View Full Version : hajosko laatikko?
Vani 6.2d th700 -89
Mikäköhän tuli kun yhtäkkiä alkoi jurnuttaan hiljaa ajaessa?
Mutta 80-90 vauhdissa toimi normaallisti kunnes pysähdyin ja lähdin uudestaan liikkeelle.
Alkoi ensin ettei meinannu vaihtaa pykäliä isompaamn muutenku otti kaasun pois.
Ja nyt ei vaihda enään kun kakkoselle?!?
Pakki toimii ja 1 ja 2 eikä luista mitä kokeilin kuivalla asfaltilla niin kumi alko palaan mukavasti:)
Automaatti itelle vieras laitos niin jos joku osais kertoa!
Ajettu n.500tkm mittarin mukaan
Th700 ei tarvi alipainetta mihinkään. Ylivaihdepakka ehkä loppu, normaali paikka mistä 700 kuolee ensinnä. Voi tietenkin keskipakosäädinkin jumittaa tai muutakin olla.
kuinka se vaihtaa, millä kierroksilla ja vaihtaako kakkosen jälkeen isompaa mutta vaihde puuttuu vai jääkö vaan kakkoselle eikä yritäkkään?
kuinka se vaihtaa, millä kierroksilla ja vaihtaako kakkosen jälkeen isompaa mutta vaihde puuttuu vai jääkö vaan kakkoselle eikä yritäkkään?
Jää kakkoselle kun ykkösellä vetää kaasu pohjassa ja sit kaasu pois!
Isompaa ei millään
Jää kakkoselle kun ykkösellä vetää kaasu pohjassa ja sit kaasu pois!
Isompaa ei millään
Jaa katos toi huono vaihtaminen jäi ensimmäisestä viestistä lukematta!
TV vaijeri, jos jumittaa voi tehdä tommosta, tai itse throttle valve jumittaa, tai keskipakoissäädin tai sen muovi ratas kiukutella. Aloita vaijerin tarkastamisesta, konekoppa pois ja katsot että se liikkuu kevyesti ja palauttaa kokonaan. Vaijerin perussäätö on suurinpiirtein niin että kaasu kunnolla pohjassa vaijeri on piukalla. Jos siellä kaikki ok, ota keskipakoissäädin esille, se on vaihteiston takana vasemmalla kyljessä n 8cm pyöreän peltikopan alla, joka joissakin malleissa on rautalangalla varmistettu. Naputtele koppa irti varovaisesti ruuvarin tai puukon tms. kanssa, keskipakosäädin tulee sen alta ihan vetämällä ulos. Tarkasta että muovinen käyttöpyörä on ehjä ja kiinni ja että venttiili rungonsisällä ja painot liikkuvat kevyesti. Luultavasti vika löytyy jommastakummasta paikasta, jos ei niin pitää laittaa painemittaria kiinni ja jatkaa diagnosointia.
Meneekös muuten pakki ja d alueen vaihteet paukahtaen päälle vai pehmeästi, kuten kuuluukin.
110 kun on vauhtia ja kaasu pohjassa niin venymällä vaihtaa 3
Ja 70 takas 2!?!
Jaa katos toi huono vaihtaminen jäi ensimmäisestä viestistä lukematta!
TV vaijeri, jos jumittaa voi tehdä tommosta, tai itse throttle valve jumittaa, tai keskipakoissäädin tai sen muovi ratas kiukutella. Aloita vaijerin tarkastamisesta, konekoppa pois ja katsot että se liikkuu kevyesti ja palauttaa kokonaan. Vaijerin perussäätö on suurinpiirtein niin että kaasu kunnolla pohjassa vaijeri on piukalla. Jos siellä kaikki ok, ota keskipakoissäädin esille, se on vaihteiston takana vasemmalla kyljessä n 8cm pyöreän peltikopan alla, joka joissakin malleissa on rautalangalla varmistettu. Naputtele koppa irti varovaisesti ruuvarin tai puukon tms. kanssa, keskipakosäädin tulee sen alta ihan vetämällä ulos. Tarkasta että muovinen käyttöpyörä on ehjä ja kiinni ja että venttiili rungonsisällä ja painot liikkuvat kevyesti. Luultavasti vika löytyy jommastakummasta paikasta, jos ei niin pitää laittaa painemittaria kiinni ja jatkaa diagnosointia.
Meneekös muuten pakki ja d alueen vaihteet paukahtaen päälle vai pehmeästi, kuten kuuluukin.
Tv vaijerin katsoin jo eilen se oli ok. Tarvii nuo muut tutkia kun kotio kerkii. Kiitos ohjeista!
Pakki ja d alueelle menee napakasti kolahtaen mut ei suoranaisesti paukahda mutta ei myös pehmeästikkään mene! Ja siis 3 ei myöskään luista näköjään?
Tv vaijerin katsoin jo eilen se oli ok. Tarvii nuo muut tutkia kun kotio kerkii. Kiitos ohjeista!
Pakki ja d alueelle menee napakasti kolahtaen mut ei suoranaisesti paukahda mutta ei myös pehmeästikkään mene! Ja siis 3 ei myöskään luista näköjään?
ja öljyt millaset? näkemättä tuntuu siltä että se keskipakosäädin ei nyt välttämättä pelaa, sen öljykanavassa oleva suodatin saattaa olla tukossa.
ja öljyt millaset? näkemättä tuntuu siltä että se keskipakosäädin ei nyt välttämättä pelaa, sen öljykanavassa oleva suodatin saattaa olla tukossa.
5000km vanhat öljyt ja suodatin!
No jos ei vika selvii niin myyntiin jonkun toisen murheeks :)
Meillä oli vanhassa vanissa joskus samanlaisia oireita. Lopulta ei toiminu kun ykkönen, niin kiva oli ajella 30km kotia.
Lootan kun avas, niin pari pakkaa oli ihan loppu.
Uus masterkit+shiftkit sisään ja loota pelas taas kuin unelma.