Kirjaudu sisään

View Full Version : kokemuksia 12mm nestepäästä?


TeaM-PKR
26.08.2013, 21:14
Onko kokemusta linkin tuotteesta?http://www.dieselkontor.de/product_info.php?cPath=22_47_48_107&products_id=2651
Nää on varmaan niitä kiinan päitä.

RIPAX
26.08.2013, 21:58
Jos on kiinan tavaraa kuten hinta viittaa ni paskaa on,ovat testanneet penkissä ja ei oo Denson/Boschin veroinen. En ostais/ole ostanut kun pumpun teetin.

TeaM-PKR
26.08.2013, 22:17
Niinpä vähän arvelin. Mitäpå pumppua raati suosittelisi lj lantikkaan? HP dieselin tarjous pumpun laitosta oli 1200€. Hinta OK mutta milläs köyhä hankkii :) toiveena ois jotain 250hp

RIPAX
26.08.2013, 22:31
Niinpä vähän arvelin. Mitäpå pumppua raati suosittelisi lj lantikkaan? HP dieselin tarjous pumpun laitosta oli 1200€. Hinta OK mutta milläs köyhä hankkii :) toiveena ois jotain 250hp

Olikohan just Hp diesel mut Hannu mustola oli äijän nimi. Voin kaivaa Firman nimen ja numeron jos Yvllä kyselyä pukkaat. Mut hyvä on pumppu ja löylyä ja tarvittaessa sauhua piisaa niin saatanasti.

Hailux
26.08.2013, 23:14
Ihan hyvä se kiinalainenkin on...hyvin tuntuu pelaavan ja vetoja löytyy..nimimerkki köyhä

-MaTTi-
27.08.2013, 07:12
Mitäpå pumppua raati suosittelisi lj lantikkaan?

:) toiveena ois jotain 250hplj lantikka? :eek: http://slck.net/viewtopic.php?t=4311

250hp 2L-T:stä? :eek: :D Mitä muuta resepti sisältää kuin pumpun pään?!

TeaM-PKR
27.08.2013, 07:30
Tuplaturbo setin ja 2 väläriä. Toiveena oli 250hp pumpun kapasiteetiksi. Se on sitten toinen juttu miten pitkälle sen ruuvin jättää. :) TT setti on jo paikallaan ja välijäähyt on tulossa jo. Pakopaine mittari luonnollisesti löytyy, mutta pakolämpöjä pitäs Päästä vielä seurailee.

Niin anteeksi maalaisuuteni, kyse hän on todellakin land cruiserista :)

Hailux
27.08.2013, 07:45
Huh...2-lt ja tuplaturbo....kestäähän se aikansa :) itellä läjän pumpussa 12mm kiinan nestepää ja uskoisin
Et riittäis noille hevosille mitä tavottelet..

TeaM-PKR
27.08.2013, 08:08
Huh...2-lt ja tuplaturbo....kestäähän se aikansa :) itellä läjän pumpussa 12mm kiinan nestepää ja uskoisin
Et riittäis noille hevosille mitä tavottelet..

Mistä hommasit nestepään? Mikä nokkalevy? Olen ymmärtänyt että vakio nokka levy antaa liian pitkän ruutan ja nostaa pakolämpöjä isommalla päällä.

Hailux
27.08.2013, 08:34
Mistä hommasit nestepään? Mikä nokkalevy? Olen ymmärtänyt että vakio nokka levy antaa liian pitkän ruutan ja nostaa pakolämpöjä isommalla päällä.

Pumppu kävi aikoinaan holysmokella..nestepään merkkiä en muista..tdi volskun nokkalevy paikoillaan

TeaM-PKR
27.08.2013, 09:20
40157

40158

Kakkos turbiinin ja pakosatsin välille on tulossa "reilu" painekellonohjauksella toimiva "hukkaportti". Systeemi vasta koe käytössä ja välijäähytkin vasta matkalla kotiin. Jos tämän tyyppistä joku muukin kuin nimim. "härdelli" on kyhäillyt niin kokemuksia saa jakaa :) Tällä hetkellä vaikka vakipumppu on ruuvattu loppuun ni savutus on priuksen luokkaa...

