PDA

View Full Version : Samuraiko ?


Lentäjä
03.11.2013, 12:31
Hiukan on tuossa laiteltu viimeaikoina järeempiä palikoita Riesseli Sutsukiin.
Eilen käytiin ekat tyypit ottamassa ja ihmeen valmiilta vaikutti, pieniä juttuja tosin vielä työnalla.

Kiesissä siis lukkoakselit jotka tuettu riipukkeissa kiinni olevilla Dractionbar tangoilla. Etu- ja takakardaani tuplanivelellä, taakse asennettiin levyjarrut puhdistusta ja toimintavarmuutta helpottamaan. Into kun kasvoi niin vaihdettiin samalla alle 37 Boggerit lukkovanteilla, koska 33 mutiaiset näytti alamittaisilta. Nyt on helma 80 cm korkealla maasta. Lukot toimii paineilmalla, panssarointia parannettiin. Näillä eväillä eteneminen parani selkeesti ja luulen että kestävyyskin on toista luokkaa kuin alkuperäisellä kokoonpanolla. Oon kyllä lukenu, että Boggerit on huonot tiellä, mutta en arvannut että ne on lähes kelvottomat, vai onko normaalia että pintaheittoo on niinpaljon varsinkin yhdessä pyörässä että kokoajan pompottaa koska rengas ei ole läheskään pyöreä? vai olenko saanut huonot yksilöt? vai voiko rengas asettua jotenkin epäkeskeisesti lukkorenkaan alle? Projektin asennukset teki ammattitaidolla Korjaushuolto A Koskinen.

SptV
03.11.2013, 12:37
Onko akseleita kavennettu?
Jos ei, niin ne on leimaukon mielestä liian leveät.

Lentäjä
03.11.2013, 12:43
Onko akseleita kavennettu?
Jos ei, niin ne on leimaukon mielestä liian leveät.

Ei ole kavennettu. Olis ehkä kaatumatautinen kavennettuna kun nousi noin paljon. Koitetaan etsiä sellanen löysä katsastusnallukkasetä joka tykkää tämmösistä leluista :)

Häänrik
03.11.2013, 12:52
aiva tuli rytmihäiriöitä kun heti ekas postaukses kuvia valmiista ja törkeen hienosta vehkeestä :eek:

Kekkeruusi
03.11.2013, 13:39
Ilmeisesti tuli ihan kohtalaisen hyvin etenevä kampe.

Törkeen hieno !

lepa77
03.11.2013, 16:25
Hiukan on tuossa laiteltu viimeaikoina järeempiä palikoita Riesseli Sutsukiin.
Eilen käytiin ekat tyypit ottamassa ja ihmeen valmiilta vaikutti, pieniä juttuja tosin vielä työnalla.

Kiesissä siis HJ 61 lukkoakselit asennettu lehtijousien alapuolelle ja tuettu riipukkeissa kiinni olevilla Dractionbar tangoilla. etukardaani tuplanivelellä, taakse asennettiin samalla levyjarrut puhdistusta ja toimintavarmuutta helpottamaan. Into kun kasvoi niin vaihdettiin samalla alle 37 Boggerit lukkovanteilla, koska 33 mutiaiset näytti alamittaisilta kun auto nous ylöspäin. Nyt on helma 81 cm korkealla maasta. Lukot toimii paineilmalla, panssarointia parannettiin. Näillä eväillä eteneminen parani selkeesti ja luulen että kestävyyskin on toista luokkaa kuin alkuperäisellä kokoonpanolla. Vielä on toiveissa saada auto leimattua. Oon kyllä lukenu, että Boggerit on huonot tiellä, mutta en arvannut että ne on lähes kelvottomat, vai onko normaalia että pintaheittoo on niinpaljon varsinkin yhdessä pyörässä että kokoajan pompottaa koska rengas ei ole läheskään pyöreä? vai olenko saanut huonot yksilöt? vai voiko rengas asettua jotenkin epäkeskeisesti lukkorenkaan alle? Projektin asennukset teki ammattitaidolla Korjaushuolto A Koskinen.
helvetti että on hieno etenee varmaan hyvin.

bluevan
03.11.2013, 19:40
HJ:n akselit :O No eipähän hajoo ihan helpolla ja paino alhaalla.

