View Full Version : HOjii
Jees.. tuli hävitettyä suzuki rojekti pois.. aattelin sijoittaa rahani johonkin muuhun, mutta takaraivossa kuitenkin kyti ajatus "talvi tulossa" neliveto ois kiva veto ja joku kookkaampi kuin suzuki eikä palstan seuranta HJ rojektien kanssa ainakaan auttanut asiaa sen enempi :rolleyes:
No niinhän sitä lähdettiin Kippo86 kanssa kärri persiissä hakemaan hj:tä tuolta etelä mantereen suunnalta.. ja tällänen sinine komistus sieltä tarttui mukaan..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=137131
tekniikka tuntui pelaavan hyvin ja sillei ei muuta kun kärryyn ja kotia kohti...
vähän siinä sitten tutkailtiin tilanetta ja tultiin siihen tulokseen, että norja kromi oli iskeny vähän liikaa tähän yksilöön kun pienellä työllä kuitenkin oli tarkoitus päästä, saishan tästäkin tehtyä auton jos on vaan halua.. runko ehyt.. kaikki lattiat mädät takalokarit kontin luukut ja niin edelleen..
no vehe jäi tallin pihaan "päätöksien ajaksi" seisoo.
ja palstalle puoli varovasti ostoilmoitusta kehiin ja melkein saman tienhän sitä tärppäsi..
tarjolla oli hitsattu yksilö joka ei ollut leimattu.. aikamme siinä pähkäiltyä teimme kaupat vehkeestä ja laitettiin kärryn päälle.. (olihan meitillä varaosa-auto jo pihassa)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=137132
ja tosiaan tämä PALJON tervekorisempi yksilö.
kotia kohti ja pois kärryltä..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=137134
molemmat vierekkäin..
tässä punaisessa korinkorotusta jonkin verran.. etupakat kuulemma uudet missä pidemmät riiput (vähän epäilen korotusjousiksi, mutta....) takana sitten älyttömän pitkät riiput..
hitsuu hommia ei tunnu olevan (ehkä jotain pientä kuitenkin) enempi valojen ja jarrujen hakua sekä sisusan kasaamista (edessä uutta osaa levyt, palat, satulat).
kaupan ton yhteydessä kuunneltiin "rahinaa" mikä tuli kolmos vaihteella ainakin esiin, mutta sen enempi siihen ei puututttu.. no tuossa tallin pihassa kokeiltiin sitten enempi.. hidas puoli toimii, mutta etupää ei vedä kardaani ei pyöri.... no kuten todettiin varaosiahan nyt ainakin on.. :D
Tietenkin jos jollain jotain vinkkiä on tähän niin.. saa kertoa..
Tarkoitus olisi saada vehje leimalle ja "käyttöauton" virkaa suorittaamaan ja varmasti myös suoritumaan jostain metsä ajelustakin..
tässä punasessa yksilössä on FF taka-akseli ja taas sinisessä SM.. sininen muistaakseni -81 ja punainen -82
katsotaan millä aikataululla saada homma käyntiin kun on edellinen emännän caprice vielä työn alla tallissa.
laitetaan lissää kuvia kun saadan niitä otettua ja suunniteltua vähän rojektin etenemistä..
Jostain kaukaa useitten vuosien takaa juolahti kupolii, että kippo86 cruiserista nostettiin kopppaa.. samalla tehtiin jakiisen kepille jotai.. leikkelin vähän peltisaksilla sen verta että oli kepillä varaa liikkua.. niin löyty eteen vetojakin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=137265
ei paljosta ollut.. kiinni... :p
no josko ne äänetkin hävis sieltä.. täytyy käydä kokeilee joku päivä kun eielennä ei ollut ihan enään ajamis kunto ...
murroshan siellä naputtelee kuskin puolella kans aikas kivasti..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=137266
startin heräte on hukassa, vierelle laitettu nyt nappi, joskos sen kattois kuntoon niin toimisi avaimesta kaikki sitten.. asiaan varmasti vaikuttaa akkujen navat/kengät kun ovat niin hapettunut, että vähän aikaa kun käyttää konetta niin liitos lämpee sen verta ettei lähde enää käyntiin...
no eilinen meni tämän kimpussa..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=137267
josko ensi viikolla pääsis vaikka kasailee sisustaa ja ettimään kadonneita sähköjä sun muuta pientä näpräämistä.. myös hapertuneet letkut voisi uusia.. :)
Nosta tuo v mylly sinne punaisen hj konehuoneeseen kun on valmiiksi punainen ja nostokorvakin paikallaan.
Nosta tuo v mylly sinne punaisen hj konehuoneeseen kun on valmiiksi punainen ja nostokorvakin paikallaan.
:D ei hullumpi idea.. saattaisi just saada tollasen 305 katsastettua sinne.. (ehkä) tosin en tiiä mitä sanomista tulisi kun capricen pellin alta löytyis 2h kone.. :p
ehkä mennään kuitenkin näin mitä kuvissa näkyy..
ideoita otetaan vastaan miten toteuttaapi auton madallusta.. tuollasena se ei varmasti leimalla mee läpi..
takapään riiput täytyy tehdä lyhyemmäksi.. tarvii ottaa kuva niistä nykysistä, mutta edestä ei pysty niin paljoo laskemaankaan että jää taas vähän keulivaks.. oiskos se sitten takaa lateja pois ja apujouset..?
:D ei hullumpi idea.. saattaisi just saada tollasen 305 katsastettua sinne.. (ehkä)
305 saa hienosti leimalle... :D:D:D
Älä koske etupäähän! Taakse saman mittaset riiput ja lisä kierteet. Lehtiä poistat jos tulee liian jäykkä. Tuskin tulee ainakaa maantieajoa ajatellen, siellähän enempi kruisailet tolla. Tehää siit toisesta sit se soahirviö mettää ;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=137516
laitetaas illan ihmettely kuvaksi tuollainen..
no jaloviinan voimin tuli tänään taas tehtyä jotain...
tästä lähdettiin..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=137679
tähän päädyttiin..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=137680
myös vinssi otettiin pois vanhasta vehkeestä.. kippo86 mukaan lähti matopyörä ja kardaani.. oli löysää saamme nähdä tuleeko ne tiukkana takaisin..
myös ylimäärästä piuhaa lähti tänään pois konehuoneesta..... ja turhaa sellasta..
kuinkas paljon kardaanin liussa on varaa joustaa sissän normi hj:ssä?
meinaan liut on kardaanissa molemissa tällei..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=137684
ja etulaippa jaksissessa näin:
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=6170&pictureid=137683
mun mielestä tu0 ei oo pohjassa,,? onko yritetty kardaanin kulmaa pienentää, että on prikkoja lodjun päässä??
sinisessä näytti olevan tuplanivel kardaani etupäässä.. tarvii otaa siitä se tuohon punaseen.. ainakin samalla näkee että mitä viritystä on tehty tuohon lähtöön eteen....'''''''''''11!!??
sininen on vakio renkailla ilman korotuksia mittailin tänään navasta kaareen niin n: 10cm on eroa.. 5cm on korin korotus ja riiiput edessä 2-4cm pidemmät...
neulavuori
08.09.2013, 12:51
tutun näköinen tuo sininen :eek:
rekisteri muistuttaa tutulta
taitaa olla sama yksilö joka uutena ollut papallani ja minä pikkupoikana kyydissä kala ja metsästys reissuilla... taisi joskus olla asuntovaunukin perässä...
pappa myi eteläsuomeen tädin miehelle joskus 90-luvun alussa mutta enempää en tiedä mihin jatkoi matkaa
tädin mies taisi kevyesti korottaa ja kerkeampia/isompia renkaita oli alla
Etelä suomesta tuo haettiin...sininen.. emäntä muisteli että oli tullut taloon -86vuonna ja ollut isännällä metsri käytössä... kyllähän siellä koukku on ainakin perässä, mutta kuuleman mukaan ajettu aina vakio rengastuksella.. tiedä näitä sitten..
kojetaulu on ainakin täynnä tarroja just eilen kattelin, että on reisattu pitkin lappia menee..
neulavuori
08.09.2013, 21:41
no taitaa sitten olla eri...
läheltä kuitenkin liippaa kun kirjaimet rekisterissä ainakin oli samat... numeroista en ihan varma ole
eikä pysty papalta enään kyselemään
kuinkas paljon kardaanin liussa on varaa joustaa sissän normi hj:ssä?
Menee ne liu'ut mulla ainaki niin, että sen pystyy painamaan koko siltä matkalta, millä se liu'un sisää menevä putki on saman levynen. Eli helpommin sanottuna ihan pohjaan :D
Tossa liu'un kuvassa näyttää vähä samalta ku mun rasvausharjotuksessa. Eli painettu ihan täytee rasvaa, vaikka ei pitäis painaa ku ihan hipasu jos sitäkään. Otin sit kepit irti, rasvanipat auki ja käsin painamalla ylimääräset rasvat pois ja sit viel kardaani kahtia ja pyyhkimällä loput ekstrat pois. Noi liu'ut on just sen verran tiukahkolla sovitteella, et se ylimääränen rasva ei tuu kauheen helpolla ulos sieltä, vaan estää liukua liikkumasta.
Jos tietoa mistä saa etuiskareita ja eteen vakaajantappeja niin saapi hihkasta..
Jos tietoa mistä saa etuiskareita ja eteen vakaajantappeja niin saapi hihkasta..
Oon käyttänyt useammassa HJ;ssä Moponetin nesteiskaria, (44-4078), tilaamalla, edullinen ja hyvin toimiva!
Vakaajat, 12mm. kierretankoo ja putki+kumit väliin!
Hj-thoubi
16.09.2013, 17:59
Tietääkö kukaan mikä hj 60 vikana kun käynnistää kylmänä niin ei pysy käynnissä mutta sitten ku polkasee pariin otteeseen niin pysyy käynnis?
Tietääkö kukaan mikä hj 60 vikana kun käynnistää kylmänä niin ei pysy käynnissä mutta sitten ku polkasee pariin otteeseen niin pysyy käynnis?
oisko ilmavaivaa? repii ilmaa jostakin.. tekniikka ja jutustelu puolelta hakua niin varmaan löytyy jos monen moista juttua hj:stä..
Öljynpaine ei ehdi nousta ja edic sammuttaa?
Öljynpaine ei ehdi nousta ja edic sammuttaa?
Samaa mietin.
Tietääkö kukaan mikä hj 60 vikana kun käynnistää kylmänä niin ei pysy käynnissä mutta sitten ku polkasee pariin otteeseen niin pysyy käynnis?
Alipainevuoto. Siinon kalikka jonka pitäs korottaa kylmänä tyhjäkäyntikierroksia, muttaku alipainetta ei oo ni tyhjäkäyntikierrokset on samana ku lämpösenä.
