View Full Version : Classic Range -88 "ORange"
Pajakameli
12.10.2013, 22:46
No jaa jokohan tämän tohtisi tänne lisäillä...:) Ollu nyt pari vuotta pressun alla projektina mutta savut otettu tänä vlk. Kaikki lähti siis pompautuksesta katsastuksessa, Kaikki muuten kunnossa ja olis menny läpi mutta pohjaanlyöntikumi oli ruostunut irti. No sitä sitten paikkaamaan. Ei aikaakaan kun kori oli pois rungolta, akselit tallissa ja sisukset purettu, 35" sovittelu, jne... lähti käsistä.:D Kuvia ei ikävä kyllä orginaalista ole mutta rojektin varrelta kuitenkin.
Pajakameli
12.10.2013, 22:53
Helmat meni kans uusiksi ja samalla korin kannakkeet, mitenhän katsastus tähän suhtautuu? Helmat tuli 60x80x6 palkkia
Pajakameli
12.10.2013, 23:02
Sitte joku kuvatus mätöhommista... Ne ei ainakaan edes auta rojektin kiinnostavuudessa...:( Taka akselissa oli suht paljo hommaa, rungon peräosaan piti vaihtaa uutta rautaa viimenen poikittainen ja kaiken lisäksi kori oli nokasta melkeinpä poikki...:mad:
Pajakameli
12.10.2013, 23:05
Putkisto myös uusikis, nyt tuplilla.
Pajakameli
12.10.2013, 23:08
Akselit ja muut liikkuvat hilppeet hiekkapuhallettiin/harjattiin ja maalattiin huomaamattoman punaiseksi...:D
Pajakameli
12.10.2013, 23:15
Lisäksi runkoon hitailtu 50mm korin korotus, taka akselin tunkin kiinnitystä laskettu 60mm ja sitte listalla olis jousien/iskarien kiinnitysten korotus ja uudet jouset ja iskarit... :p Joutuu myös ihan varmasti rälläköidä lokasuojia. Kori kuitenkin nostettiin tänä vkl paikoilleen ja koneesta otettiin savut kahden talven seisonnan jälkeen:D Nytku rojekti on "julkinen" etenee se toivottavasti vähä liukkaammin..:cool:
Pajakameli
12.10.2013, 23:19
Sitte asiasta ymmärtäville kysymys! Mikä oli vialla ja on edelleen kun kone pelaa kylmänä todella hyvin käy tyhjää ja räyhähtää kaasuun heti, mutta kun lämpenee niin ei tahdo ottaa kierroksia ja humpaa jos antaa enemmän kierroksia eli booaa ja kiihtyy ja booaa ja kiihtyy.... Tyhjää käy kyllä kuumanakin todella hyvin ja lähtee heti käyntiin.:mad:
ei ihan näe, onks kaasarikone ? jos, niin kattele kurrkujan vaimenninöljyt
Pajakameli
12.10.2013, 23:38
ei ihan näe, onks kaasarikone ? jos, niin kattele kurrkujan vaimenninöljyt
Ei ole kaasari efi 3,5..
kylmäkäyntisuutin elossa / käytössä ? eli, testattu liitin irti ?
Pajakameli
12.10.2013, 23:57
kylmäkäyntisuutin elossa / käytössä ? eli, testattu liitin irti ?
Mistä se löytyy? Ei ole testattu...
eikö siin imusarjan päällä ole ihan yksinäinen suutin kylmäkäynnistykseen... ja sille joku lämpöanturikin jossain ...
ootahan kun nää rover expertit nyt taas herää - ja sillaikaa lue vaikka tuo;
http://www.roverfriends.fi/foorumi/viewtopic.php?t=5262&postdays=0&postorder=asc&start=0
p0hamala
13.10.2013, 06:51
flapperi vai hotwire? Laitas kuva koneesta / ilmamassamittarista niin tiedetään lisää.
Pajakameli
13.10.2013, 08:13
flapperi vai hotwire? Laitas kuva koneesta / ilmamassamittarista niin tiedetään lisää.
Flapperi se on.. Voin kuvailla konetta tässä päivemmällä..
Kaitsu67
13.10.2013, 13:04
Hieno projekti ja hyvännäköistä meininkiä!:cool:
Pajakameli
13.10.2013, 19:45
Hieno projekti ja hyvännäköistä meininkiä!:cool:
Kiitti! Koitetaan nyt saada vaan jatkettua aina jostain.. On täälläpäin jo aika kylmä lokakuun puolivälissä pihalla pusertaa:D No tänään sain kuitenkin etuakselinkin & sen hilppeet valmiiksi ja jos kohta puoliin laittais ne paikalleen niin sais siirrettyä talliin.
dirtydog
14.10.2013, 05:36
UUUH Range!
Itse olen omasta Rangesta sen kylmäkäynnistyssuuttimen ottanut irti kokonaan. Eli johto ja letku irti. Sitten vielä tulpannut sen letkun, niin vähentää konehuoneeseen valuaa bensan määrää. ;)
Itselläni hajos moottorin lämpötila-anturi. Aluksi huomasin sen niin, että kävi hieman vaivalloisesti tyhjääkin ja kun painoi kaasua niin tuntui kun olisi pätkinyt ja puski pirun mustaa savua putkesta. Vaihdoin anturin niin homma korjaantui sillä. Tosin, kun shitpartin anturi niin se ei pitkään kestänyt joten nyt tekee sitä että tyhjää käy kyllä hyvin mutta kun antaa runtua niin puskee mustaa putkesta ja tuntuu ettei sytytä ihan joka kerta.
Anturin pystyy helposti mittaamaan. Se on edestä katsoen oikealla puolella imusarjassa se taaempi anturi siinä jakajan takana. Vaihto on aika pirullinen kun ei siihen tahdo mahtua millään työkalulla.
Arvot pitäs olla jotain tähän tyyliin:
TEMP.......OHMS........TEMP........OHMS
-10°C...9100-9300....60°C.......500-700
0°C.......5700-5900....80°C.......300-400
20°C.....2400-2600....100°C....150-200
40°C.....1100-1300
Tuo on yksi paikka mikä tuli mieleen tai tietysti vika voi olla johdossakin, mutta tuo on ainakin helppo tarkistaa.
Pajakameli
14.10.2013, 07:44
Itse olen omasta Rangesta sen kylmäkäynnistyssuuttimen ottanut irti kokonaan. Eli johto ja letku irti. Sitten vielä tulpannut sen letkun, niin vähentää konehuoneeseen valuaa bensan määrää. ;)
Itselläni hajos moottorin lämpötila-anturi. Aluksi huomasin sen niin, että kävi hieman vaivalloisesti tyhjääkin ja kun painoi kaasua niin tuntui kun olisi pätkinyt ja puski pirun mustaa savua putkesta. Vaihdoin anturin niin homma korjaantui sillä. Tosin, kun shitpartin anturi niin se ei pitkään kestänyt joten nyt tekee sitä että tyhjää käy kyllä hyvin mutta kun antaa runtua niin puskee mustaa putkesta ja tuntuu ettei sytytä ihan joka kerta.
Anturin pystyy helposti mittaamaan. Se on edestä katsoen oikealla puolella imusarjassa se taaempi anturi siinä jakajan takana. Vaihto on aika pirullinen kun ei siihen tahdo mahtua millään työkalulla.
Arvot pitäs olla jotain tähän tyyliin:
TEMP.......OHMS........TEMP........OHMS
-10°C...9100-9300....60°C.......500-700
0°C.......5700-5900....80°C.......300-400
20°C.....2400-2600....100°C....150-200
40°C.....1100-1300
Tuo on yksi paikka mikä tuli mieleen tai tietysti vika voi olla johdossakin, mutta tuo on ainakin helppo tarkistaa.
Okei kiitti! Täytyy tutkia, kunhan töiltä kerkeää.
Pajakameli
14.10.2013, 21:06
Tänään tuli taas vähän kasattua. Etuakselia asettelin paikoilleen, mutta ei mikhän mene kohtuuvella PRKL:mad: On se siellä auton alla mutta on sen verran kylmä jo että töitten jälkeen viitti kauan punoa ja pimeäki tuli... Tuloksena lähinnä vilu, nälkä ja perse märkä...:( Jatketaan huomenna ja jos vieläpä kuvien kera!
