View Full Version : My Little Pony, 4x4 Cross Racing Mustang
On noita keskeneräisiä projekteja niin paljon ettei tiedä mistä alottaisi, joten pakko hankki uusi!
Sisko ei antanyt pienenä leikkiä poneilla joten nyt hankin oman:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=142414
Mitähän tästäkin mahtaa tulla:eek:
Onko tässä vanhan kansan 5.0, vai uudempi pannu? Kuukaus sitten käytiin kaverin kanssa koeajolla yhden tutun GT avo mussella. Tais olla mallia 1993, ja 5.0. Hyvin kiskoi menemään, kolmos vaihde vaan ujelsi kuin ralliautossa. Oli siis manuaali.
Musseen broncon retku akselit alle, molempiin päihin, niin valmis rojekti? :D
Alunperin tossa on vissiin ollut 4.0 ekomoottori, mutta nyt konehuone on kovastikin tyhjä. Tollasen ajattelin sinne laittaa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=142508
Lincoln 4.6 Intech 32v 305hp.
Heti kun sai härvelin volvon selästä alas, piti hiukan testailla mittasuhteita ja haaveilla omasta baja tyylisestä crossilaitteesta:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=142509
Tossa testissä 33" kumet, tähän varmaan tulis 36-38" väliltä lopulliset? Pikkasen pitää muokkailla pyöränkaaria:) Alustaksi haaveissa moterni erillistuenta joka nurkkaan päällekkäisillä diy kolmiotukivarsilla. Taakse Lincolnista Ford 8.8 irs perämurikka, vetarit ja navat jarruineen, eteen ajatuksissa Suburbanin navat jarruineen ja vetareineen koplattuna D35reverse ifs murikkaan. Täytyy hiukan hypistellä ja mittaskella vielä kalikoita ja väännellä vetareita että liikerataa löytyy tarpeeksi, joustot pitäis mahdollisemman isoiksi saada, ehkä 40-50cm?? Mahan alle pitäis saada paljon tilaa, eli alatukivarret tulisi melko jyrkkään kulmaan alaspäin, samaan tapaan kun esim. Hummerissa. Tarkotus olisi että olis hyvin etenevä, mahdollisimman matalalla painopisteellä ja pystyis ajamaan ihan oikeasti kovaa epätasaisella alustalla:eek:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=142510
Tuskin tommosta 300ZX:ää mutkissa jätetään, mutta jos sisäkurvin puoleiset pyörät pysyis hiukan paremmin maassa kun tolla möhkömuulilla. Ja jos se vielä olis edes 1000kg kevyempi kun toi Bronco:rolleyes:
p.jäppinen
24.11.2013, 21:53
Vaikka onkin Voorti ni silti meinaa GM harrastajalla ruveta jöpöttämään sen verran reipas laite tulossa:D
PunisherFIN
25.11.2013, 13:59
joo tulee +1 tältäkin chevymieheltä :) takapotkuna kuitenkin vai nelikkona?
joo tulee +1 tältäkin chevymieheltä :) takapotkuna kuitenkin vai nelikkona?
Eikös tuolla jotain suburbanin navoista ja vetareista lue..;)
Vaikka onkin Voorti ni silti meinaa GM harrastajalla ruveta jöpöttämään sen verran reipas laite tulossa:D
No ton sanominen vaatii rohkeutta GM äijältä;)
joo tulee +1 tältäkin chevymieheltä :) takapotkuna kuitenkin vai nelikkona?
Juu, nelikko olis tarkoitus tehdä.
Mitään käytäntöön liittyvää ei ole saatu aikaiseksi, inspiraatiota ja visioita olis vaikka muille jakaa, mutta kun ei oo sitä aikaa:(
Mahtaiskohan tossa kestää Aerostar/Explorer kaliiperin olka-akselit ja pallonivelet edessä?? Hiukan arveluttaa, mutta semmoisia olis tossa käden ulottuvilla jo. Subbe/K2500 napoja ensin ajattelin isojen pallonivelien ja laakerien ja levyjen takia. Hyviä ehdotuksia alustan kilkkeiksi saa esittää, saiskohan jostain valmiin erillistuetun etukelkan?
Mopar harrastaja nostaa peukkua.
Huuto-Olli
26.11.2013, 16:44
Mopar harrastaja nostaa peukkua.
Ja yksi pekku lisää Kenraali Moottorin leiristä...
Haaveilu jatkuu:) Piti oikein makoilla märällä nurtsilla ja kurkkia kummones se tähän suunniteltu etuperän murikka oikein oli:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=142804
Dana 35 reverse Aerostar voortin keulasta. Vetoakselit on jännästi sisäpäästä perinteisellä ristikolla ja ulkopuolelta cv jointilla, aika hentosilta näyttävät...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=142802
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=142805
Samaten hepposilta näyttää noi olka-akselit ja pallonivelet, ei varmaan noita uskalla laittaa isojen renkaiden kanssa tähän käyttöön!
Noi 2500 sarjalaisen letuukan olka-akselit hevosen pään kokoisilla vetarin nivelillä on jonkun verran uskottavamman näköiset:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=142800
Tuota D35 murikkaa pitää vielä pohtia, se olis mukavan pieni ja kevyt. Alkuperäiset 27 rihlaset vetarit ei vissiin kestä oikein mitään, mutta siihen saa D44 aleksin 30 rihlaiset vetarit sovitettua, jolloin kestävyys pitäis olla samaa luokkaa kun 4nelosella googlen mukaan. Mutta riittääkö sekään tähän käyttöön, toisaalta näitä varmaan riittää purkuautoista suomessakin aika helposti tarpeen vaatiessa. Teen tuonne tekniikka osastolle oman kyselyn D35R murikasta, rohkeasti mukaan pohtimaan asiaa!
