View Full Version : uus värkki ensi kesäks
vodkapatteri
20.09.2013, 19:10
tästä se lähtee uuden auton teko.
lähtökohta 2 kesää palvellut lj 70
putki runko,lj moottori , mitsun perä lukolla ,lj etuperä lock raitilla, hiluxin loota+välityssarja ,taakse 16" foxin tikut, eteen 14" tikut.
toivon mukaan valmistuu ensi kesäks.
kuvia ohessa jos onnistui lähettäminen.
www.viinamaki.fi (http://www.viinamaki.fi) , www.monkeybay4x4.com (http://www.monkeybay4x4.com)
Viimeaikoina niin kova tohina ollu päällä että taitaa uudella omistajalla tulla ajokuntoseks asti. :)
vodkapatteri
20.09.2013, 20:59
en edes tiedä monesko oon mut nyt olis kova tarkotus tällä ajaakkin.
aikaa ja rahaa tämä vie mut empähän oo muussa pahanteossa.
lepoantti
20.09.2013, 21:10
tästä se lähtee uuden auton teko.
lähtökohta 2 kesää palvellut lj 70
putki runko,lj moottori , mitsun perä lukolla ,lj etuperä lock raitilla, hiluxin loota+välityssarja ,taakse 16" foxin tikut, eteen 14" tikut.
toivon mukaan valmistuu ensi kesäks.
kuvia ohessa jos onnistui lähettäminen.
www.viinamaki.fi (http://www.viinamaki.fi) , www.monkeybay4x4.com (http://www.monkeybay4x4.com)
no nythän siinä on taas sellasta tekniikkaa jota olin sovitellut jo aika pitkälle valmiiksi ennenkuin tuli syrjähyppy amebariikkalaisiin mysteereihin....
Siitähän se !
Lokakuulla ajullekko ?
vodkapatteri
21.09.2013, 14:16
eihän nyt lokakuussa vielä ,talvi menee rakentaessa. pistän siks aikaa pökkyrät pajeroon ni onpahan joku kikkare millä liikkua.
jos ee olis työtä ni sais pikana nippuun.
Niin vaan lokakuulle 2014
No,mitens edenny ?
Millon koe ajelut ?
vodkapatteri
11.10.2013, 16:54
lohko ja loota paikallaan, etuakseli hahmollaan ja tukivarsi mallit naruilla. näkee vähän onko mahdollistakaan toimia.
tällähetkellä etuakseli tarkoitus pistää kiinteellä kolmiolla ja panhardilla kii.
lämppäri jo kiinni lähinnä sen takia et lasi pysyy sulana.
vaikuttaa tuo joustomatka takana riittävältä ja tuennat näkyy toimivan ainakin halli olosuhteissa.
koneesta kansi käytetty koneistamolla jos vaikkka sais kaikki konit kotiin.
välitys setti saapui jo kunhan löytyy joku joutilas laittamaan paikalleen.
akseli väliksi mallailin noin 2600mm, liekkö jollakin jotain sanomista tuosta? saa laittaa kommenttia.
vodkapatteri
13.10.2013, 15:36
etuakseli ,panhardi ja iskarit kiinni.
tuo panhardi siirtää akselia noin 8cm sivuittain joustomatkan ollessa 14".
eipä kai se haittaa metässä.
pistin 1,2m lavan pystyyn vertailun vuoksi, saa paremman käsityksen joustoista.
empä tiedä toimiiko käytännössä ja olisko riittäny vähempikin.
vodkapatteri
20.10.2013, 07:20
ohjauksen valmistelua.. ensin suunnitellaan ja aamulla katotaan tulos.
dadaa, ompahan viritys mutta kiva kokeilla/korjata kunhan pääsee ajamaan.
yleensä nämä menee perseelleen eka kerralla .
No, pikku joolut on vietetty,mitens Riku aato etenee ?
Millon ajellaan ???
vodkapatteri
23.11.2013, 19:48
No, pikku joolut on vietetty,mitens Riku aato etenee ?
Millon ajellaan ???
nii vietettiin pikkujoulut,,, olihan se antoisaa puuhaa.
eikä ees paha kohmelo tullu.
auto etenee hitaasti.
nyt tullu lisää hydraulipumppu ja orbi venttiili paikallaan.
iskarin asentoa hieman muutettu.
laitan kuvia taas kun jotain näkyvää tapahtuu.
huomen aamuna saattais olla taas mahdollisuus vähän aikaa rakennella.
ei viiti lähtee tunnin takia mitään tekemään ku ei kerkii ku alottaa, pitää olla kerralla enempi aikaa että saa jotain aikaan.
make.suzuki
26.11.2013, 20:44
voetas laavantaena käävä kahtoo rojektia ja
hakkee suzun uus moottori tutustummaan uuteen
kuoreen. ee ruppees nii pahasti hylykimään ku
kerkiisivät kunnolla tutustua.
vodkapatteri
30.11.2013, 19:46
lattiat ja takaseinä akkukoteloineen tehty. vinssinpaikka päätetty paskalla istuessani, tulee kuitenkin eteen eikä keskelle vaikka ensin sitä suunnittelin.
pitäis ehtiä jostain korkillinen syyläri jonka laitan taakse.
löpö tankin osat tehty ja viety hitsattavaksi.
tekis mieli jo kokeilemaan mut tuo syyläri ensi löytää.
läjän omassa kun ei korkkia ole.
Tässä olis..
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=116342
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6162&pictureid=144013
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6162&pictureid=144012
vodkapatteri
11.12.2013, 20:01
Tässä olis..
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=116342
löyty omasta varastosta ok syyläri. kokeilen ooppelin kennoo jos ei alkais hylkimään.
make.suzuki
11.12.2013, 20:10
et kae sentään ooppelin...?
sylyköö heti tojon nesteet pihalle...
vodkapatteri
14.12.2013, 16:03
jakolaatikon välitys vaihdettu. ensikertalaiselta alle 3 tuntia. josta todisteena pullo joka ei vajunu ku 4 cm.
vodkapatteri
14.12.2013, 16:08
kojetaulu hallinta laitteineen valmis.
nuorin poika malttoi seurata koko jakis projektin ajan miten onnistuu, liekkö seuraaja tulossa siitä.
vodkapatteri
17.12.2013, 19:04
vinssipeti ehkä tuohon keulille ja syyläri tarttui taakse.
Kaikkein tärkein eli turboruuvi paikallaan kojetaulun alla:D.
Viinamäen alma koira viihtyy hallissa
make.suzuki
17.12.2013, 20:55
peleköökö riku että iskari ruapiituu/ likkaatuu ku on nuo kuplamuovit?
T: make
vodkapatteri
18.12.2013, 05:04
ee hitsikipinät ainakaa tartu männänvarteen. se tekis tiivisteeseen pahan kolon.
ja onhan netietty kiillotettava ennen eka ajua silikoonilla tms.;)
make.suzuki
18.12.2013, 21:00
tae voephan ne vahata ni lika ee tartu nii heleposti.
mut sullaha on rata missä ee rapa roesku...
no nytkö se remmi-ahdin mielessä kummittelee? mulla ois tuolla tallin hyllyllä eaton m45 ahdin ja rj:n moottorin kammenpäähän käypä hihnapyörä. viisaammat voi kertoa käykö bensan hihnapyörä diegeliin.
vodkapatteri
19.12.2013, 18:29
lähes kaikki on tehtävissä sopimaan.
pitäs hypistellä semmosta värkkiä käsissä ni sitte tiiän polttelisko se tarpeeks.
tosin kun pari lätäkköö radalla ni mitenhän se remmi pysyy paikallaan?
make.suzuki
19.12.2013, 21:23
ee se remmin pysyminen oo mikkään onkelma. ja jos halluut hypistellä sitä
eeköhän sekkii onnistu. myyjä sama kaveri minkä kanssa haettiin seatti.
ei ole kuksassa ainakaan ollu ongelmia hihnan kanssa, tosin harvemmin niin syvällä käyty. ja remmin virkaa siinä ajaa normi moniurahihna, olisko 7-9uranen, joskus ihan kuivanakin tosin vinkasee, sama hihna ollu nyt noin 6vuotta nyt pitäs vaihtaa, kun alkaa rispantuun.
ja ahdinta pyöritetään reilusti yli suositellun melkein 2:1
make.suzuki
23.12.2013, 17:54
mites veetin rojekti etenöö. jokokohta on koeajo?
vodkapatteri
24.12.2013, 12:14
vinssi peti kohta valmis. sitte saa leikellä etupään rungosta uuteen muotoon.
ee koeajuja ihan heti. sähköjä ei vielä alotettu,jarru putket kiepillä, tankki lattialla ja jotain muuta pientä vielä tehtävä.
liekkö pahin homma ku etu rengas vuotaa..:eek:
Kiri välillä niitä petlokkien pultteja ja kaivele meisselillä isoimmat karahkat kumin ja valssin välistä poes :)
vodkapatteri
25.12.2013, 09:40
Kiri välillä niitä petlokkien pultteja ja kaivele meisselillä isoimmat karahkat kumin ja valssin välistä poes :)
eekös tuo kuulu huoltoon:confused: Jos huoltoväli on vaikka 10tkm ni vielä on matkaa ainakii 9840 km seuraavaan huoltoon.
eihän sitä passaa mennä mittää välihuoltoja tekemään ennenku on aika.
