PDA

View Full Version : Corvette 86 käyntihäiriö


07.07.2003, 12:41
Olen tässä painiskellut veten kanssa muutaman päivän mutta vikaa
ei vaan löydy.Joten olisko kellään ollut joskus simultaaneja oireita:

1.Käyntiin lähtö heikkoa (pitää sahata kauan)
2.Liikkeelle lähdettäessä jos painaa kaasun pohjaan,kone tuntuu
aluksi hyytyvän täysin , kerää sitten kierroksia pikkuhiljaa
3.Ajettaessa voimakkaasti kurviin (>90 degrees) saattaa veto katketa
hetkeksi kokonaan.
4.Hevoset on kalliovuorilla syömässä heinää

Tulpat uudet,piuhat uudet,virranjakaja uusi,polttoaineensuodatin vaihdettu....Mitä unohtui?



Caramba, toyotat ajaa pian ohi eli tarttis pikaisesti neuvoja....

Note! This message was posted anonymously!

07.07.2003, 13:11
Mulla katkeaa ainakin veto samanlailla, mut johtuu siitä kun tankki on liiaan vajaa. Eli haukkoo ilmaa silloin...täydellä tankilla ei ongelmia.

Note! This message was posted anonymously!

Vette90
07.07.2003, 16:04
G-voimat jyllää, eli vaikutta siltä että kannattaa käväistä tankkaamassa. Corvette on ihmeen herkkä tällaiseen vajalla tankilla. Itselläni samat oireet jopa 1/3 tankilla. Tosin olen vaihtanut pumppua suurempaan mutta silti !! Ei paljon laipiot toimi....

jtammel
08.07.2003, 13:00
Nonniin, minulla on suunnilleen samat oireet tällä hetkellä autossa. Vaihdoin kaikki nesteet + suodattimet, tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi +pyörijä, PCV venttiili, happisensori. Lopuksi asensin K&N ilmansuodattimen sekä Throttle body airfoilin. LIsäksi nakkasin alle uudet 275 renkaat.
Tuloksena tästä tuli että tehoja löytyi jonkin verran ja bensankulutus parani hieman. Ongelmana on kuitenkin edelleen huono käynnistys lämpimänä, pientä epäröintiä kun polkee kaasua ja tehoja edelleen uupuu sekä vielä hieman koholla oleva kulutus.
Tästä suivaantuneena surffailin jenkkien Corvetteforum.com palstaa ja etsiskelin mikä voisi aiheuttaa kyseisiä oireita. Löytyihän niitä vastauksia :)
Huonon käynnistyksen lämpimänä aiheuttavat mitä todennäköisemmin vuotavat/vialliset bensansuuttimet. Tarkoitusena on itselläni joko ostaa uudet suuttimet tai huollattaa nykyiset kuntoon http://www.alppilanautohuolto.fi/Suutinpesu.htm Sillä pitäis korjaantua tuo käynnistys.
Korkean bensankulutuksen ja tehojen uupumisen aiheuttaa myös tukkoinen/tukkoiset katalysaattorit. Tämä on itselläni noin 99% vastuussa korkeasta kulutuksesta ja tehojen uupumisesta. Auto meneekin huomenna huoltoon, jossa poistetaan etukatit kokonaan (korvataan suorilla putkilla) ja asennetaan Carsoundin vapaammin virtaava pääkatti. Lisäksi asennan autoon pikemmiten kunnon cat-back putkiston, jonka pitäis vielä entisestään parantaa performanssia.
Eli jos heppoja puuttuu niin aukaise/poista etukatit ja vaihda pääkatin tilalle vapaammin virtaava katti. Pitäis auttaa :)Niin ja jos ohjaamon jalkatila lämpenee pitemmän ajon jälkeen niin sitä suuremmalla syyllä katit on tukossa. Itellä ohjaamo on pirun kuuma ajon jälkeen ja kuumaa ilmaa suorastaan hohkaa auton alta..
Osat olen tilannut Jenkeistä (Ecklers ja Corvette Central).

Tuosta vedon katkeamisesta mutkissa en osaa sanoa mitään kun itellä ei tuota ongelmaa ole...