Tuolla korkeudella ja akselien leveydellä voipi jo ehkä joutua reilumminkin voitelemaan katsuria.

tieros
03.11.2013, 20:38
Ei voi muuta sanoa ku että on hieno! :)

LaaLaa
03.11.2013, 22:04
Hieno on suska. Ja toivottavasti saat sen leimaan.
Tähänkin pätee tosin vanha sanonta: Kellä onni on, se onnen kätkeköön.

Kateelliset nimittäin saattavat nostaa tuollaisen leimaamisesta äläkän :(

Lentäjä
03.11.2013, 22:11
Ilmeisesti tuli ihan kohtalaisen hyvin etenevä kampe.

Törkeen hieno !

No joo, näinkin voi sanoa. Tietysti tehoa kaipais ääritilanteisiin enemmän kuvioo putsaamaan, mutta jo melko pahaan paikkaan tuonkin jumittaa. Joustoja on ihan kivasti eli ilman lukkoja menee jo ihan hyvin. Hienointa oli huomata että välitys säilyi muutoksessa kokolailla samana tiuhemman perävälityksen takia vaikka pyöräkoko kasvoi 4 tuumalla, eli Jaksaa mennä ykkösellä tyhjäkäynnilläkin kivasti ja pintakaasulla ei sammumisvaaraa lainkaan, kakkosella jaksaa mennä boorissa kaasu pohjassa.

Pelkkä tehokaan ei aina auta jos hevoset laukkaa liian lähellä kantoja :) Tässä eilisen koeajoreissun saavutuksia kun kaveri koitti seurata Chevyllä Samurain auraamia polkuja :)

Lentäjä
03.11.2013, 22:32
No joo, näinkin voi sanoa. Tietysti tehoa kaipais ääritilanteisiin enemmän kuvioo putsaamaan, mutta jo melko pahaan paikkaan tuonkin jumittaa. Joustoja on ihan kivasti eli ilman lukkoja menee jo ihan hyvin. Hienointa oli huomata että välitys säilyi muutoksessa kokolailla samana tiuhemman perävälityksen takia vaikka pyöräkoko kasvoi 4 tuumalla, eli Jaksaa mennä ykkösellä tyhjäkäynnilläkin kivasti ja pintakaasulla ei sammumisvaaraa lainkaan, kolmosella jaksaa mennä boorissa kaasu pohjassa.

Pelkkä tehokaan ei aina auta jos hevoset laukkaa liian lähellä kantoja :) Tässä eilisen koeajoreissun saavutuksia kun kaveri koitti seurata Chevyllä Samurain auraamia polkuja :)

Yks joustokuva projektin vaiheilta:

Lord of flies
04.11.2013, 02:21
Oon tainnutkin pongata tän muutaman kerran Ähtärissä. Komee laitos.

Missäs te käytte möyriin? Sillä vaan kyselen jos vaikka matkaan kelpaa yks full size pick up jumittaan tai sitten kun mennään pahaan paikkaan niin kuvaamaan voisin lähteä...

dirtydog
04.11.2013, 06:48
Todella siisti ja hieno kasaus...

ssuvik
04.11.2013, 13:33
Onpas hienon näkönen laite :cool:

Lentäjä
04.11.2013, 19:06
Oon tainnutkin pongata tän muutaman kerran Ähtärissä. Komee laitos.

Missäs te käytte möyriin? Sillä vaan kyselen jos vaikka matkaan kelpaa yks full size pick up jumittaan tai sitten kun mennään pahaan paikkaan niin kuvaamaan voisin lähteä...

Ähtärissä muutamia suopeita Metsänomistajia joiden mailla on rälläilty.

Mukaan ilmanmuuta sopii ja hypätään sitten Full sizen kyytiin kun Samuraista voima loppuu :) Laita puh. numeroo tulemaan niin ilmotellaan ku ollaan menossa maastoon.

Lentäjä
04.11.2013, 19:10
Oon kyllä lukenu, että Boggerit on huonot tiellä, mutta en arvannut että ne on lähes kelvottomat, vai onko normaalia että pintaheittoo on niinpaljon varsinkin yhdessä pyörässä että kokoajan pompottaa koska rengas ei ole läheskään pyöreä? vai olenko saanut huonot yksilöt? vai voiko rengas asettua jotenkin epäkeskeisesti lukkorenkaan alle?