Hailux
27.08.2013, 10:26
Jo on putkia pitkin poikin :) kyllä tuo tosiaan viripumppua ja cooleria kaipaa

TeaM-PKR
27.08.2013, 16:42
Pumppu kävi aikoinaan holysmokella..nestepään merkkiä en muista..tdi volskun nokkalevy paikoillaan

Onko muuten suora suihkun vai etukammiokoneen nokkalevy? En tunne tarkemmin vaggilaisten sielun elämää.

Hailux
27.08.2013, 16:48
Onko muuten suora suihkun vai etukammiokoneen nokkalevy? En tunne tarkemmin vaggilaisten sielun elämää.

eikös tdi ole suorasuihku..

Tomppaa_
27.08.2013, 16:54
Ei kai vaginoita etukammiolla oo tehtykään? Ainakaan 1.9 pataa..

Jani E
27.08.2013, 17:33
Ei kai vaginoita etukammiolla oo tehtykään? Ainakaan 1.9 pataa..

on sitä...

Saleksi
27.08.2013, 17:43
Ei kai vaginoita etukammiolla oo tehtykään? Ainakaan 1.9 pataa..

onhan niit, d ja td on esikammio ja tdi:t on suoraruikkareita

-MaTTi-
27.08.2013, 18:18
eikös tdi ole suorasuihku..

On, mut ekat TDI:t oli jakajapumpulla.

tleppis
28.08.2013, 08:02
mul on omassa hilussa mustolan tekemä pumppu jossa vakionestepää ja vakionokkalevy soppaa tulee niin paljo et syöttöjä ei kärsi lyödä lähellekään täysille ku kytkimestä loppuupito ahot on noin kilossa.
kannattas kysyä mustolalta mitä se vakio osilla saa irti

Tomppaa_
28.08.2013, 10:21
Kyllähän vakio osilla soppaa saa jakajapumpusta ihan riittävästi, muttakun syötön lisäys pidentää vain ruiskutusaikaa. Isommalla nestepäällä soppaa menee enemmän kerralla -> vähemmän savutusta, enemmän tehoa, pienempi polttoaineen kulutus versus pieni nestepää.

Jappi
28.08.2013, 14:36
Kyllähän vakio osilla soppaa saa jakajapumpusta ihan riittävästi, muttakun syötön lisäys pidentää vain ruiskutusaikaa. Isommalla nestepäällä soppaa menee enemmän kerralla -> vähemmän savutusta, enemmän tehoa, pienempi polttoaineen kulutus versus pieni nestepää.

Juurikin tuon takia sitä suoraruikkarin nokkalevyä käytetään, saadaan ruiskutusaika pidettyä lyhyenä isoilla syötöillä. Ja ruiskutusajan jatkuminen lisää lähinnä lämpöä ja savua, siksi siis vältettävää.

tleppis
28.08.2013, 14:51
no henkilö kohtasesti mua ei pieni savuutus haittaa riittää et on voimaa

TeaM-PKR
28.08.2013, 15:20
Juurikin tuon takia sitä suoraruikkarin nokkalevyä käytetään, saadaan ruiskutusaika pidettyä lyhyenä isoilla syötöillä. Ja ruiskutusajan jatkuminen lisää lähinnä lämpöä ja savua, siksi siis vältettävää.

Mutta käykö esikammiokone sitten liian "karkeasti" suorasuihkun nokkalevyllä? Kun eikös siinä esikammiossa oo se joku höyrystymisaika ja etukammion ennakkokin taitaa olla paljon aikasempi kuin suorasuihkujen. Holysmoken sivulla oli paljon asiaa mutta kun ei ne sivut enää toimi... :(

Hailux
28.08.2013, 16:07
Aika pehmeästi mulla ainaki käy...sen mitä se tojon nelonen yleensä käy..

sisua45
28.08.2013, 19:18
onhan niit, d ja td on esikammio ja tdi:t on suoraruikkareita

Juuri näin. Vapaasti hengittävä SDI on myös suoraruisku.