Täällä on sama homma!!! Joku kävi laittamassa herrantallista lämmöt pois mut kyllä se reilu motivaatio piikki tekee ihmeitä. Tsemppiä projektille lämpimästä tallista uneksien :D
Kaitsu67
15.10.2013, 08:13
Täällä on sama homma!!! Joku kävi laittamassa herrantallista lämmöt pois mut kyllä se reilu motivaatio piikki tekee ihmeitä. Tsemppiä projektille lämpimästä tallista uneksien :D
x2
Pajakameli
15.10.2013, 22:40
42019Tänään ei juurikaan rojekti edenny, mutta jousikorokkeet olis valmiit.. Huomenna paikoilleen ja akselin asennus loppuun..:)
Pajakameli
16.10.2013, 20:38
Noniin nyt on akselit kiinni ja jopa jousetki paikoillaan, takaiskarit on vielä irti... Jäivät lyhyeksi...:D Alusta on kasattu alkuperäsillä jousilla & iskareilla, kohta puoliin tilaan englannista kilkkeitä niin vaihdetaan sitte.;)
Kuvassa vielä osa pulteista puuttuu, piti kuvata ennen pimeää.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=139965
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=139966
Taakse tulee pitkät iskarit, jotta ei rajoita ulosjoustoa ja jousi ohjari, mutta miten on kannattaako eteen laittaa sen 50mm minkä tulevilla jousilla nousee vai pidemmät?!? Itse olen päätynyt niihin 2" vakiota pidempiin suunnitelmissani, mutta mitäs muut on laittaneet/ mitä mieltä olette?:rolleyes:
Pajakameli
20.10.2013, 13:48
Jaa ei tainnu kuvat aiemmin näkyä, muutin albumin julkiseksi niin eiköhän nyt näy..
Pajakameli
20.10.2013, 13:56
Sitte korin kumeja, kumit on mätönetin kumeja jotka on halkastu ja niihin porataan vielä reiät...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=140106
Korin korotusputkien ja kumien väliin leikkasin plasmalla kohdistus rikat 3mm pellistä jotka hitsaat putkeen kiinni
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=140107
Pajakameli
26.10.2013, 20:48
Lumet on tullu, mutta rangekin on saatu liikkeelle! :D Pitäisköhän rojekti nimetä uuestaan joksiki muuksi ku "ennen lumia liikkeelle" Seuraava tavoite on katsastus kunto........:eek: Kori on kylläkin vielä etu kiinnikkeistä irti ku meinasin ne vaihtaa ja sama homma taka kiinnikkeisiin, sitte on kaikki vaihettu vähempi ruosteisiin..;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=140563
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=140564
Tämän viikonlopun olen levyttäny tallin seiniä, maanantaina lattian valu...
Jospa sinne jossaki vaiheessa pääsis auton kans! MAHTAVAA ei sorassa/lumessa pyörimistä (osien hakemista hietikosta/lumihangesta), ei vesisateita, ei pimeää ja LÄMMIN!!:D:D:D
Kuvat on vielä vakio iskareilla, jousilla ja tukivarsilla, päivitellään sitten ku saadaan korottavia alle..:rolleyes:
Pajakameli
26.10.2013, 20:52
Niin ja etulokarit puuttuu... Täytyy neki kiinnitellä ku vaihan renkaat, ei raski vielä silputa kaaria ku ei ole tullu vielä lokareita... Silppuan sitte ku näen lokarin muodon, niin tulee kerralla oikein..
Lisäksi autosta puuttuu vielä jarrut, vanhat letkut ei piisannu. Käsijarru ainoana. On uuet pidemmät letkut hyllyssä mutta taidan vaihtaa ne vasta sisätiloissa...:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=140565
Pajakameli
26.10.2013, 21:10
Pystyykö site projektin nimeä edes muuttaa?!?!?:mad::mad: Molen puuseppä, en ymmärrä ATK:sta:eek:
Arska-tehtaalta
26.10.2013, 22:19
Suht normisti korrodoitunut range :)
Viestin otsikon muuttaminen. Menet ekaan viestiin ja painat edit napista, jolloin pystyy muokkaamaan tekstiä. Siittä tekstin alapuolelta löytyypi nappula jossa lukee lisävalinnat, siitä painamalla pääsee muuttamaan otsikkotekstiä.
Pajakameli
26.10.2013, 23:00
Suht normisti korrodoitunut range :)
Viestin otsikon muuttaminen. Menet ekaan viestiin ja painat edit napista, jolloin pystyy muokkaamaan tekstiä. Siittä tekstin alapuolelta löytyypi nappula jossa lukee lisävalinnat, siitä painamalla pääsee muuttamaan otsikkotekstiä.
Jes! Kiitoksia!
Pajakameli
14.11.2013, 11:05
Tämäkin käytetty jo tallissa mutta piti ottaa ulos töitten tieltä... Ruostehommia olis vielä vähän tiedossa.:mad:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=141794
Uusiks menee koko poikittainen systeemi jossa kiinni kontin alaovi. Myös korin kannakkeet uusiks.. Tämäki osa löytys muuten Craddockilta Enkuista, olikohan 50e (?) mutta kylläpä se menee tehä kotona..:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=141793
Ja viimeinki lämpinän lattian päällä pääsee tekemään, on se mukava verrattuna kinokseen..:cool:
Tallissa kuitenki sen verran kerkesin tehä, että vaihoin jarruletkut 2" pitempiin. Eivät riittäneet niin laskin putkia vähän alemmas ja nekun ei myöskään riittäny niin laitoin oikeastaan koko auton putket uusiks... Nyt toppaa;) Hoksasin vaan siinä että jos keulaan mielii niitä kunnon ulosjoustoja niin ei riitä letkut vieläkään, perässä kyllä piisaa. Perään suunnittelin 5" pidempiä iskareita 2" pidemmät jouset ja Lautasiahan on jo nostettu 2"...
Pajakameli
06.01.2014, 21:57
Seisonnan aikana oli tullu sellanen vika että kaikki muut valot pelaa paitsi pitkät ja lyhyet, ei edes pitkien "väläytys" vai mikä onkaan kun viiksestä kiskotaan..:D Parkit, vilkut, jarru ja perävalot pelas mutta ei ajovalot prkl!!!:mad: Kyllä tehetti sitte tajusin purkaa valojen katkasijan aikani virtoja mitanneena. Katkasija oli NIIN jankissa että ei vaan saanu kosketusta, olin jo vetämässä uusiks koko sähköjä:D Vähä suihkeita ja myrkkyjä niin kaikki pelaa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=146353
Sitte sain tässä vuojen vaihteessa ikkunoistakin 75% toimimaan, yhteen lasiin joutuu ostaa uuden moottorin. Kuskin lasi oli ainoa joka laski kyllä alas mutta sekään ei noussu ylös ennen toimenpiteitä, kaikki mekanismit ihan jankissa joka ovessa moottoreita myöten. He...etisti silikoni spraytä ja öljyä niin alko pelaan, mutta yks tosin menee uusiks.
Lisäks on tässä vuojen vaihteessa laiteltu tiivisteitä paikoilleen oviin ja muita näpräyksiä ovien kans, saranoiden säätöä ym. tyhjänpäiväistä..
Ruostehommat jäi vielä oottamaan, ku kerranki olis ollu inspiraatiota niin ei oikein kehdannut palopäivystyksessä alkaa kovin möykkähommaa tekemään, pitäisi kuulla puhelinkin. Tulipa tehtyä tympeitä sähköjuttuja pois tulevaisuudesta:D
Nyt varmaan tulee pitempi tauko rakentelussa, pitäis yrittää tehdä oikeita töitä vähemmäksi.
Tämäkin käytetty jo tallissa mutta piti ottaa ulos töitten tieltä... Ruostehommia olis vielä vähän tiedossa.:mad:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=141794
Uusiks menee koko poikittainen systeemi jossa kiinni kontin alaovi. Myös korin kannakkeet uusiks.. Tämäki osa löytys muuten Craddockilta Enkuista, olikohan 50e (?) mutta kylläpä se menee tehä kotona..:D
Ai niinku tällanen...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=217&pictureid=27927
Jotenkin tuttua hommaa!!!