Tähän ei vielä kukaan ole kommentoinut, eli jumputtaako boggerit muillakin ja siihen pitää vain tottua vai onko ongelma poistettavissa jollain konstilla? Eilen jo hiukan koitin siirrellä rengasta lukkokehän alla ja hiukan kyllä sain rengasta pyöristettyä jumputuksen vähentyessä. Ilmaa oli 1,5 kg

LaaLaa
04.11.2013, 19:56
Tähän ei vielä kukaan ole kommentoinut, eli jumputtaako boggerit muillakin ja siihen pitää vain tottua vai onko ongelma poistettavissa jollain konstilla? Eilen jo hiukan koitin siirrellä rengasta lukkokehän alla ja hiukan kyllä sain rengasta pyöristettyä jumputuksen vähentyessä. Ilmaa oli 1,5 kg

Kyllä boggeri toimii tielläkin ihan hyvin. Suuntavakaus nyt tietysti on kehno eri urista tuppaa hieman vetelemään, mutta suht urattomalla asfaltilla ei pitäisi olla mitään ongelmaa lain sallimissa nopeuksissa.

Jos pompottaa pahasti, kannattaa tosiaankin kokeilla renkaiden eri asentoa vanteella. Samoin keskitys kannattaa varmistaa lukkokehän alla.
Onhan vanteet suorat?
Ja toki renkaan sisälle voi/kannattaa laittaa tasapainoitus kuulia, jos ei siis muu auta.
Mulla oli vain 33" boggerit pitkässä suzukissa, ilman mitään tasapainoituksia, mutta todella suorilla BL vanteilla, ja kärsi ajaa ylinopeutta moottoritiellä :p

Lentäjä
04.11.2013, 21:26
Kyllä boggeri toimii tielläkin ihan hyvin. Suuntavakaus nyt tietysti on kehno eri urista tuppaa hieman vetelemään, mutta suht urattomalla asfaltilla ei pitäisi olla mitään ongelmaa lain sallimissa nopeuksissa.

Jos pompottaa pahasti, kannattaa tosiaankin kokeilla renkaiden eri asentoa vanteella. Samoin keskitys kannattaa varmistaa lukkokehän alla.
Onhan vanteet suorat?
Ja toki renkaan sisälle voi/kannattaa laittaa tasapainoitus kuulia, jos ei siis muu auta.
Mulla oli vain 33" boggerit pitkässä suzukissa, ilman mitään tasapainoituksia, mutta todella suorilla BL vanteilla, ja kärsi ajaa ylinopeutta moottoritiellä :p

Oho, kyllä kaukana ollaan tuosta tekstistä, senverta hakkaa. Pahasti on sitte jotain pielessä. Täytyy ekaks tarkistaa ne uudet TML lukkovanteet ja jos suorat niin sitte pitää koittaa hieroo renkaat paikalleen lukkorenkaan alle ja kuulia sisälle. Ei ole katottu paljonko tasapainotus on pielessä, koska arveltiin jumputuksen johtuvan suuresta pintaheitosta. Tutkitaan ja palataan asiaan. Nyt niillä ei aja pirukaan tiellä, edes hiljaa, maantienopeuksista puhumattakaan.

Repro
04.11.2013, 22:00
Olikos siellä minkäänlaista ohjausiskaria kun ei kuvasta erota?
Talvella ne boggerit vasta onkin mielenkiintoiset maantieurissa.

Lentäjä
04.11.2013, 22:02
Olikos siellä minkäänlaista ohjausiskaria kun ei kuvasta erota?
Talvella ne boggerit vasta onkin mielenkiintoiset maantieurissa.

Varsi on kiinni suoraan Simpukkatehostimen varressa, eli erillistä iskaria ei ole ja ei ravista rattia yhtään, mutta kori heiluu selkeesti ylösalas renkaitten pintaheiton takia. Tuli mieleen että voisko olla että uudet renkaat on varastoinnissa painunu montulle yhdestä kohtaa lattiaa vasten jos ollu vaikka vielä painoa päällä ? Toisaalta luulis että monttu oikeis ajossa.

