PDA

View Full Version : Terrano 2:n perä


räkä-ykä
01.12.2013, 17:13
Onko tuo Terranon ominaisuus vai onko jotain vialla kun neliveto päällä peruuttaessa kääntää, alkaa toinen (sisempi käännössä) jumpsuttaa eikä pyöri sillain sulavasti? Auto on ollut mulla reilut 3 vuotta, ja mielestäni aina ollut samanlainen jumpsuttaja. Ikään kuin joku vastustaisi siellä...

Eskimo
01.12.2013, 18:27
Kun ei oo keskitasauspyörästöä niin kuuluu asiaan.

Sillähän ei saisi ajaa kovalla alustalla nelivedolla...

räkä-ykä
01.12.2013, 20:03
Ei tuon nopeuksia eikä nelivedon käyttöä ole missään rajoitettu, toisin kuin pätkä-fronterassa mikä mulla ennen oli.

Eskimo
01.12.2013, 20:24
Ei tuon nopeuksia eikä nelivedon käyttöä ole missään rajoitettu, toisin kuin pätkä-fronterassa mikä mulla ennen oli.

Siinäpähän sitten ajelet mutta ei se voimansiirto hyvää tykkää kovalla nelikko päällä ajaessa kun ei oo sitä keskitasuria.

Ittelläkin ollut ko. kampe niin hajulla kyllä mistä puhutaan.
Taisi se olla kielletty ohjekirjassakin jos en väärin muista....

räkä-ykä
01.12.2013, 21:00
Ei ole ohjekirjassa kielletty, -01 malli. Enkä käytä nelivetoa yleensäkään kuin lumella ja jäällä. Joskus liejussa. Mutta ei se viime keväänä noin jumputtanut, pikkuisen kyllä.

Alfh
01.12.2013, 22:30
Lienee kitkalukko tuossakin perässä? Vaihtele öljyt sinne. Mieluiten orggikset. Tosin luulisi takavedollakin tekevän samaa jos tuosta on kiinni.

räkä-ykä
02.12.2013, 11:10
Joo on kitkalukko, nyt on pari vuotta vanhat öljyt sisässä, oikein DS-öljyt.

Breweri
06.12.2013, 08:55
Kyllä itellä ainakin Terttu kakkosen manuaalissa kielletään käyttämästä nelivetoa pitävällä alustalla. Väärät tai vanhat öljyt tekevät juurikin tuota "tarttumista" kun ei pääse levyt liikkumaan perässä vaikka olisi tarkoitus.

PunisherFIN
06.12.2013, 10:53
hassu veto nissanilta, ihellä tuo 3.0TDi TERRANO, ei siis terrano2, akselistot on kyllä tasan samat kun 2,7 terrano2 ja manuaalin mukaan nopeudella ja tien pinnalla ei ole merkitystä ajeletko nelikolla vai et. "ei suositellä käytettävän asfaltilla" tjsp on se maininta kylläkin. ihteä hämää hiukan, että luottaako nissan tekeleisiinsä niin vahvasti, jotta voit rykästä motarilla nelikon päälle jos alkaa siltä tuntumaan ja ei viellä rikkoontusikaan mitään :D

ainiin ja ei jumputa tai pumputa peruuttaessa, eteenpäin pyrkii pökittämään jos hiekalla koittaa käännellä, asfaltilla en nelikkoa ole käyttänä :) ihe vaihtasin ne öljyt ensitilassa, nuo on ilmeisesti arkoja öljyn laadusta?

räkä-ykä
06.12.2013, 12:09
Mulla luki vain että saattaa kuluttaa enemmän polttoainetta ja kuluttaa renkaita jos ajaa nelikolla jatkuvasti. Täytyy vaihtaa perän öljyt vaikka 2-vedolla ei jumpsutakaan pakilla kääntäessä. Vaikuttaakos etuperän öljyt tuohon, ne vaihdoin keväällä, jotai Nesteen öljyä, GL-5:ttä muistaakseni laitoin. luokituksen katsoin manuaalista?