RIPAX
28.08.2013, 23:23
Pumppu kävi aikoinaan holysmokella..nestepään merkkiä en muista..tdi volskun nokkalevy paikoillaan

Hallaman niko Holysmokelta sano et käyttää juurikin kiinan päitä. Siksi halvempi ku esim. HP-diesel. Hp- diesel väitti et kiinan pää ei anna yhtä paljon tavaraa ku Boschin pää. Sen ja Holysmoken toimitus vaikeuksien (kassakriisin?)takia en valinnut holysmoken tekemää pumppua.

Hailux
29.08.2013, 08:27
Hallaman niko Holysmokelta sano et käyttää juurikin kiinan päitä. Siksi halvempi ku esim. HP-diesel. Hp- diesel väitti et kiinan pää ei anna yhtä paljon tavaraa ku Boschin pää. Sen ja Holysmoken toimitus vaikeuksien (kassakriisin?)takia en valinnut holysmoken tekemää pumppua.

Juu tiedos oli et vinosilmän tekemä on...varmasti bosch on parempi mut hyvin tuokin tuntuu toimivan

Kala92
29.08.2013, 08:43
Onko tää nyt sitten kiinan pää vai ihan aito bosch? http://www.starsdiesel.net/head-rotor-1-468-336-393_p11746.html

Hailux
29.08.2013, 08:57
Oiskohan tuo aito ku noin halpa

Jappi
29.08.2013, 13:58
Onko tää nyt sitten kiinan pää vai ihan aito bosch? http://www.starsdiesel.net/head-rotor-1-468-336-393_p11746.html


BlueStars Diesel Power Technology Co.,Ltd
Add: No.91,Huangshi Industrial Zone,Licheng District,
Putian City,Fujian,China 351144

Mitäpä luulet :D

Kala92
30.08.2013, 08:30
Ilmeisesti aito kiinalainen kopio :D Kokeillaan nyt kuitenkin. Yhden auton tiedän mihin kyseinen pää survottu, niin ei voi täysin paska olla. Katsotaan mitä tapahtuu. Tosin tarvii varmaan dumppi asentaa sitten, jos ei meinaa ajaa 2.5 kilon paineilla :D

Nuhapumppu
30.08.2013, 17:26
Ilmeisesti aito kiinalainen kopio :D Kokeillaan nyt kuitenkin. Yhden auton tiedän mihin kyseinen pää survottu, niin ei voi täysin paska olla. Katsotaan mitä tapahtuu. Tosin tarvii varmaan dumppi asentaa sitten, jos ei meinaa ajaa 2.5 kilon paineilla :D
Kenties tarkoitat hukkaporttia,se dumppi ei kauheesti vaikuta niihin paineisiin.

Kala92
30.08.2013, 18:06
Olenko ymmärtänyt nyt jotain todella väärin? Hukkaportti turbossa kiinteästi oleva, joka päästää liiat pakokaasut turbon ohi. Dumppi, jousikuormitteinen portti ahtoputkissa, johon kaasuläpällisissä vehkeissä otetaan ap kaasuläpän takaa. Estää turbon imusiipiä vääntymästä kun läppä suljetaan. Jos dumpin asentaa ilman ohjauspainetta, koska ei ole kaasuläppää, jousen jäykkyydellä voidaan vaikuttaa paineisiin. Näin minä olen tämän ymmärtänyt. Korjatkaa nopeasti jos menee ihan metsään.
Niin ja edittiä sen verran, että voihan hukkiksen asentaa erikseen pakoputkistoon ennen turboa.