Väriksi tulee joku tälläinen? :)
http://derpicdn.net/media/W1siZiIsIjIwMTMvMDIvMTcvMTNfMjFfMTFfMjdfMjQ2NTA5X1 9VTk9QVF9fc2FmZV9waW5raWVfcGllX2Nhcl9tdXN0YW5nX2Zv cmRfNTEwZDU0NDBhNGM3MmQxNjc1MDAwMGFiLmpwZWcuanBlZy JdXQ/246509__safe_pinkie-pie_car_510d5440a4c72d16750000ab_ford_mustang.jpeg
http://i.imgur.com/eOumc.jpg
Väriksi tulee joku tälläinen? :)
http://derpicdn.net/media/W1siZiIsIjIwMTMvMDIvMTcvMTNfMjFfMTFfMjdfMjQ2NTA5X1 9VTk9QVF9fc2FmZV9waW5raWVfcGllX2Nhcl9tdXN0YW5nX2Zv cmRfNTEwZDU0NDBhNGM3MmQxNjc1MDAwMGFiLmpwZWcuanBlZy JdXQ/246509__safe_pinkie-pie_car_510d5440a4c72d16750000ab_ford_mustang.jpeg
http://i.imgur.com/eOumc.jpg
:D:D:D mistähän noi värikoodit saisi:D:D:D siihen semmonen karvapinnoite vielä:D:D:D
HOU! HOU!! HOU!!! Merry Christmas, it came early:):):)
Olo oli kun muinoin pikku Markuksella kun posket punaisina repelin kärsimättömästi paketteja auki kuusen juurella, kun pääsin tätä pakettia avaamaan. Pikkasen piti joulupukkia jeesata hankinnassa, joten aattelin että saa jo avata, kun en malttanut millään odotella aattoon:o
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=144649
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=144650
Juu-u, Eaton M112 se siinä:)
En tiedä tuleeko lainkaan tähän härveliin, mutta mieli tekis...;)
Pikkuhiljaa keräillään tavaraa nurkkiin ja toivottavasti vuodenvaihteen jälkeen pääsis jo aloittelemaan projektia. Meinasin tehdä tohon koppaan uuden "rungon" lattiaan, eli ensin vanhat lattiapellit ym kotelot pois ja esim 120x60x3 rhs palkit edestä taakse. Niihin on sitten helppo kiinnittää tukevasti akseleita, puskureita, konetta ja lootaa ja kaaria jne. Vai onko parempia ideoita miten koppa kuuluisi tehdä?
Tätä tullaan seuraamaan hemmetinmoisella mielenkiinnolla!
HOU! HOU!! HOU!!! Merry Christmas,
Meinasin tehdä tohon koppaan uuden "rungon" lattiaan, eli ensin vanhat lattiapellit ym kotelot pois ja esim 120x60x3 rhs palkit edestä taakse. Niihin on sitten helppo kiinnittää tukevasti akseleita, puskureita, konetta ja lootaa ja kaaria jne. Vai onko parempia ideoita miten koppa kuuluisi tehdä?
Onkos siinä ne tehtaan kohdistus tapin paikat korissa ja tekniikassa?
Niistähän vois säveltää korikumien kiinnitys pisteet
Onkos siinä ne tehtaan kohdistus tapin paikat korissa ja tekniikassa?
Niistähän vois säveltää korikumien kiinnitys pisteet
Korikumeja ei tule laisinkaan, palkit tulee osaksi lattiaa ja korvaa kaikki alkuperäiset pellit, kotelot ja jäykisteet pohjasta ja aisat edestä. Uudet lattiapellit sommitellaan sitten noiden mukaan, osa lattiapelleistä voisi tulla ruuveilla huoltojen ja korjausten helpottamiseksi.
Mites jos tekee sellaisen pohjan kuin ite rakennetuissa campereissa on ja korin yläosa sitten helmakoteloihin palkkihelma tyylillä kiinni eli koko lattia kaikkineen ovien alalaidan tasolta pois ja uus tilalle
Kiinnityksen vois varmaan toteuttaa A ja B tolppien alapäistä hitsaamalla koska sisällehhän tulee turvakaaret jotka tulee runkoon kiinni
Eli putkirunko jonka päälle mussen yläosa nostetaan
kardaani tunneli pulteilla uuteen rakennettuun runkoon kiinni
jalkotiloistahan ei liiemmin taida alaspäin tarvita luukuista päästä
Saakohan kukaan lie tosta mun aivotusten juoksusta mitään älyä :D
Mites jos tekee sellaisen pohjan kuin ite rakennetuissa campereissa on ja korin yläosa sitten helmakoteloihin palkkihelma tyylillä kiinni eli koko lattia kaikkineen ovien alalaidan tasolta pois ja uus tilalle
Kiinnityksen vois varmaan toteuttaa A ja B tolppien alapäistä hitsaamalla koska sisällehhän tulee turvakaaret jotka tulee runkoon kiinni
Eli putkirunko jonka päälle mussen yläosa nostetaan
kardaani tunneli pulteilla uuteen rakennettuun runkoon kiinni
jalkotiloistahan ei liiemmin taida alaspäin tarvita luukuista päästä
Saakohan kukaan lie tosta mun aivotusten juoksusta mitään älyä :D
Jotain tollasta mielessä juu.
Melkein lähti rojekti jo alkuun:) No ei sentään, tärkeimmät varaosat kuitenkin jo irroitettu varastotelineestä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=145136
On se iso möllikkä! Ei se noin isolta paikallaan näyttänyt... Kuollut karhunpoikanen tossa mittasuhteena, padalla leveyttä 75cm! Jossain jenkki artikkelissa olikin, että jos isolohko mahtuu väljästi, niin DOHC mahtuu jotenkuten:o
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=145137
Tehtaallakin huomattu että on hiukan ahdas, ja sitten tehty hyvin virtaava pakosarja hantin puolelle:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=145138
Samasta laitteesta lähti myös 8.8" irs perämurikka:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=145139
Taitaa suunnitelmat sen verran muuttua, että samanlainen murikka tulee molempiin päihin. Ifs etuperät on yleensä niin leveitä, ettei vetareihin jää paljoa pituutta = huono liikerata joustoissa. Tällä murikalla saa vetareihin n. 60cm pituutta joten liikerataa tukivarsiin saa aika hyvin. Koska kuvat on kivoja, niin tässä toisesta suunnasta:p
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=145140
Vielä pitäis loput johtosarjoista ja boxit ym tilpehöörit ottaa talteen raadosta. Vielä on arvoituksena tuleeko oma boxi muokattuna käyttöön vai joku esim. Megasquirt? Mega vois olla parempi, ainakin jos se M112 tohon koneen päälle joutuu:)
Perkules, mites mä en oo tämmöstä topikkia huomannu ,vannoutunut Mustang ,4x4, Ford, Mopar,Chevy ukko :D ..