Misseepä ajelit 160km ? oestienny nii oies lähteny mukkaan !
eekös tuo kuulu huoltoon:confused: Jos huoltoväli on vaikka 10tkm ni vielä on matkaa ainakii 9840 km seuraavaan huoltoon.
eihän sitä passaa mennä mittää välihuoltoja tekemään ennenku on aika.
Taitaa näissä kikottimissa olla huoltoväli maks. 10km
make.suzuki
25.12.2013, 22:10
aeka harvoen taetaa piästä tuon 10 km huoltojen/korjaasten välillä...
make.suzuki
27.12.2013, 20:04
ne iskarit on liian jääkät. ee jaksa volovon jooset työntee niitä suoraks hyvin noppeesti. tuon ne joskus käävessä takasi.
vodkapatteri
01.01.2014, 18:59
tuo takas ja ota se remmipuhallin mukaan.
Tuossa välipäivinä tuli taas vähän tehtyä putkihommia.
vesiputket vedin mahan alta taakse.
jarruputket väsätty melkein.
tilasin teräspunos putkee liittimineen takapäähän jarruihin jota kaks kertaa oon yrittäny laitella mut ei vaan päät tartu kunnollakiinni.
oonkohan niin tyhmä vai enkö älyä miten se liitos tehään,,,vituttaa ni teimpä sitte perinteisesti putket,johan onnistu.
Vinssipeti hepattu ja etu runko lyhennetty.
Näppäränä kaverina tilasin iipeistä audin muuttuva lapasen turbon joka nyt olis tarkotus laitella jos sais ahtoja jo alhaalta.
Meinasin välijäähyn laittaa katolle mut empä ehkä laita ollenkaan ku tuskimpa tässä käytössä on apua hirveesti.
Vai onko kellään faktaa laittaa välijäähyn hyödystä hitaassa ajossa
???
Rolpatti
01.01.2014, 19:44
Oisko sillanen vesijäähy mitään ja erillinen pumppu ja kenno katolle flektin kanssa..
Laita, jos haluat alavääntöö
Oisko sillanen vesijäähy mitään ja erillinen pumppu ja kenno katolle flektin kanssa..
Tuleekohan turhan pitkät vedot paineputkille???
make.suzuki
02.01.2014, 19:05
minä eppäelen sen välijiähyttimen tuomoo apua.
hyöty jääpi meleko vähäsex. ee varmaankaan pysty kuski
sanomaan onko jäähytin paekallaan vae ee. (jos ee tiijä onko).
vodkapatteri
02.01.2014, 19:16
minä eppäelen sen välijiähyttimen tuomoo apua.
hyöty jääpi meleko vähäsex. ee varmaankaan pysty kuski
sanomaan onko jäähytin paekallaan vae ee. (jos ee tiijä onko).
Nii mut olis kiva esson baariissa isolla äänellä huuvella että kyllä on hienot vehkeet katolla;)
Vai onko kellään faktaa laittaa välijäähyn hyödystä hitaassa ajossa
???
Alumiini luovuttaa lämpöä?
Rolpatti
02.01.2014, 19:27
Tuleekohan turhan pitkät vedot paineputkille???
Niin eikun meinasin et se vesikenno koneen päälle, vai onks niin ahdas että ei mahu sekään koneen päälle?
make.suzuki
02.01.2014, 20:03
nii. mut jos kuatuu / kallistuu pahhaan paekkaan ja kuuleri on katolla voep joku vaekka kompastua siihen...
vodkapatteri
03.01.2014, 18:37
konehuoneeseen ei mahu mitään lisää. muutaku hevosia..
kokeilen ensin ilman kuuleria,jos hirvee kiima iskee ni pistän jonku kennon katolle....onhan mulla dodgen ramin jäähy,on niin iso että riittäs katoks tuohonhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon12.gif.
Onhan tuota kuvanperusteella keulalla kuulerille tilloo ja siivelle !
tuskin katolla mittään hyötyä,muuta kun risunkatkojana
make.suzuki
03.01.2014, 19:28
suzussa ee oo ies turpoo...
Rolpatti
03.01.2014, 19:36
suzussa ee oo ies turpoo...
Ei kestä moottori ja akselit sitä tjurbon tuomaa tehoo :D
make.suzuki
04.01.2014, 20:35
nii se varmaa on. jospa tuolla pärjees ilimannii.
mut luulisin bj:n akseleiden ja vw dieselin kestävän vaekka olis ahettukkii...
vodkapatteri
10.01.2014, 16:55
nyt olis uus carretti "paikallaan".
Tuli taas epähuomiossa tehtyä väli kappale valmiiks asti ja nyt sitten hyvä todeta että öljyn paluu on hieman yläviistoon.
Muuttuva siipisessä kun pakopesän kääntö ei oo nii yksinkertanen homma.
Olipa taas yllätys ku saa tehä uudestaa.
Saatana ku hitsikypärän saa päähäsä ni järki jää pois, sitä vaan tekee innolla valmiiks ja kattoo sitte mitä tuli tehtyä.
make.suzuki
10.01.2014, 19:00
onpa se kiiltävä. vieläköhä on nuin puhas ensmäesen reessun jäläkeen?
mut eehän sinun raalla aatot likkaannu...
nyt olis uus carretti "paikallaan".
Tuli taas epähuomiossa tehtyä väli kappale valmiiks asti ja nyt sitten hyvä todeta että öljyn paluu on hieman yläviistoon.
Muuttuva siipisessä kun pakopesän kääntö ei oo nii yksinkertanen homma.
Olipa taas yllätys ku saa tehä uudestaa.
Saatana ku hitsikypärän saa päähäsä ni järki jää pois, sitä vaan tekee innolla valmiiks ja kattoo sitte mitä tuli tehtyä.
Ihan on tuo pesien kääntö kuule valkoihoisten tehtävissä. osiksi vaan niin pääset kyllä kärryille miten käännetään, pystyy myös tekemään ihan mihin asentoon tahansa kun hiukan porailee uusia reikiä ja kierteitä, eikähön sinulla sen verran vehkeet pysy käsissä :D
vodkapatteri
11.01.2014, 08:34
Ihan on tuo pesien kääntö kuule valkoihoisten tehtävissä. osiksi vaan niin pääset kyllä kärryille miten käännetään, pystyy myös tekemään ihan mihin asentoon tahansa kun hiukan porailee uusia reikiä ja kierteitä, eikähön sinulla sen verran vehkeet pysy käsissä :D
välikappale on jo muutettu ja tubi paikalleen lopullisessa paikassa.
Pakarin alku tehty.
Ei passaa lähtee tehtaan asetuksi muuttamaan ku ovat kerran tällänny ne kohalleen. eekä löövy sopivaa avainta purkamiseen.
Nii ja eekös carretti tehas ollu sitä mieltä että nuita muuttuvasiipisiä ee sais rassata vaan laittaa aina tehas uus tilalle ku ongelmia tullee.:rolleyes:
Saatana ku hitsikypärän saa päähäsä ni järki jää pois, sitä vaan tekee innolla valmiiks ja kattoo sitte mitä tuli tehtyä.
Tuo on ainakin mulla yleinen vaiva. Ei vaan malta vetää pienillä hepeillä kiinni ja sen jälkeen tarkastaa mitä on tullut tehtyä;)
vodkapatteri
11.01.2014, 17:41
Tuo on ainakin mulla yleinen vaiva. Ei vaan malta vetää pienillä hepeillä kiinni ja sen jälkeen tarkastaa mitä on tullut tehtyä;)
Äsken kävin hallilla kattomassa uudestaan, sehän oli vieläkin muutosten jälkeen ihan järkevä. Eikös se yleensä tule parempi ku kahesti tekee.
