View Full Version : II HARBOR CRUISERS OFF ROAD TRIAL 28.09 2013 KLO 11.00
KAUREN PÄÄTÖSKILPAILU RAISIOS 28.9 2013 KLO 11.00 ALKAE
KILPAILUN JÄLKKEE MAHROLLISUUS KAIKILLE KILPAILIJOILLE JA TOIMITSIJOILLE SAUNOMIS MAHROLLISUUS TSMUN SAUNAS, ILMOITTELETKO TULETKO MYÄS SAUNOMAA ET TIÄRETÄÄ TOTA MURUA RINNAN AL HOMMATA RIITTÄVÄST.
VAPAAEHTOSET JA HALUKKAAT TALKOOLAISET ILMOITELKAA JOKO MULLE TAI JARSKIL TULEMISEST NII SAARAN TOI TOIMITSUJA PUUTE KORJATTUU AJOIS.
TERVETULOA VIELÄ KERRAN KISAILEMAAN RAISION HAASTAVILLE KALLIOLLE JA SITTEN SAUNOMAAN JA EHKÄ HIEMAN SUUU´NNITTELEMAAN KAUTTA 2014.
TERV. REIMA
KAIKILLE KILPAILIJOILLE JA TOIMITSIJILLE SAUNA JA PIKKU PURTAVAA KISAN JÄLKEEN. ILMOITELKAA OSALLISTUMISESTA SAUNOMISEEN
OSALLISTUJALISTA
STANDARD
S1- Olli Hiltunen TuupoMK Lisenssi 31349921 & Timo Hiltunen TuupoMK Lisenssi 32968819 Auto Suikka Katskort 21616 TULETTEKO SYÄMÄÄN JA SAUNOMAAN
S2- Jari Huhtala HCB Lisenssi Kerta & Jani Huhtala HBC Lisenssi ????? Auto Mersu Katskort ????
HARRASTE STANDARD
HS1- Petri Orvasto HBC Lisenssi Kerta & Mikael LouantoHBC Lisenssi Kerta auto ULC Katskort ??? SAUNOMAAN JA SYÄMÄÄN 2
HS2- Jyrki Lähde HBC Lisenssi Kerta & auto RJ Snake Katskort ???? SAUNOMAAN JA SYÄMÄÄN 2
HS3- Timo Kasari RaisUa & Antti Huuhka Auto realshackle reverse katskort 16775
HS4- Jari Pinola HBC Lisenssi Kerta & auto Pajero Katskort 28005 SAUNOMAAN JA SYÄMÄÄN 2
HS5- Kari Kuuttila HBC Lisenssi Kerta & Tino Hiltunen HBC Lisenssi kerta Auto Suzuki SJ410 Katskort 27291 TULETTEKO SYÄMÄÄN JA SUNOMAAN
HS6- Antti Puskala HBC Lisenssi Kerta & Ismo Keskevaari Seura ??? Lisenssi Kerta Auto Ranke ellie goulding edition Katskort ???? SAUNOMAAN JA SYÄMÄÄN 2
HS7- Markus Selänne Seura??? Lisenssi ??? & Martin Loukonen Seura ???Lisenssi ???? Auto Ford Bronco TULETTEKO SAUNOMAAN JA SYÄMÄÄN
HS8- Olli Lehmusvaara HBC Lisenssi Kerta & Niko Koski HBC Lisenssi Kerta Auto Toyota Hilux Katskor ???? TULETTEKO SAUNOMAAN JA SYÄMÄÄN
HS9- Kati Marjoniemi Lisennsi 22014202 & Janne Marjoniemi Lisenssi 22518334 Auto MBJ750 Katskort 21288 SAUNOMAAN JA SYÄMÄÄN 2
HS10- Jari Kinnunen Lisenssi Kerta & Joona Marjoniemi Lisenssi 34724404 Auto Susuki katskort 28142 SAUNOMAAN JA SYÄMÄÄN 2
HS11- Harri Marjamäki Seura ??? Lisenssi Kerta & Ville Lehtonen Seura ??? Lisenssi Kerta Auto Toyota BJ 26734 SAUNOMAAN JA SYÄMÄÄN 2
HS12- Mika Takala Seura Kuramadot Lisenssi Kerta & ????? Lisenssi Kerta Auto Range Rover Katskort 26067 SAUNOMAAN JA SYÄMÄÄN 2
HS13- Esa Vähä-Vahe Seura Kuramadot Lisenssi Kerta & ???? Lisenssi Kerta Auto Suzuki 416 JX Katskort ???? SAUNOMAAN JA SYÄMÄÄN 2
HS14- Jouni Ilomäki Seura TapUa Lisenssi Kerta & Joonas Forss Seura ???? Lisenssi Kerta Auto Jeep Wrangler Saunomaan ja syämään 2
PRO MODIFIED
PM1- Olli-Pekka Mäki HBC Lisenssi ????& Jarno Puumalainen HBC Lisenssi 22951292 Auto MB KATSKORT 27092 SAUNOMAAN JA SYÄMÄÄN 2
PM2- Tarmo Sinisalo MMR 30532991 & Mika Uimonen MMR 33101730 Auto GreenBee TULETTEKO SAUNOMAAN JA SYÄMÄÄN
PM3- Teemu Lahti HBC Lisenssi Kerta & Matti Drufa HBC Lisenssi KertaAuto Suzuki SJ410 Katskort 28032 TULETTEKO SAUNOMAAN JA SYÄMÄÄN
PM4- Janne Marjoniemi Lisenssi 22518334 & Kati Marjoniemi Lisenssi 22014207 Auto MBJ750 Katskort 21288 SAUNAAN JA SYÄMÄÄN 2
PM5- Pete Simelius Seura MMR Lisenssi Kerta & ?????????? Seura??? Lisenssi Kerta Auto Jeep CJ5 Variable Katskort 25517
PROTOTYPE
P1- Tomas Nyholm I-HelUa Lisenssi ???? & Esa Hakala MMR Lisenssi ????auto Home Made Katskort ??? SAUNOMAAN JA SYÄMÄÄN
P2- A-P Juntto LuuUa & Sami Hämäläinen LuuUa Auto Mud Deere SAUNOMAAN JA SYÄMÄÄN
Toimitsijat saunomaan ja syömään.
Byrocrat
Byrocrat
20.08.2013, 20:50
Kyl tännekin saa jo ilmoittautua vaikka aikaa onkin 23.09 2013 klo 18.00 asti :)
PeteTurku
27.08.2013, 20:43
Näillä osallistuja määrillä pääsee helpolla pokaaleille.
offroadjouni
27.08.2013, 21:49
Täältä olisi tarkoitus saada yksi Jeeppi mukaan HS:ään.
Vakavasti harkitaan tuloa hs:ään...
Kyllä tarkoitus on yrittää saada Kaalimato Chevy mukaan kisoihin, mut ilmoittaudutaan sitte kun se varmasti on kunnossa. Mut pitääkö silläki rohjolla ajaa jo pro-modissa?? Vai saako ajaa Harrasteessa?
Kyllä tarkoitus on yrittää saada Kaalimato Chevy mukaan kisoihin, mut ilmoittaudutaan sitte kun se varmasti on kunnossa. Mut pitääkö silläki rohjolla ajaa jo pro-modissa?? Vai saako ajaa Harrasteessa?
Ootsie kuullu semmoseesta vekkihameesta?
Ootsie kuullu semmoseesta vekkihameesta?
:D
Njoo kyllä katsojat vaatii huvia.
OFFIDIRTY
28.08.2013, 20:26
Jarelle voi sen hameen antaa jokatapauksessa ajo millä kikottimella vaan kun tuskin on elämänsä ekaa kisaa ajamassa..;) ;) :D
Byrocrat
28.08.2013, 20:57
:D
Njoo kyllä katsojat vaatii huvia.
Ei katsojille ole väliä missä luokassa kukin ajaa (kanssakisaajille ehkä) vaan sillä, että ajosuoritus on näyttävää ja järjestäjille taas on järjestämisen kannalta tärkeää että porukkaa on riittävästi kisaamassa jotta olis mitä yleisölle näyttää ja markkinoi :) Eli jätetään nyt ne hamekankaat sellaiseen tilanteeseen että kisataan ihan tosimielellä. Nämä tämän vuoden kisathan ovat kuitenkin tietyssä mielessä enemmänkin näytösajoja vaikka tosissaan järjestäjät niitä tekevätkin kisaajien iloksi :cool::)
Ajaako Jare sitten harrastestanussa tai pro-modissa on kai sitten enemmänkin makuasia. Ajoipa kummassa tahansa niin varmaan tuolla "vähäisellä" :rolleyes: kisakokemuksella varmaan pärjää ihan kohtuullisesti tuollakin rohjolla :eek:
Ajoipa kummassa tahansa niin varmaan tuolla "vähäisellä" :rolleyes: kisakokemuksella varmaan pärjää ihan kohtuullisesti tuollakin rohjolla :eek:
Ja kaasu korjaa virheet!!!:D:D:D
2- Tarmo SinisaloMMR 30532991 & Mika Uimonen MMR 33101730 Auto GreenBee EIKÖ SAUNOMAAN JA SYÄMÄÄN
työn alla eli riippuu noista kyytihommista..
Mut pitääkö silläki rohjolla ajaa jo pro-modissa?? Vai saako ajaa Harrasteessa?
ei taida sulla luonto antaa periks ajaa kaalimadolla harrasteessa ;)
eikä sulle oikeen noi mekot sovi:D:D
Eikös näihin karkeloihin pääse kertalisenssillä?
Eikös näihin karkeloihin pääse kertalisenssillä?
Kyllä pääsee, tulkaa vaan tutuille kallioille.
Jartsa 74
01.09.2013, 18:43
Joo enköhän määki tuu saunomaan ja syömään, jos Pajero-mies tohtii tulla sinne.:o
vielä mahtuu kilpailijoita
ILMOITTAUTUMISIA OROTELLAAN
OLETKO JOUTILAANA- TULE AUTTAMAAN MEITÄ-- JAKSOTUAMAREITA TARVITTAIS.
k i i t o s
HS:ään tullaan kun kerran ruokaa ja sauna luvataan...
HS:ään tullaan kun kerran ruokaa ja sauna luvataan...
Kuinkahan paljon kilpailijoita tulee jos luvataan vielä jotain muuta vaikkapa xxxxxx ja XXXX ja vaik viäl ZXZXZXZ.
no katotaan mutta ei luvata
Jartsa 74
10.09.2013, 19:36
Missäpäin se saunominen on, Turussa vai Raisiossa? Pitää alkaa majoitusta järjesteleen.
Missäpäin se saunominen on, Turussa vai Raisiossa? Pitää alkaa majoitusta järjesteleen.
Turussa, 8-tien kupeessa, Salvumiehenkadulla.
Täältä ainakin tullaan kisaamaan ja saunomaan:D
OFFIDIRTY
11.09.2013, 06:17
Kyl määgi joskus olen boigennu gäymää....:)
'Mut toi Kriisi hoitttaa mun viihtestä tuuuniin nii siin tarvitaan
jo sellaaine HELVETIN SAA.M.. IN SEKALMELSKA ...
ON MEINENAAN TURKUU HÄME JA SAVO SEKASIN...:)
PISTEET MENEE KYLLÄ SITTEN JUUU....;)
EI kannata KINAATA PISTEISTÄ....
SAATTAA OLLA ETTÄ JOSTAIN 1.6 V Tyttö KOMMENTEISTA voi saada SYMBATIAA...
Mutta katkennu keppi ei ehjäänny..;)
Mutta sitä ei tietä onko jaksolla vai ei..
TÄMÄ EXTRA...;)
HS:ään tullaan kun kerran ruokaa ja sauna luvataan...
Laitappa Reimalle vähän tarkempia tietoja, niinkun esimerkiks nimet, seura ja auto :)
Onko mun ilmottautuminen tullut perille?
Onko mun ilmottautuminen tullut perille?