LaaLaa
04.11.2013, 22:30
Boggerit ja kaikki muutkin ristikudosrenkaat menee paikallaan seistessä "kantikkaiksi", varsinkin maastopaineilla seistessään esim yön yli.
Mutta niiden pitäisi kyllä notkistua melko nopeasti takaisin pyöreiksi. Eli ensimmäiset kilometrit voi olla pomppuisia mutta kyllä 10-15min ajon jälkeen pitäis jo tasaantua.

Lentäjä
04.11.2013, 22:36
Boggerit ja kaikki muutkin ristikudosrenkaat menee paikallaan seistessä "kantikkaiksi", varsinkin maastopaineilla seistessään esim yön yli.
Mutta niiden pitäisi kyllä notkistua melko nopeasti takaisin pyöreiksi. Eli ensimmäiset kilometrit voi olla pomppuisia mutta kyllä 10-15min ajon jälkeen pitäis jo tasaantua.

OK, tuo oli hyvä tieto, Olisko tuo Suikka liian köykänen noin isoille renkaille, ettei suoristu helpolla :)

Repro
05.11.2013, 08:31
Ei tuo kovin kevyeltä näytä, Make-LJ:n Suzuki painoi 1170kg ja samankokoiset boggerit ei kyllä pahemmin viskannut, ei apukuskin penkillä oluttölkki vaahdonnut asfaltin päällä ajaessa. :D

joker
05.11.2013, 09:04
Saittako jarrut pelaamaan ?

Lentäjä
05.11.2013, 10:11
Saittako jarrut pelaamaan ?

Juu saatiin, vika oli lopulta poljin päässä, eli liikaa tyhjää jarrusylinterin työntöakselissa, kiristyksen jälkeen pelas hienosti. Äkkiseltään jarrut tuntuu sopivan tehokkailta ja tunnokkailta, mutta mittarihan sen lopulta näyttää.

Lentäjä
05.11.2013, 10:27
Juu saatiin, vika oli lopulta poljin päässä, eli liikaa tyhjää jarrusylinterin työntöakselissa, kiristyksen jälkeen pelas hienosti. Äkkiseltään jarrut tuntuu sopivan tehokkailta ja tunnokkailta, mutta mittarihan sen lopulta näyttää.

Kiitos muuten kaikille Samurain kehuista. Aikamoinen rojekti oli kaikenkaikkiaan mutta onnistunut, ainakin eka kokemusten perusteella, saa nähdä missä se heikoin lenkki piilee tällä hetkellä, (jos ei oteta huomioon penkin ja ratin välissä olevaa säätäjää :) Kaiken varalta hiukan tingittiin pyörien Max kääntökulmista murroksia ajatellen, joka saattoi kyllä olla hätävarjelun liioittelua näillä tehoilla ja painoilla. Onneksi Max kulmat saa toppariruuveja kiertämällä muutettua takaisin alkuperäisiksi. Pyörien sisäänjousto on rajoitettu niin että eivät ota pyöräkoteloon kiinni kuin ihan hiukan äärikulmassa penkkaa vasten juntatessa. Tämän kun tietää niin ei ongelmaa. Renkaat kun saadaan vielä pyöreiksi niin tyytyväinen olen.

Lentäjä
05.11.2013, 10:40
Ei tuo kovin kevyeltä näytä, Make-LJ:n Suzuki painoi 1170kg ja samankokoiset boggerit ei kyllä pahemmin viskannut, ei apukuskin penkillä oluttölkki vaahdonnut asfaltin päällä ajaessa. :D

Pitää käydä puntarissa ihan uteliaisuuttaan, täällä on sellanen turverekkapuntari tuossa lämpökeskuksella. Kaukanahan tuo on alkuperäisistä painoista, veikkaan että menee yli 1500 kilon.

Kaikesta päätellen noissa renkaiden epäpyöreydessä on nyt joku ihme ongelma joka pitää tutkia enstilassa. Isompi tasapaino-ongelmahan selviää kun pistää akselit pukkien päälle ja pyörittää pyöriä paikallaan isolla vaihteella, jos ei ihmeemmin täristä niin jäljellä on ainoastaan tuo renkaiden kantikkuusongelma. Niin ja ratissahan ei tuntunut mitään tärinää joten ei ihan pielessä luulis olevan tasapainon puolesta. Keula vaan hauskasti souti ylösalas.

