PDA

View Full Version : ongelmia kodin elektroniikan kanssa

ärjy
20.11.2013, 12:09
Arvelin avata tämmöisen threadin jossa voisi käsitellä ongelmia elektroniikan kanssa. Esim. Oma ongelma on tuon lättytelkkarin kanssa. Muuton jälkeen rupesi pitämään pirunmoista jurinaa, oon kokeillu ottaa laitteet irti, ei auta. Äänet nollaan, ei auta. Ainoa mikä auttaa on että taivuttaa telkkaria eteenpäin, ääni vaimenee.. kannattaakohan tuota korjauttaa vai tilaanko uuden suoraan.. ps: olen itse huonokuuloinen ja silti tuo ärsyttää, mahtaa nuita muita perheenjäseniä ketuttaa... heh.
Nii ja vielä lisäksi että tuo on 42" lcd screeni jotain 3vuotta vanha art mito.

Nostokurki
20.11.2013, 12:37
Arvelin avata tämmöisen threadin jossa voisi käsitellä ongelmia elektroniikan kanssa. Esim. Oma ongelma on tuon lättytelkkarin kanssa. Muuton jälkeen rupesi pitämään pirunmoista jurinaa, oon kokeillu ottaa laitteet irti, ei auta. Äänet nollaan, ei auta. Ainoa mikä auttaa on että taivuttaa telkkaria eteenpäin, ääni vaimenee.. kannattaakohan tuota korjauttaa vai tilaanko uuden suoraan.. ps: olen itse huonokuuloinen ja silti tuo ärsyttää, mahtaa nuita muita perheenjäseniä ketuttaa... heh.
Nii ja vielä lisäksi että tuo on 42" lcd screeni jotain 3vuotta vanha art mito.

Koitappa laittaa jotain solumuovia tms pehmeätä alle, loppuuko jurina?

ärjy
20.11.2013, 13:02
Koitappa laittaa jotain solumuovia tms pehmeätä alle, loppuuko jurina?

Ei auttanut. Mut nyt ku sitä nosteli ja siirteli nii se ääni vaimeni.. pitää käydä nu ruuvit läpi ettei ole löysällä..

Alfh
20.11.2013, 21:15
Kokeiles piruuttasi nostaa valoisuutta (brightness) siitä ja kontrastia ehkä myös lähelle maksimia.
Itsellä alkoi näyttö resonoimaan pirusti, loppui aina vähäksi aikaa kun paineli kuorta ja ajan mittaan meteli vaan kasvoi. Loppui kun nostin nuo säädöt korkealle.

khonkonen
20.11.2013, 21:17
Kokeile kääntää telkkarin pistotulppa toisinpäin pistorasiassa.

ärjy
20.11.2013, 22:11
Kokeiles piruuttasi nostaa valoisuutta (brightness) siitä ja kontrastia ehkä myös lähelle maksimia.
Itsellä alkoi näyttö resonoimaan pirusti, loppui aina vähäksi aikaa kun paineli kuorta ja ajan mittaan meteli vaan kasvoi. Loppui kun nostin nuo säädöt korkealle.

Ei vaikuttanut. ääni jatkui samanmoisena..

ärjy
20.11.2013, 22:14

Kokeile kääntää telkkarin pistotulppa toisinpäin pistorasiassa.

Tätäkin kokeilin, ei myöskään vaikutusta.. eihän antennijohdon pituudella ole kaapelissa merkitystä? On kymmenen metriä rullalla tuossa ku en lyhempää löytänyt.. jaa samalla laillahan tuo pörisee vaikka vetäsee pistokkeen irti..