Täytyy sanoa että hieno meiniki ja kansa tahtoo lisää.. rock`n roll !
Mut eihän tossa ole tila ongelmana renkaita vaan alemmas jotta kannet mahtuu :D
ja pakosarjat saa tuuletusta kun rengaskotelosta näkyy, eikä kovin moni joudu rajoittelemaan joustoja ettei pakosarjoihin ota :eek:
Perkules, mites mä en oo tämmöstä topikkia huomannu ,vannoutunut Mustang ,4x4, Ford, Mopar,Chevy ukko :D ..
Täytyy sanoa että hieno meiniki ja kansa tahtoo lisää.. rock`n roll !
Sex, Ford and Rock'N Roll, what else you need;)
Mut eihän tossa ole tila ongelmana renkaita vaan alemmas jotta kannet mahtuu :D
ja pakosarjat saa tuuletusta kun rengaskotelosta näkyy, eikä kovin moni joudu rajoittelemaan joustoja ettei pakosarjoihin ota :eek:
Kyllä se hyvin mahtuu, onhan Cobra Jet Mustissa sama kone muutenkin, ja helpottaa paljon kun tulee putkirunko, niin saa tehdä sisälokarit moottorin mukaan.
[QUOTE=ford59;1083975]Sex, Ford and Rock'N Roll, what else you need;)
Kuin aikoinaan Ford Freak pippaloissa "we are homo`s` http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=104929&start=60
[QUOTE=ford59;1083975]Sex, Ford and Rock'N Roll, what else you need;)
Kuin aikoinaan Ford Freak pippaloissa "we are homo`s` http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=104929&start=60
Freakiksi en ole koskaan ruvennut, tarkoitus on ollut jo 20v mutta aina vaan jäänyt...
Toivat äsken paketteja tohon pihalle, mistä ne tiesivät että on mun synttärit tänään:eek:
Mut niissä olikin kamalia rasvasia raudan kappaleita:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=145666
Pyörännapoja mallia HMMWV:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=145665
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=145664
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=145663
N. 12cm näyttäis napa tippuvan vetarista:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=145662
Hiukan piti heti mallailla:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=145661
Murikkaa voi varmaan tostakin vielä nostaa ylöspäin 5-10cm. Vetarit tarttis jostain löytää, että pääsis kunnolla suunnittelemaan, alkaa vaan tämän härvelin osalta olemaan viikkorahat hetkeksi aikaa tuhlattu. Oliskohan jossain mittapiirroksia H1:sen vas etu vetarista, niitä tähän kai tulee 4kpl. Sen pituus on 24, 5" mutta hieman tarkempia mittoja ja liukuvaroja tarvittaisiin.
Oivoi:( pitäis aloittaa hallin nurkan siivoominen että mahtuis poni sisälle ja pääsis lopultakin aloittelemaan. Ja se Jaren Swamp Jumperin nurkan siivous ei ole mitään tohon urakkaan verrattuna:eek:
Oivoi:( pitäis aloittaa hallin nurkan siivoominen että mahtuis poni sisälle ja pääsis lopultakin aloittelemaan. Ja se Jaren Swamp Jumperin nurkan siivous ei ole mitään tohon urakkaan verrattuna:eek:
Kuvia, en usko muuten:D:D:D:D
Ai hummeri portaalit....mielenkiintoista. Mistäs tommosia sai osteltua?
veijon-esso
02.01.2014, 14:31
Tollanen siivousurakkahan on positiivinen asia vaan... on siis onnistunut hankkimaan paljon tavaraa ja siivotessa voi esim. löytyä useita moottoripyöriä...! :D:D
Puolisen vuotta takaperin kun netistä noita boxeja etsin niin oisko halvimmat mitä löysin ollu 600$/pala. Jos oikein muistan niin tais olla ainakin kahta laatua. Olikohan hammaspyörien leveydessä eroa ja/tai välityksessä.
Kuvia, en usko muuten:D:D:D:D
No siinä!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=145667
Ovesta kun kävelee sisälle niin jos tonnepäin edes vilkasee, niin ketutus on jo valmis:( Tommonen goddamn pöytäkin pitänyt väliaikais sijoittaa tohon keräämään kaikkea psk:aa. Torpassa on remppa menossa, eli noita lautojakin löytyy joka paikasta:eek:
Tollanen siivousurakkahan on positiivinen asia vaan... on siis onnistunut hankkimaan paljon tavaraa ja siivotessa voi esim. löytyä useita moottoripyöriä...! :D:D
Eipä tuolta paljoa aarteita taida esiin kaivautua...
Voitit:D
Ja ei taida tosiaan tuolta paljon aarteita löytyä. Toi on kyl kotoisen näköistä:D kaikkea tarpeellista, mut pirun sekaisin kun ei ole "kiireessä" löytyny muutakaan paikkaa:rolleyes:
Jaa.....pitäs kai itekki lähtee taas jatkaa siivoamista.
Puolisen vuotta takaperin kun netistä noita boxeja etsin niin oisko halvimmat mitä löysin ollu 600$/pala. Jos oikein muistan niin tais olla ainakin kahta laatua. Olikohan hammaspyörien leveydessä eroa ja/tai välityksessä.
Älä etsi niin kaukaa ja kalliita;)
Noita on juu kahta mallia, näitä vanhempia 27 rihlaisia suorilla hampailla 10300 ja 10800 lbs painoisista ja uudempia 31 rihlaisia hiljaisemmilla vinohampailla 12000lbs painoisista hummeista.
Nämä vanhemmatkin "pikku"navat saa muutettua niille isommille vetareille, ja aikapaljon HC Hummer offaajat niitä upgreidaa niille. Tosin täytyy muistaa, että navoissa on 2:1 välitys, joten vetarit pääsee tasan puolet helpommalla kun suoravälitteiset.
Paljonko tuommoinen napaklunssi painaa kappale?
mitenkä muuten on paino pisteen laita jos laittaa eatonin ja portaalit ?? koko ajan nousee mutta väliäkö tuolla :D
Paljonko tuommoinen napaklunssi painaa kappale?