Listoilla oot
Kyl määgi joskus olen boigennu gäymää....:)
'Mut toi Kriisi hoitttaa mun viihtestä tuuuniin nii siin tarvitaan
jo sellaaine HELVETIN SAA.M.. IN SEKALMELSKA ...
ON MEINENAAN TURKUU HÄME JA SAVO SEKASIN...:)
PISTEET MENEE KYLLÄ SITTEN JUUU....;)
EI kannata KINAATA PISTEISTÄ....
SAATTAA OLLA ETTÄ JOSTAIN 1.6 V Tyttö KOMMENTEISTA voi saada SYMBATIAA...
Mutta katkennu keppi ei ehjäänny..;)
Mutta sitä ei tietä onko jaksolla vai ei..
TÄMÄ EXTRA...;)
WTF??? sä oot kyllä sekasin!!!!!!
ja kommetti on Keskiviikko aamuna klo. 7.00??
WTF??? sä oot kyllä sekasin!!!!!!
ja kommetti on Keskiviikko aamuna klo. 7.00??
Miul se yritti soitella jo ennen kuutta...:D:D
Onnex olin muistanut laittaa äärettömäl....
PeteTurku
14.09.2013, 12:03
Haluaisko joku tulla kokeilemaan vakioautolla trialia?
Voidaan tehdä muutama helppo ns. tutustumis jakso, jossa ei ole tarttee pelätä kolhimista ja tekniikka vaurioita.
Ja mitä väki on yleisesti mieltä HS radoista, onko liian vaativia? Tasoa voidaan helpottaa, mikäli toimeenpiteellä saataisiin lisää autoja kisaamaan.
Kertokaahan rohkeesti mielipiteitä.
T. Ratamestarin kaveri.
Byrocrat
14.09.2013, 21:08
Haluaisko joku tulla kokeilemaan vakioautolla trialia?
Voidaan tehdä muutama helppo ns. tutustumis jakso, jossa ei ole tarttee pelätä kolhimista ja tekniikka vaurioita.
Ja mitä väki on yleisesti mieltä HS radoista, onko liian vaativia? Tasoa voidaan helpottaa, mikäli toimeenpiteellä saataisiin lisää autoja kisaamaan.
Kertokaahan rohkeesti mielipiteitä.
T. Ratamestarin kaveri.
Mylliksellä oli muutama viikko sitten jokin ajatus orkkisautojen ajattamisesta Raision tulevassa kisassa :rolleyes: mutta en ole ajatuksen etenemisestä enempää kuullut. Liekkö ottanu yhteyttä Reimaan kuten suunnitteli ???
Ainakin näin jaksotuomarin näkövinkkelistä ratoja katselleena on sanottava, että kyllä ne jaksot paikoin aika epäystävällisiä tekniikalle näyttävät olevan :(
Saattas helpommat radat HS:lle madaltaa uusien kokeilijoiden lähtökynnystä. :)
Racingrabbit
14.09.2013, 21:54
Haluaisko joku tulla kokeilemaan vakioautolla trialia?
Voidaan tehdä muutama helppo ns. tutustumis jakso, jossa ei ole tarttee pelätä kolhimista ja tekniikka vaurioita.
Ja mitä väki on yleisesti mieltä HS radoista, onko liian vaativia? Tasoa voidaan helpottaa, mikäli toimeenpiteellä saataisiin lisää autoja kisaamaan.
Kertokaahan rohkeesti mielipiteitä.
T. Ratamestarin kaveri.
Muistaakseni Valkeakoskella kun tätä HS-luokkaa suunniteltiin vuonna "kivi ja kirves",niin idea oli luoda uusi vapaampi luokka Originalin korvaajaksi,kun ne kilpailijat alkoi vähenemään.
Omasta mielestä HS:n radat on olleet liian vaikeat ja rankat kalustolle.
Jos ei saa mitään kiksejä porttaali/boggerihirvityksellä HS-luokan radoilla,niin kannattaa miettiä sitä saisiko auton muutettua johonkin muuhun vaativampaan luokkaan.
Suosittelen että HS:lle tehdään omat radat,jotka ovat normi Stanujen ratoja helpommat.
Varmasti madaltaisi monen lajista kiinostuneen osallistumiskynnystä kisoihin.
Kai Juvonen
Tiny Tools Racing
Hämeenkyrö
Muistaakseni Valkeakoskella kun tätä HS-luokkaa suunniteltiin vuonna "kivi ja kirves",niin idea oli luoda uusi vapaampi luokka Originalin korvaajaksi,kun ne kilpailijat alkoi vähenemään.
Omasta mielestä HS:n radat on olleet liian vaikeat ja rankat kalustolle.
Jos ei saa mitään kiksejä porttaali/boggerihirvityksellä HS-luokan radoilla,niin kannattaa miettiä sitä saisiko auton muutettua johonkin muuhun vaativampaan luokkaan.
Suosittelen että HS:lle tehdään omat radat,jotka ovat normi Stanujen ratoja helpommat.
Varmasti madaltaisi monen lajista kiinostuneen osallistumiskynnystä kisoihin.
Kai Juvonen
Tiny Tools Racing
Hämeenkyrö
Niin ja onks noi normi stanujen radat kuinka onnistuneita stanu kuskien mielestä???? Että pitäskö niit mahdollisesti helpottaa, niin siin samallahan ne HS portit helpottuis ja ei tarviis kisajärjestäjän tehä niin pirun monia portteja.
Tulevaan kisaan mä pyydän pro-modiin laaaaaajoja kurveja ja maltillisia portteja;), niin ei mun kaalimatonen menis heti ihan riekaleiks:D:D:D Siis jos se edes valmistuu tohon kisaan mennessä:confused:
Tulevaan kisaan mä pyydän pro-modiin laaaaaajoja kurveja ja maltillisia portteja;), niin ei mun kaalimatonen menis heti ihan riekaleiks:D:D:D Siis jos se edes valmistuu tohon kisaan mennessä:confused:
perskule kun ilmoittuneita on niiiiiiin paljon että tulee tungosta kallioille!
ok Aapeli ei todennäköisesti pääse henk. koht syistä! prkl! ja ymmärrettävää :( edit: jos hyvin käy niin toivoa on että pääsee!!
jos kyytiin mahtuis niin me ajettais kahdella autolla!!!
eli rolling jeep sais sandaalia myös promodi kallioilla!!
Petellä auto kunnossa joten eiköhän sekin promodissä vielä nähdä! ehkä!
Ja Firen willys on vielä houkuteltavana!!
Haavistolla vetoakseleista kiinni kisat!
jos protoja ei ilmoittaudu muita kuin tumppi niin mun puolesta taka ohjaus kiinni eli pois käytöstä ja sit ollaan samassa luokassa :)
Perkele!!
Paa Pöyry se autos kasaan ja samoin Marjoniemi!!
perskule kun ilmoittuneita on niiiiiiin paljon että tulee tungosta kallioille!
ok Aapeli ei pääse henk. koht syistä! prkl! ja ymmärrettävää :(
jos kyytiin mahtuis niin me ajettais kahdella autolla!!!
eli rolling jeep sais sandaalia myös promodi kallioilla!!
Petellä auto kunnossa joten eiköhän sekin promodissä vielä nähdä! ehkä!
Ja Firen willys on vielä houkuteltavana!!
Haavistolla vetoakseleista kiinni kisat!
jos protoja ei ilmoittaudu muita kuin tumppi niin mun puolesta taka ohjaus kiinni eli pois käytöstä ja sit ollaan samassa luokassa :)
Perkele!!
Paa Pöyry se autos kasaan ja samoin Marjoniemi!!
Taas pistää miettimään ku Jarskin kanssa ollaan ajateltu ensi vuotta että josko Raision kallioil ajettais 4 kilpailun sarja ( Raisio Off Road Cup ) kaks kisaa järjestäis RaisUa ja Kaks kisaa Harbor Cruisers kisat olis touko- ja kesäkuussa ja elo-syyskuussa mutta kannattaako moista ajatella kun katselee kilpailija määriä tänä vuonna. Mikä sais kilpailijamäärän nousemaan että kilpailuita kannattaisi jonkun järjestää. KERTOKAA TE.
Terv Reima
perskule kun ilmoittuneita on niiiiiiin paljon että tulee tungosta kallioille!
ok Aapeli ei pääse henk. koht syistä! prkl! ja ymmärrettävää :(
jos kyytiin mahtuis niin me ajettais kahdella autolla!!!
eli rolling jeep sais sandaalia myös promodi kallioilla!!
Petellä auto kunnossa joten eiköhän sekin promodissä vielä nähdä! ehkä!
Ja Firen willys on vielä houkuteltavana!!
Haavistolla vetoakseleista kiinni kisat!
jos protoja ei ilmoittaudu muita kuin tumppi niin mun puolesta taka ohjaus kiinni eli pois käytöstä ja sit ollaan samassa luokassa :)
Perkele!!
Paa Pöyry se autos kasaan ja samoin Marjoniemi!!
Kyl olis tarkotus osallistua, autossa olis vaan muutamat pikku hommat, neljä vannetta oikaista/vahvistaa, automaatin letkut vaihtaa prässättyihin, muuta sit ei kerkeekkään. Lisäks tuodaanvarmaan mukana toi vakio suitsa ja Jari ja Joona ehkä osallistuu sillä harrsteeseen....
Byrocrat
15.09.2013, 18:50
Taas pistää miettimään ku Jarskin kanssa ollaan ajateltu ensi vuotta että josko Raision kallioil ajettais 4 kilpailun sarja ( Raisio Off Road Cup ) kaks kisaa järjestäis RaisUa ja Kaks kisaa Harbor Cruisers kisat olis touko- ja kesäkuussa ja elo-syyskuussa mutta kannattaako moista ajatella kun katselee kilpailija määriä tänä vuonna. Mikä sais kilpailijamäärän nousemaan että kilpailuita kannattaisi jonkun järjestää. KERTOKAA TE.
Terv Reima
Sarja on hyvä ja kannatettava ajatus, mutta rasittaa aika lailla sitä vähäistä uutteraa tekijäjoukkoa, joka teillä on kerhoissanne käytettävissä :(
Näillä kilpailijamäärillä ei sarjaa ole mielekästä ajattaa, mutta jos sarjalle löytyis "rahakas" sponsori ja porkkanaksi osanottokiinnostuksen lisäämiseksi rahapalkinnot (kohtuulliset!! Euroja ja/tai muuta rahanarvoista tavaraa) niin osakisoihin kuin koko sarjassa sijoittuneille niin saattas ehkä onnistuakin. Tarkoittas myös, että osanottomaksut olis hiukka suuremmat ja sarjaan pitäis sitoutua heti huhtikuussa jollakin summalla :)
Tarkoittas myös, että osanottomaksut olis hiukka suuremmat ja sarjaan pitäis sitoutua heti huhtikuussa jollakin summalla :)
Äkkiseltään tulis mieleen ettei nuo ainakaan uusia osallistuja innosta. Vanhoja harrastajia ehkäpä herättelee.
Itellä vakio suitsa jää p-paikalle korin repeämisen johdosta mutta kattomaan ollaan tulossa.
Tulipahan mieleen että kannattaisiko tällaisia kisoja ihan mainostaa jossain?
Itse en ole kohdannut mitään offiinliittyvää juttua foorumin ulkopuolella.
Eihän tästä touhusta voi innostua jos ei tiedä siitä?
Tännekkään foorumeille ei vahingossa eksy tutustumaan lajista.
ja team offipower eli Haavisto/Suomalainen kyllä ilmaantuu kisaan protoihin... se on ainakin vetareitten osalta selvä. ne on varmistettu että saadaan kisaviikol meille. ja saunaankin tullaan. ja ymmärsin ett Suomisetkin hmmmmmm saattas, ehkä, jopa SAAAAMUUUULIIIII!!!!! olla tuloss. Eli haavisto kun ruuvaa tietsikan käynnistyskammesta päälle ja ATK tuki auttaa sitä n 3h nii eiköhän ilmo saavu... Sillä meil on maine.... eiku mokkilaiset siel oottelemass ja reima varmaan pätkii ne centin pätkiks jos ei paikalle ilmaannuta. Ja sen verran aiotaan satsata talven aikana autoon että ens vuonna ajetaan kaikki missä yli 3cm korkeita kiviä... on meinaan ajohimot ihan v..tulliset. eli sellasta
ja dirty sä oot kone!
ja dirty sä oot kone!
