View Full Version : Vinssipeti hiluxiin
Vetokoukku vinssipetiin mutta nyt vähän vinnkejä miten ja mihin vinssipet niin että ei tarvii tehdä mitään pahaa etuhiekkapellille eikä maskille vaan tulee sen alta esille. Hilux on vm-90
Kuvia kiitos kun kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
Pitikö aloittaa uusi topici lähes samasta aiheest, olisit vaan laittanu jatko kysymyksen edelliseen.
Anteeks topicin sotkeminen
On se kummaa että aina joku jaksaa valittaa kun on joku kysely ja silloi kyllä kirjoitetaan mutta samalla vaivalla uskoisi että voisi vastata kysymykseenkin. Minähän tein uuden eli minä jouduin kirjoittamaan ja jos on tilanpuutteesta kyse niin silloinhan olisi suotavaa että jokaine n voisi editoida /poistaa turhat kuten ostetut myydyd ei ajankohtaista ym.
Lähinnä vaikeutta tulevaisuudessa searchin käyttöä, kun haku osumia tulee pilvinpimein
vieläkin pätee yllä mainetsemani että miksi ei saa poistaa itse mennyttä niin ei tule sitä ongelmaa. Jotkut palstat ovat sitä ymmärtäneet ja jotkut näköjään kerää turhaan vanhoja ost/myynti ym. juttuja
Auttaisko tuohon kysymääsi ihan matkamittari ja sillä tutkimaan mihin kohtaan se vinssi peteineen mahtuis jos mahtuu. Noita asennuksia on enemmän kuin tekijöitä ja tuskin niistä juurikaan kuvia on.
Ja tosiaan olishan noista aloittamistasi topikeista suurin osa mahtunut ihan yhden alle.
Sinulla on käsittääkseni taro/hilux. Olet kysellyt autosta asioita 14 eri jutussa. Sitä jäsen sos tarkoittaa, että täytyykö aina avata uusi juttu (new theread nappula) joka kysymykselle? http://forums.offipalsta.com/search.php?searchid=4534808
Tee yksi kysely juttu, tai kysy tuolla: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62135&highlight=hilux
Onpa aktiivistä porukkaa kaikki muu on kiinnostavampaa kirjoittaa kun simppeli vastaus tai valokuva. No ainakin luetaan
Jos kerran tarkistetaan montako mitäkin niin poistakaa kaikki minun kyselyt ja ilmoittakaa s-postilla kun kaikki kyselyt -osto ym.jutut on poistettu niin saatte poistaa minut kokonaan offipalstasta niin enpä enä häiritse liiallisilla kyselyillä
Onpa aktiivistä porukkaa kaikki muu on kiinnostavampaa kirjoittaa kun simppeli vastaus tai valokuva. No ainakin luetaan
Palstalla on paljon hilux-miehiä, he vastaavat kyllä, kunhan jutun huomaavat. Maasturiprojektit osiossa on myös paljon hiluxeja, joissa on vinssejä. Sulla on yleinen auto, kuvia löytyy kyllä.
Jos kerran tarkistetaan montako mitäkin niin poistakaa kaikki minun kyselyt ja ilmoittakaa s-postilla kun kaikki kyselyt -osto ym.jutut on poistettu niin saatte poistaa minut kokonaan offipalstasta niin enpä enä häiritse liiallisilla kyselyillä
Täällä ei käsittääkseni poisteta toisten viestejä ilman painavaa syytä.
Se mitä minä ja nuo pari muuta palstan jäsenet tarkoittivat, on se, että saman auton joka nippelistä ei tarvitse aina uutta juttua pykätä. Sotkee vaan palstaa, ja muut jutut jäävät suotta varjoon. Varmasti saat vastauksen joka kysymykseen, vaikka ne olisivat yhdessä paikassa.
Minun (ja noiden muidenkaan) tarkoitus ei ole v*ttuilla sinulle. Jos nimimerkkisi sisältää syntymävuotesi, niin et välttämättä tunne nettipalstojen tapoja. Nuoriso tuntee yleensä paremmin. (Mun veli on syntynyt 1961, eikä koske tietokoneeseen pitkällä tikullakaan.)
Moderaattorit voivat heittää oman näkemyksensä myös, jos lukevat tätä?
taro käytä jatkossa hilux kysy/vastaa topikkia saat vastauksen varmasti nopeemmin laita mulle yv:llä sun sposti niin laitan sulle kuvia mun omasta vinnsipeti toteutuksesta.
