View Full Version : yukon super ristikot D44
Onkos tollasista super chrome moly risteistä kokemuksia? Onko nuo oikeesti samassa suhteessa vahvempia, mitä kymmenkertainen hinta antaa ymmärtää?
http://www.yukongear.com/ProductDetails.aspx?ProdID=10
Dana 44 ifs (Ford) akseli kyseessä 38" renkailla, ja tossa akselissahan on ristejä kolme joten kallista on... Onko noi niin vahvoja että vetarit on seuraavia sulakkeita?
Vai pitääkö ruveta lottoamaan näitä varten:
http://broncograveyard.com/bronco/i-32030-rcv-ultimate-ttb-axle-set.html
Ei oo noista kokemusta, mutta CTM ristikot ja vakio Jeepin Dana44 vetoakselit, niin ristikot kestää, vetarit ei.
http://www.nitro-gear.com/news/2009/10/21/new-nitro-excalibur-high-strength-competition-u-joints.html
Näillä on menty jo kolmevuotta ilman vaurioita.
37" renkailla
Ostat Spicerin alkuperäiset uudempaa tuotantoa olevat rasvanipattomat ristikot (onko D44 TTB:ssä 5-760x, varmaan kyllä jos sama kuin D30/D44 normiristikko?). Ne on parhaita mitä järkevällä rahasummalla saa ja pysyy (yleensä) vetarit ehjänä ristikon hajotessa, ainakin jos on cromot. Mielummin rikon ristikon, kuin vetarin tai jotain muuta vielä kalliimpaa. Jos taas ristikot paukkuu koko ajan, niin vika ei ole ristikossa vaan liian pienessä akselissa :D
Noista Spicerin ja muista ristikoista jossain jenkkilehdessä näin joskus vääntöpenkissä tehtyjä mittauksia mitä mikäkin kestää, ja kyllähän niissä eroa on. Esim. jotkut kiinan-/ meksikonpaskatarvikkeet kesti muistaakseni jopa 20-30% vähemmän vääntöä kuin vastaava Spicer. Kun vain muistaisi missä lehdessä se oli... :o
Mielellään laittaisin semmoset nivelet mitkä varmasti kestävät, mun tuurilla molemmat akselit menee kuitenkin jos risti pettää:D Miten noi 5-760x:ät pitävät veden ja kuran ulkona kun ei saa tuoretta vasukkaa sisään, onko vuoden päästä kuravelliä sisällä?
Ctm:ät ja Nitrot maksaa aika reilusti, Longfieldit näytti olevan hieman edullisemmat kuin Yukonit, kalliit siltin!
Warni teki joskus napa sulakkeita jotka paukkui (periaatteessa) hieman ennen ristin hajoamista, onkohan muun merkkisiä saatavilla nykyään. Semmoset antaisi hieman mielenrauhaa ja kestoikää risteille ja alekseille. Vai täytyykö semmosia olla sitten kokoajan vaihtelemassa:confused:
Mielellään laittaisin semmoset nivelet mitkä varmasti kestävät, mun tuurilla molemmat akselit menee kuitenkin jos risti pettää:D Miten noi 5-760x:ät pitävät veden ja kuran ulkona kun ei saa tuoretta vasukkaa sisään, onko vuoden päästä kuravelliä sisällä?
Ctm:ät ja Nitrot maksaa aika reilusti, Longfieldit näytti olevan hieman edullisemmat kuin Yukonit, kalliit siltin!
Warni teki joskus napa sulakkeita jotka paukkui (periaatteessa) hieman ennen ristin hajoamista, onkohan muun merkkisiä saatavilla nykyään. Semmoset antaisi hieman mielenrauhaa ja kestoikää risteille ja alekseille. Vai täytyykö semmosia olla sitten kokoajan vaihtelemassa:confused:
http://www.alloyusa.com/u-joints/alloy-usa-11500.html
siitä rasvattava malli
http://www.alloyusa.com/u-joints/alloy-usa-11500.html
siitä rasvattava malliJa noita on mulla myynnissä/varastossa: http://www.jamant.fi/ristinivel-fsjgmfordmopar-xjmjyjtjzj-oaalloy11500-p-2385.html
Ja noita on mulla myynnissä/varastossa: http://www.jamant.fi/ristinivel-fsjgmfordmopar-xjmjyjtjzj-oaalloy11500-p-2385.html
Itse asiassa kattelin noita just muutama päivä sitten sun sivuilta, saatanpa soitella ensiviikolla.