View Full Version : cherokee xj -90 ei käynnisty
Todiin juttuja on netti pullollaan mutta miten pitäis mitata nokan asentotunnistin? Kampuran oon mitannu ja näytti 210 ja ongelma on et ajosta jätetty seisomaan kolmeksi viikoksi ja kun yritti käyntiin niin hyvin pyörittää mutta ei lupaakkaan. Nyt sitten jo puutuu startatessakin kun on vissiin bensaa kone täynnä. Kipinä puolalta on heikko ja pari kertaa kipinöi ja lopettaa sitten senkin startatessa. Ei viitteis kaikkia anturita vaihella kun yrittäny autoa myydä. Auto on "GAL" sarjaa jossa defan autosafe et voisko se haitata mutta jos jotain apuja sais. Kiitoksia etukäteen PS. auto on XJ vm-90 4.0l autom. limited
//RymyEetu//
19.11.2013, 12:49
Itellä rikkinäinen näytti suurinpiirtein samoja lukemia, kun taas uusi ei antanu mitään arvoja, vasta kun anturin löi rautaan kiini ni jotain ohmeja alko näyttään. päättelin et on ilmeisesti oikosessa se rikkinäinen.
Itse totesin kaverin kanssa viallisen Hall anturin boksin liittimestä, virrat autoon päälle ja yleismittariin piippaus moodi. Sit vaan laittaa raudan kappaleen anturia vasten, ei piipannut eli oli rikki, toisekseen se anturi kuumeni 55 asteiseksi virrat päällä ollessaan, Toinen anturi piippas eikä kuumennut niin diagnoosi oli selvä. Mutta ei tosiaan ollut Jeep kyseessä, en tiedä minkälainen anturointi siinä on.
Tietty siit kampiakselin anturista et vaikka mittasin sen moneen kertaan ja koitin käymään välil niin aina sama luku 210 et kyl sit varmaa tarvii sitä kokeilla
Jos on toi CPS sökönä, niin pyörittää kyllä hyvin ja bensaa tulee, mutta kipinää ei. Eli jos startatessa ei anna irtonaisesta tulpan johdosta lohkon kylkeen sinistä, niin isolla todennäköisyydellä CPS rikki.
Noniin nyt on CPS vaihdettu eikä vaikutusta. Heikon näkönen kipinä on edelleen ja ihanku antais hiukan aikasin kipinän kun startatessa puutuu kipinän lyödessä tai sit ei riitä kipinässä potku jota epäilen vahvimmin.
Ja kiekkamittari pompii miten sattuu.
Ja kiekkamittari pompii miten sattuu.
viittais pcm vikaan...
no tiiä sit siitä pcm:stä. en tiiä miten selittäisin mut kai sinne jonkun sortin kipinä tulee kun sillee ns. lyö takasin et startti hyytyy sillä hetkellä ja aina kiekka mittari pomppaa 1-3 tonniin ja välillä suhauttaa ilmanputsariin. Kai siellä on joku ajotus juttu pieles
..... Auto on "GAL" sarjaa jossa defan autosafe et voisko se haitata mutta jos jotain apuja sais. Kiitoksia etukäteen PS. auto on XJ vm-90 4.0l autom. limited
Tuohon käynnistymättömyyten osaa nyt mitään viisasta sanoa, mutta tämä GAL sarjaa alkoi kiinnostaa :) Mistä tuo tulee? Omanikin on GAL, jos puhutaan rekkarista (XJ vm90 4.0 Limited)....jossa myös joku "hieno" hälytin ryösteltynä aivan käsittämättömällä tyylillä orkkis johdoista ja semmonen reilu kourallinen johtoja myös hälyn takia katkottuna jostain, mutta toistaiseksi se vielä käy :)
Mistä ja kenen tekosia tämä GAL-sarja on?
tonik_81
01.12.2013, 19:28
Todiin juttuja on netti pullollaan mutta miten pitäis mitata nokan asentotunnistin? Kampuran oon mitannu ja näytti 210 ja ongelma on et ajosta jätetty seisomaan kolmeksi viikoksi ja kun yritti käyntiin niin hyvin pyörittää mutta ei lupaakkaan. Nyt sitten jo puutuu startatessakin kun on vissiin bensaa kone täynnä. Kipinä puolalta on heikko ja pari kertaa kipinöi ja lopettaa sitten senkin startatessa. Ei viitteis kaikkia anturita vaihella kun yrittäny autoa myydä. Auto on "GAL" sarjaa jossa defan autosafe et voisko se haitata mutta jos jotain apuja sais. Kiitoksia etukäteen PS. auto on XJ vm-90 4.0l autom. limited
Ittellä sama vehje ollu ja mulla oli se antura mikä on virranjakajassa sökö. Virtaa tuli gasoo anto, mut ei ni ei.
