View Full Version : vitkuttimen hilu
hiluvitkutin
09.10.2013, 00:03
alotetaas uusix.
eli patrollin vaihossa pari vuotta sitte tuli hilux -84 ja 65 koppane
profiilista löytyy kyvia jos jotain kiinnostaa...
tähän asti tapahtuneista ei jaksa hirveesti kirjotella mut jospa tulevaisuudessa ku jotain puuhataan.
muutosta nyt
-välitetty jakis 4.7
-lj välitykset akseleissa
-dobinson jouset+50mm onkohan? mut elävät!(takaset jo kerran s taivutetut ilman traction baria, nyt uudet dobinnssonit sielläkin kuormajousilla ja tukivarrella. otetaan varman päälle!)
-etuakseli siirretty eteenpäin 40mm toivossa että pitbullit mahtus paremmin pyörimään. ei mahtunu vieläkää, ottaa kiinni. nehän on 35x14,5x15 mites jotkut on saanu isommatki pyörimään vai ovatko ajanu vaan suoraan? tai sitte nuo on isommat ku koko ilmottaa. voitas vaihtaa "saman kokosiin" aavistuksen pienempiin. vanteet nuissa 10"x15". sisällä 300g lyijyä ;)
-flatbed+tankki jaz lavan alla+kolme akkua
-12500 vinssi keulilla
- etuakselin stefaa vaihtaessa huomasin että "pääkalloja" jyrsitty että mahtuu noi isommat murrokset
-jäähdyttäjän rupeli otti kiinni syyläriin testiajossa, korvattu sähkösellä josta johtui virran puute
-laturi nissan vanetesta olikos se 90a
-työvaloa
-läppäriä runnottu tuohon "isoon" ohjaamoon sopivaks.
-moottorihan oli turbotettu jo kun mulle tuli. huohotti mukavasti jo sillo.
rakentaesa vedin koneen huohottimen katolle jonka seurauksena vähän ajelun jälkeen tuulilasi rupesi olemaan aika öljyinen... piti vetää hytin taakse, missä sai kärytä.
-takaperän käyttäessäni irti mietin mitähän tollekkin avoimelle murikalle tekis-telvin vieressä huuti-hitsiä.
siinä kai ne tärkeimmät.
viime leimalla pomppas pari kuukautta sitte parista pienestä ruostereiästä rungossa ja etuparkki pimeenä sekä peruutusvalo ei ollu e hyväksytty, sehän on joku halpis ledi työvalo.
koeajo lenkin jälkeen katsuri kysy pakokaasu mittaukseen tullessaan että onx tää jatkuva neliveto -tä? on juu! -sillä selvittii taka lukosta. ei ollu älynny jakiksen keppiä ku on vähä modattu. sopivasti kuskin penkin vieressä piilossa. koska
-75mm korinkorotus
nyt yritetty huoltaa venäjän isoryn vappusafaria varten. tällähän oon jo pari kertaa käyny venäjällä. inteamin kans viime keväänä ja syksyllä isoryn kans.
no onnex alotin ajoissa enkä vanhana patrolli miehenä vasta edellis iltana.
pakoputkesta tulee öljyä? ei kuulunu tatsunin ominaisuuksiin mut vissiin toitsun?
löyty sitte samanlainen peli(kiitos joensuunmiesten) kohtuu hinnalla ilomantsista.
siitä oli purettu laatikot ja akselit muuten suurinpiirtei muut tallessa. mittarissa 317tkm?
siitä moottori ajatuksella "vakiona yx reissu".yhen päivän koeajolla seka emännän naapurissa käynnin jälkeen(eukko: mix vittu tuo nui huonosti kulkee?) tulin tulokeen että turbo!
ja entinen oli jo sormiin tuntuvalla välyksellä horo. hommasin kaverilta kkk k15tai16... jostain 2.5 mootorista, olikohan joku iveco. joku pikku kuormuri...
nyt oon sen kanssa askarrellu ja pari juttua epäilyttää.
huohotus ja öljyn kuristu tarve turbolle?
pelaa, mut mehii hiukan pakopuolen välistä. ei paljon vielä koe ajoa, ku vähä muutaki tekemistä...
niinku tuolla 110 turbotus ketjussakin keskusteltu...mihin se olis viisain huohotus pistää?
hiluvitkutin
22.03.2014, 15:57
joku tommonehan se nykyään.
ja jos joku haluaa jostain vaiheesta kuvaa ni kysyy!
monikin varmaan rakentelee tälläisia niin jaetaan tietoa ratkaisuista puolin ja toisin.
miks kuristaa turbon öljyä?
hiluvitkutin
22.03.2014, 16:37
Niinpä, kerroppa se. Tartteeko sitä kuristaa? Vai mikä mättää?
Täältä muistan lukeneeni että ovat kuristelleet? Paluupuoli on turbon alkuperainen ja loppu siitäkin isonnettu.
itse ainaki mitä oon ollu tekemässä nuita hommia niin hydraaliikka liittimet ja letkua ollaan suoraan laitettu mistä vaan parhaiten ollaan paine saatu ilman kuristuksia.
eihän paluussa ole mitään tukkoo ja onhan öljynpinnan yläpuolella?
Garretin pienemmät ahtimet vaatii kuristimen. Banjopultin keskireiällä ollaa perinteisesti kuristettu. Jos ollaan vaihdettu isompaa turboa, niin porattu ainakin 1mm isommaksi se kuristus. T25 ainakin oli 2mm kuristuksellla. T04 on sit 5mm reiällä.
hiluvitkutin
22.03.2014, 19:30
Ok.tehäämpä kompromissi. Sain aikasemmin neuvon kaks millisex. Kokeillaan sit vaikka 2,5mm reiällä. Pitääpä huomenna värkkäillä sellanen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=151575
Niinpä, kerroppa se. Tartteeko sitä kuristaa? Vai mikä mättää?