Onneks nämä on omia projektia eikä asiakkaalle tehtyjä. Vois porukka miettiä et onkohan tuosta viinamäen miehestä mihinkää.;)
Tuosta ohjeet keskiön kääntöön
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48040
vodkapatteri
12.01.2014, 10:39
vesi putkitukset paisaria vaille tehty tänään.
Pöö tankki taitas tulla tuohon.
pitäskö tehä ainakii 5" pakari ni ee heti karstotu tukkoon:D
tuota keskiöö en käännä enää ku se on nyt ok mut alipaine kello kuulemma laitettava ylipaine malliks eli johan ne säätö hommat joutuu kuitenki tekemään.
Muista laittaa downpipen jälkeen jousto-osa.
Oman Läjän siipien ohjaus toimi ahtopaineella, Maken Suikassa homma oli toteutettu pakopaineella joka mielestäni toimi paremmin. Mut näitähän on helppo kokeilla ja muutella jälkeenpäinkin jos vain lähdöt on tehty valmiiksi.
vodkapatteri
12.01.2014, 11:27
Muista laittaa downpipen jälkeen jousto-osa.
Oman Läjän siipien ohjaus toimi ahtopaineella, Maken Suikassa homma oli toteutettu pakopaineella joka mielestäni toimi paremmin. Mut näitähän on helppo kokeilla ja muutella jälkeenpäinkin jos vain lähdöt on tehty valmiiksi.
meinasin jousto osan laittaa mahan alle heti kiinnitys kohan jälkeen, tuo putki on kiinni vaihteistoss tukevasti. luulisin pysyvän ku se liikkuu yhtä mukaa koneen kanssa.
ei varmaan muu ku lämpölaajeneminen tuossa rosterissa on mahhollisesti ongelma. tuo pysty osa ennen kiinnitys pistettä on noin 50cm.
kukapa tuon osais laskee paljo pituus muuttu tuolla matkalla.
vodkapatteri
16.01.2014, 18:40
jaahas ku oli taas mukava päivä ku tuli tehostimen putket ja ne ku laitto paikalleen ni pääsi kokeilemaan ohjausta, pyöritin poralla pumppua.
ohjaus toimii ihan ok mut pumpussa vuoti stefa ja pyörimis suunta oli väärä:mad:.
Stefan vois vaihtaa mut pumpun pesää ei saa tietenkää käännettyä.
no mitä tästä opimme... emme yhtään mitään.:D
tulipahan pumpun petikin jo tehtyä turhaan ja tietysti valmiiks asti.
välillä tämä hieman harmittaa ku kaikki menee päin vittua paitsi mulukku.
make.suzuki
16.01.2014, 19:25
mut virheestä oppii ja eepähän tekeminen lopu.
huomenna tuas suzu sisälle jos saes jottaen aekaan viikonloppuna.
make.suzuki
16.01.2014, 19:46
jos oot veeti la uamuna hallilla voesin käävä kylässä
vodkapatteri
18.01.2014, 15:42
olin ja ei muita näkyny.
nyt pumppu jalkoineen poistettu ja uutta systeemiä suunnitellaan.
edessä muuttelin runkoa et mahtuu etupää joustamaan syvemmälle
make.suzuki
18.01.2014, 16:45
joo. oli vähä kiirettä uamusta. pakkanen tiettää ylimiäräsiä hommia
ku ihmisten aatot eevät halluu käännistyä...
vodkapatteri
18.01.2014, 20:44
joo. oli vähä kiirettä uamusta. pakkanen tiettää ylimiäräsiä hommia
ku ihmisten aatot eevät halluu käännistyä...
elä tie remottia viikonloppuna.
en minäkää rassoo muitten vehkeetä....tosin eepä paljo omiakkaa
vodkapatteri
08.02.2014, 08:46
pitkän paussin jälkeen homma nytkähti vähä liikkeelle. tämän aamun tuotos oli pumpun korvakon teko ja tankki paikalleen.
ompahan ees jotaki pientä edistystä.
Jatkoin illalla ku keksin viimein mistä teen öljysäiliön..mikä on punainen ja täynnä jauhoo????
Nyt on putkitukset paluu suodattimella valmis.
Vielä ku sais pyörimään ni sais kokeilla ohjausta.
Tuosta joku saattas keksiä että nyt olis mahollista tehä erilaisia hydrauli systeemeitä autoon mut eipäs ajatella ääneen ettei homma paisu.
vodkapatteri
09.02.2014, 10:38
Tälle aamua sain vedettyä pa linjat . Nyt onki jo kaikki nesteet ja öljyt sisällä. Periaatteessa jos hyppy johot pistäs ni vois yrittää tulille... mutta kas kummaa kun pumppasin suodattimelta linjat täyteen löpöä ni suutinten paluut vuotaa juuresta.
Ompa tainnu unohtua koneen kasaajalta (koe työläinen) tiivisteet pois ja kaikki putket ym. Oli löysällä.
Vittu ku kaikki pitää jälestä tehä uuvestaan, pelottaa vähä et mitä muita yllätyksiä motista vielä löytyy.
make.suzuki
12.02.2014, 20:20
niihä se on että kannattas ite tehä tämmöset.-mutta ee taeja aena aeka riittee... otetaan sitten kevväällä loppukiri... tuas tulloo mullekkii lyhyt rakentelu viikonloppu. pittää (suap) laavantaena käävä lasten kans pilikillä ja sitten pitäs keretä vielä kuopioon elokuviin ...
vodkapatteri
15.02.2014, 08:55
eka savut moottorista tänä aamuna. ja kas kummaa ku samaiselta asentajalta oli jääny suutin putki pumpulta irti. ihmettelin ku pyöri kolmella mut äkkiä tuli lattialle lammikko joka paljasti tuon uuden unohduksen.
mikähän siinä yleensä on että jos toiselle jotain tekee niin luulis sillon vähän tarkemmin asentavan. kannattais aina varmista kaikki kahesti ennen ku väittää olen valmista.
startin herätepiuhan liitin oli jätetty startin ja lohkon väliin puristuksiin ja sehän meni paskaks ku revin vitutus päissäni irti.
Ihan tyhjäkäynnillä ei vielä rupea ahtamaan mut vähä korottaa kierroksia ni jo mittari aavistuksen nousee.
ompa jännä päästä pihalle joskus koeajulle.
jarrut sain myös toimimaan tänään.
ohjauskin toimii , eli pumpun valinta meni nappiin.
vodkapatteri
15.02.2014, 15:54
eka koe ajo kesti 4m.. olipas hauskaa.
jarru järjestelmässä jotai hämärää jota en tajua.
ostin kisa mallisen hydrauli käsijarrun jonka ammattimaisesti kytkin jopa ohjeiden mukaan . nythän se keksi jättää takajarru päälle ku painaa polinta.
sitte ku laskee paineet taka sylinteriltä pois ni käsijarru toimii hyvin eikä jumita.
kun painaa polinta ni käkkäri menee jäykäks ja takaset jumissa.
kaikenlaistapaskaa olemassa vai pitäskö kahtoo peiliin..:(
onko kellää käryä mitä pitäs tehä????
eka koe ajo kesti 4m.. olipas hauskaa.
jarru järjestelmässä jotai hämärää jota en tajua.
ostin kisa mallisen hydrauli käsijarrun jonka ammattimaisesti kytkin jopa ohjeiden mukaan . nythän se keksi jättää takajarru päälle ku painaa polinta.
sitte ku laskee paineet taka sylinteriltä pois ni käsijarru toimii hyvin eikä jumita.
kun painaa polinta ni käkkäri menee jäykäks ja takaset jumissa.
kaikenlaistapaskaa olemassa vai pitäskö kahtoo peiliin..:(
onko kellää käryä mitä pitäs tehä????
Eli kytkit suoraan takajarrulinjan väliin?
vodkapatteri
15.02.2014, 19:12
jepulis. näin myyjän ohjeessa luki.
pitäskö nämäkii jutut ensin tehä ja sitte vasta lukee ohjeeta, toimis varmaa paremmin.
Tuli muuten mieleen tuosta muille tekemisestä että oothan lisänny sinne kääntöpäihin ne uupuneet pultit ja kartiot? :D
vodkapatteri
15.02.2014, 21:59
juu en vielä. äsken ajelin koneen lämpimäks ni eepä lähteny veet kiertämään. ei ees lämppärin kennossa.
mitähän keksis. lisäpumppu?
