View Full Version : Onko jollakulla käytössä H1...
dirtydog
11.11.2013, 06:40
Hummer H1:stä? maastossa tai muuten vaan ajossa.
Hummer H1:stä? maastossa tai muuten vaan ajossa.
Mitäs eroa on Humwee;llä ja H1;dellä
Käsittääkseni H1;htä ei saa "varusteltuna" itkk teline, panssarit, heittimien telineet ja muut armeija varusteet
Mites kun mulla on käsitys, että humwee olisi manuaali laatikolla ja diesel :confused:
http://www.amgeneral.com/vehicles/hummer/compare.php
Oli käytössä päivän vuosi sitten kesällä ku velipojalle hääautoks hommasin, kun ei Rollssia saanutkaan. :cool:
Oli käytössä päivän vuosi sitten kesällä ku velipojalle hääautoks hommasin, kun ei Rollssia saanutkaan. :cool:
Harmi, ettei Corollaa ollut saatavilla..
Pohdon kaverilla on vissiin moinen H käytössä?
TEMÄHIK
Ja eikös "Säätäjä setällä" ollut kanssa hummeri, jos en ihan väärin muista?:)
Harmi, ettei Corollaa ollut saatavilla..
En nyt ihan ymmärtäny :confused:,mut ei sen väliä, kyllähän meijän pihasta Corollaki olis löytyny.
Ja eikös "Säätäjä setällä" ollut kanssa hummeri, jos en ihan väärin muista?:)
Onhan sillä, tainnu olla uudesta tai melkein uudesta asti.
Mikkelissä, joku tais kesällä hommata mustan H1 mallin. Onkin sitte seissyt syksyn Hämäläisen pajan pihalla...
Käsämässä asuvalla automaalarilla oli ainakin joku vuosi sitten H1 käytössä. Eikä siitä ny ihan mahdottomia aikoja ole, kun näin auton siinä pihassa.
Rantaruotsis kööraa min kompis tämmösel army mallil:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1347&pictureid=141677
http://www.amgeneral.com/vehicles/hummer/compare.php
Varusteet ymmärrän et niitä ei ole, mutta erikoisin et hmmwv;ssä ei ole lukkoja akseleissa?
Eikö niis oo Torsen edessä ja takana :confused:
On. Sekä siviili että army mallissa. Army mallissa oli kahluu syvyyttäkin enempi... Siviili mallis rupee kastuu sähkölaitteet siinä vaihees kun kajuutas on vesi kikkelikorkeudessa.
tapsa4x4
11.11.2013, 21:58
Lahdessa näkee yhden sinisen swamppereilla joka päiväisenä käyttö autona vanhemmalla miehellä ja yhden tiedän jolla projektina pahasti vaurioitunut siviili laite(varkaat ajaneet pitkin seiniä ja lopuksi mereen)
Ite etin enenmän vähemmän aktiivisesti tollasta siviili h1 parivuotta tuloksetta. Mulle sopivan hintaisia ei ollut missään käyttöautoksi etin mutta hinnat läks 35000€ ylös päin kaikkialla.
13000€ konevaurioista menin arpomaan liian kauan ja oli myyty alta 6h myyntiin tulosta. Samoitten kouvolassa ollut h1 kolari vehe meni 15000€ muutamassa tunnissa kaupaksi.
Kaikki haukkuu paskaksi mutta kellään haukkujalla ei tollasta oo ollut mutta aina tarina kertoo että hyvällä kaverilla on aina ollut ja ihan paskoja kuulema aina(tämä tarina sopii myös usein chevy vaniin ja suburbaniin sekä ramiin(ja kaikilla on yli 1000nw vääntöä) ja jenkki fordeihin.
Ite suburbani kuskina oon kuulut noita tarinoita viikottain,yleensä oon vittuilut takaisin että eikö oo rahaa ostaa tai ajaa sellaisella tai muija ei anna hommata edes ge-moneyn rahoituksella tollaista.
Sopivan hintainen H-1kun kohdalle tulee niin ostan ja nauran kaikille paskaisesti.
Ite suunnitellu vähän saman suuntaista. Jostain löysin jokin aika sitten noihin tehtyjä jakolaatikoita mihin oli lisätty takaveto mahdollisuus. Saattais toi kulutus puoli muuttua kovastikin positiivisempaan suuntaan.:)
Ite suunnitellu vähän saman suuntaista. Jostain löysin jokin aika sitten noihin tehtyjä jakolaatikoita mihin oli lisätty takaveto mahdollisuus. Saattais toi kulutus puoli muuttua kovastikin positiivisempaan suuntaan.:)
Käsittääkseni noissa HMMWV:ssä on 242HD:n versio (242AMG), mistä vain on jätetty takavetomahdollisuus pois. Periaatteessa sama laatikko kuin vaikka Jeep Cherokeen tai Grand Cherokeen (XJ/ZJ) jakolaatikko (ilman takavetoa), mutta vahvemmilla kuorilla ja vahvemmalla pääakselilla. Kaikkein vanhimmissa military- versioissa oli joku muu (218 tjsp.?), uusimmissa perustuu vahvempaan 272 jakoaskiin. Siviiliversioissa sitten kai on tuo 242- perustainen.
