Kirjaudu sisään

View Full Version : Viaran etu "lukko"

kellukka
01.11.2013, 22:21
millainen se tuossa vitarassa on tuo etu lukko(käsin käännettävä) Kun tuntuis että olis joku kitka systeeni kun ei aina pyöri jompi kumpi pyörä tiukemmassa paikassa..? asfaltilla kyllä karhaa vastaan aika voimakkaasti käännettäessä lukot päällä..

ZeiZei
01.11.2013, 22:45
Ihan normaali avoin tasauspyörästö ja normaalit vapaanavat (napalukkoinakin tunnetut).
Vapauttavat vetoakselit eturenkaista jolloin takavedolla ajettaessa ei etuvoimansiirto pyöri matkassa.

Kun neliveto on kytketty ja navat kytketty kiinni edestä, etu ja taka akselin pyörät pyörivät saman matkan myös kaarteessa josta tulee se ahdistus jos mikään pyörä ei pääse luistamaan.

Edit: lisäys

Tämähän on täällä ollut jo useasti:

http://www.totuusnelivedosta.com/ss_pages.php?sivu=14

:)

kellukka
01.11.2013, 22:54
ok! tämäpä selkis, tuolla suossa konepeltiä myöden oon vaan ihmetelly että miks se ei yritä vetää tasaisesti molemmilla pyörillä..

ZeiZei
01.11.2013, 22:59
ok! tämäpä selkis, tuolla suossa konepeltiä myöden oon vaan ihmetelly että miks se ei yritä vetää tasaisesti molemmilla pyörillä..

Silloin pitää lisätä kaasua :)

(Pieni ratin kääntely voi auttaa myös )

kellukka
01.11.2013, 23:11
On vitarassa korotukset niin tapissa että oon tähän asti yrittäny vähä rauhallisemmin ettei lentele murroksen kuulia:D on sen verran veikeessä asennossa nivelet:D mutta pitää käydä ostaa vara murroksia ja eikun hanaa!:D