Nuhapumppu
30.08.2013, 19:49
Olenko ymmärtänyt nyt jotain todella väärin? Hukkaportti turbossa kiinteästi oleva, joka päästää liiat pakokaasut turbon ohi. Dumppi, jousikuormitteinen portti ahtoputkissa, johon kaasuläpällisissä vehkeissä otetaan ap kaasuläpän takaa. Estää turbon imusiipiä vääntymästä kun läppä suljetaan. Jos dumpin asentaa ilman ohjauspainetta, koska ei ole kaasuläppää, jousen jäykkyydellä voidaan vaikuttaa paineisiin. Näin minä olen tämän ymmärtänyt. Korjatkaa nopeasti jos menee ihan metsään.
Niin ja edittiä sen verran, että voihan hukkiksen asentaa erikseen pakoputkistoon ennen turboa.
Kosusen sivuilta lainattua
HUKKAPORTTI
Hukkaportin tehtävä on rajoittaa ahtopaine haluttuun arvoon. Hukkaportin valinnassa pitää ottaa huomioon moottorin tilavuus ja tehotavoite kuin myös haluttu ahtopaine. Hukkaportti on venttiili jota ohjataan ahtopaineen ja jousivoiman avulla. Jousivoima pitää hukkaportin venttiiliä kiinni, kunnes ahtopaine voittaa jousivoiman ja hukkaportin venttiili avautuu. Hukkaportti voi olla ahtimeen integroitu ja erillinen hukkaportti, kuten kuvassa. Intergroidun hukkaportin kanssa ahtopainetta muutetaan säätämällä ohjaimen ja läpän välistä tankoa. Integroidun hukkaportin kisakäyttöä rajoittaa usein riittämätön venttiilin koko. Molemmissa on kuitenkin sama toimintaperiaate ja tästä eteenpäin tekstissä puhutaan erillisistä hukkaporteista. Hukkaportin paluuputki pitää tuoda "mahd. myöhään" takaisin pakoputkistoon, ettei se häiritse turbolta tulevaa pakovirtausta.


DUMPPI:Kun kaasu nostetaan ylös moottorijarrutuksessa tai vaihdetta vaihtaessa, kiinni menneeseen kaasuläppään törmää turbon kompressorisiiveltä tulevaan virtaus. Virtaussuunta muuttuu takaisin turboa ja kompressorisiipeä kohden. Paine isku kompressorisiipeen rasittaa turhaan ahdinta ja "pahimmassa tapauksessa aukaisee" kompressorin kiinnitysmutterin. By-pass venttiili sijoitetaan ahtoputkistoon ennen kaasuläppää ja venttiiliä ohjataan imusarjan alipaineella. Kun kaasuläppä suljetaan ahtoilma "päästetään", joko dumpilla ulkoilmaan tai by-pass venttiilillä turbon imupuolelle. Molempia venttiileitä löytyy myös sekä kalvotoimisen että mäntätoimisena. Yleisesti ottaen mäntämalliset venttiilit on kestävämpiä lue: luetettavampia yli yhden baarin ahtopaineita käytettäessä.


Jos tarkoitat sellaista venttiiliä,joka tietyssä paineessa päästää ylimääräiset pihalle,on kyseessä POPOFF venttiili,joka aiheuttaa sen että ahdin ottaa ylikierrokset pahimmassa tapauksessa koska paine karkaa putkista vrt. ahtoletkun irtoamiseen.

Jappi
30.08.2013, 22:21
Kosusen sivuilta lainattua




Jos tarkoitat sellaista venttiiliä,joka tietyssä paineessa päästää ylimääräiset pihalle,on kyseessä POPOFF venttiili,joka aiheuttaa sen että ahdin ottaa ylikierrokset pahimmassa tapauksessa koska paine karkaa putkista vrt. ahtoletkun irtoamiseen.

Popoff on tietyllä tavalla dumppi, vähän pikkkusäätöä. Eli miten tehdään... Sama kökkö, eri paketti...

Tomppaa_
31.08.2013, 08:31
Mitä järkeä olisi liika paine päästää dumpin kautta pois? Samalla nostat vain turhaan pakopaineita ja kuormitat ahdinta ja moottoria turhaan. Eli jos vakiolla hukkaportilla ei paineet pysy kurissa niin erillinen hukkaportti tai isommalla pakopesällä ja hukkaportilla oleva ahdin.