Täältä muistan lukeneeni että ovat kuristelleet? Paluupuoli on turbon alkuperainen ja loppu siitäkin isonnettu.
mä jopa soitin tuosta asiasta pro turbolle kesällä kun patrolliin laitoin tota uutta gt32:sta.. mulle kans väitti et pitäs kuristaa painepuoli. turbon myyjä kyl oli sitä mieltä että ehdottomasti ei saa kuristaa kun öljy on ainoa mikä sen turbon pitää hengissä.. paluuputki pitäs kuulema olla samaa kokoa kuin aukko turbossa. eli ilman kuristimia toi uusikin turbo on kuten vanha t03:nkin.
eipä kyl oo kuristimia tos putkihäkkyrän kkk ahtimessakaan,ei taida vag tuotteissa muutenkaa olla.
mulla muuten ois yksi 2.3jtd jumperin ahdin jouten, oiskohan se samanlainen kuin hiluxissa. ei ois kallis.;)
hiluvitkutin
26.03.2014, 21:01
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=152319
jos pistän tommosen ni nauraako mulle kaikki?
Voidaan myös vaihtaa VÄHÄ isompaan, toimivaan. En tartte välttämättä narua/vaijeria.. Tuohan on ihan uus mönkkärin vinssi x iron 3000lb narulla.sisältää langallisen kaukon,kaukon mönkkärin kahvaan ja vinssiin kuuluvan pedin ja liukukidan. Välirahana voisin antaa uuden vinssipedin, siis autoon.
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=5355&pictureid=152319
jos pistän tommosen ni nauraako mulle kaikki?
Voidaan myös vaihtaa VÄHÄ isompaan, toimivaan. En tartte välttämättä narua/vaijeria.. Tuohan on ihan uus mönkkärin vinssi x iron 3000lb narulla.sisältää langallisen kaukon,kaukon mönkkärin kahvaan ja vinssiin kuuluvan pedin ja liukukidan. Välirahana voisin antaa uuden vinssipedin, siis autoon.
Täällähän ei kellekään naureta vaan asiallisesti annetaan kritiikkiä ja neuvoja :D Mutta jaksaako tuo 3000 lipsin vinssi nostaa Hiluxia paikasta A paikkaan B oikeassa tilanteessa? En oo kyllä asiantuntija mutta tuntuu jotenkin että vetoteho ei piisaa.
EDIT: Tietenki takavinssi saa olla vähän pienempi mutta...
hiluvitkutin
27.03.2014, 11:51
Eteenpäinhän se olis tarkotus pyrkiä menemään...
Jos ei parin päivän sisällä kellään vaihtotervetta ilmene ni taijampa ruuvata kiinni.
Vetää kai se vähä enemmän ku ukko ;) ja joskusha sekin on jo riittäny...
Nii ja kerran ketään ei nauratakkaan viritys.
hiluvitkutin
30.03.2014, 15:34
tuli käytyä hakemassa hyötykuorma ja samalla koeajoo reilu 200km
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=152720
hyvinhän tuo muute kulki, mut tehoo sais olla himpun enemmän...mut maltetaan nyt mielemme :)
remonteiltakaan ei vältytty. Pihaan tullessa oli nortti haampaiden välissä ja ikkuna auki. Pienellä vedätyksellä kuulu kirskuntaa, takakardaanin ristikko total paska...
hiluvitkutin
02.04.2014, 19:39
nonnii ristikko tulikin jo vaiheltua, siinä nyt mitään kummallista ookkaan.
tänään kävin matkahuollossa, sieltä löyty tämmönen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=152917
olisko tuo jo vähä parempi taakse ku tuo eka visio?
jospa huomen illalla jaksas puuhailla...
No on se! Hyvä perusvinssi,vastaava palveli läjän keulilla viis vuotta ihan kunnialla. Mut eihän sitä ikinä käytetty:D
hiluvitkutin
04.04.2014, 16:05
nonni vinssi huollettu.
sinne se osimoituu
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=153033
minnehän tuon kilven ruuvais? tekiskö tohon kidan eteen jonku sarana systeemin vai saakos se olla hytin takana ylhäällä? hirvee homma vaan vetää sinne rek. kilven valolle virta :) jos siis hyttiin.
hiluvitkutin
07.04.2014, 13:11
sitte oliki olkalaakerien vaihto, rupes tuntumaan ettei kaista riitä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=153181
tuoki oli jonku pitäny jyrsiä pilalle...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=153178
tietääkö joku minkä murros? originelli vissii vähä pienempi
tuossa kevennyksen kohalta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=153179
ja ulkomitta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=153180
justhan tuo viesti postistaki tuli että sais hakee tamgearsin paketin
myös miniläppäri olis tulossa, mahtus apumieski pikkuse liikkumaan jakkarallaan.
hiluvitkutin
10.04.2014, 08:33
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=153314
se olis apumiehen puoli läjässä. jotenki hankalampi ku patrollissa käyttää auki noi roippeet. vai joko se näin äkkiä aika kultaa muistin?
sitte purin kuskin puolen. liekkö ollu pirkalla osuutta asiaan ku joku asentaja oli pallon tiivisteet kasannu vähä väärin ni oli pientä huuhtelua tapahtunut sisuksissa. ei ihme että olkalaakeritki vähä rusketta piti. toivottavasti murroksessa kuitenki vasukkata ollu voiteena, ku kuitenki oon sitä sinne lisäilly sillontällön.
mitäköhän tästä seuraavaks purkautuu?
venäjän reissuun valmistautumisesta vielä että apumies oli jo saanu viisuminsa ja minäkin eilen lähetin passin ja paperit toimistolle.
hiluvitkutin
11.04.2014, 21:16
Kysytäämpä tätä kautta: tuo uus läppäri on12v 3a kärsiikö kytkeä auton sähköihin? miten herkkiä vehkeitä nuo on?
