Kirjaudu sisään

View Full Version : Pajero TD vs TDIC 2.5 Gen1

Jax_KiBez
06.08.2013, 07:43
Tämmönen kiteytetty kysymys, haut on tehty ja tarinoita katseltu, mutta onko jollain suoraa vastausta, että jos kyseessä on enemmän metsäajoon rakenneltu TD vs täysin vakio TDIC kun käyttö olis pientä offailua ja ainoastaan hieman maantietä. Itsekin toki voin rakennella, mutta olisi helppoa kun TD:ssä olis palkkihelmat, vinssi, karkeat pyörät, ja levikkeet.

Miten tuo TD:n laatikko kestää, eikös viitosvaihde ole siinä se surma? Kun mietin että maksaako tonnin vähemmän täysin vakiosta TDIC:stä vai tonni enemmän valmiiksi rakennetusta TD:stä, tarkoitus ei ole extremeä vetää metsässä, mutta hieman pitää hauskaa möyrinnän merkeissä.

Ja pystyykö jotenkin fiksusti asentamaan TD:hen TDIC:n välijäähyn vai onko koneissa merkittäviä eroja?

Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista!

SUPI4x4
06.08.2013, 10:41
Itse olisin tuon TD:n kannalla. välijäähy ny on helppo lisätä jos tarvii sen 5 hv lisää. Kyllä se heikompikin laatikko kestää jos se vaan ehjä on ja öljyt sisällä

Nerd-O
06.08.2013, 10:49
palkkihelmat on melko helppo homma toteuttaa. Karheat pyörät on myös melko helppo toteuttaa. Levikkeet on helppo nakki. Vinssin kanssa saa ehkä hetken rakennella että sen saa paikkaan mikä kestää. Joten en noille paljon laskisi arvoa. Toki renkaat ja vinssi kustantaa jotain..

Muinoin kun itsellä oli Pajero ja tuota välijäähyä mietin niin eihän sitä sinne saisi tunkea vaan se pitäisi katsastaa sillä. Tosin mistä sen kukaan tietää onko siinä alunperin ollut välijäähyä vai ei. Olettaisin että Pajeroita on sen verran paalissa tai menossa paaliin että eiköhän niitä orginaaleja välijäähyjä ole kohtuu edukkaasti saatavilla. Itse lähtisin varmaan tuollaisella.

Nuo heikot laatikot on kaikki varmaan jo hävitetty. Eikä se taida hajota ellei vedä painavaa kärryä perässä tai ainakin näin olen ymmärtänyt.

Jax_KiBez
06.08.2013, 15:52
Juuri niinkuin pelkäsin, kysyin tätä myös Mitsu-foorumilta, kaikki mielipiteet menee ihan ristiin, toinen sanoo että TD, toinen TDIC.

Nyt sitten arvon, että mahtaisiko tuo TD kestää niin hyvin, että sen uskaltais ostaa, kuitenkin 10" vanteet, 31x10,5-15 renkaat, vinssi, pohjapanssari, palkkihelmat ovat jo aikamoisen arvoiset loppupeleissä, mutta se että korvaako se vaivaa tossa TD:n ja IC:n välissä olevaa kestävyyskuilua, kaiken saa paskaksi. Mutta jos huoltamalla ja oikein käyttämällä sais TD:n kestämään, ja siihen jossain vaiheessa askartelis coolerin kiinni. Laatikkoa en ihan heti kyllä rupeais vaihtaa kestävämpään, koska siinä on jo paljon vaivaa.

Mutta jos toi TD on jo melkein 400tkm ajettu niin vaikka olis jo 2-3 laatikko tämä nyt oleva niin on sillä kuitenkin pitkää ajettu heikommallakin laatikolla, ja jos nyt välttäisin 5. vaihteen käyttämistä niin saisiko tuon kestämään minun ajoni.