Ja hyvänoloista rakentamista ilmastoidussa hallissa, haittapuolena tosin tuo lattian harjaus, kun ei saa puhtaaksi millään...:D:D:D
Pajakameli
07.01.2014, 11:12
[QUOTE=Mikki;1088744]Ai niinku tällanen...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=217&pictureid=27927
Jep, juuri tuollainen. Hyvän näkönen palikka, tuota tekis jo mieli vähän apinoida.;)
Pajakameli
14.01.2014, 08:15
Perän mätöhommia saatu hiukan eteenpäin viikonlopun aikana.. ruostehommia ei ole enää ku vähä lokasuojissa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=147058
Tämmöstä haperoa sieltä lähti pois..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=147057
...Ja tämmöstä räpellystä sinne tulee tilalle...:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=147056
...Paikallaan, kuva vähän näkyy olevan tärähtäny. Toivottavasti saa jotenkin selvää..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=147055
Lopuksi vielä pala lattiaa ja siinähän se alkas olemaan. Kuvat on kännykkäkuvia eli aika haitarista, täytyy kai lähteä käymään kamerakaupassa:(
Valmiin aikaansaannoksen kuvaaminen näkyy unohtuneen, mutta eiköhän tästä jo selviä missä mennään.:D
Jos vielä ne loput mätöhommat sais pois niin pääsis pulttaileen tuoreita osia seuraavaksi:rolleyes:
Pajakameli
20.01.2014, 10:01
Näkyy monella olevan nuita lisävaloasennus hommia menossa ja miettivät mitkä valot olis sellaset että näkee. No tuli ittelle tehtyä Sprinteriin valorauta katolle tuossa joulun pyhinä ja sinne 4kpl NBB Alpha 70w xenoneilla, nyt alko näkemään!:cool: Alhaalla lisäks luminaattorit xenoneilla.. Lisäks laitoin valorautaan katolle "rekkavalot" eteen (3 huomiovaloa) ja työvalot ovien kohdalle sivuille jotka näyttää viistoon taakse...:)
Valoraudan vääntelyä ja valojen tälläystä..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6506&pictureid=147529
Rauta katolla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6506&pictureid=147530
Kaikki Pelaa, valot ovat tuommosella lediparkilla joka kiiluu tuollayläreunassa..:) Työvalot näkyy tuossa sivuilla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6506&pictureid=147531
Hautalintu
20.01.2014, 20:48
häikiikö paljon noi kattovalot kojelaudalle? nois työautoissa toisinaan tehny ilkeen heijasteen kojelaudalle noi kattovalot.. tars itelle tehä tohon pajeroon vähän samantyylinen rauta katolle, ei voi kattotelineeseen pultata kiini ku ei mahu sit enään talliin... nytki menee jo kinthaalle ku koria nostan rungolta, alkaa pian työvalot tippuu katolta -.-
Pajakameli
20.01.2014, 23:12
Häikäsee jonkin verran.. Suunnittelin aurinkolippaa tai sitte joka valolle joku siisti lippa:D
Hautalintu
20.01.2014, 23:42
eli siis täytyy alkaa suunnittelee jotain matalia valoja tonne katolle... olisin vaan tahtonu jotkut isot pyöreet... ehkä sit joskus ku saa ton isomman tallin lämpimäks.. :D
Taitaa olla hyvä esimerkki laittomista valoista rekkavalot taitaa nykyään kaiketi olla kielletty ja lisävaloissa ei saa parkkeja olla :(
Hautalintu
22.01.2014, 01:34
Rekkavalot saa olla. Varsinkin kuorma-autossa jossa riippuu kärry hännässä, lisävaloissa saa olla parkit mutta korvaa edellämainitut rekkavalot.. näin kerto inssi ku vein pajeron konttorille ja lisävaloissa parkit..
dodge ram pystyputket
22.01.2014, 17:41
Rekkavalot saa olla. Varsinkin kuorma-autossa jossa riippuu kärry hännässä, lisävaloissa saa olla parkit mutta korvaa edellämainitut rekkavalot.. näin kerto inssi ku vein pajeron konttorille ja lisävaloissa parkit..Vetoauton tunnusvalaisimet eli ns. rekkavalot
Vetoauton tunnusvalaisimet sallitaan autoissa, jotka on otettu käyttöön ennen 1.10.2000. Vetoauton tunnusvalaisimet sijoitetaan symmetrisesti ja niitä saa olla enintään kolme kappaletta ja enintään 100 mm:n etäisyydellä toisistaan. Tunnusvalot suositellaan asennettavaksi tuulilasin läpinäkyvän alueen yläreunan yläpuolelle. Valaisimissa käytettyjen lamppujen teho saa olla enintään 20 W ja valaisinten tulee näyttää ruskeankeltaista valoa. Kaikki ylimääräiset tai edellä mainitusta poikkeavalla tavalla sijoitetut valot määrätään poistettavaksi.
Janne1986
22.01.2014, 17:57
Ja parkkeja saa olla yhdet parit.
Ja jos esim omat ottaa pois käytöstä niin auton ulkoreunasta muistaakseni
max:400mm sisälle...
Näin ainakin mulle mainittiin konttorilla noin 2 vuotta sitten.
Mutta onpas tossa muutenkin liikaa valoja.:D
Pajakameli
22.01.2014, 21:20
No jaa jos nyt ehtis vastaamaan jtn. Parkit ym. saa pois napista. Lisävaloille vaihtokatkaisija josta saa joko ylä tai alavalot päälle, alavaloille myös vaihtokatkasija jolla saa joko auton omat tai Luminaattorit... Katon NBB:ssä ref20/kpl ja helloissa 37,5. Kyllä ne pitäis ihan lailliset olla.:D Sit tietty nappi josta KAIKKI PALAA:cool: Meillä päin kun ei ole kovin poliiseja, mutta pimeää ja poroja ym on paljon.. Millä selitätte muuten esim uudet servoletin lava-autot ja vastaavat joissa kolme parkkia otsassa?:eek:
Hautalintu
25.01.2014, 03:05
Vetoauton tunnusvalaisimet eli ns. rekkavalot
Vetoauton tunnusvalaisimet sallitaan autoissa, jotka on otettu käyttöön ennen 1.10.2000. Vetoauton tunnusvalaisimet sijoitetaan symmetrisesti ja niitä saa olla enintään kolme kappaletta ja enintään 100 mm:n etäisyydellä toisistaan. Tunnusvalot suositellaan asennettavaksi tuulilasin läpinäkyvän alueen yläreunan yläpuolelle. Valaisimissa käytettyjen lamppujen teho saa olla enintään 20 W ja valaisinten tulee näyttää ruskeankeltaista valoa. Kaikki ylimääräiset tai edellä mainitusta poikkeavalla tavalla sijoitetut valot määrätään poistettavaksi.
No perhana! Mie tykkäänki enempi noist vanhoist kamppeista! :D varsinkin työhommissa, niil kun vielä pystyy tekee töitä...
Pajakameli
16.06.2014, 21:24
Rangea ei ole tyystin unohdettu vaikka palstalla hiljaista on ollutkin. Nyt on koko auto hiottu ja maalaushommia luvassa...
Joka lommoa en alkanu oikasemaan ku niitähän tulee heti lisää..:D Maalina Unica kottikärrymaali (sopii työkalut, työkoneet, ym..) olin jo selailemassa oikeita auto maaleja mutta eihän sillä raskis sitten metsään edes lähteä...:eek: Kuva hiomisen alkuvaiheesta ja onhan kohtuu veemäistä hommaa...!!:mad:
Ja pellit maalaan kaikki paikallaan, Rangessahan nuo kaikki pilarit ym on mustia ni ne vaan teippaan piiloon ja pellit vaihtaa väriä, mustiin osiin ei toistaseks kosketa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=157386
Ja ennen maalia leikellään sitten nuo lokasuojat sopiviksi. Levikkeet hommattu ja ovat Patrollin levikkeet, sais nähdä miten saan ne istumaan.. Isot ne ainakin on:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=157387
Pajakameli
17.06.2014, 21:44
Lokasuojia on nyt alettu väsäämään ja kyllä ne jotenkuten saa sinne ruuvattua, Patrollin lipareet oli minusta aika passelin malliset tähän..
Lokasuojan mallausta ja leikkelykohdan hakua...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=157471
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=157472
Tuon verran siitä lähtis...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=157473
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=157475
Ja siihenhän se istuu, takapää on vähän kinkkisempi, täytyy se yrittää huomenissa väsätä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=157474
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=157476
Pajakameli
19.06.2014, 22:59
Tämä päivä on maalia suhuutettu ja v...tuilensahan se meni:mad: Mustaa konepeltiä en malttanu tarpeeksi useasti maalata ohuita kerroksia vaan aloin ahnehtimaan, niin tuli sitte valumia..:( Heikosti peittävä sävy, kolme kierrosta koko auto maalattu ja vielä näkyy pakkelit ym. läpi.