Kala92
31.08.2013, 18:22
Tämä on sinänsä hauska juttu. Koska ahdin on detroit diselin tekele, siis modattu garrett, niin siinä ei ole omaa hukkista ja sen käyttö on nimenomaan tämän kokoisessa moottorissa on ohjeistettu ILMAN hukkista. Johtuu ilmeisesti koneen pienestä litratilavuudesta. Niin kyseessä on siis jos 9mm nestepää. Tällöin ahdin nostaa max 1.5bar ahtoja. Jos koneeseen liitetään 12mm nestepää on max ahdot teoreettisesti 2.4bar. Näin pieni ahtojen rajoitus voidaan suorittaa 40mm dumpilla/popoff venttiilillä. Hieman hämää tämä sana popoff. Kuullu suomessa myytävän kyseisellä nimellä ja kun tosiaan esim normi kahen kilon jousella oleva dumppi ilman ohjauspainetta avautuu 2bar ahdoilla ja alkaa vislaamaan. Tiedä sitten tuosta, miksi suositellaan ilman hukkista. Oisko kyseessä joku tasaisempi virtaus kun ajattelee että hukkiksen sulkeutuessa tulee aina pakopainepiikkiä ja avautuessa taas tulee päinvastainen ilmiö.
Edit. Niin ja siis onhan olemassa by-pass venttiilejä, mutta eikö niitä käytetä autoissa joissa on ilmamäärämittari joka sekoaa jos menee osa ilmasta pihalle?

Tomppaa_
31.08.2013, 21:03
Tämä on sinänsä hauska juttu. Koska ahdin on detroit diselin tekele, siis modattu garrett, niin siinä ei ole omaa hukkista ja sen käyttö on nimenomaan tämän kokoisessa moottorissa on ohjeistettu ILMAN hukkista. Johtuu ilmeisesti koneen pienestä litratilavuudesta. Niin kyseessä on siis jos 9mm nestepää. Tällöin ahdin nostaa max 1.5bar ahtoja. Jos koneeseen liitetään 12mm nestepää on max ahdot teoreettisesti 2.4bar. Näin pieni ahtojen rajoitus voidaan suorittaa 40mm dumpilla/popoff venttiilillä. Hieman hämää tämä sana popoff. Kuullu suomessa myytävän kyseisellä nimellä ja kun tosiaan esim normi kahen kilon jousella oleva dumppi ilman ohjauspainetta avautuu 2bar ahdoilla ja alkaa vislaamaan. Tiedä sitten tuosta, miksi suositellaan ilman hukkista. Oisko kyseessä joku tasaisempi virtaus kun ajattelee että hukkiksen sulkeutuessa tulee aina pakopainepiikkiä ja avautuessa taas tulee päinvastainen ilmiö.
Edit. Niin ja siis onhan olemassa by-pass venttiilejä, mutta eikö niitä käytetä autoissa joissa on ilmamäärämittari joka sekoaa jos menee osa ilmasta pihalle?

Hyvinkin pitkälti juuri noin

Palataanpas vielä tuohon ahtimeen sen verran että voisikos johtua tuo hukkaportin kieltäminen vaikkapa pakokaasujarrusta jos on ollut joskus esim kuorma autossa. Äkkiseltään en keksi mitään muuta miksi se voisi olla kielletty isommassa ahtimessa.

Pakopuolelta suosittelisin kuitenkin paineet pois päästämään ennenmmin kuin ahtopuolelta koska tehollisesti voitat siinä. (ei tarvitse ottaa pakokaasuista turhaan energiaa tehdäkseen ahtopainetta jonka sitten päästää pihalle).

toyota4x4
01.09.2013, 14:05
paljos on budjetti 2L koneet virittämiseen 3000euroa?
1kz3.0 koneen saa 1800erolla ja siinä on syöttö ruuvia kääntämällä se 200 hv. käy suoraan lj:n lootaan kiinni ja on isompi kytkin vakion 260mm.

oli kiva tietää onko alkuperainen 2L moottorista tehty ;), tehoa pitää olla jo lähemmä 1000 kaakkia ? 9 s aikaan.. http://www.youtube.com/watch?v=6YOHVjTSonY

Jappi
02.09.2013, 22:40
oli kiva tietää onko alkuperainen 2L moottorista tehty ;), tehoa pitää olla jo lähemmä 1000 kaakkia ? 9 s aikaan.. http://www.youtube.com/watch?v=6YOHVjTSonY

Pikku googlaus näytti että 1KD olis.

RIPAX
03.09.2013, 22:00
Pikku googlaus näytti että 1KD olis.

Rajulta kuulostaa 1000hv,kasiventtiilisestä ei kai oo mahdollista mitenkään.