Eli jakolaatikossa on sekä part time- että full time- neliveto, full timella voi ajaa myös kuivalla tiellä. En tiedä onko noissa napalukkoja, jos ei ole niin ajaminen takavedolla ei käytännössä säästä tippaakaan menovettä verrattuna nelivetoon..
Kaitsu67
12.11.2013, 11:58
Pitkä akseliväli ja leveä auto (raideväli) ei ihan optimi Suomen metsäoloissa :rolleyes: ehkä siksikin vähän näkyy safareilla, yhden olen nähnyt vakioautoryhmässä Askolassa ja tais olla FOT:ssakin...maanteillä varmaan menee hyvin.
jenkki fordeihin.
Osta 6.0l PowerStroke niin ymmärrät... nimim. yhden kanssa eloa yrittänyt
veijon-esso
12.11.2013, 13:11
Joo kulutushan lähes puolittuu kun vetävien pyörien määrä puolittuu! :D
Ja toi tapsa4x4:n juttu on niin tosi, yleensä pahimmat mollaajat vetää niska kyyryssä jollain osarilla hankitulla kolmenkymmen tonnin diesel skodalla kun on niin halpaa!
No kaverilla (ei mielikuvitus) on ollu tuommoinen H1 pari vuotta.
6,5 turboD ja joku AMG malli.
Virosta silloin löyty ja suomeen tuotaessa piti laitella valoja ja hommailla jotain vaatimustenmukaisuus todistuksia yms.
Ollu mulla lainassa aina joskus kun isompaa traileria tarvinnu vedellä.
Miehekäs laite suoralla putkella Turbo vinkuu ja kasi hörskyttää. Aiheuttaa kieltämättä omistushalua ja riippuvuutta.
Onhan tuo aika raskas ajella pidempää matkaa.
meteli on huumaava jo kahdeksassa kympissä ja musiikkia kun kuuntelee sen metelin yli niin korvatkin tinnittää.
Vaikka tuo siviilimalli onkin niin kyllä siitä selkeesti paistaa läpi että se on alunperin suunniteltu palvelemaan ei miellyttämään
Renkaat tuossa on enemmän Bling bling osastoa ja ei se mihkään maastoon edes mahdu.
Byrocrat
12.11.2013, 13:41
Sopivan hintainen H-1kun kohdalle tulee niin ostan ja nauran kaikille paskaisesti.
Aika vähän näyttäs H 1 löytyvän halvalla Euroopastakin, mutta jos tuolta kuitenkin :rolleyes:
http://fahrzeuge.autoscout24.de/?atype=C&make=15674&mmvmk0=15674&mmvco=1&pricefrom=1000&ustate=A,N,U&sort=price&results=60&page=1&event=pag
SukiSuki
12.11.2013, 17:27
Juu minäkin aina välillä kuolaan noita H1:siä. Et jos joskus Dodgesta luovun ( mitä tuskin tulee tapahtuun ) niin seuraava on H1!
Vaikka tuo siviilimalli onkin niin kyllä siitä selkeesti paistaa läpi, että se on alunperin suunniteltu palvelemaan ei miellyttämään
ja ei se mihkään maastoon edes mahdu.
Eikös se orginaali ole tehty tankin telan uria kulkemaan, ettei tarvii kuin yhet urat raivata? vai onko pelkkää tarinaa niiltä jotka tietää, ettei mikään amerikkalaisvalmisteinen auto kuluta alle 30L sadalle edes myötä tuuleen :rolleyes:
1kw tuottamiseen kuluu vissiin amerikassa, euroopassa ja japanissa saman verran energiaa... se on vissiin jotain fysiikkaa... eri asia sitte vaan se mitä sillä kw:lla saa, maksaahan ne lentokoneessakin 1lk:n liput vähän enemmän :)
Eikös se orginaali ole tehty tankin telan uria kulkemaan, ettei tarvii kuin yhet urat raivata?
M1 Abrams leveys teloista 137 tuumaa, HMMWV 86 tuumaa. Eli "varma tieto".
Ja Bradleykin 126 tuumaa leveä.
Toinen "varma tieto" voisi olla se, että HMMWV:n koko määräytyy jenkkien kuljetuslentokoneiden standardipaikkojen mukaan? Tähän voisi joku ilma-alaa tunteva ottaa kantaa. Ainakin täällä HMMWV:n perusversion mitat. http://olive-drab.com/od_mvg_hmmwv_moreinfo.php
JanneBlomgren
17.11.2013, 21:50
M1 Abrams leveys teloista 137 tuumaa, HMMWV 86 tuumaa. Eli "varma tieto".
