View Full Version : Corvette -91---> hintahaarukka
Moikka
Olen vakavasti harkinnut auton ostoa jos sopiva löytyy jostakin...
Kyselisin -91 - 94 autojen hintahaarukkaa...paljonko kysesisistä joutuu/kannattaa maksaa??
-91 ??e
-92 ??e
-93 ??e
-94 ??e
Kiitos tiedoista ja tapahtumissa nähdään jos sopiva löytyy...
Micke
Note! This message was posted anonymously!
Hmm... olisko vanhimmasta uusimpaan jotain 25k - 40k väliltä.
--------------
1988 Corvette
40 ekee on ihan varmasti liikaa noista mistä tahansa. 97-98 c5 tulee maksamaan Saksasta tuotuna TÄLLÄ hetkellä n.40000 euroa (veroineen kaikkineen). Joten ei noista c4 kannata enää paljoa maksella. Lisäksi nyt annettu päätös Siilinin tapauksesta laittaa ilmesesti jälleen verot uusiksi. Tässä ennakkotapauksessa käytetty autoliikkeen sisäänostohintaa josta verolaskettu (nyt käytössä pyynti -4%+500€)ja kun tiedämme, että näillä vehkeilla autoliikkeiden kate on n.40% niin tulee mitä ilmeisemmin hinnat ropisee rajusti alas.
Note! This message was posted anonymously!
Kovat on pojan luulot................autoliikkeessä työskennellyt ja muutamia autoja tuonut.
Note! This message was posted anonymously!
Näyttäisi nopealla tutkinnalla c 5 pelien hinnat olevan veroineen, ilman tuontikustannuksia
50-60 000 euron välissä
Note! This message was posted anonymously!
siis...
Saksassa 97/98 löytyy alennuksineen n 20-25th ja siihen tulee veroa n.20000 eli 40000-45000+tuontikulut.
Aj nyt pitäisi siis oottaa vero sisäänostohinnasta eli veroa max 15000 euroo eli silloin hinta 35000-40000.
Note! This message was posted anonymously!
Siis onko tämä sisäänostohinta jotain faktaa. Kuinka vanhasta tätä sisään ostoa ovelletaan ja kuinka moni maahantuoja voidaan pakottaa kertomaan moiset hinnat?
Itseäni ei se suoraan liikuta, mutta kuullostaisi aika huimalta ja toisaalta jo suomiC5 omistajalle huimaa arvon alenusta?!?
Joku nimimerkin takana kertokoon tai neuvokaa joku linkki. Ei näihin huuteluihin voi oikein luottaa.
T:Mika
-The Heartbeat of my Corvette is winning-
JOO TOTA JOS SIIS JOKU TUO C5 CORVETEN TOHON HINTAAN 40000 , NIIN MÄ VOIN OSTAA SEN POIS.SE ON LUPAUS JA SANOJA EN SYÖ . ELI ILMOTUS VAAN TÄNNE FOORUMIIN ET NYT OLIS NIIN TUUN HAKEE HETI SEURAAVANA ARKIPÄIVÄNÄ POIS . T. MALA MIKKELISTÄ
Note! This message was posted anonymously!
Lasketaanpa:
Corvette -97 saksa 22000 euroa (kunnollinen, kilometrejä n 50000)
Corvette -98 suomi 63000 euroa
Vertailu hinta 63000-4%=60480-500€= n.60000
Vero+veron alvi = n. 21000
Hinta 43000 euroa+tuontikulut
Jos käytetään ennakotapausta Siilin. Siis ylin sisäänostohinta liikkeelle.
Tulli 30.6 ennakkopäätös tapaus Siilin "Myös muiden käytettyjen ajoneuvojen oikaisujen tekeminen aloitetaan. Oikaisut aloitetaan niiden ajoneuvojen osalta, joiden yksilöllinen veroprosentti on jo ehditty selvittää, jotta vältytään kaksinkertaiselta työltä"
Eli tulli muuttaa nyt tehdyt, mutta antamatta tehdyt päätöset. Myöhemmin muutetaan sisällä olevat valituset.
Mutta asiaan,
Corvette -97 saksa 22000 euroa (kunnollinen, kilometerjä n 50000)
Vertailu hinta 40000 (sisäänostohinta)
Vero+veron alvi = n. 14000
Hinta 36000 euroa+tuontikulut
joka tapauksessa hinta alla 45000 euroa
Note! This message was posted anonymously!