Pannaan nyt jotain kuviakin touhuilusta...
Tässä vaiheessa jommat hallinassa. Kännykkäkuvia, en ole vieläkään hommannu kameraa, tiiä sitte katsooko näitä kukaan...:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=157596
Dodii, plussapallo siitä sitten tuli..:eek:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=157597
Sitten vielä suttuinen kuva lopuksi, jossa ehkä näkyy ne konepellin valumat. Täytyy käyttää joskus irti, hioa ja maalata... Jos kehtaa:rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=157598
"Tämä päivä on maalia suhuutettu ja v...tuilensahan se meni:mad: Mustaa konepeltiä en malttanu tarpeeksi useasti maalata ohuita kerroksia vaan aloin ahnehtimaan, niin tuli sitte valumia..:( Heikosti peittävä sävy, kolme kierrosta koko auto maalattu ja vielä näkyy pakkelit ym. läpi."
Maalasitko pintavärin suoraa pakkeleiden päälle...ei tullut siis pohja / hiontamaalia ollenkaan ?
Pajakameli
20.06.2014, 10:24
Maalasin suoraan pintavärin. Hommasin kyllä sen pohjamaalipurkin, mutta tietäjienmukaan sitä ei tarvinnut unican alle laittaa... No olis tarvinnu, ainakin maali olisi peittänyt paremmin vaikka tuntui tarttuvankin pakkelointeihin. Pakkelia oli lähinnä takaluukkuun jo ennestään laitettu. Kyljissä on joitain lommoja joita en alkanut edes korjaamaan, niitä kun tulee lisää...:D
Pajakameli
21.06.2014, 20:16
Range on taas pihalla ja varmaan menee aikaa ennen ku taas edistyy. Vois periaatteessa katsastaa, mutta ajattelin laittaa valmiiksi ennen kuin käytän konttorilla, saa samalla muutokset...
Listassa on vielä::D
-Puskurit
-Panssarit
-Pidemmät jouset
-Piiitkät iskarit
-Tuplanivelkardaani
-Caster kulmia muuttavat tukivarret (on muuten aika jännä ajettava)
-Pidemmät jarruletkut tai uudet putket joissa pää vähän alempana
-Vinssi
-Hitaammat perät
-Niin ja ARBeista olen akseleihin haaveillu mutta mutta€€€€...:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Ehkä sillä jossain vaiheessa pääsee palstalaisten kanssa käymään jonku ajotapahtuman:cool:
Nyt täytyy taas koittaa pihistää rahat loppuihin osiin ja hankkia vielä aikaa johonki rakoon.
Tällanen se nyt on. 35"set näyttää pieneltä, olis sopinu isommatki ja jos kerran välityksiäkin hidastetaan, mutta ajetaan nyt nämä aluks. Valumatki sain aikalailla piiloon Offipalstan tarralla:D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=157667
Mitä olette mieltä kannatteeko sitä snorkkelia alkaa virittelemään, tuleeko koskaan uitettua niin syvällä?
p0hamala
21.06.2014, 20:28
snorkkelista - jos kunnolla offailet niin ei se snorkkeli huono ole. Kune ie aina tiedä missä se syvä paikka tulee vastaan ...
T/P
PS Omaan discoon laitoin snorkkelin kun mutarandu näkyi ilmanputsarin imutorvessa :D
Hieno on. Itsekin miettinyt Rangen ylimaalaamista jossain kohden, mutta vielä en oo saanut aikaseksi.
Itselläni ei oo snorkkelia enkä aatellut laittaakaan. Kerran on tullut käytyä niin syvällä että olisi ehkä ollut suotavaa olla snorkkeli, mutta silloinkin pärjäs ilman. Itse kun en tykkää autoa kovin syvässä uittaa ja olis se metsäänkin jäänyt ellei laita sitä niin että se peittää osan tuulilasista. Joillekin se taas tuntuu olevan suurin piirtein eka asia mitä autoon tehdään.
Eli riippuu missä meinaat autolla ajaa.
Pajakameli
21.06.2014, 20:37
Ok taitaa se snorkkeli jäädä toistaseks laittamatta.. Ehtiihän sitä jos näyttää että tarvis on. Autolla on kyllä tarkotus offata ihan kunnolla, ei ole pihakoriste:D
Aikonaan kun Raakku oli, niin kaks kertaa ois ehkä ollu snorkkelille tarvetta. Molemmilla kerroilla vesi jäi kunnollisiin ilmanpuhdistimiin. Tai no, ihan Roverin orginaaleihin paperisiin, mutta mitähän ois käyny nykyaikasilla läpivirtaus putsareilla. Molemilla kerroilla virranjakaja sai vettä ja sit kone rupes käymään vajailla. Tai no, toisella kertaa meni myös kiinteeks pultatusta flektistä siipiä. Siirsin tokan kerran jälkeen ilman oton lähelle tulipeltiä letkulla. Monta vuotta tuli tuolla virityksellä ajettua ilman ongelmia. Niin tää tosiaan kaasari Rangella.
Ok taitaa se snorkkeli jäädä toistaseks laittamatta.. Ehtiihän sitä jos näyttää että tarvis on. Autolla on kyllä tarkotus offata ihan kunnolla, ei ole pihakoriste:D
... Aika kiire tulee siinä vaiheessa laittaa jos odottelee siihen asti kun näyttää että tarvis on - laita vaan ei siitä haittaa ole
Siisti Classic 👍
Pajakameli
21.06.2014, 22:37
... Aika kiire tulee siinä vaiheessa laittaa jos odottelee siihen asti kun näyttää että tarvis on - laita vaan ei siitä haittaa ole
Siisti Classic 👍
Onhan se näinkin, ei siitä tosiaan haittaakaan oo... Kiitoksia, alkaa muotoutua pikkuhiljaa! Täälläpäin on vaan melko tylsä harrastaa, melko vähän asialle vihkiytyneitä... :(
Laita snorkkeli. Paras etu siitä on, kaksikin, viileämpi ilma koneelle hitaasti kuumalla suolla hiivittäessä ja puhtaampaa ilmaa safariletkassa ajaessa sorateillä.
Unohda ARB. Hommaat Ashcroftit ja 24 pooriset (jos vakiona 10 pooriset).
Niin ja samasta firmasta 4.75 välitykset. Vetareita ja murroksia sitten tarpeen mukaan.
Pajakameli
22.06.2014, 15:10
Laita snorkkeli. Paras etu siitä on, kaksikin, viileämpi ilma koneelle hitaasti kuumalla suolla hiivittäessä ja puhtaampaa ilmaa safariletkassa ajaessa sorateillä.
Unohda ARB. Hommaat Ashcroftit ja 24 pooriset (jos vakiona 10 pooriset).
Niin ja samasta firmasta 4.75 välitykset. Vetareita ja murroksia sitten tarpeen mukaan.
No joo ehkä se snorkkeli sitte tulee, valtaosa näyttäis olevan sen kannalla..
Miksi vaihto 24 poorisiin? Ashcroftin on käyny kans mielessä mutta onko niitä kellään? Kokemuksia yritin löytää mutta ei tahtonut löytyä.. Periin ajattelin näitä:
http://www.johncraddockltd.co.uk/land-rover-parts/kam546-kam-4-75-ratio-crown-wheel-and-pinion-front-long-nose-diff-90110130d1d2rrc.html
Mikä ero nuissa muuten on "long nose diff ja short nose diff"?:eek:
24 pooriset on kestävämmät kuin 10 pooriset. Itsellä on takana 24 pooriset vetarit ja ARB keskellä. Edessä onkin vakiot 10 pooriset ja Quaifen torsen ja on nekin kestäneet. Kerran joutunut murroksen vaihtamaan ja sekin hajoaminen oli kyllä oma moka.
Omassa on arbit edessä jaa sekalainen kokoelma 24 poorisia akseleita, Kammin, Karpiolan ja ehkä jotain merkittömiä, en oo varma.
Edellinen omistaja, Jaska, testannut aikansa mitkä kestää kolmiviitosia ja tullut tuollaiseen tulokseen.
ARBin hajottua takaa, hommasin siihen nuo Ashcroftin välitykset (4.75) ja korjasin arbin.
Viime reissulla hajosi etupäästä jotain ojassa vängätessä, heitti vetämästä oikea eturengas.
