hitsaa
03.09.2013, 16:22
Moro,
V8 ZJ:n kanssa alkanut ilmentyä seuraava ongelma välillä kylmänä virta päälle laittaessa:
- CEL ei syty, voltti- ja bensamittarit näyttää nollaa
- Pyörii, ei starttaa
- Bensapumpun rele menee päälle ja painetta tulee kivasti schrader-liittimelle
- Ei kipinää
Jonkin aikaa (muutamasta sekunnista muutamaan minuuttiin) virta päällä odotellessa / virtoja pois-päälle kytkiessä CEL alkaa taas syttymään, mittarit palaa henkiin ja aina lopulta myös kone lähtee käyntiin.
Amerikan palstojen ja mr Jamantin vinkkien perusteella tulkitsen että PCM on tullut tiensä päähän. Ilmeisesti mikään anturi ei aiheuta CEL valon syttymättömyyttä?
Jokin aika sitten tuli kolvattua VIC ja valokytkinten liittiemien hapertuneet tinaukset kasaan menestyksellä. Vastaava korjaus on dokumentoitu 96-98 PCM:ille täällä http://www.jeepforum.com/forum/f13/96-98-pcm-repair-procedure-w-pictures-1303589/ mutta vaatii hieman enemmän päättäväisyyttä (töhön kanssa turaamista). Kauhean mairittelevaa ei ole palaute remanufacured PCM:ien kestävyydestä, joten luultavasti tätäkin pitää koettaa.
Onko palstalaisilla kokemusta aiheesta? Tahi löytyisikö vastaavan Jeepin (ZJ 1996-1997 Federal emissions 4WD 4-speed auto, P/N 56041 409) aivoa lainaksi?
V8 ZJ:n kanssa alkanut ilmentyä seuraava ongelma välillä kylmänä virta päälle laittaessa:
- CEL ei syty, voltti- ja bensamittarit näyttää nollaa
- Pyörii, ei starttaa
- Bensapumpun rele menee päälle ja painetta tulee kivasti schrader-liittimelle
- Ei kipinää
Jonkin aikaa (muutamasta sekunnista muutamaan minuuttiin) virta päällä odotellessa / virtoja pois-päälle kytkiessä CEL alkaa taas syttymään, mittarit palaa henkiin ja aina lopulta myös kone lähtee käyntiin.
Amerikan palstojen ja mr Jamantin vinkkien perusteella tulkitsen että PCM on tullut tiensä päähän. Ilmeisesti mikään anturi ei aiheuta CEL valon syttymättömyyttä?
Jokin aika sitten tuli kolvattua VIC ja valokytkinten liittiemien hapertuneet tinaukset kasaan menestyksellä. Vastaava korjaus on dokumentoitu 96-98 PCM:ille täällä http://www.jeepforum.com/forum/f13/96-98-pcm-repair-procedure-w-pictures-1303589/ mutta vaatii hieman enemmän päättäväisyyttä (töhön kanssa turaamista). Kauhean mairittelevaa ei ole palaute remanufacured PCM:ien kestävyydestä, joten luultavasti tätäkin pitää koettaa.
Onko palstalaisilla kokemusta aiheesta? Tahi löytyisikö vastaavan Jeepin (ZJ 1996-1997 Federal emissions 4WD 4-speed auto, P/N 56041 409) aivoa lainaksi?