1998 Corvette C5
Lähtötiedot verotettavasta ajoneuvosta
Ajoneuvon merkki ja malli
Ensirekisteröintikuukausi ja -vuosi 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 1977 1978 1979 1980 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989 1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002
Vastaavan käytetyn hinta Suomessa EUR
Todellinen kauppahinta toisessa EU-maassa EUR
Hankintakustannukset EUR
Kyseessä on muuttoauto Kyllä
Ei
Autoveron osuus verollisesta hinnasta ensirekisteröintihetkellä Suomessa 1 %
1 Joitakin veronosuuksia on luetteloitu Tullin sivulla. Mikäli todellista veronosuutta ei tiedetä, autoverolain mukaan vero määrätään keskimääräisen veronosuuden mukaan. Se on 29% bensiinikäyttöisille ajoneuvoille ja 30% dieselkäyttöisille.
Lisätietoa näillä sivuilla:
Käytettyjen autojen Vertailuhintatietokanta
Tietoa autoverosta
Tietoa auton maahantuonnista
Lisätietoa muilla sivuilla:
Uusien autojen hinnasto: Tekniikan Maailma
Käytettyjen autojen myynti-ilmoituksia: Keltainen Pörssi
Käytettyjen autojen myynti-ilmoituksia: Nettiauto
Käytettyjen autojen myynti-ilmoituksia: Oikotie
Käytettyjen saksalaisten autojen myynti-ilmoituksia: mobile.de
Uutisia ja kolumneja autoveroon liittyen: Autoliitto
Artikkeleita autoverosta: Tuulilasi
Artikkeleita autoverosta: mainio.net
Tietoa autoverosta: Tulli
Autovero lain 266/2003 mukaan
Vastaavan käytetyn ajoneuvon yleinen markkina-arvo 55000.00 EUR
Veronosuus 29.00 %
Autovero 15950.00 EUR
Maksettava vero
Autovero 15950.00 EUR
Arvonlisä- tai liikevaihtoverokanta vuonna 1998 22.00 %
Arvonlisävero 3509.00 EUR
Maksettava autovero ja sen arvonlisävero yhteensä 19459.00 EUR
Verojen määrä suhteessa ajoneuvon todelliseen kauppahintaan 64.86 %
Ajoneuvon loppuhinta eli kaikki menot yhteensä 50459.00 EUR
----------------------------------------------------------------------
2. Tuotu auto:
Chevrolet Corvette C5 -97
Autovero lain 266/2003 mukaan
Vastaavan käytetyn ajoneuvon yleinen markkina-arvo 39126.00 EUR
Veronosuus 29.00 %
Autovero 11346.54 EUR
Maksettava vero
Autovero 11346.54 EUR
Arvonlisä- tai liikevaihtoverokanta vuonna 1997 22.00 %
Arvonlisävero 2496.24 EUR
Maksettava autovero ja sen arvonlisävero yhteensä 13842.78 EUR
HUOM. Saksasta et hyvää 22000 €. Normaali hinta toimivasta kesäunelmasta 30000 €
Note! This message was posted anonymously!
Siis veroa "vain" 11346.54 EUR -97 Corvettesta? YES! Tämä jätkä lähti heti Saksaan sukuloimaan!!!! Jos hyvä maksaa 30000+vero 11346.54= 42000
Tai toi toinen hinta 22000+11346=33300. Tämähän tietää RAJUA pudotusta
Vetten hintoihin Suomessa. Saa siis ottaa nyt pyytävistä hinnoista -50% HUH!
Note! This message was posted anonymously!
Hups! korjaus veroon....
Siis veroa "vain" 11346.54 EUR -97 Corvettesta? YES! Tämä jätkä lähti heti Saksaan sukuloimaan!!!! Jos hyvä maksaa 30000+vero 13842.78 = 44000
Tai toi toinen hinta 22000+13842.78 =36000. Tämähän tietää RAJUA pudotusta
Vetten hintoihin Suomessa. Saa siis ottaa nyt pyytävistä hinnoista -50% HUH!
Note! This message was posted anonymously!
Soittakaa tulliin. Yhtään päätöstä C5 Corvetesta ei ole tehty.
