha vedetty ja noita tavallisia releitäkin ainakin 4 oli,voi sitä piuhan määrää ja rosvoliittimiä tos autos.:mad: Löysin tommosen ohjeen,jos latauksen sais kuntoon:rolleyes:http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?f=10&t=222086 Sähköistä sais jäädä etu/taka valot,lämppäri ja pyyhkijät,eiköhän muut vois karsia pois.
Päivitetääns vähän.Ei o kaveria kiinnostanu rojekti,eli yksin saanu väsätä.Nyt toimii sytkä kun sai kannen oikeeseen asentoon,lähti kun palmun alta käymään ja hyvin kävi :) Vielä kun yx kaveri kävis lampun kanssa kattoon sytkän,niin sit on hyvä.Joutuu ilmanputsaria nostaan n.11cm kun tuli toi jakaja tielle.Pakoputken sain paria kannaketta vaille valmiiksi,aika ahtaasti tulee tuolta jakolaatikon puolelta.En tie pitäskö eristää putkee lämmön takia tuolta ahtaasta paikasta:rolleyes: Äänet aika hiljaset mun makuun,mut muuten kait hyvät :) Jarrutehostajan joutu uusiin ja pari putkee.Ilmattuakin sain ja nyt pit toimia hyvin.Suunnittelin pyörän aukkoja ja vetelin rälläkällä ulomman pellin pois,vielä pit sisä pelti leikellä ja yhdistää reunat.Ostin alkuperäsen tankin kun halvalla sai:rolleyes: No saa ehkä mittarinkin toimiin,niin tietää pal ainetta tankissa.Ei ole loiskelevyjä tuolla sisällä:eek: Pitäsköhän jollain ammatti hitsarilla avauttaa ja hitsauttaa loiskelevyt tohon tankkiin:confused: Hyvät olis kai olla niin ei aina tarvis täydellä tankilla ajella,kun painaa se 124l jonkunverran.Kuvia piti laittaa mut.
Error 503 Service Unavailable
Service Unavailable
Guru Meditation:
XID: 1756383141
Varnish cache server
Tommosta herjaa kokoajan:mad: Laitan joskus.