View Full Version : land roveria ostamassa hyviä neuvoja kaivataan
elhapero
17.10.2013, 20:01
Nonii ,viikonloppuna aikomus ostaa land rover freelander 2.0dti -00 nyt kaivataan hyviä neuvoja mitä tuosta autosta kannattaa erityisesti tutkia kun land rovereista ei ole mitään kokemusta,aivan uusi tuttavuus.
kellukka
17.10.2013, 20:15
Nonii ,viikonloppuna aikomus ostaa land rover freelander 2.0dti -00 nyt kaivataan hyviä neuvoja mitä tuosta autosta kannattaa erityisesti tutkia kun land rovereista ei ole mitään kokemusta,aivan uusi tuttavuus.
kaverilla oli juuri tuollainen mut bensa koneella... en tiedä oliko kyseinen auto joku maanantai yksilö vai onko kaikki samanlaisia.. ihan ihme sähkö vikoja ja vaikka mitä.. auto oli siisti kun mikä ja vähän ajettu mutta täys romu. nyt seisoo kone paskana pihassa.
Faijalla oli joskus tommone muistaakseni 1.8l pensa.
Se oli ainakin kaamee paska, sähkövikoja, ja lisää sähkövikoja.
Mittaristo sekoili aika ajoin, vaikka vaihdettiin. Takaluukun lasi saattoi aueta omia aikojaan(sähköinen). Myös ajossa. Kaikki arvaa että toi kone ei oo oikee tollaseen, joten en edes viitsi puhua siitä enempää. Oli käytössä vähä yli vuoden ja vaihtui jeepin pikku cherokeehen.
Nonii ,viikonloppuna aikomus ostaa land rover freelander 2.0dti -00
Miks? :eek: Säästä lisää ja osta ees kakkoskoppanen jos friilanderi pitää saada.
kysäses roverfriends sivustolta kans, luulenpa ettei sieltä (kään) löydy yhtään puoltoa moiselle, tuo 1 st gen on oikeasti huonossa maineessa ...
Kaitsu67
17.10.2013, 21:28
Jep, siinä bensakoneessa on kannessa ne muoviset ohjaintapit mitkä tietyn ajan kuluttua sanoo moro...ellei kansiremppaa ole jo tehty ja vaihdettu metallisiin...Diesel koneellinen on vissiin pikkaisen varmempi GEN1 Freekuissa.
http://www.roverfriends.fi/foorumi/viewtopic.php?t=4229&highlight=freekku
http://www.roverfriends.fi/foorumi/viewtopic.php?t=6711&highlight=freekku
Palstalla löytyy lisää hauilla Freelander ja Freekku
Jos joku Lantikka pitää olla ni ota Defender,vähiten vikaa ja helpoin korjata. Toi Freelander on taatusti huonoin Lantikka joka suhteessa ja ainakin maasto-ominaisuuksiltaan.
Eipäs nyt olla noin tavattoman kriittisiä. Englantilaisten autojen kanssa on oma tunnelmansa, jota kovin moni on yrittänyt jäljitellä siinä onnistumatta. Tuskin kukaan järkisyistä tuollaista ostaa.
Hyvin huollettuna sähkövikojen kanssakin pärjää. Ei niitä kannata jättää kasaantumaan. Aina tulee uusia ja outoja yllätyksiä.
Takalasin tiiviys tuottaa ongelmia ja yksilöstä riippuen paksin maton alunen ottaa itteensä.
Meidän perheen kokemukset bensakutoskoneesta automaattilootalla, jossa oli myös oma mukava fiiliksensä.
...jokainen voi kokeilla nostaa soutuveneeseen tykalupakin, soutaa saareen ja ruveta tekemään autoa. Siihen nähen noi on kuitenkin mukavampia valintoja kuin perusperheautot...
Eipäs nyt olla noin tavattoman kriittisiä. Englantilaisten autojen kanssa on oma tunnelmansa, jota kovin moni on yrittänyt jäljitellä siinä onnistumatta. Tuskin kukaan järkisyistä tuollaista ostaa.
Tässäkö sitä on?
Arctic Rhino
19.10.2013, 08:59
Jooho, eli freelanderi 1gen vehkeissä etenkin vm 2001 asti oli ongelmia ja etenkin 1.8 bensakoneissa. Mulla oli 3 vuotta -01 1.8 koneella ja ei ollut mitään ongelmia kuin takalasi talvella, joka on yleinen riesa (laskee sen pari senttiä huulloknestaan kun oven aukaisee ja se tahtoo jäätyä talvella kiinni). Mutta hyvä auto se on ja vetojuhtana loistava, turhaan minusta väki sitä haukkuu. Varaosat ja huolto hinnat inhimillisiä ja tekniikaltaan sellanen että itte pystyy paljon tekemään ja kohtuu pienellä vaivalla.