Ehkä vetari, todennäköisesti murroksen akselitumppi. Kuului vain niks naks, eikä mitään ääniä jälkeen päin.
Ajelin pois metsästä ja parisataa kilsaa kotia ongelmitta. Murros on britpartsin halvin, jotain kolmekymppiä, joten siksi epäily. Laiskuuttani tms. ei ollut varaosia mukana.
Tämä siis 37 Baja claweilla nyt.
2LDCsJR6c54
Siis tuo punainen Range, oranssi on hj:n akseleilla 35 pokkereilla ja pemarin 2.4 koneella
Eiku tuo piti linkata videoksi, jossa se vetari napsahtaa. Tutkin myöhemmin V-M:n kanssa mikä meni.
2EV-InW7yN8
Pajakameli
22.06.2014, 21:49
[QUOTE=ZeiZei;1141294]Omassa on arbit edessä ja takana ja sekalainen kokoelma 24 poorisia akseleita, Kammin, Karpiolan ja ehkä jotain merkittömiä, en oo varma.
Edellinen omistaja, Jaska, testannut aikansa mitkä kestää kolmiviitosia ja tullut tuollaiseen tulokseen.
ARBin hajottua takaa, hommasin siihen nuo Ashcroftin välitykset (4.75) ja korjasin arbin.
Viime reissulla hajosi etupäästä jotain ojassa vängätessä, heitti vetämästä oikea eturengas.
Ehkä vetari, todennäköisesti murroksen akselitumppi. Kuului vain niks naks, eikä mitään ääniä jälkeen päin.
Ajelin pois metsästä ja parisataa kilsaa kotia ongelmitta. Murros on britpartsin halvin, jotain kolmekymppiä, joten siksi epäily. Laiskuuttani tms. ei ollut varaosia mukana.
Tämä siis 37 Baja claweilla nyt.
Jep katselin tuota pätkää jo vähän aieimminkin, kyllä ne hitaat välitykset on ihan ehdoton hommata ennenku mihinkään tuolla lähtee.. Tuohon pyritään!:rolleyes: Täytyy alkaa hommata osia kotiin. Olen jotain tilaillu tuolta craddockilta ja pirun etevä kauppa, viimeksi soittivat kun eivät ollu varmoja mitä olen vailla...!:eek::D
Eli murrokset saa tilata jo valmiiksi varalle...:D
Rahathan tässä hommassa menee ihan kaikki, mutta eikös se jotenki niin oo että jos kaikkia rahoja ei saa menemään, on valinnu väärän harrastuksen:D
[QUOTE=ZeiZei;1141294]Omassa on arbit edessä ja takana ja sekalainen kokoelma 24 poorisia akseleita, Kammin, Karpiolan ja ehkä jotain merkittömiä, en oo varma.
Edellinen omistaja, Jaska, testannut aikansa mitkä kestää kolmiviitosia ja tullut tuollaiseen tulokseen.
ARBin hajottua takaa, hommasin siihen nuo Ashcroftin välitykset (4.75) ja korjasin arbin.
Viime reissulla hajosi etupäästä jotain ojassa vängätessä, heitti vetämästä oikea eturengas.
Ehkä vetari, todennäköisesti murroksen akselitumppi. Kuului vain niks naks, eikä mitään ääniä jälkeen päin.
Ajelin pois metsästä ja parisataa kilsaa kotia ongelmitta. Murros on britpartsin halvin, jotain kolmekymppiä, joten siksi epäily. Laiskuuttani tms. ei ollut varaosia mukana.
Tämä siis 37 Baja claweilla nyt.
Jep katselin tuota pätkää jo vähän aieimminkin, kyllä ne hitaat välitykset on ihan ehdoton hommata ennenku mihinkään tuolla lähtee.. Tuohon pyritään!:rolleyes: Täytyy alkaa hommata osia kotiin. Olen jotain tilaillu tuolta craddockilta ja pirun etevä kauppa, viimeksi soittivat kun eivät ollu varmoja mitä olen vailla...!:eek::D
Eli murrokset saa tilata jo valmiiksi varalle...:D
Rahathan tässä hommassa menee ihan kaikki, mutta eikös se jotenki niin oo että jos kaikkia rahoja ei saa menemään, on valinnu väärän harrastuksen:D
Juu en tiedä kun mulle on aina kehuttu et rangessa kestää murrokset hyvin, mutta mulla ei ole mennyt muuta kuin niitä (taino on tikku, periä, välitys.. perus rangen akselisettiä.) Oon liian ahnas etulukon käyttäjä? :rolleyes:
Ehdottomasti vähintään nuo 24 booriset, mikäli ajelee kolmiviitosilla tai yli. Mulla oli ongelmia jo 33 swamppereilla.
Niin tai sitten vaihdat jo nyt ne toyota-akselit lonkkareilla alle. Etkä vasta parin vuoden perästä. :)
No enikeis.. Pari - kolme tonnia palaa rahaa akselipuoleen joka tapauksessa :D
Pajakameli
27.06.2014, 06:53
[QUOTE=Pajakameli;1141308]
Juu en tiedä kun mulle on aina kehuttu et rangessa kestää murrokset hyvin, mutta mulla ei ole mennyt muuta kuin niitä (taino on tikku, periä, välitys.. perus rangen akselisettiä.) Oon liian ahnas etulukon käyttäjä? :rolleyes:
Ehdottomasti vähintään nuo 24 booriset, mikäli ajelee kolmiviitosilla tai yli. Mulla oli ongelmia jo 33 swamppereilla.
Niin tai sitten vaihdat jo nyt ne toyota-akselit lonkkareilla alle. Etkä vasta parin vuoden perästä. :)
No enikeis.. Pari - kolme tonnia palaa rahaa akselipuoleen joka tapauksessa :D
No toyotan partikkelit ei tuu kysymykseen, prittivitsi on ja pysyy omalla koneella ja akseleilla, pois se minusta, en ole Toyoyta miehiä..:cool: Vaikka täytyy myöntääkin että ne Toyotan akselit olis ihan kelpo pelit:rolleyes:
Tuosta koneesta, niin sitäkin on moni ollu jo vaihtamassa diisseliks, että tulisi vääntöä ja söis vähemmän(!?!?), mitä hel..tiä:eek: :mad:
Noo tilaillaan nuille akseleille jossain vaiheessa uudet sisukset ja koitetaan nuilla. Nyt siis säästöliekille joksikin aikaa jos sais rahat osiin kasattua.
Hyvä, että on joku toinenkin joka ei ole pilaamassa Rangea japsiosilla. ;) Ja kyllähän sitä kasin pöhinää on kiva metsässä kuunnella.
Itse olen yhden murroksen saanut hajotettua, kun peruutin peräylöspäin renkaat käännettynä tappiin. Tilalla on nyt jotku 20e/kpl murrokset ja hyvin on kestäneet pyörittää 34x10.5 swamppereita. Kaikkihan saa rikki jos niikseen tulee.
Eikä noi toy-yodan akselitkaan oikein vakuuta, kun yhdelläkin ajokerralla eräs hj hajotti _kolme_ murrosta.
Tänään ajeltiin vaimokkeen kans tästä ohi ja heti tuli tunne, että olipa tutunnäköinen peli.
Hyvältä näytti!
Pajakameli
28.06.2014, 20:45
Tänään ajeltiin vaimokkeen kans tästä ohi ja heti tuli tunne, että olipa tutunnäköinen peli.
Hyvältä näytti!
Kiitoksia! Jep siinähän se seisoo poropuukon pihalla...:)
Hyvä, että on joku toinenkin joka ei ole pilaamassa Rangea japsiosilla. ;) Ja kyllähän sitä kasin pöhinää on kiva metsässä kuunnella.
Itse olen yhden murroksen saanut hajotettua, kun peruutin peräylöspäin renkaat käännettynä tappiin. Tilalla on nyt jotku 20e/kpl murrokset ja hyvin on kestäneet pyörittää 34x10.5 swamppereita. Kaikkihan saa rikki jos niikseen tulee.
Eikä noi toy-yodan akselitkaan oikein vakuuta, kun yhdelläkin ajokerralla eräs hj hajotti _kolme_ murrosta.