Lord of flies
05.11.2013, 10:58
Pitää käydä puntarissa ihan uteliaisuuttaan, täällä on sellanen turverekkapuntari tuossa lämpökeskuksella. Kaukanahan tuo on alkuperäisistä painoista, veikkaan että menee yli 1500 kilon.



Ootkos koskaan koittanut mitä se puntari näyttää pikku autolla?
Meinaan vaan että oli hauska seurata numeroita kun käveli yli siitä kahden koiran kans niin luvut pyöri 100-250kg. Todellinen paino oli vähän yli 100kg. Pitäs oikeestaan käydä koittaan mitäs se näyttäs dodgelle

AlluK
05.11.2013, 16:33
Voisit myös kokeilla laittaa renkaan ulkosyrjän "alkuperäiselle" paikalle ja jättää lukkorenkaan pois, näkis onko siinä vikaa.

Lentäjä
05.11.2013, 17:13
Ootkos koskaan koittanut mitä se puntari näyttää pikku autolla?
Meinaan vaan että oli hauska seurata numeroita kun käveli yli siitä kahden koiran kans niin luvut pyöri 100-250kg. Todellinen paino oli vähän yli 100kg. Pitäs oikeestaan käydä koittaan mitäs se näyttäs dodgelle

Eipä ole tullu kokeiltua millään autolla. Joku kertoili että pitäis olla tarkka kun turvekuormia puntaroivat.

Lentäjä
05.11.2013, 17:18
Voisit myös kokeilla laittaa renkaan ulkosyrjän "alkuperäiselle" paikalle ja jättää lukkorenkaan pois, näkis onko siinä vikaa.

Kokeillaan tuotakin jos ei muuten asetu.

Lentäjä
07.11.2013, 16:03
Sylttytehdas löytyi, eli yksi vanne oli todella pahasti kiero. Ofroadtarvikkeelta tulee uus vanne takuuseen. Kiitokset kaikille kommenteista asiaan liittyen.

Lentäjä
22.11.2014, 22:11
No niin, hiukan pitää välillä laittaa stooria tännekin. Näiden edellisten juttujen ja kuvien jälkeen on tapahtunut melko paljon, eli viime keväänä tuo onneton Samurai kieri rinnettä alas ja kori vammautui aikalailla, joten potilaan aika on kulunut Korjaushuolto A Koskisen pajalla tähänpäivään saakka. Tänään oli sitten juhlapäivä kun Samurai kohtasi taas metsän ja entistä ehompana. Muutoksia ja parannuksia tuli tehtyä hoitojakson aikana senverran, että oikeastaan nyt olen iloinen kun tuli pyöritettyä rinnettä alas.

http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=54736&stc=1&d=1416684449
Koko kori purettiin ja kaikki uudet ja korjatut korin osat maalattiin uudelleen. Sisäverhoukset uusittiin.
Pyöräkoteloita avarrettiin lisää jotta 37 tuumaiset mahtuu pyörimään laitoihin raapimatta. Samalla vaihdettiin entiset levikekumit muovisiin Bushwaccer levikkeisiin. Turvakaaret meni uusiksi ja entisten heikkojen mennessä solmuun tehtiin kaarista nyt mahdollisimman tukevat, eli ristikot on nyt katolla ja takana, sekä tuulilasia kiertävät raudat vahvistettiin kulmapaloilla. Myös pystyputkissa on lisäjäykisteet nurjahdusta estämässä. Tuulilasin yläpuolelle raudan suojaan istutettiin uusi tehokas Ledivalaisin. Snorkkeli myös ilmestyi keulalle lisäämään katu-uskottavuutta. Penkit vaihdettiin uusiin ja tukeviin sekä asennettiin nelipistevyöt. Ratti vaihdettiin sirompaan malliin. Uusi ledisisävalo ym. pientä tuninkia. Laitan kuvia auton yksityiskohdista myöhemmin.

http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=54737&stc=1&d=1416684449
Suzukin maskista luovuttiin

http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=54738&stc=1&d=1416684449
Sivupellit vielä odottaa mainostarroja

http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=54739&stc=1&d=1416684449


http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=54740&stc=1&d=1416684449


http://forums.offipalsta.com/attachment.php?
attachmentid=54741&stc=1&d=1416686355
Pitkän huilinkijakson jälkeen päästiin vihdoin tositoimiin pehmeille poluille :)
Testilenkki sujui ilman ongelmia joten tästä on hyvä jatkaa.