Note! This message was posted anonymously!
JOO TON SAA TIETOON AUTOREKISTERIKESKUKSESTA !!!! MUTTA NOI LASKELMAT OLI VARMAAN TEHTY SUUNTAA ANTAVINA KOSKA HUOMAAHAN TOSTA ETTÄ NE ON TEHTY LASKURILLA JOTA MONELTA SIVULTA LÖYTYY. KATSOKAA MYYTYJÄ AUTOJA. KYLLÄ TULLI KORKEAMMAN MARKKINAHINNAN KATSOO
Note! This message was posted anonymously!
Onkos joku jo käynyt hakemassa C5 vettensä saksanmaalta ?
Note! This message was posted anonymously!
Terve,
olen yksi joka on lukenut tätä keskustelua alusta alkaen. Kun noita hintoja ruvettiin lyömään pöydälle aloin kädet syyhyten ja perhoset vatsassa miettimään että hemmetti, mullahan olis rahat tuohon vehkeeseen jonka kuvittelin saavani joskus kymmenen vuoden kuluttua.
No, eipä kauaa nokka tuhissut vaan päätettiin lähteä kaverin kanssa reissuun. Listattiin kaikki netissä olevat vetet (modile.de, autoscout24 jne) + saksalaiset autolehdet messiin ja uudet ostettaisiin sitten saksanmaalta. Lennot saatiin halpaan kesähintaan 200 euroa menopaluu.
Saksaan saavuttaessa päätettiin vuokrata auto joka on saksassa todella halpaa. 70 euroa ja saat päästellä kärryllä mielin määrin.
No niin ja sitten varsinainen auton etsintä. Osalle oli jo soitettu etukäteen ja sovittu että tullaan katsomaan.
Ensimmäiseksi autoksi otettiin lupaavalta kuulostanut C5 vuodelta -99. 28000 ajettu hopeinen cabriolet. Hintaa 30000 eskoa. Kohteeseen oli matkaa 300 kilometriä mutta matkoi taittui melkoista poimunopeutta ahtobahnalla. Lasissa oli 180 km /h lähes koko matkan.
(Auto nro 1.)
Ja nyt saavuttiin kohteeseen. Myyjä oli yksityinen henkilö ja treffit oli sovittu hänen työpaikan pihalle jossa oli vartioitu piha (kaveri taisi pelätä että tulossa on Soviet Finlandista tulleet mafian miehet). Auto näytti kaukaa katsottuna UPEALTA. Kun saavuttiin auton luokse alkoi ilme muuttua. Maali pinta täysin naarmunen, useita pikku virheitä korissa, tuulilasi naarmunen, ratti kulunut jne. Nyt alkoi jo ensimmäinen kevyt vitutus. Auto oli kuvailtu AS NEW ONE. Pyysin nähdä huoltokirjan. No niin ja siellähän ei leimoja ollut vaan pelkät kuulakärkikynän rävellykset. Kaikissa sama käsiala ja musteen väri. Kysyin että missäs leimat on. Myyjä otti hanskalokerosta kirjeen joka oli GM:ltä. Kyseisellä liikkeellä ei ollut tapana kuulemma laittaa leimoja ja tämä liike oli YLLÄTYS mennyt konkurssiin. Kuitenkin olivat lähettäneet tämän kirjeen jossa todistettiin että autoon on tehty huollot kyseissä liikkeessä. Kaverin kanssa katsottiin toisia ja ajateltiin että voi per.... pitääkö tää jätkä meitä aivan pilkkanaan. Noh sovittiin että mietimme päivän ja tulemme hakemaan jos kiinnostus herää yön yli nukuttua. Myyjä vielä huusi perään että remember this is Low Kilometer, hard to find. = > Siis mittaria ruksattu.
Lyhennän hieman tätä juttua ja kerron nyt nopeasti seuraavat kohteet.
Auto nro 2.
Hampuri. Yksityinen myyjä. Corvette C5 -98. Hintaa 28000. Ajettu 60000km. Punainen.
Kone öjynen. Outoja sivuääniä, ei kolhuja mutta maalipinta todella naarmunen. Yleisvaikutelma reippaasti yli sata tonnia ajetun näköinen. Täysi paska.
Auto nro 3.
Dusseldorf.