38kg oli mielestäni laatikoitten kyljessä
mitenkä muuten on paino pisteen laita jos laittaa eatonin ja portaalit ?? koko ajan nousee mutta väliäkö tuolla :D
Painopiste tulee väkisinkin korkealle, mutta uskoisin että jonkun verran alemmas kuitenkin kun "normaali" korotetulla maasturilla. Alustasta tulee painava, navat 38kg/kpl, paksusta putkesta tukivarret + hardox suojaukset niille ja pohjapanssarit jne. Mutta auttaa samalla mukavasti laskemaan painopistettä, vaikka kokonaispaino nouseekin. Kokoalumiininen moottori olikin yllättävän kevyen oloinen, ja se täytyy laittaa niin alas kuin mahdollista samoin kuin jakolaatikko, tankki, akku, syyläri jne. Kattelinkin jo että moottorin öljypohjassa on valmiina sopiva kolo etuperää varten, saa nekin vähän niinkuin lomittain asenneltua.
Pyörännapoja mallia HMMWV
Nyt on asiallista. Meinasinki heti sillon noista kysyä, ku ilmotit et retkukeula ja-perä tulee :)
Kuinkas tuo muun voimansiirron toteutus kun tässähän normaalisti rupeis pyörät pyöriin väärään suuntaan noilla porttaalipokseilla vai?
Nyt on asiallista. Meinasinki heti sillon noista kysyä, ku ilmotit et retkukeula ja-perä tulee :)
Näitä aattelin ittekin ensi alkuun, mutta yhden illan kuukletuksilla ei löytynyt silloin kun $1000-1800 hintaisia uusia napoja joten asia unohtui silloin. Sitten joku älläsi ajatuksen taas päähän ja saksasta löytyin muutaman kuukle illan jälkeen nämä edullisesti:)
Kuinkas tuo muun voimansiirron toteutus kun tässähän normaalisti rupeis pyörät pyöriin väärään suuntaan noilla porttaalipokseilla vai?
Noi pyörimissuunnat on ajatuksissa ratkastu siten että etupäähän tulee 8.8 irs oikein päin, eli yläpuoli ylöspäin ja takapäähän samanlainen murikka väärinpäin eli vatsa ylöspäin. Näillä eväillä etuvetarit pyörisi eteenpäin ja takavetarit taaksepäin:eek: Siihen lisätään G mersusta jakolaatikko joka kääntää etukardaanin pyörimissuunnan toisinpäin, eli kaikki vetarit peruuttaa, ja pyörät menee eteenpäin. Tällä järjestelyllä ei etuperästäkään tule heikompi, koska luontainen suunta säilyy rattaissa. Takaperän voitelua pitää tarkkailla että öljy riittää laakereihin ja ehkä ylitäyttää tai tehdä jotkin heittäjät lautaspyörään, ja tietenkin huohotin täytyy siirtää toiselle puolelle.
Tolla järjestelyllä on helppo käyttää Lincolnin 4r70w laatikkoakin välikardaanilla, joka tosin manuaalikoneistolla muuttuu 3 pykäläiseksi, mutta eiköhän se riitä tähän käyttöön:)
Ymmärsiköhän tosta kukaan mitään? kaikkia aivoituksia on välillä niin vaikea muuttaa ymmärrettäväksi tekstiksi?
PYYDÄMME YLEISÖ VIHJEITÄ:
Isoja raidetangon päitä hakusessa! Hummeriin ei rt-päitä saa tarvikkeena ja uudet maksaa kohtalaisesti, joten hakusessa noihin kartioihin sopivat traktorin, pakun, kuorkin jne nivelet.
Kääntövarsi on 27mm paksu ja reikä on isommalta puolelta 20,5mm ja pienemmältä 16.6mm. Oliskohan jollain kirja jossa olis mittoja tai sattuiskohan jollain olla mauseri ja sopiva nivel jo käsissä? Joku viisas voisi laskea mikä kulma tai suhde kartiossa on kun kapenee 3,9mm 27mm matkalla.
MOOG problem maker kirjan kahlasin läpi ja amerikan nivelistä lähelle menivät vain 91-03 chevy c3500 jäykkä etu akselisen 2wd:n nivelet ja Ford ja Dodge isojen kuorkkien jotkut nivelet. Eli näitäkään ei ihan joka naapurilla ole sovitettavaksi antaa.
Ite menisin napa kainalossa käymään Farmilaitteessa. :)
Jos sopivia ei löydy niin laita uniballit kun ei vissiin tuu kilpiin. Tarvii kyl varmaan täyttää ja porata uudet reiät. Sitte kyl voi jo kalvaa uudet kartiot jos haluu käyttää raidepäitä.
Jos sopivia ei löydy niin laita uniballit kun ei vissiin tuu kilpiin. Tarvii kyl varmaan täyttää ja porata uudet reiät. Sitte kyl voi jo kalvaa uudet kartiot jos haluu käyttää raidepäitä.
Uniballit olis yksi hyvä ratkaisu. Eilen yöllä surffailin ja löysin Casen päitä, joiden kartiota pikkasen sorvaamalla jyrkemmäksi sais sopivat ja varmaan riittävän vahvat päät.
Löytyi muuten tuollainen näppärä mittataulukko luettelokin, mutta en tiedä myykö kukaan tota merkkiä suomessa:
www.frap-oem.com/detail.aspx?start=1&tab=Teste+sterzo+femmina&lang=en
Äiti mul on kylmä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=147120
Ei tainnu mamu-musti tietää mihin joutuu kun pääsee suomeen!
Viikko sitten ripustin takavalot ja puskurin nahkan roikkumaan, ettei ole niin luurankomainen näky.
No joo, sitten asiaan. Kauan toi urakka vei, mutta nyt olis konilla puhdas pilttuu missä saa rauhassa odottaa teurastusta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=147121
Vielä täytyy hiukan tavaroita kantaa muihin varastoihin, mutta eiköhän tossa mahdu jo aloittelemaan. Alkuun varmaa lasit ja muut herkät osat veke ja varastoihin ja sitten lattiapellit ja keulasta apurungot jne ylimääräisyydet pois. Runkopalkeiksi tilasin 120x60x3 putkipalkkia pari pötköä, josta pitäis viikonloppuna alkaa runkoa veistelemään.
Onkos tossa alla muuten lajitelma varapyöriä?
Onkos tossa alla muuten lajitelma varapyöriä?
Jotain nurkista kerättyjä romuja alla.
Hiukan kävin haaveilemassa, ennenkuin korin purku alkaa. Runkoa varten hahmottelin akseliväliä.
Tässä alkuperäinen n. 2570mm:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=147247
Ei oikein sovi silmään, näyttää pikkuautolta mikä kompastuu ensimmäiseen kuoppaan.
Tässä 2750mm, näyttää paljon paremmalta:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=147248
Kuvassa mustalla teipillä hahmoteltu jotain pyöränaukkojen mahdollisia leikkauksia. Renkaiden alla pattingit demonstroimassa tulevia renkaita (37") jotka siis 51mm suuremmat joka suuntaan kun nämä 33" testikummit. Tolla akselivälillä ylitykset olisi noin 40cm takana ja 50cm edessä, eli niitä on ihan riittävästi vielä omiin tarpeisiin! On tossa akselivälissä sekin hyöty että jos alkaa rialittamaan niin pakkipisteet on pienimmät mitä voi saada:) Ei toikaan vielä ihan sopusuhtaiselta näytä, mutta eiköhän se siitä muutu sopivaksi kun saa oikean kokoiset pyörät ja lokarin kaaret ja puskurit tms. Voi olla että maanvara nousee vielä tuosta 55cm:ästä mutta se jää nähtäväksi, kun saa akselit ensin tehtyä.
Tää on kyllä joka suuntaan niin paljon pervompi proggis, et pakko nostaa peukut ylös!
Näyttää omaan silmään liian matalalta ehkä joku 20-30cm lisää korkeutta niin olisi sopusuhtaisemman oloinen kuvissa
Orkkis akseli välillä oli paremman näköinen ehkä "automaisempi"
Näyttää omaan silmään liian matalalta ehkä joku 20-30cm lisää korkeutta niin olisi sopusuhtaisemman oloinen kuvissa
Orkkis akseli välillä oli paremman näköinen ehkä "automaisempi"
Tosta varmaan nousee vielä hiukan, mutta ei kymmenia senttejä. Nyt helman alla on 55cm tilaa ja pohjasta saa ihan suoran ja tasaisen jolla voi liukua jos maha ottaa kiinni.
Kuva hämää tota pyörien paikkaa aikapaljon, kun pyörät on auton vierellä, eikä alla pyörän aukoissa. Luonnossa toi on paljon sopusuhtaisempi. Ja toiseksi noita ylityksiä pitää yrittää nipistellä niin paljon kun mahdollista ettei kokoaikaa roiku puskurien varassa.
Tuli tuossa tänään kylillä vastaan kilvissä oleva Vette, niin heti jotenkin kävi tämä projekti mielessä. :)
Tuli tuossa tänään kylillä vastaan kilvissä oleva Vette, niin heti jotenkin kävi tämä projekti mielessä. :)
Jaa, pitäiskö tämäkin ajaa sitten konttorin kautta kun joskus valmistuu;)
Rungon suunnittelutyöt alkoivat:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=147521
Jakarikin löytyi juuri oikeaan aikaan, niin sai sillekin paikkaa suunnitella. Minkäs moiset kumitallat noissa jakareissa on ollut rungon kiinnityksissä alunperin?
Kauniisti etumurikka ja öljypohja sopivat päällekäin, muodot sopivat täydellisesti yhteen:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=147522
Perämurikka tulee n.5cm tosta vielä taaksepäin, mutta kannatustekninen parru esti tossavaiheessa sen.
Tää on kyllä joka suuntaan niin paljon pervompi proggis, et pakko nostaa peukut ylös!
Samaa mieltä Viipon kanssa. Luulin ensin, että tuo offi-musse on vaan vitsi.
Mutta ei helvetti, kyllä se tosissaan näyttää olevan. :D
tollanen keulaan ja kaaret ympärille
http://media.moddb.com/cache/images/mods/1/9/8357/thumb_620x2000/Mustang_black_2.jpg
eikä värityskään olisi kovin hankala toteuttaa ;)
tulee siittä komee MUSTAKANKI :cool::cool::cool:
Samaa mieltä Viipon kanssa. Luulin ensin, että tuo offi-musse on vaan vitsi.
Mutta ei helvetti, kyllä se tosissaan näyttää olevan. :D
Olet kyllä siinä mielessä ollut alusta asti oikeassa, että kyllä se melko vitsiä on mitä täällä touhutaan:D Kahtotaan ny mitä saadaan aikaan:)
tollanen keulaan ja kaaret ympärille
eikä värityskään olisi kovin hankala toteuttaa ;)
tulee siittä komee MUSTAKANKI :cool::cool::cool:
Pakko myöntää että toi väritys on ehkä tähän astisista ehdotuksista paras, vaikkei sisua45: sen vaaleenpunasissakaan varsinaisesti mitään vikaa olekaa, ehkä ei kuitenkaan mun juttu:o
Puskurit ois tarkoitus tehdä niin että kestää ilman nautarautojakin, vaikka voishan siinä olla hyvinkin tommonen naamaa suojaamassa.
Minä kyllä yleensä ajan niin rauhallisesti ja autoa varoen :rolleyes:
Tänään lähti laaserileikkuuseen eturungon poikkipalkkien kuvat, joihin tulee tukivarret, perämurikka ja etujarrut kiinni. Jospa loppuviikosta ehtisi hiukan jo tekemään jotain eikä vaan haaveilisi, niinkuin tähän saakka:(.
Iso peukku tälle:) Toiset ne osaa ja saa aikaseksi...;)
Opan kanssa nähtiin tämäkin projekti livenä :) Hieno laite tulee! Kiitos vielä meidän käikäleistä!
Opan kanssa nähtiin tämäkin projekti livenä :) Hieno laite tulee! Kiitos vielä meidän käikäleistä!
Kiva kun kävitte:) Meinasit ettei noi pahvikiinnikkeet kestä, niin tein tosta murikan takakiinnikkeestä ihan teippivahvistetun HD mallin;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=147720
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=147714
Miksi toi kuva kääntyy kokoajan kyljelleen, vaikka millailla Kääntelee?