Vilkutin
01.07.2014, 18:48
Mikään asiantuntia en ole, mutta uskaltaisin kytkeä, voisihan sitä varmuudeks vilkasta mittarilla tai läppärin laturin tyyppikilvestä paljonko antaa voltteja, autostahan saattaa tulla liki 14V ?
Tietty jos et suoraan laita laturia auton sähköihin niin pieni invertteri ni sillo ei varmaan ole mitään hätää ku muutetaan 230V --->12V ?
Käykös tuo vaneten laturi suoraan orkkis laturin paikalle?
Kuinka paksuja letkuja ootte käyttäny nois moottorin huohotus letkuissa?
hiluvitkutin
02.07.2014, 08:51
Kestihän tuo läppäri jo ainaki yhen venäjän reissun kiinni auton virroissa...
Eihän se laturi ihan suoraan istu. Molemmat kiinnikkeet muokattava ja tietysti sähköjä vähä räplättävä ku in sisäisellä säätimellä ja hihnapyörä on eri hihnaleveydelle.
Mahd. iso huohotin. Minä laitoin sen turbon imupuolelle ku meinas tehä alakertaan painetta ja sitte ei meinannu turbon paluuöljy tippua öljypohjaan.
Vilkutin
02.07.2014, 18:22
ok... mä en varmaan laita muuta huohotinta kun letkun pään johonkin auton alle, kun mitäään kauheita kylvetyksiä ei oo tarkotus harrastaa.
tietty se pitäis sitten muistaa nostaa ylös kun rupee tekeen mieli,
tuo pakoputkeen veto, putken suuntaisesti että pakokaasu ulosvirratessaan tekis imua ois mahottoman hyvän tuntunen ratkasu, ei sotkis paikkoja eikä haisis.
hiluvitkutin
21.08.2014, 13:25
tälleppä ei hirveetä oo tapahtunu... öljyjä vaiheltu yms muuta perushuoltoo.
runneri meni kaupaks ni siitä vaihtelin aluvallssit alle.
talliin sain hommattua mukavan apuvälineen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=160911
helpottaa mukavasti pajottamista esim. irronneen iskarin yläpään hitsausta...
sitte kiitolinjan moppitukka tiputti pihaan tämmösen satsin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=160912
meinasin rueta vaihtelemaan, mut sitte aattelin että olkoon. jos sattuuki ettei kerkeekää saaha valmiiks ni jää vielä syksyn venäjän safari väliin.
parilta palstalaiseltaki jo vähä neuvoa sain akseli hommiin, eihän se olis ku vaihtas...mutku mutku.
kuitenki jotain löytyy, eihän ne akselit enää uudet oo ja haittaa nää hommat vähä harrastuksia. tai pitäskö sanoo että tää pääsääntönen harrastus haittaa muita harrastuksia ;)
Mistä hommasit nosturin ja paljoko kärsit:D???
hiluvitkutin
21.08.2014, 20:54
Ukko oli huutanu sen itelleen vissii huutokaupat.com? Sitte se hokas ettei se sen tallii käykkää:-)
Hädissää soitti mulle että osta sinä. Sovittii osamaksukauppa ni nyt se on siinä. Ihan uus nosturi.
Sanotaanko et halvempi ku kaupasta;-)
Maksokoha kärkkäisellä 1800€ 4tkg nostoteho.
hiluvitkutin
07.01.2015, 19:44
pitäskö se tätäki taas vähä jalostaa?
nostin rottelon narulle kuivamaa.
ja riehuin hdj akselit sisälle myös
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=168594
vitsi vitsi
ei ne oo ku 61:sen aksulat.
tonhan varmaan vois muuttaa huoltoautoks, tuntus paino nousevan.
painoki ihan perkuleesti noi akselit ku meinasin tuolta varastosta ottaa syliin, piti hakee raktori kaverix.
hiluvitkutin
10.01.2015, 13:15
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=168719
aksulat tipahti eilen illalla irti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=168718
noita etuakseleita mietin "päissäni" että pitäskö jousipediksi vaan hitsata lootu toho u-pulttien korvakoiden selkään ja kolota sen verran että uudet u-pultit saa kii? tä?
ja mitäs keksis sitte toho lehtien päälle "prikaksi"(mikä lie oikee nimi) u-pultteihi?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=168717
tässäpä ei varmaa mitää erikoista
hiluvitkutin
16.01.2015, 08:29
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=168985
Nonni. Se jäi roikkumaan sinne. Vielä iskaria kiinni, jarruja...
Tuli tuommoset kaks reikä mallit jousipedeistä. Pitää jättää tuo traction tanko vielä pois siihen asti ku näkee tartteeko toisia reikiä käyttää. Eli mahtuuko renkaat miten pyörimään. Ainii onhan mulla vara osa peli. Pitääpä kattoo onko siinä tanko paikallaan, ku tässähän on jo lyhennetty malli...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=168951
hiluvitkutin
17.01.2015, 09:14
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=169016
tollei siinä nyt kävi
rupesin vaihtamaan "pässinsarvee" paikalleen ni olkalaakeri purkautu osix.aattelimpa että puretaan nyt sitte molemmat puolet ku ekalta puolen löyty puuttuvata pallon tiivistettä ja särettyä vetarin stefaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=169061
toisella puolella oli ehjä stefa mut pikkase liian iso ulkohalkasia. Mitähän tälläki virityksellä aateltu?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=169015
tästäki akselista oli jyystetty tavaraa pois isompien nivelten takia, mut eipä ollu enää paikoillaan...
eikä kyllä näpit ainakaa vaseliiniin sotkeutunu, oisko semmonen kukku ruokalusikallinen ollu puolellaan.
