View Full Version : RRC lt95 vacuumitoiminen lukko appuuva!
Arctic Rhino
16.11.2013, 22:06
Tere tasapuolisesti :)
Tuossa mun rangessa on keskilukon alipaineletkut poissa (tai kaksi oli vielä osittain kiinni ja murenivat irroittaessa ja nyt tarttis löytää että mihis nuo yhteensä kolme letkua kytketään. Kaksi menee aktuaattoriin ja yksi jonnekin pumpulle... Missä pumppu? Mitkä putket kytketään mihinkin?
En löydä mistään ohjetta, diagrammia tai kuvaa että mihin nuo vedetään. Onko tuo alipainepumppu jossain koneessa kiinni? Ei vaan nyt löydä...
Kaikki apu kelpaa.
-Joel
Alipainepumppu on kiinnitetty siihen vaihteiston etupuolelle, sellainen V-mallinen 8 sylinterinen pensiinikäyttöinen.
:)
Vedät sen letkun sinne imusarjalle johonkin kaasarin etupuolelle alipaineliittimeen, ehkä T-haara siellä?
Moi !
Mulla on dieselissä alipainepumppu laturin perässä. Keskilukolle se on yleensä haaroitettu läheltä jarrutehostajaa ja bensakoneessa alipaine otetaan imusarjalta. Voi olla että tulpattu joskus käyntiongelmien vuoksi, mutta jos tulpattu imusarjalta niin ei jarrutehostinkaan toimi.
käyttövivun kautta kuitenkin, eikö ?
Koitan kuvata huomenna ihan omasta laatikosta, kun ei löydy kuvaa muuten.
Arctic Rhino
17.11.2013, 00:06
Kiitos!!!
-Joel
Nuppissa letkupaikat kolme kpl:
keskelle imusarjalta alipaine
Alas alipainekellon takaliittimelle
Ylös alipainekellon etuliittimelle
(johto kuvassa lukon merkkivalokytkimelle alipainekellon vieressä, lamppu nupissa, uudemmissa mittariston alla.)
https://lh6.googleusercontent.com/-uUEJqn1NEw8/UokAYKWgeCI/AAAAAAAAIig/83jWXdzRB-o/s640/WP_002428.jpg
Imusarjalla kasipytyn kohdalla nippa mistä alunperin letkulähtö lukon käyttönupille
(kuvattu apparinpuolelta)
https://lh5.googleusercontent.com/-nrrce4TE-t4/UokAY-9wh4I/AAAAAAAAIio/UeWGZybuqH8/s512/WP_002431.jpg
T-haaralla toteutettuna virranjakajan alipainekellolta
https://lh3.googleusercontent.com/-KfO3Zv3uXoc/UokAafnUzHI/AAAAAAAAIi4/r-H_AWInFPw/s640/WP_002432.jpg
Laajrmpi näkymä
https://lh4.googleusercontent.com/-VQTVVFcgY8M/UokAbD5GYiI/AAAAAAAAIi0/NX87hkWLEoo/s640/WP_002434.jpg
Letkut lavastettuna, puuttuu letku nupin ylhäältä kellon etunippaan
https://lh4.googleusercontent.com/-L3WTQeZGv40/UokAb7ZPl3I/AAAAAAAAIjA/7gtZvBUMGb8/s512/WP_002441.jpg
Kesti hieman, kun oli netti kumollaan täällä päin melkein koko päivän.
Arctic Rhino
17.11.2013, 20:23
Hoh... todella suuri kiitos!!!
Jos joskus törmätään livenä niin muista sopivan hetken tullessa vetästä hihasta jotta voin tarjota tuopin tuosta ;)
-Joel
Kiitos, tuopin voit tarjota tuonne:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=1495
Ilman palstaa olis hankalanpi ohjeistaa / vastaanottaa ohjeita :)
Ps: Jos ei lukko pelaa noinpäin niin vaihda kellon letkut ristiin, kun en kummallisen sammal kertymän takia nähnyt ajoauton letkutusta kunnolla...
Arctic Rhino
17.11.2013, 22:27
Kiitos, tuopin voit tarjota tuonne:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=1495
Ilman palstaa olis hankalanpi ohjeistaa / vastaanottaa ohjeita :)
-Laitampas myös tuonnekin sen tuopin. Olen sen verran hyötynyt tästä foorumista että taidan tarjota parikin. Pitää vaan muistaa nyt kun seuraavaksi maksan laskuja ym (muistilappu kirjoitettu, jottei unohdu ;)
Mulla kun on Eri imusarja johtuen Edelbrokin kaasaripaketista, niin alipaine taidetaan ottaa kaasarilta omasta ulostulosta kun niitä taitaapi olla kaksi ja toisessa on kiinni jakajan alipainekello (eli T-haara, jos ei muuta)
Liitteenä vielä netistä hetki sitten löytämäni kuva vielä asiasta
Ja tosiaan kiitos vielä kerran
Samantapainen paketti minullakin (kuvissa) Carter + JWR dual port imusarja.
Noissa on muistaakseni kaasarin alla ne imunatsat hiukan eri toiminnoilla: Toisesta tulee alipaine esim tyhjäkäynniltä, mutta toinen tarvii kierroksia tms.