:D:D:D:D:D........ihan kun täällä olis ilmassa jotain kuittailua??
Haluaisko joku tulla kokeilemaan vakioautolla trialia?
Voidaan tehdä muutama helppo ns. tutustumis jakso, jossa ei ole tarttee pelätä kolhimista ja tekniikka vaurioita.
Ja mitä väki on yleisesti mieltä HS radoista, onko liian vaativia? Tasoa voidaan helpottaa, mikäli toimeenpiteellä saataisiin lisää autoja kisaamaan.
Kertokaahan rohkeesti mielipiteitä.
T. Ratamestarin kaveri.
Tämmöttis sivusta seuranneena voisi yksi ratkaisu noihin HS ratoihin olla että jakaisi hs porukan kahtia (autot keskeltä poikki:D) HS1 ja HS2 luokkiin. Raja vaikka 33" pyöriin tai sitte kuskit saisi itte valita helpon ja haastavamman välillä. Työtähän toi tekee lisää niin pirusti järjestäjille, mutta jotkut käyttömaasturit tms vois helpommin uskaltaa tulla mukaan, mistä se kipinä sitten tulee ja seuraavana vuonna ne onkin jo promodissa...
Byrocrat
16.09.2013, 14:03
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Tarkoittas myös, että osanottomaksut olis hiukka suuremmat ja sarjaan pitäis sitoutua heti huhtikuussa jollakin summalla
Äkkiseltään tulis mieleen ettei nuo ainakaan uusia osallistuja innosta. Vanhoja harrastajia ehkäpä herättelee.
Ei välttämättä houkuttelekaan, mutta järjestäjillä on hyvä olla jonkinlainen varmuus että sarjaan on riittävästi osanottajia, jotta sarjaa ylipäätään kannattaa ruveta tekemään, siksi tämä ennakkositoutuminen :eek: Näinhän on myös tuolla nopeampien autojen sarjoissa.
Vaikka ajettaisikin sarjana niin kilpailuihin on siltikin mahdollisuus osallistua sarjan ulkopuolisena mutta silloin ei siis saa niitä sarjapisteitä eikä pääse osalliseksi mahdollisiin rahapalkintoihin :)
Uusien houkutteleminen kisoihin voisi ehkä olla helpompaa jos aloitteleville (oikeille sellaisille) olis oma aloittelijaluokkansa joksi tuo HS aikanaan jo kehitettiin, mutta josta tulikin "himorakentajien" jäähdyttelysarja :rolleyes: Toki parempi että ovat edelleen mukana kuin kokonaan lopettelisivat!!
Eli uutta luokkaa kehiin niin EHKÄ uusiakin harrastajia innostuu kisaamaan tai sitten ei :)
Helpot hs-radat ja vähän vaikeammat stanu-radat aiheuttavat hieman lisätyötä järjestäjille, mutta saisivat aloittelijoita ehkä herkemmin mukaan ja taas siirtymään stanuihin kun helpot radat eivät enää anna haastetta... Stanu säännöt vaan poistavat rakennettuja safari autoja pois, jolloin Pitäisi ajaa modissa tai promodissa.. Ensikertalaisille/satunnaisosallistujille aika haastavaa
Ei tulla kuksassa laatikko vika kuljetus kalustossa lasivika, eli tuulilasi irti ja ehkä olennaisin on, että kuski makaa sairaalassa
Itellä vakio suitsa jää p-paikalle korin repeämisen johdosta mutta kattomaan ollaan tulossa.
Tulipahan mieleen että kannattaisiko tällaisia kisoja ihan mainostaa jossain?
Itse en ole kohdannut mitään offiinliittyvää juttua foorumin ulkopuolella.
Eihän tästä touhusta voi innostua jos ei tiedä siitä?
Tännekkään foorumeille ei vahingossa eksy tutustumaan lajista.
Kyllähän tota mainostamista on joskus hoidettu jopa Turun sanomissa maksullisella mainoksella,
MUTTA pidän hieman maksavan yleisön pettämisenä jos kisapaikalletuleva yleisö saa nähtäväksi noin 20 kisavehjettä ja kuitenkin tehdään mittavaa mainontaa.
mutta mietitään.
Terv. Reima
Kyllähän tota mainostamista on joskus hoidettu jopa Turun sanomissa maksullisella mainoksella,
MUTTA pidän hieman maksavan yleisön pettämisenä jos kisapaikalletuleva yleisö saa nähtäväksi noin 20 kisavehjettä ja kuitenkin tehdään mittavaa mainontaa.
mutta mietitään.
Terv. Reima
Jees, samoilla linjoilla. Ja mikään ei estä tuolla sosiaalisessa mediassa laittamasta viestiä eteenpäin. Itse en tosin naamakirjoihin tai muihin sellaisiin kuulu :)
Keväällä oli puhetta tuolla laji kokoontumisessa että kerättäisiin joku sarjamaksu joka jaettaisiin palkintorahoina kauden viimeisessä kisassa, no ei oikein sitten toteutunut kuitenkaan. Saisikohan ensi kaudelle jo sellaisen aikaiseksi.
Kilpailun järjestäjiä kaivattaisiin myös lisää, apuja kyllä saa paperitöissä ja miksei muutenkin.
Marraskuussa pitäisi olla taas offi palaveri joten nyt niitä ehdotuksia ja ideoita Mikille, Reimalle tahi vaikka minulle.
Saanko määki hamekankaan jos mä meijän kikottimella kokkeilen ajaa harrasteessa, Janne apparina :o :D Vai saiko sitä ilimottautua nyt kahteen luokkaan samalla autolla??? :D Janne tietty promodissa ajelee...
Niin että ollaan tulossa!! Jari ja Joona ajelee sit harrasteessa suitsalla :)
Saanko määki hamekankaan jos mä meijän kikottimella kokkeilen ajaa harrasteessa, Janne apparina :o :D Vai saiko sitä ilimottautua nyt kahteen luokkaan samalla autolla??? :D Janne tietty promodissa ajelee...
Niin että ollaan tulossa!! Jari ja Joona ajelee sit harrasteessa suitsalla :)
Eikun ilmoittautumaan vaan molempiin luokkiin. Näytät harrasteessa pojille närhen ne... :)
ILMOITTAUTUNEET OSIOSTA PUUTTUU HIEMAN KISAILIJOIDEN LISENSSI, SEURA. KATSASTUSKORTTI NUMEROITA YM SAISINKO TÄYRENNYSTÄ NIIN HELPOTTAISN MUN HOMMII.
K I I T O S
JA VAPAAEHTOISIA JAKSOTUOMAREITA KAIVATAAN VAI TARTTEEKO RUVETA PYYTÄMÄÄN.
PeteTurku
16.09.2013, 18:45
Saanko määki hamekankaan jos mä meijän kikottimella kokkeilen ajaa harrasteessa, Janne apparina :o :D Vai saiko sitä ilimottautua nyt kahteen luokkaan samalla autolla??? :D Janne tietty promodissa ajelee...
Niin että ollaan tulossa!! Jari ja Joona ajelee sit harrasteessa suitsalla :)
Rohkeesti vaan puikkoihin. Nähtiinhän se jo viime kisassa että samalla autolla voi ajaa kaksikin eri kuskia.
Jartsa 74
16.09.2013, 19:54
Jari Pinola HS kerta lisenssillä
Jartsa 74
16.09.2013, 20:01
Ja sitten huomaa että lisenssistä tieto mutta katsastuskortinnumero puuttuu. Tässäpä sekin 28005
Eikun ilmoittautumaan vaan molempiin luokkiin. Näytät harrasteessa pojille närhen ne... :)
:eek: NÄemmä alotan harrasteesta, no maasta se pieniki ponnistaa :rolleyes: oottakaahan vaan :p
Poijjaat taitaa mulle ne närhen tsydeemit näyttää :) Mut pakko mun on ainaki tuo velipoika voittaa :D
Byrocrat
16.09.2013, 21:51
ILMOITTAUTUNEET OSIOSTA PUUTTUU HIEMAN KISAILIJOIDEN LISENSSI, SEURA. KATSASTUSKORTTI NUMEROITA YM SAISINKO TÄYRENNYSTÄ NIIN HELPOTTAISN MUN HOMMII.
K I I T O S
JA VAPAAEHTOISIA JAKSOTUOMAREITA KAIVATAAN VAI TARTTEEKO RUVETA PYYTÄMÄÄN.
Täältä löytyy ainakin osalle nuo kaipaamasi numerotiedot :)
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=110228
Mukana ollaan ja ilmo laitettu äsken.
Kyl olis tarkotus osallistua, autossa olis vaan muutamat pikku hommat, neljä vannetta oikaista/vahvistaa, automaatin letkut vaihtaa prässättyihin, muuta sit ei kerkeekkään. Lisäks tuodaanvarmaan mukana toi vakio suitsa ja Jari ja Joona ehkä osallistuu sillä harrsteeseen....
Kisapaikalla itse varikolla ei ole sähköä muuten kuin agrikaatti ja saunapaikka on teollisuusalue sinne ehkä saadaan sähköä jotenkin katsotaan.
Saunapaikan osoite on Turun Seudun Moottoriurheilijat kerhohuone, sama paikka missä viime syksynä oli ne pileet, ken paikalla oli tietänee.
Salvumehenkatu 4
20320 Turku
se on teollisuusalueella joten parkkipaikkoi on jonkun verran mutta eiköhän sinne sovita
sähköä yritetään järjestää.
tänään varmistu, että katsomossa ollaan. paikalle tullaan, kokoonpanoa en vielä tiedä, mutta katsomaan varmasti tulen...
Roveri ja Suska ilmotettu HSään
offroadjouni
22.09.2013, 19:03
Jeeppi ilmoitettu HS:ään. Stonehillin jäljiltä olis kyllä pientä huoltoa tehtävänä ennen tätä kisaa...
Harbor Cruisers Off Road Trial 28.09 2013 klo 11.00 alkaen Raision moottorirata-alue
YLEISÖLLE VAPAA PÄÄSY
ILMOITTAUTUNEITA 23 AUTOKUNTAA
T E R V E T U L O A
Mun nimen voi pyyhkii pois osallistuja listasta. Ei tuu kaalimato-chevy valmiiks.
PS. Kirjoittelen siitä tarkemmin sit tonne "Jenkki on jees" projektiin, kunhan hiiltymis käyrä laskee:mad:
Mun nimen voi pyyhkii pois osallistuja listasta. Ei tuu kaalimato-chevy valmiiks.
PS. Kirjoittelen siitä tarkemmin sit tonne "Jenkki on jees" projektiin, kunhan hiiltymis käyrä laskee:mad:
Tuutko kisapaikalle. Saunomaan ja syämään olet tervetullut.
Ratoja tehty ja huomenna tiistaina jatketaan. Alkoi olla jo pimeää ja märkää. Sama aika ja paikka.
Mun nimen voi pyyhkii pois osallistuja listasta. Ei tuu kaalimato-chevy valmiiks.
PS. Kirjoittelen siitä tarkemmin sit tonne "Jenkki on jees" projektiin, kunhan hiiltymis käyrä laskee:mad:
Ja näin on se loppukisakausikin pilalla myös Team Offipowerilla. eli karpiolalla pieni tietokatkos sisällä ja vetarit valmiit vasta ens viikolla voooeeee per....keleen per...kele....:mad::mad::mad::mad::mad::mad: (eihän olla ooteltukkaan ku koko kesä näitä)kyllä nyt on iiiso k...pä ottassa. katseleen ja saunaan tullaan x5 T: Haavisto Suomalainen+mukana kun peräpukamat
Muutamien harmittavien takaiskujen takia osallistujia 23
Kiitos
TULETTEKO SAUNOMAAN JA SYÄMÄÄN
Jos vielä voi ilmoittautua syömään niin tullaan
Tare & Mika
PeteTurku
26.09.2013, 06:01
Jos vielä voi ilmoittautua syömään niin tullaan
Tare & Mika
Ja ihan vaa pikaset löylyt!!