Kohta heitän noppaa ja menen sen mukaan. :D

sull45
06.08.2013, 16:15
Moi,ei siinä pajerossa oikeastu mun mielestääa mitään vikaa ole ,ittes olen pärjannyt monessa tilantessa paremmin kui moni toyota ,mutta see riippu kuskista ja ajokokemuksesta,omallas on 2,5 ic mallinen pajero,hyvin see pärja maastossa jos vähän pumppua ruuvatan,tosin jos saat kaikki nelja pöyra vetaman,hyvin see mene

Juippa
06.08.2013, 16:55
Mulla oli vuoden päivät käyttiksenä 2.5 td pätkä pajero.
33"mt 10" leveillä vanteilla.
Koria korotettu 2"
Takariipukkeita pidennetty ja vääntösauvoja ruuvattu vähän tiukemmalle edestä.
Palkkihelmat, palkkipuskurit edessä ja takana.

Oli heikommalla askilla ja ajettu n350.000 mittarin mukaan.
Yläkerran tossa joutu remppaamaan mutta eikös se ole edessä kaikissa nuin paljo ajetuissa pajeroissa? Nokkakin oli sen verran kulunut että menohaluja tuli uudella oikeen huomattavasti.

Mitään kärreijä ei tullu vedettyä ikinä tolla, joten sen suhteen en osaa sanoo.
Muuten oli oikeen hyvä vekotin mun mielestä. Kaikki kesti omassa käytössä oikeen jees.

Sitten...
Kyllä noille modauksille saa laskea arvoa jos ei oo rajattomasti vapaa aikaa ja mahdollisuutta pajottaa. Puskurit, helmat, korotukset sun muut vie hyvin toteutettuna paljon aikaa. Puhumattakaan matskun hakemiset ja maksamiset, ite jouduin tohon kaiken tommoosen käydä jostain ostaan/hakeen kun ei "takapihalla" sattunu oleen.

Ite en lähtis hakeen tehoja lisää koneeseen ennenkuin se on edes perus rempattu, ja se cooleri on ihan hyvä väkertää paikoilleen. Muitaakseni ei tarvitse vaihtaa kuin imusarja letkuineen sun muineen pikku tilpehööreineen tdic mallista, hommaa purkupelin viereen josta vaihtaa tarvittavat osat ristiin vaan.

Itse mielummin asentaisin ic:n johki valmiiks modattuun offipeliin ku alkaisin tekeen offipelii citymaasturista... Niikuin aijemmin sanottiinkin, renkaat, vanteet ja vinnssikin maksaa yhteensä jo jonnin verran.

Go whit the TD! :cool:

Nerd-O
07.08.2013, 06:21
Nyt sitten arvon, että mahtaisiko tuo TD kestää niin hyvin, että sen uskaltais ostaa, kuitenkin 10" vanteet, 31x10,5-15 renkaat, vinssi, pohjapanssari, palkkihelmat ovat jo aikamoisen arvoiset loppupeleissä Mulla oli 31" renkaat omassa pajerossa. Sitä en tiedä oliko siinä vahvempi vai heikompi laatikko. Mut cooleria siinä ei ollut ja se oli ylivuotinen gen 1, koska se oli vm.92. Hienosti se kyllä traileria jaksoi vetää ja sitä se itseasiassa veti huomattavasti paremmin kuin land-cruiseri mistä loppui potku. Ei siitä se laatikko porsinut. Oli sillä muistaakseni melkein 400tkm jo mittarissa. Eiköhän se laatikko tuollaisilla kilometreillä ole jo lauennut ja vaihdettu vahvempaan. Varmaan melko harvinaista että joku sinne heikomman laatikon laittaa kun vahvempiakin on tarjolla. En tiedä tunnistaako tuo vahvemman lootan jostain muusta kuin numerosarjoista?

Itse olen muutamaan maasturiin nuo palkkihelmat duunannut ja ei ne oikeesti ole kovin kalliit tehdä. Oisko ollut alle 100€ kustannus? Pohjapanssarikin on vähän riippuvainen siitä miten se on toteutettu. On tullut sellaisiakin nähtyä mistä ei ole mitään hyötyä vaan haittaa. Mut voi kehua että on pohjapanssari :D Renkaat ja vinssi maksaa toki jotain.