PunisherFIN
07.12.2013, 07:34
niin tuo miun arkuuskyssäri terranon perien öljyn suhteen oli tosiaan kysymys, joku kuka tuntee nissanit paremmin jos vastailisi, olisin tiedosta kiitollinen :)

saan kyllä sen öljyn merkin ja "mallin" tietoon kun kahon hanskalokeron kuitista mitä tuossa on sisässä, vaivaa ei tosiaan oo minkäänlaista ja öljyt on vaihettu keväällä..

Eskimo
09.12.2013, 21:34
Elikkäs jos on kitkalukollinen perä niin sille LSD luokiteltua öljyä. (Limited Slip Differintial).

Yleensähän näissä on aina kitkalukko takana.

Etuperään sitten normaali GL-5. Voi laittaa sitä LSD öljyyäkin muttei siitä ole mitään hyötyä.
Kalliimpaakin se on kuin tavan ölppä.

Breweri
10.12.2013, 18:24
Mittään en tietenkään tiiä mutta joku tiesi joskus kertoa että kannattaa lurutella sitä Nissanin omaa öljyä sinne kitkaperään. Vissiin vähän sama juttu ko automaattilaatikkojen öljyissä että "vastaavat" öljyt ei aina olekaan ihan vastaavia alkuperäisten kanssa... Jokku merkit on hyvinki ranttuja laatikkoöljyistään. Ei se nyt niin paljoa maksa siellä marmoritiskilläkään.

Eskimo
11.12.2013, 10:46
Mittään en tietenkään tiiä mutta joku tiesi joskus kertoa että kannattaa lurutella sitä Nissanin omaa öljyä sinne kitkaperään

Nissanin varaosakauppias..?

izengard
12.12.2013, 00:07
Isän Terrano 2 2.7tdi '00 kesti myös ajella nelikko päällä isän mielestä. Nyt molempien etuvetareiden, etunapalukkojen ja takakardaanin vaihdon jälkeen aattelin kysyä mielipidettä uudelleen. Kyllä sekin "jumpsutteli" nelikko päällä käännellessä, tuskin enää käännellään väkisin. :) oppirahat on varmaan maksettu. T: miksi suotta laitoit takavedolle...
jännityksellä odotan että mitä muuta se hajotti, oli aika väkivaltaisen tuntoista.
Minun mielestä kannattaa tuon kanssa luottaa perstuntumaan enemmän kuin ohjekirjaan.

Breweri
14.12.2013, 08:51
Nissanin varaosakauppias..?
Ei sentään, ihan oli tämmönen tyyppi joka on viimiset kaheksan vuotta Terraanoilla ajellu ja niiden kanssa touhuillut vähän enemmänkin.

Eskimo
14.12.2013, 10:25
Isän Terrano 2 2.7tdi '00 kesti myös ajella nelikko päällä isän mielestä. Nyt molempien etuvetareiden, etunapalukkojen ja takakardaanin vaihdon jälkeen aattelin kysyä mielipidettä uudelleen. Kyllä sekin "jumpsutteli" nelikko päällä käännellessä, tuskin enää käännellään väkisin. :) oppirahat on varmaan maksettu. T: miksi suotta laitoit takavedolle...
jännityksellä odotan että mitä muuta se hajotti, oli aika väkivaltaisen tuntoista.
Minun mielestä kannattaa tuon kanssa luottaa perstuntumaan enemmän kuin ohjekirjaan.

Juurikin näin.

Eikä taida olla ne etupään osat ihan ilmaisia vai löysittekö tarvikkeena?

izengard
15.12.2013, 05:22
Eikä taida olla ne etupään osat ihan ilmaisia vai löysittekö tarvikkeena?
Napalukot vaihdettiin manuaalisiin ja muuten on taidettu mennä purkuosa-linjalla, tuurilla on sattunut ihan hyviä palikoita.
Eikä halpaa ole ollut sittenkään...