Tuutko kisapaikalle. Saunomaan ja syämään olet tervetullut.
Ajattelin kyllä tulla taas hieman kuvaileen(koskahan niitä videoita vaan ehtiis editoida??) ja katseleen muutenki kisojen kulkua. Sauna ja ruoka jää väliin, kun pitää "kiiruhtaa" kotia kohti....on sunnuntaille ohjelmaa tiedossa reilusti, niin ei passaa jäädä seikkailemaan;)
Jos vielä voi ilmoittautua syömään niin tullaan
Tare & Mika
Voi ilmoittautua ja niinkuin Pete jo totesi niin ihan vaan pikainen saunasessio :)
Seuran uusin hankinta tositoimissa Peten varmoissa käsissä. Reikää tulee :)
Harbor Cruisers Off Road Trial 28.09 2013 klo 11.00 alkaen Raision moottorirata-alue
YLEISÖLLE VAPAA PÄÄSY
ILMOITTAUTUNEITA 23 AUTOKUNTAA
T E R V E T U L O A
Enää yks yätä nukuttava ja off road trialin kauren viimenen kisa olis tosiasia.
JA MUISTATTEHAN ALUEELLE ON ILMAINEN SISÄÄNPÄÄSY.
ALUEELLA KISARAVINTOLA JOSSA TARJOLLA
-RILLATTUU MAKKARAA NIIN TAVALLISTA KUIN RYYNÄRII
-KAHVETTA TIÄTYSTI JOKO SELLASENAAN TAI SOKERIN JA KERMAN KERA NO ONHAN TEEPUSSITKI OTETTU FÖLII
-PERHEEN PIENIMMILLE KUUMAA KAAKAOTAKIN ON SAATAVILLA
-PALANPAINEEKSI VOIPI OTTAA MAITTAVAN KINKKUJUUSTO SÄMPYLÄ ILMAN VIHANNEKSII
-JUOTAVAKSI MONEEN MAKUUN MONTA MAKUA
-KISARAVINTOLASTA VOIT OSTAA JUURI PAINOSTA TULLEET HARBOR CRUISERS T-PAITA 15 EUROLLA
Tervetuloa katsomaan ja nauttimaan kauden päätöskilpailusta
Terv Reima
Haavisto/Suomalainen kisapaikalla yövartijoina ja Hiltuset tuli portilla vastaan eli porukkaa jo on. Tervetuloa.
Ja tuosta vielä säätietoja huomiselle
http://www.yr.no/place/Finland/Western_Finland/Raisio~640125/hour_by_hour.html
Byrocrat
27.09.2013, 20:39
Haavisto/Suomalainen kisapaikalla yövartijoina ja Hiltuset tuli portilla vastaan eli porukkaa jo on. Tervetuloa.
Ja tuosta vielä säätietoja huomiselle
http://www.yr.no/place/Finland/Western_Finland/Raisio~640125/hour_by_hour.html
Lupailee lähes shortsikelejä:rolleyes::)
Kelit juu kohillaan ;)
Lämpötila +6 eikä ainakaan sada :)
Juur lähdössä kahvin keittoon radalle.
Kivaa oli, vaikka tosin olinkin "vaan" kuvailemassa:rolleyes: Hienoja suorituksia taas ja pikkusen kyl jäi ajopoltetta itelle. Eli onha ainaki motivaatioo laittaa kaalimato kuntoon.
Videot tulee joskus....mähän olen hiukka hitaanpuoleinen niitä fiksaileen, joten ei kannata ainakaan hengitystä pidättää niitä odotellessa:D:D:D:D
Kiitos omasta puolestani kisojen puuhaajille!!!!!!!
:)
Olin hämmästelemässä ja kumastelemassa tommosia :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6234&pictureid=138920
ja pari lisää tuolla :D:D
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=6234
T Rohmo
Olikos muute tuloksia tulossa?? Vai onks koko organisaatio ryhmä syömäs ja saunomassa;)
Viimeisen näköhavainnon perusteella ei kannata odottaa tuloksia ihan aamutuimaan... Kiinnostais itteekin tietää tuliko enemmän peruuteltua vai ajettua eteenpäin! Kivaa silti oli!!
Videot tulee joskus....mähän olen hiukka hitaanpuoleinen niitä fiksaileen, joten ei kannata ainakaan hengitystä pidättää niitä odotellessa:D:D:D:D!
Editoippas sieltä "kotimainen" lukkoperä....:D:D
Ja samalla postauksella, KIITOS KAIKILLE OSALLISTUJILLE, TOIMITSIJOILLE, KATSOJILLE SEKÄ KIOSKIN TYTÖILLE, jotta saatiin taas hienot kisat järjestettyä.
Muutama uusi kuskikin oli paikalla ja mielenkiinnolla odotellaan luokka josta alkaa opiskelu Offroad Trialin salaisuuksiin... (Nyt ei puhuta Tumpista ja Taresta!!!:D:D:rolleyes::rolleyes:;);))
Olin kersojen kanssa kattelemassa, niin suurin osa ajasta meni niiden vahtimiseen. Pari kuvaa tarttui kuitenkin kortille.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6235&pictureid=138940
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6235&pictureid=138943
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6235&pictureid=138937
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6235&pictureid=138935
Tällä ei olisi tainnut kalliolla päästä, vaikka hytti taitaakin olla vanhasta Zilistä?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6235&pictureid=138948
PeteTurku
28.09.2013, 21:13
Tulokset vieläkin hukassa. Sika syöty ja sauna huutaa hhosiannaa. Urakat etenee.
offroadjouni
29.09.2013, 06:57
Kiitokset kisajärjestäjille mukavasta päivästä. Trial on kyllä taitolaji, ja vaatii selvästi lisää harjoitusta sekä ajoreitin suunnitteluun että toteutukseen: Epärealistiset odotukset auton kääntyvyydestä tai nousukyvystä kostautuu kun joutuu ottamaan saman kohdan useampaan kertaan. Tavoite olisi tulle ajamaan ensi vuoden kisat HS:ssä ja opetella vähän lisää.
Saunallakin käytiin kääntymässä, mutta joko oltiin väärässä paikassa tai väärään aikaan kun ei nähty yhtäkään nelivetoista autoa missään. Vähän aikaa pyörittiin siellä ja päätettiin sitten lähteä kotia kohden.
PeteTurku
29.09.2013, 10:56
Saunasta kotiuduttu. Sika oli hyvää ja kiuas kuumana.
Kiitokset kanssakilpailijoille, toimitsijoille ja kaikille muillekkin.
Voitto tuli HS luokassa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=139018
Kiitoksia meidänkin puolesta kaikille!!
Oli todella hauskaa liukastella kallioilla ja moni varmaan sen huomasikin.
Meillä onnistu koko päivä kaikin puolin niin kuin suunniteltiin!
Eikä saunatiloissa pettänyt selkäranka vaikka moni oli siinä uskossa:p
Sika oli todella hyvää!!
Kiitos vielä kaikille!!
RTI ramppiakin piti kokeilla mutta muistui mieleen vasta siinä vaiheessa kun auto oli jo trailerilla, sama tais käydä monella muullakin
Kiitos omasta puolesta kaikille kilpailijoille sekä eritoten toimitsijoille. Ei ihan mennyt meidän kisa putkeen mutta ensi kaudella sitten taas. Kuvia ja videota esiin.
Tuloksia
Standar
I Jani Huhtala & Jari Huhtala--------------- 8+0+25+37+3+11+0+12 =96
II Olli Hiltunen & Timi Hiltunen------------35+5+5+35+35+5+15+15=150
Harraste Standard
I Petri Orvasto & Mikael Louanto---------------- 6+17+0+3+0+3+0+0= 29
II Esa Vähä-Vahe & Saku Muuvila----------------- 4+9+0+8+2+6+0+2= 31
III Jouni Ilomäki & Joonas Forss ----------------6+9+0+6+6+19+0+14= 60
IV Kati Marjoniemi & Janne Marjoniemi--------- 27+9+0+2+2+29+0+2=71
V Jani Pinola --------------------------------------37+4+0+13+33+6+0+9=102
VI Antti Puskala & Ismo Keskevaara--------- 2+15+0+10+56+58+0+5=146
VII Kari Kuuttila & Tino Hiltunen ------------0+10+100+15+5+5+5+10=150
VIII Timo Kasari & Antti Huuhka -----------25+15+0+65+30+10+5+20=170
iX Harri Marjamäki & Ville Lehtonen ---------28+17+103+12+8+8+5+6=187
X Markus Selänne & Martin Loukonen ------16+20+36+6+6+18+89+12=203
XI Olli Lehmusvaara & Niko Koski ------------6+9+6+81+2+103+7+135=349
XII Mika Takala & Mikko Kotiranta ----------104+102+5+157+2+9+0+0=379
XIII Jari Kinnunen & Joona Marjamäki -----250+50+100+175+160+65+300+300=1400
XIV Joona Marjoniemi & Jari Kinnunen --170+185+185+170+165+165+300+300=1475
ProModified
I Tarmo Sinisalo & Mika Uimonen------------------ 0+25+0+0+0+25+0+0=50
II Janne Marjoniemi & Kati Marjoniemi ---------28+25+10+6+53+0+3+3=128
III Olli-Pekka Mäki & Jarno Puumalainen--- 550+34+6+0+53+171+0+30=344
IV Petri Simelius ---------------------------41+46+212+53+100+39+42+11=544
V Teemu Lahti & Sami Leppälahti Kesk
Prototype
I Tomas Nyholm & Esa Hakala -------------5+0+0+25+0+3+0+0=33
II A-P Juntto Sami Hämäläinen -----0+123+28+75+3+0+25+25=279
Harbor Cruisers Ja Reima Kiittää kaikkia toimitsijoita jotka olitte tapahtumassa mukana sillä ilman teitä ei tätä kilpailua olisi saatu läpiviedyksi.
Kiitos kuuluu myös kilpailijoille jotka olitte kilpailemassa Raision haasteisilla ja hieman liukkaillakin kallioilla.
Iso Kiitos kaikille ja ensi vuonna uudet kujeet,
Kiitokset kaikille kisapäivän tehneille. Saunas ol mukavaa ja sika oli sikahyvää.
Kiitoksia kaikille, eka trial-kisa takana tuolla kotterolla..
Ja kuten perinteisesti kameroiden määrän kasvaessa nettiin tulevien kuvien määrä vähenee, niin laitetaan täytteeksi taas Harbor Cruisers Orikedon jaoston afterpartyt:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5266&pictureid=139046
Pistin liinat vanhasta muistista, ei menny ihan putkeen. Ja nosturikuski nosti kun käskettiin..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5266&pictureid=139047
Kisoissa ei tullu kaatoa niin Pete päätti kaataa sitte tallin pihalle. Olis vaan kaatanu oman auton..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5266&pictureid=139048
Sitte alkoi nöyryytys kun pistettiin autot tulosten mukaiseen paremmuusjärjestykseen :(
Jartsa 74
29.09.2013, 19:33
Kiitokset järjestäjille ja kilpakumppaneille hyvästä kisasta, ruoasta ja seurasta. Seuraavan kerran viisaampana maanantaiksi vapaa päivä... Sijoitus oli kyllä positiivinen ylläri. Tulipa taas jotain pientä puuhaakin: jostain vuotaa hajusta päätellen vaihteisoöljyä ja lehtijousen korva yrittää erota rungosta.
PeteTurku
30.09.2013, 19:18
Nyt vois kaikki kilpailijat ja miksei yleisökin antaa palautetta. Hyvää, ja eritoten huonoa palautetta kaivataan, jotta saadaan sellaisia kisoja joista kaikki pitää.
Jaksojen haastavuus? Jaksojen määrä? Maggaran kypsyysaste? Jaksotuomarien ilmeet ja varustus? Saunan häkäpitoisuus?
Ym.ym.ym.ym.
Sana vapaa kaikille.