Sanon tähän samaan että tunnen kaksi muuta freekku 1:n omistajaa ja ei ne ole niin huonoja ole olleet kuin moni antaa ymmärtää. Mutta tuon ikäisessä autossa saa tietenkin varautua remppoihin, vaikka olisi mikä merkki ;)
Sen verran tykästyin että nyt on freekku 2 käytössä jo kolmatta vuotta.
-joel
solihull
20.10.2013, 08:25
Freelanderin maine on kärsinyt pahasti juuri 1,8 bensakoneen muovisten ohjaritappien takia. Muut viat lienevät paljon helpompia ja tavanomaisempia ja sellaisa kuin muissakin saman aikakauden autoissa. Onhan niitä kansivikoja muisakin autoissa.
Itse olen sitä mieltä, että tuo 2.0 TD on Freelandereiden (1-series) parhaita koneita enkä ole niistä pahaa sanaa kuullut.
Kitymaasturihan tuo on, ei jakolaatikkoakaan edes. Aika ahdas ja pienet sisätilat kaupan päälle. Mutta jos tuon kokoluokan auto miellyttää niin en epäröisi ostaa tuota dieselversiota jos hinta on kohdallaan!
TT
Freelanderin maine on kärsinyt pahasti juuri 1,8 bensakoneen muovisten ohjaritappien takia.
Muut viat lienevät paljon helpompia ja tavanomaisempia ja sellaisa kuin muissakin saman aikakauden autoissa. Onhan niitä kansivikoja muisakin autoissa.
Ja nimenomaan kärsinyt, koska kaikena maailman takapiharanet on mennyt korjaamaan nämä ja jättäneet sen korjauksen 1. tekemättä kunnolla 2. virittelemällä jotta saa tehtyä halpaa/hyvää jotta laite sadaan liikkeelle (ja myyntiin??) Sitte otetaan täys hinta laitteesta ja seuraava saa tehdä samat hommat uudestaan, arvatenkin hieman tuota ostaja tyyppiä kyrsii?????
Sittehän siellä on nuita "muita juttuja", jotka ovat ajan kanssa jo laitettu kuntoon, mutta valitettavasti nekin ovat aikaansaatu ihan huoltamattomuudella. Hyvänä esimerkkinä "jakolaatikko", eli kulmavaihde, jossa oljytilavuus huimaavat 0,8L ja öljynvaihtoväli on merkitty huoltokaaviossa 60.000km välein. Mutta kun sekin on kirjoitettu englanniksi lyhenteenä IRD, niin mistäs rane tietäs vaihtaa öljyä sinne????
Itse olen sitä mieltä, että tuo 2.0 TD on Freelandereiden (1-series) parhaita koneita enkä ole niistä pahaa sanaa kuullut.
Kyllä se Td4 on tässä tapauksessa paaaaljon parempi, kun toi 2.0tdi on laiska, mutta palvelee kyllä hienosti, kun sitä edes vähän huoltaa...:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Kitymaasturihan tuo on, ei jakolaatikkoakaan edes. Aika ahdas ja pienet sisätilat kaupan päälle. Mutta jos tuon kokoluokan auto miellyttää niin en epäröisi ostaa tuota dieselversiota jos hinta on kohdallaan!
Sama juttu, sais melkein nelivedon, jolla kyllä mettässäkin pärjää melko pitkälle. Ihme ettei tuo "epäkelpoisuus" ja huonous" näy vielä(kään) hinnoissa???:confused::confused::):)
Joten siitä voi kuitenkin laskelmoida "haluttavuuden" ja todellisen arvon....:rolleyes::rolleyes::D:D:cool::cool:
elhapero
20.10.2013, 17:41
Noniin,tuli sitten ostettua tuo ykkösversio 2.0tdi koneella,on melko mukava vanhan l200 mitsun jälkeen ajella,ohjaus tuntu ensin todella herkältä mutta viikonlopun ajelujen jälkeen ohjaus tuntuu ihan hyvältä,eikä moottori mitenkään laiska ole varsinkin kun vuotavan ahtoputken korjasin,ainoat miinukset keskuslukitus toimii välillä,takaluukku ei aukea ja webasto on mykkä,hyvääkin sentään löytyy,polttoaineen kulutus on melko pieni,lämpöä tulee sisälle aika nopeesti.Aika herkkäkulkunen tuo on,nopeus meinaa karata huomaamatta ylinopeuksille,motari nopeuksilla on melko maukas ajella eikä sisämelu edes pahemmin kasva,voisin sanoa että ihan kiva ajella eikä nuo sähköviat mitään mahdottomia ole korjata kun niihin huolella paneutuu eikä tee mitään vitosen virityksiä.