Sorjonen
17.01.2015, 10:30
Joko tehdään kauppaa lj:n välityksistä? ;) tai jos tiedät keltä löytys rj:n etuperän välitykset 4,56 niin sais siitä tuohon hdj:n murikkaan palikat niin ei tarviis enää taakse vaihtaa.
hiluvitkutin
17.01.2015, 11:29
Kyllä kai noi joutaa. Onkos väliä kummasta päästä? Ja mitä kaikkee tarttet?
Sorjonen
17.01.2015, 11:39
Kyllä kai noi joutaa. Onkos väliä kummasta päästä? Ja mitä kaikkee tarttet?
mulle tulee hdj:n etumurikka niin siihen pitäs saada rj:n 4,56 välitys. tai sitten lj:n välitykset sekä eteen että taakse. mutta olikos sulla ihan lj:n etuperä eli high pinjoni?
hiluvitkutin
17.01.2015, 11:45
mulle tulee hdj:n etumurikka niin siihen pitäs saada rj:n 4,56 välitys. tai sitten lj:n välitykset sekä eteen että taakse. mutta olikos sulla ihan lj:n etuperä eli high pinjoni?
Ei oo high. Etuperä vähä äänti, pitää purkaa ja kahtoo onko ottanu ihteesä.
Sorjonen
17.01.2015, 11:53
Ei oo high. Etuperä vähä äänti, pitää purkaa ja kahtoo onko ottanu ihteesä.
no sittenpä se ei käy se välitys kun hdj:n murikka on high pinjonilla :/
pitää jostain se rj:n välitykset ettii.
hiluvitkutin
17.01.2015, 12:04
Tempasin ton etumurikan irti. Välitys on 4,875 hampaat tallella jos joku tarttee...
hiluvitkutin
20.01.2015, 08:41
tääki nytkähtellee pikkuhiljaa etiä päin. piti saaha pyörilleen ku pitäs käyttistä laitella, ja tuntus muutaki rojektia pukkaava.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=169306
aikas alas näkyy jäävä nuo käsijarru hilppeet. iteoita, halpoja sellasia? levythän ne ois hyvät...
"näyttäs" akselin alla olevan hirveesti tilaa, ku on tottunu että toi murikka keskellä möllöttää.
jyystäähän ne nyt kuitenki samaa linjaa, jos sattuu enää suoraan kulkemaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=169126
tollei jäi taka akseli. aika "timanttista jyystöö" oli turhanpäivästen rilluttimien irrottelu.
ja se jortaani. taitaa olla huonoja kokemuksia, mut himottas pitää orkkiksena. ois yx varakardaaniki...
testataan nyt eka noin, sitte siirretään tukileekerin paikkaa ja sitte varmaan tehdään yksi osainen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=169124
lukoille hommattu ilma sylkyt, venttiilit vielä puuttus.
runkoonki näkys pari paikkaa tarviivan. se nyt ei yllätys taida olla.
hytin kiinnikkeide kumit näky olevan myös vähä huonossa hapessa, neku värkkäilee uudet ni kori varmaan sen pari senttiä nousee, ja ehkä myös tärinät pienenee, vaan yllättävän hiljanen tuo on ollu, mut rengas mekkala meinaa humista päässä aika pitkään ku täältä asti itä naapuriin on työntäny menemään.
Sorjonen
20.01.2015, 18:35
mistä hommasit ilmasylinterit?
hiluvitkutin
20.01.2015, 19:35
mistä hommasit ilmasylinterit?
Palstan kautta, yksityiseltä käytetyt.
Patu_Patukka
20.01.2015, 22:23
Mistäpäs nuo u-pultit? Aikas hienot.....
hiluvitkutin
21.01.2015, 06:14
Mistäpäs nuo u-pultit? Aikas hienot.....
Nehä on juutalai eiku juukalaiselta.
Kyllä siun pitäs parempi kamera hommata, tosin se on parempi noista tojotista kun vähän sumuset kuvat :D.
hiluvitkutin
21.01.2015, 22:59
Kyllä siun pitäs parempi kamera hommata, tosin se on parempi noista tojotista kun vähän sumuset kuvat :D.
Näinhän se on. Samsungin laatua ja öljysillä sirmilla ku vielä hinkannu linssiä...
Vaan, kai noista olellinen selevii?
Juu, Hyvää jälkeä pukkaa:)
hiluvitkutin
06.02.2015, 17:46
eipä halunnu käynnistyä peli oikein tuolta hangesta, virtaa heikosti...
ja sittempä se virallinen mittakuva.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=169934
virran kulkupuoli korjaantu ku siivosin huonoja liitoksia sekä uus akku.
saa toi yx korvata kolme huonompaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=169931
mikäs tötsä tossa akun puolivälissä on, keltaisessa kannessa?
pitäskö siihen hommata huohotin korkeemmalle? ottaako itteesä jos vettä saa?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=169932
eikä tullu niitä ilmasyliteriä laitettuakaa.
hj vaijereilla, ompaha yksinkertane, niinkuin määki.
toho ylti etupään vaijeri.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=169929
ja takalukon kytkin tommone, telttapatjan paikka hävis ehkä penkkien välistä.