Vaikka varmaan tiijättii mutta onhan viimesen päälle kunnollinen ilmaus tehty?? Kokemusta on ettei vesi kierrä jos on ilmaa jossain, nosta deerellä perseestä ilmaan se laite niin tulee ainakin ilimat paremmin pois :D
make.suzuki
15.02.2014, 22:50
unohtuko moottorin ylävesiletkusta ilimaas ruuvi?
ku putket männöö ohjaamon ali moottorista ee lähe ilimat
iliman moottorin nestetilassa ylimmässä kohti olevoo ilimaas pistettä...
offroadjouni
15.02.2014, 23:09
Siinä on takaiskuventtiili siinä käsijarrussa joka jättää paineet päälle? Onko se joku tehdastekoinen se käkkäri?
Olen aika varma että jäähdytysjärjestelmä ei tarvitse toista pumppua - ilmausongelmalta kuulostaa.
On tehas tekonen käkkäri. Jos oikein muistan ni pitkälti tämän näkönen setti, samojahan nuo taitaap kaikilla olla, eri värisiä vuan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6162&pictureid=149074
vodkapatteri
16.02.2014, 08:04
just tuommonen on se jarru. tuohon takempaan tullee paine pääsylinteriltä ja kahvanpuolelta lähtee takajarruille. tuommonen ohje tuli mukana.
vodkapatteri
16.02.2014, 08:05
unohtuko moottorin ylävesiletkusta ilimaas ruuvi?
ku putket männöö ohjaamon ali moottorista ee lähe ilimat
iliman moottorin nestetilassa ylimmässä kohti olevoo ilimaas pistettä...
nii just. eepä oo muutaku korkki mut siitä suattaa tyhjentyä liian paljo.
vodkapatteri
16.02.2014, 08:08
Vaikka varmaan tiijättii mutta onhan viimesen päälle kunnollinen ilmaus tehty?? Kokemusta on ettei vesi kierrä jos on ilmaa jossain, nosta deerellä perseestä ilmaan se laite niin tulee ainakin ilimat paremmin pois :D
no tuosta ilmauksesta sen verran että veet sisälle ja ajua. eekös se riiitäkkää ??? katoppa ku sitä on tottunu tekemään pikaliikkeetä että ee tärväänny mihinkää turhaan aekoo.;)
no tuosta ilmauksesta sen verran että veet sisälle ja ajua. eekös se riiitäkkää ??? katoppa ku sitä on tottunu tekemään pikaliikkeetä että ee tärväänny mihinkää turhaan aekoo.;)
Omat pika liikkeet on opettanu että ei aina riitä. Määtkö muuten pajottammaan vois aamusta pistäytyä.
just tuommonen on se jarru. tuohon takempaan tullee paine pääsylinteriltä ja kahvanpuolelta lähtee takajarruille. tuommonen ohje tuli mukana.
Minä kyllä maalaisjärjellä laittasin just toisinpäin putket. Toi näyttäis olevan kytkimen pääsylkästä tehty? Toinen vaihtoehto on, että sylkky ei palauta tarpeeksi ja kahvan puoleinen syöttöreikä sylinterissä ei aukea vaan jää kumin alle.
Minä kyllä maalaisjärjellä laittasin just toisinpäin putket. Toi näyttäis olevan kytkimen pääsylkästä tehty? Toinen vaihtoehto on, että sylkky ei palauta tarpeeksi ja kahvan puoleinen syöttöreikä sylinterissä ei aukea vaan jää kumin alle.
jos rakenne on sama kuin kytkimen pääsylinterissä niin silloin asia on juuri niin kuin ford59 sanoi. Itselläni on tehty hydrauli käsijarru skoda 120l kytkimen pääsylinteristä ja siellä taka päässä olevassa linjassa on sellainen ns venttiili joka sulkeutuu kun sylinteriä painetaan kasaan ja alkaa tekemään painetta siihen etummaiseen linjaan sitten kun venttiili on kiinni ja jos nyt tuo venttiili on kiinni(esim kahva säädetty siten että sylinteri ei palaudu kokonaan) päästää se paineen jarrulle mutta ei pois sieltä. Tälläisellä käsijarrulla on sellainen ikävä puoli että jos erehtyy painamaan jarrupedalia liian kovaa kun käsijarru on päällä ei välttämättä jaksa vetää käsijarrua pois päältä ennen kuin päästää jarrujen ilmaus nipasta hieman nestettä pois :D Pedaalilla saa sen verran reilumman paineen linjoihin että tuo kytkimen pääsylinteri painaa kahvaa niin kovasti lukitus mekanismia vasten ettei kahvaa saa liikahtamaankaan eikä lukituksen vapautus nappia jaksa painaa pohjaan. Toki vipusuhteet vaikuttaa aika paljon tähän.
make.suzuki
26.02.2014, 20:04
joko on kääty koe ajolla (enemmän ku muutama metri)?
seleviskö se jarru homma?
vodkapatteri
27.02.2014, 18:58
empä oo tehny mittää ku on halli täänä romua.
ee viiti tunnin takia hilata sisälle .
nyt olis tulossa uus harjottelija, josko tuo nyt älyäs jotakii näistä hommista.
pistän sen tekemään jotakii siihen. toivottavasti ee tie lisä töitä mulle.
make.suzuki
28.02.2014, 20:33
ee mullakaan etuset vielä vejä. kardaani kyllä on tontilla. ehkä viikon piästä tuas neliveto... etuset kiäntyy mulla aeka vähä. mut samalla kiännöllä mäntiin loppukesä. ja nyt kiäntyy myös takaset...
make.suzuki
11.03.2014, 20:53
kevät tulloo väestämättä. otahan rojekti halliin ja sitten loppukiri...
vodkapatteri
21.03.2014, 18:28
pikkasen edistystä. sähköt tehty ,laturin säädin vielä pitäs osata kytkee.
mitähän varten säätimessä on nii pirusti piuhoja.
minä tulisin toimeen vähemmälläkii.
käsijarru ongelma poistu juurikin sillä säädöllä. eli mäntä oli liian syvällä käkkärissä.
uuvet ewtu satulat tuli offroad tarvikkeelta (varsin edullisia siellä)
ens viikolla pitää suuttimet vielä tarkistella ku töpeksii yks pytty ja sitte on ruennu sinistä työntämään. perkele kuhan ee olis seestessään särkynä.
hehkujen vaihto tuli kansa ku ee jostakii syystä kestä 6v hehkut työntee 12v pitkään.
jos sais vielä loppu hitsailut tehtyä ens viikolla ni olis jos hyvällä mallilla.
make.suzuki
21.03.2014, 19:11
jokohan sitä piäsiäesenä piästäs testoomaan nuita vehkeetä.
mulla puuttuu vielä eestä vetarit ja kardaani. huomenna ne paekalleen.
sitten vielä pitäs tehä jonniilaeset jarrut...
vodkapatteri
21.03.2014, 20:54
millonkas semmoset kinkerit on???
luulen että mulla kesken eränen mut ajokuntonen jos sinne vaekka kuukaus , katoppa kö 5.4 viikonloppu en oo alueella.
pikku pilleet audio importin jälleen myyjillä.
siellä on kuulemma jotkut ollu joskus kelvottomassa kunnossa...:D
onneks minä en ymmärrä semmosesta juhlimisesta mittää.
onnex on tuo nykynen harjottelia semmonen että tajuaa ja vielä tekköö jotakii kunnolla. sillähän tuo värkki etenee ees vähä.
make.suzuki
23.03.2014, 18:18
piäsiäinen alakaa pitkäperjantaesta (18.04).
sillon mulle kävis pe, la, tai su. (jos suzu kulukoo)
make.suzuki
23.03.2014, 20:18
aenakii itellä alakaa vappaat perjantaesta...
vodkapatteri
29.03.2014, 21:29
joo katotaan miten onnistuu.
yllättäen 3 uutta suutinta paskana muutaman tunnin ajon jäläkeen.
tutkailin niitä ni neuloissa pahoja naarmuja ja jumitus jälkiä.
veikkaan että edelliseltä asentajalta jiäny paskaa putkiin.
tuntuu vastustavan nyt mut sehän ee oo uutta.
nyt alakaa jo onnex pellitys ku sähkötkii jo tehty kaikki.
vodkapatteri
02.04.2014, 19:28
kylläpä suutin remppa mäni taas putkeen. lämpölevy oli kahessa pätkässä ja kaikki tietää minne yx sentin pätkä putos.:mad:
siellähän se männän päällä köllöttää.
kiinnostaa ihan vitusti irrotella kansi taas irti.
pittää koklata pakokanavan kautta onkia jos se onnistus.
tuntuu välillä että jos survos tuon vehkeen perä mehtään oottamaan parempia aikoja.
tae otan viikonloppuna muutaman kossupatterin ja pistä pelin kaasu pohjassa huutamaan pihalle vartiks, kaet se palikka johonnii liikkuu.