Jep jep. Itse mietin tässä että uskallanko laittaa Rangeen hiacen peilit. Mutta kyllä se vaan niin taitaa olla, että parhaat, edullisimmat suorat akselit on made in japan.. Jos olisin itse pysynyt suorissa akseleissa niin ne varmasti olis ollu d44/d60 jossa ei nyt rehellisesti ehkä mitään järkeä olis ollutkaan, mutta eipä ois ollu japsiosia. En sitten tiedä että onko saksalaisten osien ämppääminen rangeen yhtään sen hyväksyttävämpää... Mut mun mielestä on :D
Itsellä vaan me kymppibooroset lähti vegeen siinä vaiheessa kun jatkuvasti joka paikassa sai miettiä että nyt jos ajaa tosta niin mitä menee rikki.
Mulla katkes arbin ja 24 pooristen kanssa kertaalleen ne ulkotumpit, mutta seuraavaksi murrokset antautui. Ja samalla ne kalliit tikut pooreista sileeksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1380&pictureid=31905
Eli ei kannata parinkympin murroksilla rikkoa parinsadan tikkuja.
Nykyään edessä ashcroftin murrokset, arb ja tikut on kam ja karpiola. Jos nyt pitäis tehdä etuakseli, niin ashcroftilta kaikki osat. Ashcroft locker on halvempi kuin arb (?) enkä osaa epäillä kestävyyttä.
Vakiovälityksillä olen selvinnyt, mutta 35" suolla varmasti mukavampi tiheillä perillä. Välityksiä en laittais ennen lukkoperiä, kun vakiotasauspyörästö on se heikoin lenkki ja huonolla tuurilla hajotessaan jää rojut välityksen väliin ja sekin hajoaa.
Serieksen välityksen saa halvalla rangeen, kannattaa jättää laittamatta ettei mee heikommaksi.
Short Nose-välitys sopii P38 yms uudempiin, pinion on nimensä mukaisesti vähän lyhyempi.
Pajakameli
19.08.2014, 09:15
Range ei ole juuri edistyny.. Puskuria on värkkäilty, mutta nyt syksymmällä olisi tarkoitus jotain isompaakin tehdä. Siitä sitten lähempänä lisää...
Puskuri on 60mm putkea hitsattavilla mutkilla...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=160708
Vinssi tulee tuohon palkin taakse.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=160709
Nuo etulokasuojan pitkät lärpäkkeet pitää vielä pätkästä ja ehkä vähän tuota vilkun alla olevaa kulmaa..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=160710
Niin ja on Range käyty myös koeponnistamassa pienellä onkireissulla, pahemmat paikat unohtui kuvata, oli sen verta jännityksissä yksin liikkeellä ja ilman vinssiä..:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=160711
Tässä käy niin, että tekee liian hianon niin eihän sillä enää viitsi offailla. ;)
Kaitsu67
19.08.2014, 12:18
Mikäs ton 60mm puskuriputken ainevahvuus on tai siis seinämän paksuus?
Pajakameli
19.08.2014, 18:48
Puskurin ainevahvuus on muistaakseni 2,5-3mm... Eikä tästä kyllä hienoa saa enää tekemälläkään, mutta ei ihan miten sattuu kehtaa tehdä.:D Heti tosin alkoi harmittaa, ku kävin sen testireisun ja risut repi KAAMEAT jäljet kylkeen:o:o Vitsi vitsi ei vais, eiköhän tämä saada vielä lommoiseksi kuin kaivoämpäri:D:D
Mulla tais olla puskuri tehty yhtä paksulla ainevahvuudella ja olisko lie ollut kans 60mm putkea. Itse jouduin tekemään taaksepäin pienet tuet, kun putket antoi periksi kun pussasi puuta puskurin päällä.
Tälleen: http://citroen.takaisin.fi//gallery/view_photo.php?set_albumName=range&id=IMG_0179
Ja tälleen: http://citroen.takaisin.fi//gallery/view_photo.php?set_albumName=range&id=IMG_0182
Toki sun rakenteessa on pari putkea siinä missä mulla vain yksi.
Pajakameli
19.08.2014, 20:29
Tuossa kyllä olisi ideaa, kyllähän tuollaisen putken autolla työntää solmuun. Varsinkin joskus vi....tuuntuneena ahtaassa puistikossa.:D Voi olla että hitsailen tuollaiset ennenku kääntyy mutkalle ja joutuu oikomaan.
Mulla tais olla puskuri tehty yhtä paksulla ainevahvuudella ja olisko lie ollut kans 60mm putkea. Itse jouduin tekemään taaksepäin pienet tuet, kun putket antoi periksi kun pussasi puuta puskurin päällä.
Tälleen: http://citroen.takaisin.fi//gallery/view_photo.php?set_albumName=range&id=IMG_0179
Ja tälleen: http://citroen.takaisin.fi//gallery/view_photo.php?set_albumName=range&id=IMG_0182
Toki sun rakenteessa on pari putkea siinä missä mulla vain yksi.
Pajakameli
03.09.2014, 20:27
Nyt on Rangerojekti nytkähtäny hiukan eteenpäin.. Katsastuksessa käyty ja vika lista ei ollut ihan toivoton!!:D
- Äänenvaimentimia lisää (liian kova ääni:confused:). Tosin toisen katsurin mielestä "voiman äänihän siinä on"
- Iskarit taakse (olivat listalla muutenkin pidemmät)
- jarruletkujen asentoa hiukan kääntää ettei varmasti osu renkaaseen linkkukäännöksissä
- Raidetangon oikaisu (oma moka ajoin sen kiveen hiukan aiemmin)
No nyt on iskarit tilattu ja tulleet. Kiitokset offroadtarvikkeelle TODELLA nopeasta toimituksesta.:)
Viikonloppuna alkaa sitten jousituksen näpräys ja äänen hiljennys touhut, siitä sitten tarinaa ja kuvia..
Jos taipunut oli orkkis raidetanko, kannattaa hommata vaikka paddokilta ne HD-tangot nivelineen(sarjana etu ja taka tanko ja lisäksi säädettävä panhard tanko)
Seuraavana ideoida "suksi" takatangon alle suojaamaan sitä. Tai siis ennen kuin asentaa uudet tangot...
Pajakameli
03.09.2014, 21:49
juu no säädettävä panhardi on jo tallissa, täytyy vielä ne muutkin kaiketi sitten hommata.. jonkun suksipanssarisysteemin se tosiaan vaatii, on aika tyrkyllä tuo tanko..:D
Parikin mallia on omissa ollut, ehkä tuo nykyinen toimivin. Kuvia saattaa löytyä profiilista tai picasasta, koitan kaivella tähän.
https://lh3.googleusercontent.com/-XkfWdxfNl-E/UcHwN2HmXoI/AAAAAAAAID0/A7Jr6SrYQLo/s800/WP_001285.jpg
Kuvakulma hieman huono, mutta tuossa näkyy juuri takatangon alle tuleva kourupalkki joka on kiinni kelluvasti tukivarsissa ja etupuolelta noilla latinpätkillä akselin etupuolelle hitsattuun kiinnikkeeseen pultuttattuina
Itselläni on tämmöinen raidetangon panssari. Bonuksena tulee myös etuperän suoja samalla. Tulee kiinni tukivarren pultteihin.
http://citroen.takaisin.fi/gallery/pictures/range/IMGP1621.sized.jpg
Pajakameli
04.09.2014, 07:18
tuollainen pulkka on siis myös tehtävien listalla. apinoodaan nuita Zei Zein ja maddisin panssareita. :)
Itselläni on tämmöinen raidetangon panssari. Bonuksena tulee myös etuperän suoja samalla. Tulee kiinni tukivarren pultteihin.
http://citroen.takaisin.fi/gallery/pictures/range/IMGP1621.sized.jpg
Missä tommosia on myynnissä vai onko itse pajotettu? Tarttis kans -98 Discoon..
Kaitsu67
04.09.2014, 09:47
Missä tommosia on myynnissä vai onko itse pajotettu? Tarttis kans -98 Discoon..
Kiinnostaa meikäläistäkin, Discoon tarvetta myös...
Offroadpajalta aikoinaan ostettu.
Kaitsu67
04.09.2014, 21:50
Tais olla hinta jotain päälle neljäsataa euroa - jos sama mitä joskus pajan sivuilta kattelin....
Pajakameli
04.09.2014, 21:57
No se neljäsataa on kuiten meikäläiselle liikaa... bissekassa ja pari iltaa pajalla niin eiköhän sinne joku rauta saada... :D
Tais olla hinta jotain päälle neljäsataa euroa - jos sama mitä joskus pajan sivuilta kattelin....