Enklantilaista fiilistä parhaillaan... :D
Hyvä jos ostos mielyttää!
Jos nyt jotakuta kiinnostaa ni kerran ku oli tossa korjaamolla levälläään K-sarjan Rooverin kone tehtiin pari huomiota ihan noin maalaisjärjellä. Kun koko rakenne on alumiinia ja kannen pultit on niinki pitkiä kun ovat ni lämpö liikehdintä on suurta,sit liikkumisen takia kohdistus tapit hajoo ja koko kansi hieroo sitä dekkiä ni tiivistehän siitä hajoaa,sitku kampuran laakerikaulat löystyvät toisiinsa nähden on ilmiö se et johonkin kaulaan tulee hirvee vääntö ja murto ku vierus kaveri on irti,ja sit se tietenki narahtaa kiinni,kampura saattaa säröillä myös,ja kaikki kampuran laakerit tuhoutuu,sylinterilohko on täs vaihees jo pahasti kiero joten männät on morjest,ja kansi on sanomattaki kiero jollei halki,öljypumppu on jauhanu metallia niinku kaikki mitä sen öljyn pitäis voidella. Tää KO. auto varustettiin uudella moottorilla ku vanha oli niin sökönä ku voi olla. Ja kilometrejä oli 100tkm. Tää konemalli olis kenties hyväki kone jos se vaan kestäis,järki sanoo kyllä et ei kestä,joku sanoo et kestää? Se et tää konemalli hajoo on kai enemmänkin sääntö ku poikkeus. No pikkusen ilkeästi vois sanoo et joka kerta ku Rooverin omin voimin on suunniteltu joku moottori on se ollu täys fiasko,enimmäkseen on Roverillla ollu kai Oldsin ja Hondan koneita pitkin historiaa. Et makuasiat on makuasioita mut jos Roverin koneita moititaan ni kyl siihen perustelujakin löytyy,eihän kaikkea voi eikä tarvitse perustella "järjellä" niinku ei auton valintakaan.
solihull
20.10.2013, 22:14
unohtus tuanoin sannoo jotta Freekussa en kovin mieltynyt ole siihen kieromieliseen takaoveen, joka on siis lasiltaan kevyksetön eikä se ovi edes mahtuisi toimimaan jos siinä kehys olisi. Mutta kun sen takaikkunan pitää avautua se 5 cm ennenkuin takaoven saa auki vaikka olis miten räntää ja jäätä takaikkunassa riittämiin.
Mun mielestä aika sairas systeemi...
TT
unohtus tuanoin sannoo jotta Freekussa en kovin mieltynyt ole siihen kieromieliseen takaoveen, joka on siis lasiltaan kevyksetön eikä se ovi edes mahtuisi toimimaan jos siinä kehys olisi. Mutta kun sen takaikkunan pitää avautua se 5 cm ennenkuin takaoven saa auki vaikka olis miten räntää ja jäätä takaikkunassa riittämiin.
Mun mielestä aika sairas systeemi...
TT
Se on sitä Britti huumoria. Taustalle vain soimaan Benny Hillin tunnari...
Kaitsu67
21.10.2013, 11:14
Noniin,tuli sitten ostettua tuo ykkösversio 2.0tdi koneella,on melko mukava vanhan l200 mitsun jälkeen ajella,ohjaus tuntu ensin todella herkältä mutta viikonlopun ajelujen jälkeen ohjaus tuntuu ihan hyvältä,eikä moottori mitenkään laiska ole varsinkin kun vuotavan ahtoputken korjasin,ainoat miinukset keskuslukitus toimii välillä,takaluukku ei aukea ja webasto on mykkä,hyvääkin sentään löytyy,polttoaineen kulutus on melko pieni,lämpöä tulee sisälle aika nopeesti.Aika herkkäkulkunen tuo on,nopeus meinaa karata huomaamatta ylinopeuksille,motari nopeuksilla on melko maukas ajella eikä sisämelu edes pahemmin kasva,voisin sanoa että ihan kiva ajella eikä nuo sähköviat mitään mahdottomia ole korjata kun niihin huolella paneutuu eikä tee mitään vitosen virityksiä.
