PDA

View Full Version : Tykää urista


30.06.2003, 09:53
Mun 85 tykkää hirveesti tien urista. Jos ajaa urien vasemmassa reunassa eli lähellä keskiviivaaa niin kampee oikeelle eli ratista ohjattava vasemmalle ja urien oikeessa reunassa päinvastoin eli auto pyrkii aina urien keskelle. Urien keskellä menee mukavasti ja ja tasasella tiellä hyvin. Onko muitten Vettet samanalaisia uraherkkiä?? Ohjauskulmilla voiko vaikuttaa rauhottavasti?
MrJ

Note! This message was posted anonymously!

30.06.2003, 13:55
Moi!

Minulla on myös -85 vette. Oli muuten todella uraherkkä (tosin oli muuten tiessäkin tosi syvät urat ), mutta tilanne parani todella paljon kun vaihdoin uudet iskarit (Monroe sensa trac ). Etuiskarit olit suoraan sanoen ihan sököt - mutta olihan ne jo palvelleet 18 vuotta. Jos laakerit ja pallonivelet on hyvät niin vaihdappa etuiskarit. Kaikki neljä saa hintaan 260e AD varaosaliikkeistä.
Jos renkaat kuluvat tasaisesti niin tuskin pyöränkulmia kannattaa ainakaan ensalkuun säädättää.

t. JPSH

Note! This message was posted anonymously!

MIC4-90
30.06.2003, 14:38
Omani -90 kyllä keikkuu urissa aika nätisti puolelta toiselle. Eli pitää ajaa jommassa kummassa reunasssa. Eli omani 275 nakit eivät istu noihin henkilöautojen tekemiin uriin mitenkään. Vaikka laakerit ja kulmat on kohdallaan ja suoralla meneekin aivan suoraan jos tie on tasainen.


-The Heartbeat of my Corvette is winning-

30.06.2003, 17:35
Erittäin paljon vaikuttaa itse rengas, mutta myös vanteen offset. Kun pannaan alle alkuperäistä ulkonevammat vanteet eli offset miinukseen päin ja lisäksi hyvin matalat kummit niin johan varmasti vetelee. Tähän kun lisätään vielä positiivinen camber niin aina pahenee. Mulla on edessä alkuper. 8.5 / 17 vanteet ja offset on tietysti vakio 56 ja tällähetkellä kyllä väärät kumit (kiitos edellisen omistajan) eli 235/45-17. Mutta en valehtele yhtään kun sanon että ei kyllä hae uria yhtään enempää kuin riisikuppi 165 kumeilla. Oikea kumi olisi 255/45-17 eli nyt on liian kapeat ja myös matalat ja tuntuvatkin liian kovilta. Olen huomannut että eniten vaikuttaa itse rengas. Tässä suhteessa Generalin renkaat yllätti totaalisen positiivisesti. Terv. Timppa.

Note! This message was posted anonymously!

jtammel
30.06.2003, 23:16
Oma vetteni on myös uraherkkä 275 renkailla. Kyllä siihen tottuu :

--------------
1988 Corvette

01.07.2003, 18:18
Alustan ja renkaitten yhteistyöllä on vaikutus uraherkkyyteen. Minulla on -84 vettessä edessä 225/50 R16 Michelinit ja takana 245/45 R16 Nokialaiset eikä auto mikään mahdoton ole ajaa. Viimetalvinen koko alustan puslien vaihto toi vielä lisää helpotusta ongelmaan. Näyttää olevan takapään puslien kunnolla melkoinen vaikutus, koska ne olivat eniten antautuneet!
Pyöränkulmat ovat hyvin lähellä tehtaan arvoja, mutta aikomus on kokeilla pieniä muutoksia niihin parilla erillaisella rengasyhdistelmällä kunhan tilaamani 18" vanteet tulevat. Eteen aion kokeilla 265/35 R18 ja 225/40 R18 rengasta ja taakse tulisi sitten tuo 265/35 R18 rengas.

Jari

Note! This message was posted anonymously!

MIC4-90
01.07.2003, 21:09
Itselläni ei tuo ura herkkyys alku tottumisen jälkeen ole ajoa haitannut, mutta jos yleisin henkilöauton rengas on jotain 185 luokkaa niin tuo 275 on aika eri sarjassa eikä ihme jos hakee urissa.

T:Mika

-The Heartbeat of my Corvette is winning-

02.07.2003, 08:40
Mulla on edessä 255/50 R16 orkkisvanteilla edessä Avonit ja takana Generalit, kokeilenpa huvikseni että vaihdan etu- ja takarenkaiden paikat ensitöikseni.
Tuntuvat Generalit olevan aika jämäkät renkaat.
Tosihan on että Vette on ajamista varten mutta kivempi ajella kun kulkee suoraan.
MrJ

Note! This message was posted anonymously!