View Full Version : paineilma sylinteri?
Minkäs lainen paineilma sylinteri pitäis olla tohon hj-61 kytkettävää lukkoon? onko kellään laittaa kuvia miten on sylinteri laitettu.
Ei kait sillä väliä minkälainen siellä on jos se vain toimii käytännössäkin,ja kompurassa riittää tuotto sylinterille.
Yleensä kuorma-auton pakokaasujarrun sylinteri on aika oivan kokoinen sylinteri.
Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään.
http://offroad.eimihikaa.com
quote:
Minkäs lainen paineilma sylinteri pitäis olla tohon hj-61 kytkettävää lukkoon? onko kellään laittaa kuvia miten on sylinteri laitettu.
Joku 32mm männällä oleva vois olla sopivan kokoinen (6bar paineella teoreettinen männänvarsivoima plusliikkeellä 480Nm, miinusliikkeellä 414Nm), iskua voi olla himpan enempi mitä lukon vivusto liikkuu. En nyt löytäny kuvaa hj:n lukon vivustosta, mut helpointa varmaan olis laittaa sylinteri vaijerin tilalle, tekee siihen kiinnitysraudan mihin sylinteri tulee kiinni.
Toimintavarmempi olis sellanen viritys missä sylinteri liikuttaa suoraan sitä kytkentäholkkia, ilman ylimääräisiä vipuja.
edit/
Löytypäs kuva ku osas ettiä:
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/mikjus-hj61etumurikka37valitys.jpg
(kuva by mikjus)
Eli tekasee akseliputkeen korvakkeen sylinterille, mikä sitten liikuttaa tuota holkin siirtovipua.
Heikki H.
==================================================
Chevrolet K5 Blazer 6.2D+TH700+NP205+D44+12bolt
Edited by - 4x4_76 on 25/06/2005 19:39:22
Meinasin kans ite et laittaa sen suoraa liikuttaa sitä kytkentäholkkii.
Jeps, ja sen saa hyvin suojattua ku on siinä putken kupeessa.
Heikki H.
==================================================
Chevrolet K5 Blazer 6.2D+TH700+NP205+D44+12bolt
http://www.kolumbus.fi/s.lantee/hj_muut.html
Siinä on kuva toteutuksesta. Itsellä ei mitään tietoa mikä komponentti kyseessä, vaan Jörmelö varmaan kertoo enemmän jos siltä kysyy.
vois olla aika vaikea noin kylmiltään ajaa tota jörmelön autoa,mistäs se takalukko menikään päälle :).
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/jjtp-jormeloohjaamo.jpg
Tossahan on enemmän namiskuukkeleita kuin lentsikassa...
Mutta tulipa vaan mieleen että vois vaikak merkitä noi lukot, mulla on vähän aina arpomisessa että miten päin ne on, kun kummallekin on just samanlaiset napit... pari kertaa on pitänyt käydä katsomassa venttiileistä että kumpaa lukkoa ohjataan, kun joku napsuttelee kytkintä.
-Paavo
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
quote:
vois olla aika vaikea noin kylmiltään ajaa tota jörmelön autoa,mistäs se takalukko menikään päälle :).
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/jjtp-jormeloohjaamo.jpg
ois kyllä hauska nähä konttorin sedän naama, kun kiipeää tollaseen sukkulaan....
se on ihan hyvä siinä...
joo noista paineilma sylintereistä heruu vähän liian vähän juttua tänne,ne ketkä niitä on laittanut myös esim tojon vinssiin vois vähän kertoilla mitä mallia ootte käyttänyt.
myös siitä sylinterin ohjauksesta tietoja,esim mitä käsikäyttöistä vipua olette käyttäneet kuka niitä myy hintoja ym.
jos menee esim smc finland sivuille on loputtomissa hakuvalikoissa,pitäis saada homma kerralla onnistuu ilman kokeiluja(ei viitsis kovin montaa sylinteriä ostaa millä homma onnistuisi).
Tuossa on tuo Oululaisten sovellus aiheesta. Sylinteri liikuttaa suoraan tuota siirtohaarukkaa. Ei ole kovin pitkä tuo sylinteri, kun mittoo nuista liittimien väleistä. Olisko 20 millä iskun pituus, halkaisia ehkä 30mm?
4X4 lehdessä oli tuosta juttua. (Vanha sotaratsu)
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/HaRVeli-ilmalukko.jpg
RR V8 -76
Edited by - HäRVeli on 26/06/2005 13:32:11
Meinasin tohon laittaa sen sylinterin suoraa. tossa on toi liike 13mm et pitääkö sylinterin liike olla just toi 13mm vai voiko olla enemmän? ai toi 32mm männällä oleva ois sopivan voimakas?
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/Jii-Jii-hj--61 akseli 06.JPG
tossa ois muutama kuva mutta en ole vielä päässyt testaamaan käytännössä.jos vaikka ensi talvena kun saa raadon kuntoon.
http://i5.photobucket.com/albums/y179/JariAnti/232ea2a1.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y179/JariAnti/hj60003.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y179/JariAnti/hj60002.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y179/JariAnti/hj60006.jpg
quote:
Meinasin tohon laittaa sen sylinterin suoraa. tossa on toi liike 13mm et pitääkö sylinterin liike olla just toi 13mm vai voiko olla enemmän? ai toi 32mm männällä oleva ois sopivan voimakas?
Parilta valmistajalta katoin niin vakio iskupituus 25mm. Halutessa se on helppo rajoittaa, sorvaa sopivan muoviholkin mikä tulee sylinterin sisään, männänvarren puolelle. Ei ainakaan riko mitään jos painattaa liialla iskulla.
Uskoisin tuon 32mm männän riittävän, ei kai sen holkin siirtoon tarvita suurta voimaa.
http://www.smceu.com/SMC/main/TemplateBPM.jsp?page=EBP_vol2_vol3/VOL2/2-StandardAir.htm
www.pimatic.fi
Heikki H.
==================================================
Chevrolet K5 Blazer 6.2D+TH700+NP205+D44+12bolt
Joo ei ole iskunpituudella kauheeta merkitystä kun se vipu vaan esivirittää jousen joka kytkee holkin sitten kun palat on oikeella kohtaa.
#########################
Tää on ihan helpporeitti.
#########################
[quote]
tossa ois muutama kuva mutta en ole vielä päässyt testaamaan käytännössä.jos vaikka ensi talvena kun saa raadon kuntoon.
http://i5.photobucket.com/albums/y179/JariAnti/232ea2a1.jpg
[guote]
minkäs kokosella männällä toi sylinteri on ja paljon siinä on voimaa?