Onnittelut ! :)
elhapero
21.10.2013, 20:10
Moottorin pirteys selvisi,sulakerasian sivussa on musta pieni laatikko,päällä vipukytkin ja vihreä merkkivalo.......se on teho boksi,selvä ero onko se päällä tai pois. Webasto lähti toimimaan kun kelloon tökkäs liittimen kiinni,ei varmaan hetkeen ollut käytössä kun tuli aivan jumalaton käry webaston putkesta ja liekkki nappia sai painaa useita kertoja jonka jälkeen se suostu kunnolla palamaan.
elhapero
27.10.2013, 18:36
Sähköviat korjaantu kun sulakerasian takakannen painoi kiinni,taitaa olla jokaisessa sama vika kun sähköt alkaa kiukuttelemaan,luistoneston (TC) valokin löytyi mittaristosta tuon korjauksen jälkeen.Webastosta on kiertovesipumppu väsähtänyt,uusi tilattu.
Jos nyt jotakuta kiinnostaa ni kerran ku oli tossa korjaamolla levälläään K-sarjan Rooverin kone tehtiin pari huomiota ihan noin maalaisjärjellä. Kun koko rakenne on alumiinia ja kannen pultit on niinki pitkiä kun ovat ni lämpö liikehdintä on suurta,sit liikkumisen takia kohdistus tapit hajoo ja koko kansi hieroo sitä dekkiä ni tiivistehän siitä hajoaa,sitku kampuran laakerikaulat löystyvät toisiinsa nähden on ilmiö se et johonkin kaulaan tulee hirvee vääntö ja murto ku vierus kaveri on irti,ja sit se tietenki narahtaa kiinni,kampura saattaa säröillä myös,ja kaikki kampuran laakerit tuhoutuu,sylinterilohko on täs vaihees jo pahasti kiero joten männät on morjest,ja kansi on sanomattaki kiero jollei halki,öljypumppu on jauhanu metallia niinku kaikki mitä sen öljyn pitäis voidella. Tää KO. auto varustettiin uudella moottorilla ku vanha oli niin sökönä ku voi olla. Ja kilometrejä oli 100tkm. Tää konemalli olis kenties hyväki kone jos se vaan kestäis,järki sanoo kyllä et ei kestä,joku sanoo et kestää? Se et tää konemalli hajoo on kai enemmänkin sääntö ku poikkeus. No pikkusen ilkeästi vois sanoo et joka kerta ku Rooverin omin voimin on suunniteltu joku moottori on se ollu täys fiasko,enimmäkseen on Roverillla ollu kai Oldsin ja Hondan koneita pitkin historiaa. Et makuasiat on makuasioita mut jos Roverin koneita moititaan ni kyl siihen perustelujakin löytyy,eihän kaikkea voi eikä tarvitse perustella "järjellä" niinku ei auton valintakaan.
Roverin kone sääntöön on mun mielestä poikkeus, 2,25 pensakone on hyvä ja varmaan 2.5 bensa kanssa.
Jaahas, pitkästä aikaa täälläkin taas käyn....
Nyt maanantaina käytiin vähän autokaupoilla, ja saaliina oli sitten -03 Free 1.8 bensalla.....
Ajot nyt merkillisiä ole ( ehkä 10Tkm/vuosi ), kun vaan kulkee ja toimii, ja pahimmat "maastoajot" ukolla on talvella viedä peurojen ruokintapaikalle safkaa, eli auraamatonta metsä/peltotietä sellasen 200m suuntaansa.
Kärrynvetoa, koukusta huolimatta, ei juuri ole (kork 2krt vuodessa, ja sekin pelkkää kevyttä sellaista )
Tuo -88 Hapero ( jos joku siittä lukenut on) , niin lähti pariviikkoa sitten eteenpäin, niin sille sijaiseksi tuli tämä sitten....
Kommentteja....
-03 Defe 1.8 bensalla.....
???
Kaitsu67
10.12.2013, 08:23
Mikä Defe on noin pienellä koneella? En ole ikinä kuullutkaan!!??
Voisko kysessä olla Freekku?
Joku ihme ajatushärö tuli, Free kyseessä....
Minkäs tehtaan valmistama kone Freekus on, ei rooverin oma kuitenkaan ilmeisemmin ??