(Ssuvik:in HJ teki sammaa ;))
Lopetetaan arvailu tähän, ongelman omaaja voi tehdä oman topiicin niim ei Tarvihe projekti
Topicceja sotkea.
Jaahans.. vihdoin ja viimein sain emänälle capricen valmiiksi, eli saattais ruveta pikku hiljaa tämäkin valmistuu..
noh sininen tuli talliin ekana tänään ( purkuun) vaikkei sille pitänyt mitään tehdä.. Kippo86 kertonee ehkä tästä myöhemmin jotain lisää ..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=141471
Jotain pisteosia jää varmaan ylimääräseksi (ehkä) en viitsi vielä laittaa myynti topiccia pystyyn tästä mutta yv:llä voi jotain pientä kysyä Tekniikka menee omaan käyttöön..
Tuli myös hommattua apumies tai siis nainen :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=141472
Onko kellään vinkkiä taikka ihan ohjetta kun katselin tuosta punasesta, että vuotaa noi kääntöpäitten tiivisteet, että minkälainen jobi on vaihella??
vanha pois ja uus tilalle, mutta :D
ja kannattaako sinne samalla laittaa jotain muutakin? murrokset on vaihtolistalla ainakin tamgears:lla näytti olevan 100ekpl onko ostamisen arvoset?
Mulla on ylimääräisiä emmeitä tuohon kääntöpäiden tiivisteremonttiin. Laita viestiä jos kiinnostaa.
tuli tänään käytyä vähän taas ihmettelemässä..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=142142
tulos oli tälläinen..
josko tuonne sais vähän välitystä laitettua.. myös perävälitykset ois tarkoitus vaihella 4.11
samalla kokeilin vähän enempi tuota etukardaanin laippa lähtöä.. se on oikeestaan irti, en edes tiedä onko siellä mutteria liikkuu sen verta paljon... saattaa myös "murroksen" pauke tullla siitäkin... no se selvii aikanaan..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=142143
mites muuten saako noissa tai pitääkö olla pieni välys kun takalähdössäkin tuntui pientä vai onko se tullut ajanmyötä kun on laakerit kuluneet? kai näille joku momentti on kun kasaan päin tuota joskus saa, tarvii myös stefat vaihdella ulosottoon ja kardaaneihin..
mä palaan "samppas" osa asiaan kun pääsen etuakselin kimppuun..
myös tuli tosiaan purettua sinisestä kone pois
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=142141
Se läks ruudittaa erästä "Helmeä" :D....
Sitten on myös herännyt villejä (lupiinejä) visioita tuosta takapään lyhentämisestä ja mahdollisest takapään kierteyttämisestä...
onko tähän mielipiteitä/neuvoja??
näköjään tankkikin on alkanut vuotaa seistessä..
myös helmapalkki toteutuksesta jos joku viitsi laittaa kuvaa miten on omaan hj:hin väsäillyt niin olisin kiitollinen..
nonnii saatinhan se lattialle..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=142173
tosiaan katto on tälläsessä kunnossa..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=142174
kuskinpuolelta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=142175
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=142176
aika paljon saa taas käyttää aikaa tohonkin, mutta onneks sinisestä saa tohon korjauspalat oviaukkojen kohdalle taka osa onkin kysmysymerkki.. tai siis oli.
tänään päätin, että antaa vaan lähtee lapasesta eli jos siitä nappais vähän pois takaata kopasta niin.. :D
tarvii ruveta suunnittelee ja vähän visioimaan miten sen toteuttaapi..
tarvii ruveta suunnittelee ja vähän visioimaan miten sen toteuttaapi..
Koppa kaljaa ja rälläkkä... eiku... peltisakset ni ei käy niin pahasti. ;)
Sit aamusella ku heräilee ni kattoo minkälainen sattu tulee :D
Onhan noita tehty, hyviä malleja löytyy palstaltakii...
joo niin mää kattelin tässä vähän muiden toteutuksia.. eihän siinä ku rupee tekee ja kattoo minkälainen sattuu tulemaan :D rumemmakshan se ei voi mennä.. komistuu vaan..
Sampo_tbo
19.11.2013, 19:30
No sittenhän se on tekijänsä näköinen :D
niimpä.. eli hirmu komia :cool:
kuvatuksia..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=142247
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=142246
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=142248
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=142245
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=142249
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=142250
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=142251
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=142252
helmapelti
27.11.2013, 20:46
Kerro välityksistä ja niiden asennuksesta lisää!
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=117190
Kippo86 rojektissa on enempi kuvia ja juttua aiheesta.. tao siis tuoreempia kuvia.. ei olla vielä saatu kumpakaan kasaan että käyttökokemuksia ei ole vielä..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=142998
vähän hahmottelua miten sen katkasun voisi toteuttaa.. todella karkeeta sellasta.. kuumeessa ei oolu muuta tekemistä kun piirellä tussilla.. :D
Tuli ostettua gr patrollin nelilinkki.. tai no oottellaa sitä vielä saapuvaksi.. josko sen taitelis sitten samalla taka-akselille..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=142999
painojenkin pitäisi riittää.. eteen varmaan olisi sitten hdj jakareita tarjottava?
pari viikkoa vielä niin loppuu tuo päivätyössä käynti toistaiseski niin josko pääsisi sitten tämän kimppuuun sillei ahkerasti...
Sullahan on jo jakarit ;)
Niin joo mullahan taitaa ollakin eteen varret :D
tänään tuli matkahuollossa takapään osia..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=143447
perjantaina jos pääsis turailee ja aloittelee tuota katkasua...
helmapelti
04.12.2013, 18:52
Joko nivelet ostit, tuolta misterautosta sais 120€ parin kun vaan tietäis varmaks onko ne läjän nivelet ne vahvemmat ja vinguttamalla sopivat.
Mieti ilmajousiakin jos jakareihin siirryt, niitäkin vois tilata porukalla tms..
en oo vielä tilaillu niveliä.. kukahan sen mahtas tietää, että käykö ne pienellä työllä sinne.. vai pitäiskö kokeilla :D
onhan ainakin hinta eroa mukavasti kun tamgearsilla maksaa 100e kpl nivel.. köyhä kun nääs on...
ei oo ilmapussit mun juttu... tai en oo koskaan koittanut, mutta enköhän mee ihan rauta vietereillä kuitenkin ainakin toistaseksi...
tosi v .mäinen projekti avartaa pallot . vaikee hahmottaa mistä pitää ottaa pois . ne ei mene yhtää paikalleen ilman reilua vingutusta.
Mulla on avarretusta kääntökuulasta alamainen olkalaakeri tulossa läpi eli kuula menee vaihtaa. Akseli on rangen alla joten painoa on vähemmän kun HoJossa.
Laita vaan noi TML cromot niin ei tarvi avartaa sitä kuulaa ja toimii sulakkeena. Yhtään vetaria ei ole mennyt huonoks kun on heti napsauksen jälkeen lyöty uus tilalle tai ainakin otettu särkyny pois. Ei oo edes yritetty nilkuttaa pois mettästä.
helmapelti
08.12.2013, 18:27
No hyvä että tuli tähänkin vielä yksi konkarin kokemus. En mäkään sitten tilaa niitä halpoja misterin niveliä.
Tarvis sen kääntöpäänkin kestää kun ajelen paljon ja mieluummin kovaa käyttöä sais kestää.
Toinen tarina on muut kovemmat palikat, mitäs birfieldit on ja ikuinen takuu?
Jos sellaiset kerran laittaa ja onko takuut toiminu?
Tamgearsseja en enempää osta ku poksahti liukkaalla 35 renkailla.
kait sitä tarvitsee ruveta vaan säästää ja tilata kunnon murrokset, eipähän tarvi joka mutkassa olla vaihtamassa (ehkä)..:D
Tamgearsilta tuli nyt aluksi tilattua jakolaatikkoon ja vinssiin tiivisteet ja stefat niin saa ne nippuun..
tankin kerkesin tiputtaa ja takaluukut napata pois eli nyt vaan tarkasti mitaten ja laikkaa perään katotaan millanen siitä sitten sattuu tulemaan..
turvatankkia varmaan hommattava tai jos jollain tarjota niin yv:tä kehiin
myös hdj alatukivarren puslille olisi tarvetta taakse 4kpl..
no joo.. tänään saatiin jotain aikaan..
vähän ensin jonkinmoista mittailua ja piirtämistä..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=144029
sitten laitettiin laikkoo lauloo..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=144032
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=144034
tästä on hyvä huomenna jatkaa...
helmapalkkia tuli hommattua... peltiä pitää käydä hamstraamassa kun tuohon sitäkin menee..
katotaan kuinka paljon se siittää sitten todellisuudessa lyhenee.. :eek:
konttorillakaan en käynyt kyselemässä, mutta peruttamaton on jo tapahtunut :D
no tänään taas vähän eteenpäin..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=144241
kyllähän siittää lähtee ihan mukavasti pois kamaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=144243
takarungon aattelin uusia samalla tai mitä siitä jää jäljelle, on vähän heikon näkönen niin riittää mulle syyksi..
vanhoja hitsipaikkoja ja pakkelia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=144244
sinnepäiten se sitten tulevaisuudessa sujahtaa:p
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=144245
riipujen takaa varmaan katkee tuo vanha runko
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=144247
yritetty käydä tekemässä, mutta maanantai painaa rajusti päälle.. :confused:
no vähän sai laikattua lisää auki..
ois varmaan ollu helpompi nostaa kori kokonaan pois, mutta mennää nyt tällä erää näin..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=144304
runko halki takaata
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=144305
ja kaikkee muuta kivaa käköstystä taas .. katotaan saako siitä itte tehtyä paremman..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=144306
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=144307
mites porukka on uusinu noita taka pätkiä tai mistä kohdasta?
kävin hakee 100x50 putkee ja pari levyllistä peltiä näin aluksi..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=144309
ootteko jättäny tuon lehtijousen korvan paikoillee vai poikki vaan ennen sitä?
tarvii myös tuon kohdan korikannake palkki tehä vielä uudestaan kun näytti sekin surkeelle.. ompahan sitten tehty..:eek:
näyttää meinaan tältä..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=144308
ja kaikkee muuta kivaa käköstystä taas .. katotaan saako siitä itte tehtyä paremman..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=144306
]
Tyyllikästä:D:D:D
helmapelti
23.12.2013, 15:55
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1985&pictureid=35855
Onkohan nää saman sepän tekemiä?:D
näyttää epäilyttävästi melko samalta.. :D
tuokaan putki ei varmasti kovin vaikea tuonne ois ollut pelkästään vaihtaa..
no kukin tyylillään... :cool:
kännirakastaja
24.12.2013, 09:08
saako hj:n leimattua kun on kori ja runko pätkästy?