Nostokurki
02.04.2014, 20:11
minkälainen se lämpölevy on, oisko sitä saanut magneetilla ongittua pois?
vodkapatteri
04.04.2014, 18:38
kupariahan ne yleensä.
kyllähän se pikku kikkailulla lähti pois. ohessa muutama kuva.
samalla jo pikkusen mallailtiin kattoo paikallee.
kohta vois kaivella sinisen vanhuksen esiin ja pistää radiot päälle.
Nostokurki
04.04.2014, 18:58
On se vaan melko julman matkan käynyt kohti ajoneuvoksi tulemista, jos vertaa siihen minkä näköinen härveli minun pihassani seisoi... :)
http://nostokurki.1g.fi/kuvat/Piharaktori/074.jpg/small
vodkapatteri
04.04.2014, 19:36
onhan siinä vielä sama kaasupolin.
olisko tuo takaperä nurinpäin tuossa kuvassa jos olis pistäny sen kii?
Nostokurki
05.04.2014, 10:41
Empä tullut ikinä katsoneeksi, rockyn peräthän siihen oli tulossa.
Pitäis joskus käydä paikan päällä ihmettelemässä, kunhan saisi aikaiseksi :)
vodkapatteri
06.04.2014, 07:19
teretulemast. matkahan ee oo ylivoimanen jos oekeen ottaatus.
viikonloppuna sen verran toohusin että katto hitsailtu kiinni ja ahtimen alipainekello vaihtu painetoimiseen.
ens viikolla kansi kiinni ja kokeilemaan joko olis voimaa yhtää enempi.
ompa mukava ku ehkä ens viikonloppuun mennessä jakkarat kiinni, sitte saapi jo vähä tuntumata aatosta.
sitte jo pääsis väri runkoon pistämään vae pitäskö kuitennii eka reessu viskata tuossa kuosissa.
riski on siinä olemassa että ee tuu ikinä väritettyä.
Hiekka puhallat nyt ennen ajuja ja sinkihet sitten ens kesänä :rolleyes:
vodkapatteri
08.04.2014, 18:49
sepähän jo pyörii taas.
perkele ku ee suuttimet ruppee pitämään virallisilla momentilla.
vetelen huomenna kahenmetrin jatkolla nii että rutina kuuluu aenakii olkapäistä.
taijan pensselillä sutkia rungon ni ompahan jotakii virkistystä pelissä.
vodkapatteri
11.04.2014, 18:09
muutama kuva kehittymisestä, kiitos harjottelijan kyvykkyyden ymmärtää minun ideoita.
muuten ei olis tapahtunu juuri mitään.
tänä iltana jos ee vodka/energia juoma nouse liikaa kuulaan ni meinasin vähä kokeilla tuossa pellolla.
ahtimen säädin toimii paikallaan varsin hyvin. noin 1000rom ja ahdot 0,5 bar.
vähä enempi kaasua paineltua hyppää heti 1,5 bar
pakopaine putket paikallaan kunhan löytyy lainaan nestevaimennettu mittari.
katossa ääni eristeet paikallaa ni ajo nautinto taattu.
lasin pyyhkijätki jopa toimii vaikka lasi on 40mm alkuperäisestä eteenpäin.
iskareitten paineet pitää nostaa kohta ku kallistuu nii perkeleesti ajellessa.
vodkapatteri
11.04.2014, 18:19
hommasin varuilta vielä 400 linhain jos offi peli ee toimi ens kesänä.
vinssi jo tulossa ku saattaapi vaikka jäähä joskus kiinni lätäkköön.
vodkapatteri
12.04.2014, 06:55
JIPIIIIIhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon8.gifhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon4.gifhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon3.gifhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon5.gifhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon8.gifhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon9.gif
kuvakkeet kertoo eka koeajon tulokset.
voi vittu että närästää..
tojotan kone tais kyllästyä tähän touhuun. ajelin lämpimäx aamulla sitä ja peruutin perän rinteeseen et vesi lähtis kiertämään. ehkä 30 sekuntia tyhjäkäyntiä siinä ja koneesta kuuluu klak klak klak ja ravistaa.
näinpä viinamäen harrastus peli ei valmistu vieläkään.
perkele ku kyllästyttää koko homma.
pirun hyvin pelaski pata siihen asti,testi polkemisella ahtopaineet pysy alle 1,3bar ja neki oli parin sekunnin hetkiä.
eli ei se ainakaa niistä saärkyny. SAATANAAAAAN PASKA
vodkapatteri
12.04.2014, 07:07
Tässä on nyt tasan kaks vaihtoehtoo.
-tuo lähtee kiertoon koko vehe ja kävelen sinne suohon
-etin jostain kohtuu uuven hiluxin ja otan siitä kiulun tuohon.
en tiiiä perkele , taijan rueta juomaan, sillon saapi parhaat ideat....
Nostokurki
12.04.2014, 07:30
Elä nyt :) eikö tuohon aika livakkaan vaihtais toisen konepaketin vaikka jostain kylmäleimaisesta takapotkuhilleristä? Nehän ei kuitenkaan ihan mahdottomia maksa.
vodkapatteri
12.04.2014, 17:59
nonii. vodka patteria riittävästi kitusiin ni lööty vähä tutkimis intoo.
ainakii ebay löytö uus kunnostettu muuttuvasiipi garretti ihan paskana. varmaan joku kikkare menny männän päälle ja teki sen kolinan.
eli, mitä tästä opimme? OSTA halpaa ni tulee edullinen kokonaisuus.
Jos nuilla ebayn turboilla pääsee puol tuntia ni kesän ajuille pitäs ehkä 56 kpl tilata ahtimia.
jos siitä laskee kustannukset ni vois olla halvempi ettiä suomesta joku vastaava, sen verran kerkes tunnustella että tuommonen pitää turbon olla.
vodkapatteri
15.04.2014, 17:50
otetaas takasin ebay turbon morkkaaminen.
syynä turbon sarkymiseen on mystinen öljy puute.
ahdin ei saanu öljyä.
otin paineputken irti ja kone pyörimään ni öljy lens kaaressa.
putki ei tukossa joten miksi ei voitelu pelaa?????
no fin turbo tutkii ahtimen ja antaa edullisen kustannus arvion.
kiinni se oli kuitenki leikannu,tuskinpa paksummilla öljyillä tokenee.
otetaas takasin ebay turbon morkkaaminen.
syynä turbon sarkymiseen on mystinen öljy puute.
ahdin ei saanu öljyä.
otin paineputken irti ja kone pyörimään ni öljy lens kaaressa.
putki ei tukossa joten miksi ei voitelu pelaa?????
no fin turbo tutkii ahtimen ja antaa edullisen kustannus arvion.
kiinni se oli kuitenki leikannu,tuskinpa paksummilla öljyillä tokenee.
Mistä se öljypaine on otettu?
Kannesta,öljykellon välistä, lauhduttimenjalasta vai ryöstöllä suodattimen välistä?
vai jostain muusta?
Joku oli joskus ottanut suodattimen jalasta josta lähtee jäähdyttimelle letkut.