Jos nyt jotakuta kiinnostaa ni kerran ku oli tossa korjaamolla levälläään K-sarjan Rooverin kone tehtiin pari huomiota ihan noin maalaisjärjellä. Kun koko rakenne on alumiinia ja kannen pultit on niinki pitkiä kun ovat ni lämpö liikehdintä on suurta,sit liikkumisen takia kohdistus tapit hajoo ja koko kansi hieroo sitä dekkiä ni tiivistehän siitä hajoaa,sitku kampuran laakerikaulat löystyvät toisiinsa nähden on ilmiö se et johonkin kaulaan tulee hirvee vääntö ja murto ku vierus kaveri on irti,ja sit se tietenki narahtaa kiinni,kampura saattaa säröillä myös,ja kaikki kampuran laakerit tuhoutuu,sylinterilohko on täs vaihees jo pahasti kiero joten männät on morjest,ja kansi on sanomattaki kiero jollei halki,öljypumppu on jauhanu metallia niinku kaikki mitä sen öljyn pitäis voidella. Tää KO. auto varustettiin uudella moottorilla ku vanha oli niin sökönä ku voi olla. Ja kilometrejä oli 100tkm. Tää konemalli olis kenties hyväki kone jos se vaan kestäis,järki sanoo kyllä et ei kestä,joku sanoo et kestää? Se et tää konemalli hajoo on kai enemmänkin sääntö ku poikkeus. No pikkusen ilkeästi vois sanoo et joka kerta ku Rooverin omin voimin on suunniteltu joku moottori on se ollu täys fiasko,enimmäkseen on Roverillla ollu kai Oldsin ja Hondan koneita pitkin historiaa. Et makuasiat on makuasioita mut jos Roverin koneita moititaan ni kyl siihen perustelujakin löytyy,eihän kaikkea voi eikä tarvitse perustella "järjellä" niinku ei auton valintakaan.
Tommonen moottori siellä on....
Mutta ihmettelen kovasti, kun ko. moottori on turboahdettuna 220hv tehoilla henkilöautoissa, mutta samat ongelmat puuttuu???? Olisko tolla korin koolla ja voimansiirron vastuksella jotai tekemistä????
Mutta ongelmat 1.8 koneilla on loppunut (-2002), kun termarit, kansipahvit ja lämmityslaitteen kennot muutettiin erillaisekksi kuin BMW oli ne muuttanut...
Ja RIPAX:lle tiedoksi, Td5 kone on Rooverin suunnittelema joka meni -98 mallisenakin vielä Euro3 normituksessa läpi vain EGR:n ohjauksen muutoksella. Oli ainoa valmistaja silloin jolta homma onnistui....
Mutta onnittelut molemmille "½city" maastureiden hommaamisesta, sen takaoven kanssa ei talvella aina jaksa naurattaa, varsinkaan loskakelin jälkeen...
Näillä peleillä kyllä pääsee aika pahassakin paikassa eteenpäin!
Tommonen moottori siellä on....
Mutta ihmettelen kovasti, kun ko. moottori on turboahdettuna 220hv tehoilla henkilöautoissa, mutta samat ongelmat puuttuu???? Olisko tolla korin koolla ja voimansiirron vastuksella jotai tekemistä????
Mutta ongelmat 1.8 koneilla on loppunut (-2002), kun termarit, kansipahvit ja lämmityslaitteen kennot muutettiin erillaisekksi kuin BMW oli ne muuttanut...
Ja RIPAX:lle tiedoksi, Td5 kone on Rooverin suunnittelema joka meni -98 mallisenakin vielä Euro3 normituksessa läpi vain EGR:n ohjauksen muutoksella. Oli ainoa valmistaja silloin jolta homma onnistui....
Mutta onnittelut molemmille "½city" maastureiden hommaamisesta, sen takaoven kanssa ei talvella aina jaksa naurattaa, varsinkaan loskakelin jälkeen...
Näillä peleillä kyllä pääsee aika pahassakin paikassa eteenpäin!
Harvassa on tosin ne turbolliset mallit,ite oon nähny yhden,eikä se todellakaan käyny kauniisti tosin tuskin kannesta johtui. Ja toisekseen on moni muukin autotehdas laittanu hlö auton koneita "maasturiin" ongelmitta. Ja eikös johki K koneen päivityspakettiin tullu sellanen vahvike runkolaakeri kauloille? Ja tokihan BMW ja moni muukin osaa tehdä vaikka Roverin koneesta paremman. Ja ongelmaton ei ole ollut se Td5 konekaan,on jopa jokunen pätkä juutubessakin,ja mitä noihin päästöihin tulee ni ainaki hondalla on ollu civicissä samaa konetta vuodesta 86 vuoteen 2000 paikkeille,ja Tojotalla ollu diesel kone sama vuodesta 89 vuoteen -01 ja tuskin se monella muullakaan on siitä ollu kiinni etteikö onnistuis,taitaa olla enempi tahto kysymys,juurikin tojotalla on uutta hiluksia suomessa markinoilla mut muka uutta hiasea ei tuoda suomeen ku päästövaatimukset ei täyty?? Noh,taitanen olla jo hieman OT mut valintana on Freekku parempi ykskää etuveto kinneri ainaki talvella,mulla on vara-autona Datzun almera ja ei ole hääppönen sekään.
