Kirjaudu sisään

View Full Version : Virta vammainen Suzuki

kellukka
03.10.2013, 11:04
Vinssatessa loppuu virta:mad: mitä ootte tehneet..? akkua(minkälaista?) laturii(minkälaista?) Mahd. kaapelointii(minkälaista?) Autona Vitara ja Runvan 8000

bluevan
03.10.2013, 11:08
No ei missään sitä virtaa loputtomasti riitä.
Laturi 70-100A ,optima tai exide vastaava akku ja jos perse kestää niin vaikka kaks, 70mm2 kaapelit ja kunnon kengät ja mielellään juotettuna. Toistaiseksi itse tuollaisilla pärjänny.
Varmasti parempiakin vielä löytyy.

Tuolla ohjeita mitä itse joskus kyselin. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=86991

kellukka
03.10.2013, 11:55
Mulla on akku konehuoneessa ja piuhoina ja liittiminä Runvan omat piuhat(luulis nuo omat riittävän mitkä tuossa vinssin mukana on) suoraan akkuun kytkettynä. mutta mietityttää lähinnä tuo akku(lukuja) ja sit jos sen laturin vaihtas.. saako jostain toisesta autosta vai onko käveltävä laturi kauppaan ison seteli tukon kanssa..?

Heguli
03.10.2013, 14:11
Kuinka iso akku (Ah) sulla nyt on kiinni autossa ? Missä tilanteissa virta loppuu ? Paljonko sulla on latausjännite ? Kuluttaako auto akun tyhjäksi seisoessaan ?

kellukka
03.10.2013, 14:44
Kuinka iso akku (Ah) sulla nyt on kiinni autossa ? Missä tilanteissa virta loppuu ? Paljonko sulla on latausjännite ? Kuluttaako auto akun tyhjäksi seisoessaan ?

61 ah akku nyt paikallaan.. lataa 13.8 ja virts..(oho) virta loppuu pitkässä vinssauksessa.. lyhyet vedot jaksaa mut jos ollaan pitkässä muta spoorissa niin valot himmenee ja vinssistä veto.. vähän aikaa pitää antaa latautua sit taas jaksaa vinssi pyöriä. laturi ainakin näyttää aika pieni kokoiselta.. muuten auto lähtee hyvin käyntiin eikä mitään ongelmia kovallakaan pakkasella käyntiin lähdön kanssa eikä muutenkaan mitään virta ongelmia.

Kekkeruusi
03.10.2013, 17:19
Hiukan on vajaa toi latausjännite, pitäis olla ebaut 14.3v kierroksista riippumatta.

Omassa 413:sessa 80a laturi ja sen parina 95ah hyytelö ja ne piuhat oli 70mm2---> ei oo ikinä vielä loppunut virta.

Mittaa tosiaan ne purkuvirrat..

Reetu
03.10.2013, 18:07
Ei toinna hirveästi harrastaa alijännitteellä vinssailua, ettei kärähdä se vinssi...

Nikuzai
03.10.2013, 22:16
Monet nyky laturit/säätimet taitaa antaa sen just hikisesti 14 volt, että akut kestää pidempään :mad: