PDA

View Full Version : Blazerin vetonivelien vaihto.


K5
12.06.2005, 21:42
Kuinkas tommonen operaatio oikein tapahtuu kun pitäisi vaihtaa ne ristikkonivelet jotka on samallaiset kun kardaaneissa?

Purkaantuuko ne sillain että ottaa jarruosat ja napalukot pois ja sitä kautta ja pitääkö varata myös peräöljyä että tuleeko nekin pois?

Samalla olisi tarkoitus vaihtaa ne automaattiset napalukot manuaalisiin niin sekin on varmaan helppo homma.

Ja olisiko vielä tietoa mitä öljyä ja kuinka paljon laitetaan jakolaatikkoon (np208) ja automattiin (th700).



Fuck The Aerodynamics!

It´s Power That Counts.

Ex_inkkari
12.06.2005, 22:42
ATF laatikkoon, määriä en muista enkä löytänyt edes oppaasta ?? ja eikös jakarissa ole se täyttöaukko mittana, kun sormenpää kastuu niin hyvä :) viisaammat korjatkoon.

GMC 350cid 4x4 NP208 700R4 35/12.5/15

Gemari
13.06.2005, 07:01
Nivelet vaihtuu ku otat tosiaan kaikki jarru ja laakeri hilkkeet pois ja paukutat olka-akselin irti (saattaapi olla hieman kiini). Peräkoppa auki ja c-sokka mäkeen ja vetari pois,nivelestä sokat poies ja pari paukutuksen tynkää... Laatikon ökö määrähän riippuu että onko esim turbiini tyhjä,ja jakiksessa on tosiaan proput tyhjennykseen ja täyttöön.

GMC Jimmy,no ku se vaan lipes!

HeikkiH
13.06.2005, 07:42
quote:
Peräkoppa auki ja c-sokka mäkeen ja vetari pois,


Paitsi että etuperässä ei ole ole c-sokkaa. Ja öljykään ei tule pihalle kun nostaa operoitavan puolen tunkilla ylös.

Heikki H.
==================================================
Chevrolet K5 Blazer 6.2D+TH700+NP205+D44+12bolt

Gemari
13.06.2005, 07:50
quote:
quote:
Peräkoppa auki ja c-sokka mäkeen ja vetari pois,


Paitsi että etuperässä ei ole ole c-sokkaa. Ja öljykään ei tule pihalle kun nostaa operoitavan puolen tunkilla ylös.

Heikki H.
==================================================
Chevrolet K5 Blazer 6.2D+TH700+NP205+D44+12bolt


Pitää aikaslail kivasti paikkansa.

GMC Jimmy,no ku se vaan lipes!