Niin, tossa on jo ylä ja alatukivarsien kiinnitys paikat hahmottumassa ja hakemassa paikkaa. Noi 4mm pellit hitsataan yhteen 80mm kaistaleella, jolloin pitäisi olla aika vahva kotelorakenne. Kevennysreiät jne. Tehdään myöhemmin, kun ohjaussylinterit ja muut kilkkeet hakevat paikkansa. Vielä mietityttää uskaltaako perää pistää etupäästä suoraan kiinni 4mm levyyn ( valkoset pahvimallit kuvassa) ettei se murra alumiinikoppaa mahdollisessa rungon elämisessä. Joustaahan 80mm pitkät levykorvat kierto suuntaan hiukan, ja toiseen päähän olis tulossa jäykästä kumimatosta tassut että antaa edes hiukan periksi jos tarvii. Eikös tossa perässä suurimmat voimat tule poikittaisesta kiertoliikkeestä, vetareiden suuntaan, vaiko pitkittäisesti kartaanin suuntaan:confused:
Lehtijousen pusla antais varmaan sopivasti eloa
noi paffi mallit muuttaa vaan ylös tai alas osoittaviksi ja pusla kotelorakenteeseen hitsaamalla tai sit ovaaleilla rei´llä niin korkeutta sais säädeltyä tarpeen vaatimuksiin
Eipä oo tapahtunut paljookaan, hiukan sain ohimennen näperrettyä tukivarsien heloja alkuun, sisäholkkeja tarvitaan kohta linjaamaan tukivarsien kiinnikkeet oikeisiin kohtiin.
Vanha kunnon nykytinyk saha pääsi osallistumaan urakkaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=148518
Siinä killittää helan holkki poikineen suoraksi sorvauksen jälkeen, yksi on jo paikalla fiilistelemässä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=148519
Huomasin tossa kun ulkoholkkeja sorvaskelin, että tuli sitten tehtyä ne sylinteriputkesta, mutta siinä vaiheessa ne oli jo pikku paloina, putki oli sisältä 10cm päästä ruosteessa, ettei hoonausjälkiä erottanut. Olishan siitä voinu vaikka ohjaussylkynkin tehdä...
Huomenna pulttikauppaan hakemaan kourallinen M16 10.9 pultteja ja metallilukkomutuja. Saiskohan jostain 16mm prikkoja joissa on karhennus tai hampaat toisella puolella niinkuin jossain fillareiden prikoissa on. Pysyis pyöräkulmat paremmin siinä missä pitääkin.
Nylon holkkeja pitäis alkaa kanssa urakoimaan holkkien väliin, onneksi niitä menee vaan 32kpl noihin... Vai olikos jotain parempaa tavaraa tuohon helakäyttöön kun nylon?
temmi_hoo
05.02.2014, 07:47
Nylon holkkeja pitäis alkaa kanssa urakoimaan holkkien väliin, onneksi niitä menee vaan 32kpl noihin... Vai olikos jotain parempaa tavaraa tuohon helakäyttöön kun nylon?
Tätäpä en ole itse kokeillut, mutta vaikuttais houkuttevalta valaa ja paistaa kumia sinne väliin: http://www.timohapponen.net/kumi/
Kaveri on kirjottanu todella asiantuntevasti useastakin restaurointiteknisestä aiheesta, joten varmaan tossa kumiosien itse valmistamisessa on vinhaa perää.
Jos tää ei kiinnosta, niin sitten nylonista sorvaamaan ja puskemaan, tai ehkä uretaanista, jos sattuis kumikaupasta löytymään sopivan jäykkyistä.
hiluvitkutin
05.02.2014, 09:36
jos muovista teet ni älä nylonista, se imee vettä ja turpoo. pommi muovi parempi.
kysy pulttikaupasta tämmösiä http://www.nord-lock.com/fi/
jos muovista teet ni älä nylonista, se imee vettä ja turpoo. pommi muovi parempi.
kysy pulttikaupasta tämmösiä http://www.nord-lock.com/fi/
juu pommi on hyvä sitä on jopa mukava sorvata,se ei vaan anna periks juuri yhtään (mä käytän sitä putkentaivutus koneen työkaluissa) vulkanointi kumi olis minusta paras.
noi nord-lock prikat ei oikein sitten tykkää jos joutuu monta kertaa ampumaan auki ja kiinni pyssyllä ;)
Nordlockit juuri ostinkin pulttien kaveriksi, puolikas semmonen pultin ja mutun alle lisäämään kitkaa jotta pultti ja hela pysyy paikallaan soikeassa reiässä. Varsinaista pultin lukitusta tässä ei haeta, lukkumutu ja lukite hoitaa kyllä sen.
Kumin vulkanointi onnistuisi helpostikin ex työmaan kautta, mutta luulen että kumi ei kestä liikeratoja joita tukivarsiin haaveilen. Varsinaista joustoa ei heloihin tarvitse saadakaan kun liike on pelkkää ylös-alas kiertoliikettä kolmiotukivarsissa, tosin sopiva jousto voisi auttaa rakenteita kestämään iskuja paremmin. Pitänee raapustella joku piirustus heloista ja kysästä, mitä uretaanipajat ottaisivat semmoisten tekemisestä. Jossain askarteluliikkeessä oli valu-uretaania myynnissäkin, mutta onkohan se ihan kunnollista tähän hommaan?
veijon-esso
06.02.2014, 09:02
Jossain askarteluliikkeessä oli valu-uretaania myynnissäkin, mutta onkohan se ihan kunnollista tähän hommaan?
Jenkkeissä joku seppä kans valoi itte ursupuslaa johonkin jakaritukivarsi sovellukseen.
http://www.pirate4x4.com/forum/chevy/972461-bror-k20-buildup-3.html
viestista 58 eteenpäin. Tosta vois löytyä jotain ideaa. Askarteluliikkeen kama voi olla hyvää tai ei, mutta voi olla turhan pienissä erissä jolloin kilohinta nousee pilviin.
_kekkula_
06.02.2014, 11:55
Taisit jo hommata nord lockit mutta tälläsiä ehkä tarkoitit.
Me käytetään töissä tälläsiä ja on kyllä kätetviä ja ei lipsu.
Jostai tarvike kaupasta ne tulee automatik hyllyyn.