toimi myös hyvänä kyynärnojana ;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=169928
ja etupään iskaritki löyti alapään paikkansa akselista...
joo ja ei oo kamera parantunu
hiluvitkutin
25.03.2015, 14:59
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=172506
auto ois leimattu.
käsijarrun vaijeriksi tuli hj:n vaijeri. kahvanpää tuli kiinni hiluxin linkku systeemiin joka on vänkärin alla.
taakse laitoin vähä paremmat lokasuojat mitä entiset oli. hitsasin runkoon putkenpätkät ja parlokit niihin kiinni. samalla lailla ku kuormureisssa, "pakoputkilemmareilla".
saa sitte muuttaa leveyttäki ku vaihtelee pikku ja isompia renkaita alle.
eihän se kartaani mitään pelannu, vaikka siirsin tukilaakeriaki. äske tein yksiosasen kardaanin.
tunkilla nostin akselista ja satanen lasiin, ei värise. noilla renkailla se kai olis jotain 150km/h, vähä pitkät välitykset...eiköhän tolla pärjää, ei se kovin vauhilla pikku puolella kulje ku on se välitetty jakis että metässä pärjää, kai...
kiihytyksessäki eri hiljane ku ei se tukilaakeri vatkaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=172507
sitte oliski vähä varustelua pääsiäisreissuun joensuun miesten mukaan venäjälle. tai lähinnä pakkailua, varaosia yms.
Taijat olla ensimmäinen jolla auto kunnossa:D , mie jätän nää karkelot väliin,,,ei oikein maantiesafari auto tullu tuosta patrollista...:rolleyes:
hiluvitkutin
07.10.2015, 20:55
Tällä on oikeestaan ajeltu vaan arki ajuja.
Eipä ihmeitä tuusattu. Tänään vaihoin kardaanin ristikon ja tarkistin että joka reijässä on jotain litkua.
Varuste laatikot nostelin lavalle, että saa kamat ja työkalut yms. mukaan.
Kaipa sillä venäjän safarin tempasee...
E: kävinhän mää sillä lapinlahen ajupäivillä n. Kk sitte. Oikeestaan eka metsä ajo reissu nuilla akseleilla. Kai se vähä paremmin kulki ku lukot kytki. Venäjällä lisää testiä...
hiluvitkutin
26.11.2015, 21:43
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=138499
Tuolla tuli käytyä ajelemassa vähän aikaa sitte.
Pari kumia muljahti vanteelta, ihmettelin ku ei ennen sitä ole tapahtunut. Taitaa kiinan vanteissa olla vähä eroa. Tälle reissulle vaihoin toisille vanteille kumit.
Tänään otin murat pois välistä ku saanu aina täytellä renkaita kun jonnekkin lähteny.
Vaan lähti helposti vanteelta. Hyppäsin kumin päälle ni tipahti irti.
Pitäsköhän laittaa entisille vanteille?
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=138499
Tuolla tuli käytyä ajelemassa vähän aikaa sitte.
Pari kumia muljahti vanteelta, ihmettelin ku ei ennen sitä ole tapahtunut. Taitaa kiinan vanteissa olla vähä eroa. Tälle reissulle vaihoin toisille vanteille kumit.
Tänään otin murat pois välistä ku saanu aina täytellä renkaita kun jonnekkin lähteny.
Vaan lähti helposti vanteelta. Hyppäsin kumin päälle ni tipahti irti.
Pitäsköhän laittaa entisille vanteille?
Joo ei niille safarilla olleille vanteille enää ainakaan, nimim. tinnittää ajoittain. :P
Miulla ois laakeroituja saranoita muuten vararengastelineillekin, jos on sellasille tarvetta...
Possumassalla liimailee kiinni vanteisiin, niin ei niin herkkään putoile. Ja vaikka laittas lokkikehät, niin sisäpuoli kannattaa liimata silti vanteeseen.
hiluvitkutin
27.11.2015, 07:50
Joo ei niille safarilla olleille vanteille enää ainakaan, nimim. tinnittää ajoittain. :P
Miulla ois laakeroituja saranoita muuten vararengastelineillekin, jos on sellasille tarvetta...
Pitää varmaan mitsuun laittaa nuo "pienet" vanteet jos sen joskus saa ajoon ja jos ne siihen käy. Kakkos koppanen pajero ja vanteet on 10" -20
Pitää ehkä kehitellä vara renkaalle toisenlainen teline, ettei tartteis siirrellä että laatikoille pääsee.
Sen jos jättää matkasta ni varmaan heti ois tarvis.
hiluvitkutin
17.02.2016, 16:38
jaahans. Sepä ois hilu taas leimattu! Kerralla läpi tietty.
Takajarru kengät laitoin uudet ja käsijarru vaijeria herkistelin siinäpä remontit.
Eiku laitoinhan uudet etuparkit/vilkut.
katsastusreissun jälkeen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=188533
otteeseen tuli nyt hj akselit ja 33x11.5 kumit. Saiskos siihen 12.5?
Tänään sitte pitbullit vääntelin vanteille, oli aika jetit menemään toisille vanteille millä oli aikaisemmin. Jospa ne pysyykin paremmin päällä.
Selkä kyllä taas tykkäs kyttyrää, pieni välilevyn pullistumahan siellä jo onkin.