Eipä sille ukkon "Haperollekkaan" (tän edeltäjälle) tullut viimeaikoina kuin n. 10Tkm vuoteen, pääasias se ajelee -95 klonksvaakkenin T4sella....
Joten eipä tuohon, hyvä jos se ( osin minäkin) nyt sen reippaan kymppitonnin vuoteen tauluun saadaan....
Ittel kuitenkin sitten käyttörotiskona (jota ei tarvii sääliä, voi paskaisissa kuteissa mennä istuun jos jostain maakunnasta remontista lähtee ) vanha 405 pökötti, ei paljoa arvo alene enää, ja 8v aikana 7kymppiä rullailtu....
Eipä sille ukkon "Haperollekkaan" (tän edeltäjälle) tullut viimeaikoina kuin n. 10Tkm vuoteen, pääasias se ajelee -95 klonksvaakkenin T4sella....
Joten eipä tuohon, hyvä jos se ( osin minäkin) nyt sen reippaan kymppitonnin vuoteen tauluun saadaan....
Ittel kuitenkin sitten käyttörotiskona (jota ei tarvii sääliä, voi paskaisissa kuteissa mennä istuun jos jostain maakunnasta remontista lähtee ) vanha 405 pökötti, ei paljoa arvo alene enää, ja 8v aikana 7kymppiä rullailtu....
Noh, onpahan 4x4 tekstit autossa...
Sen verran kannattaa "upgreidata" kun renkaanvaihto osuu eteen, niin ostaa isommat renkaat alle. Ainakin paljon ajavat jaksavat mainostaa etenemisen paranemista sekä rauhoittumista (16" renkailla!)
Ja saahan tähän vaikka 2" korotussarjankin (http://www.4x4parts.co.uk/lift-kits-springs/bearmach/freelander-inch-lift-kit-freelander-ba-2225-p-9625.html)...:rolleyes::rolleyes:
Tuos mukana tulleet kummit, on molemmat 16" aluilla, kesä ja piikkipyöris, molemmis sellanen 6-8mm pintaa....
Ja sen noin sellasen parisataa kilsaa tuolla nyt itte ajaneena, märällä uraisella pikitiellä, sohjossa, ja hiekkatiellä ja peilijäisellä hiekkatiellä, en mä ajettavuutta pahemmin moiti.
Hieman välillä oikein koittanutkin niitä rajoja ajettavuudessa hakemalla hakea.....
ipancruiser
26.12.2013, 04:47
moro
Eiköhän tämä topikki lopu siihen tosiasiaanaan että land rover freelander
ei ole MAASTO AUTO. katumaasturi!
Ipa
Racingrabbit
26.12.2013, 07:33
moro
Eiköhän tämä topikki lopu siihen tosiasiaanaan että land rover freelander
ei ole MAASTO AUTO. katumaasturi!
Ipa
Miksi tämä topicci pitäisi lopettaa?
Tässähän on tullut ja tulee jatkossakin varmaan ihan hyvää tietoa Freelanderin ominaisuuksista ja omituisuuksista.
Ei kaikilla tarvitse olla porttaleita ja boggereita,että voi ajaa muuallakin kuin asfaltilla.;)
moro
Eiköhän tämä topikki lopu siihen tosiasiaanaan että land rover freelander
ei ole MAASTO AUTO. katumaasturi!
Ipa
Kommentista päätellen sulla on vanha laho tojo pihassa :D
Dacia Duster
26.12.2013, 15:23
moro
Eiköhän tämä topikki lopu siihen tosiasiaanaan että land rover freelander
ei ole MAASTO AUTO. katumaasturi!
Ipa
Lukee itsellänin 4wd takaluukussa ja auto on halvimman pään parkettimaasuri jota ajetaan nappaskengät päällä...:D
Eli olen itsekin siis täysin väärällä keskustelupalstalla ja väärässä seurassa ajatusteni kanssa.
Ilmeisesti täytyy ylläpidolle laittaa visti käyttäjätunnuksen poistosta, kun olen väärällä palstalla.