Nuhapumppu
04.09.2013, 21:59
Rajulta kuulostaa 1000hv,kasiventtiilisestä ei kai oo mahdollista mitenkään.
Miksi ei,en näe mitään syytä miksei 8venttaalisesta vois ottaa nuin paljoo tehoa ulos. Vaatii ehkä vähän enemmän työtä ja rahaa kuin moniventtiili kon,mutta ei muuta.

BJ-40/76
04.09.2013, 22:42
Miksi ei,en näe mitään syytä miksei 8venttaalisesta vois ottaa nuin paljoo tehoa ulos. Vaatii ehkä vähän enemmän työtä ja rahaa kuin moniventtiili kon,mutta ei muuta.

siis bensakoneessa virityksessä yksi tärkein asia on koneen hengittävyyden parantaminen; siis kannen, pakosarjan (+putken), imusarjan virtaus täytyy olla mahdollisimman hyvä! (toki noin tuhat muutakin asiaa balanssissa...)

Ja dieselissä huomattavan moni "totuus" pitää paikkaansa, siis tuo maaginen turbo, vain jarruttaa pakokaasujen ulospääsyä, sillä se ottaa kaiken energiansa pakokaasuista, mutta se ilmaylimäärä, mitä turbo työntää koneeseen, mahdollistaa suuremman diesel-annoksen, ja sitä kautta suuremman tehon.

Ja dieselissä on yksi huomionarvoinen näkökanta, verrattuna bensakoneeseen;
Tuo diesel annos pitää saada aika äkkiä sylinteriin, ja silloin siellä voi olla painetta (virikoneissa) jopa? 50 kg/cm/2. ja Äkkiä tarkoittaa jotain sekunnin miljoonasosia? kenellä täsmätietoa!

RIPAX
05.09.2013, 23:10
Jos KD kone on 2.5 litranen nelipyttynen ja Dieselillä pyörii ni 1000hv kuulostaa ihan vitun paljolta! Se teho otetaan Löpöstä ja ilmasta ja sitä sekotusta pitää saada pyttyyn ihan vitusti jos viisari näyttää 1000hv,ihan näin pers tuntumalta ihmettelen miten se pannu kestää mekaanisesti,lämpö kuormaakin tulee järkyttävästi. Oisko kellään mitään faktaa aiheesta?

Jappi
06.09.2013, 00:22
Jos KD kone on 2.5 litranen nelipyttynen ja Dieselillä pyörii ni 1000hv kuulostaa ihan vitun paljolta! Se teho otetaan Löpöstä ja ilmasta ja sitä sekotusta pitää saada pyttyyn ihan vitusti jos viisari näyttää 1000hv,ihan näin pers tuntumalta ihmettelen miten se pannu kestää mekaanisesti,lämpö kuormaakin tulee järkyttävästi. Oisko kellään mitään faktaa aiheesta?

1KD on 3.0 16V common rail diesel. Eli sekoituksen teko ei ole ongelma.

BJ-40/76
06.09.2013, 11:13
1KD on 3.0 16V common rail diesel. Eli sekoituksen teko ei ole ongelma.

Joo, ei oikean sekoituksen teko ole ongelma, vaan se, että sitä pitää tehdä PALJON ja vielä saada sullottua tuon padan läpi hallitusti.

Ja tuota lämpöä tulee vängällä SIKA paljon, ja mekaaniset kuormitukset kasvaa taivaisiin....

JOS pukkaa tuon 1000 hv, niin kuinkahan pitkään kestää täyskaasulla?

Nuhapumppu
06.09.2013, 16:57
Joo, ei oikean sekoituksen teko ole ongelma, vaan se, että sitä pitää tehdä PALJON ja vielä saada sullottua tuon padan läpi hallitusti.

Ja tuota lämpöä tulee vängällä SIKA paljon, ja mekaaniset kuormitukset kasvaa taivaisiin....