Nostokurki
07.08.2013, 08:04
Kyllä se TD:n laatikkokin tosiaan kestää järkikäytöllä, se on tullut todistettua. Välijäähdytin nyt on aika lailla se ja sama, koska sijaitsee koneen päällä ja maastoajossa ei viilennä käytännössä ollenkaan. Jos meinaa alkuperäistä välijäähdytintä asentaa, niin imusarja vaihtoon (jos ei ole käännettävällä suukappaleella), coolerin asennus, johtojen liitos coolerin kytkimille ja flektille sekä konepellin vaihto.

Itse ostaisin myös sen TD-version jos on tarkoitus offailla, laittaa keulalle sen välijäähdyttimen jos siltä rupeaa tuntumaan :)

Jax_KiBez
07.08.2013, 16:19
Kiitosta mielipiteistä, täytyy katsoa jos ton TD:n kävis hakee. Jos ehtii mennä ennenkuin rahat on täysin kasassa niin sitten etsin TDIC:n ja ajan sillä ja märisen :D

BJ-40/76
07.08.2013, 20:08
Sen pikkulaatikon tunnistaa siitä, että on kokonaan alumiinia ja pohjassa n.15x20 cm peltiluukku, isompi purkaantuu päästä.

Jos meinat viritellä, niin tuo isompi laatikko ei ole hätävarjelun liioittelua. Aikanaan tuli Galantissa muutaman kerran tuota pikkuista laatikkoa jumpattua, toki käytössä/säädöissä olisi varmaan ollut toivomisen varaa, mutta Galantissa on koneen ja kytkimen välissä "turbiini" vaimentamassa piikkimäistä kuormitusta.

Jax_KiBez
07.08.2013, 21:02
Yhtäkkiä tuli tähän samaan ketjuun mieleen kun paketti- ja huoltoautot eivät ole tuttuja niin miten vakuutukset pääsääntöisesti menevät noissa? Ovatko älyttömästi kalliimpia kuin sama auto henkilöautona? Kuuliin kauhutarinoita että liikennevakuutus pyörii PA:na 800€ hujakoilla, ainakin näin oli pari vuotta sitten jollain.

Mites tuo muuten tuo L200-tekniikka, onko se kuinka kestävää? Alunperinhän niissä ei vissiin ole turboa mutta olis kans yksi nätti turbotettu -89 2.5l L200, mikä laatikko niissä taas on, ja onko tekniikka Pajeroon verrattuna mitä?

Nuhapumppu
07.08.2013, 21:26
Yhtäkkiä tuli tähän samaan ketjuun mieleen kun paketti- ja huoltoautot eivät ole tuttuja niin miten vakuutukset pääsääntöisesti menevät noissa? Ovatko älyttömästi kalliimpia kuin sama auto henkilöautona? Kuuliin kauhutarinoita että liikennevakuutus pyörii PA:na 800€ hujakoilla, ainakin näin oli pari vuotta sitten jollain.

Mites tuo muuten tuo L200-tekniikka, onko se kuinka kestävää? Alunperinhän niissä ei vissiin ole turboa mutta olis kans yksi nätti turbotettu -89 2.5l L200, mikä laatikko niissä taas on, ja onko tekniikka Pajeroon verrattuna mitä?
Pikkuaski ja samaa tekniikkaa kuin pajerossa. Olikohan turbon ja vaparin ero että turbossa on öljyruiskut mäntien alla,voin muistaa väärinkin.

BJ-40/76
07.08.2013, 21:37

Aika monta pakua ja huoltoautoa on tullut tehtyä vuosien saatossa; ja aina liikennevakuutus on halventunut; kannattaa kysellä eri vakuutusyhtiöistä, aika isoja eroja.