Mut eikös nuo rengas hommat rengasraudoilla parasta jumppaa selkäpotilaalle olekkin?
hiluvitkutin
08.12.2016, 18:06
kappas sitähän on melkein vuosi mennyt ettei olla päivitelty.
ajeltu on. Poika toimitti sillä kesällä elukoille vettä laitumelle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=199152
joskus ajettiin vähän pehmeämpääkin kautta.
muihinkin työ hommiin joutui
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=199153
nyt ollut taas säiliöautona, polttoainetta kuskattu koneisiin.
kunnes tässä yhtenä päivänä otin huoltoon, konehuone turbon seudulta aivan öljyssä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=199151
oli painekotelo päässyt löystymään, siivet hangannut pesään jne.
tein sille ohitusleikkauksen ja poistin koko ahtimen.
Nyt odottaisi tälläinen uutta innostusta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=199150
hiluvitkutin
13.01.2017, 18:13
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=200103
sinnehän se vnt viimein istu.
sattupas säädötkin aika hyvin kerralla, ahtopaine nousee 0.9 ja aikas pienillä kierroksilla entiseen nähden. Riittää mulle.
Painekellolla ohjaus, aikasemmasta turbosta otin.
Pitäs kai se pakopainemittari vielä virittää niin tuska tietenkin lisääntyis :)
ja sais sitten trimmattua vielä ahot kohilleen pienillä kierroksillakin.
ai niin, onkohan miten vakavaa kun öljynpaluu ei ole suoraan alaspäin?
pakopesää ei saanu kuin kolmeen eri asentoon, enkä kehannu muokata pakosarjaa koska turbo kävi suoraan paikalleen.
Nyt se sojottaa melkein 45 astetta.
sinnehän se vnt viimein istu.
sattupas säädötkin aika hyvin kerralla, ahtopaine nousee 0.9 ja aikas pienillä kierroksilla entiseen nähden. Riittää mulle.
Painekellolla ohjaus, aikasemmasta turbosta otin.
Pitäs kai se pakopainemittari vielä virittää niin tuska tietenkin lisääntyis :)
ja sais sitten trimmattua vielä ahot kohilleen pienillä kierroksillakin.
ai niin, onkohan miten vakavaa kun öljynpaluu ei ole suoraan alaspäin?
pakopesää ei saanu kuin kolmeen eri asentoon, enkä kehannu muokata pakosarjaa koska turbo kävi suoraan paikalleen.
Nyt se sojottaa melkein 45 astetta.
Kyllä se kannattaa laittaa suoraan alas se öljynpaluu, riskinä muuten tulviminen, jolloin öljyt painuu suoraan kompuralle tai pakopuolelle. Itse otin sieltä sen jousisokan pois, joka "rajoitti" asentoa. Siihenkin löytyi täältä palstalta ohjeet. Eikä varmasti lähde turbon keskiö pyörimään silti ympyrää turbiinikotelossa. :)
hiluvitkutin
13.01.2017, 18:38
Kyllä se kannattaa laittaa suoraan alas se öljynpaluu, riskinä muuten tulviminen, jolloin öljyt painuu suoraan kompuralle tai pakopuolelle. Itse otin sieltä sen jousisokan pois, joka "rajoitti" asentoa. Siihenkin löytyi täältä palstalta ohjeet. Eikä varmasti lähde turbon keskiö pyörimään silti ympyrää turbiinikotelossa. :)
löytäsköhän joku sen ohjeen äkkiä?
Oon kyllä melkovarma että tässä ei onnistu. Patrollissa joskus oli kans vnt mut muistelisin että siinä onnistu "portaattomasti" asennon säätö.
edit. tuossahan se onkin.
https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48040&highlight=ohjuritappi
ei onnistunu tässä. erilainen, ei ollu tappia. oli monta tappia :)
hiluvitkutin
13.01.2017, 19:14
https://www.aliexpress.com/item/Garrett-GT2056V-769708-Nozzle-Ring-for-2005-2007-NISSAN-Navara-Pathfinder-2-5-VNT-Turbo-spare/32478758915.html?spm=2114.40010308.4.41.rW2oWz
tuommonen systeemi se tais olla. se ulkokiekko ei käy ku yhessä asennossa ja oli käännettävä nuissa kolmessa kiinnityspultin reijissä koko pakettia.
hiluvitkutin
03.09.2017, 06:57
Nyt tuli paneuduttua hiluxin puhaltimeen, siis hytin.
Ei oo pariin vuoteen oikeen huurut lähteny lasista ja talvella ollu vähän viiileä.
Nyt on tukka putkella ja lämpöäkin varmaan paremmin tulee.
Puhallin näytti tämmöseltä.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=206658
hiluvitkutin
25.02.2018, 14:42
Just just.
Saiskohan näistä taas vähän motivaatioo.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=210917
Vilkutin
25.02.2018, 15:01
35 / 16 ? Samanmoiset itellä....
hiluvitkutin
25.02.2018, 15:45
35x14.5 nyt alla.
Yritän keretä kohta laittaa uudet alle.
hiluvitkutin
25.02.2018, 18:05
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=210925
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=210924
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=210926
hiluvitkutin
25.02.2018, 18:14
-10 astetta pakkasta. Apuvirralla nasahti heti tulille muuteman kuukauden seisonnan jälkeen, ei ihan omat virrat riittäneet.
Venäjän kesälaadut tankissa, vähän ontui jossain vaiheessa tyhjäkäyntiä kun kävi mutta siitä pikku hiljaa selvisi. Myöhemmin kesti jo kaasuakin antaa.
Renkaathan on 39,5x18
Tasasella pystyi kääntämään jopa renkaat linkkuun, yllättävän pienellä pajotuksella taitaa saada pelaamaan. Ja kuvastakin huomaa että dopinssoni on yhtä suora kuin 20 vuotta vanha originelli.
Sorjonen
25.02.2018, 19:39
jaahas, sitä ollaan isompaa pyöreetä hommattu, selvää kilpavarustelua :D
hiluvitkutin
25.02.2018, 20:36
Sitäpä sitä.