Suurimmat kiitokset tälle Samurain uudesti syntymiselle kuuluu Korjaushuolto A Koskiselle. Ilman Arin sitkeää työtä tämä homma ei olis onnistunut.

Lentäjä
22.11.2014, 22:20
yks tämänpäiväinen vielä

lepa77
23.11.2014, 08:51
hieno suzuki.:)onko leimattu noilla akseleilla?

Heguli
23.11.2014, 12:41
Alko pukkaamaan suikka-kuumetta pintaan kun tätä lueskeli :cool:
Eli hemmetin komee peli !

Lentäjä
23.11.2014, 15:19
yks tämänpäiväinen vielä

Venyteltiinkin projektin jossain vaiheessa. Noihin Calminin hyvin toimiviin lehtijousiin olen ollut hyvin tyytyväinen eikä tee mieli yhtään kierrejousia

rrexhaust
24.11.2014, 09:17
MISTÄ NOITA LEVIKKEITÄ SAA OSTAA?

Lentäjä
24.11.2014, 11:57
MISTÄ NOITA LEVIKKEITÄ SAA OSTAA?

Tuolta tilattiin http://www.roadlessgear.com/Suzuki/ ja maksoi 531,00 € Linkki ei kyllä äsken toiminut ?

GrapL
24.11.2014, 20:46
Saisko kuvan miten pahasti kävi kun pyöri ympäri?


On kyllä todella hieno laite! Oispa omakin yhtä siisti ja hyvin tehty.. :)

Lentäjä
24.11.2014, 22:49
Saisko kuvan miten pahasti kävi kun pyöri ympäri?


On kyllä todella hieno laite! Oispa omakin yhtä siisti ja hyvin tehty.. :)

Kerrotaampas nyt sitten koko tarina mitä tuolloin viime huhtikuussa sattui.

Ajoin yksin entisen maakaatopaikan laelle ja ajattelin laskeutua jyrkän rinteen alas. Olin aiemminkin muutaman kerran mennyt rinteestä alas jopa KDJ:llä, mutta hiukan eri kohdasta joten pitihän nyt tietysti korkata uus kohta. Nousin autosta ulos tutkailemaan näkymiä reunalta alaspäin. Keskellä rinnettä suoraan alaspäin oli melko iso kivi joten päätin kiertää kiven vasemmalta eli pitäis ajaa aikalailla vinottain alas. Hiukan arvelutti homma koska rinne oli todella jyrkkä ja aiemmin oli ajettu rinnettä suoraan alas. Senverran huikas homma että laitoin kuitenkin varmuuden vuoksi turvavyön kiinni. Aloin laskeutua vinottain rinnettä ja kokoajan sorti hiukan sivuttain mutta suunta pysyi kuitenkin kokolailla ohi kiven. Puolessavälissä rinnettä sitten tapahtui jotain odottamatonta eli oikea etukulma putosi yllättäin voimakkaasti alas ja kun tajusin että nyt ollaan pulassa ja liike vain jatkui niin käänsin nopeasti suoraan alas ja painoin kaasua, mutta kun pesässä oli hidas ykkönen ja lukot tietysti pois päältä ei se enää auttanut koska tuolloin vetopyörät oli jo ilmassa joten etukulman kautta pyörähdin ensin pehmeästi kyljelleen ja katolleen ja siitä kun raskaat akselit sai vauhtia alkoi liike kiihtymään joten eikun ratista tukeva ote ja niska kyyryyn ja odottamaan Linnanmäen sulkeutumista. Viimeisessä rysäyksessä pullahti irti lasikuitukatto ja takalasi ja rikki menivät toinen sivulasi ja tuulilasi, joten poistumistien kapiinista sai ihan valita vapaasti. Heti ulos ja pystyyn päästyäni pääkytkimestä virrat pois ja eiku kuvaamaan ja ihmettelemään lajin järkevyyttä :)

Härdellin aiheutti keskellä rinnettä pitkässä heinikossa piilossa ollut monttu johon oikea etupyörä putos ja näin luonnon lait astuivat voimaan.

Jälkiviisaana voidaan sanoa että koko rinne olis pitänyt tarkistaa ennen laskeutumista.