Häänrik
21.11.2013, 00:31
Tätäkin kokeilin, ei myöskään vaikutusta.. eihän antennijohdon pituudella ole kaapelissa merkitystä? On kymmenen metriä rullalla tuossa ku en lyhempää löytänyt.. jaa samalla laillahan tuo pörisee vaikka vetäsee pistokkeen irti.. Osta uus ja myy se juriseva mulle :D

Nikuzai
21.11.2013, 01:00
Pakko kysyä, et mitä siellä vois olla jurisevaa vai oisko muutossa lähtenyt pölyt osittain tuulettimesta ja nyt ravistaa pyöriessään

Se kyllä vähän viittaisi siihen kallistelemalla muuttuvaan taajuuteen kannattaa kokeilla puhaltaa ritilöistä sisälle jos se muuttuu niin sitten huoltoon putsaukseen

ärjy
21.11.2013, 09:06
Pakko kysyä, et mitä siellä vois olla jurisevaa vai oisko muutossa lähtenyt pölyt osittain tuulettimesta ja nyt ravistaa pyöriessään

Se kyllä vähän viittaisi siihen kallistelemalla muuttuvaan taajuuteen kannattaa kokeilla puhaltaa ritilöistä sisälle jos se muuttuu niin sitten huoltoon putsaukseen

Siis tuo kallistus pitää tehdä voimalla., jalustaan kohti painaen. Silloin vaimenee se jurina... ei kyllä pelkkä tuuletin anna tuommoista ääntä..

pimeämies
21.11.2013, 09:15
osaisko joku sanoa minkä takia ei blu-ray soitin enää tunnista blu-ray levyjä?

ärjy
21.11.2013, 09:50
osaisko joku sanoa minkä takia ei blu-ray soitin enää tunnista blu-ray levyjä?

Ootko kokeillut resetoida sitä? Joissakin vehkeissä on tehdasasetusten palautus..

pahvi_
21.11.2013, 10:00

Eikö tässä kysymyksen esittäjä jo kysellyt et mikähän olisi. Tuskin sillon tietää mikä siellä vois olla!

pimeämies
21.11.2013, 11:21
Ootko kokeillut resetoida sitä? Joissakin vehkeissä on tehdasasetusten palautus..
palautin tehas asetukset ja latasin uuden päivityksen ei auttanut mitään ja takuu huoltoon en lähetä kun on ruotsin puolella ja luki että joutuu itse kustantaa kaikki kulut

Sami89
21.11.2013, 11:35
palautin tehas asetukset ja latasin uuden päivityksen ei auttanut mitään ja takuu huoltoon en lähetä kun on ruotsin puolella ja luki että joutuu itse kustantaa kaikki kulut

Mikäs takuu se on jos itte pitää maksaa?:eek:

sos
21.11.2013, 11:51
Mikäs takuu se on jos itte pitää maksaa?:eek:

Alussa lukee, että 3vuotta vanha, ni tuski takuu voimassa ja oletan, että takuuhuollolla tarkoittaa valtuutettua merkki huoltoa.
Voihan sen kiikuttaa milöe tahansa paikalliselle pien elektroniikka korjaamolle

pimeämies
21.11.2013, 12:57
tuote ostetu cdon.com sinne ei ole ees puhelin numeroa ja s-postilla pitää ottaa yhteyttä. huoto näytti olevan malmössä ei kannata ikinä sieltä mitään ostaa

pahvi_
21.11.2013, 17:50
Siule ei tuu kuluja jos takuu hommina menee. Joutuu vaan ite hoitaa lähetyksen ja menee aikaa hiukka pidempään. Mut kyllä ne s-postiin vastaa.
Miekii joskus säikähdin ku ei ollu puhelimella mahollista valittaa :)

sos
21.11.2013, 18:15
Philipsillä se hyvä puoli että tulevat takuu korjaamaan kotia, ja asuksen tabletin tuli dhl hakemaan kotoa

Juippa
21.11.2013, 18:57
tuote ostetu cdon.com sinne ei ole ees puhelin numeroa ja s-postilla pitää ottaa yhteyttä. huoto näytti olevan malmössä ei kannata ikinä sieltä mitään ostaa

Mä säin kans joskus vääntää rikkinäisten cd-lebyjen kanssa(menny kannet ja pahvit paskaks postissa). Kesti kauan ennen kui sain rahat takas.

