View Full Version : jeep grand cherokee
Moro. Sanokaas onko millaset maasto-ominaisuudet grand cherokees vm 94 4.0 bensa? Ja millasia korotus palikoita kannattaa harkita et pääsee viel katsastuksesta läpi? Kiitos jo etukäteen...
apupoika
04.10.2013, 06:21
Tsau,!!
kokeileppa tuota hakua käyttää,, löytyy kyllä aikapaljon juttuja gradin ominaisuuksista, rakentelusta, ja "leima laillisuudesta",,
ja korotustarpeita löytyy pitkin maailmaa ja suomesta nyt vaikka 4x4 partsilta,,
minkälaiseen ajeluun autoa olit ajatellut, pikku safarointiin vai kunnon möyrintään, vai ihan vaan nakkari ajeluun..? :D
ja ihan mukavasti se etenee kevyemmässä safaroinnissa lähes vakionakin,,
hieman katurenkulaa karkeempaa pyörää tietysti vaatii,, :D
Moro. Sanokaas onko millaset maasto-ominaisuudet grand cherokees vm 94 4.0 bensa? Ja millasia korotus palikoita kannattaa harkita et pääsee viel katsastuksesta läpi? Kiitos jo etukäteen...
Oma kerho osaa neuvoa..... ;)
http://fjdc.org/
Moro. Sanokaas onko millaset maasto-ominaisuudet grand cherokees vm 94 4.0 bensa? Ja millasia korotus palikoita kannattaa harkita et pääsee viel katsastuksesta läpi? Kiitos jo etukäteen...
Vakiona hyvä, ja rakennettuna vielä paljon parempi. Jeepissä jo vakiona on varsin hyvin toimiva alusta, etuvakaaja irrotettuna alusta löytyy joustoja mukavasti.
Miinuksena vakiokunnossa auttamattoman pienet renkaat ja liian matalalla roikkuva maha, sekä surkean heiveröiset ala- ja ylätukivarret. 31" minimissään alle (ne saa vielä leimattuakin), 2"-3" korotusta sellaisella paketilla että tulee uudet tukivarret mukana, ja jakiksen alle panssari niin alkaa jo päästä kummasti eteenpäin. Jos ei riitä niin lukkoja kehiin. Kulutusero 4.0 ja 5.2 koneisten välillä aika pieni, mutta ISONA boonuksena noissa alkupään malleissa ('93-'95) on V8- koneisten selvästi järeämpi vaihdelaatikko. ZJ:n 4.0 perässä oleva 42RH ei ole erityisen vahvan lootan maineessa - XJ:n AW4- vaihteisto on saman koneen perässä hiton paljon luotettavampi. Eli jos metsään aiot mennä niin ottaisin V8:n.
Ja käytä tosiaan hakua, tältäkin palstalta löytyy paljon puhetta asiasta. Hyvin pitkälti pätee Grandiin samat asiat kuin XJ- mallin Cherokeehen, tosin näissä kun on vieterit takanakin niin on tiellä vähän mukavampi menemään.
Mihin malliin saa 33" leimattua vai onko "joku" käyttänyt saunaa, viinaa, suhteita ja rahaa sopivassa suhteessa oikeisiin paikkoihin?:D
Mihin malliin saa 33" leimattua vai onko "joku" käyttänyt saunaa, viinaa, suhteita ja rahaa sopivassa suhteessa oikeisiin paikkoihin?:D
Ei mihinkään Grandiin (tai Cherokeehen) saa 33" leimattua virallisesti. TJ:hin saa, samoin JK:hon. Taisi mennä myös YJ- mallin Wrangleriin.
Näin minäkin olen asian ymmärtänyt.
Mustakin vois tulla jeepisti jos se varmasti onnistuis.
KoniJeep
04.10.2013, 22:22
Ei mihinkään Grandiin (tai Cherokeehen) saa 33" leimattua virallisesti. TJ:hin saa, samoin JK:hon. Taisi mennä myös YJ- mallin Wrangleriin.
Mänöö myös YJ:hin ja fsj:hin myös cherokeehen ;)
Niin, selkeästi laillisia muutoksia kannattaakin pitää salaisuuksina, ettei vaan tieto leviä.
Minä vastarannan kiiskinä kyllä oon kertonut miten neuvostoliiton vehkeeseen kuuluukin saada 33" alle ihan laillisesti.
Ehkä olin väärässä sen jeepismin kanssa. Taitaa olla parempi pysyä itänapurin toosissa.
Niin, selkeästi laillisia muutoksia kannattaakin pitää salaisuuksina, ettei vaan tieto leviä.
Minä vastarannan kiiskinä kyllä oon kertonut miten neuvostoliiton vehkeeseen kuuluukin saada 33" alle ihan laillisesti.
Ehkä olin väärässä sen jeepismin kanssa. Taitaa olla parempi pysyä itänapurin toosissa.
No eikös tuossa yllä juuri todettu miten asia on?
Grand Cherokeehen tai XJ- mallin Cherokeehen ei 33" renkaita saa laillisesti mitenkään, 31" on maksimi. Wranglereihin saa 33" kumit kun on ne oikeat lappuset, ja ne laput saa kopiona vaikka täältä foorumilta kun pyytää :)
Kyllä Jeeppiväki toisiaan auttaa, mutta Trafin määräyksien muuttamiseen ei meidänkään yhteishenki riitä :(
Njoo, ehkä pidän mieleni avoimena vielä:rolleyes:
Mitenköhän lienee mennyt ainakin se yksi zj läpi 33":lla?
Katsurin virheellä? Mutta niin se asia menee kaikkien maastureiden kanssa, että niistä väärin leimatuista kannattaa olla suht hiljaa tai käy niin että niilläkin joilla on ylikokorenkaita leimattu niin Trafi suureslla ystävyydellään muistaa kirjeellä (kuten on joskus oliko se Toyotoissa ainakin käynyt?)..
ZJ:n suurin rengaskoko on joko 245/75 15 tai 245/70 16, WJ:ssä on sama. Niillä ei valitettavasti 31 isompia leimata :(
Oon ymmärtänyt, että muuttoautoissa on joskus mennyt läpi ne renkaat mitä on alla?
Nopein ja helpoin tapa (ei siis välttämättä paras ja kestävin) tapa saada ZJ:hin lisää maasto-ominaisuuksia on korotuspalat jousten alle, uudet pidemmät iskarit ja 31" renkaat 7" tai 8" leveälle vanteille. Foorumilla huutelemalla tai maahantuojalta tilaamalla saa lapun jolla muutoskatsastus onnistuu, asia perustuu amerikassa myytyyn up country tjsp -pakettiin.
Vanteiden kanssa pitää olla tarkkana, ettei renkaan kulutuspinta karkaa sivusuunnassa lokasuojan sisältä ulos. Tämän voi korjata vaihtamalla trackbarit säädettäviin eteen ja taakse tai niittaamalla vähän kumikaistaletta lokarin laitoihin. Vanteiden ET pitää katsoa niin, ettei raideleveys karkaa yli 30mm leveämmäksi.