View Full Version : Ojaus takkuilee
Hilux 4wd vm90 ohjaus takkuilee eli ihan kuin olisi pykälät siinä kun kääntää rattia.
Tuntee ihan ratissa että ottaa vastaan kuin kääntää sitten liikkuu hyvin ja taas ottaa vastaan.
Ehdotuksia mistä alkaa etsiä vikaa.
se on se ristinivel ennen ohjaussimpukkaa, irti vaan ja rasvaa nii pitäs alkaa toimiin
Jos löydät syyllisen ni kerro mullekin. Tuossa kans yks hiace 2wd missä ohjaus takkuaa puolenkierrosta joka kierroksella. Vaihdettu hammastanko ja rattiakselin romut konehuoneen puolelta eikä muuttunu miksikään ??
jumiva raidetanGonpää / pallonivel ?
hiluvitkutin
13.08.2013, 07:14
jumiva raidetanGonpää / pallonivel ?
Mulla oli sama yhessä volvossa. Vähän etsitytti.
Mulla oli sama ongelma ja syylliseksi palsatui mutkalla oleva ohjaus iskari.
mistä löytää tai onko kellään myytävänä uusi tai ehjä hyväkuntoinen ristinivel ohjaustankoon ennen simpukkaa
BJ-40/76
13.08.2013, 14:16
Ainakin äkkiseltään mitattuna vanhemman, LN65:n ristikko löytyy tarvikeliikkeestä; oli vähän kankea, mutta ei ollut saanut siipeensä, joten pistin takaisin uusilla rasvoilla.
onko kuinka hankala purkaa ja rasvata kannattaako eli paljonko ja mistä saa uuden. Onko jossain käsitelty miten sen saa pois ja miten purkaa ja kasata
Uus tojon mittainen ristikko maksoi 3-4v sitten 9eur. Helppo purkaa mutta veemäinen kasata prässillä lukittujen laakerikuppien takia.
Transussa oli mulla sama vika. Alapallonivelet vaihtamalla vika poistui ja takaisin ei oo tullu, vielä.