onhan näitä lyhennettynä leimattu.. kun ei akselin-väliin koske.. kyselin konttorilta, mutta k1 launeella ne ei pystynyt sanomaan mitään (puolesta, eikä vastaan ennenkun tutkivat papereita.. )
siinä uskossa mää ton katkasin, että saa :D
itse opiskeluna oon yrittänyt löytää lappua/säädöstä, mutta turhaan tarvihee lähtee kyselee konttorilta, ellei joku palstalainen mikä muutoksen on tehnyt niin hieman pohjustaisi asiaa :rolleyes:
kännirakastaja
25.12.2013, 12:28
onhan näitä lyhennettynä leimattu.. kun ei akselin-väliin koske.. kyselin konttorilta, mutta k1 launeella ne ei pystynyt sanomaan mitään (puolesta, eikä vastaan ennenkun tutkivat papereita.. )
siinä uskossa mää ton katkasin, että saa :D
itse opiskeluna oon yrittänyt löytää lappua/säädöstä, mutta turhaan tarvihee lähtee kyselee konttorilta, ellei joku palstalainen mikä muutoksen on tehnyt niin hieman pohjustaisi asiaa :rolleyes:
okei oishän se hyvä jos joku viisas avittais pikkasen! :D
tänään tällästä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=145141
takarunkoo sisältä..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=145145
korinkaan puoli ei ihan terveeltä näyttänyt..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=145143
palkissa on pikkasen paskaa..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=145144
näyttää olevan tuo oikea palkki hieman vinossa tai sitten se vaan näyttää..
kävin tosiaan hommaa 100x50 palkkia mutta tuohan ois 120x50 lähempänä.. katotaan miten sen kanssa nyt sitten menee..
tukivarret tuli puhalluksesta ja maalauksesta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=145142
jatkuu varmaan ens vuoden puolella uudella takarungon tekemisellä..
oisko jollain tietoa kuinka paljon on 60:sen akseliväli??
muutama mätä kuva on lissää tuolla profiilissa, kaikki on varmaan nähny niitä jo tarpeeks tässäkin topicissa... :eek:
nonii...
vuas vaihtu ja jatketaan taas hommia..
etuakseliin tuli tavarata, jos joskus sinne asti pääsee..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=146335
varaosa hojosta tuli leikattua kattoon korjauspalat..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=146337
vanha paskakasa-runko sai toimia vähän mallina uudelle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=146338
sain tehty TARKAN astemitan hommaankin..:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=146340
uutta rupee syntymään..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=146339
ja tänään sai molemmat tehtyä "heppi" valmiuteen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=146341
seuraavan mielessä tuo korikannakeen korjaaminen tai siis koko palkin vaihto..
tuli tehtyä tuo runko nyt 100x50 palkista, mutta eiköhän se sinne asennu kun laitetaan vähän alkumatkaan lisää tavaraa..
jatkamme tällä.. :cool:
no jo vain.. taas saatu vähän eteenpäin.. talvikin perkele tuli ja vielä on neliveto vähän heikossa hapessa... (ehkä sitten ens talvena pääsee jo):o
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=147571
rungon puolikkaat tuli tehtyä valmiiksi, muttei vielä laitettu kiinni kun on vähän enempi tilaa korjata koria tuossa nyt..
vielä yks korin-kannake palkki veks ja se uusintaan.. siitäpä ei ollut hirveesti jäljellä muutenkaan...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=147572
puolikkaat kaaretkin on näköjään joskus vaihdettu.... pakkelia on varmaan ihan kivasti käytetty..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=147574
vanha helma veks.. sekin joskus hitsattu.. mahtavasti jotain sikamassaa oli ..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=147573
vähän uutta pellin soiroo ja uus helma paikoilleen..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=147575
tarvii vissiin vielä sovitta että mahtuu ovi kiinni :D ei tullut ihan tehtaan muotoja seurattua tuossa ..
sikamassan sijaan yritin myös etulattiaan ja sisähelmaan laittaa peltiä..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=147576
tästä taas jatketaan huomenna.. tuosta on hyvä lähtee taaksepäin ja uusia soiro melkovarmasti tuohon koko helman matkalle (lattian puolelle).. hidasta ja tuskasta hommaa kun ei viitsi oikoa, niinkun joku on tehnyt.. jos ne paikat kestäis sitten jonkun hetken pidempään ja pääse nautiskelee hojon kyydeistä toivottavasti pitkään...
Hyvinhän se jatkui niin kauan kunnes loppu kaasu hitsi vehkeestä.. :mad:
pullon metsätykseen ruvettava, että pääsee jatkamaan...
pullon metsätykseen ruvettava, että pääsee jatkamaan...
HR-Servicesta AGA Unicyl (http://www.aga.fi/international/web/lg/fi/like35agafi.nsf/docbyalias/nav_unicyl) pullo?
mitähän mahtaa olla tollasen "vaihto" hinta..
250e makso 6kg hiilaripullo palokalusteessa..katsatus 10vuoden välein n.50e ja täyttö saman..
ja toi unicyl "melkein" saman 270e..
puhui myös se nainen puhelimessa jostain 10litran omistusoikeuspullosta, että oiskohan se ollut myös sitten tää unicyli..
ymmärsinköhän oikein, että tuo 6kg hiilari vastaa jotain 20L seoskaasua?
ja tuo oli 10-11L puteli tuo unicyli?
miten vaan kumpi tulee halvemmaksi pitkässä juoksussa kun tulee hitsattua aikas paljon.. tai rojektia odottaa muutkin kolvin käyttöä.. ja ei viitsis aina joka viikko olla tietenkään täyttämässä..
jossain myös kerrottiin, että tuollaisella 6kg hiilariputelilla pystyy hitsaa noin 5kg lankaa.... toisessa paikassa se kumottiin sekin tieto ja toisessa taas pistettiin vähän paremmaks sen riittävyys.. nää oli n10L/min
KÖYHÄLLE kaikki on hankalaa kun joutuu fundeeraa :D
helmapelti
22.01.2014, 13:06
Mulla raukalla on halvin muuntaja ja halvimmat puikot. Puuilo alle kakskymppiä 5kg. ettei jopa 13€ en muista enää. Niillä hitsataan kaikki yli 2mm vahvat ja hintaa ei taida mikään voittaa. Roiskeita ja perkeleitä tulee enemmän mutta mahdollista saada osat yhteen. Kun pääsin peltitöihin 5kg hiilaripullon kanssa niin kaksi pulloa tyhjeni hetkessä pitkiä peltisaumoja tehdessä. vaikka vain korjasin "lieviä" ruostevaurioita.
Kuvittelisin että halvin olisi vanha sammutin joka muokattu hiilidioksiidille ja mä tykkäsin hitsata peltiä sillä 0,6mm langalla. 0,8 vois säästää kaasua mutta sellainen oli kelasssa. Aion seuraavaks hitsata koriin vahvikkeita millin langalla 3mm tavarasta mison 8 lla ja onnistuuhan se.
Noita pulloja on sammutinhuolloissa ja hinnat vaihtelee. Mulla putiikki oli 500m päässä ja antoi mukaan samanlaisen täyden kun samoja pulloja oli nurkissa kymmeniä.
Hieno projekti sulla ja kerro ajatukset uudesta alustasta. Mulla on jo liianhyvät lehtijouset ja niitä olis hyvä päästä joskus vertaamaan kierrejousiin tiellä ja maastossa. Vaikka lehdet ovat tönköt niin silti ongelma tulee pohjaamisesta, pahoita paikoista pääsee vauhdilla enkä usko kierrealustan parantavan sitä.
Hitaassa ajossa lehdetkin reagoi vaikka meno on tölkkyvää.
Ei maastoon kuitenkaan mennä kahvikuppi kädessä, hieno projekti ja etenee hyvin.
Musta on tullut nollabudjetin jäärä ja uskon kun näen takaylityksen parannuksen + kierrealustan paremmuuden.
mä nyt päädyin tohon jeeper:rin ehdotukseen ja hain tollasen misoni unicyl-pullon.. päivän hinta oli 290e sisältäen putelin ja kaasun.. 70e sano vaihto hinnaksi..
40e makso säädin-vena.. ja tää HR-service lahti.
päädyin tohon oikeestaan sellasen kummituksen kautta, että se hiilaripullohan voi mennä hylkyyn vaikka seuraavassa katsastuksessa tosin vasta 10vuoden päästä, mutta tästähän pitäis saada jotain rahnua vielä kun tän myy etiäpäin tms.. (hullulla halvat huvit..)
just vaihdoin myös 5kg 0.8mm lankakerän niin saa vähän samalla seurattua miten toi riittää..
ilmeisesti pystyy tuolla seos kaasulla vähän pitää pienempää virtaustakin..
10l pullossa sanottiin olevan 2000litraa kamaa eli 10l/min ni se ois reilu kolme tuntia..
ja hiilarissa se oli muistaakseni 6kg pullossa 5 tuntia.. samalla virtauksella..
karkeita laskujahan nuokin ovat..
käytössä se sitten selviää :D parhaiten.. eikä näissä ilmattees pääse kuitenkaan vaikka kuinka yrittää..
Joo alustaa on sen verta suunniteltu, että nelilinkkiä taakse ilman panhardia ja jakari alustaa eteen tietämättömillä jousilla toistaiseksi vielä.. tarkoitus saada tota koria kunnostettua vähän ennenkun laitan rungon pätkät takaisin.. sen jälkeen yritän väkästellä taka-akselin paikoillee kun on paremmin tilaa ja sitten vasta kasata tuo perä takaisin..
onhan tuota hommaa, mutta kaippa se palkitaan jossain vaiheessa..
meikäläinenkään mikään himo-offari ole ainakaan vielä, että tuo varmaan tulee ens hätään ihan ajoon vaan.. kai :D
vertailu kohtaa ei hirveesti oo vakio hj:hin, pari kertaa ryskytetty Slayerin ex 61 menee ja samalla vekottimella ajettu tiellä..
kyl siitä varmaan kannikkaan jäi joku muisto, että saa nähdä kuinka toimiva/huono tuosta alustasta sitten tullee..
Välityksien puolesta pitäis ainakin mennä parempaan suuntaa kun sai tuon jakolaatikon välitettyä ja tuli myös haettua nuo 4.11 perät jotka menee varmaan nyt ainakin aluksi ihan kitka versioina molempiin päihin, ellei jostain rahaa sattuis ilmaantumaan palalukkoo taakse.. tai saati 61 murikoihin...
moottoripyörä kuumettakin rupes pukkaa kun kevättä kohti mennää ja vielä kun on työtön niin raha on vähän tiukassa.. sillä mennään mitä on ja mitä saa edukkaasti :p
tänään tälläs
tukivarret tuli puhalluksesta ja maalauksesta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=145142
missä autossa tollaset nelilinkkivarret on...ja mikä on reikäväli ?
voin mittailla reikävälin, mutta toiset varret on patrollin alavarret ja toiset on hodarin HD alavarret..