Nyt vois kaikki kilpailijat ja miksei yleisökin antaa palautetta. Hyvää, ja eritoten huonoa palautetta kaivataan, jotta saadaan sellaisia kisoja joista kaikki pitää.
Jaksojen haastavuus? Jaksojen määrä? Maggaran kypsyysaste? Jaksotuomarien ilmeet ja varustus? Saunan häkäpitoisuus?
Ym.ym.ym.ym.
Sana vapaa kaikille.
Saako antaa palautetta pakolliselta sairaslomalta?
No jos saa niin ihan liian vähän kuvia yleisö on laittanut näytille teitin ajosuorituksista.
Byrocrat
30.09.2013, 21:09
Nyt vois kaikki kilpailijat ja miksei yleisökin antaa palautetta. Hyvää, ja eritoten huonoa palautetta kaivataan, jotta saadaan sellaisia kisoja joista kaikki pitää.
Jaksojen haastavuus? Jaksojen määrä? Maggaran kypsyysaste? Jaksotuomarien ilmeet ja varustus? Saunan häkäpitoisuus?
Ym.ym.ym.ym. Sana vapaa kaikille.
Jos palautetta annetaan niin toivottavasti rakentavassa ja lajia kehittävässä hengessä sillä "huonosta" palautteesta ei hyödy laji eikä tekijätkään! :rolleyes:
Ja näin jaksotuomarin näkökulmasta kaikki kolme kisaa kallioita kiipeilleenä on annettava kehut kaksikolle Reima&Jarski siitä, että vaivojaan säästämättä ovat jo pidemmän aikaa (melkeinpä ainoina) ylläpitäneet Trialin kilpailutoimintaa Suomessa ja joukkoineen huolehtineet siitä, että Trialista kiinnostuneilla kisaajilla on ylipäätään ollut mahdollisuus kilpailla ja katsojilla seurata taidokkaita ajosuorituksia Raision haastavilla jaksoilla.
Kauden päätöskilpailu ajettiin pokkeuksellisesti lyhennetyssä muodossa (2x4 jaksoa kun normi on 2x6) mutta siitäkin huolimatta niin kilpailijoilla kuin katsojillakin riitti kallioiden liukkaudesta johtuen ohjelmaa "koko rahalla" ja kilpailijoilla jäi kisan päätteeksi vielä hyvin aikaa turinatuokiolle, "sikailulle" LUETAAN: erittäin maukkaan ja hyvin valmistetun sian&salaattien ja janojuomien nauttimiseen sekä saunomiseen ennen kotiinlähtöä :rolleyes:
Suuret kiitokset niin järjestäjille kuin kilpalijoille mielenkiintoisesta ja viihdyttävästä Trialkaudesta 2013.
Toivottavasti porukalla riittää virtaa jatkaa kisatoimintaa tulevanakin vuonna :)
Team Offipower ry Haavisto/Suomalainen selviytyi kisan tiimellyksestä(lue makkarakiskan vartioinnista) ehjin nahoin ja kiittää tätä upeata harborin seuruetta hienosta kisasta, maukkaasta siasta ja kuumasta saunasta. Palautteena meiltäkin pelkkään positiivista, joten on se nyt kumma, jollei ens vuonna ole Raision kisoihin tunkua...
Ootte te poijjaat aika epeleitä kisoja tekemään... Ens vuonna varmasti mukana kun peräpukama jo valmiiks raisiolaisilla akseleilla ja renkailla.... nii ja komeill T-paidoill
Jos palautetta annetaan niin toivottavasti rakentavassa ja lajia kehittävässä hengessä sillä "huonosta" palautteesta ei hyödy laji eikä tekijätkään! :rolleyes:
Ja näin jaksotuomarin näkökulmasta kaikki kolme kisaa kallioita kiipeilleenä on annettava kehut kaksikolle Reima&Jarski siitä, että vaivojaan säästämättä ovat jo pidemmän aikaa (melkeinpä ainoina) ylläpitäneet Trialin kilpailutoimintaa Suomessa ja joukkoineen huolehtineet siitä, että Trialista kiinnostuneilla kisaajilla on ylipäätään ollut mahdollisuus kilpailla ja katsojilla seurata taidokkaita ajosuorituksia Raision haastavilla jaksoilla.
Kauden päätöskilpailu ajettiin pokkeuksellisesti lyhennetyssä muodossa (2x4 jaksoa kun normi on 2x6) mutta siitäkin huolimatta niin kilpailijoilla kuin katsojillakin riitti kallioiden liukkaudesta johtuen ohjelmaa "koko rahalla" ja kilpailijoilla jäi kisan päätteeksi vielä hyvin aikaa turinatuokiolle, "sikailulle" LUETAAN: erittäin maukkaan ja hyvin valmistetun sian&salaattien ja janojuomien nauttimiseen sekä saunomiseen ennen kotiinlähtöä :rolleyes:
Suuret kiitokset niin järjestäjille kuin kilpalijoille mielenkiintoisesta ja viihdyttävästä Trialkaudesta 2013.
Toivottavasti porukalla riittää virtaa jatkaa kisatoimintaa tulevanakin vuonna :)
EI tässä Reiman kanssa ainoina meidän porukasta olla touhuttu vaikkakin sellaisen käsityksen olisi voinut saada. HBC:n porukka on innolla tehnyt ratoja ja uudet nimet nousevat varmasti esiin kunhan vaan kokemusta saadaan. Reiman kanssa meillä on vaan tuo kokemus kisojen tekemisestä, mutta sitä tulee kaikille lisää joka vuosi. Kiitos meidän seuran talkooporukalle vielä kerran.
Tuo palaute on kyllä tärkeää ja ne perustelut myös miksi näin. Alkutalvesta taas pidetään kilpailunjärjestäjien palaveria joten ehdotuksia sinne. Avaamme siitä oman topicin.
Mukavaa syksyä kaikille ja tosiaan kuvia kehiin.
Nyt vois kaikki kilpailijat ja miksei yleisökin antaa palautetta. Hyvää, ja eritoten huonoa palautetta kaivataan, jotta saadaan sellaisia kisoja joista kaikki pitää.
Jaksojen haastavuus? Jaksojen määrä? Maggaran kypsyysaste? Jaksotuomarien ilmeet ja varustus? Saunan häkäpitoisuus?
Ym.ym.ym.ym.
Sana vapaa kaikille.
Omat miälipiteet
Ryynimakkara plussaa!!!!!!!! NAM!!!!:D:D:D
Jaksojen haastavuus tai jaksot yleensä. Näin kuvaajan näkökantista kommentoiden, niin enemmän nousuja/laskuja ja vähemmän tiukkoja kurveja. Tylsää kuvattavaa, kun hierotaan vaan jotain tiukkaa kurvia ja siihen kuluu aika. Mieluummin siis "suoraa" ja vaativaa, kuin ahtaassa "tasaisella" tikun kiertoa. Tiedän, että on vaikeaa vetää raja että mikä on sit taas liian vaikeaa. Kyllä olen ollut trial jaksoja rakentamassa ja tiedän että se ei todellakaan ole helpoin tehtävä.
Jaksojen määrä kauden päätökseen ok, mutta muuten tykkäisin, että niitä on enempi.
Opasteet alueelle tais olla puutteelliset....tai sitten en vaan huomannut niitä? Eli ne oli sit ehkä liian pienet? Itse kyllä löysin, kun reitti on tuttu jo muutaman vuoden ajalta, mutta ens kertalaisille vaikee löytää....ehkä.
Nythän ei ollu pääsymaksua, niin en olettanu löytäväni osallistuja listaa ja sitä joskus aiemminkin puhuttua alue karttaa, mutta jatkossa nekin olis aikas jees juttuja, varsinkin ens kertalaisille.
Lisää kilpailijoita:D:D:D:D:D:D:D
Omat miälipiteet
Ryynimakkara plussaa!!!!!!!! NAM!!!!:D:D:D
Jaksojen haastavuus tai jaksot yleensä. Näin kuvaajan näkökantista kommentoiden, niin enemmän nousuja/laskuja ja vähemmän tiukkoja kurveja. Tylsää kuvattavaa, kun hierotaan vaan jotain tiukkaa kurvia ja siihen kuluu aika. Mieluummin siis "suoraa" ja vaativaa, kuin ahtaassa "tasaisella" tikun kiertoa. Tiedän, että on vaikeaa vetää raja että mikä on sit taas liian vaikeaa. Kyllä olen ollut trial jaksoja rakentamassa ja tiedän että se ei todellakaan ole helpoin tehtävä.
Jaksojen määrä kauden päätökseen ok, mutta muuten tykkäisin, että niitä on enempi.
Opasteet alueelle tais olla puutteelliset....tai sitten en vaan huomannut niitä? Eli ne oli sit ehkä liian pienet? Itse kyllä löysin, kun reitti on tuttu jo muutaman vuoden ajalta, mutta ens kertalaisille vaikee löytää....ehkä.
Nythän ei ollu pääsymaksua, niin en olettanu löytäväni osallistuja listaa ja sitä joskus aiemminkin puhuttua alue karttaa, mutta jatkossa nekin olis aikas jees juttuja, varsinkin ens kertalaisille.
Lisää kilpailijoita:D:D:D:D:D:D:D
Ne osallistujalistat oli mun Toyotassa ja toyota tallissa ja mä dukaton kanssa kisapaikalla,
anteeks.
Näin "rookien" silmin järjestelyt näyttivät toimivan hienosti. Yhtään ei ollut pallo hukassa että mitä tehdään ja missä ja mitä sen jälkeen. Jaren tavalla radoilla voisi olla vähemmän tiukkoja mutkia, että meiänkin auto mahtuisi liikkumaan, vaikka yllättävän hyvin sinne mahduttiin! Pahin puute missä järjestäjien pitää parantaa on se kun mun kyydillä oli kiire kotiin joten afterparty jäi hieman lyhyeksi:-)
Kiitokset hienosta päivästä ja eiköhän toi möhkömuuli ensivuoden cupissa nähdä!
Näin "rookien" silmin järjestelyt näyttivät toimivan hienosti. Yhtään ei ollut pallo hukassa että mitä tehdään ja missä ja mitä sen jälkeen. Jaren tavalla radoilla voisi olla vähemmän tiukkoja mutkia, että meiänkin auto mahtuisi liikkumaan, vaikka yllättävän hyvin sinne mahduttiin! Pahin puute missä järjestäjien pitää parantaa on se kun mun kyydillä oli kiire kotiin joten afterparty jäi hieman lyhyeksi:-)
Kiitokset hienosta päivästä ja eiköhän toi möhkömuuli ensivuoden cupissa nähdä!
Mahtoikohan möhkö olla ainut auto harrasteessa ku käänty nelos-jaksolla ekan portin jälkeen suoraa vasemmalle, eikä tassu edes noussu yhtää sille kalliorinteelle, en uskois ellen ite ois nähny :D :D
Enjsimmäisenä wessojen puute huono asia? olis hyvä olla edes yks vessa kilpailukeskuksen läheisyydessä?
Jaksojen haasteellisuus hyvä, ainakin promodissa. Kakkos pätkän kakkos portti oli haasteellinen, mutta antoi toisella kierroksella hyvän fiiliksen kun tuli kokeiltua ajaa nollilla ja sehän olikin ihan ajettavissa oleva pätkä, vaikka muut taisivatkin ottaa taktisen kepin? Mutta sitten mielestäni ei saisi olla sellaisia portteja kuten ykkös pätkän kakkos portti, kallioseinämästä keppiin 195cm antaa liian paljon helpotusta kapeille autoille?? kun voivat ajaa tasamaalla portin läpi? toisaalta tietty miksi meidän auto ei ole niin kapea:mad:
Mutta kaikkiaan raision kisat ovat aina olleet hyviä...
Jospa ens kaudella ajetaan kahdella kuskilla ja susukista pitäis rakentaa modi luokkaan auto, ni saa joona ajaa harrasteessa ja jari modissa?? Missäs olis muita modikuskeja??
Kiitos vielä kerran...
Mutta kaikkiaan raision kisat ovat aina olleet hyviä...