JOS pukkaa tuon 1000 hv, niin kuinkahan pitkään kestää täyskaasulla?
Varmaan tuossa käytössä riittää että sen 10-11sek kestää kaasupohjassa vetää. Ja edelleenkään en ymmärrä miksi tuo 1000hp olisi ongelma jos vaan jaksaa rakentaa ja tietää mitä tekee. Ja näkyishän tuolla kaasutkin olevan kyydissä. Mutta se on eriasia paljonko tuossa videon autossa on tehoa,se kun painokin on aika suuressa osassa nuiden aikojen kanssa.

kenppi
06.09.2013, 17:03
Joo, ei oikean sekoituksen teko ole ongelma, vaan se, että sitä pitää tehdä PALJON ja vielä saada sullottua tuon padan läpi hallitusti.

Ja tuota lämpöä tulee vängällä SIKA paljon, ja mekaaniset kuormitukset kasvaa taivaisiin....

JOS pukkaa tuon 1000 hv, niin kuinkahan pitkään kestää täyskaasulla?


Juurikin näin. Ei varmasti kestä pitkiä aikoja täyskaasulla. Lohkoa pitää vahvistaa melko paljon jos tosiaan tuollaisia lukemia haluaa. Yks tapa on betonoida lohko, joka lisää kestävyyttä, mutta rajottaa jäähdytystä joten ei taida saada mitään ratakäyttöä kestävää moottoria millään (diesel moottoria). tietysti jos on isoja rahoja rakentaa koko moottoria ihan lohkon valamisesta lähtien niin mikäs siinä :D

Tomppaa_
06.09.2013, 17:11
Ei vissiin kiihdytysautoilla mitään ympyrärataa ajetakkaan? Yks veto ja se on siinä. Vähän sama juttu ku pullinkitraktorilla lähtis kyntämään. EH..... Eiköhän kukin rakenn auton käyttötarkotuksen mukaan

Kala92
06.09.2013, 18:33
Osittainen lohkovalu, tressilevyt ylä ja alakertaan ja erikoisveivit, männät ym. Sitten vaan kaikki kanavat niin perhanan isoksi ja venttiilit koneistukseen. R-seetit ym. Kai siinä vaiheessa on jo koneeseen yksi 10k tungettu. Plus kaikki lohkon ulkopuolinen tilpehööri.

TeaM-PKR
06.09.2013, 21:50
Back to the topic... Jos jollain on vielä kokemuksia 12mm nestepäistä tai pumpuista mitä on naitettu L moottorin kupeeseen, niin saa kertoa. Onko kokemuksia esim. 2.8 ducaton pumpusta. Siinä vissii 12 NP vakiona? Onko kukaan naittanu P sarjan rivipumppua?

Jappi
07.09.2013, 02:55
Back to the topic... Jos jollain on vielä kokemuksia 12mm nestepäistä tai pumpuista mitä on naitettu L moottorin kupeeseen, niin saa kertoa. Onko kokemuksia esim. 2.8 ducaton pumpusta. Siinä vissii 12 NP vakiona? Onko kukaan naittanu P sarjan rivipumppua?

Kaikki on tehtävissä. Budjetti ja tila rajoittaa. P pumppua on sovitettu tojon L moottoriin, en tiedä lopputulosta mutta ainakin imusarjat ja starttijärjestelyt tais mennä uusiksi. Mielestäni ei järkeä kammiokoneeseen.

12mm päällä+TDi volsun nokkalevyllä lähtee ihan varmasti sen verran apetta ettei kaupan männät kestä. Ducaatin pumpusta voi ottaa pään jos on sopivan kätinen, toki ne uudet kinukit ei poikkea 250tkm ajetusta ainakaan huonompaan suuntaan...

RIPAX
07.09.2013, 22:47
Joo, ei oikean sekoituksen teko ole ongelma, vaan se, että sitä pitää tehdä PALJON ja vielä saada sullottua tuon padan läpi hallitusti.

Ja tuota lämpöä tulee vängällä SIKA paljon, ja mekaaniset kuormitukset kasvaa taivaisiin....

JOS pukkaa tuon 1000 hv, niin kuinkahan pitkään kestää täyskaasulla?
Tätä just tarkoitin,soossia saa koneeseen niin paljon et halkeaa mut se mietityttää et miten se kone kestää sen 1000hv edes ton varttimailin. Ilokaasut ja föönit on mahtavat mut se mekaniikka???