Tälläset
http://www.ebay.com.au/itm/Heavy-Duty-Lower-Control-Arms-11mm-for-Toyota-Landcruiser-80-series-/291057063709?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item43c45a571d
tätä projektia kun tässä on seuraillu sivusilmällä niin alkaa itellekki tekee mieli alkaa kyhätä lyhennystä ja kierrejousialustaa :D
Tänään ärräpäitä päästetty... yritin takavetareita murjoa irti FF- perästä.. joka jatkuu huomenna uudella tarmolla.. :D
Tietennii saa kertoa jos jollain on muuta hyvää konstia kun älytön hakkaaminen niihin kartioprikkoihin...
Harvinaisen köykästä kamaa nuo pinnapultit ovat...? onko niitä toivoo saada kestämään ihan vaan vaihtamalla pinnapultit johonkin vahvempaan? vai pitääkö suoraa ruveta porailee lisäpulteille reikä napaan?
hitsaus ei oo edistynyt mihinkään.. :mad: toivottavasti huominen korjaa senkin asian..
Palalukko tuli ostettua.. odotellaan sitä saapuvaksi vielä.. jos sen laittaa taakse ja kitkan eteen.. ja niillä mennään se mitä mennään mekaanisella sitten loput..
Vielä kun sais kunnon murrokset niin rupeis olemaan "sillei" kaikki osat kasassa..
öö tosin takajarrujen kanssa hankaa vielä mieli, että kunnostaako rummut vai laittaisko suoraan levyt taakse.. ei varmaan älyttömästi tuu hinta eroa kuitenkaan.. tosin jarrujen laittoon on vielä matkaa :D
voin mittailla reikävälin, mutta toiset varret on patrollin alavarret ja toiset on hodarin HD alavarret..
Tälläset
http://www.ebay.com.au/itm/Heavy-Duty-Lower-Control-Arms-11mm-for-Toyota-Landcruiser-80-series-/291057063709?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item43c45a571d
mittasitko reikävälin ?:cool:
enhän mä muistanut.. huomenna yritän..
Lamppari
29.01.2014, 21:41
[QUOTE=Temutin;1098014]Tänään ärräpäitä päästetty... yritin takavetareita murjoa irti FF- perästä.. joka jatkuu huomenna uudella tarmolla.. :D
Tietennii saa kertoa jos jollain on muuta hyvää konstia kun älytön hakkaaminen niihin kartioprikkoihin...
Kahella 6 vai 8mm pultilla saat ne irti..
Siinä pinna pulttien välissä on pari kierre reikää pulteille
niitä kiristelemalla pitäs akseli tulla pois
oliko tarpeek epä selvästi:D:D:D:D
En muista pultti kokoa, mutta sopivasti kirii näppimomentilla
Eli peukku pultin kantaan ja siitä ranteella vääntää
jos kartiot ei pomppaa pelkällä vedolla
niin sit sopivasti kuulapää vasaralla ulkoreunaan vetarin laippaa siihen kartion kohdalle laipan ja navan väliin niin ainakin itellä pomppas kartiot irti ja vetari tuli kauniisti ruuveilla vedättämällä pois.
Ja siihen ei sit saa lyödä lujaa, muuten menee kartiot laipasta vituiksi
Niin ja jos menee kopisteluksi niin jotain suojaa ympärille ne kartiot nimittäin saattaa lähteä melko lujaa (nimim. yks kartioprikka katosi yli 2 metrin päähän)
Kyllähän ne rikat läks kun muutaman tunnin niitten kanssa vietti aikaa.. :(
Silmäväli on noilla hodarin varsilla N: 700mm ..
tosta pätkimisestä vaan että akseliväli ei saa muuttua eli on pyhä (ellei ole muuttunut vuosien saatossa)itse jatkoin 30 cm että sai pakettiautoksi tuli kuitusen kuutiot täyteen (3 M/2 ) siinä jatkamisessa sama pätee lyhentämiseenkin ( olen kyllä rantakirpun tehnyt ja lyhentänyt en muista oliko 30 cm siinä kyllä akseliväli lyheni laillisesti) ainua sääntö molemmissa on että mahdolisen kolarin seurauksena pitäisi mennä kasaan samalla tavalla kuin ennen muutosta kantavaa rakennetta ei saa poistaa eikä lisätä siis katkaisu kohdat pitäisi leikata kerroksitain erikohdista että päälypelti leikataan vaikka sisäpeltiin varratuna 10 cm eri kohdasta ...saakohan kukaan selvää tästä selityksestä
eipä oo tullu vieläkään käytyä kysymässä tuota pätkäsyä :D
Kuutioistahan ei vissiin oo niin väliä kun on huoltoauto...
"sisäpeltiähän" tuossa ei varsinaisesti oo, siis "kotelo rakennetta"..
taas sain vähän paikkaa laitettua helmaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=148594
Kannatinpalkkia sinnepäin..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=148591
putki sisää ni ei mee kasaan..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=148592
sitten taka-akselille saapui tälläinen :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=148595
tästä taas jatketaan..
Tuota kannatin palkkia modasin vähän .. ei jakasanu lähtee tekee täysin samanmoista..
VAnha:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=149262
Hojiin allakäyneet tietää millänen se on joskus ollut:D
Nyt tuli tällänen..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=149263
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=149264
Sitten pääs vähän toista puoltakin alottelee.
postiivistä oli se, että kuskin puolen helmaa ei oltu koko matkalta vaihdettu :D
Taasen kuskin lattiassa oli korjauksia vissiin useita päällekkäin.. joka taas vei aikaa, kun niitä joutu hakkaamaan "vasaralla" auki..
helpompi olisi ollut taas kun näitä paikkoja ei ois hitsattu/vedetty paskalla umpeeen, mutta minkäs teet..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=149261
Ihmeellistä sinänsä, että nää ruostuu... Tuossa reijässä tais olla kahdet paikat päällekkäin ja auton omatkin ruosteiset pellit sieltä vielä alta löytyi... :confused:
Kannatin palkista kuitenkin paljastui ihan tuoretta tavaraa, mihin on sitten mukava täpätä pelti kiinni samanlailla kun se siinä on ollutkin..
Masentavia hommia.. onneks tässä on se hyvä puoli, että NE LOPPUU JOSKUS.. :cool:
Ettei elämä kävis liian helpoksi piti saada kesäksi ranteenvenytin sekin pienellä rojektilla pitäis ajokuntoon saattaa..
Vm-90 600 cbr ja ajettu vasta sisään 110tkm..:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=149260
To DO: listaa silläkin on jonkun verran...
JA ettei kävis vielä liian helpoksi, niin tuli ostettua siskon likalle skootteri pääseepähän sekin 2-pyörästen maailman aloittaa.. tässä on tosin vaan huolto ja paanalle..
Myöskin kesä kolkuttaa tosiaan uhkaavasti ovelle.. pitäsi noita american rautojakin entrata taas kesän menoihin .......
Nyt tuli käytyä konttorilla lahdessa holmassa.. täytyy kiittää taas kun jaksoivat heti paneutua asiaan ja palvelu oli erinomaista..
Vihreetä valoa tuli lyhennykselle.. ainakin tämän ikäsessä kun ei ole kuutioilla merkitystä (pakettiauto, huoltoauto)
jousityypin muutos kanssa ok, kun on asiallisesti tehty ja varret tehdastekoiset sekä asianmukaisesti kiinni..
:cool:
toyota4x4
23.02.2014, 13:30
tommoinen kierrejousitus "TURAUS" tuli tehtyä kiireellä viime kesänä, pitäs vielä parannella ennenkuin kehtaa leimalle viedä. valmiita jousi lautasia on myynnissä ja ne näyttää siistimmiltä kuin oma tekeleet.
tommoinen kierrejousitus "TURAUS" tuli tehtyä kiireellä viime kesänä, pitäs vielä parannella ennenkuin kehtaa leimalle viedä. valmiita jousi lautasia on myynnissä ja ne näyttää siistimmiltä kuin oma tekeleet.
Ok.. pidetään mielessä.. jahka pääse sinne asti tässä hommassa...:rolleyes:
Mitäs sieltä taas paljastuukaan?? :rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=149822
eipä siellä ollu oikeestaan "tuoreen" paikan alla mitään muutaku ruostetta..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=149823
sitten tuli vähän tenkka pööööötä-- tai ei sillei mutta pään vaivaa..
korikannake:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=149825
ei tuossa mitään, mutta näyttää, että tuo helma ois nitkahtanu vähän alaspäin ja kun ei oo oikeen paikkaa mistä mitata.. takakaaresta nostin niin noin sentin verran liikkuu ylöspäin helposti.. eli joko se on kohdallaan nyt tai sentin liian alhaalla tollei karkeesti.. :D
josko sitä nostaa puolet siittä ja toivoo parasta,, voi nääs tulla jonkun moista sopivuus ongelmaa tuon perä osan kanssa..
tarvihee yö miettiä miten tekee..
oli muuten ensimmäinen paikka mikä oli ruuveilla kiinni nimenomaan tuo kannake, että kait niillä ruuveilla on pysyny sen mitä tarvii.. tosin onhan tossa nyt taas paikkoja mistä se joustaa kun puuttuu puoli lattiaa ja puoli helmaa..
ei kyenny tänään hojon kimppuun kun selkä panee hanttiin pahasti!!
ELI vähän kevennystä normi maasturi hommaan:
Kevät lähenee joten CBR pitää ruveta saattaa ajo kuntoon..
Pyörähän ostettiin ilman koekäyttöä kun ei ollut akku kiinni ja kiire oli jne..:eek:
Kotiin päästiin niin akku latinkii ja sitten sen sai sahaamalla käyntiin seuraavat havaitut "ongelmat":
-ei kierrä edes lämpösenä kunnolla (vanhat bensat, huonot tulpat? säädöt)??
-takarengas loppu
-tehoputkisto laitettu onko säädetty/isompia suuttimia/neuloja??
-Ketjunkiristin rämpllättää kylmänä, lämpösenä ääni häviää..
TODO:
-huoltoa (tulpat, suodattimet, MAHD. kiristin ja jopa ketjukin, tähän vois ottaa mielipiteitä kannattaako sitä lähtee vaihtaa/vaihdattaa kun ääni kuitenkin hävii lämpösenä.. kiristin vaihdettu 10vuotta/10tkm sitten)??
-Uusi takarengas.
-Mahdollista katteiden korjailua..
-Kaasareiden putsaus näin ainakin alkuun, mitein dynojetin suutinsarjaa, mutta sekin maksaa taas..
-venttiilin välykset..