Jospa ens kaudella ajetaan kahdella kuskilla ja susukista pitäis rakentaa modi luokkaan auto, ni saa joona ajaa harrasteessa ja jari modissa?? Missäs olis muita modikuskeja??
Kiitos vielä kerran...
Muistaisin, että ainakin Pylkkö on uhonnut tulla heti takas modiin Volvolla, kunhan sinne tulee muita kilpailijoita. Autohan sillä on tallissa edelleen.
Kuulopuheiden mukaan myös takavuosien mestari Timo "frii" Eklundin BJ42 on kanssa odottelemassa modiluokan heräämistä.
Jotain huhua oli myös, että pro-modeissa viimeks A-Fordilla ajellut Virtanenkin olis modiin osallistumassa jossain vaiheessa....osaako joku vahvistaa tätä tietoa??
Racingrabbit
02.10.2013, 07:33
Muistaakseni Modified ajoi aikaisemmin samoja ratoja kuin ProModified?
ProModin radat ovat nykyään karanneet vaativuudeltaan jo sen verran käsistä,että Modi autoja ei noille radoille voi kyllä viedä.
Kannattaa varautua jo tässä vaiheessa siihen,että Modeille tehdään omat radat vaativuudeltaan johonkin Stanujen ja ProModin välimaastoon.
Muistaakseni Modified ajoi aikaisemmin samoja ratoja kuin ProModified?
ProModin radat ovat nykyään karanneet vaativuudeltaan jo sen verran käsistä,että Modi autoja ei noille radoille voi kyllä viedä.
Kannattaa varautua jo tässä vaiheessa siihen,että Modeille tehdään omat radat vaativuudeltaan johonkin Stanujen ja ProModin välimaastoon.
Nii eiks aikanaan Suomessa ollukki, että pro-modeilla ajettiin samoja ratoja modien kanssa, kunnes pro-modit karkas.
Ainaki Norjassa porukka purnaillu, että ennen pro-modissa heilläkin oli autoja, kun radat oli ajettavissa ihan hyvin suora-akselisilla, mutta autoja sai vapaammin rakennella, ku modiin, mutta sitten heillä oli pro-modeille alettu tekeen omia portteja ja kuulemma moni lopetti kilpailemisen siihen. Tämä siis Norjan suunnalta kuultua.
PeteTurku
02.10.2013, 08:16
Äkkiseltään vois kuvitella ULC:n olevan melkeen modi luokan kapistus. Mut ei sillä oikeen ilkee pro-modin jaksoja lähtee ajeleen. Muutaman kerran kylläki kokeiltu, mut aina paukkuu voimansiirrosta jotain.
Modiin sais kuitenki tehtyä pienellä budjetilla/vaivalla jonkunmoisen laitteen, toisin kuin pro-modiin.
Kertokaas tuon modin sääntöjä jos tuollainen luokka olis palaamassa niin jos sais suzukista "helpolla" muokattua sopivan. Vieras luokka aloittelijalle ;) Melkein mieluummin ajais sit modissa ku HS.
Kertokaas tuon modin sääntöjä jos tuollainen luokka olis palaamassa niin jos sais suzukista "helpolla" muokattua sopivan. Vieras luokka aloittelijalle ;) Melkein mieluummin ajais sit modissa ku HS.
Noin karkeesti ja ulkomuistista. Jousitustyyppi säilyttävä alkuperäisenä, lokasuojan kaarista ja helmoista saa poistaa max 10cm, akseliväli pysyttävä alkuperäisenä. Moottoria ja vaihteistoa sai muistaakseni vaihdella, hytikka ohjaus kielletty ja tais myös noi kääntöjarrut olla kiellettyjen listalla.
Tarkemmat säännöt AKK tai eurotrial sivustoilta.
No kusi heti ekaan pykälään ku lehdet vaihtuu kierteisiin.
offroadjouni
02.10.2013, 11:40
No kusi heti ekaan pykälään ku lehdet vaihtuu kierteisiin.Jousitustyypin muutos pilaa minullakin Jeepin mahdollisuudet Modissa ajamiseen. Pro-modin pätkille ei ole asiaa ilman kääntöjarruja ja vähän nuo korin/rungon ylityksetkin hirvittää jyrkissä nousuissa/laskuissa. HS:ssä siis ajetaan.
Menee kyllä nyt topickin vähä sotkemiseks, mutta itsekkin mietiskelin just tota suomen yleis offikaluston sopimista johonkin valmiiseen trial luokkaan ja totesin sen olevan harraste ainoastaan monen auton kohdalla, johtuen just "pikku muutoksista" joita autoille on tehty.
Mutta kelpaako kuitenkin nykyinen HS offi trialista kiinnostuneille? Että onko syytä lähteä muuttelemaan mitään sen osalta?
No mikäli enskesänä raisiossa ajellaan kisoja niin huhupuheiden perusteella 2-3 "uutta" autoa olis harrasteeseen tulossa kokeilemaan tästä lähiseudulta. HS siksi kun autot ei oikein muuhun luokkaan sovellu.
Ja hankala sitä on etukäteen sanoa onko hs radat liian vaikeita (osa lauantaisista porteista kyl näytti hiukan hurjilta) Ja vielä vähemmän tietää rataprofiilista jos Pete ne suunnittelee.
PeteTurku
02.10.2013, 13:23
Veikkaan että nuo säännöt karsii monia safari tai suunnistus autoja pois pelistä. Mutta HS siitä kiva luokka ku melkeen kaik koslat sopii sinne. Eikä ne HS radat ny pitäis kauhee mahdottomia olla. Ja ei kaikista porteista o pakko ajaa väkisin, jos pahalta tuntuu.
Ehkä HS luokan alkuperäinen tarkoitus hiukan kärsii, ku siellä oikeesti koitetaan "kilpaa" ajaa, mutta hauskalta se ainaki tuntuu. Saa opetella sääntöjä ja muita hilpeitä ideoita jakson selvittämäseksi kohtuu rahalla/rakentamisella.
mutta hauskalta se ainaki tuntuu. Saa opetella sääntöjä ja muita hilpeitä ideoita jakson selvittämäseksi kohtuu rahalla/rakentamisella.
Monta hyvää kommenttia tuossa!!
No mikäli enskesänä raisiossa ajellaan kisoja niin huhupuheiden perusteella 2-3 "uutta" autoa olis harrasteeseen tulossa kokeilemaan tästä lähiseudulta. HS siksi kun autot ei oikein muuhun luokkaan sovellu.
Ja hankala sitä on etukäteen sanoa onko hs radat liian vaikeita (osa lauantaisista porteista kyl näytti hiukan hurjilta) Ja vielä vähemmän tietää rataprofiilista jos Pete ne suunnittelee.
Saako kysyä että mitkä oli niitä hurjia HS portteja?? Ihan vaan siltä varalta, että jos satun joskus eksyyn ratamestariks/apulaiseks.
Muistaisin, että ainakin Pylkkö on uhonnut tulla heti takas modiin Volvolla, kunhan sinne tulee muita kilpailijoita. Autohan sillä on tallissa edelleen.
Kuulopuheiden mukaan myös takavuosien mestari Timo "frii" Eklundin BJ42 on kanssa odottelemassa modiluokan heräämistä.
Jotain huhua oli myös, että pro-modeissa viimeks A-Fordilla ajellut Virtanenkin olis modiin osallistumassa jossain vaiheessa....osaako joku vahvistaa tätä tietoa??
Kyllä Raisioon järjestyy HETI modin portteja kunhan vain kilpailijoita ilmoittautuu, ainahan kutsussa on ollu myäs modi merkitty. oltiinhan nytkin valmiita tekemään originaalin ratoja kun Myllis soitti ja kysys jos tulee niin tehdäänkö mutta (kypäräsääntö) eipä tullut yhtään orkkista.
Noin karkeesti ja ulkomuistista. Jousitustyyppi säilyttävä alkuperäisenä, lokasuojan kaarista ja helmoista saa poistaa max 10cm, akseliväli pysyttävä alkuperäisenä. Moottoria ja vaihteistoa sai muistaakseni vaihdella, hytikka ohjaus kielletty ja tais myös noi kääntöjarrut olla kiellettyjen listalla.
Tarkemmat säännöt AKK tai eurotrial sivustoilta.
AKK/säännöt/off road sieltähän niitä löytyy.
Saako kysyä että mitkä oli niitä hurjia HS portteja?? Ihan vaan siltä varalta, että jos satun joskus eksyyn ratamestariks/apulaiseks.
Esim se kallioporras missä kipitit valkosta suskaa karkuun nakkikioskin viereisellä jaksolla nro? . Näytti ainakin siltä et lähes vakio autolla olis äärettömän hankalaa saada edes yhtä rengasta portista sopimaan.
Ja joo ymmärrän että kun samassa luokassa ajavat ilmatikulliset rakennellut autot sekä vakiot lehtijouselliset niin ei ole ajallisesti mahdollista tehdä kaikille ns sopivaa rataa.
Mutta kumpaan panostaa enempi,vanhoihin kisailijoihin vai uusiin tulokkaisiin ?
Jo vuosia on ollu käytäntö että ilmoittaudutaan kilpailuun
- joo mä tuun
mutta miten olis liitteenä olevalla kaavakkeella.
Toivotaan
Terv. Reima
offroadjouni
02.10.2013, 14:55
Jo vuosia on ollu käytäntö että ilmoittaudutaan kilpailuun
- joo mä tuun
mutta miten olis liitteenä olevalla kaavakkeella.
Toivotaan
Terv. ReimaMiten tämä olisi tarkoitus hoitaa näin Internet-aikaan? Pitääkö kyseinen dokumentti ladata, täyttää, tulostaa, allekirjoittaa, skannata ja sitten sähköpostittaa? Vai riittääkö että lähettää sähköpostilla vastaavat tiedot?
Ryynimakkara plussaa!!!!!!!! NAM!!!!:D:D:D
Ei kerenny maistamaan, oli kelvannu jo muille...:mad::mad::mad:
Jospa ens kaudella ajetaan kahdella kuskilla ja susukista pitäis rakentaa modi luokkaan auto, ni saa joona ajaa harrasteessa ja jari modissa?? Missäs olis muita modikuskeja??
HS lähes täynnä modeja, jopa yksi susuki olisi täysin valmis modi, kun vain ilmoittautuisi ko. luokkaan...
Jari modiin ja Joona opiskelemaan HS:n, kuulostaa LOISTAVALTA!!! Otanko naapuriin yhteyttä, jotta valmistautuu pikaiseen neuvotteluun????:D:D:D
Muistaakseni Modified ajoi aikaisemmin samoja ratoja kuin ProModified?
ProModin radat ovat nykyään karanneet vaativuudeltaan jo sen verran käsistä,että Modi autoja ei noille radoille voi kyllä viedä.
Kannattaa varautua jo tässä vaiheessa siihen,että Modeille tehdään omat radat vaativuudeltaan johonkin Stanujen ja ProModin välimaastoon.
Ehdotettu, jotta ajettaisiin modeilla stanun portit, jotta saataisiin nuo kadonneet "ylistanut" takaisin kisoihin...
Vastauksia tuli huimaavat nolla...
Mutta tuo modi PM:n radoille on tällä hetkellä melko hurja veto, sen verran laadukasta on tuo PM-kuski-appari-kalusto nykyään, jotta hieman viritetyllä stanulla tuo ajaminen saattaa tuntua aika hurjalta...
Äkkiseltään vois kuvitella ULC:n olevan melkeen modi luokan kapistus. Mut ei sillä oikeen ilkee pro-modin jaksoja lähtee ajeleen. Muutaman kerran kylläki kokeiltu, mut aina paukkuu voimansiirrosta jotain.
Erinomainen laitehan tuo sinne olisi, pikkuisen joutuisit kuitenkin laittamaan laikkaa laulamaan modia varten...
No kusi heti ekaan pykälään ku lehdet vaihtuu kierteisiin.
