Kirjaudu sisään

View Full Version : ** LÖYTYNYT Hiace vm.2002 **


MakeO
24.08.2013, 09:18
Linkissä oleva punainen 2002 mallin Hiace lähti viime maanantaina 19.8 huijareiden matkaan.

En nyt lähde sen enempää ruotimaan asiaa mutta ostaja oli saanut ajoneuvon haltuunsa väärennetyillä maksutositteilla yms semmosilla vippaskonsteilla. Kyseinen ostaja oli ollu ihan perus kotimaisen oloinen rehelliseltä vaikuttava kaveri eikä mikään "maahanmuuttaja"

Auton paperit on edelleen myyjällä ,mutta auto on kadoksissa kuten ostajakin ..

Elikkä jos kyseinen Hiace putkahtaa jostain esiin niin soittoa linkissä olevalle myyjälle tai suoraan poliisille. Todennäköisesti auto on jo viety maasta,kontitettu Nigeriaan tai jotain muuta vastaavaa mutta saattaa olla tietysti jossain "keikka autona" Suomessa..

-LÖYTYNYT-

MakeO
26.08.2013, 20:07
Myyjä on luvannu auton löytymiseen johtavista vihjeistä 1000e palkkion .

Eetza
26.08.2013, 20:16
pidän silmät auki lahti- hki välillä... (päivittäin).... toivottavasti löytyy....

MakeO
28.08.2013, 16:54
Haisuli on löytynyt tänään Tattarinsuolta jostain koijarin pihasta, oli lähdössä Afrikkaan mutta jossain isommassa huijauskeisissä missä oli muitakin haisuleita niin oli selvinny että tämäkin oli luvattomilla teillä..

Tomppaa_
28.08.2013, 18:58
Hyvä että näitä saadaan kiinni. Vaikka eivät taida kovin kummoisia tuomioita saada :cool:

Nikuzai
28.08.2013, 19:23
Haisuli on löytynyt tänään Tattarinsuolta jostain koijarin pihasta, oli lähdössä Afrikkaan mutta jossain isommassa huijauskeisissä missä oli muitakin haisuleita niin oli selvinny että tämäkin oli luvattomilla teillä..


Onko tietoa et minkä maalaisia?

Nigerialaiset on kuulemma osa porukasta sellaisia jotka jopa näyttävät rahat et ne on ja sit koe ajolle joka pysähtyy merikonttiin ja jatkuu afrikassa :D

Moblassa joskus kirosivat, et pitää katella kuvista sellaisia, et corollat ja hiacet ei ole tunnistettavissa paikoissa tai kilvet näy :mad:

0ltzi
28.08.2013, 19:28
montakohan niitä on menny afrikkaan kiinni jäämättä :D

Timo_L
28.08.2013, 20:37
Onko tietoa et minkä maalaisia?

Nigerialaiset on kuulemma osa porukasta sellaisia jotka jopa näyttävät rahat et ne on ja sit koe ajolle joka pysähtyy merikonttiin ja jatkuu afrikassa :D

Menisikin tuolleen.. kyllä ne vaan useimmat menee "rehellisesti" autonkuljetusautojen päällä Suomesta ensin laivalla kohti Antwerpeniä tai Bremerhavenia, ja sieltä edelleen välikäsien kautta sitten Afrikkaan. Siinä sivussa auton hinta yleensä jokseenkin tuplaantuu, ovat ilmeisen hyvää valuttaa tuolla etelempänä.. Kiitos EU:n tavaran vapaan liikkuvuuden ei tuollaisia kuljetuksia ihan hirveästi tarkasteta, varsinkin jos auto on joko suomen tai jonkin muun schengen- maan kilvissä.

Meillä on mm. useitakin vanhoja kuorma- autoja jäänyt satamassa laivoihin ajamatta kun tulli tai poliisi on ilmoittanut että papruissa on jotain epäselvää, niissä mitä satutaan pistotarkastuksissa tjsp. katsomaan. En edes halua tietää paljonko noita menee valvonnan ohi, koska ei tullilla tai poliisilla oikeasti ole resursseja noita liiemmin edes vahtia. Aika paljon nuo tummahipiäiset kulttuurinrikastuttajat niitä raatoja tuonne ajelee odottamaan lastausta.