-kaasareiden synkkaus (ei oo vaan mittareita)
-tulpanjohdot
-uudet nesteet (jarru, jäähtäri)
tänään sain purettua kuitenkin vähäsen...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5896&pictureid=149884
ja sain nokatkin näkyviin..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5896&pictureid=149885
onko ehdotuksia, millä tälläsiä vaurioita voi "helposti" korjata ja miten??
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5896&pictureid=149883
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5896&pictureid=149882
Omasta kokemuksestani voin sanoa että osta heti Denson sytytystulpat, saattavat olla hitusen kalliimmat kuin NGK mutta eipä tarvitse heittää heti roskiin jos vähän kastelee käynnistyksessä. :D
Nokkaketju rallaatta yleisesti lähes jokaisessa CBR:ssä enemmän tai vähemmän, vaihtamalla uuden kiristimen saat vähän korjattua tilannetta mutta kyllä se ääni takaisin tulee. Omaan pyörääni vaihdoin ketjun ja kiristimen niin alkoi lähtemään käyntiin paremmin ja kaasuun vastaaminen parani myös, nämä johtuvat varmaankin siitä että vanha ketju oli venynyt malkoisesti uuteen verrattuna.
Tuo dynojet saattaa vaikuttaa tai sitten ei, omaani moisen setin kerran laittelin mutta en huomannut juuri mitään eroa entiseen.
Omasta kokemuksestani voin sanoa että osta heti Denson sytytystulpat, saattavat olla hitusen kalliimmat kuin NGK mutta eipä tarvitse heittää heti roskiin jos vähän kastelee käynnistyksessä. :D
Nokkaketju rallaatta yleisesti lähes jokaisessa CBR:ssä enemmän tai vähemmän, vaihtamalla uuden kiristimen saat vähän korjattua tilannetta mutta kyllä se ääni takaisin tulee. Omaan pyörääni vaihdoin ketjun ja kiristimen niin alkoi lähtemään käyntiin paremmin ja kaasuun vastaaminen parani myös, nämä johtuvat varmaankin siitä että vanha ketju oli venynyt malkoisesti uuteen verrattuna.
Tuo dynojet saattaa vaikuttaa tai sitten ei, omaani moisen setin kerran laittelin mutta en huomannut juuri mitään eroa entiseen.
joo taisin kawaankin laittaa noi densot, tuntu skulaavan hyvin...
rallatushan ei oo pahaa vielä, sen verta niitä ketjun rallattamisia tuli auton koneista kuunneltua työn puolesta, että (1.2tsi):D
olis vaan nyt purettu, mutta onnistuuko tuo ihan kotipajalla.. ilmeisesti ei oo mitään lukkoa ketjulla, että pitäis katkasta ja liittää sitten toisiinsa?
vaihdoitko ihan itse ketjun?
historiaa on viimestä 60tkm jolloin ei ole ainakaan ketjua vaihdettua.. liekkö sitten ikinä..:D
entinen kawasaki vn800 muuttu ihan täysin kun laitto dynojetin satsin siihe..
joku oli poraillu pakoputkeen reikiä, niin kävi laihalla koko ajan.. aamulla joutui roikottaa ryyppyä pitkään, muuten stumppas kone.. lämpösenäkin yski..
avasin röörit kunnolla ja laitan donyjetit, muuttui huomattavasti ryyppyäkään ei tarvinu käyttää oikeestaan ollenkaan ja vääntöä tuli kivasti lisää.. tosin tuonkin ois voinu vielä säätää kun tuntui sitten käyvän vähän rikkaalla, kun laitoin suoraan isoimmain suuttimen mitä sarjassa tuli. oli "aftermarket pipes" tarkotettu.
Nuo katteet saa korjattua muovihitsaamalla. Muovihitsauksia tekeevät ainakin automaalamoilla ja ammattikouluilla. Jos ei mielenkiintoa, niin kokeilisin 2-komponentti epoksiliimaa.
Nuo katteet saa korjattua muovihitsaamalla. Muovihitsauksia tekeevät ainakin automaalamoilla ja ammattikouluilla. Jos ei mielenkiintoa, niin kokeilisin 2-komponentti epoksiliimaa.
Joo ei sais hirveesti maksaa tuo homma.. liima saattais toimia, mutta ei oo kaikkia paloja mitkä lohjennut niin tallessa...
Karhentaa hyvin ja liimaa liimatiiviste massalla sopivat polykarbonaatista leikatut korjauspalat katteen takapuolelle. Ei ehkä kaunein korjaus mutta jos jää piiloon niin näin saa yllättävänkin lujan korjauksen aikaiseksi.
suurin osa jää piloon mistä puuttuu palanen, että tuo vois olla ihan kokeilemisen arvoinen juttu.. ja jos vaikka koittais liimailla sitten nuo näkyvät..
joo taisin kawaankin laittaa noi densot, tuntu skulaavan hyvin...
rallatushan ei oo pahaa vielä, sen verta niitä ketjun rallattamisia tuli auton koneista kuunneltua työn puolesta, että (1.2tsi):D
olis vaan nyt purettu, mutta onnistuuko tuo ihan kotipajalla.. ilmeisesti ei oo mitään lukkoa ketjulla, että pitäis katkasta ja liittää sitten toisiinsa?
vaihdoitko ihan itse ketjun?
historiaa on viimestä 60tkm jolloin ei ole ainakaan ketjua vaihdettua.. liekkö sitten ikinä..:D
Taitaa nuo jakoketjut olla kaikki yhtenäisiä, semmoista työkalua myydään millä saa niitin painettua auki ja sitten niitattua jälleen kiinni. Omassasin ketju oli koneen oikeassa reunassa joten sai pujottelemalla paikalleen (-98 cbr 600f)
Kävin hakemassa ketjun, kiristimen ja muutaman tiivisteen Hondalta kun on päässä semmoinen vamma etten juuri luota tarvikeosiin ihan kaikessa, hintaa ei silti tullut paljonkaan lisää verrattuna tarvikkeeseen (storm, allright).
vturpeinen
01.03.2014, 20:45
Omassa 900 firebladessa oli aikoinaan laitettu factoryn setti (ilmeisesti halvempi kuin DJ) niin on sen verran karkeempaa tavaraa että oli syönyt neulaputket soikeaksi vaikka asennuksessa sinänsä ei mitään vikaa ollu. Eli vilkaise myös kaasareista ne putket mihin neulat menee onko missä kunnossa. ja jos on vakio neulat niin ne pitäs olla nk. kiinteät ja jos onkin säädettävät neulat niin kato lukeeko factory yms tekstiä ja jos on kyseisen lafkan tekemät tuotteet niin viskaa mäkeen suosiolla :D:D
Itse metsästelin kaasareita ja pari kertaa ostin romikselta kyseiset tuotteet sen jälkeen kun olin kysellyt onko vakio hiluilla ja näin pitikin olla vain ylläri molemmissa tapauksissa olikin ku factoryn hilut sieltä purkaantui ja kauppoja purkamaan. Kolmannella kerralla sama homma vaan ei ollu kuluneet ne putket ku hiukan niin eiku läjään vakio neuloilla ja baanalle, ei huomannu mitään ökinää koneessa, sen jälkeen pelas mainiosti ja oli ainoastaan hieman isommat suuttimet... :cool:
Mutta jos on vakiohilut sisässä niin älä tee mitään jos käy nätisti eikä polttele putkessa jne. Ja tien päällä 3-5 vaihteella lähet matalilla kierroksilla pikku hiljaa kaasua avaamaan niin tunnustelet jos jossain kaasun alueella kakistaa niin sitten jatkotoimen piteisiin :) ja veikkaan jos kakistelee niin tekee siellä loppupäässä (3/4-täyskaasulla) ja sillo vaan suutinten vaihtoa....
meni vähä OT:ksi mutta kunhan nyt varoittelin :D:D:D
Niin ja vanhat bensat suosiolla helvattiin ja 98 tankkiin
joo nyt tuli sunnuntain kunniaks purettua vähän kaasareita..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5896&pictureid=150365
eipä siellä nyt ihan älyttömästi paskaa ollut... sopivasti kuitenkin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5896&pictureid=150366
ilmeisesti vakio neulat kysessä, niissäkin vähän kakkaa kertyny..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5896&pictureid=150367
opuksesta kattelin vähän minkä moiset suuttimet siellä pitäis olla.. toihan on tuotu joskus saksasta, että.. :eek: !!
108 luki kuitennii suuttimen kyljessä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5896&pictureid=150389
varmaankin siis uskottava tuota opusta, että ovat noi isommat kaasarit kyseessä..
taidan putsata ja kattoo bensan pinnat ja lyyä läjäään ja pitää peukkua, että toimivat hyvin..
jakoketjun kanssa vieläkin vähä mietteitä.. tilaisko uudet osat vaiko eikö .. :cool:
Mitäs tälle hj projektille kuuluupi?:D
Hondaan liittyen. Kannattaa laittaa se dynoketin stage 3 ja siihen sopiva ilmanputsari jos haluat kaiken hyödyn irti. Nokkaketjun rällätys on tosiaan hondan tyyppivika.ainakin ainakin noissa vanhemmissa.. Tulpiksi laita iridiumit niin ei tarvi sen jälkeen niitten kanssa enää arpoa.
Joo ei sais hirveesti maksaa tuo homma.. liima saattais toimia, mutta ei oo kaikkia paloja mitkä lohjennut niin tallessa...
Ammattikouluilla materiaalikulujen verran. Eihän opiskelijat saa asiakastöistä palkkaa.
Nimim. muutamat katteet amisaikoina hitsaillut... :rolleyes:
Hiljaiseloa ollut hojon osalta.. VKL:nä taiteilin vähän runkopalkkeja lähemmäs oikeeta tulevaa muotoa..
Sekin jonkun verran tuottaa harmaita hiuksia, mutta eiköhän ne palaset asetu kohdilleen kun aikaa käyttää niitten kanssa..
pää prioriteettinä on nyt saada ensin kaksipyöräset vehket ajoon sen jälkeen tarvii panostaa taas hojon rojektiin.. myös työttömän rahat on joku syönyt ihan täysin.. senkin tilanteen korjaantumista odotellessa :D
Cbr:llä kävin hiukka ajamassa jo.. toimii suht hyvin.. vielä todo-listalla on katteet , takarengas ja uus akku sekä penkki.. sitten se ois valmis baanalle.. eli tullut jakoketjua vaihdettua.. katsotaan kuinka se siellä rupee rallatelee...
VETI vähän :D ku kävin lenkin heittämässä (ilman penkkiä)
Josko uskaltais taas varovasti vähän kirjotella..
Kaivoin Mekaanisen vinssin pöydälle tänään (joka osissa) ois tarkotus kasailla se uusilla stefoilla, mutta tuli tenkkapoo... laittaako sen eteen vai taakse.. ??