Lopettaa kiinnostus Offiin ja Maastoautoihin ja siirtyä vaikka takapihalle keräämään pikkukiviä...:mad:
kokkolanpoika
26.12.2013, 22:23
Jos RIPAX:in mielestä esim tojotan D4D moottori on parempi kun freelanderin vanha 1.8i. Olet lääkityksen tarpeessa. Jos tämän päivän corollaan jossa kyseinen D4D moottori on, tarvitsee tehdä kansipahvin vaihto, yleensä koko saakutin alumiinilohko pitää nostaa konetilasta pois, ja purkaa kun lohkon tasopinta on mennyt pilalle sen takia kun on pikkusen paikat elänny. Tojota liike halusi 4000e kansipahvin vaihdosta corollaan. :) Mutta näppärä autotalli asentaja näppäsi lohkon semmoisenaan kainaloon, teippasi joka ikisen reijän ja löi paperia kanaviin ja tasopinta oikaistiin purkamatta koko konetta. Sitten vaan putsausta ja kasaan ja auto edelleen ajossa. En mä kyllä henkilökohtasesti kehus sitä tojotankaan konetta hyväksi. Onhan noita mennyt takuuaikanakin rikki ihan liikaa. Ja eräs paikallinen autoliike ei ota D4D moottorilla varustettua tojotaa edes vaihdossa sen takia kun pelkää joutuvansa maksamaan takuukorjauksia.. :) Jopa meidän paikallinen huippu moottori koneistajakin kammoksuu noita koneita..
Taksikuskin D4D moottori kesti 70tkm kunnes se piti uusia takuuseen. Nyt Fordin tuote ja polttoainettakin kuluu samalla ajolla 2-litraa vähempi..
Jos jos bemarin "henkilöauton" kone on parempi kun roverin yksikään kone esim TD5. Rupeeppas katsomaan 2.5sta TDS konetta joka löytyy opel omegan keulalta, P38si rangen keulalata ja 525TDS e34 bemarin keulalta. Jo onhan se kumma jos se kone kestää sen 200tkm avaamatta. Kansia halkee harvasepäivä, on pumppuvikoja, jakoketjut katkeaa, öljynjäähärit vuotaa. Siirtopumput menee, Vesipumpun siivet lähtee mäkeen, vie öljyy. Eli ihan täyttä kuraa se kone. Kyllä se TD5 on joka suhteessa parempi kuin toi bemarin kone.
Ja otappas suhteessa. Onkohan se 75 vai 85% land rovereista joita on ikinä tehty on vielä ajossa. Eipä taida tojota pysyä perässä..
Jos RIPAX:in mielestä esim tojotan D4D moottori on parempi kun freelanderin vanha 1.8i. Olet lääkityksen tarpeessa.
Jyrkkää tekstiä. :eek: On totta että tietyt D-4D -versiot (2.2) on harmillisen vika-alttiita, mutta ei sitä nyt tolleen voi yleistää. Meilläki nyt 474 tkm ajettu avaamaton D-4D Corolla Versossa. 660 tkm oli päästelty Kaasujalka-lehden jutussa samalla koneella ilman isompia huolia. Moneskohan Roverin 1.8i olis menossa tuossa vaiheessa...?
Niin, pitääkös täällä puhua sitten vaan jostain tälläisita, kuva vissiin vuodelta -97 tai 98 alkupuolelta
http://www.konekansa.net/kuvakansa/data/538/medium/Blazer_v_-97.jpg
Racingrabbit
28.12.2013, 08:22
Niin, pitääkös täällä puhua sitten vaan jostain tälläisita, kuva vissiin vuodelta -97 tai 98 alkupuolelta
Ei kun täällä puhutaan nyt tälläisistä :D
http://image-v.com/auto/articles/109032_Chevrolet_Trax_2013_le_VUS_ultra_compact.jp g
http://i1.ytimg.com/vi/kQFKtI6gn9Y/hqdefault.jpg (http://www.youtube.com/watch?v=kQFKtI6gn9Y)
Vilkutin
28.12.2013, 11:13
Kovasti ihmettelen tota D4D koneen mollaamista, oikeestaan koskaan ole kuullu että noissa menis kansipahveja, 2.2litrasissa ollu jotain ongelmia.. sen kaksoimassakytkimen kanssa, ei kait kestäny suurilla vaihtella vedätettäessä sitä 400nm vääntöä.
Ehkä toi kyseinen D4D lohko korollassa on ajettu kuumaksi, jonka takia pahvi on korkannu?
Tälläkin kylällä ihan tutuilla pyörii ainakin 10kpl noita D4D motteja, hiacee, hiluxia, avensista jolla itekkin ajan.
270tkm on kerran tullut vika, EGR tukossa ei noussu turbon paineet. 60€ putsaus, ite en jaksanu.
Sen sijaan ainakin yhestä defenderin 110 TD5 koneesta meni, kansipahvi, no se nyt sinänsä todista mitään.
En tiedä sitten kuinka herkästi ylipäänsä kansipahvin saa rikki jos moottoria lähtee kenkimään reikäpäässä talvipakkasilla, sammuttelee kovien vetämisien jälkeen jne.
Joku kone ehkä hajoo helpommin joku vaikeemmin. Ite en kyllä kylmänä moottoria kauheesti rankase.