Offroadpajalta aikoinaan ostettu.
Verrattuna meikäläisen halpaan Paddocin vastaavaan tuoteeseen on toi Pajan malli 10 kertaa parempi, joskin tietty kalliimpikin.
Ei se ihan noin paljoa maksanut ja sattui olemaan romua jota annoin vaihdossa niin pääsi siitä samalla eroon ja riitti pienempi käteismäärä joten win-win tilanne. :)
Tallikaveri rakentaa tuosta itselleen kopiota.
Pajakameli
16.09.2014, 21:07
Noniin uudet iskarit on paikoillaan, äänet on "inhimillisemmät" eli loppuäänenvaimentimet asennettu. Huomenna taas konttorille näytille! Sais nähä miten äijän käy, ajokieltoon varmaan:D
Tälläset iskarit sinne nyt tuli, on ne sen varran entistä pidemmät että vaatii nyt jouselle ohjaria max ulosjoustoissa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=162463
Iskarien yläpäätä nostin noin 7cm, pitkä iskari muuten pohjasi liian aikasin. Siitä huolimatta ulosjoustoja on nyt melko hyvin. Eli alkuperäinen yläpään kiinnike jänkkään ja tuollaset askartelin tilalle. niin ja iskarit on lenkki lenkki joten alapäähän kans uusi kiinnitys ja se taas nosti alapäätä hiukan joten siksikin tuo yläpään nosto.
Tässä mallailua
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=162464
Tässä jo kasaan liimailtuna..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=162465
Siinä kilkkeet paikallaan ja ne uudet äänenvaimentimet. Ihan vähän sieppas silpoa tarkoin tehty putkisto ja tukkia sinne nuo vaimentimet, nyt tuli tuommonen äkkiväärä ennen vaimenninta niin sen arvaa mistä porsii..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=162466
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=162467
Pajakameli
18.09.2014, 20:54
Dodii! Parin kolmen vuoden työ on saavuttanut yhden pisteen, eli Range saatu katsastettua. Rakentaminenhan ei tähän lopu, vaan tästä on ilo jatkaa rojektin jalostusta eteen päin.
Kuvissa näkyy auto katsastus renkailla (on ne pienet:rolleyes:) sekä kuva missä kunnossa kori oli kun aloin sitä repareeraamaan..:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=162523
Tästä lähdettiin...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=162525
Lisäksi on vähän teippituuninkia harrastettu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=162524
Pajakameli
28.09.2014, 19:30
Rangen kans painittu taas pari päivää.. ei käynyt kaikilla, aikans selviteltyä syyksi selvisi suuttimet ja ne laitettuani "testipenkkiin" (paineistettu muumilimsapullo jossa lähtö suuttimelle ja kolmen voltin virtalähde) kaksi oli tukossa mutta aukesi asetonia suuttimen lläpi painaessa... nyt on selvästi pirteämpi kun käy kaikilla ennen kävi korkeintaan seitsemällä. mutta mutta ei reagoi veto päällä kaasuun täysin, ei merkitystä onko puoli vai täyskaasu!?!? miksi?!?! vapaalla kiertää iloisesti... ainoa muutos mitä on viime aikoina tehty laitettu äänenvaimentimet, voiko ne ahistaa? vika oli jo aiemmin ennen suutinhommaa mutta luulin että johtuis siitä ettei käy kaikilla... rovervelhojen apu olis paikallaan...
Pajakameli
28.12.2014, 00:23
Viimepäivityksestä näkyy olevan jo jonkin aikaa... Voimanpuutevika alkaa minusta paikallistumaan virranjakajaan, ennakko ei muutu.. :mad: Katsotaan se seuraavaksi..
Mutta rojekti on taas hiukan edistynyt, pukki toi vinssin joululahjaksi ja se on ruuvailtu paikalleen, kuvia lisäilen kohtapuoliin.
Pajakameli
02.01.2015, 17:01
Kuvia vinssin laittelusta...
Pukin tuoman paketin avaus:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=168370
Mallailua paikalleen, oli suht ahdas väli. Toden näköisesti on täynnä paskaa kun ravassa ajaa, mistään ei pääse rapa poistumaan kun joka suunnassa noin sentti tilaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=168371
Vinssi paikallaan, siksikin hyvin meni tuonne väliin että ei tarvinnut tehdä etu ylitystä enää lisää.. Rullakidan alle hitsaan vielä vähän rautaa ettei väänny.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=168372
Lopuksi kuva suuttimenpuhdistus hommista, muumipullossa asetonia ja kompurasta paine pulloon 3,5-4,5bar muistaakseni, 3V virralla suutin auki ja vähän aikaa liruttelua niin johan alkoi sumuttamaan..:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=168373
Täytyy kyllä oikesti alkaa ottamaan oikea kamera mukaan talliin, näitä kännykkäkuvia viitti kukaan kattoa. Eihän niistä tunnista miten päin koko auto on:mad:
Pajakameli
04.01.2015, 23:19
Tässä viikonlopun aikana yhistin ne pakoputket siitä laatikon takaa, siis laitoin sellasen yhdysputken.. Muuten samanlailla tuplaputkilla loppuun.
Sekä käytin virranjakajan osina putsailin ja sain sen ennakkosysteemin pelaamaan vähän keveämmin.. :)
Voimaa tuli sinne yläpäähän hiukan lisää, en tiiä kuinka paljo siinä pitäis olla mutta selvä parannus!:D
Mutta mutta auto tekee edelleen välillä sen että se ei ymmärrä kaasub asentoa tai näin vian tulkitsen ku hyytyy ja heti jos lisää kaasua toimii noin sekunnin ja hyytyy taas ja kaasunlisäys niin sekunti jne... Sitä asentoanturia mittailin ja minusta ehjä...(?) Vikakin tulee tosin satunnaisesti miten sattuu...:mad:
MIKÄ SIINÄ VOI OLLA???:confused::mad::confused::mad:
Pajakameli
04.01.2015, 23:22
Ei se ihan noin paljoa maksanut ja sattui olemaan romua jota annoin vaihdossa niin pääsi siitä samalla eroon ja riitti pienempi käteismäärä joten win-win tilanne. :)
Tallikaveri rakentaa tuosta itselleen kopiota.
Joko kopio on rakennettu? Tehkää samalla pari kipaletta, voisin ostaa... Pääsis helpommalla.:D
moggirange
05.01.2015, 06:43
Hieno projekti! Tarkista ensimmäiseksi imusarjan pultit ennenkuin alat etsiä vikaa muualta, tuppaavat löystymään ja sekoittaa ruiskun.
Mulla on jäänyt ylimääräiseksi uusi kaasupotikka, jos tarvii.
Pajakameli
05.01.2015, 08:31
Hieno projekti! Tarkista ensimmäiseksi imusarjan pultit ennenkuin alat etsiä vikaa muualta, tuppaavat löystymään ja sekoittaa ruiskun.
Mulla on jäänyt ylimääräiseksi uusi kaasupotikka, jos tarvii.
Jep käytin silloin suutinrempassa auki senkin, joten pitäis olla kiinni. Voisin tarvia, pistän sulle yv:tä..
Joko kopio on rakennettu? Tehkää samalla pari kipaletta, voisin ostaa... Pääsis helpommalla.:D
Kyllähän se kopio on rakennettu, mutta taitaa one-off eli ei piirustuksia tehty. Joudut valitettavasti kopiomaan itse. ;)
En siis itse tehnyt vaan tallikaveri omaan Rangeensa väsäsi.
Pajakameli
05.01.2015, 09:30
Kyllähän se kopio on rakennettu, mutta taitaa one-off eli ei piirustuksia tehty. Joudut valitettavasti kopiomaan itse. ;)
En siis itse tehnyt vaan tallikaveri omaan Rangeensa väsäsi.
Ok. Eli täytyy jollekki viikonlopulle semmonen panssarointiteema...:rolleyes:
Pajakameli
10.01.2015, 23:10
Nyt on taas Range ollu tallissa viikonloppuna.. "Gluttonin" HJ projektia apinoin ja aloin väsäämään vaneria kattoon, johon tulee kiinni kaikenlaista kikkaretta, La-puhelin, vahvistimia, katkaisijoita ym.