--------------
1988 Corvette

Edited by - jtammel on 08/07/2003 14:04:59

08.07.2003, 17:19
En tiedä C4:sta mitään mutta omassa C3:a oli oireet seuraavat kaasua kun antoi nopeesti vähän aikaa kiihty ja sitten rupesi nykimään ja mutkissa samat oireet! No erinäisten osien vaihdon jälkeen , oli varmaan ainut osa jota ei vielä oltu vaihdettu eli bensatankissa oleva suodatin!! Kyseine osa oli niin paskanen ja osittain revennyt että kun pumppu imi enemmän ainetta putkeen verkkomainen suodatin tukki putkea! Suodattimen vaihdon jälkeen omani ei ole nykinyt. Jospa teillä on tankissa samanlainen suodatin , en tiedä??
- J.P

Note! This message was posted anonymously!

ToniH
08.07.2003, 18:51
Mulla ei ikinä pätkinyt vajaatankilla aikaisemmin mutta kun viime talvena meni tankin huohotus jäähän ja tankki vähän ruttuun niin nyt haukkaa ilmaa 1/3 tankilla. Täytyy fiksata ens talvena :(

Ootko kattonut:
1. bensanpaineet kunnossa?
2. tuleeko kunnolla kipinää?
3. skannannut, että anturit antaa jotain järkevää ja ECM menee closed loopiin?
4. kyttää vielä piruuttasi, että lohko ei ole kovin märkä mistään ja öljy ja jäähd.neste ovat normaalin väristä (kannentiiviste)

Corvette L98 Coupe '91
Audi A6 Quattro 2.8 V6 '95

Edited by - ToniH on 08/07/2003 19:55:27

08.07.2003, 19:10
On muuten toi lämpöisenä huono käyntiinlähtö varsinainen tyyppivika vm 88 Corveteissa itse tappelin ongelman kanssa 2vuotta,kaikki uusittiin ja suuttimet tarkistettiin/putsattiin mutta mikään ei auttanut.

Note! This message was posted anonymously!

08.07.2003, 20:09
kuinka paljon töineen corvetteen maksaa toi suuttimien puhdistus/fiksaus? Kertokaa kokemuksii tai jotain suuntaa antavii hintatietoja.

T:Mika

Note! This message was posted anonymously!

08.07.2003, 20:54
Moi.Olen ajanut yli 6 vuotta -86 L98:lla ja koskaan ei ole ollut tällaista onkelmaa. Suuttimiin ei ole koskettu koskaan. Sitävastoin kaikki suodattimet,tulpat,johdot,jakajan hilut ym. on vaihdettu säännöllisesti. Kylmänä joutuu starttaamaan noin 2 sek. ja kuumana puolet vähemmän. Tankkiin ei ole koskettukaan mutta kaikki katit ja muut ilmaputket ja pumput on heitetty järveen. Nokka vakio mutta imu ja pakosarjat ja putket viriosia. Tulpat kylmemmät, ennakko 10 ast. termari 75 ast. Flekti starttaa n. 90 ast. Bensan paine 47 psi pumppu vakio. Ja on pelittänyt aina hienosti ilman ongelmia! Olisko sulla tosiaan ne katit tukossa?

Note! This message was posted anonymously!

08.07.2003, 21:50
Jumantsuikka, löytyi sit kaks vikaa:
1. Katit aika lailla tukos
2. Polttoainetankis oli joku lykänny pumpun eteen sieniviljemän, tukkoinen

Kiitokset. T:Vette-86

Note! This message was posted anonymously!

jtammel
08.07.2003, 23:02
Niin palatakseni vielä, kun joku kyseli sitä hintatietoa suuttimien puhdistukselle, Alppilan Autohuolto huoltaa suuttimet 30e/kpl. Eli 240e kaikki 8 kappaletta. Oulusta yritin etsiä huoltoa jolla olisi tarvittava välineistö ja tietotaito suuttimien huollolle. Kävi ilmi että vain yhdessä paikalla on tarvittava laitteisto, Oulun Ammattikoulun autopuolella ;)...

--------------
1988 Corvette