Mitäs kansa sanoisi, JOS MODISSA hyväksyttäisiin jousituksen muutos? Ja mahdollinen akseliston vaihto (kunhan pysyy samanlaisena, ettei mene porttaaleiksi? Ja mieluusti vielä merkin omat aksulat??)
Jousitustyypin muutos pilaa minullakin Jeepin mahdollisuudet Modissa ajamiseen. Pro-modin pätkille ei ole asiaa ilman kääntöjarruja ja vähän nuo korin/rungon ylityksetkin hirvittää jyrkissä nousuissa/laskuissa. HS:ssä siis ajetaan.
Tässä siis jo toinen kansallisen sääntökohdan tarvitseva auto...
Mutta mietintämyssy on avoinna ja ensikautta ollaan suunnittelemassa.
Marraskuussa on trial-porukalla meeting, jossa asioita mietitään ja niitä sitten eteenpäin jatkojalostetaan painoon asti!
T:Mika
P.S.
Kehitysideoita:
Tylsempiä kiviä tuonne jaksoille, polvi olis tarvinnu 3tikkiä, mutta nythän on koko talvi aikaa parannella tuota haavaa...:D:D:rolleyes::rolleyes:
Tai sitte rollaattori tuonne jaksotuomareille...
PeteTurku
02.10.2013, 16:16
Esim se kallioporras missä kipitit valkosta suskaa karkuun nakkikioskin viereisellä jaksolla nro? . Näytti ainakin siltä et lähes vakio autolla olis äärettömän hankalaa saada edes yhtä rengasta portista
Ei voi vaatia että täysin vakioautolla pääsis joka portista. Mut onneks kuskilla on vapaus puhaltaa peli poikki kun meno menee liian kovaks ja ottaa ansaitsemansa virhepisteet.
Kyseiselle jaksolle jätettiin vaikein portti viimeiseksi juuri siitä syystä että saa ajaa ainakin 2 portti hyväksytysti ja sitten lopettaa jakso. Virhepisteitä moisesta touhusta olisi kertynyt 100p. Eli ei ihan hirveesti.
Jartsa 74
02.10.2013, 16:53
Minun mielestäni HS-jaksot olivat onnistuneita, pitäähän sitä jotain haastetta löytyä.
Tuo meikäläisen Pajero on rakenneltu modified sääntöjä silmällä pitäen mutta en viitsinyt ilmoittautua ainoana modeihin. Täältä ääni sille että jousimuutokset sallittaisiin mutta akselityyppiä ei sais muuttaa, tekis mieli muuttaa pajen peppu vietereille mutta risukeula pysyy.
Ei voi vaatia että täysin vakioautolla pääsis joka portista. Mut onneks kuskilla on vapaus puhaltaa peli poikki kun meno menee liian kovaks ja ottaa ansaitsemansa virhepisteet.
Kyseiselle jaksolle jätettiin vaikein portti viimeiseksi juuri siitä syystä että saa ajaa ainakin 2 portti hyväksytysti ja sitten lopettaa jakso. Virhepisteitä moisesta touhusta olisi kertynyt 100p. Eli ei ihan hirveesti.
No sitä vaan paskahousuna sivusta seurailee niin en tuollaista hoksannut :o
Yhtään kisaa en oo ajanu enkä ollu järjestämässä niin asioita vaan ajattelee eri kantilta, aina ole päätäeikähäntää
edit Pitääkin tutustua noihin modi sääntöihin jos suomen sääntöjä muokataan. Koko autoa en viitsis uudelleen tehdä mutta turvakaaret voi vääntää pykälien mukaiseksi eli modi kyllä kiinnostaa ehdottomasti tietyin varauksin.
Jousitustyypin muutos pilaa minullakin Jeepin mahdollisuudet Modissa ajamiseen. Pro-modin pätkille ei ole asiaa ilman kääntöjarruja ja vähän nuo korin/rungon ylityksetkin hirvittää jyrkissä nousuissa/laskuissa. HS:ssä siis ajetaan.
Sama juttu BJ:n kanssa. Kierrejouset, HJ:n akselit ja muutettu akseliväli.
Ihan riittävästi ollut kyllä harrasteluokassakin haastetta, toisaalta jos noita
sääntöjä rukataan niin ehkä vois joskus uskaltautua modiinkin kokeilemaan.
Miten tämä olisi tarkoitus hoitaa näin Internet-aikaan? Pitääkö kyseinen dokumentti ladata, täyttää, tulostaa, allekirjoittaa, skannata ja sitten sähköpostittaa? Vai riittääkö että lähettää sähköpostilla vastaavat tiedot?
Tallenna ko kaavake koneellesi, täytä tiedot ja lähetä sähköposti käy allekirjoituksena.
Ei kerenny maistamaan, oli kelvannu jo muille...:mad::mad::mad:
HS lähes täynnä modeja, jopa yksi susuki olisi täysin valmis modi, kun vain ilmoittautuisi ko. luokkaan...
Jari modiin ja Joona opiskelemaan HS:n, kuulostaa LOISTAVALTA!!! Otanko naapuriin yhteyttä, jotta valmistautuu pikaiseen neuvotteluun????:D:D:D
Ehdotettu, jotta ajettaisiin modeilla stanun portit, jotta saataisiin nuo kadonneet "ylistanut" takaisin kisoihin...
Vastauksia tuli huimaavat nolla...
Mutta tuo modi PM:n radoille on tällä hetkellä melko hurja veto, sen verran laadukasta on tuo PM-kuski-appari-kalusto nykyään, jotta hieman viritetyllä stanulla tuo ajaminen saattaa tuntua aika hurjalta...
Erinomainen laitehan tuo sinne olisi, pikkuisen joutuisit kuitenkin laittamaan laikkaa laulamaan modia varten...
Mitäs kansa sanoisi, JOS MODISSA hyväksyttäisiin jousituksen muutos? Ja mahdollinen akseliston vaihto (kunhan pysyy samanlaisena, ettei mene porttaaleiksi? Ja mieluusti vielä merkin omat aksulat??)
Tässä siis jo toinen kansallisen sääntökohdan tarvitseva auto...
Mutta mietintämyssy on avoinna ja ensikautta ollaan suunnittelemassa.
Marraskuussa on trial-porukalla meeting, jossa asioita mietitään ja niitä sitten eteenpäin jatkojalostetaan painoon asti!
T:Mika
P.S.
Kehitysideoita:
Tylsempiä kiviä tuonne jaksoille, polvi olis tarvinnu 3tikkiä, mutta nythän on koko talvi aikaa parannella tuota haavaa...:D:D:rolleyes::rolleyes:
Tai sitte rollaattori tuonne jaksotuomareille...
Oli muuten lauantain ainut kaato
Mun mielestä noi HS:än portit oli aikast sopivaisia haasteiltaan, eihän se olisi kivaa että kaikista pääsisi noin vain läpi, ei jäisi lainkaan haastetta ja paranneltavaa.
Toi modi rupes hiukan mietityttämään jos muitakin auto olisi syntymässä/heräämässä siihen luokkaan:rolleyes: Ehkä toi jousitusmuutoshelpotus voisi lisätä mielenkiintoa joillekin, enkä pidä pahana vaikka sellainen sallittaisiinkin, vaikka itselle riittää lehtien jousto ja herkkyys vielä toistaiseksi hyvin takana, kevyemmissä autoissa voi asia kiusata enemmän.
Byrocrat
02.10.2013, 20:46
AKK/säännöt/off road sieltähän niitä löytyy.
http://www.autourheilu.fi/attachements/2012-11-01T16-09-00175.pdf :)
Byrocrat
02.10.2013, 20:52
Muistaakseni Modified ajoi aikaisemmin samoja ratoja kuin ProModified?
ProModin radat ovat nykyään karanneet vaativuudeltaan jo sen verran käsistä,että Modi autoja ei noille radoille voi kyllä viedä.
Kannattaa varautua jo tässä vaiheessa siihen,että Modeille tehdään omat radat vaativuudeltaan johonkin Stanujen ja ProModin välimaastoon.
Vanhaan aikaan Pro-Modi ajoi Modin ratoja, mutta kun Modeja ei juurikaan ole kisoissa näkynyt niin ratojen vaikeusaste on kasvanut paikoin turhankin haasteelliseksi johtuen Pro-modikaluston kehityksestä. Voisi kuvitella että Modille voitais (jos kalustoa ilmaantuu riittävästi) tehdä hiukka "kevyempiä" ratoja kuin nykyiset lähes protoluokan radat promodeilla :rolleyes:
salamanteri
02.10.2013, 21:26
Eiks modeille vois tehä niille sopivat radat ja pro-modit ajais sekoitettua modi ja protoratoja??Siis ne ajais vaikeimmat modiportit ja helpommat protoportit.
Oli muuten lauantain ainut kaato
****ele, seki viel...:D:D:D:D:D
Olisiko jollain lisää kuvia kisasta? Kyllä siellä mun mielestä kameroita rapsähteli:D
Tuossa joku videon pätkä. Koitan kasata lisää. Ja on ihan ensmäinen kerta kun moista hommaa tein.
http://youtu.be/Y2aPnwgDuVQ
Tuossa joku videon pätkä. Koitan kasata lisää. Ja on ihan ensmäinen kerta kun moista hommaa tein.
http://youtu.be/Y2aPnwgDuVQ
Hienosti se onnistui:D
Olisiko jollain lisää kuvia kisasta? Kyllä siellä mun mielestä kameroita rapsähteli:D
Aika vähä tuli kuvia itelle, videoo vähän enempi, mutta toi maastoauton rakentelu harrastus vie aikaa iha tolkuttomasti, niin ei riitä aikaa istua koneella videoita pätkimässä:D
No sitä vaan paskahousuna sivusta seurailee niin en tuollaista hoksannut :o
Yhtään kisaa en oo ajanu enkä ollu järjestämässä niin asioita vaan ajattelee eri kantilta, aina ole päätäeikähäntää
Se on hyvä että tulee just näitä aloittelijoiden kommentteja!!!!! Näitä lisää, niin selviää kokeneemmille kisojen kiertäjille, että mikä hiertää trial kisoihin tulemisessa uusilla;)
Jartsa 74
03.10.2013, 16:00
Yksi syy tuohon ettei lähdetä kokeileen trialia voi löytyä tuosta Fia hyväksytystä kypärästä, voisko HS.ään kelvata terve mopokypärä?
Yksi syy tuohon ettei lähdetä kokeileen trialia voi löytyä tuosta Fia hyväksytystä kypärästä, voisko HS.ään kelvata terve mopokypärä?
Uusi hyväksytty kypärä maksaa n.100€, tietenkin yhtä kisaa varten iso raha mutta ei liene muuten este.
Yksi syy tuohon ettei lähdetä kokeileen trialia voi löytyä tuosta Fia hyväksytystä kypärästä, voisko HS.ään kelvata terve mopokypärä?
Mä olen tästä asiasta samaa mieltä. Vaikka se fia hyväksytty kypärä ei maksa oikeastaan mitään, niin silti se on iso ostos jos laji ei jatkossa kiinnostakkaan.
Mä olen tästä asiasta samaa mieltä. Vaikka se fia hyväksytty kypärä ei maksa oikeastaan mitään, niin silti se on iso ostos jos laji ei jatkossa kiinnostakkaan.
Tää on niin tätä :(
Asiasta on keskusteltu taannoin ihan tarpeeksi, ja kypärä asialle ei voi mitään. Niin se vaan menee. Se on totta että vaikka vanha jofa riittäisi tai sitten se mopokypärä ja sääntöihin yritettiin tosissaan saada poikkeus offin kohdalle mutta ei vaan onnistunut.
Nyt on tiedusteltu ralliporukoilta vanhoja HANSittomia kypäriä jos vaikka joku seura ostaisi muutaman ja vuokraisi kilpailuissa. Tosin ei nuo uudetkaan nyt paljoa maksa jos vaikka muutaman ostaisi.
Katsellaan ja keskustellaan tästäkin tuolla marraskuun palaverissa.
Byrocrat
03.10.2013, 20:05
Uusi hyväksytty kypärä maksaa n.100€, tietenkin yhtä kisaa varten iso raha mutta ei liene muuten este.