Tuntu oma viimeks nii pieneltä ku näki sun jurmulan..
Muistakaahan varata niitä perävälityksiä sitten reilusti mukaan.
hiluvitkutin
22.03.2018, 17:41
Muistakaahan varata niitä perävälityksiä sitten reilusti mukaan.
Tarviiko nuissa hj:n akseleissa muuta ku murroksia?
Tarviiko nuissa hj:n akseleissa muuta ku murroksia?
Totta höpiset. Paitsi jos RCV:ltä laittas supersettiä sisään, niin sitten ei ees niitä.
hiluvitkutin
22.03.2018, 20:18
Totta höpiset. Paitsi jos RCV:ltä laittas supersettiä sisään, niin sitten ei ees niitä.
Perkule ku ei vielä raaskinu.
Kopastaan nyt eka muita niveliä. Jos niitä menee nii pitää kai sitten ne rcv:n tikut ja murrokset laittaa.
Tarviiko nuissa hj:n akseleissa muuta ku murroksia?
Ja muista olla huolellinen takavetarin laippojen ja pinnapulttien kanssa, ovat mahdollinen ongelmakohta tuommosella monsteripyörällä:).
hiluvitkutin
23.03.2018, 22:21
Nyt tarvittas ideoita!
Isompien renkaiden myötä on usko hiipunut pässinsarveen. Kerran jo aikaisemmin pallo katkesi, sekä nyt oikealle kääntäessä rengas ottaa kiinni simpukkaan.
Highsteer palikat oisi kääntöpäihin. Öljypohjan muokkaus yms.? Onnistuuko lj pohjalla?
Laitanko ne? Millä simpukalla?
Nykyisillä, eli pässi korvataan hj osalla, millä simpukalla?- tämähän ei taidakkaan toimia, sektori varsi taitaa ottaa kiinni lehtijouseen. Ehkä?
Akselit siis hj 61
Linkkiä, vinkkiä, pakotusta.
Mulla on hiluxissa hiluxin akseleilla highsteer seuraavilla.
Runnerin tehostin suoralla varrella ja öljypohjaa madallettu. 110 tehostin käy kanssa.
On huomattavasti parempi kuin alkuperäinen, mutta vaatii tietenkin tehostimen vaihdon ja sille kiinnikkeiden teon ja öljypohjan muokkauksen. Ite siirsin vielä samassa rytäkässä akselia eteenpäin niin mahtu isot pyörät pyörimään. Loppuu bumerangien katkeilu ja ohjaus paranee, suosittelen. Ainoa ongelma kohta on kääntöpäiden kiinnitys, noilla highsteer palikoilla tuppaavat löystyyn, niin kireyttä kannattaa seurata.
Tehostimen asemoinnossa kannattaa olla tarkkana, ite sössin sen verta että sisäänjoustoa piti karvan rajata, aiheesta jotain satuilin projektitopicissa.
hiluvitkutin
25.03.2018, 08:16
jakarit ja nelilinkki?
Eijeiei yök.😀
Ei pilata sellasilla.
hiluvitkutin
11.04.2018, 16:45
Potilas ajettu hoitosaliin, jos ensin katsastushuolto ja leiman jälkeen ohjaus päivitys.
Katsastusremontissa luvassa hitsausta, etupyöränlaakerit ja jotain muuta pientä.
Piti rungon korkeutta mittailla uusilla pyörillä
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=212019
hiluvitkutin
20.04.2018, 12:48
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=212191
Oujee, leima tuli.
Eikun ohjausmuutosta suorittamaan.
Alkaa olla viimehetket lj:n öljypohjan löytymiselle, eli onko kellään ylimääräistä?
Missäs asti sie muuten joudut käyttämään auton leimalla, ku ite googlettelin konttoria pielavesi-keitele-maaninka sektorilta, niin lähin ois ollu siilinjärvellä tai kuopiossa....
hiluvitkutin
20.04.2018, 23:32
Pihtipudas.
Toinen vaihtoehto viitasaari. Jotenki se pihtipudas nyt vetäny. Sielläki yx sankari mitä yrittäny vältellä...
Pari kertaa käytin viitasaarella, mut lopetti se asema. Onhan siellä se kuuluisa "virtasen" asema, iha ok mut aika pilkun viilausta joissain hommissa.
You know what i mean.👍
sakari65
21.04.2018, 06:12
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5355&pictureid=212191
Oujee, leima tuli.
Eikun ohjausmuutosta suorittamaan.
Alkaa olla viimehetket lj:n öljypohjan löytymiselle, eli onko kellään ylimääräistä?
Äkkiäpä ne Pokkerit suli alle?:eek:
hiluvitkutin
24.04.2018, 21:29
Tuossa yx päivä tein tuhtiin laakeriremonttia, pokkerit oli vieressä. Aika pienet nuo kärryn pyörätki.
hiluvitkutin
24.04.2018, 21:35
Homma etenee, pientä vastoinkäymistä, mut kaippa se valmistuu.
hiluvitkutin
01.05.2018, 14:24
Piti sitte hommata suora armi, ei tuota mutkasta hj osaa saanu pelaamaan.
Loveta vähä runkoo, ja vahvistella myös.
Kuinka ollakkaan eihän se tietenkää voi käydä tuohon hj:n vetotankoon. Armilla liian pieni reikä.
Koneistin vähä ite omalla kalulla, jätin vielä vähä varaa työstää.
Kukahan löytäs, lainais tai möis mulle kartiokalvaimen?
