View Full Version : Etupyörälaakerimutterin hylsy
Mistä hiluxin etupyörälaakerimutterin hylsy on ostettavissa ja mikä on sen koko 50> mikä? hiluxi vm 89-
Sitähän ei silleen mitenkään "tiukkaan" voi kiristääkkään, ite oon vaan naputellu talttapää ruuvarilla ja vasaralla. Jani_R (http://forums.offipalsta.com/member.php?u=8048):llä Näytti joskus olevan kyseinen peltinen hylsy työkalupakissa, koita kysyä siltä mistähän on hommannu ku ite en muista :)
54 ja palstalta varaosa tpikiissa joku niitä myy kahlaa sieltä läpi, tai sit jostain varaosa liikkestä käy ostaa irto hylsyn. Isoilla siirtoleuka pihdeillä, tai vasaralla ja meisselillä/tuurnalla saa kanssa, joka taitaa olla yleisin tapa
Useimmat varaosamyyjät pystyvät hommaamaan sellasen kun kerrot loitsun 258-4835, on just tohon tarkoitukseen (NAPAMUTTERIAVAIN 54MM TOYOTA LAND CRUISE) ja maksaa myyjän ahnedesta riippuen 30-45e
En tiedä toimiiko toi tuotenumero Motonetissä.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=63920&page=4
Mie ostin motonetistä muistaakseni 55mm hylsyn joka pelas HJ:n pyöränlaakerin kiristyksessä aivan hyvin. Hintaa n. 10€. 54mm hylsyä ei siellä ainakaan hyllyssä ollut.
Mie ostin motonetistä muistaakseni 55mm hylsyn joka pelas HJ:n pyöränlaakerin kiristyksessä aivan hyvin. Hintaa n. 10€. 54mm hylsyä ei siellä ainakaan hyllyssä ollut.
Mullaki on joku tollanen millin ylikokonen, mut piti sorvata ohuemmaks ku ei sopinu ainakaan 4Runnerin pyörännapaan muuten.
vartiainen
18.11.2013, 12:16
Mullakin on motonetin 55mm hylsy ja tosiaan ei mene LJ:n, Hj:n ja Hiluxin napaan muutenkuin että sorvissa 2mm pois. Muuten toimii mukavasti.
Cross 4wdltä hommasin aikanaan ton pelti hylsyn hj:n napaan
Samppa79
18.11.2013, 16:35
Tee itse avain siihen. Lattarautaa 54mm:n pätkä. Siihen muutaman sentin mittaiset laput kylkeen ja kulmien pyöristys. Varreksi pyörötankoa pätkä johon laitat kahvan kiinni. Mulla on semmonen omatekele toiminut moitteettomasti.
palstalta joltakin ostin sellasen hylsyn. on kyllä aikamoinen tekele... :eek:
kuvan kanssa en kyllä ois ostanu. tai ehkä mutta sillai että ite hitsaisin osat toisiinsa joista se on tehty. sellasella kissan papanalla hitsattu nippuun silmät kiinni ja 50% siitä saumasta ohi.
Ylikessu
19.11.2013, 10:03
palstalta joltakin ostin sellasen hylsyn. on kyllä aikamoinen tekele... :eek:
kuvan kanssa en kyllä ois ostanu. tai ehkä mutta sillai että ite hitsaisin osat toisiinsa joista se on tehty. sellasella kissan papanalla hitsattu nippuun silmät kiinni ja 50% siitä saumasta ohi.
Sama, jouduin hitsaamaan uudelleen.
itse kans ostin aikoinaan mätänetist 55mm hylsyn ja sorvilla ylimääräset pois,, toimii ihan riittävän hyvin.. :cool:
Hessu888
19.11.2013, 11:15
itse kans ostin aikoinaan mätänetist 55mm hylsyn ja sorvilla ylimääräset pois,, toimii ihan riittävän hyvin.. :cool:
Sama täälläkin ja kun sorvia ei ollut käsillä, niin lamellilaikalla tavaraa pois, jotta sopi.
Minä tein itselle ja parille kaverille taannoin 54mm putkimallisen avaimen, kuvia profiilissani osiossa BJ:n Kierteytys, sopii lähes kaikkin maastureihin.
Kai noita vois tehdäkkin, jos jollakulla tarvetta?
Minä tein itselle ja parille kaverille taannoin 54mm putkimallisen avaimen, kuvia profiilissani osiossa BJ:n Kierteytys, sopii lähes kaikkin maastureihin.
Kai noita vois tehdäkkin, jos jollakulla tarvetta?
löytyhän se vihdoin. bj:n kierteytys kansiosta. aika pro näkönen verrattuna siihen pakoputkesta tehtyyn.
Sama täälläkin ja kun sorvia ei ollut käsillä, niin lamellilaikalla tavaraa pois, jotta sopi.
no lamelli tai ei,, mut sopivahan siitä saadaan :eek::eek::eek:
toki nykyään noita saan itsekin tehtyä putkestakin jos tästä läheltä eli ajomatkan sisällä joku tarvitsisi.. :eek: ;)
Hylsystä itsekkin moisen joskus tein, katkaisin hylsyn ja pikkuinen pätkä putkea väliin ja pikkuisen ohennusta laikalla.
Saa 3/4 vääntiöllä tai räikällä aukoa ja hyvä sellaisella on "kiristääkkin" takaisin nuo mutterit.
http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_view/32909
Tuolta löytyy
Rajamäen autotarviikkeesta saa, jos ei hyllyssä niin samaksi päiväksi kyllä.
Tällaisia tuli noin vuosi sitten tehtyä itselle ja joululahjaksi harrastajalle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4649&pictureid=115964
Yksi tilaus tullut yv:nä, jos muitakin tarvitsijoita, niin lupasin tehdä kympillä!
Jos joku muukin haluaa, niin yhteystiedot yv:nä.
Kun noita hylsyjä aloin tekeen, niin prässäsin samalla useamman.
Kolme toimitettu tilanneille ja yksi lahjoitettu!
Vielä jäljellä 3kpl.
Tilaukset YV.
helmapelti
06.12.2013, 18:35
Ite tein ja ei niitä metrin varrella auota tai kiristellä.
BJ-40/76
06.12.2013, 19:43
Hitsasin omaan semmoiset stopparit, että ei painu yhtään enempää sisään, kuin tuon n.4mm, niin ei tarvitse huolestua siitä, että vääntää kulmat pyöreäksi/lukituslevystä haittapalan pois
Ja tuo oma on tehty lattaraudan pätkistä, ja yhdestä kiinalaisesta n. 30mm 1/2" hylsystä
Tuurnalla ja vasarallahan noita on tullut naputeltua. Ei tieten ois haitaksi jos ois tommonen peltihylsy. YV:tä laiteltu.
Hylsyt maksaneille lähti, vielä 2 jäljellä.
Tuurnalla ja vasarallahan noita on tullut naputeltua. Ei tieten ois haitaksi jos ois tommonen peltihylsy. YV:tä laiteltu.
Puuttuu yhteystiedot, en voinut sulle laittaa?
Kaikki hylsyt mennyt tälläerää.