Hopeinen. ajettu 45000km. Hintaa 32000 euroa. -99. Nyt tuntui siltä että helmi oli löytynyt. Tämä oli UPEA. Passi myyjälle pantiksi (halusi jotain pantiksi ettei viedä autoa venäjälle).Auto liikkui kuin unelma. Pysähdyttiin levähdyspaikalle tutkimaan autoa. Ja taas alkoi löytymään yllätyksiä. Maalipinnassa metalliväri jossa näkyi erilaisia varjostumia. Vasemman puolen keulapalan ja oven välinen rako epäsymmetrinen ja huomattavasti kapempi kuin toisella puolella. Samanpuolen renkaan sisäkantti aivan sileä. No tämähän tietenkin UNFALL eli KOLAROITU lähes varmasti. Samantien myyjän luokse ja osoitin autoa. No Unfall Frei. Myyjä esitti ettei ymmärrä. Sitten englantia että onko kolaroitu niin enää ei poika ymmärtänyt yhtä hyvin englanti vaikka aluksi niin suolti siisti. Unohdetaan tämä auto ja matka taas jatkuu.
Nyt oli jo vitutus käyrä melko pitkällä. Päätettiin lähteä kaljalle ihmettelemään saksan autokauppaa. Olin kuitenkin ostamassa kallista autoa joten haluan rahalle vastinetta. Tässä ei mitään miljonäärejä olla joten onpa hienoa antaa säästetyt, verta ja hikeä vuodatetut työrahansa jollekin kusettaja hunnille.
Nyt tehtiin seuraavanlainen päätös. Ei enää autoja yksityisiltä vaan suuntaamme nokan kohti alan liikettä.
Ensimmäiseen liikkeeseen saavuttiin. Vain uusia nököpiirissä vaikka modile.de mukaan C5 vettejä piti olla peräti 7 käytettyä. Ja juosten myyjän luo. Myyjä naureskeli saksalaiseen tyyliin ja kyseli mistä tullaan. Finland, Finland hoettiin ja pyydettiin nähdä käytetyt vehkeet. Kaikki myyty. Myyjän mukaan kaikki menee HETI. Ruotsalaiset hakevat nuo parhaat palat.
2 seuraavaa liikettä sama juttu. Ei corvetteja.
Seuraava liike. Nyt löyty hyvä. Täydellinen huoltokirja. yksi omistaja jne. Tämä vaikutti ensimmäiseltä hyvältä versiolta. Vuosimalli -99. Ajettu 47000. Hintaa olikin sitten 37000 euroa. Siihen veroja vähintään 24000 = 61000 euroa. Ei kannata.
Lyhennän juttua entisestään joten lopuksi yhteenveto:
Corvettea ei voi ostaa yksityisiltä. Kilometrejä väännetty täysin varmasti. Saksassa se on laillista ja suurin osa menee suoraan muihin maihin joten eihän hunnilla ole mitään menetettävää. Johan sitä itse tekis saman jutun. Yks hailee se niille on jos suomipoika ostaa.
Liikkeen kärryt menee suoraan Ruotsi ym. jobbareille.
Hyvät maksaa ja ne todella maksaa.
Mobile.de ja muissa nettisivuilla olevat hunnivehkeet on täysiä paskoja mikäli ovat myynnissä yli 24 tuntia.
Vettejä on huudatettu niin perkeleesti. Ole hyvä ja aja Autobahnaa niin tiedät mitä tarkoitan. Jos ajan 180 km/h ja joku tulee ohi poimunopeutta niin että et ehdi katsomaan edes auton merkkiä.
Saatat ostaa vahingossa kolariauton ja sehän vasta kannattaa...
Oletetaan siis että löydät mahdollisesti hyvän. Hyöty ei näköjään loppupelissä ole suuri verojen jälkeen koska hyvät MAKSAA myös saksassa.
Kyseessä on tuontiauto joka panee kaikki ostajat aina rapsuttamaan päätä joten jälleenmyyntiarvo ei ole suomi auton veroinen.
Annan mielläni muille harrastajille lisää tietoa tästä reissusta. Itse säästän muutamat vuodet ja ostan auton SUOMESTA.
Note! This message was posted anonymously!
Aamen! Vihdoinkin kongreettista faktaa tähänkin keskusteluun. Juuri kuten epäilinkin, tarjontaa on mutta ostamisen arvoiset pirssit harvassa.