Siinä vain on "termostaatti" välissä että ei kierrä kylmä öljy jäähdytin kiertoon... Huonosti kävi.. Mutta sehän ei tässä ole vaihtoehto?
make.suzuki
15.04.2014, 20:29
eekös se ollu alakujaan ahettu kone? joten öljyn kierto arvatenki tehtaan liittimeltä. eehän voes olla että pystyyn pakittaessa imusihti ee oo ennää öljyssä...
vodkapatteri
16.04.2014, 17:13
alakuperänen öljy kierto on. kävi itellä mielessä sama että josko olis ilimat hörässy mut eepä ollu älyttömän pystyssä.
on ollu pahempiakii asentoja. sitä paitsi merkkivalo ee syttyny.
make.suzuki
16.04.2014, 19:01
onko selevinny mistä se kolokatus johtuu?
piäsiäesen aekaan voes pyörähtee siellä suzun kans jos oot kotosalla.
saes viimennii pellin siihen takaluukun alalaetaan. ee haesis pakokaasut sisällä
niin paljo...
vodkapatteri
16.04.2014, 19:29
ei vielä tietoo. mut jos öljy ei kiertäny koko koneessa ni olisko kk laakeri.
kolina vähä vaimeni mut nyt ei voi pyöritellä ni ei tiiä.
kyllä joku päivä onnistuu ku soitellaan etten oo jossai menossa.
vodkapatteri
07.05.2014, 03:29
voi vittu tätä rakentamista. alakaa usko loppua kaikkeen yrittämiseen.
turbo tuli saksasta kuten pitiki , eilen otin hyrrän laatikosta ja meinasin pistää paikalleen.
pikku rikun silmään osui ikävä juttu ahtimen rungossa.
HALKI 2 KOHTAA PEEEEERKELEEEEE :mad::mad::mad::mad::mad::mad:
saatana ku pistän polkimet tuohon vehkeeseen ja ajan sillä .....suohon
ahistaa nii perkeleesti, onko tämä nyt sitä harrastamista vai mitä tämä on.
vodkapatteri
12.05.2014, 18:43
Nonii. Eiku koeajulle. Jousi testiin ekana. Öljy ongelma oli ärsyttävän pienestä kii. Banjo pultti tukki letkun kirittäessä perkele. Porasin liittimen reiän hieman isommax ni johan pelittää.
make.suzuki
13.05.2014, 08:12
nyt loput osat sitten paekalleen nii lähetään koettaa piästäänkö nyt suolle asti...
Nostokurki
13.05.2014, 10:05
Ei turkanen, sehän toimii! :)
mites pohjaanlyönti kumit tai muut vastaavat tulee??
vodkapatteri
14.05.2014, 20:02
ne on sitte kunhan testataan ekana. tarviikos niitä ku tällä ee hypitä ?
Kyllä ainakin itse laittaisin ettei jouset pohjaile ristijoustoissa. En tiedä sit onko ehdottomat mutta antas ainaki itelleni mielenrauhan :)
ne on sitte kunhan testataan ekana. tarviikos niitä ku tällä ee hypitä ?
Varovasti kun ajelee, niin ei välttämättä tarvitse. Kuitenkin pohjaanlyönnissä typpitikku kolahtaa aika ikävästi, joten jossain vaiheessa kannattaa jotain rajoittajaa miettiä.
Joustaa muuten kivasti tuo sinun laitos:D
lepoantti
15.05.2014, 13:39
onko tuo takapään 4-linkki kuinka lähelle sitä mitoitusta millä se minulta lähti? se versio oli ainakin pyritty suunnittelemaan amebariikkalaisten laskelmien mukaisesti, pajaolosuhteissa akselin sai hassuun asentoon niin että pinjonin liikehtimeinen pysyi järkevänä.
mutta hienoa että tämä liikkuu!!!!
Kyllä se melko lähellä pitäs olla.
vodkapatteri
15.05.2014, 16:58
kiinnikkeet käytin sellasenaan. kardaanin kulma on ihan asiallinen.
ohjauksen pumpun kierroksia pitäs nostaa ku tyhjäkäynillä on vähä nahkee.
ens viikolla olis toiveessa saaha väriä niskaan.
vae antasko olla luomuvärissä
make.suzuki
15.05.2014, 20:00
onko niillä kulumilla nii väliä kuha joostot riittää ja kardaanikulumat ee mää perseelleen? ite tein silleen mikä tuntu hyvältä. hyvin tuntuu toimivan...
vodkapatteri
20.05.2014, 18:52
Toinen koe ajo eikä vieläkään särkyny. Tosin 30 metriä halliin matkaa ni eihän se sillon säry
vodkapatteri
20.05.2014, 18:54
Liekkö kuvat nurin vae kuvaaja
make.suzuki
20.05.2014, 20:40
on paenopiste kohillaan ku kestää nuin paljo kallistua... että ihan ylösalasin...
vodkapatteri
29.05.2014, 16:24
jaahas. panssari tehty ja väriä roiskittu pensselillä tarvittavii paikkoihin.
ee tullu näättelypeli mut jospa toimiva.
nyt puuttus ennää taka lasit, kylkipellit ja lokari levitykset.
nyt tuo nimimerkki on jo kohillaan, tuntuu enempi omalle.
vodkapatteri
31.05.2014, 15:17
kahtokeepa kanssa veljet tätä.
testi valmis muutamia viilauksia vaille .
eka koitellaan ja sitte parannellaan.
turbolle ostettava kireempi painekello ku 0,7bar max enimmillään ahtaa.
ei enää pysty kirimään säätöjä. ilman letkua ahtaa 2bar ni ei uskalla ku särkyy kuitenki.
Nythän se näyttää ihan venäläiseltä suunnistuskilpurilta :p
Ei puutu enää kun 39,5" leikatut bokkerit...
vodkapatteri
31.05.2014, 17:35
oonhan minä sitäkii hiljoo aatellu ku joku vaihtas nuo 33x14x16 pökkyrät 37 greepy tahi joku muu vastaavaan mikä toimii suolla.
vähä pienet on tuohon nuo 33.
Nostokurki
31.05.2014, 19:06
Hyvältä näyttää!
oonhan minä sitäkii hiljoo aatellu ku joku vaihtas nuo 33x14x16 pökkyrät 37 greepy tahi joku muu vastaavaan mikä toimii suolla.
vähä pienet on tuohon nuo 33.
mulla ois nuo ajamattomat 38,5 creepyt:rolleyes: vieläkö sulla on ne uudet 285/16 karkeet renkulat? merkkiä en nyt muista...
vodkapatteri
04.06.2014, 19:39
mulla ois nuo ajamattomat 38,5 creepyt:rolleyes: vieläkö sulla on ne uudet 285/16 karkeet renkulat? merkkiä en nyt muista...
Kyllähän ne on tallessa. Pitäs mallata niitä sinun kiekkoja alle. Onko ne vanteella.
vodkapatteri
09.06.2014, 19:38
eka reissu sunnuntaina ajeltu uudella pelillä.
vieläkään ei särkyny mikkään kohta.
öljyn paine vilkkuu kuumana tyhjäkäynnillä,pitää vaihella paksummat öilit.
lämmöt liikkuu 90-110 välillä, ehkä liian kuumana pyörii.
melkosen kovat paineet piti tikkuihin pistää ennen ku pelaa, 23 bar????
mitähän muut on laitellu.
sitten vielä pitää voimaa saaha lisää,meinaa hyytyä ku tarvii vauhtia töppösiin, eli ahtopaineet ylös ni sillähän siitä selvii.
Taitaa alakerran laakerit olla lopussa, kun öljyvalot lämpimänä vilkuttaa.
make.suzuki
17.06.2014, 19:46
joko ne paeneet alakaa pysyä?
vodkapatteri
20.07.2014, 16:13
No nyt on isommat renkulat 38,5 . Piti tehä levike palat napoihin. Eessä 10 cm . Takana 7cm.
make.suzuki
20.07.2014, 21:15
nythän se näättää ihan "maasto aatolta"!!!!
vodkapatteri
21.07.2014, 16:12
kaitpa tuo nykyajan citymaasturit päihittää ojanylityksissä.
vodkapatteri
11.10.2014, 07:05
onkohan nuihin typpi iskareihin saatavana lisä säiliöö.
on niin pieni tuo kaasun määrä että ku kaasua vuotaa vähäkää pois ni auto laskeutuu.
vai pitäskö pistää nippusiteillä pikku sammuttimet tikkuun kiinni ja täyttää ne typellä, siihen ku vähän klemmari lutku virityksiä väliin ni johan suhisee.
offroadjouni
11.10.2014, 08:27
onkohan nuihin typpi iskareihin saatavana lisä säiliöö.
on niin pieni tuo kaasun määrä että ku kaasua vuotaa vähäkää pois ni auto laskeutuu.
vai pitäskö pistää nippusiteillä pikku sammuttimet tikkuun kiinni ja täyttää ne typellä, siihen ku vähän klemmari lutku virityksiä väliin ni johan suhisee.Mistä se kaasu vuotaa pois? Lähtisin siitä että vuoto kannattaa korjata, koska sen jälkeen tikut eivät vaadi paljokaan ylläpitoa.
onkohan nuihin typpi iskareihin saatavana lisä säiliöö.
on niin pieni tuo kaasun määrä että ku kaasua vuotaa vähäkää pois ni auto laskeutuu.
vai pitäskö pistää nippusiteillä pikku sammuttimet tikkuun kiinni ja täyttää ne typellä, siihen ku vähän klemmari lutku virityksiä väliin ni johan suhisee.