Mutta kysymys:
Mitä valoja olette sisätiloihin vääntäneet? Olin jo spotteja suunnittelemassa mutta äijä kävi tallissa ja oli sitä mieltä että lediputket tai kiskot vaimitänenytoli on keksitty...:eek: Ei ollu käyny itsellä mielessäkään. Ehdotuksia!?!:)
Ledinauhaa tarvittava määrä
https://lh6.googleusercontent.com/-pjBQKdHBA2s/VLJfCcMm04I/AAAAAAAAJdE/XyJsVGpim80/s800/a65cb03a-71c1-4d32-a6c4-590aabd08423.jpg
Pajakameli
11.01.2015, 16:57
Ledinauhaa tarvittava määrä
Ok. Ledinauha tilattu!:D
Pajakameli
11.01.2015, 17:12
Vanha sisäkatto sai lähteä, olikin jo aika pehmeässä kunnossa..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=168801
9mm koivuvanerista uutta kattoa, vanhalla katoilla hain muotoja katolle.. Nyt pääsi tässäkin projektissa käymään pajan puupuolella rakentelemassa..:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=168802
Levyyn leikkasin reijät jo valmiiksi johdoille, laitteille jotka myöhemmin ruuvataan kattoon. Lisäksi joutui tehdä jyrsimellä tuollaisia "viiltoja" levyyn, ei muuten taittunut kattoon. Ohuemmasta en halunnut tehdä että saa hyvin pysymään ruuvit katossa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=168803
Sinne se sitten saatiin punottua. He...etin jäykkä oli vaneri ja vähän jopa kiskoi katon kaarevuutta suoremmaksi mutta saa kelvata. Nyt kun saisi vielä ne valot. Reunoihin tulee sellaiset reunakaistaleet peitelevyksi, jotka saa helposti pois ja johtoja vedeltyä lisää kun kuitenkin joskus tarvii lisätä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=168804
Kuvat on vielä suttuisia kännykkäkuvia kun sitä kameraa ei millään muista ottaa mukaan. Ehkä sitten jatkossa:rolleyes: Mutta kuvissa on autoa ja vaneria jos niistä ei saa mitään selvää:D:D
Pajakameli
11.04.2015, 20:35
Tämän kans ei ole paljon tapahtunu, mutta katto on valmis:) jos osaan liittää kännykällä kuvia niin näkee vähän minkälainen tuli. Kattoon tuli keskelle vahvistimia ja kuskin kohdalle rele&sulake boxi, peräkontin kohdille ruuvaan vielä invertterin ja eteen lällärin. Sivuille latoin pitkät siivut ledinauhaa. Nauha on muuten yllättävän tehokas!!:eek:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=173796
Sisäkuva
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=173797
Releboxi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=173798
Sisävalot päällä
Näköjään osasin lisätä mutta en osaa pienentää kuvia, näkyvät muokkaustilassa pelkkänä tekstinä:o
Pajakameli
11.04.2015, 21:06
Millasta nauhaa laitoit?
Se mahtoi olla aitomarketin kirkas valkonen nauhaa 74w(?) IP65.. näky myös onnistua nitoa kiinni jos liima ei pidä, niitti menee just kahtapuolen. Rekimuovisiivut n. 2cm ruuvasin kattoon ja siihen liimasin nauhan kiinni..
JESS!!! Hyvää settiä,Jyrkil tosi hyvää raajärvipätkää mukana!Iha kunnon rojekti,aikaaki män kolmisen tuntii ku tunteella lueskelin...Mites se olikaa..Herra ite tais sanoo jossai kohdin sinnepäi,et en mä ole ku puuseppä,kirvesmies tahi jotai sinnepäi..Ny on kyl lelut ja kalupakit menny pahanpäiväsesti sekasi:D :D
Pajakameli
26.05.2015, 22:01
JESS!!! Hyvää settiä,Jyrkil tosi hyvää raajärvipätkää mukana!Iha kunnon rojekti,aikaaki män kolmisen tuntii ku tunteella lueskelin...Mites se olikaa..Herra ite tais sanoo jossai kohdin sinnepäi,et en mä ole ku puuseppä,kirvesmies tahi jotai sinnepäi..Ny on kyl lelut ja kalupakit menny pahanpäiväsesti sekasi:D :D
Kiitoksia! Hitaastihan tämä etenee, mutta onko nämä valmiita koskaan...:D
Tämä range ei toistaiseksi ole vielä offitapahtumissa käyny mutta haaveena olis jos siihen yöttömään yöhön Raajärvelle sais siihen kuntoon..
Axelit tulee seuraavaksi työn alle jahka saisi vaan, aikaa taiottua jostain ja tottakai €€€...:mad:
Axelit imasee aika potin rahaa mitä on tässä osia sinne suunnitellu:eek:
Komee pelitulee, tuo valonauha oli mullakin mielessä mutta on niin kirkas että minun käytössä se olisi vaatinut himmentimen.
Laitoitko millai tuon vanerin kiinni rangen kattoon? itsellä edessä sama homma, hieman hankalampi tosin kattoluukulliseen laittaa, mut eiköhän sinne jotain keksi.
Pajakameli
26.06.2016, 18:11
Laitoitko millai tuon vanerin kiinni rangen kattoon? itsellä edessä sama homma, hieman hankalampi tosin kattoluukulliseen laittaa, mut eiköhän sinne jotain keksi.
Popniiteillä tuli kiinni. Mutta näin jälkikäteen mietittynä tekisin jyrsimellä enemmän niitä taivutusuria vaneriin, olisi huomattavasti helpompi taivuttaa paikoilleen.
Oliko tuo vaneri miten paksua materiaalia??laitoitko popniiteillä niihin katossa kulkeviin kouruihin vai teitkö omat kiinnikkeet?
Pajakameli
26.06.2016, 20:27
Oliko tuo vaneri miten paksua materiaalia??laitoitko popniiteillä niihin katossa kulkeviin kouruihin vai teitkö omat kiinnikkeet?
Tuo on 9mm vaneria, voishan siinä olla 6,5mm. Toimis varmasti ihan täysin, mutta halusin että ainaki pysyy mitä sinne kiinnittää.. niihin katon runkokiskoihin just niittasin kiinni. Sitte spray kontaktiliimalla kangas päälle.
Sivukaistaleet tuli sitte niiden kahvojen ruuveilla kiinni.
Joo, itse mietin jotain ohkasempaa, kun ei tartte kattoon kiinnittää kuin sisävalot.
Leikkelitkö yhtään noita takaovia kun noita levikkeitä laittelit, etulokarit oot leikelly mut en huomannu et oisit takalokaria ja ovea leikellyt, vai näinkö ihan väärin?
Pajakameli
11.07.2016, 01:49
Leikkelitkö yhtään noita takaovia kun noita levikkeitä laittelit, etulokarit oot leikelly mut en huomannu et oisit takalokaria ja ovea leikellyt, vai näinkö ihan väärin?
On niitä takaoviakin ihan vähä leikelty... taitaa olla siihen pokkaukseen asti.
Pajakameli
12.02.2017, 13:02
Range ollut yli puoli vuotta tallissa ja odottanut että ehtisin koneen avaamaan. kone on nyt avattu ja Nokka-akseli sileä. Ohessa kuva myös tapeista, etsi kuvasta virhe:D Vähän aikaa kun.olisi vielä ajellut, olisi tullut persoonallinen snapsilasi yhdestä tapista..:eek:https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6279&pictureid=200780
Pajakameli
12.02.2017, 18:27
Tilausta britteihin tänään lähetelty ja ostoslistalle tuli "hiukan" heräteostoksiakin, mm ohjausiskaria, vesipumppu tiivisteineen, pohjauskumia etuakselille ja kick down vaijeria... miten muuten tuo vaijerin laatikon pää saadaan pois?:confused:
Pajakameli
18.02.2018, 20:30
Tämä on näköjään jäänyt aika pitkältä ajalta päivittämättä, nokka ja jakopääremppa siis tehtiin viimetalvena sen lisäksi kesällä vähän jousimuutoksia. Muuten autolla lähinnä ajeltiin kesällä.
Nyt auto kuitenkin lähti uudelle omistajalle, toivottavasti siitä kuullaan vielä.:)
Pajakameli
18.02.2018, 20:34
Tämä on näköjään jäänyt aika pitkältä ajalta päivittämättä, nokkaremppa siis tehtiin viimetalvena sen lisäksi kesällä vähän jousimuutoksia. Muuten autolla lähinnä ajeltiin kesällä.
Viime viikonloppuna auto kuitenkin lähti uudelle omistajalle, toivottavasti autosta kuuluu vielä.:)