--------------
1988 Corvette
Kiitoksia että jaksoit kertoa noin perusteellisesti ja tarkasti. Eikös tuo todistanut sen että kaikkialla hyvä ja siisti vette maksaa aina. Ei hyvää halvalla saa.
Itsekkin olen ajtellut että nuo C5/C4 vetet on varmaan aika tehokkaasti poljettuja ja pelottaa ajatella kun ajetaan kovaa ja lainminlyödään huollot.
-The Heartbeat of my Corvette is winning-
Ei kiittelemistä. Kirjoitusvirheitä tuntui riittävän...tuli kirjoitettua heti reissusta päästyä. Hermot oli vielä kireällä kun luulin että takaisin ei lennetä vaan ajetaan ja kovaa. Kaveri ehdotti reissua ruotsin maalle, mutta hurrit kuulemma myy autojaan suomalaisille aitoina Ruotsi autoina (heidän mielestään ei ole tärkeää kertoa että ne ovat olleet ensin muutaman vuoden saksassa). Lisäksi C viitosiin näyttää hurrit lyöneen vielä useamman tuhat eurosen päälle.
Note! This message was posted anonymously!
Tää oli HYVÄ juttu!
Note! This message was posted anonymously!
Joka tapauksessa on saatava Vettejä tuotua Suomeen, jotta saadaan hinnat alas!!! Tän hetken pyynnit on aivan SAIRAITA!!!!! Samat pyynnit olleet jo yli vuoden samoissa autoissa.
Ja on se kumma et kun Vettellä ajaa niin kuin sillä kuuluukin ajaa (eli kovaa) niin se menee ihan paskaks? Jo on outoa! Tollasen iso kone pitäis mennä siitä paskaksi kun jurnutetaan täällä Suomessa max 120km/h! Eiks pitäis olla aivan sama onko mittarissa 50000km vai 300000km. Mihin on jäänyt uskomus/käsite ettei Jenkkiä ajamalla loppuun saa? Onko siis Vette täysi susi?
Jos toi tarina on tosi, eikä jonkun C5 omistajan pelkoa hinnan puolittumisesta, niin johan on!
Ja niin, toi verotus tulee vielä muuttuumaan ja paljon (ja pian). Tulli TODELLAKIN kohtelee Siilinä eri tavalla kuin muita maahantuojia. Siilinillä käytettiin autoliikkeen ylintä sisäänostohintaa ja muilla nyt liikkeen pyynti-4%. Ja Siilin tapaus oli ennakko jonka mukaan pitää myös muita verottaa. Eräs tullimies sanoi et nyt kannatta tuoda ja valittaa. Saa varmasti 9% koron rahoilleen. Uskokoon ken tahtoo, mut pistäkää mieleen tää päivä ja kirjoitus. Saattepa nähdä...
Note! This message was posted anonymously!
Ei tämän matkatarinan tarkoitus ollut pelotella tuojia. Se oli vain yksi keikka mikä sinne heitettiin. Yksi asia täytyy kuitenkin muistaa että nuo hyvät maksaa saksassa edelleen. Verojen jälkeen hinta tulee olemaan kuitenkin melkoinen. Voit olla varma että olisin mielelläni tuonut itselleni kunnon kesäauton ja pitänyt sitä tuossa firman pihassa ja kaahannut sillä duuni päivän jälkeen kylmälle huurteiselle. Huono kunto saattaa johtua siitä että huollot oli laiminlyöty jne. Todellakin toivon että verotus vielä muuttuisi. Ja totta hemmetissä kilometrit vaikuttaa. Käy ihmeessä tutustumassa saksan vette markkinoihin niin vaihdetaan sitten mielipiteitä.
Ja tämä tarina on yhtä tosi kuin että suomen verotus on syvältä.
Note! This message was posted anonymously!
Hampuriin kuulemma ajautuu kaikki romut. On se sitten Mersu, Vette tai mikä tahansa.
Muualta pitäisi löytyä edullisia ja hyviä vehkeitä.
Itse en tiedä, mutta yks kauppias näin kertoili.
Note! This message was posted anonymously!