Oliko se niin että hdj nivel sopii tuohon suoraan varteen suoraan.
hiluvitkutin
01.05.2018, 16:47
En tiijä, mut nyt rupes kyrsimään. Eikö näitä saa valamiiks ois muutaki tekemistä.
Ihmettelin ku takalukko ei kytkeydy pois päältä. No ruuvasin pikkuluukun auki, missä merkkivalon katkaisia.
Eiku pelaahan tämä sittenkin, mikä lie jumi ollut.
Luukku takas, sama homma. Siirtohaarukan alempi väkänen poikki. Katkaisia painaa sen haarukan sillai että ylempi haarukka huitoo siirtoholkin ohi.
OSTETAAN siirtohaarukka lukolle!
Oliko se niin että hdj nivel sopii tuohon suoraan varteen suoraan.
Marlin crawler tai trailgear suora sektorivarsi on käsittääkseni aina hdj80 nivelelle. Toimii hyvin yhteen highsteer varsien kanssa joissa sama kartio. Saa pois ne erikoiset hjn kirrattavat nivelet. Tämän jälkeen vetotangon ja raidetangon nivelet samat. Kartio on muistaakseni sama hjn M23 raidetangon nivelessä mutta niissä kirrattavissa erilainen sitten kai.
hiluvitkutin
01.05.2018, 20:14
Juu, hj:n raidetangon nivel kävisi varteen.
Mut nyt ei oikei joutas säätämään eikä hommailemaan kauheesti osia.
Onko sulla tuo kone jotenkin takana vai mikä hämää silmää? Ei osu tuo öljypohja ollenkaan ohjausvarren tielle?
hiluvitkutin
02.05.2018, 06:31
Nostin moottoria ylöspäin. Tais välttyä öljypohjan silpomiselta.��
Ja niihän tuo muute kuvassa näyttää. Otettu vähä etuviistosta kuva, kyllä raidetanko ton patin etulaidan kohdalla on.
Löytyhän tuolta kuvaki
hiluvitkutin
05.05.2018, 21:51
Haarukka vaihdettu, pientä kulumaakin löytyi välityksestä, liekkö johtuu ku poitsu vapunseutuun koeponnisteli. Mitenkä lie sillo tullu lupa myönnettyä...
Testilenkkikin tuli ajeltua. Meinaahan ne kumit aika isot olla, joustoissa hytti ja etupuskuri vähä kurnuttaa jos joutuu kääntelemään reilummin.
hiluvitkutin
14.08.2018, 17:37
Pientä huoltoa venäjän safaria varten suoritettu.
Ihme kyllä öljyt oli kirkkaat joka rei'ässä.
Etukardaanin tein uuden. Tuplanivelmalli ei pelannut.
hiluvitkutin
23.08.2018, 09:46
Nyt on uudet pyörät alla.
On vähä mukavampi nuita siirtymiä ajella, ja varmaan pitoakin paremmin ku entisissä.
Oiskohan ketään pulttikauppiasta, joka tekis edullisen tarjouksen bedlokin pulteista?
hiluvitkutin
05.10.2018, 20:30
Tuli sitte käytyä kuopion kirkolta hakemassa pulttia.
Ruettiin poitsun kanssa vääntämään.
Pientä valmistelua KS safarille...
sakari65
09.10.2018, 07:48
Huh.Huh mitkä pyörät :eek:
Taitaa olla suohiippailu safari tulossa?.Mutta meidän on pakko mennä hapella ja ei voida jäädä odottelemaan :D
boystoys
09.10.2018, 17:28
eihän satu nuo boggerit olemaan kaupan mitkä väisty pitbullien tieltä?
hiluvitkutin
09.10.2018, 17:42
eihän satu nuo boggerit olemaan kaupan mitkä väisty pitbullien tieltä?
Ne jäi joensuuhun, sinne mistä pitbullit tarttu alle.
Eli tehtiin vaihtokaupat.
onko suilla nyt 6 kpl pitbulleja?
hiluvitkutin
16.10.2018, 19:21
onko suilla nyt 6 kpl pitbulleja?
Nou.
Kaksi akseli miesten kanssa vaihettiin.
hiluvitkutin
05.10.2019, 07:46
Sehän on melkeistä vuosi pyörähtänyt, ei oo kummasia tapahtunut.
Nyt vähän katsastus huoltoa ja osien päivitystä.
Päivitys osilla kuulema sellainen takuu, että tullaan paikanpäälle vaihtamaan jos paukahtaa. Jos ei ole lumikelit
Juu vaihto tehdään ainoastaan pikku lumella, ei metrin kinoksessa.
hiluvitkutin
21.10.2019, 09:37
Mites siinä kävikään?
Säälittävän näkönen ruipelo.
hiluvitkutin
04.05.2022, 07:06
Oiskohan joku kiinnostunu ostamaan tän?
Sorjonen
04.05.2022, 18:11
Elähän nyt myy hyvää autoa
hiluvitkutin
07.05.2022, 08:39
Elähän nyt myy hyvää autoa ��
Taitaa lopahtaa tää harrastus, tuonnne venäjällekkää pääse.
Tai eipä tuo toisaalta tuolla ladossa mitään vaadikkaan.
Sorjonen
08.05.2022, 09:50
Joo eihän se leipää syö niin anna sen nyt levätä
hiluvitkutin
12.08.2022, 06:38
Hinta??
6000€
hiluvitkutin
12.04.2024, 16:20
Sitte loppu tältä erää yhteinen taival.
Vähä haikea olo jäi. Monta reissua tuli heitettyä.
En ois kyllä myyny, jos Venäjällä ois saanu käydä vielä. Tuskin meikäläisen elinalikana sinne enää pääsee. Tai pitää olla joku tussari kourassa, jos rajan ylittää.