Entinen duunikaveri taas ei saanu ikinä rahojaan pinskun soittimesta jonka lähetti takuukorjattavaksi. Ei tullu fyrkkaa eikä soitinta! :eek:

Itsekkään en suosittele kyseistä firjaa jos haluu varmistua takuun toimivuudesta. Ja vaikka noi sais kauheen riidan ja monen kuukauden päätteeksi korvattua, ei kukaan korvaa sitä mielipahaa ja aikaa mikä tohon valittamiseen menee. Se on just se pieni extra raha ku menee hyvään asiakaspalveluun kun ei juokse aina halvimman hinnan perässä.

Levyjä tilaillu levykauppa-x puljusta ja palvelu on aina ollut loistavaa!

lavanelikko
21.11.2013, 19:17
Mä säin kans joskus vääntää rikkinäisten cd-lebyjen kanssa(menny kannet ja pahvit paskaks postissa). Kesti kauan ennen kui sain rahat takas.

Entinen duunikaveri taas ei saanu ikinä rahojaan pinskun soittimesta jonka lähetti takuukorjattavaksi. Ei tullu fyrkkaa eikä soitinta! :eek:

Itsekkään en suosittele kyseistä firjaa jos haluu varmistua takuun toimivuudesta. Ja vaikka noi sais kauheen riidan ja monen kuukauden päätteeksi korvattua, ei kukaan korvaa sitä mielipahaa ja aikaa mikä tohon valittamiseen menee. Se on just se pieni extra raha ku menee hyvään asiakaspalveluun kun ei juokse aina halvimman hinnan perässä.

Levyjä tilaillu levykauppa-x puljusta ja palvelu on aina ollut loistavaa!

Täältäkin ääni X:lle.

Nikuzai
21.11.2013, 20:02
asuksen tabletin tuli dhl hakemaan kotoa

Acerilla sama on kuulemma halvempaa ja vielä turvallisempaa kun dhl hakee ja tuo kotiin
Posti nostaa kädet pystyyn ja toteaa et voi voi elämä on jos ovh 5000€ kone katoaa firman tiedot mukanaan :mad:

ärjy
29.12.2013, 12:14
Osaiskos joku suositella korjaamoa joensuun alueelta? On pyhät ohi ja avatessa tuon töllöttimen muistui tuo pörinä mieleen. Joku paikka minne voisi viedä tinattavaksi tuon virtalähteen. Oli aika pyöreitä nuo elkot, ja vissiin turvonneina aiheuttavat juuri tuommoista käytöstä.. en vielä uutta haluaisi koska mukulat siinä iässä että ruutu on koko ajan täynnä vaikka mitä möhnää. Liiduista ruokaan.. sama hajoittaa tämä valmiiksi sisäänajettu...

kellukka
29.12.2013, 12:37
Osaiskos joku suositella korjaamoa joensuun alueelta? On pyhät ohi ja avatessa tuon töllöttimen muistui tuo pörinä mieleen. Joku paikka minne voisi viedä tinattavaksi tuon virtalähteen. Oli aika pyöreitä nuo elkot, ja vissiin turvonneina aiheuttavat juuri tuommoista käytöstä.. en vielä uutta haluaisi koska mukulat siinä iässä että ruutu on koko ajan täynnä vaikka mitä möhnää. Liiduista ruokaan.. sama hajoittaa tämä valmiiksi sisäänajettu...

