View Full Version : blazeri ei käymään millään?
kyseessä blaseri 6.2d -80
vika: apuvirralla ei jaksa pyöriä kun tahmeasti noin kolme kierrosta ja sit annettiin 24v niin aina hetken pyörii reippaasti sit alkaa ihan ku akku loppuis niin hyytyy samanlailla hetkessä!
Alkaisko startti oleen lopussa? Hiilet sökönä niin ei pyöritä täydellä virralla? Työpaikan hilussa oli samanlainen vika ja korjaantu ku vaihto startin.
juu siellä se vika varmaan on startissa!
muutkin epäilee starttia.
tarvii huomen könytä auton alle ja napata pöydälle!
startin solenoidista se virtanasta kulunut loppuun, siinä pultissa on toki kaks niitä nastaa ja kääntämällä saa sen toisen käyttöön, se kuuluu kääntää puolessävälissä startin ikää eli jos on jo käännetty niin hiiletkin alkaa oleen loppu.
se yhdistävä kiekko menee aika huonoksi jos koittaa ilman nastaa starttailla mutta senki saa VIILAAMALLA puhtaaksi rempattua, hiekkapaperista tuppaa tulla piikarbidia siihen kupariin ja sehän tekee saman kun kärjissä että ei mee kauaa kun on taas huonona.
startin solenoidista se virtanasta kulunut loppuun, siinä pultissa on toki kaks niitä nastaa ja kääntämällä saa sen toisen käyttöön, se kuuluu kääntää puolessävälissä startin ikää eli jos on jo käännetty niin hiiletkin alkaa oleen loppu.
se yhdistävä kiekko menee aika huonoksi jos koittaa ilman nastaa starttailla mutta senki saa VIILAAMALLA puhtaaksi rempattua, hiekkapaperista tuppaa tulla piikarbidia siihen kupariin ja sehän tekee saman kun kärjissä että ei mee kauaa kun on taas huonona.
ok kiitos neuvosta. eiköhän tuolla selvitä huomen ainakin hetken:D:D
Jos neljästä hiilestä yksikin on jumissa/loppu, niin starttaus on vähä laiskansutjakkaa.
Tomppaa_
11.09.2013, 15:30
Annoitko apuvirran suoraan napoihin vai pistitkö miinuksen suoraan moottoriin? Tarkista maadoitus.
Napoihin ja koneeseen molempiin kokeiltiin
Onhan riittävän kokoiset kaapelit käytössä? Joskus yritin yhtä Mercruiseria rimpuloiden kaapelien kanssa suoraan startista käynnistää, niin pyöriminen oli todella nihkeää. Paksummilla kaapeleilla hörähti heti käyntiin.
lavanelikko
11.09.2013, 20:18
Onhan riittävän kokoiset kaapelit käytössä? Joskus yritin yhtä Mercruiseria rimpuloiden kaapelien kanssa suoraan startista käynnistää, niin pyöriminen oli todella nihkeää. Paksummilla kaapeleilla hörähti heti käyntiin.
Itellä oli hiilet loppu ja ihan samoilla oireilla.
Onhan riittävän kokoiset kaapelit käytössä? Joskus yritin yhtä Mercruiseria rimpuloiden kaapelien kanssa suoraan startista käynnistää, niin pyöriminen oli todella nihkeää. Paksummilla kaapeleilla hörähti heti käyntiin.
Raskaankaluston kaapelit "isot ja paksut"
Eiköhän vika ole tuossa solenoidissa!
Noniin uus startti paikoillaan ja pyörittää hyvin! Mutta ei käyntiin millään?
Ei ees lupaile! Auto sammui viimeksi siihen kun diesel loppu?
Ilmattu on suuttimilta jne. Mut ei mitään eloa?
Akkuina on 2x140ah
Voiko sammutin takertaa?
Jos sieltä suuttimilta tuli ainetta niin seuraava arvaus on että noilla starttauksilla on hehkut kärynnää...tms.
hiluvitkutin
13.09.2013, 07:44
"ilmattu suuttimilta" sieltä vissiin ruikki evästä? Kai se sammutin sitte toimii.
Kato hehkut. Tai anna varovasti pilottia.
Missäs blazerissä pitäs olla sulakkeet?
Gary Grand
13.09.2013, 08:24
Missäs blazerissä pitäs olla sulakkeet?
