PDA

View Full Version : BJ-40 hehkutuksen "merkkivalo" lanka ja kysymys öljynpaine mittarista.


murkula_
09.10.2013, 20:11
Otsikko kertoi jo paljon.

Mistä tuota hehkulankaa voisi alkaa kyselemään?
Ei taida olla perus motonet kamaa?

Mikäs tuota öp mittaria mahtaa vituttaa kun laittaa virrat päälle niin nousee puoleenväliin vaikka auto ei käy.
Kun auto käynnistyy niin menee tappiin?

Anturivika vai jotain muuta?

Bj Andy
09.10.2013, 20:30
Varmaankin viallinen tai väärä anturi. Ja taisin ostaa viimeisen orkkis hehkulangan tuossa joku vuosi sitten.

Mutta mittaa se langan paksuus, on muistaakseni reilun millin paksuista, ja sitten vääntelet sinne suunnilleen samanlaisen syherön tilalle. Joku vieterilajitelma on melkohyvä kohde mistä etsiä sopivaa aihiota.

murkula_
09.10.2013, 20:52
Varmaankin viallinen tai väärä anturi. Ja taisin ostaa viimeisen orkkis hehkulangan tuossa joku vuosi sitten.

Mutta mittaa se langan paksuus, on muistaakseni reilun millin paksuista, ja sitten vääntelet sinne suunnilleen samanlaisen syherön tilalle. Joku vieterilajitelma on melkohyvä kohde mistä etsiä sopivaa aihiota.

Kuinkas pitkä pätkä tuota jousta siellä pitäisi olla?

Hmm oliskohan mahdollista että öp anturi ja edic anturi olis ristissä...
Tarvii nyt ainakin se kattoo.
Saakos tommosta öp anturia muualta kun marmorilta?

OPA
09.10.2013, 21:01
Suosittelen laittamaan mekaanisen öljynpaine mittarin. se alkuperäinen on vähän suuntaa-antava näillä palvelus vuosilla.

murkula_
09.10.2013, 21:13
Suosittelen laittamaan mekaanisen öljynpaine mittarin. se alkuperäinen on vähän suuntaa-antava näillä palvelus vuosilla.

Semmonen on jo :)
Korjailin vaan hehkuja ja huomasin katkenneen johdon hanskalokeron takana ja menin sen tinaamaan kiinni niin alkoi öp mittari toimimaan.
Se vaan näyttää nyt väärin ja alko ärsyttämään :D:D:D

OPA
09.10.2013, 21:19
Menikö juotos varmasti oikeaan johtoon? veikkaisin että se pitäisi mennä suoraan sille isommalle öljynpaine anturille. piipparia käteen ja tarkastamaan. se hehku lanka ei ole tarkka millainen se on kun kaikki hehkutus virta kulkee sen kautta niin alkaa pitempikin jousi siinä hehkumaan.

Bj Andy
09.10.2013, 21:44
Jep. Ja jos se on liian lyhyt niin hekuvirta on liian raju ja releestä palaa kärjet kiinni ja jos taas pitkä niin hehkuaika venyyyyyyyyy, eli siis mielummin pitkä kuin lyhyt. Joku pari kiekkaa sitä silmukaa niin sillä on hyvä kokeilla ja vääntele samalla pari varastoon.

hattuvesku
13.10.2013, 09:11
Yks kaveri laitto ylimääräsen hehkun kojetauluun, merkkivaloks, samaan sarjaan muitten hehkujen kanssa.

Eskimo
13.10.2013, 14:03
Yks kaveri laitto ylimääräsen hehkun kojetauluun, merkkivaloks, samaan sarjaan muitten hehkujen kanssa.

Saa tupakkimies sytyttimenki samaan rahaan :)

Kannattaa tosiaan olla joku hehkun ilmaisin kun se hehkurele osaa jumia päälle.

Vaikka merkkivalo hehkukiskosta hyttiin ja ohitus sille alkuperäselle syherölle jos ei ole korjattavissa.

Bj Andy
13.10.2013, 17:12
Saa tupakkimies sytyttimenki samaan rahaan :)

Kannattaa tosiaan olla joku hehkun ilmaisin kun se hehkurele osaa jumia päälle.

Vaikka merkkivalo hehkukiskosta hyttiin ja ohitus sille alkuperäselle syherölle jos ei ole korjattavissa.

Jos sen orkkissyherön vain ohittaa niin hehkuvirta nousee niin rajuksi releen käret hitsaa kiinni. Eli se syherö on esivastus. Ja startatessa kun jännite putoaa alemmas, releen toinen kela hehkuttaa automatic sen esivastussyherön ohitse.

Jos meinaa pärjätä ilman sitä suolasirotinta, kannattaa laittaa jämäkämpi solkku sille hehkulle. Vaikka telinnostasta tms.

tare
24.10.2013, 12:21
joko korjailit hehkun.

tuolla olis yks http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=115785

murkula_
24.10.2013, 21:39
joko korjailit hehkun.

tuolla olis yks http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=115785

Joo, tuli jousi sinne viriteltyä.