Lauantaina ois tarkoitus pitkästä aikaa lähtee peltitöitä jatkamaan jos ottais tavotteeksi päästä tällä vehkeellä retroon... tietennii aikasemminkin saa liikkua..:D
Lappua työnsivät työkkäristä ja Kouluun pitäis lähtee tämän kuun lopussa, katsotaan miten tulevan metallimiehen motivaation sitten käy.. toivotaan että saadaan lauantaina taas reilaan hommat..
Cbr:llä ajeltu tollanen 500km pelittää hyvin, jakoketju rallattaa kylmänä, mutta rauhallisesti ajelee lämpöseksi niin hiljenee..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=155257
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=155258
laittelin tänään uudestaan rungon puolikkaat kun viimeks tuntu menevän vähän vinoon.. on siinä nytkin heittoa, mutta eiköhän tuo vältä kuitenkin..
kipinää pidin tunnin verran siinä sitten ja pyörittelin isolta lankarullasta pikkuseen rullaan lankaa kun on vähän köyhää :D ei saanu 45min 5kg rullaa täyteen :eek:
Yhen paikan sain laitettua myös..
Lauantaina jatketaan sillon pyhitetään koko päivä tälle... jos vaikka sais kuskin puolen helman kondikseen (toive ajattelua kai?)
9 tuntia vietetty ruiserin kimpussa.. nyt on muutamaa saumaa vaille kuskin helma kasassa.. kuvia ei saanu nyt liitettyä. . Mutta mahtava fiilis kun sai paljon aikaan.. Seuraavaksi saa ruveta sovittaa runkoa takasin :) ehkä tää joskus vielä liikkuu. Nyt on ansaittu vähän Jalmaria. ..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=155563
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=155562
Vähän rälläkän kanssa kävin leikkimässä tuossa muutaman tunnin.. nyt alkais olee lähellä, että saa runkoa paikoilleen jo .. seuraavalla kerral sitten.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=155663
runko palkit täynnä tällästä mohnää.. tarvihee tehä joku luukkuu vielä kylkeen, että saa nuo paskat pois niin voi hyvillä mielin tuuttaa kotelosuojat sitten sisään..
sain tänään aikaan täyspitkän rungon :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=155718
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=155719
vetelee taas tuo rauta aika reippaasti.. 3 senttiä laski kun oli kaiken hitsannu.. toinen puoli vielä täpissä.. tarttee se hitsaa kiinne ja sitten oikoo molemmat kerralla..
tästä jatketaan taas..
kohta pääsee siihen nelilinkin tekoon tai siis hakkaa päätä sen kanssa seinään..
Nyt ois suunnilleen samassa korossa palkit.. ainakin alkumatkalta.. sinnehän ne tukivarret tulee kiinni :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=155761
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=155760
tommoset lätkät vetäsin vielä.. kaippa se siellä pysyy.. molemmissa tapauksissa sen näkee .. että pysyykö vai irtooko :D
loppuun vähän fiilistelyä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=155762
nyt tarvii hommailla lissää matskua ja ruveta ton takaperän kimppuun..
pitäis vlitys vaihtaa ja laittaa se palalukko tonne taakse...
myös aattelin laittaa nyt samalla levyt taakse.. Tähän voi ehdotella mitkä sopivat pienellä työllä (levyt ja satulat) sais olla kässärikin satulassa..
Päivän pohdintoja..
Mistähän saa sais jarrupaineen säätimen? ajattelin heittää sen orkkiksen menee.. (Taka-askelin tanko hässäkkästä puhe)
Takajarrut kysymysmerkki kanssa.. levyt ja satulat?
Vai saako vaihtaa käsijarrun kardaaniin? vai onko se helpompi rakentaa sitten suoraa taakse..
Jakolaatikkoa ajattelin tässä lähtee kasaamaan pääsee katselee kardaanin kulmia kun sovittaa taka-akselia paikoilleen samalla..
Mä mitään jakista kerenny kasaa.. rupesin purkaa perää..
eli mulla oli kaks perää
toisessa palalukko missä väärä välitys, toisessa oikee välitys ja kempattu sisukset..
no purin palan pöydälle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=155822
onkohan hajua miten noita shimmaillaa? ja kuuluko sen olla koko ajan lukossa sitten autossa vasta pyörii vasten vetarit?
sitten mulla oli murikka missä oli vaan pinjoni kiinni.. kun erinäisten syiden takia jouduttiin murikka irottaa isolla rälläkällä banjosta vetarit katkasten.. eli tää on 4.11
alunperin oli idea, että antaa tuon pinjonin olla paikoillaan, mutta pakko se oli purkaa kun ei pyörinyt..
no laakeri pinnat näytti tältä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=155825
kuluneet, mutta ihan ok minusta?
sitten oonko oikeeassa, että kun tää on bj:stä kotoisin niin tässä ei kuulu olla rymppiholkkia vaan tää shimmaillaan kohdilleen levyillä ja vedetään johkin tiettyyn momenttiin?? ja mikähän se momentti mahta olla? välys pois??
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=155824
ei ainakaan ollut mitään tuolla kun purin.. auki se on ollut joskus kun pinjonin mutterissa oli 3 eri lukitusta.. :eek: eli se oli mun mielestä liian tiukalla siks ei pyöriny..
sitten tarvis jostain vielä lautaspyörän momentit ja laakeripukkien..
eka perä mitä kasailen.. katotaan tuleeko lasta vai paskaa vai joudunko viemään jollekkin joka tämänkin osaa..
Sirernog
15.05.2014, 21:09
Jos satut innostumaan tosta kardaani käsijarrusta niin itellä löytyis ylimääräsenä disco1:sen osat, budjetti hintaan toki!
eikös tuo ole rumpujarru? levyä mä sinne olen ajatellut, mutta en oo vieläkään varma että millä vaatimuksilla tai saako ylipäätään mennä muuttamaan käsijarrun kardaanijarruksi..
Sen verta on palstalla tässä seikkaillu illlan aikana, että oon löytäny seuraavaa:
Takalevyt: joko hojon etulevyt navan taakse tai pajero takalevyt.
Jarrusatulat: patrollista (näissä ei oo käsijarrua) itse mietin transportterin satuloita niissä varmaan massat riittäsi ja jäisi tää käsijarru humpuuki pois..
Sitten olen elänyt siinä uskossa, että satulan kiinnikkeet on tehtävä pulttiliitoksin, mutta palstalta löytyi tälläinen teksti :
Hitsaamalla koottuun akseliputkeen saa hitsata laipan johon satula kiinnitetään, muutoin täytyy sovittaa satula jarrurummun korvakkeisiin (tms). Tarvittaessa selvitys lujuudesta.
Sen enempiä pähkimättä taidan käydä huomenna konttorilla (tänään) selviää asiat parhaiten..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=160161
Hojo laitettu siirto kuntoon.. kun tarvi siirellä tallissa..
seuraavaksi taitaa lähtee koppa pois päältä kuitenkin kun en olevinaan saanut noita rungon puolikkaita suoraan... tuleepahan samalla helpomaksi tehdä alustan muutokset..
On ainakin jäykkä alusta :D
juu ja pitkä akselinväli.. :D sattais olla hiukka kankee ajettava metässä..
tänään tuli purettua letkua ja piuhaa irti siinä toivossa, että koppa joku päivä tässä nousee pois päältä ja pääsee alustan kimppuun..
Kuvia en tajunnut ottaa, mutta silmään pisti imusarjassa mötikkä (onko hehku tms?) kaks johtoa menee ja toinen niistä vedetty poikki.. oisko ollu 5 sylinterin tietämillä.. niin että onko se siis hehku vai?? aika paksua johtoa meni..
Ruusulehto
03.09.2014, 16:33
ettei olis sammuttimen moottori
https://www.google.fi/search?q=2h+imusarja&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=bDYHVLjvB-LuyQO4g4G4CQ&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1455&bih=687#q=toyota%202h&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=eVOHnBPuA3vvWM%253A%3B_A0unUkFkBYKgM%3Bhttp% 253A%252F%252Fforum.ih8mud.com%252Fattachments%252 Fimg_2641-jpg.582727%252F%3Bhttp%253A%252F%252Fforum.ih8mud. com%252Fthreads%252Ftoyota-2h-with-oem-turbo-low-mile.543719%252F%3B800%3B600
Tuossa on kuva näkyy vasemalla imusarjassa.. eli ei oo sammuttimesta kyse...
Välirojekti tuli taas hommattua... tai katotaan missä välissä tekee ennen vai jälkeen hojon..
ilta kevennyksenä foto:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5896&pictureid=162254
Sirernog
12.09.2014, 23:38
Kai säkin oot kuitenki ens vuonna omalla autolla retrossa, jos se siis järjestetään? Näytti se susu niin ahtaalta?:D
Yritetään.. pitihän sitä tänä vuonnakin jo olla.. :rolleyes:
Sirernog
15.09.2014, 21:00
Sama virsi itelläki.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=164957
Takaperään tuli laakerit.. nyt rupeis olemaan akseleitten huolto-osaset kasassa...
Kardaani käsijarrua ei oo muistanut kysyä edellenkään vaikka konttorilla on käyty..
Vaihtoehtosesti taakse kun on ne levyt tulossa niin eikös T5 pornstarterin taka satuloissa luulis olevan käsijarru samassa.. sellasia saa tarjota jos jollain ylimääräsenä ehjät löllyy varastossa.. niissä luulis akselimassojen piisaavan hojoonkin...
Enään ois yks käyttis korjattava ennen hojoa.. :D
kardaanii saa laittaa käsijarrun jälkikäteen, ei aiheuta mitää ihmeempää leimalla ku sen että mainitsee asiasta.
Imusarjassa tosiaa on imuilman esilämmityksee hehkut, voi jättää pois käytöstä. Itse käytin niitten reikiä aikoinaa dumbvalven ohjauksee ja toisesta otin ahtopainemittarille letku lähön ku jotku letku karat kävi suoraa kierteisii.
ootko uutta runkoa aatellu hankkia suoraa? on aika parhaat päiväsä nähny ja saattasin uskoo et leimamies ei ehkä ihan hyvällä kato ku tehty useista paloista...
kardaanii saa laittaa käsijarrun jälkikäteen, ei aiheuta mitää ihmeempää leimalla ku sen että mainitsee asiasta.
Imusarjassa tosiaa on imuilman esilämmityksee hehkut, voi jättää pois käytöstä. Itse käytin niitten reikiä aikoinaa dumbvalven ohjauksee ja toisesta otin ahtopainemittarille letku lähön ku jotku letku karat kävi suoraa kierteisii.
ootko uutta runkoa aatellu hankkia suoraa? on aika parhaat päiväsä nähny ja saattasin uskoo et leimamies ei ehkä ihan hyvällä kato ku tehty useista paloista...
