View Full Version : Chevyn moottorin 250cid vaihto 305cid
eli kysymys käykö 5 litranen kasi tuommoisen 4litrasen suoran kutosen kytkinkoppaan miten helposti? tilanne on se että bj:iihin on joku joskus laittanut tuommoisen 4litrasen kutosen ja sen vaihto v8 koneeseen olisi mielessä autossa on toyotan omat laatikot.
onkohan tuo nykyään enää mahdollista saada leimattua?
Tulipa vaan mieleen että onko sielä kumminkin toyotan oma F-sarjan moottori? Päällepäin on samannäköinen kuin chevyn suora 6...
Leimaamisessa ei pitäis olla mitään ongelmaa kun vertailumoottoreita löytyy mallistosta ainakin 4.2l 2f moottori.
niin onhan se saman näköinen pata suurinpiirtein joskus itselläkin ollut fj40 niin siitä muistele.n
Mutta kun rekisteriotteessa vielä lukee että:autoon vaihdettu chevroletin moottori
no menen sitä vaan pitkästä aikaa katsomaan hankinta aikeissa ja kiinnostaisi laittaa kasi sinne jos se helposti onnistuisi eli jos kytkin koppaan kävisi.
Suorakutonen ja pikkulohko käyttää samaa kaavelia, eli pitäisi sopia suoraan lootaan ainakin pulttien puolesta, kytkimestä en sitten tiedä sopiiko pikkulohko-Toyota keskenään.
minkä kokonen se kutonen on... 230 ja 250 ja 292 on ainaki chevyn omalla jaolla.
muistaisin että 4 litranen eli olisko 250 sitten.Mistäs sen ulkoapäin tunnistaa minkä kokoinen motti se on onko jossain joku numerosarja vai miten?
muistaisin että 4 litranen eli olisko 250 sitten.Mistäs sen ulkoapäin tunnistaa minkä kokoinen motti se on onko jossain joku numerosarja vai miten?
Oiskos tästä mitään apua?
http://inliners.org/casting/numbers.html
no nyt on numerot katseltu lohkossa on numero 366855 eli tuon listan mukaan Chevy/Buick/olds/pontiac 250cid vm.66-84
minkä kasi tuohon nyt sit vois käydä siinä on adapteri toyotan vaihteiston ja chevyn kaavelin välissä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3431&pictureid=142261
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3431&pictureid=142260
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3431&pictureid=142262
Chevrolet's third-generation inline six was introduced in 1962 (two years after rival Chrysler introduced its Slant Six), and was produced through 1988. Although the exterior dimensions were similar to the previous stovebolts, this generation was lighter and had a different cast-in bell housing pattern. Manual transmission bellhousings, automatics, and starter motors became interchangeable with both small block and big block Chevrolet V8s. The cylinder dimensions were shared with Chevrolet's contemporary small-block V8, as well as with the "153" inline-four.
Tuo lontoon kieli ei ole ihan hirveen hyvin hallussa. Mutta tarkoittaako nyt tuo sitä että kaavelin pulttijako ei ole sama kun v8 moottoreissa???että ei sattuis vai häh?
Minun kielitaidon mukaan on sama jako kuutosessa ja kaseissa.
No hyvä niin no jos nyt lähtis miettimään tuota hommaa eteenpäin niin olis hommattava se moottori mutta täytyis varmaan olla manuaali vaihteisen vauhtipyörä ja ehkä asetelma siihen voi olla hankala löytää vai onko?Mistähän niitä kannattais kysellä? nythän ei ole mitään tietoa minkälaisella kokoonpanolla tuo on.Vois kuvitella että toyotan levy ja muut rojut chevyn.
ittellä oli joskus letukan pieni vauhtipyörä. vagoneerin levy ja letukan kytkin. silmälaakerille holkki. sovitelaippa muistaakseni 8mm tavarasta. sopi pulttaamalla kiinni. kone 350.
manuaali vaihteisen vauhtipyörä ja ehkä asetelma siihen voi olla hankala löytää vai onko?Mistähän niitä kannattais kysellä?
South West Trade?
Onko 250 rikki vai miksi se pitää pois vaihtaa?
Onko 250 rikki vai miksi se pitää pois vaihtaa?
ei se rikki ole. Muutaman vuoden seissyt käyttämättä tuo auto ehjä motti se on mutta kun huolisin se kasin sinne pellin alle.
Itse itselleni vastaten.6-koneen vauhtipyörä käy jos v8 on vm.86 tai vanhempi.Eli kun kasissa on 2 osainen kampiakselin takatiiviste niin vauhtipyörä käy suoraan.
Uudemmassa versiossa on eri pulttijako kampuran päässä tuli todettua tämä asia ja nyt on tallissa kaksi projektikuntoista kasia vanhempi ja uudempi versio.
Kytkinkoppa käy kyllä molempiin.
Tuo 6-kone vois joutaa jos jollakin olis sille käyttöä virran jakaja,tulpanjohdot ja tulpat on puolituntia olleet käytössä toimiva moottori.