Ei mee miksikään vaikka aukoo monta kertaa.
http://www.ottawaprices.ca/OttawaWebProductImages/2011_12/2081/2081-20111222-1429-39725-H-Paulin-5-16-18-Tensilock-Nut.jpg
http://www.fasten.it/allegati_richieste/918_2130_918.jpg
http://www.hihnatekniikka.fi/index.html
Nuo vois saada kumia helojen väliin....
Jenkkeissä joku seppä kans valoi itte ursupuslaa johonkin jakaritukivarsi sovellukseen.
http://www.pirate4x4.com/forum/chevy/972461-bror-k20-buildup-3html
viestista 58 eteenpäin. Tosta vois löytyä jotain ideaa. Askarteluliikkeen kama voi olla hyvää tai ei, mutta voi olla turhan pienissä erissä jolloin kilohinta nousee pilviin.
Toi oli hyvä linkki! Asiaan täytyy perehtyä! Eikä näytä aineet mahdottomasti saksanmaalla maksavan. Yhteen firmaan lähti jo tarjouskysely helojen teosta, kiitos palstalaisen vinkin:) katsotaan mikä on tuomio. Pienestä hintaerosta ei kannata niitä itse alkaa valelemaan, aikaa siinä menee kuitenkin paljon.
Taisit jo hommata nord lockit mutta tälläsiä ehkä tarkoitit.
Me käytetään töissä tälläsiä ja on kyllä kätetviä ja ei lipsu.
Jostai tarvike kaupasta ne tulee automatik hyllyyn.
Ei mee miksikään vaikka aukoo monta kertaa.
http://www.ottawaprices.ca/OttawaWebProductImages/2011_12/2081/2081-20111222-1429-39725-H-Paulin-5-16-18-Tensilock-Nut.jpg
http://www.fasten.it/allegati_richieste/918_2130_918.jpg
Tollasia laippa pultteja ja mutuja kanssa ajattelin, olisivat olleet siistimmän näköisiäkin kun tavalliset "tarvike" pultit ja mutterit, ei ikävä kyllä tullut pulttikaupassa noi juuri silloin mieleen.
http://www.hihnatekniikka.fi/index.html
Nuo vois saada kumia helojen väliin....
Voisi tuoltakin kysäistä jos ei ala ekasta paikasta kuulumaan.
Nordlockit juuri ostinkin pulttien kaveriksi, puolikas semmonen pultin ja mutun alle lisäämään kitkaa jotta pultti ja hela pysyy paikallaan soikeassa reiässä. Varsinaista pultin lukitusta tässä ei haeta, lukkumutu ja lukite hoitaa kyllä sen.
Olisko noiden tarkoitus pysyä paikallaan myös silloin kun ihan oikeasti ajetaan?
Olisko noiden tarkoitus pysyä paikallaan myös silloin kun ihan oikeasti ajetaan?
Toivomus olisi että pysyisivät siinä mihin pistetään, käytäntö on sitten eri asia:) Sen takia sisäholkitkin tein noin järeästä tavarasta että pultit voi kiristää kunnolla kiinni. Taulukot antaa m16 10.9 pulteille 250-310 nm momenttia. Jos alkaa liikkumaan, niin pitää tehdä säädettävät lukituslevyt niihin.
Moi, mielenkiinnolla seuraan tätä projektia.
Tuli mieleen että, hammastus puolikkaassa nordlockissa taitaa olla just väärinpäin kuin laippamuttereissa yleensä. Jos pääsee liikkumaan niin tulee myös löystymään.
Veikkaan että tarviit ne säädettävät lukituslevyt.;)
Moi, mielenkiinnolla seuraan tätä projektia.
Tuli mieleen että, hammastus puolikkaassa nordlockissa taitaa olla just väärinpäin kuin laippamuttereissa yleensä. Jos pääsee liikkumaan niin tulee myös löystymään.
Veikkaan että tarviit ne säädettävät lukituslevyt.;)
On se hyvä, jos edes joku viitsii lueskella mitä koetan turailla:)
Testimielessä kiristin kiintolenkillä ilman virnistystä yhden pultin nordlocikn puolikkaat väleissä, ja kyllä ne kynsiintuntuvat jäljet teki levyyn. Saattaisivat purra riittävästi kun kiristää piukkaan, mutta katsotaan jääkö lukituslevyt kaivertamaan mieltä...
No hiukan eteni tänään. Etuperän kiinnityksiä heppailin ja hahmottelin:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=148785
Tossa se roikkuu jo ihan itte, toi palkki boxataan vielä koteloksi sitten kun saumat saa lopullisesti hitsata kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=148786
Etukiinnitys tuli kiinteäksi ja takatuennan kumit vaihtuu vielä jäykkiin, hyvin vähän joustaviin kiekkoihin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=148787
Sitte moottoria päälle sovitukseen:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=148788
Ahdasta on, mutta eihän tästä mitään tila-autoa ole tulossakaan:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=148789
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=148790
Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeitä sitten seuraavaksi suunnittelemaan.
Jarrulevyt tuli postissa, ja niille pitäisi laippoja alkaa tekemään vetarin nysiin perän kylkeen ja sitten satulalle kiinnikerautaa. Tää on taas tämmösiä rojekteja että täytyy närppiä vähän sieltä sun täältä, eikä mitään varsinaista valmista tule pitkään aikaan. Pitäis melkeen päästä koeajamaan ennenkuin uskaltaa kaikki saumat hitsata kiinni, kuitenkin tulee muutoksia vielä jo asennettuihin osiin.
Tällänen konsepti löyty;) (http://www.virtualmodels.org/photoshop-chops/ford/mustang-baja)
Tällänen konsepti löyty;) (http://www.virtualmodels.org/photoshop-chops/ford/mustang-baja)
No perhana:) aikas style laite! Tosta saa hiukan käsitystä mittasuhteista ja loppuilmeestä, vaikka onkin vaan kuva ja uudempaa mallia:rolleyes:
Tommonen oli Floridassa täs kerran..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=232&pictureid=150726
Tommonen oli Floridassa täs kerran...