Onpa aktiivistä porukkaa kaikki muu on kiinnostavampaa kirjoittaa kun simppeli vastaus tai valokuva. No ainakin luetaan
Sie siis suutut ku sinnuu yritetään neuvoo ja et saa vastausta heti haluamaasi kysymykseen? Järkevää.
Sille on myös syynsä miks täällä ei poistella mitään aloitettuja topicceja, auttaa tiedonhaussa eikä tarvitse aina alottaa uutta kyselyy. Mut toisaalta kun kysymyksille tehdään aina uus topic nii se tulee jossain vaiheessa sotkemaan tota hakuu, alkaa jo tehdä sitä.
Pari huonoa puolta 1:Vinssi tulee alas ja pitkälle eteen. 2:Vinssipedin luotettava kiinnitys ei ole helppoa noin paljon eri linjaan rungon kanssa.
Sitten pieni huomautus kun hiluksia rakentelette, itse vaihdoin 2L-T koneen, asensin vinssin, pohjapanssari koneen alle eteen oli tehty 3mm teräslevystä ja taakse kierrejousen lehtien lisäksi. Insan 235/75x16 renkailla tuli otteeseen sitten kantavuutta vähän yli 400kg...
tuosta jos haluaa laittaa syvemmälle piiloon niin joutuu tekeen aikas vitusti työtä, vinssin takana on poikkirauta ja syyläri heti. Jos kokonaan haluaa piiloon niin tarvii kyllä toisenlaisen syylarin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4101&pictureid=134696
On se kummaa että aina joku jaksaa valittaa kun on joku kysely ja silloi kyllä kirjoitetaan mutta samalla vaivalla uskoisi että voisi vastata kysymykseenkin. Minähän tein uuden eli minä jouduin kirjoittamaan ja jos on tilanpuutteesta kyse niin silloinhan olisi suotavaa että jokaine n voisi editoida /poistaa turhat kuten ostetut myydyd ei ajankohtaista ym.
Tuossa jo kerrottiin miksi ei pidä jokaista kysymystä laittaa uuteen topikkiin, lisään vielä sen että esimerkiksi mulla (ja luultavasti joillain muillakin) on tän offipalstan aloitussivuna 'omat asetukset', joten mun ei tartte käydä jokaista topikkia johon olen kirjoittanut tarkistaas erikseen että onko sinne tullut uusia postauksia, vaan näen kaikki yhdellä vilkaisulla jos ei muuten jaksa selata foorumia. Nyt sitten jos joku aloittaa uuden topikin samasta aiheesta niin sepä jää näkemättä kun ei ole jatkettu sitä edellistä topikkia. Ja näin ollen saattaa jäädä oleellinen tiedonjyvä kertomatta.
Laitanpa tähän jatkoksi omat kököstykset aiheen tiimoilta. Vinssi piti saada ruokahalun kasvaessa, ja itehän se piti värkkäillä petikin. Paikallisesta terästarvike putkasta 80x80x8 kulmaa ja 50x8 lattaa tarvpeiksi.
Auto kun on viikon liian uusi, niin ei voinut orginaali poikkipalkkia edestä poikkasta kun on jotkut etutörmäysdirektiivit tullut voimaan just viikkoa ennen mun auton ensirekisteröintiä. Siispä tein rungon päihin pultattavat kiinnikkeet mihin itse vinssipeti kiinnittyy myöskin pulteilla.
Kiinnikkeet on kahdella M14 pultilla/puoli kiinni. Ja vinssipeti niissä kiinnikkeissä myöskin kahdella M12 pultilla/puoli. Vinssi taas on pedissä neljällä M10 pultilla.
Sitten muutama foto, rullakita vaihtui tosin jo valurautaiseen liukukitaan.
Kiinnike runkoon:
http://i1160.photobucket.com/albums/q500/vaughanmoto/20130914_181856_zpsfb93c1e9.jpg
Pedin kasailua:
http://i1160.photobucket.com/albums/q500/vaughanmoto/20130918_100301_zpsa293e30b.jpg
Saumaa:
http://i1160.photobucket.com/albums/q500/vaughanmoto/20130918_105039_zps39e744e0.jpg
Sivuprofiilia pedistä autossa kiinni:
http://i1160.photobucket.com/albums/q500/vaughanmoto/20130919_123736_zps69f631b9.jpg
Ja romppeet autossa jo kiinni:
http://i1160.photobucket.com/albums/q500/vaughanmoto/20130919_183244_zps124a69a4.jpg
nyt on tosiaan rullakita jo vaihtunut liukikseen ja maskikin jo kiinni sähköjen kytkennän jälkeen.