Mut jos nyt pysyttäis asiassa sinänsä, että nuo "toi - ota" t = jollet muuta saa -> ja sitten ne tosimaasturit.......
Eli lantikassa, näissä tän viimesen 15v ikäisissä keksinnöissä ( joissa ei taida juurikaan niitä tosimaastureita olla... ??? )
Mut jos nyt pysyttäis asiassa sinänsä, että nuo "toi - ota" t = jollet muuta saa -> ja sitten ne tosimaasturit.......
Eli lantikassa, näissä tän viimesen 15v ikäisissä keksinnöissä ( joissa ei taida juurikaan niitä tosimaastureita olla... ??? )
Tuijota vs Lantarooveri kilpailun voi siirtää omaan topiikkiin, samoin mikä moottori on kestävin tai paskoin...
Kumminkin sivuilla käy lukijoita, joita kiinnostaa myös nämä:
http://bringatrailer.com/wp-content/plugins/PostviaEmail/images/1991_Vw_Volkswagen_Golf_Country_Syncro_4x4_For_Sal e_resize.jpg
VAIKKAKIN jotku sanovat ettei näillä mitään tee. Kuitenkin niillä myös ojien ulkopuolella mennään ja kaikki ne silloin maastoajoa harrastavat, EIKÖ?
Byrocrat
01.01.2014, 14:26
Tuijota vs Lantarooveri kilpailun voi siirtää omaan topiikkiin, samoin mikä moottori on kestävin tai paskoin...
Kumminkin sivuilla käy lukijoita, joita kiinnostaa myös nämä:
http://bringatrailer.com/wp-content/plugins/PostviaEmail/images/1991_Vw_Volkswagen_Golf_Country_Syncro_4x4_For_Sal e_resize.jpg
VAIKKAKIN jotku sanovat ettei näillä mitään tee. Kuitenkin niillä myös ojien ulkopuolella mennään ja kaikki ne silloin maastoajoa harrastavat, EIKÖ?
Näinhän tuo on, että joillakin autot kestää "isältä pojalle" ja toisilla tekniikka poikii jo kotiin tuodessa :D Riippumatta siitä ajetaanko tiellä, ojassa vai metsän puolella niin useimmiten näihin kestävyysongelmiin syynä on henkilö siinä penkin selkänojan ja ratin välissä :rolleyes:
toyota4x4
02.01.2014, 16:38
Kovasti ihmettelen tota D4D koneen mollaamista, oikeestaan koskaan ole kuullu että noissa menis kansipahveja, 2.2litrasissa ollu jotain ongelmia.. sen kaksoimassakytkimen kanssa, ei kait kestäny suurilla vaihtella vedätettäessä sitä 400nm vääntöä.
Ehkä toi kyseinen D4D lohko korollassa on ajettu kuumaksi, jonka takia pahvi on korkannu?
Tälläkin kylällä ihan tutuilla pyörii ainakin 10kpl noita D4D motteja, hiacee, hiluxia, avensista jolla itekkin ajan.
270tkm on kerran tullut vika, EGR tukossa ei noussu turbon paineet. 60€ putsaus, ite en jaksanu.
Sen sijaan ainakin yhestä defenderin 110 TD5 koneesta meni, kansipahvi, no se nyt sinänsä todista mitään.
En tiedä sitten kuinka herkästi ylipäänsä kansipahvin saa rikki jos moottoria lähtee kenkimään reikäpäässä talvipakkasilla, sammuttelee kovien vetämisien jälkeen jne.
Joku kone ehkä hajoo helpommin joku vaikeemmin. Ite en kyllä kylmänä moottoria kauheesti rankase.
sen verra että d4d hiacen /land-cruiserin koneella JA!!! avensiksen /corollan/rav4 koneella ON eroa kuin yöllä ja päivällä
Kaitsu67
02.01.2014, 16:50
Vaikka kysyjä haluaisi asiallista tietoa niin näistä tulee "aina" juupas eipäs kina
x2, topiccihan koski Land Roverin ostamista ja kommentteja....vähän toiselle sivulle päästiin niin johan keskustellaan taas Toyotasta ym merkeistä...??? :confused: :rolleyes:
Ihmekös tuo, kun katsoo etusivun hakuluokkia niin mikäs se siellä paistaakaan suurimpana. ;)
Niin, täs ketjussahan ei kysellä mistää toitotista, tai muista, aihehan oli lantikka, ja nimenomaan nuo uudemmat.
Mitkä ei vältämäti ole "oikeita maastureita" , mutta sehän nyt ei tietenkään kaikile sovi, kun ollaan "putkinäköisiä" ja "suppeakatseisia" omaan napaan tuijottajia.... ( ei kaikki, mutta jotkut on)