Katos, näitähän alkaa löytymään jo joka kadun kulmasta :D
Eihän tämä mikään uusi idea ole, ensimmäiset nelikko musset on tehty jo 1965:
http://bangshift.com/general-news/amazing-find-an-all-wheel-drive-1965-mustang-built-in-1965/
Tämä miun nelikko ei olekaan edistynyt oikein mihinkään :o Työkiireet ja rahapula pitänyt sormet siitä erossa aika tehokkaasti. Jotain pikku osasia on saatu haalittua, tärkein tietenkin Heinimaan krossista Muulin voittama irroitettava ratin keskiö! Sen ympärille on hyvä alkaa ohjaamoa joskus suunnittelemaan. Vetareita ja ylä- ja alapalloja pitäisi alkaa hankkimaan että pääsisi tukivarsia hahmottelemaan, niin alkaisi runko hiukan näyttämään auton osalta.
veijon-esso
21.03.2014, 10:48
Mitäs tälle kuuluu? laitetaan motivaatioks linkki vähän samanhenkiseen foord henkilöauto offaus krossaus projektiin..!
http://www.pirate4x4.com/forum/general-4x4-discussion/1666081-pinto-bouncer.html
Mitäs tälle kuuluu? laitetaan motivaatioks linkki vähän samanhenkiseen foord henkilöauto offaus krossaus projektiin..!
http://www.pirate4x4.com/forum/general-4x4-discussion/1666081-pinto-bouncer.html
Melko style pinto!
Osia ja tarvikkeita keräillään nurkkiin ja suunnitelu osasto on töissä 24/7, vielä kun kokoonpanolinja ehtisi töihin niin jotain tapahtuisikin :D
Nyttenkin äijä vaan kiukuttelee tuvassa ja kiroaa flussaa joka päällä, eikä tee mitään hyödyllistä harrastuksen eteen :o
Toiseenkin päähän tuli sentään jarrulevyt äsken postin mukana, mut ei jaksa lähteä sorvaamaan laippoja niille :(
Joku kyseli päivityksiä tähän. Se on harvinaisen helppo homma, puolen vuoden aikana tapahtunutta edistystä: Ei mitään!
Ei tätä kuitenkaan unohdettu ole, hiukan on sentään saatu tavaroita kerättyä.
Vanteet tähän, kuten Muuliinkin kävin juuri noutamassa kotiin ja mukana tuli kasa HMMWV:n vetareita:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=158094
Piti hiukan sovittaa että onko varmasti sama pulttijako, ja onhan se. On muuten todella surkean kokoiset jarrulevyt yli 4600kg:n Hummerissa :eek: Tosin napavälityshän tehostaa jarruja 2:1 suhteessa. Noihin pitää varmaan porailla hiukan jäähdytys- ja kuranpoistoreikiä, tulevat kuitenkin aika lämpimään paikkaan pohjapanssareiden sisälle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=158095
Saako käsijarru muuten olla hydraulinen vai vaaditaanko mekaaninen käppäri jossainpäin maailmaa? Jarrusatula ehdokkaita on kovasti mietitty ja vaijerikässäriä en tee ellei jotkut säännöt jossain sitä edellytä. Vaihteistosta löytyy kuitenkin parkkilukko, joten pitempiaikaisesti ei käsijarrun varaan tarvi muutenkaan autoa jättää. Mielellään autosta koittaisi tehdä sellaisen että mahdollisimman monet säännöt täyttyy, joten olisi helppo lähteä kauemmaksikin jos tilaisuus tulee.
Lopuksi vielä kuvatus tulevista kardaanin laipoista ja laippa-aihioista joilla GKN 100mm CV-nivelet yritetään saada kiinni vaihteistoon, jakolaatikkoon ja periin. Uteliaisuudesta koitan miten tasanopeus kuulanivelet toimii tällaisessa härvelissä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=158096
Hiukan sellainen olo ettei tämä ihan lähiaikoina paljoa tule edistymään, mutta jos syksyllä saisi rykäistyä tätäkin jo eteenpäin. Jatketaan rauhassa tarvikkeiden hankintaa siihen saakka :)
Tee molemmat, vaijeri- ja hydraulikässäri? Jos tulee levy kardaanille niin joku Vw konsernin takasatula sille jossa on optiot molemmille.
Tee molemmat, vaijeri- ja hydraulikässäri? Jos tulee levy kardaanille niin joku Vw konsernin takasatula sille jossa on optiot molemmille.
Käsijarru tulee hydraulisesti takasatuloihin, voisihan sinne varmuuden vuoksi laittaa käsijarrulliset satulat jos mekaanista jossain kuitenkin vaaditaan.
Noniin, syksy meni ja vuodenvaihdekin tais jo mennä.. Mutta eihän me vielä luovuteta :D
Hiukan amerikan herkkuja tuli taas haalittua, toiseen päähän navat:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=169585
Purettu oikein kauniisti pillillä ja lekalla. Tohon reikään pitäis vetari tökätä, mutta näyttää kovin ahtaalta :eek: On vissiin navat ollut purkamisen jälkeen parissa sand stormissa? Olis nyt sitten poltettu se vetarikin poikki että olis pysynyt hiekat ulkopuolella (ja mää olisin saanut varaosa murroksen) :mad:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=169586
Ei onneksi ollut paska mennyt pikkuratasta pidemmälle, eikä kosteudesta näkynyt merkkejä, eli ehkä näistä vielä tiskaamalla saadaan toimivat. Ikävä yllätys oli ettei nämä olleet vahingossa H1 Alpha:n vinohampaiset boxit vaan tavalliset suorahampaiset :o
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=169587
Raidetangon päiksi meinasin 7/8 uniballeja mutta napojen mukana tuli orkkis RT-päitä jotka vaikuttaa melko jytyiltä ja liikerata on iso. Saattaisivat nuokin kestää, kuvassa vertailunvuoksi F250:sen vastaava:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6365&pictureid=169588
Taas olisi kauhea rakenteluinto päällä mutta kun kaikkea puuhaa on liikaa jne..jne.. plus tekosyyt siihen päälle niin.. Ehkäpä jo kohta sais jotain aikaiseksikin:rolleyes:
J0hannes
05.09.2016, 14:13
Mitäs tälle kuuluu?
Mitäs tälle kuuluu?
Melko hiljaista on ollut. Perheen lisäys ja monta väliprojektia on syönyt Musselta aikaa. Eiköhän se taas aikanaan jatku...