Onkos kukaan ceefemmaa halajava ajatellut tuontia jenkeistä?? Suomessa joutuu maksamaan tullin ja alvin auton ostohinnasta mitä euroalueelta tuotaessa ei tarvitse, mutta valikoimaa on takuulla enemmän ja nykykursseilla hinnat aika houkuttelevia. Esim collectorcar traderonlinesta 97-98 malleja alle 20 t eurolla (<23t$) löytyy yli sata kappaletta, pari tonnia hintaa lisää niin löytyy jo yli kaksisataa ehdokasta. Tottahan se tietty on ettei halpaa ja hyvää varmaan ole jenkeissäkään mutta saattaisi silti olla tutkimisen arvoinen vaihtoehto saksantuonnille.
Osaisko joku laskea noita hintoja jos tuolta jenkeistä kävis raahaamassa auton? Tietenkin tuonti kustannukset on selvästi kalliimmat. Rahdit, lentoliput ym. mutta tarjontaa ainakin piisaa.
Note! This message was posted anonymously!
Tuskin jenkeistä löytyy eurooppamalleja. Käsittääkseni usa-mallin saat tuoda vain muuttoautona suomeen, tai siis rekisteriin. Mulle ainakin katsastusmies sanoi, että kannattaa olla tarkkana jopa Saksan autojen kans, kun asiaa tiedustelin. Vaikka auto olisi Saksan rekisterissä, niin Suomeen sitä ei saa, jos ei ole eurooppa-malli.
Note! This message was posted anonymously!
Joo pitää muuten paikkansa tai ainakin menee käden vääntämiseksi. Tossa yks hyvä sakemanni esimerkki: http://www.mobile.de/SIDRopTEKQmV9cS7j-cCIsROw-t-vaNexlCsAsK%F3P%F3R~BmSB10LsearchPublicJ1058276038 A1LsearchPublicCCarZ-t-vctpLtt~BmPA1B21B20C130v-t-vMkMoSm_xrdsO~BSRA5D5600HCorvetteHCORVETTEA0D1998A 0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111123236638&top=21&
Note! This message was posted anonymously!
quote:
Suomeen sitä ei saa, jos ei ole eurooppa-malli.
Olishan se pitänyt arvata...
OHO tulipa tekstiä...
No niin, mä pistin ton ekan viestin tonne ja ollu ihan mukava lueskella teidän juttuja mut te kun olette mua viisaampia niin kertokaas mulle paljon veroo -91/-92 vetestä joutuu maksamaan???????
KIITOS
Note! This message was posted anonymously!
Eipä niitä ole tainnut monikaan vielä tuoda tämän uuden systeemin aikana joten arvailuksi menee. Itse arvaan noin 9000e.
Jenkeistä auton tuontiin: sieltä on tuotu tuhansia autoja Suomeen 80-luvun puolenvälin jälkeen ja lukemattomia ennen sitä. Onko joku sääntö muuttunut vai miksi niitä ei nyt yhtäkkiä enää saisi tuoda? EU tehnyt jotain tälle? Toiseksi: mitä eroa on jenkkimallilla ja eurooppamallilla? E-hyväksytyt valot, joita saa kaupan tiskiltä...
Toni
Note! This message was posted anonymously!
quote:
Toiseksi: mitä eroa on jenkkimallilla ja eurooppamallilla? E-hyväksytyt valot, joita saa kaupan tiskiltä...
Ei ole tarkempaa tietoa, mutta tässä kuitenkin yksi esimerkki C4 euro-peileillä.
http://www.o4proteam.com/vette/04072003/pages/IMG_1087.htm
Note! This message was posted anonymously!
Muutama kuva lisää vanhemmasta euro C4:sta,
kumma kyllä euro-peilejä ei ko. yksilössä ole.
http://www.o4proteam.com/vette/2002/020802/19072002%20036.jpg
http://www.o4proteam.com/vette/2002/020802/19072002%20037.jpg
http://www.o4proteam.com/vette/2002/020802/19072002%20038.jpg
----------------------------------------------------
O4Pro Team Corvette Galleria, http://www.o4proteam.com/vette
Edited by - C4 -89 on 16/07/2003 20:41:48
Okei, Ladan peilien puute tuskin on este maahantuonnille. En siis tarkoittanut ihan tuollaisia eroja ;)
Corvette L98 Coupe '91
Audi A6 Quattro 2.8 V6 '95
Oliko siinä 9000e veroissa jo alvi tai laskenko sen vielä päälle??
