View Full Version : th700 tietäjää?
Onko palstalla joku helsingissä tai lähellä asuva henkilö joka haluaisi vähän auttaa th700 diagnosoinnissa. Blazerissa on tämä kyseinen laatikko ja vähän tarttisi huolenpitoa tuo aski.
Koko auto on vähän vieras alue kun on ensimmäinen jenkki.
Tv vaijerin säätö voisi auttaa mutta en sitä edes löydä diesel koneesta. Netistä löytyy bensa versioon ohjeet mutta tähän en löytänyt.
Gary Grand
28.10.2013, 12:37
TV-vaijerin säätö:
Painetan sitä puolikuun muotoista pelti"nappia" sen vaijerin kuoren päässä olevan muovihässäkän keskellä. Työnnetään/vedetään samalla vaijerin kuorta, niin että vaijeri kiristyy. so. kuori pitenee..
Sitten painetaan kaasu pohjaan ja pidetään siellä(voi kääntää kaasuvivusta, pumpun kupeessa) ja painetaan taas tuota peltinappia. Vaijerin kuori luiskahtaa silloin periaatteessa oikeaan säätöön. Koeajon perusteella voi sitten säädellä tuosta mihin suuntaan vain pari naksua kerrallaan( se säätö pitää sellaista rutisevaa, tai naksuvaa ääntä..) Itse säädän tuosta automaattisäädöstä kuorta yleensä pari naksua tiukemmalle.
Ja tuo TV-vaijeri ja säätöhässäkkä löytyy imusarjan alta/takaa, vasemman kannen takapään lähistöltä. Kun auton tuntee, niin voi onnistua ilmanputsarikopan paikallaan ollessakin säätö, mutta alkuun kannattaa ottaa putsarin koppa pois heti alkuunsa..
..Ja on sitten ihan oikeasti huonossa paikassa säätää..:D Ainakin normaalin kaksikätisen ihmisen.
Vaijeri on siellä imusarjan alla, säätölukko näkyy imusarjan takapään luona. Säätöohje on sama ku bensakrematooriossa.
edit/ GG ehtikin ekana
Löysin säätövaijerin, kiitos hyvistä ohjeista. Mutta en saanut säädöllä toimimaan. tai no nyt maantiellä en saa isointa vaihdetta enää päälle. Pitää varmaan säädellä takaisin.
Eli pikku d toimii. Iso D toimii kaupungissakin mutta yli 50 nopeudessa tippuu ikäänkuin vapaalle. enkä saanut toimimaan enää tuossa työmatkalla kun kokeilin.
Säätö'ä ennen pikkuD toimi hyvin (omasta mielestäni) ja Iso d toimi kun laittoin yli 70 kympin nopeudessa päälle. Silloinkin tippuin vapaalle jos tippui alle 70. Ja alkoi luistaa/ vaihtoi vapaalle jos painoi kaasua reilummin maantie nopeudessa. Varovasti kun painoi niin meni ihan mukavasti.
En tajua, onko siellä jotain rikki vai ihan likaa tai säätöongelmaa...