Kaitsu67
28.08.2013, 22:21
Onko tietoa et minkä maalaisia?
Nigerialaiset on kuulemma osa porukasta sellaisia jotka jopa näyttävät rahat et ne on ja sit koe ajolle joka pysähtyy merikonttiin ja jatkuu afrikassa :D


Tummahipiäisten kanssa kannattaa noudattaa jonkunasteista varovaisuutta, a) rahat käteen pantiksi ennen koeajolle lähtöä tai b) lähtee itse mukaan koeajolle

Tomppaa_
29.08.2013, 17:53
Menisikin tuolleen.. kyllä ne vaan useimmat menee "rehellisesti" autonkuljetusautojen päällä Suomesta ensin laivalla kohti Antwerpeniä tai Bremerhavenia, ja sieltä edelleen välikäsien kautta sitten Afrikkaan. Siinä sivussa auton hinta yleensä jokseenkin tuplaantuu, ovat ilmeisen hyvää valuttaa tuolla etelempänä.. Kiitos EU:n tavaran vapaan liikkuvuuden ei tuollaisia kuljetuksia ihan hirveästi tarkasteta, varsinkin jos auto on joko suomen tai jonkin muun schengen- maan kilvissä.

Meillä on mm. useitakin vanhoja kuorma- autoja jäänyt satamassa laivoihin ajamatta kun tulli tai poliisi on ilmoittanut että papruissa on jotain epäselvää, niissä mitä satutaan pistotarkastuksissa tjsp. katsomaan. En edes halua tietää paljonko noita menee valvonnan ohi, koska ei tullilla tai poliisilla oikeasti ole resursseja noita liiemmin edes vahtia. Aika paljon nuo tummahipiäiset kulttuurinrikastuttajat niitä raatoja tuonne ajelee odottamaan lastausta.

Ei tuplaantuminen riitä. Vanhasta ruosteisesta hiacen ruoskasta saapi tuolla 10 000 Usan rahaa. Tuli asia puheeksi erään virolaisen rakkakuskin kanssa.

Timo_L
29.08.2013, 20:56
Niin siis hinta tuplaantuu matkalla Antwerpeniin/ Bremerhaveniin. Sen jälkeen sitten siitä tuplat- triplat kun on sarvikuonojen maassa. Kovia maksamaan nuo afrikanpojat noista paskoista. No, sen takia tämä maa niin hyvin tyhjeneekin vanhoista Toyotoista. Noita ihan tosissaan menee jo Vuosaaren sataman kautta helposti kolmesta viiteen rekkalastillista päivässä, vilkkaampina jopa yli kymmenen.. ja muut satamat siihen päälle.

Ei siis ole ihme, jos välillä osuu ei ihan niin laillisin keinoin hankittua tavaraa..

AlluK
29.08.2013, 21:43
Eikös jossain uutisessa juuri ollu jotta noita afriikan autojobbauksia käytetään huumekaupan rahanpesuun, silloin sen hinnan ei oo niin väliä?

Timo_L
30.08.2013, 06:05
No ei siinä kaikki ihan kunnossa voi olla jos 25 vuotta vanhasta läpimädästä raadosta maksetaan 5-10k€ :D

Nerd-O
30.08.2013, 06:17
No ei siinä kaikki ihan kunnossa voi olla jos 25 vuotta vanhasta läpimädästä raadosta maksetaan 5-10k€ :D Mut hei. Se on toitsu! Hinkkaahan täälläkin palstalla porukka ihan onnessaan niitä läpimätiä toitsun paskoja :D

Nikuzai
30.08.2013, 06:46
No ei siinä kaikki ihan kunnossa voi olla jos 25 vuotta vanhasta läpimädästä raadosta maksetaan 5-10k€ :D


Ei ne siitä autosta maksakkaan
vaan paljos se laivaaminen ja siellä rahtaaminen maksaa jotta se toyota on keskellä afrikkaa?