Note! This message was posted anonymously!
Kaikki C5 fanit tzekatkaa topici saksa vs. ruotsi
Note! This message was posted anonymously!
Laskin 25000 x 0.29 x 1.22. Eli ALVi oli tossa mukana. Ajattelin, että toi 25Ke olis semmonen käypänen hinta 91-92 Vetteille Suomessa. Tästä voi joku olla eri mieltä mutta jos AutoData ei osaa antaa markkinahintaa niin jotain täytyy miettiä omasta päästä eikä noita kovin usein näy myynnissä.
Tosiaan vielä siitä auton tuonnista: minunkin kaverit ovat tuoneet parikymmentä autoa jenkeistä ja kyllä ne käytiin ihan Floridasta autoliikkeestä ostamassa eikä maahantuonnissa ollut mitään ongelmaa. Mutta jos joku sääntö on viime aikoina muuttunut niin siitä en tiedä - tietääkö kukaan muu? Esim. se kaveri joka sanoi, ettei niitä saa tuoda??
Corvette L98 Coupe '91
Audi A6 Quattro 2.8 V6 '95
Saa niitä tuoda. Tulli vaan kova ja muutaman muutoksen saattaa joutua tekemään.
Note! This message was posted anonymously!
Mulla oli erheellinen muistikuva että tulli olisi vain viisi pinnaa, mutta kun kaivelin oman auton kuitit esiin niin kymmenen prosenttiahan siitä on tullia mennyt...
Tuli jälkeenpäin mieleen että autonhan täytyy nykyään olla EU tyyppihyväksytty että sen saa suomessa kilpiin (poislukien muuttoautot), tämän takia esim Mitsun evo 7 mallia ei millään ilveellä saatu tänne vaikka tietyt herrat kovasti yrittivät. Muissa EU maissa niitä kyllä on kilvissä paikallisilla poikkeusluvilla mutta suomessa on tässäkin menty siitä mistä aita on matalin eli hyväksytty EU säädäntö sellaisenaan ilman mahdollisuutta poikkeuksiin. On tietysti mahdollista että Vetten jenkkiversio katsotaan eri autoksi kuin -mitä ilmeisemmin- EU tyypitetty euroversio????? Toivottavasti olen väärässä...
Edited by - tomi72 on 17/07/2003 21:55:55
Jep juuri näin. En muista vuosimallia, mutta uudehkoista autoista pitää löytyä EU-tyyppihyväksyntä, mitä ei ole stanssattu Usa-malliin. Esim. Saksassa sen voi saada kilpiin poikkeusluvalla. Mutta ei Soviet Finlandissa. Todella järjetöntä touhua. tietty jos on tuttu katsastusmies, niin voi mennä läpi. Kysykää asiaa konttorilta. Kuten jo aikaisemmin sanoin, niin näin mulle sanottiin Turussa, kun asiaa tiedustelin. Naurahti vielä päälle, että voihan sen sitten myydä Venäjälle, jos erehtyy Usa-mallin ostamaan.
Note! This message was posted anonymously!
No jo on tääkin! No mutta voihan sitä tuoda ensimmäisen C5 mallin eli vuoden -97.
- > Henkilöauton tulee olla EY-tyyppihyväksytty, jos se on otettu ensimmäisen kerran käyttöön 1.1.1998 tai sen jälkeen. EY-tyyppihyväksytyn henkilöauton tunnistaa valmistajan kilpeen merkitystä EY-tyyppihyväksyntänumerosta ja vaatimustenmukaisuustodistuksesta (CoC todistus).
Note! This message was posted anonymously!
C5 vettejä tuntuu nyt olevan mukavasti myynnissä suomessa.