Vuotaako itsekseen tyhjäksi? Kuten jouni sanoi, kannattaa korjata vuoto. Itsellä on samat typet olleet sisällä yli vuoden, eikä ole tarvinnut lisäillä. Uudet tiivisteet kun laittaa, niin pitäisi loppua vuoto.
Jossain tapauksessa kun kaasun määrä on pieni, niin pienikin sihaus täytössä vaikuttaa korkeuteen. Siihen on sellainen täyttömittari, mikä kytketään pullon mittarin jälkeen. Sillä saa ladattua juuri oikean "paukun" venttiilin taakse ja ammuttua sen sisään. Sitten taas ruuvi kiinni, niin ei sihise ylimääräistä pois.
vodkapatteri
12.10.2014, 07:43
en usko että korjaus auttaa ku o melkeistä uudet. näköjään pelkästään takapää jossa foxit häipyy aineksia.
tosin tahti on hidas eli nyt eka kerran tälle kesää lisättävä.
mut pistämmä tänään lisää painetta ja katotaan keväällä mitä tapahtuu.
tuo korin kallistelu häiritsee kyllä. koitan ennen kuopion ajoa siirtää akselin puolelta ulommas kiinnityksiä josko se tois vakautta lisää.
onko tähän ehdotuksia.????
offroadjouni
12.10.2014, 08:19
tuo korin kallistelu häiritsee kyllä. koitan ennen kuopion ajoa siirtää akselin puolelta ulommas kiinnityksiä josko se tois vakautta lisää.
onko tähän ehdotuksia.????Sanoit sen jo itse: Ilmatikut pitäisi olla vähän leveämmällä alapäästä yläpäähän verrattuna.
melkosen kovat paineet piti tikkuihin pistää ennen ku pelaa, 23 bar????
mitähän muut on laitellu.
Edessä 28bar, 2" sway-a-way 10" iskulla.
Takana 20bar, 2" sway-a-way 16" iskulla.
Auton paino 1800kg, painonjakauma muistaakseni 1100kg edessä ja 700kg takana. Ja noista tietty suoran akselin paino pois.
en usko että korjaus auttaa ku o melkeistä uudet. näköjään pelkästään takapää jossa foxit häipyy aineksia.
tosin tahti on hidas eli nyt eka kerran tälle kesää lisättävä.
mut pistämmä tänään lisää painetta ja katotaan keväällä mitä tapahtuu.
tuo korin kallistelu häiritsee kyllä. koitan ennen kuopion ajoa siirtää akselin puolelta ulommas kiinnityksiä josko se tois vakautta lisää.
onko tähän ehdotuksia.????
2008 on noi mun takatikut ladattu eikä sen jälkeen ole tarvinnu koskea. On ajettu suunnistusta ja trialia, kesällä ja talvella. On ollu takavinssi ja varapyörä painona, nykyään ei ole. Eikä ole mitään säätöä kaivannut :)
Jos liikaa kallistelee, niin laita kallistuksenvakaaja. Jos löydät sopivan kepukan mikä kestää pitkät joustot. Ameriikasta tietty saa rahalla.. Koita ensin tuota kiinnityspisteitten levitystä.
en usko että korjaus auttaa ku o melkeistä uudet. näköjään pelkästään takapää jossa foxit häipyy aineksia.
tosin tahti on hidas eli nyt eka kerran tälle kesää lisättävä.
mut pistämmä tänään lisää painetta ja katotaan keväällä mitä tapahtuu.
tuo korin kallistelu häiritsee kyllä. koitan ennen kuopion ajoa siirtää akselin puolelta ulommas kiinnityksiä josko se tois vakautta lisää.
onko tähän ehdotuksia.????
Lämpötila vaikuttaa jonkinverran siihen paineeseen. Ja siinä 2" takatikussa se vaikuttaa korkeuteen enempi kuin 2,5" etutikussa.
Lämpötila vaikuttaa jonkinverran siihen paineeseen. Ja siinä 2" takatikussa se vaikuttaa korkeuteen enempi kuin 2,5" etutikussa.
Mä itse ihmettelin joskus miksei typet pysy sisällä. Se lämpötila vaikuttaa 2" tikkuihin tosiaan jonkin verran.
Mulla on tikuissa 165psi. Mitä se sitten bareissa onkaan? On tietty aika kevyt autokin.
vaiskitin
12.10.2014, 14:00
Mä itse ihmettelin joskus miksei typet pysy sisällä. Se lämpötila vaikuttaa 2" tikkuihin tosiaan jonkin verran.
Mulla on tikuissa 165psi. Mitä se sitten bareissa onkaan? On tietty aika kevyt autokin.
1 bar = ~14,5 Psi
5C lämmönmuutos ~2% muutos paineeseen.
vodkapatteri
11.11.2014, 17:57
alusta "loppuun"
vodkapatteri
11.11.2014, 18:04
lisää
vodkapatteri
11.11.2014, 18:12
siinäpä vuoden projekti lähes valmiina. ehkä jotaki säätöjä joutuu vielä tekemään.
mukava ku ei tartte aina lukea helvetin pitkää tarinaa.. kuvat on kivoja:D:D
vodkapatteri
27.12.2014, 10:13
tästä lähtee offi evo 2 .
eli se hiacen 1kz-te moottori johon entisestä tuorbo koneesta normi syöttöpumppu hieman muokattuna.
vauhtipyörä viritykset ja tuo kytkinkoppa homma.
purkaessa entistä konetta irti ni huomasin et taas turbo aivan paskana.
eipähän nuita menny ku kaks uutta viimekesänä.
kuvissa 2lt ja 1kz vierekkäin.
vodkapatteri
28.12.2014, 18:24
kytkin koppa vertailua. varmaan sais tuosta tomaatin kopasta tehtyä jos tekis välilevyn kopan ja lootan väliin. kopat on saman syvyiset.
sit rakentelis kytkin sylinterille telineen ym pientä.
liekkö tuo ilman putsari aiheuttanu pientä voimattomuuttahttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif
vodkapatteri
10.01.2015, 18:24
syöttöpumpun rakentelua. lj pumppuun 12mm nestepää ja "110" nokka levy.
1KZ pumpusta otin jämäkämmät jouset pumpun sisään ja takaiskut.
ihan mielenkiintoinen tuo pumppu räpeltää. minusta tosi helppo mutta kuka tietää toimiiko, se on piiitkä ????? merkki.
LJ pumpun kylestä purin jonkun vesikiertoisen jutun pois joka monen vivun ja jousen välityksellä vaikutti jotenkin tuohon nokkalevyy ja kaasuun. tulppasin reijän sopivalla palikalla.
yhessä kuvassa vakio ja korkeempi nostonen nokkalevy vierekkäin.
Pumpun tökkäsin hirmu moottorin kylykeen (heittämällä).
sitte hydrauli pumpun sovitteen teko tehostajan pumpun tilalle.
ei tarvi leikkiä hihna vetoisella systeemillä vaan ratasvetoinen systeemi tulee.
alkaa jo näyttämään hyvältä.
vodkapatteri
29.01.2015, 19:22
no nyt on uus kone keulilla....mut pikku propleema. kuka ken tietää neuvoa.
ajotus merkit kohallaan, pumppu käännettynä ennakolle topparia vasten ni läks muutaman kerrran pyörimään ja kierrokset nous arviolta 2000.
nyt ei taas lähe käyntiin.
jos myöhästyttää pumppua ni ei lupaa.:eek:
pitääkö hyppyyttää hampaalla pumppua et riittää ennakko:confused:
no nyt on uus kone keulilla....mut pikku propleema. kuka ken tietää neuvoa.
ajotus merkit kohallaan, pumppu käännettynä ennakolle topparia vasten ni läks muutaman kerrran pyörimään ja kierrokset nous arviolta 2000.
nyt ei taas lähe käyntiin.
jos myöhästyttää pumppua ni ei lupaa.:eek:
pitääkö hyppyyttää hampaalla pumppua et riittää ennakko:confused:
oisko menny nokkalevy 180 astetta väärään asentoon syöttöpumpussa?? Jotai vastaavan tyylisiä oireita on ollu jos näin on käyny.
vodkapatteri
30.01.2015, 11:21
pitää puoli kiekkaa pumpun ajoitusta kääntää. sillähän tuo selvii.
vodkapatteri
30.01.2015, 18:18
Eipähän se nii onnistukkaa ku rattailla jakopää pumpulle asti. Voiskohan tuo olla puolta kiekkaa metässä jos läx muutaman kerran tulille. Pitää sorvata reikiä isommaks ni riittää säätövara.