Muistaakseni sen patrollin joskus ajoivat afrikkaan ja sisämaassa oli hinnat paremmat kuin rannikkomaissa.

Timo_L
30.08.2013, 10:22
Ei ne siitä autosta maksakkaan
vaan paljos se laivaaminen ja siellä rahtaaminen maksaa jotta se toyota on keskellä afrikkaa?

Laivaaminen/ rahtaaminen per auto ei itse asiassa maksa kovinkaan paljon. 20- jalkaiseen konttiin menee jo noitten lastaustyylillä useita henkilö- tai lava-autoja - niitä käännetään sinne päällekkäin, poikittain, ja pinoon. Monta kertaa vaikkapa VW LT:n takatilassa on pilkottona muutama samanlainen varaosiksi, kun niitä autoja ei konttiin mahdu päällekkäin. Pätkäkontillinen rojua Keski-Euroopasta Afrikkaan maksanee siinä 2000-4000€, ja jos kontissa on viisi- kuusi autoa tungettu nippuun niin aika kohtalaisina pysyy hinnat. Rekka-auton laivamatka Suomi-Saksa on siinä tuhannen euron kieppeillä, kyydissä kymmenen autoa -> 100€ per auto + loppureissun kulut päälle. Viron poika ajaa niin kuskipalkkiotkin aika pienet. Takaisintullessa on vähän tuoreempia käytettyjä kyydissä tulossa Suomeen ja rahtikatteet voi olla sitten vähän paremmat ;)


Samoiten vanhat kuorma-autot usein menee niin, että yhden lavalla on toinen (joskus kolmaskin) ehjä, ja lisäksi rungot paloiteltuna ilman hyttiä moottori-akselit-vaihdelaatikot kertaa kaksi tai kolme. Käsitellään yhtenä yksikkönä -> halvempaa. Parhaimmillaan olen vanhan veturin + puoliperän päällä nähnyt viitisen kappaletta kuorma-autoja silputtuna.


Jos yksittäistä autoa vie, niin se toki maksaa maltaita.

Nikuzai
30.08.2013, 23:03
Pätkäkontillinen rojua Keski-Euroopasta Afrikkaan maksanee siinä 2000-4000€,


Tuttu mustamies puhui, että 10 000€ maksaisi rahti hiacelle kun se on gambiassa
mutta en ole varma oliko se veroineen ja tulleineen kilvissä siellä+ hiacen hinta suomessa.

Ovet piti hitsata kiinni muuten kaikki varastettaisiin jo matkalla :eek:

Hampurissa kattelin kun arabit leikkasi yhen tyhjän hiacen ovia auki :p

Samoiten vanhat kuorma-autot usein menee niin, että yhden lavalla on toinen (joskus kolmaskin)
[/QUOTE]

[QUOTE=Timo_L;1038426]
Taitaa jossain mulla olla kuvakin kun oli 6X6 daf;fin rungolla joku pitkä runkoinen ja sen päällä buldoggi mersu jonka rungolla canter.

Sellainen jännä juttu tuli huomattua, et kaikissa kyydissä olleeissa oli etunavat purettu pois ja takaa osassa

Syyksi nigerialainen sanoi, et jos ei pura pois on auto määrä satamasta lähtiessään ilman kyseisiä osia :eek:

Buldoggi mersussa oli muuten muistaakseni jarrurummut paikallaan, mutta mutterit oli hitsattu kierteen päästä kiinni :D




Paljon olisi kertomuksia saksan reissuista :D

fj40
30.08.2013, 23:30
kerro toki lisää nii mukava kuvitella :D

Timo_L
31.08.2013, 04:59
Vähän luulen, että siinä vaiheessa kun kontti saapuu afrikan rannikolle, niin se rahtihinta vasta alkaa kunnolla nousta kun välistävetäjiä riittää :D

Kyllähän noissa tapaa olla kaikki mahdollinen hitsattu kiinni, välillä penkitkin :D hienoja vehkeitä..

toyota4x4
01.09.2013, 22:42
http://www.youtube.com/watch?v=s16LzZCFVFw näköjään 5 menee ehjänä merikonttiin oikein pakkaamalla.. :)