Toinen "varma tieto" voisi olla se, että HMMWV:n koko määräytyy jenkkien kuljetuslentokoneiden standardipaikkojen mukaan? Tähän voisi joku ilma-alaa tunteva ottaa kantaa. Ainakin täällä HMMWV:n perusversion mitat. http://olive-drab.com/od_mvg_hmmwv_moreinfo.php
Mitenkähän leveät telat Abramsissa on?
Mitenkähän leveät telat Abramsissa on?
25" / 635 mm, joten telojen sisäreunojen väli on n. 2200 mm.
Kuka laittaa sähköpostia jenkkien puolustus ministeriöön ja kysyy suoraan? :)
Vai pitäiskö soittaa lähetystöön?, mutta ne tuskin kyllä kertoo tai edes tietää :(
Eiköhän tuo leveys johdu ihan vaan siitä että on suunnittelussa otettu huomioon hiekkalaatikolla sotiminen, ei tarvi mahtua ahtaassa viidakossa kulkemaan kun lääniä kerran on missä kääntää autoa. Levee ja pitkä auto vaan on sitten paljon vakaampi ja soveltuu monenlaiseksi alustaksi pientä ja kapeaa paremmin.
- maallikkona asiaa ihmettelee henkka joka on myös miettiny kerran jos toisenkin h1 tai hmmwv ostoa...:D
Eiköhän tuo leveys johdu ihan vaan siitä että on suunnittelussa otettu huomioon hiekkalaatikolla sotiminen, ei tarvi mahtua ahtaassa viidakossa kulkemaan kun lääniä kerran on missä kääntää autoa. Levee ja pitkä auto vaan on sitten paljon vakaampi ja soveltuu monenlaiseksi alustaksi pientä ja kapeaa paremmin.
- maallikkona asiaa ihmettelee henkka joka on myös miettiny kerran jos toisenkin h1 tai hmmwv ostoa...:D
Vieläkös korjaamon "pojilla" on se Hummer ja mikä se on malliltaan...
Vai olikos se maalaamon "pojilla"
Vieläkös korjaamon "pojilla" on se Hummer ja mikä se on malliltaan...
Vai olikos se maalaamon "pojilla"
On juu mutta se on "tupperware-hummeri" (H2) että se ny ei sinällään liity mitenkään tähän keskusteluun... :o
On juu mutta se on "tupperware-hummeri" (H2) että se ny ei sinällään liity mitenkään tähän keskusteluun... :o
juu ei liitykkään, mutta "pojillahan" se on itseasiassa on paremoi kuin muut!!! (heh heh)
Eiköhän tuo leveys johdu ihan vaan siitä että on suunnittelussa otettu huomioon hiekkalaatikolla sotiminen, ei tarvi mahtua ahtaassa viidakossa kulkemaan kun lääniä kerran on missä kääntää autoa. Levee ja pitkä auto vaan on sitten paljon vakaampi ja soveltuu monenlaiseksi alustaksi pientä ja kapeaa paremmin.
Hummerin yhtenä suunnittelukriteerinä oli, että sen pitää pystyä ajamaan jonkun amerikkalaisen panssarivaunumallin tekemissä ajourissa. Eli siitä tulee tuo auton melkoisen suuri leveys.
Edit: tämähän olikin jo tuolla aikaisemmin.......
Oli mikä oli. Jeepillä noikin vedetään ylös mudasta :D
http://www.youtube.com/watch?v=5KjUH_IKo7U
Hummermies
16.08.2016, 19:32
https://www.youtube.com/watch?v=J7VAVSwNAVY
dodgeram1994
19.08.2016, 08:57
Tuskin tuollaisen ostoa kukaan järjellä ajattelekaan, itse ainakin jos sijoittasin autoon 30-35000eur niin ei viitsisi metsässä heti ryvettää lommoille. Miten jotka olette ko. automallia päässeet koeajamaan niin onko suorituskyky kuinka vaatimaton, kulutus on ilmeisesti kovahko johon osaksi varmaan vaikuttaa vähäiset hevosvoimat.
http://www.amgeneral.com/vehicles/hummer/compare.php
Aika jännää joo, olen ollut siinä uskossa, että AMC:n talousvaikeuksien takia ja lopulta Chrysleriin sulautumisen takia, GM olisi ostanut Hummer/HMMWV tuotannon kokonaan itselleen mutta se onkin edelleen amgeneralin valmistama ja firma itsenäinen, GM vaan omistaa Hummer tuotemerkin ja möi laitteet sen alla.
Aina oppii uutta.
Vai tuliko se raideleveys vaatimus kuorkin raideleveydestä? ne kun on enempi samoissa porukoissa kuin telavehkeet...
Tuolla niitä olisi useampi ja kohtuuhintaan, tarttis vaan keksiä keino miten saa tänne Härmään. Vaatii loppukäyttötodistuksen ja jenkkikansalaisuuden että myyvät
http://www.govplanet.com/Humvees#pstart=0&c=3468&sm=0