Oliko siinä uudessa nestepäässä kolot noille jousille? Kuullostas äkkiseltään siltä, että on vieläkin liian löysät jouset ja suostuu toimimaan vain jos tarpeeksi painetta kotelossa, jolloin se neste painaa mäntää alas. Ja toinen mikä on, niin tuo ennakon säätö minkä tulppasit on voinu mennä ihan perseelleen. Siis se mökkylä säätää kylmäkäynnistyksen ennakkoa aikasemmalle ja nyt kun sitä ei pidä mikään paikallaan, hakee aina sen ihan tajuttoman myöhäselle ns ''vapaasti''.
Oliko siinä uudessa nestepäässä kolot noille jousille? Kuullostas äkkiseltään siltä, että on vieläkin liian löysät jouset ja suostuu toimimaan vain jos tarpeeksi painetta kotelossa, jolloin se neste painaa mäntää alas. Ja toinen mikä on, niin tuo ennakon säätö minkä tulppasit on voinu mennä ihan perseelleen. Siis se mökkylä säätää kylmäkäynnistyksen ennakkoa aikasemmalle ja nyt kun sitä ei pidä mikään paikallaan, hakee aina sen ihan tajuttoman myöhäselle ns ''vapaasti''.
Mää oon luullu, jotta se myöhästää ennakkoa kylmänä, jottei kone kolkata niin pahasti ja startti jaksaa pyörittää paremmin käyntiin?
kyllä vaan joka kerta pistää hymyilyttää toi otsikko. uus värkki ensi kesäks :D
Mää oon luullu, jotta se myöhästää ennakkoa kylmänä, jottei kone kolkata niin pahasti ja startti jaksaa pyörittää paremmin käyntiin?
Minä olen ymmärtänyt, että ainakin cumminsissa ja näissä tatsunin koneissa se menee aikasemmalle. Ideana ilmeisesti saada puristettua polttoainetta pitempään, jotta se ehtisi lämmetä ja syttyisi. Yleisesti ne vehkeet minkä pumppuja olen ropannu tuntuu käyvän kylmänä aika karkeasti. Tosin hyvin tuntuu pelittävän niin, että lukitsee sen tiettyyn asentoon. Esim vag konsernin autoissa tullu vastaan joku ihme vahapatruunahomma, mitä ollaan nakeltu mehtään ja laittetu semmonen pultilla säädettävä. :D
vodkapatteri
31.01.2015, 07:59
jahas. onneks on tallessa se mökkylä. pitää laittaa takas.
nyt totesin ettei polttoainetta tuu ollenkaa suuttimille asti.
Omassa vastaavassa pumppu-ähräämisessä laitettiin pajeron nestepää ja poistin 2l-t pumpusta samalla tavalla tuon kylmä-ajoittimen. Se lähti puksuttamaan samantien kun asemoitiin pumppu takaisin 2l:n kylkeen joten en kyllä usko että siinä on sulla ongelmaa.
Ite testasin pumpppua ihan viila-penkissä pulttikoneella pyörittäen ennen asennusta, että ainetta tulee pihalle eikä vuoda mistään. (Ei kannata kurkkia nestepäätä kohti. ruikkii pitkälle)
Jotenkin itelle jäi semmonen hatara muistikuva ettei ton nokkalevyn asennolla olis väliä... saattaa olla vääräkin.
Oliko männän varteen tuleva luisti irti? Se ei tainnut olla symmetrinen, mutta käy paikalleen molemmin päin ?
Mittasitko välystä "uudesta" nestepäästä? Pitäisi ilmeisesti tehdä.
Tosin totesin itsekin sen turhaksi tarkkuudeksi, kun ei ollut vaihtoehtoja sille shimmin paksuudelle.
vodkapatteri
31.01.2015, 12:35
minäkin tulin siihen tulokseen että se on symmetrinen muuten mut se ohjuri tapin takia käy vaan yhteen asentoo.välyksiä mittailin ja pistin paksuimmat levyt mitä löysin . ei tullu ihan ohjearvoihin mut myyjä arveli riittävän.
se luisti voi olla tietysti väärin mut mitäs se tekee?
äsken pistin mutikan pumpun kylkeen takas ja käännän siitä manuaalisesti ennakkoo lisää.
jonnekki on kadonnut polttoaine ku ei tuu putkille asti.
minäkin tulin siihen tulokseen että se on symmetrinen muuten mut se ohjuri tapin takia käy vaan yhteen asentoo.välyksiä mittailin ja pistin paksuimmat levyt mitä löysin . ei tullu ihan ohjearvoihin mut myyjä arveli riittävän.
se luisti voi olla tietysti väärin mut mitäs se tekee?
äsken pistin mutikan pumpun kylkeen takas ja käännän siitä manuaalisesti ennakkoo lisää.
jonnekki on kadonnut polttoaine ku ei tuu putkille asti.
No siis se ''aluslevy'' missä on se aaltopinta, voi olla kahdessa asennossa. Jos sen laittaa periaatteessa väärin, niin pumpun ajoitus 180 astetta pielessä. Ja jos toi välyksen mittaus on se k-mitan säätö, niin ihan sama missä arvoissa se on, niin kyllä jotain suuttimille tulee. Luisti tulee AINA huullos ylöspäin. Eli luistissa on se reikä kylessä, johon tulee se kaasuvivuston pallukka ja siitä lähtee 1mm reikä, jonka pitää osottaa alaspäin. Jos luistin väärin, niin periaatteessa täyskaasu koko ajan ja kun kaasua painaa, niin sammuu kun puristuksessa ei vapaudu paine ollenkaan, vaan pumppaa samaa dieseliä ees taas.
vodkapatteri
04.02.2015, 18:29
no en . purin äsken pumpun.... nestepään kara oli leikannu kiinni joka oli katkaissu nokkalevystä tapin ja lohkassu karan pään.
jostakin syystä kara oli lyöny pohjaan nestepäähän ja jääny siihen kii.
kaikki voi kuvitella mikä sotku pumpun sisällä on.
voi vittu tätä harrastusta.http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon8.gif välillä tuntuu tökkivän pahemman kerran. kasatessa kuitenki k-mitta oli alle minimin reilusti.
onneks viskelin kaikki entiset osat roskiin,eipähän niistäkää oo apua.
saatanan halpaa virittämistä tämä. en varmaan tuas älyä mittää näistä hommista ku on tämmöstä.
pitäs vaihtaa alaa mutta ku tuo halli on pankin ni pakko kai jatkaa tässä hommassa, onneks asiakkaiden vehkeet kuiteski pelittää minun jäliltä..http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon11.gif
Oiskohan k-mitan shimmi ollu pois paikaltaan kasaus vaiheen jälkeen? Pyöriti pumppua kuitenkin lenkillä ennen kuin löit kiinni?
vodkapatteri
05.02.2015, 05:17
pyöritin aika paljo ku mittailin k-mittaa .
nyt tiiän miks pumppu pajat ottaa nii paljo pumppu rempasta:D
Se simmi siellä varmaan on jostain syystä ollut syrjässä. Itelläkin se jäi väärin aluksi ja pumpun mäntä pohjasi. Toisella yrittämällä sitten pumppu suostui pyörimään.
Positiivisena seikkana voi mainita että purku ja kasaus sujui n. 1/10 ajassa toisella kerralla.
Särkykö siitä pumpusta siis muutakin kun nestepää? Jos särkyi niin etit vaan jonkun 2L, pajero tms. pumpun elintenluovuttajaksi. Ne sisäosat taitaa olla aikalailla "universaalit" kaikissa.
Uusi yritys vaan! Kyllä se kuntoon tulee.
JSE puhuu asiaa. Uutta matoa koukkuun ja epäonnistumisten kautta voittoon! On tainnu allekirjoittanutkin joskus saman pumpun purkaa sen 8 kertaa kun on joku ollut poskellaan ja ihan heti ei ole avautunut mikä mättää :D