Onks siihen kardaani jarruun mitään vaatimuksia?? esmes massojen suhteen.. kun sitähän ei ajeta dynollakaan..
Mennään näillä mitä nyt on.. eiköhän tuo oo muutenkin nähnyt parhaat päivänsä.. (vai oisko ne vielä tulossa kuitenkin :rolleyes: )
mulla oli siinä pihassa yks runko mutta sen kuntoa enempää ala veikkailee, mutta varmaan aika samassa jamassa.. Runkoahan saa hitsailla oikeestaan niin paljon kun haluaa, jos sen tekee järkevästi niin en usko että siitä sanomista tulee.. katsomme tilanteen uudestaan kun saa korin pois päältä..
Järkevä kun ois niin tän vehkeen ois laittanut ajat sitten paaliin :D ja rahansa johonkin muuhun..
Jaa.. tää vekotin päätyi mulle näköjään..
-82
ajettu joku 600tkm
ahdettu..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=171945
patrolli läks myyntiin vaikka hojiin piti poistua pihasta, mutta tällei tällä kertaa..
Kaameeseen ajetavuuten lähdettiin hakemaan parannusta..
ensiksi vaihdettiin tuoreemmat 35" renkaat.. auttoi sekin jo ihana sikana..
Etupään riippuhin oli hitsattu jatkot ja etu jouset oli lässähtänyt niin vaihdettiin punasesta hojosta jouset siihe..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=171946
Kaikki puslat oli edestä loppu ja kaikki pultit oli löysällä..
uusilla jousilla ei enään riittänyt iskareissa vara niin piti laskea vähän kiinnitystä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=171958
Myöskin etukardaanin sai pois ilman lenkkejä/työkaluja.. piti laittaa tuplanivel tilalle kun ei riittänyt vara normi kardaanissa..
Startin alempi pultti oli poikki ja ylempi löysällä :D se vaihdettiin
ja takaa kävin läpi kanssa u-pultit nekin oli kaikki löysällä..
Edestä oli pyörän pinnapultti poikki sekin tuli uusittua..
Nopeesti levikekumit eteen ja näillä setupeilla päästinn tampereelle talvisotaan jossa sitten tuli sen verran damagea että takavalo hajos..
Sen seurauksena tein eilennä tälläset.. josko ne nyt kestäis..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=171957
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=171955
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=171956
Pakkelia ei oo taas säästelty näköjää tässäkkään vehkeessä.. :confused:
Eilennä jäi poskivilkku metsään ja vaijerilukot petti vinssistä..
taidan ottaa poskivilkut kokonaan mäjelle..
Pätkä rojektiin tuli hommattua kuitenkin tuoreempi runko... katsotaan koska sitä pääsee jatkamaan kun on kesävehkeitten tekoa tässä taas ja pitää palata takasin työelämäänkin..
voi voi nyt on aivan väärä merkki sulla. Et ois patrollii hävitäny :D
voi voi nyt on aivan väärä merkki sulla. Et ois patrollii hävitäny :D
:D onneks en oo niin merkki uskollinen näitten kanssa.. patrolli toistaseksi seisoo pihassa vielä..
Kaikki on hyvin niin kauan kunhan ei tuu ranskalaisia autoja tontille :rolleyes:
tosta merkki asiasta vois olla eri mieltä.mutta toiset tykkää toiset ei:)kuullostaa siltä että edellinen huoltaja ollu huolimaton.:)
pätkän takaperä läks shimmattavaks.. kovasti ollu mielessä, että jos laittais tähän käyttövehkeeseen välitystä, mutta pysykööt toistaseksi vielä tollasena.. tää käyttis hojo taitaa jäädä ihan metsäkäyttöön kun tulee mersua alle käyttöpeliksi.. :D
Katotaan kuin paljon tää herättää kenessäkin tunteita kun RUOSTEETON hojon runko makaa patrollia vasten.. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=172198
Käyttis hojosta män kytkin.. lipsuu kun rupee ahtaa..
myöskin koneen kumi tyynyt on tai ainakin toinen tiensä päässä kun flekti tapailee tunnellia aika ajoin.. (onkos tojota kamaa nuo tyynyt vai tamgearsilta?)
Kytkimen kun saa tässä päivitettyä niin samalla silmälaakeri ja takastefa.. ja katotaan vähä lodjua melkovarmasti vaan katotaan kun kahisee että kuinka väljänä siellä tuo kytkin akseli on :confused:
Rahat loppu siihen asti kun taas tulee lisää joten saapi jäädä molemmat hetkeksi lepäilee..:mad:
meneekö nyt hyvä runko ihan pilalle??:D:D
Hesenkastike
19.03.2015, 22:37
Kierrejouset kadonnut alustasta?
Juu ne oli pois jo kun tuli mulle.. ilmeisesti sen takia tuo etupää rötkötti aikas matalla.. nyt se on suht vaaterissa.. ja lähellä rek otteen mittoja.. :D
Ei voi muuta sannoo ku että saakelin hyvältä näyttää :D Mistä pierasit tuon rungon oikee?
mikäs raaseri pilkottaa ressun alta.
mikäs raaseri pilkottaa ressun alta.
Tallikaverin oldsmobile delta 88.. -79 storukattu SBC jne..
Tänään oli saikku päivä ..
Aattelin että meen ottelee kardaania yms pois jotain kevyttä siis..
lähtihän ne pois... takanen oli johonkin vähän raapinut ja nyt vasta huomasin että on liuku hiukka pielessää...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=172618
aikansa kun sitä rauhallisesti ryskyttäen purki niin-....
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=172614
Painaa kivasti.. kylse pois sieltä rojahti, mutta katotaan millä sen saa takas..
kovin rouheelta tuntui pyöritellä eikä öljyn mukana tullut metallihile kerro kovi hyvää tarinaa a takakardaanin lähtö tuntui kohtuu väljältä jos jollain edukasta ehyttä laatikkoa on niin tarjoilkaa..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=172617
eihän se vielä oo loppu??:D
Valmistupäivä??
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=172616
jos miettii että se ois ollu 5 vuottakin varastossa niin 2000 alussa vaihettu...
tämän kun käyttäis sorvissa vielä..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=172615
jos on vauhtiksen momentteja jollain kertoa niin otan ilosin mielin vastaan..
Uus kytkin paketti tuli.. kiitoksia tampereen suunnalle.. ja joensuuhun kiitosta takastefasta ja silmälaakerista..
Sirernog
25.03.2015, 21:29
Sitten kun uuden laatikon punnerrus on aiheellista ni ota yhteyttä, ihan naapurissa on hyväksi todetut "lehmät" jolla noita vähän viel painavampia ja isompia laatikoita punnerretaan. Täytyis muutenkin tulla taas Lehtisen kanssa hakemaan motivaatiota sinne sun tallille.
Ruottala.
25.03.2015, 21:41
Ihtellä olis kanssa tarkootus nykästä laatikko alas omasta hojosta ensi viikolla ja nakata "uus" loota paikalleen:D..samalla vaihtuu kampuran takastefa ja exedyn kytkinpaketti:) Kauanko meni suunnilleen sulla aikaa vanhan irrotuksessa?
Sitten kun uuden laatikon punnerrus on aiheellista ni ota yhteyttä, ihan naapurissa on hyväksi todetut "lehmät" jolla noita vähän viel painavampia ja isompia laatikoita punnerretaan. Täytyis muutenkin tulla taas Lehtisen kanssa hakemaan motivaatiota sinne sun tallille.
Aina saa tulla kun ollaan paikalla.. tosin en tiiä onko se nyt hyvä motivaation lähde, mutta :D
Tarvii pitää mielessä tuo sun tarjous..
Ihtellä olis kanssa tarkootus nykästä laatikko alas omasta hojosta ensi viikolla ja nakata "uus" loota paikalleen:D..samalla vaihtuu kampuran takastefa ja exedyn kytkinpaketti:) Kauanko meni suunnilleen sulla aikaa vanhan irrotuksessa?
Joku 3 tuntia kun rauhassa väsäs.. ja tosiaan ei oo nosturia.. saahan sen sieltä nopeemminkin varmasti kun se ei siellä kovi monen pultin varassa loppupelissä rötköttele..
Ruottala.
26.03.2015, 08:06
Oolrait. :)
Onks kellään tietoa miten tuo kytkin akseli purkaa tuu?
Asiahan selvisi.. kiitoksia burtonille.. myöskin mennään vanhalla laatikolla vielä eteenpäin..
Kytkinakseli lähtee vasta viimeisenä laatikosta pois:D
jos huomenna sais sitten sen sinne takasin paikoilleen..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=172650
Vauhtipyörä kävi sorvissa..
tuon näkönen se oli kun otti kympin pois..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=172649
kaks kymppiä tuli otettua..
Kytkimen piti olla 61, mutta se onkin sitten 60.. noo mennä sillä mitä on saatu ..
tällästä tänään..
https://www.youtube.com/watch?v=FUwototHAc4 Tuossa ainakin laatikon läjäyspuolen videota Australiasta. https://www.youtube.com/watch?v=mjltXyzDROk
Vähän painepesuria
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=172722
Vissii lävähtänyt kytkin joskus..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=172724
sitten se nostovehje.. tuohon ketjutalja ja sillä yritetään nostella kohillee..
Nyt on siis laatikon nostoa vailla homma..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=172723
Ruottala.
31.03.2015, 10:41
Joko laatikko paikallansa? Täällä päin saatu jo laatikko alas ja takaisinkin, takaisin laitto olikin kohtuu vittumainen homma ainakin näin ekaa kertaa tehtynä vaikka kaveri olikin jeesaamassa:D
Tänään kävin laittaa yksinäni.. oli kohtuu perseestä, mutta meni se sinne apuvälineiden kera..
ei tarvi kyllä ruveta samaan hommaan ihan heti uudestaan :D
Huomenna jatkamaan..
öljypohja otettava pois ja koitettava tiiviste vaihella tai siis liimalla kasata jos lopettais kusemisen.. taitaa kyl kusta muualtakin..
Ruottala.
01.04.2015, 08:49
Tänään kävin laittaa yksinäni.. oli kohtuu perseestä, mutta meni se sinne apuvälineiden kera..
ei tarvi kyllä ruveta samaan hommaan ihan heti uudestaan :D
Huomenna jatkamaan..
öljypohja otettava pois ja koitettava tiiviste vaihella tai siis liimalla kasata jos lopettais kusemisen.. taitaa kyl kusta muualtakin..
No helkkari, hatunnosto lähtee kyllä täältä sinnepäin!:D Toi talja olis ollut varmasti paljon kätevämpi ratkasu kun tuo meidän pumppukärry/tunkki -systeemi mut meni se sinne niilläkin avitettuna. Me tiivistettiin öljypohja kans samaan hätään liimalla ja jäi vissiin hiukan takanurkasta kusemaan..