Mie oon käyttäny vehkeitä siinä jukolanportin rtv-huollossa

ärjy
29.12.2013, 13:21
Mie oon käyttäny vehkeitä siinä jukolanportin rtv-huollossa

No perskeles, sehän on ihan naapurissa. Pitää sinne köijätä tuo ruutu. Mitenkähän nopea korjaaja siellä on? Edellis paikkakunnalla oli aikataulut 0.5-4vuotta.. ja neljän vuoden jälkeen ne oli hävittänyt korjattavat vehkeet:-) no ehkä hieman kärjistäen... heh.

kellukka
29.12.2013, 13:54
No perskeles, sehän on ihan naapurissa. Pitää sinne köijätä tuo ruutu. Mitenkähän nopea korjaaja siellä on? Edellis paikkakunnalla oli aikataulut 0.5-4vuotta.. ja neljän vuoden jälkeen ne oli hävittänyt korjattavat vehkeet:-) no ehkä hieman kärjistäen... heh.

ei mulla oo missään vehkeessä tainnu mennä ku pari-kolme päivää.. tosin aika harvoin tulee käytettyä mitään kun yleensä nuo mulla pimahtaa nuo vehkeet täysin.

Nikuzai
29.12.2013, 17:08

Tää on jännä itte kun emännän telkkarin huoltoon vein niin pari päivää meni ja kuulemma osa joutunut hakemaan omansa vuoden päästä ja poliisin kanssa pois kun muuten ei ollut antanut :eek:

sirP
29.12.2013, 20:50

Jouduin oman bluray soittimen päivittämään 2 kertaa peräkkäin (peräkkäisinä päivinä) että suostui toimimaan uusimmilla levyillä.

SamiN
29.12.2013, 22:54
Mitenkähän tohon LG:n "kotiteatteriin" sais lisättyä kodekkeja tekstityksen tunnistukseen?

Meinaa vähä ärsyttää, kun ääkköset ei näy oikein..

Tietsikalla VLC media playerillä näkyy oikein mut tos halpis teatteris ei..

En olis 10v vanhaa pinohiirtä vaihtanu mut sitä ei saa enää töllöön kiinni.. prkl..

Nin ja tollasta tiedostoo : sons.of.anarchy.s06e06.hdtv.x264-2hd.sub

ärjy
02.01.2014, 17:51
Tempaisin sitten itse auki tuon töllöttimen, pölyä löytyi ja melkein kaikki ruuvit löysällä tuolla sisuksissa. Puhaltelin pölyt pois ja kirrasin ruuvit nii loppui jurina.. jäin vaan miettimään et mitähän sieltä olisi oikeassa korjaamossa löytynyt ja paljon olis ollut lasku:)

temmi_hoo
04.01.2014, 15:53
Mitenkähän tohon LG:n "kotiteatteriin" sais lisättyä kodekkeja tekstityksen tunnistukseen?

Meinaa vähä ärsyttää, kun ääkköset ei näy oikein..

Tietsikalla VLC media playerillä näkyy oikein mut tos halpis teatteris ei..

En olis 10v vanhaa pinohiirtä vaihtanu mut sitä ei saa enää töllöön kiinni.. prkl..

Nin ja tollasta tiedostoo : sons.of.anarchy.s06e06.hdtv.x264-2hd.sub

Helpoiten näistä ongelmista pääsee eroon käyttämällä telkkaria pelkästään kuvan näyttämiseen ja stereoita tai "kotiteatteria" pelkästään äänen toistamiseen. Kaikki ääni ja kuva tulee tietokoneelta, joka valitaan sen mukaan mitä osaa käyttää, eli mäkki tai winkkari tai suosikkilinux.

Ihannetapauksessa tosiaan virittimet ja digiboksit ja kotiteatterihärveli heitetään kuubaan ja peeseestä telkkariin menee suora piuha, sekä peeseestä sitten yhtä suora piuha äänilaitteille. Jälelle mahollisesti jäävän vahvistimen voi pysyvästi jättää siihen valintaan, että äänet tulee peeseestä.

Tietokoneeseen laitetaan sitten se VLC player ja käytetään sitä. On rutosti vähemmän ongelmia kun minkään erillislaitteen kanssa.

Ohjelmistotkin päivittyy kun käyttöjärjestelmätoimittajalta tulee turvallisuuspäivitykset ja aina välillä muistaa hakea uuden version VLC soitinta.