PDA

View Full Version : Unomog pelliperä nivelristit

Jammu
12.10.2013, 23:15
Tere, mistäs prkl löytää kätevästi mogin pelliperiin nivelet, ja olkatappien pronssi holkit?

mieluusti suomesta ku lontoo vähä huonoo.

moggirange
13.10.2013, 04:50
Mersuhuollosta veholta ainaki holkit löytyi...ei kylläkään ihan hyllytavaraa ollu.

Jammu
13.10.2013, 11:24
No pitää uuestaa käydä siellä raskas kalustopuolella ku kyseinen asiakaspalvelija ei tienny juur että mikä on unimog.

Taisto
13.10.2013, 11:39
Lommilan Veholla ei edes suostunut etsimään mogin osaa jos ei ollut runkonumeroa mukana. Lähes kaikkia osia saa vielä vanhoihinki, mutta varaosaohjelma vaatii sen runkonumeron ennenkuin pääsee selaamaan itse osia.

Marko
13.10.2013, 11:47
Joo, runkonumero mukaan ja jos ei halua arpoa joidenkin osien kanssa niin se myyjä voi tilata saksasta auton kantakortin . Löytyy oikeat osat helpommin kun tietää varustelun.

H&K
13.10.2013, 11:56
Jammulla taitaa olla pelkät akselit jotka on menossa protohärpättimeen....

Racingrabbit
13.10.2013, 12:11
Jos saat avuksi jonkun lontoota osaavan,niin tuolta pitäs osia nykyäänkin vielä löytyä: http://www.mogparts.de/english_net.htm

Jammu
13.10.2013, 14:12
Joo kun mulla on vain akselit niin vähä vaikea saada mitää numeroita.

Kuinka noi menee, eli millä vuosilla on tehty noilla pelliperillä moggeja?

Voisi se edes helpottaa hakua.

JiiPee
13.10.2013, 19:21
Osien haku "virallisen" varaosamyynnin kautta tarvitsee tosiaan sen runkonumeron. Osissa on usein tapahtunut muutoksia vuosien varrella, eikä uusi osa käy vanhempaan. Vanhaan on vielä saatavilla osia, mutta eri numerolla kuin uudempaan. Voi olla useita runkonumerovälejä, joissa on eri osa. Siksi varaosatiskin jeppe on nihkeä lupaamaan mitään ilman runkonumeroa.

Kun saisi "lainaan" joltakulta runkonumeron sellaisesta autosta, jossa on ollut samanlaiset akselit, niin varaosatiskin takana alkaisi paremmin tapahtumaan.

Sitten on vielä sellainenkin juttu, että Mersulla on ollut ainakin ennen käytäntönä vaihtaa osanumero toiseen, jos alihankkija vaihtuu, vaikka osan speksit pysyisikin ihan samoina. EPC:ssä on sitten joskus pitkä ketju korvaavia osanumeroita samallekin runkonumerolle. Joku vanha osanumero ei siis välttämättä toimi enää.

pee
13.10.2013, 19:38
Paas nyt esiin ne faktat akseleista jota sulla on, esim:

- leveys, jollei oo kasailtu kapeista ja leveistä jotain hynridiä
- akselinro jos löytys
- kuvaa

Jammu
13.10.2013, 19:39
Voi hitto, no, eikös nuat ole 404 mogista nuat pelliperät?

pee
13.10.2013, 19:43
No jos on niin oiskos jostain tuollasesta nivelreumalääkkeeks :

http://www.expedition-imports.com/product/4045860033/CV-Rebuild-Kit.html

Ja tuostako tilkkeitä, tuota holkkiako kaipaat ? :

http://www.expedition-imports.com/product/404BGSKOEM/404-Front-Axle-Bushing-Gasket-Seal-Kit---MB.html

Taisto
13.10.2013, 19:49
Omaan ex-moggiin sorvautin olka-akselinkupit laakeripronssista. En muista oliko syy saatavuus vai hinta. Epäilen jälkimmäistä.

Jare
14.10.2013, 11:41
Piru....ennen pääsin käsiks moggien osiin EPC eli sähkösen varaosaohjelman kautta, mut nyt ei oo enää ku oikeudet henkilö ja paku autoihin:(. Meinaan vaan, että ainakin ennen sielläkin pääs kyllä hakee ilman alustanumeroa osia, jos oli vaan tiedossa minkä mallin mogin akseleista kyse. Sit varaosien numeroita vertailemalla ja ihmettelemällä saatto löytää oikeetkin osat, mutta harrastuneisuuttahan toi hakeminen kaipaa. Harvaa varaosamyyjää kiinnostaa etsiä sellaista, mikä ei sitä itseään kiinnosta ja mitä todennäköisemmin asiakas jättää vielä ostamatta, kun kuulee hinnan....niin se vaan menee;)

Jammu
14.10.2013, 14:31
Pee:lle kiitos, olen itse meinaan aivan toivoton netistä etsimään yhtään mitään, ei löyvy niin ei löyvy!
No olipas selkeet sivut, eikä mielestäni osat hinnan kiroissa, hetken jo laitto miettimään kokonaan uusia vetoakseleitakin, tuolta jatkossa jos paketit tulee ja niissä on muutakin kuin saksalaisia perunoita!

Pullon olen velkaa x)
Mutta ite saat hakia täältä!!!

pee
14.10.2013, 19:06
Pee:lle kiitos, olen itse meinaan aivan toivoton netistä etsimään yhtään mitään, ei löyvy niin ei löyvy!
No olipas selkeet sivut, eikä mielestäni osat hinnan kiroissa, hetken jo laitto miettimään kokonaan uusia vetoakseleitakin, tuolta jatkossa jos paketit tulee ja niissä on muutakin kuin saksalaisia perunoita!

Pullon olen velkaa x)
Mutta ite saat hakia täältä!!!

Etpä tosiaan oo mitään velkaa ! Pulloille ei kauhiast oo täällä mäellä käyttöä, mutta saatanpa vaivata joskus jollain suuntaan liittyvällä, jollen itse sinne ehdi !

Hyvä vaan / kiva jotta voi olla hyödyks, ja kiitoskin lämmittää ;)

Jammu
14.10.2013, 19:50
jees kiitoksia viellä :)

Viellä sen verta että kumpikos sinne napaan mahtaa kuulua, rasva vai öljy, kun siellä oli jotain öljyn sekaista rasvaa tahi toiste päin.

JiiPee
14.10.2013, 20:43
Portaalikotelossa on öljy, joku ihan perus GL-5 luokan vaihteistoöljy 80W-90. Olisiko navan iso huulitiiviste hiukan vuotanut ja tehty "korjaus" rasvaprässillä, jos on jotakin vaseliinin paksuista sisällä?