Tolla taljalla nous kivasti sitten kun otti sen takaapäin roikkumaan ja nosti kytkinkotelosta tunkilla.. ja armotonta vemputusta... :D
Ruottala.
01.04.2015, 09:10
Tolla taljalla nous kivasti sitten kun otti sen takaapäin roikkumaan ja nosti kytkinkotelosta tunkilla.. ja armotonta vemputusta... :D
Joo täytyy kyllä itekki käyttää tota taljaa ens kerralla. Kyllä siinä pien naittaminen oli juu. Toivottavasti ei ihan heti tarvis käyttää tosiaan alhaalla, ei huvittas heti samaan touhuun ryhtyä:D
Pätkäsyt ja kierrealustat jäävät tällä erää unholaan muuttuvan elämän tilanteen takia.. ajatuksissa siirtää välityksen siis tähän vihreeseen ja pitää se safaripelinä ja hommatta käyttö vehkeeksi joku rutkutin..
punanen siis osina myynnissä tuolla myynnin puolella.. jos jollain tarvetta..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=173273
nämät jakikseen ja 4.11 perät vielä.. eteen kitka ja taakse pala..
laatikkoa en viittinyt kasailla tänään vielä sen enempiä kun laitetaan tois välitys sinne..
öljypohja pois.. kone oli ihan siistin näkönen eikä löytynyt yllätyksiä pohjasta..
parantelin (ainakin omasta mielestä ) tuota turbon paluuta hiukan..
se oli tällänen kera liima kasan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=173275
ja nyt tällänen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=173276
pääsiäismunat jäi maalaamatta joten..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=173277
maalin kuivuessa aattelin vaihtaa noi sökönä olevat koneen kannake kumit tai kuskin puoli on ainakin sökönä..
mut eihän nuo ollut samanlaiset mitkä kävin hakee.. tosin se saa luvan kyllä mennä sinne
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=173278
sitten rupesin ahtimen letkuja ottaa pois tieltä et pääsee paremmin käsiksi sinne kuskin kumiin..
ihmetellyt kun tuo kone on öljyssä ja varsinkin kaasuläppä yms seutu..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=173279
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=173280
huohotin menee turbon imupuolelle aattelin että se kone huohottaa, mutta huohotin olikin kuiva..
Eipä tuohon jää muuta vaihtoehtoa kun ahdin vuotaa.. rupesin sitten välyksiä kokeilee niin eihän se meinannu aluks pyöriä käsin ollenkaan ..
sitten se siitä herkisty mutta takertelee vieläkin.. purin ahtimen irti ja nyt se on osina pöydällä .. tiedä saako siitä enään mun näpeissä kalua..
tuossa tuo öljyntulo.. varmaan riittävä.. paluu on iso kuten tuosta öö-pohjasta huomaa..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=173281
no aikana purettua tulin siihen tulokseen että tossa pakopesä pääss on akselissa tollanen sokka mikä lie sen tarkoitus
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=173282
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=173283
ja sen pitäis mennä sitten tuohon koloon puristuksiin.. sehän painaa ittensä akseliin siinä kiinni???
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=173284
ahdin on tollanen..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=173285
kai se on ajeltava vaparina ainakin toistaseksi..
kun tosiaan mä en tuosta varmasti ainakaan kalua saa kun en ees merkkaillut mitään mikä oli missäkin asenossa..
Se ''sokka'' on tiiviste...
Eikai se kuulu kuitenkaan panna hanttiin..? akselissa ja laakereissa ei näkynyt mitään erikoista kuitenkaan.. kai se täytyy korjaus sarja tilata tuskin tota tiivaria saa erikseen mistään.. pitäiskö toisessa päässäkin olla tollanen?
http://www.ebay.com/itm/Holset-H1C-H1D-H1E-Turbocharger-Rebuild-Kit-/251705070031?hash=item3a9aca91cf
korjaussarjassa niitä näyttäis olevan kaks..
pitäis siellä olla..
https://www.google.fi/search?q=holset+h1d+kihnuttaa&biw=1600&bih=789&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=NVchVcyqIsbpaL3WgJAN&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=holset+h1d&imgdii=_&imgrc=rzeTBnwZVEoVYM%253A%3B1iRrTaZEye7TwM%3Bhttp% 253A%252F%252Fbaeturbosystems.com%252Fimages%252FH olset%252520Service%252520Kits%252FH1CSpec.jpg%3Bh ttp%253A%252F%252Fbaeturbosystems.com%252Fturboser vicekitformitsubishitd04td04l49177-80410oereplacement-2-1-1-1-1-1-2-1-2-2-2-2.aspx%3B469%3B627
ton puute varmaan aiheuttaa sen öljyn tulon.. olevinaan en nähnyt siellä mitään, mutta voin olla väärässäkin..
tuleehan painepuolelle öljyä kuitenkin jonkun verran, mutta mielestäni toi on liikaa kyllä kun sitä puskee joka välistä läpi..
Sirernog
06.04.2015, 00:08
Jotenki tuo öljyntulo vaikuttaa melko suurelta kun vertaa kuvien perusteella tuohon paluuseen, onko siellä sitten kuristus jossain muualla? Ettei olis "tulvinut tota tiivistettä rikki? Melko arkojahan nuo ahtimet tuntuu olevan tuolle liialle öljylle...Nimimerkki. Kaverin kaveri laitto kuristetun painepuolen liittimen paluu puolelle ja auto tais käydä sen 5min ja savu oli taattu.:D:D:cool:
Tarvii ihan ottaa fyysisiä mittoja noista öljy kanavista.. ei se ahtimen paluu puoli hirveesti isompi oo kun tuo putki..
tänään sai koneen kannakkeen kuntoon.. uudemmat tyynyt ei mee.. tarvi ottaa viereisestä vehkeestä..
öljypohja löys paikkansa ja laatikko rupee olemaan tonteilla kaikkineen..
otinpa siis alas jakiksen..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=173379
liekö laakeroitu joskus kun oli niin hyvännäköset..
sitten pientä laakerin vaihtoo että tulee samat parit ja muutenkin viitti sekotella hirveesti ainakaan osia kun työntää ton välityksen paikoilleen.. et jos se vaikka toimis pidemälle kun pihassa testin..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=173380
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=173381
Toivon mukaan huomenna saan sen paikoilleen..
ja jos sais takaperän ens viikolla shimmistä niin vois samaan syssyy vaihella perätkin.. kai
no päivä kerrallaa..
Mikä tuossa paluuputkessa on sisähalkaisija? Joku 20mm vois olla hyvä ettei pitäisi ainakaan sen takia tulvia. :)
Mikä tuossa paluuputkessa on sisähalkaisija? Joku 20mm vois olla hyvä ettei pitäisi ainakaan sen takia tulvia. :)
Tarvii mittailla ne ei tänään muistanut kun painin jakolaatikon kanssa surkein tuloksin.. motivaatio hävis taas sen siliän tien kun mikään ei mee kun elokuvissa..:confused:
Sirernog
08.04.2015, 00:15
Älä nyt uskoa heitä.:) Me laiteltiin kuitenkin vanhan työkaveris kanssa 4 päivää tohon rrc:hen zf4hp22:sta minkä olis pitänyt mennä tarinoiden mukaan suurin piirtein heittämällä, monen pikku näpräämisen jälkeen kyllä hymyilyttää kun etsii turhaan kytkinpoljinta.:D:D
Jakolaatikon välitys lumpsahti paikoilleen pienten korjauksien jälkeen..
Pitäis vielä niputtaa kartaanit ja öljyt laitella sinne ja tänne..
Turboon tuli korjaussarja, mutta katotaan josko sitä ajelis hetken nyt vaparina,, pitäis leimatakkin kesäkuussa joten alotettava kohta puoliin leima remppa.. minkä yhteydessä vaihtais etu akseliin tiivarit ja laakerit jarrut ja välityksen sekä taakse pientä jarru jumppaa ja välitys kanssa..
muutama paikka ehkä kans joutuu hitsaamaan..
Sampo_tbo
22.04.2015, 06:36
Eihän se sitten edes paljoa tarvitse vapaa-aikaa :D
Nyt on ensimetrit ajettu pihassa huomenna isomalle koeajolle..
Joskus kun kerkeis käydä oikein mehtässä koittamassa, miten välitys auttoi..
seuraavaksi aloitellaan leimaremppaa jossain vaiheessa..
Sirernog
29.04.2015, 09:40
Perjantainahan olis oikeinkin passeli ajohommeli villähteellä?!
meinaatko mennä? on ihan älyttömästi tekemista muutakin ittellä saattaa siis jäädä väliin..:(
Sirernog
29.04.2015, 22:48
Kyllä me Tonin kanssa meinattiin mennä ja lähteehän toi Mikkokin hoojiillä hinausmieheks.:D
nyt tuli ajettua ensimetrit maantiellä.. herran jumala tuo o laiska ilman ahdinta..:D
kiitokset sampo_tbo:olle.. nyt ois ahdin melkein läjässä.. eiku hojossa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=175146
Moottoripyörän kimpussa meni tää ilta.. kk päivät ois aikaa leimata.. muutto, kesävehkeet, käyttövehkeet ja juhlinnat painaa päälle.. ehkä jossain välissä löytyy aikaa taas..
Paluupuoli on 13-14mm laippa siis .. ahtimessa on tuollanen neliö tuo paluu..
Sampo_tbo
06.05.2015, 07:32
Ei kestä, kahtotaan öljyn paluuta kun saat sen takas keulalle kuinka se siellä ahdistaa . . .
Päivitellääns tännekkin..
Eteen meni tänään uudet hilut .. ainoastaan ronssi holkit jätin vanhaa ..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=175632
pikkasen eroa noilla olkalaakereilla..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=175630
myös uudet jarrusatulat meni..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=175629
nyt löyty eteen jarrut ja ei kolise enään ja toivottavasti vuodakkaan mitään..
Tää vehje on myynnissä jos jotain kiinnostaapi ;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=175651
Kovin nättiä ei saa tehtyä kun on kotelot täynnetty täyteen vaseliiniä. . Vielä pitää heilutella miggiä jonkun verran, että uskaltaa leimalle viiä näytille. .
To do:
-valot tsekata
-hitsaukset loppuu
-taakse levikkeet
-takajarrut/käpäri herkistellä
-tankki vuotaa
-kone vuotaa öljyä
-heijastimet taakse
Oiskohan siinä .... Tuskinpa vaan mutta toivossa on hyvä elää...:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6170&pictureid=175708
käsijarrun linkut tuli herkisteltyä ja takajarrut säädeltyä/putsattua..
hojottimien tarinat päättyivät mun osalta tähän.. jatketaan huomenna jollain muulla.. ;)