Kirjaudu sisään

View Full Version : Mitkä akselit vakiona -80 Wagoneerissa?


Renegade
14.10.2013, 13:24
Kertokaapas joku viisas äkkiä mitkä akselit tollasessa 1980 -Wagoneerissa pitäis olla vakioina, ja mistä ne on tunnistettavissa? Eli pitäis siis jotenkin tunnistaa onko akselit autossa alkuperäiset vai vaihdetut..

Tekniikka ko. laitteessa on muilta osin vakio 4.2 + manuaali.

Kiitos.

pjtk
14.10.2013, 13:30
Kertokaapas joku viisas äkkiä mitkä akselit tollasessa 1980 -Wagoneerissa pitäis olla vakioina, ja mistä ne on tunnistettavissa? Eli pitäis siis jotenkin tunnistaa onko akselit autossa alkuperäiset vai vaihdetut..

Tekniikka ko. laitteessa on muilta osin vakio 4.2 + manuaali.

Kiitos.
Dana 44 edessä ja AMC 20 takana. Googlella löytyy kuvia.

Renegade
14.10.2013, 13:32
Joo, näin mä vähän kuvittelinkin olevan. Eli samat akselit kuin kaikissa muissakin saman aikakauden Jeepeissä... Ja kiitokset nopeasta vastauksesta.

Jare
14.10.2013, 18:14
Ehkä vähän aiheen vierestä, mutta millos noissa fsj peleistä poistu D44 taka-akseli?

HeikkiH
14.10.2013, 18:22
'79 ei liene pahasti pielessä.

JAMANT
14.10.2013, 18:24
Ehkä vähän aiheen vierestä, mutta millos noissa fsj peleistä poistu D44 taka-akseli?-79 oli ja -80 ei, AMC 20 oli ainakin vuoteen -86, sitten en muista kumpaa käytetiin tuotannon loppuun -91.

pjtk
14.10.2013, 18:29
Joo, näin mä vähän kuvittelinkin olevan. Eli samat akselit kuin kaikissa muissakin saman aikakauden Jeepeissä... Ja kiitokset nopeasta vastauksesta.

Niinkuin Jare tosiaan kirjottaa niin vanhemmissa on D44 takaperä. Joku semmonen muistikuva, että 79 ois tullu AMC perä. Muistaakseni mulla olleet D44:set oli 78 vuoden auton alta. Tai sit se oli 76. :D

Edittiä:
Vuonna 80 vaihtunu etuperän murikka kuskin puolelle. Oiskohan sit samalla kertaa tullu AMC20.
Niin ja taishan viimeset vuodet Ryslerin omistuksessa olla Wakoneekereissä taas D44:set.

Edit x2:
Jätkät on sairaan nopeita.

JAMANT
14.10.2013, 18:48
Jätkät on sairaan nopeita.
Sitähän ne vaimotkin valittaa....

Renegade
18.10.2013, 19:51
Joo. Siks kyselinkin kun kävin yhtä wagoneeria katsomassa setelinippu taskussa. Ja juurikin sitä halusin tietää että oisko siinä ollu noi 44:set akselit.

No, ei ollut. Ja rahanippukin jäi taskuun, joskaan se ei ollut akseleista kiinni kyseisen yksilön kohdalla...

Eipä kyllä rahatkaan enää polta taskussa, koska pihalla seisoo ylväänä uusi XJ! :):) Omalle kohdalle jo kolmas XJ, mutta kun käyttöauto piti saada ja budjetti oli mikä oli...

Toi uus talviauto on aikanaan Saksasta laivattu, ja ihan toimivalta laitteelta vaikuttaa. Akku vaikuttis olevan aika loppu, jostain tippuu vettä kuskin matolle (tuulilasi?) ja lämppäri tarjoa kuuman sijasta melkoisen lehmänhenkäyksen... Mutta tekniikka toimii, jouset on vaihdettu joskus pari tuuma korkeampiin ja alla on jotkut 30x9.5 mutapaskat. Eiköhän tolla talven pärjää...:rolleyes::rolleyes:

Varmaan tosta jonkun rakentelu-topicin avaan jossain vaiheessa. Tarkoitus olis siitä käyttö/offiautoa rakennella pikkuhiljaa. Palkkihelmaa, vinssiä, safaritelinettä, työvaloa ja muuta peruspäivitystä...

Menipäs vähän aiheen vierestä tämä peräjorina...:) Kiitoksia kaikille akseli-asiantuntijoille!