Lisää vinkkejä kun nyt kampuran asentotunnistin uusittu,toimivasta jeepistä koko virranjakaja sekä moottorin ohjausyksikkö testattu eikä millään mitään vaikutusta... koht saa joku tulla paskan hakee pois kun hermo menee tai sit lyön osiksi.
Lisää vinkkejä kun nyt kampuran asentotunnistin uusittu,toimivasta jeepistä koko virranjakaja sekä moottorin ohjausyksikkö testattu eikä millään mitään vaikutusta... koht saa joku tulla paskan hakee pois kun hermo menee tai sit lyön osiksi.Puola/sytytysvahvistin, eli tuo: http://www.jamant.fi/sytytysyksikko-xjyj-cro33002299-p-1041.html ??
Sekin on toisesta koitettu
Nyt huomasin et täs toi kampuran asentotunnistimen johdot menee eri paikkaan kun toises menee siihe paksuun nippuun mut tässä tehostajan alle ja siin paksus kimpus katkastuna kyseiset johdot. Onko näihi jotain sellasii ohitus juttui tehty esim. Ton defan hälysysteemin kaut
no koita yhdistää niihin katkastuihin suoraan, mutta ihme että miten se sitten ennen on toiminut kerta ajosta suoraan jäänyt, jollei sitten tosiaan se hälytin tee kiusaa, saako sen hälyn ohitettua mekaanisesti?
No niimpä. Viel kun tietäis missä sen hälyn aivoloota on kun ei oo tullu viel vastaan. Täytyy koittaa niit oikeit johdon paikkoi
Olisko joku perehtyny toho defan auto safeen ja kertois mis sen aivot on?
Olisko joku perehtyny toho defan auto safeen ja kertois mis sen aivot on?
Seuraa johtoja, niin luulisi löytyvän? Asentajahan voi aivot laittaa melkein mihin vain, mihin johdot riittää..
No niin jeeppi käy ja vika oli hmmm. Tulpat joita en kyl ekana meinannu mut joskus vika on liian yksinkertanen :D
mitä tulppii ootte käyttäny jeeppimiehet noissa 4.0 renikseis? Tässä tapauksen oli paikalla champpionin R9yc muistaakseni ja laitoin toisesta bosh super jotakin :)
Championin kupariset perustulpat on parhaat. Taisi juuri nuo lämpöarvoltaan ysit olla..
Superlon
20.01.2014, 08:52
Mulla oli Jeepissä juurikin tollanen Autosafe joskus ollut, mutta jo edellisen omistajan toimesta poistettu.
Itse siivosin hitsaushommien aikana sieltä vielä ylimääräisiä johtoja pois ja törmäsin samanlaiseen käynnistymishaluttomuuteen. Siellä ratin alla oli jotain muistaakseni ruskeita ohuita johtoja, joissa oli sulakerasiat kiinni. Niissä piti olla sulakkeet paikoillaan, muuten ei kulkenut ryöstetystä kaapelista singaalit oikeisiin paikkoihin. Elikkä olisikos nuo nyt sitten sen varsinaisen hälytinyksikön sulakkeet sitten.
No siihe autosafeen en minä löytänyt mitään jälkiä se kampuran asentotunnistimen johto meni uusittua reittiä ecu:lle. Siel ratin alla on kyllä erikoisia laatikoita missä ei lue mitään mut nyt tosiaan auto taas käy :)
Noniin nyt sitten jeeppuliin on sellainen oire ettei ota kun rauhallisella kaasulla 1500rpm ja rupee röpöttää ja paukkuu sekä mustaa tulee putken täydelt tyhjäkäynti ok. Et olisko polttoaineen saanti ongelmaa vai jotain anturivikaa? Saatana et hermo menee. Nyt saa halval tulla hakee pois :D
Noniin nyt sitten jeeppuliin on sellainen oire ettei ota kun rauhallisella kaasulla 1500rpm ja rupee röpöttää ja paukkuu sekä mustaa tulee putken täydelt tyhjäkäynti ok. Et olisko polttoaineen saanti ongelmaa vai jotain anturivikaa? Saatana et hermo menee. Nyt saa halval tulla hakee pois :D
Toi voi olla sama vika kun minun Jeepissä ns. aivopoksi paskana, Jamantilta löytyy hylystä varmaankin.
Nyt saa halval tulla hakee pois :D
kuinka halvalla?
ei sentään raudan kilohinnalla tarjouksia kuunnellaan
Toi voi olla sama vika kun minun Jeepissä ns. aivopoksi paskana, Jamantilta löytyy hylystä varmaankin.
Meil oli sama, boksi hylkäs vitos suuttimen yhteyden kun lämpeni tarpeeks. Ja Jamantilta löyty ehyt purkki.
Meil oli sama, boksi hylkäs vitos suuttimen yhteyden kun lämpeni tarpeeks. Ja Jamantilta löyty ehyt purkki.
tää tekee ihan kylmänäkin. Miten toi lamda voisko tehä tollasta jos pimee kun ei vaikuttanu vaik otti johdon irti mitenkään käymiseen