Chevrolet Corvette 5.7 A Coupe 78000 1997 63000 Hämeen Autovaruste
Chevrolet Corvette 5.7 A Coupe V8 A 29000 2000 74900 Veho Oy Ab, Olari
Chevrolet Corvette CONVERTIBLE 5.7 V8 B AUT. 14000 2001 79900 100-Auto
Chevrolet Corvette 5.7 A Convertible 5000 2002 99000 Autoliike M Sipilä Oy
Chevrolet Corvette 5.7 B Convertible 4000 2002 99800 MetroAuto Viikki
Note! This message was posted anonymously!
joo, tää oli Sipilässä viime marraskuussa myynnissä samaan 63000euroon ja ajettuna 8000km vähemmän:
Chevrolet Corvette 5.7 A Coupe 78000 1997 63000 Hämeen Autovaruste
Mikähän ton arvo oikeesti on kun Sipilästäkin saa 20-25% pois pyynnistä ja on kulunut useita kuukausia ja ajettukin on tässä välissä. Autossa kuulemma jotain vikaa. Tulee joskus joku vikailmoitus joka liittyy kai johonkin polttoaineeseen.
Note! This message was posted anonymously!
Siis 20 - 25 % pois pyyntihinnasta?? Oletko ihan tosissasi..
Note! This message was posted anonymously!
hmmm, tuota, eikös tää nyt oo kaikkien tiedossa?!?!? Sipilähän jossain sanonut et heillä kate autoissa 40% (ns. Suomiautoissa, tuoduissa varmaan vieläkin enemmäm).
Eräs hemmo väitti et kun tarjoo pyynnistä -25% ja kauppa on sillä selvä. Eikö kukaan oo kysellyt mihin hintaan noi Vettet ym. ostetaan?
Itellä muuten kävi kerran niin kun kyselin -95 Vetteä eräältä yksityiseltä ja hinta pyynti oli 269000mk soitin Sipilään ja kysyin et löytyiskö Vetteä, niin sanoivat et olis yks -95 tiedossa. Kun kysyin mitä he siitä pyytävät niin hintaa tuli mukavat 369000. Kyseessä oli siis sama auto.
Selvittäkää mitä edellinen omistaja on autosta saanut ja laittakaa liikkeet ahtaalle. Tyhmä maksaa liikaa, vai kuinka se meni...
Note! This message was posted anonymously!
Kuinka moni täällä on tosissaan ostamassa tuonti vetteä? Verostahan ei pysty sanomaan mitään ennenkuin tulli päätöksen antaa. Jos esimerkiksi saksasta löytyisi hyvä C5 mallia 98 tai 99 hintaan 30000 € + päälle verot niin otattaisitko?
Note! This message was posted anonymously!
VetteMan
20.07.2003, 01:11
Kävin Hämeen Autovarusteessa sitä C5 kurkistamassa.. 5000e putosi hinta kun kysyin mitä siitä tarvis maksaa :) Tiedä kuinka paljon kun alkais oikeen kauppaa tekemään.
- I'm not driving fast, I'm flying low! -
- Corvette '84
Olikos minkälainen? Varmaan helvetin HIENO !!??
Note! This message was posted anonymously!
........Malikin pyyntö -91 stä on siis aika kova 29000e, vai?? onhan siinä tietty vannetta, madalluasajaa ja putkee.....
Note! This message was posted anonymously!
nii no onhan siihen tullu laitettuu rahaakin noin 10000 euroo ja vertaamalla muihin sen eron kai huomaa :), finveten jaken arvio auton arvosta 30000 e . paras tarjous tähän mennes 28000 kunhan ny löytäs sen c5: tosen t.MALIK
Note! This message was posted anonymously!
Jos se on toi mikä on tuolla kerhon sivulla myynnissä niin on toi kyl hiano. Älä nyt suotta vaihda hyvää vetteäs ylihinnoiteltuun (suomessa) C5:een !!!
Note! This message was posted anonymously!
Mutta kun on kova polte saada se c5 :) t.mala
Note! This message was posted anonymously!
En tiedä, olenko jollakin tavoin häiriintynyt, mutta olen viehättynyt C4:n kiilamaisiin muotoihin, etenkin 91-96 mallisiin. C5 on kyllä kaunis, mutta sen perä on jotenkin aika hirveä, ja eikä se erotu uusista urheiluautoista samalla tavalla. Itse asiassa, rakastan C4(91-96) ja Lotus Espritin luimua olemusta. Voi olla, että makuni on perseestä - ei haittaa!
Note! This message was posted anonymously!
Lotuksesta en sano mitään, mutta C4 on myös mun makuun. Tyyliä !
Note! This message was posted anonymously!
Nyt on julkaistu nuo tuontiautojen veromäärät. Ei ole näköjään C femmoja tuotu! Muita löytyy..
Note! This message was posted anonymously!