On siellä sulakkeitakin jalkatilassa kuskinpuolella, mutta valitettavan moni johto on "suojattu" sellaisella kärähtävällä pätkällä.:mad: "Fusible link" Eli johto palaa poikki.. Jenkin parhaita keksintöjä.:(
Multa löytyis tuohon vehkeeseen Clymerin korjausopas, mm. sähkökaaviot on siinä muistaakseni varsin hyvät.. vink!
On siellä sulakkeitakin jalkatilassa kuskinpuolella, mutta valitettavan moni johto on "suojattu" sellaisella kärähtävällä pätkällä.:mad: "Fusible link" Eli johto palaa poikki.. Jenkin parhaita keksintöjä.:(
Multa löytyis tuohon vehkeeseen Clymerin korjausopas, mm. sähkökaaviot on siinä muistaakseni varsin hyvät.. vink!
Juu tarvii viel kaivella jalkotilaa ja siis joku sähköseppo on itse tehnyt sähköjä
Ja kaikkien piuhojen väri on musta:(
Gary Grand
13.09.2013, 08:59
Otan osaa..
Et tarttis täydellistä uutta johtosarjaa konehuoneeseen?
Sellanen(kin) makaa tyhjänpanttina..
EDIT: :D Ei hel... rupee oleen jonkinmoinen kaava näissä mun viesteissä..
kilikali
13.09.2013, 09:00
Mun piti ilmata viimeksi kunnolla ennenkuin tärähti käyntiin! Porasin jääkiekkoon 5mm reijän ja laitoin sen tankin korkin paikalle josta ilmapistoolilla painetta tankkiin ja järjestelmään, kunnes putsarin ilmausruuvista ei enää kuplia tullut. Melkein heti lähti tulille :)
Otan osaa..
Et tarttis täydellistä uutta johtosarjaa konehuoneeseen?
Sellanen(kin) makaa tyhjänpanttina..
EDIT: :D Ei hel... rupee oleen jonkinmoinen kaava näissä mun viesteissä..
Mitä pidät hintaa johtosarjalle?:D
Mun piti ilmata viimeksi kunnolla ennenkuin tärähti käyntiin! Porasin jääkiekkoon 5mm reijän ja laitoin sen tankin korkin paikalle josta ilmapistoolilla painetta tankkiin ja järjestelmään, kunnes putsarin ilmausruuvista ei enää kuplia tullut. Melkein heti lähti tulille :)
Tuota tarvii testata kyllä:D
Gary Grand
13.09.2013, 09:03
Tarjoa.. Ei ole mun pyynnillä mennyt kaupaksi. kaikki kelpaa
Siinä roikkuu ehjä hehkurelekin kiinni.
Gary Grand
13.09.2013, 09:05
Tuota tarvii testata kyllä:D
Mutta älä halkaise ruosteista säiliötä..
Sitäkin on joillekin sattunut..
:D
Mutta älä halkaise ruosteista säiliötä..
Sitäkin on joillekin sattunut..
:D
En pistän vaan varovasti 6 killoo ilmoo:D
20+lähetys kulut:) johtosarjasta!
Ilmapistoolilla !!! :confused:
luppakorva
13.09.2013, 09:34
Mäkin veikkaisin ettei ole ilmaantunut kunnolla. Tuleeko suuttimilta oikeesti ainetta?
Hehkut irti niin moottori pyörii kovempaa, helpompi ilmata, ja sitte ku hehkujen reijistä puskee sumua niin kiertää hehkut paikalleen ja laittaa moottorin käyntiin :)
Gary Grand
13.09.2013, 10:48
Juuri näin. Jos ei hehkun reijistä puske harmaata pilveä, niin ei ole vielä kaikki ilmat pois. -> ei välttämättä edes lupaa..
Tuo syöttömäärä/sylinteri on kasissa melkoisen pieni, eikä tahdo ihan pienellä pyörityksellä ilmaantua.
Tuolla on joku taistellut saman asian kanssa,Mä sitä jaksanut lukea kokonaa:D
-->http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?f=8&t=225713
petroman
13.09.2013, 14:36
Tuosta tankin lievästä paineistamisesta on positiivista kokemusta... Ilmaantui sievästi yksi kutosdieseli. Muuten ei sitten millään.
Kiitos neuvoista! Maltti on valttia,ilmaa oli jäänyt johonkin.
Nyt toimii! Meinas jo usko loppua :D