Lommoja tuli vähän jokapuolelle koria kivisessä rinteessä ja lopuksi rysähti vauhdilla montun pohjalle vänkärin puoleinen katon kulma edellä. Turvavyön lantioremmi piti hyvin kuskin paikoillaan ja turvakehikko suojasi kuitenkin senverran että litistymiseltä säästyttiin. Tekniikka säilyi ihan ehjänä eli sain auton omilla vinsseillä pyörilleen ja ajamalla pajalle. tänäkään päivänä en ole ihan varma että pyörinkö yhden vai kaksi kierrosta :) Ihmetystä aiheutti kun molemmat takakattovalot olivat ehjiä.

GrapL
26.11.2014, 20:35
Huhhuh!

Mitähä ois tapahtunu jos turvakehikkoo ei ois ollu? :confused:


huonoa tuuria ja hyvää tuuria samassa paketissa. Hyvä että kumminkin päätit korjata näin komeasti kuntoon!

Lentäjä
26.11.2014, 21:28
Huhhuh!

Mitähä ois tapahtunu jos turvakehikkoo ei ois ollu? :confused:

No silloin en olis tietenkään yrittänytkään rinteestä alas :)


huonoa tuuria ja hyvää tuuria samassa paketissa. Hyvä että kumminkin päätit korjata näin komeasti kuntoon!

No joo kyllä siinä sitkeyttä ja kaljaa tarvittiin aikalailla ja rahaa paloi. En tiedä onko joku harrastus vielä kalliimpi kuin tää offailu ? :) Ei viitti edes ajatella mitä tuo kärry on tullu maksamaan. Myydä sitä ei voi koskaan.

Koitan ottaa kuvia lisää vaikka viikonloppuna

LaaLaa
26.11.2014, 21:35
Tämä suzuki kestää kyllä ihan kansainvälisenkin vertailun, ei juuri siistimpiä ole tullut vastaan :cool:
Tykkään!

Lentäjä
26.11.2014, 21:57
Tämä suzuki kestää kyllä ihan kansainvälisenkin vertailun, ei juuri siistimpiä ole tullut vastaan :cool:
Tykkään!

Suuret kiitokset kehuista! Odottakaas kun esittelen sisäverhoukset :)

Hailux
26.11.2014, 22:11
Tämä suzuki kestää kyllä ihan kansainvälisenkin vertailun, ei juuri siistimpiä ole tullut vastaan :cool:
Tykkään!

x2

Lentäjä
29.11.2014, 22:17
Laitetaampas muutama kuva Lauantai-illan ratoksi

Nyt pitäis paremmin kestää kellahtelua
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=54949&stc=1&d=1417291176


Vähä hifisteltiin levikkeitä suojaavia puunohjaimia
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=54950&stc=1&d=1417291292

http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=54951&stc=1&d=1417291411


Lisätuet pystykaarissa
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=54952&stc=1&d=1417291411


Puusuojat levikkeille etupäässäkin
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=54953&stc=1&d=1417291411


ilmanottoaukosta puuttuu vielä suojaverkko
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=54954&stc=1&d=1417291792


Valoa pimeyteen, tosin tuossa olis saanut olla enempi työvaloledejä noiden kaukovalojen tilalla
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=54955&stc=1&d=1417291830


Snorkkelin hattu on hiukan altis puiden syleilylle
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=54956&stc=1&d=1417291830

http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=54957&stc=1&d=1417291830


Etupyörille valoa
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=54958&stc=1&d=1417291830

Pajares
29.11.2014, 22:24
Ottakaahan auton altakin kuvia jos ei oo top secrettiä?

Kamera vois eksyä eritoten tonne etu tractionbaarin suuntaan:).


Niin ja todella asiallisesti tehty suzuki,Ehkä turhankin hyvin:D.

Lentäjä
29.11.2014, 22:39
x2

Ottakaahan auton altakin kuvia jos ei oo top secrettiä?

Kamera vois eksyä eritoten tonne etu tractionbaarin suuntaan:).

Niin ja todella asiallisesti tehty suzuki,Ehkä turhankin hyvin:D.

OK, pitää kyyristyä ottamaan alta kuvia. Palataan.
Tattista vaan! Tuo on totta että turhan hienoksi tehty maastoiluun, mutta minkäs teet ku ei anna luonto periksi :)