Olen tuosta aivan samaa mieltä että jollakin menee tuo satanen yhden illan viihdekierroksella eikä tunnu silloin missään, mutta kun oma pää pitäis suojata niin silloin sama rahasumma tuntuu tähtitieteelliseltä :rolleyes:, Kypäräasiaa on yritetty neuvotella ainakin kymmenisen vuotta ja kun nyt viimein on saatu Eurooppaan yhtenäiset Eurotrialsäännöt niin hieman ihmettelen että jos Eurotrialissa kelpaa tavan ajoneuvokäyttöön tarkoitettu kypärä niin miksei sitten meillä? :eek:
Siinäpä haastetta Offin yhdyshenkilölle :rolleyes:
Pitäiskö pyytää audienssi suuremmalla porukalla AKK:n tekniikka/turvallisuus asioista päättävien kanssa :)
Saunasta pari kuvaa. Toinen mun tallilla ja toinen sit taas ei, samalla olis yhdet viivi ja Wagner miesten kalsarit löytynyt saunalta nyt pestynä.
Olen tuosta aivan samaa mieltä että jollakin menee tuo satanen yhden illan viihdekierroksella eikä tunnu silloin missään, mutta kun oma pää pitäis suojata niin silloin sama rahasumma tuntuu tähtitieteelliseltä :rolleyes:, Kypäräasiaa on yritetty neuvotella ainakin kymmenisen vuotta ja kun nyt viimein on saatu Eurooppaan yhtenäiset Eurotrialsäännöt niin hieman ihmettelen että jos Eurotrialissa kelpaa tavan ajoneuvokäyttöön tarkoitettu kypärä niin miksei sitten meillä? :eek:
Siinäpä haastetta Offin yhdyshenkilölle :rolleyes:
Pitäiskö pyytää audienssi suuremmalla porukalla AKK:n tekniikka/turvallisuus asioista päättävien kanssa :)
Eurotrialit ei vaan ole FIA:n kisoja mutta meillä on FIA:n säännöt. Ei Italiassakaan tänävuonna lisenssillä ollut mitään virkaa :)
Okei
Kypärä asia tuntuu tärkeeltä.... hmmm. laitat koneeseen hieman hitekkiä ja sitten kaakkeja parikymmentä lisää.... tonni pari meni siinä... no ostampa mutka akselit 2-4 tonnia levällään... Tai sitten lähetään johonkin n 200 km päähän katsoon offia viikonlopuks matka juomineen n 4-500 loiroo... mut sit satanen kypärään Hmmm,,, sehän VAAN voi pelastaa sun hengen... EI PE...KELE! OLETTEEKS HULLUJA ei mulle eilenkään sattunu mitään...
Sama asia näissä rata sm luokkien äijillä, kalustossa 100-150 tonnia, mutta sammuttimen tarkastuksesta 9 euroo... se on liikaa EI HELVETTI EI MAKSETA!!!
Joten Täten ilmoitan
Ensi kaudella tarkastan Kilpakaluston sammuttimet kisapaikalla niin halutessanne. ilmaiseksi jos haluatte ja jos koette piston niin saa nimettömänä laittaa haluamansa summan offipower ry:n linkussa olevaan lippaaseen.
Toiseksi.
Ostan ensikaudeksi 2 tai 4 kypärää, jotka voi minulta varata ennen kisaa ja tulla pienellä korvauksella mukaan kisaan ja päättää sitten ostaako oman kypärän. Jotta tästä asiasta päästään eteenpäin.
Sillä osa on nähnyt livenä, osa kuvina, ja osa kuullut esim rj kobran huiman pyörityksen em trialissa tänä vuonna, tumpin kaadon ruottissa, pöyrynj hurja kaato itaaliassa... yms yms
Panee vaan miettiin että eikö kypärä olisi kumminkin AIKASTA hyvä juttu, sillä kerran kun osuu, siis ihan vähänkin, eikä tarkoituksella(omakohtainen kokemus, pysyvä aivovamma)niin se on sitten ohi... niin mikä... muisti(on erikoinen tunne kun ei tunne edes perhettään), näkö, puhekyky, kävely, tunto jaloissa, käsissä, liike raajoissa... yms. Ei tällä säännöllä ainakaan ketään kiusata yritetä!!!
Joten kaikki halukkaat ens kaudella ottakaa yhteys ja kertokaa montako kypärää tarviitte niin lainaan ne teille pienellä kulukorvauksella.
Kiitos ja anteeks tilitykseni
Okei
Kypärä asia tuntuu tärkeeltä.... hmmm. laitat koneeseen hieman hitekkiä ja sitten kaakkeja parikymmentä lisää.... tonni pari meni siinä... no ostampa mutka akselit 2-4 tonnia levällään... Tai sitten lähetään johonkin n 200 km päähän katsoon offia viikonlopuks matka juomineen n 4-500 loiroo... mut sit satanen kypärään Hmmm,,, sehän VAAN voi pelastaa sun hengen... EI PE...KELE! OLETTEEKS HULLUJA ei mulle eilenkään sattunu mitään...
Sama asia näissä rata sm luokkien äijillä, kalustossa 100-150 tonnia, mutta sammuttimen tarkastuksesta 9 euroo... se on liikaa EI HELVETTI EI MAKSETA!!!
Joten Täten ilmoitan
Ensi kaudella tarkastan Kilpakaluston sammuttimet kisapaikalla niin halutessanne. ilmaiseksi jos haluatte ja jos koette piston niin saa nimettömänä laittaa haluamansa summan offipower ry:n linkussa olevaan lippaaseen.
Toiseksi.
Ostan ensikaudeksi 2 tai 4 kypärää, jotka voi minulta varata ennen kisaa ja tulla pienellä korvauksella mukaan kisaan ja päättää sitten ostaako oman kypärän. Jotta tästä asiasta päästään eteenpäin.
Sillä osa on nähnyt livenä, osa kuvina, ja osa kuullut esim rj kobran huiman pyörityksen em trialissa tänä vuonna, tumpin kaadon ruottissa, pöyrynj hurja kaato itaaliassa... yms yms
Panee vaan miettiin että eikö kypärä olisi kumminkin AIKASTA hyvä juttu, sillä kerran kun osuu, siis ihan vähänkin, eikä tarkoituksella(omakohtainen kokemus, pysyvä aivovamma)niin se on sitten ohi... niin mikä... muisti(on erikoinen tunne kun ei tunne edes perhettään), näkö, puhekyky, kävely, tunto jaloissa, käsissä, liike raajoissa... yms. Ei tällä säännöllä ainakaan ketään kiusata yritetä!!!
Joten kaikki halukkaat ens kaudella ottakaa yhteys ja kertokaa montako kypärää tarviitte niin lainaan ne teille pienellä kulukorvauksella.
Kiitos ja anteeks tilitykseni
Tuo lainakypärä homma on tosi hyvä juttu ja madaltaa varmasti uusien lajia kokeilevien ilmottautumista hs luokkaan.
Uusi hyväksytty kypärä maksaa n.100€, tietenkin yhtä kisaa varten iso raha mutta ei liene muuten este.
Mistä?
Meinaan tietää vaan kertoa eteenpäin
Mistä?
Meinaan tietää vaan kertoa eteenpäin
Tuossa ollut aikaisemmin juttua
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=110650
ei tuolla ihan 100€ kypäriä ole.
230€ halvin avokypärä listalla.
offroadjouni
04.10.2013, 06:40
ei tuolla ihan 100€ kypäriä ole.
230€ halvin avokypärä listalla.Tuolta pienipäisille halvimmillaan 49 euroa -> http://www.moposport.fi/fi/kyparat-avo/644/dg?openGroup=644 .
http://www.janicolracing.fi/
Tuolta mää ostin potan, 145 €
Itse josku 30-35 vuotta sitten kun aloitin motorsportia harrastamaan jokkiksen, rata-autoilun ja sit hieman myähemmi offia niin erään tunnetun kilpa-autoilijan (Jokke Kallio) ohjeet olen pyrkinyt aina pitämään mielessä autoja ja itseäni suojellaakseni, nuo ohjeet oli seuraavat katso että turvakaaret on vahvat, kiinnitä penkki niin että se pysyy varmasti kiinnityksissään, katso että turvavyöt ovat sellaiset että voit luottaa niihin, kypärä ja muut ajovarusteet sellaiset että ne antaa sinulle mahdollisimman hyvän suojan, kun nämä on kunnossa rakenna auto. Noita ohjeita olen pyrkinyt aika tarkasti nourattamaan ja vielä pystyn kävelemään, jollet ajattele itseäsi ajattele lähimmäisiäsi mitä he ajattelevat jos vammaudut turvavarusteiden puutteiden takia.
Byrocrat
04.10.2013, 10:51
Tuolta pienipäisille halvimmillaan 49 euroa -> http://www.moposport.fi/fi/kyparat-avo/644/dg?openGroup=644 .
Moposportissa näyttää juuri nyt olevan ostajan markkinat jos haluaa hyväksytyn kypärän ensikaudelle hankkia. Alennukset parhaimmillaan yli 70% eli nyt kannattaa vilkaista valikoimaa. :cool: Myyvät varastosta edullisella hinnalla ilman hanskiinnityksiä olevia autourheilukypäriä!!!
Eikä se kypärä ole huono pitää safareilla/treenatessa, yleensä kuksalla safareilla tykkään pitää kypärää ihan vaan siksi, että tulee niitä kaatoja ja heilauksia sieläki, eli pää osuu kaarii. Ja mukavampi jutella kyytiläisen kanssa kypäräpuhelimen välityksellä, ni ei tartte huutaa.
Ja sehän on jokaisesta itsestä kiinni mihin rahansa laittaa, eli kaikilla on niihin ihan varmasti varaa
Tuossa osa 2.
Saa niitä kuvia ja videoita muutkin laittaa :)
http://www.youtube.com/watch?v=NRTn6-M_FNg&feature=youtu.be
offroadjouni
07.10.2013, 21:30
Tuossa osa 2.
Saa niitä kuvia ja videoita muutkin laittaa :)
http://www.youtube.com/watch?v=NRTn6-M_FNg&feature=youtu.beVideo on yksityinen.
Tonzarell
10.10.2013, 22:50
Siittä lähdetään ensimmäisellä...
https://www.youtube.com/watch?v=lCpkx0PhSUI
Ja tuossa osa 3
http://www.youtube.com/watch?v=NmAJd-zpapQ&feature=youtu.be
Tonzarell
14.11.2013, 12:14
Laitetaan nää nyt tänne vaikka onkin vanha ketju. Eli videoo kisasta..
Soittolista: http://www.youtube.com/playlist?list=PLl5D_Cdt5ZU5pzyoOkKP8W8zYQeIHpnTz
1: http://www.youtube.com/watch?v=UPYZ9k1GaXw&list=PLl5D_Cdt5ZU5pzyoOkKP8W8zYQeIHpnTz
2: http://www.youtube.com/watch?v=qyTQUQ3IMpI&list=PLl5D_Cdt5ZU5pzyoOkKP8W8zYQeIHpnTz
3: http://www.youtube.com/watch?v=f_3hWtgXqm8&list=PLl5D_Cdt5ZU5pzyoOkKP8W8zYQeIHpnTz
4: http://www.youtube.com/watch?v=oSWzIa6n750&list=PLl5D_Cdt5ZU5pzyoOkKP8W8zYQeIHpnTz
5: http://www.youtube.com/watch?v=-R8qHyNrTxU&list=PLl5D_Cdt5ZU5pzyoOkKP8W8zYQeIHpnTz
6: http://www.youtube.com/watch?v=DKXZn1alBJw&list=PLl5D_Cdt5ZU5pzyoOkKP8W8zYQeIHpnTz
7: http://www.youtube.com/watch?v=w0Nt8URzxs0&list=PLl5D_Cdt5ZU5pzyoOkKP8W8zYQeIHpnTz
8: http://www.youtube.com/watch?v=2kEW4kPNRns&list=PLl5D_Cdt5ZU5pzyoOkKP8W8zYQeIHpnTz