Jax_KiBez
08.08.2013, 12:56
Tein pienen kyselykierroksen, onhan noi aivan tolkuttoman hintaisia. Jos vastaava henkilöautoksi rekisteröitynä mun bonuksilla 197€/v IF:ssä ja huoltoautona 798€/v. Maksaa melkein veroissa jos henkilöauto itsensä takaisin.

Jos saakuri L200 pakuna on 274€/v IF:ssä, aika ryöstyä noiden huoltoautojen kanssa.

Halvin mitä vastaan tuli niin Pohjolassa oli n. 600€/v

Kun auto tulis ns. omaksi kakkosautoksi niin ei tarvis vakuutukset IHAN noin kalliita olla, elämä on.

jyrden
08.08.2013, 17:06
Tein pienen kyselykierroksen, onhan noi aivan tolkuttoman hintaisia. Jos vastaava henkilöautoksi rekisteröitynä mun bonuksilla 197€/v IF:ssä ja huoltoautona 798€/v. Maksaa melkein veroissa jos henkilöauto itsensä takaisin.

Jos saakuri L200 pakuna on 274€/v IF:ssä, aika ryöstyä noiden huoltoautojen kanssa.

Halvin mitä vastaan tuli niin Pohjolassa oli n. 600€/v

Kun auto tulis ns. omaksi kakkosautoksi niin ei tarvis vakuutukset IHAN noin kalliita olla, elämä on.

IF:hän on kallien mitä tiedän... Itellä kyllä sinne nyt meni vakuutuskia, kun Trygg meni IF:lle... Mut otan selvää muilta ku on ajoittain puolen kymmentä autoo yht aikaa liikenteessä.

Nuhapumppu
08.08.2013, 20:21
Juu IF:hän on aivan tolkuttaman kallis,25% ~350€ pajeron vakuutukset:rolleyes: Olikohan turvassa päälle 600€ ja OP-Pohjolan tarjous tais olla samoilla bonareilla jotain 550€,eli jos IF on kallein niin minun matikassa on jotain vikaa.

khonkonen
08.08.2013, 20:26
IF:ssä on mullaki kaikki kalusto ku siellä oli halvin tarjous.

Nostokurki
08.08.2013, 21:42
Vaparissakin on öljyruiskut männille. Kestää turbottamista sellaisenaan, mutta kunnollisia ahtoja vasta kun männänrenkaiden päistä viilaa tavaraa pois että sopivat lämpölaajenemaan. Muuten napsuvat ahtojen alla poikki ja sitten rupeaa kone huohottamaan.

L200 on aina pikkulaatikolla.

Jax_KiBez
09.08.2013, 15:07
Juu IF:hän on aivan tolkuttaman kallis,25% ~350€ pajeron vakuutukset:rolleyes: Olikohan turvassa päälle 600€ ja OP-Pohjolan tarjous tais olla samoilla bonareilla jotain 550€,eli jos IF on kallein niin minun matikassa on jotain vikaa.

Uskomatonta kyllä, se n. 800€ Liikennevakuutus 25% bonareilla mulle tarjottiin kun kysyin. Miten helvetissä eri ihmisille voi olla erihintaista, noh. itsellä taitaa Pohjolaan mennä kun hiukan yli 400€ oli sieltä tarjottu.
EDIT: Niin tietysti paikkakunta varmaan merkkaa tässä tapauksessa paljon, Pirkkalassa itse asun, niin voi Muhoksella olla eri hinnat kun Pajeroja pyörii siellä enemmän.

jyrden
09.08.2013, 15:57
Uskomatonta kyllä, se n. 800€ Liikennevakuutus 25% bonareilla mulle tarjottiin kun kysyin. Miten helvetissä eri ihmisille voi olla erihintaista, noh. itsellä taitaa Pohjolaan mennä kun hiukan yli 400€ oli sieltä tarjottu.
EDIT: Niin tietysti paikkakunta varmaan merkkaa tässä tapauksessa paljon, Pirkkalassa itse asun, niin voi Muhoksella olla eri hinnat kun Pajeroja pyörii siellä enemmän.

Riippuu toki sit myös vakuutuksen ottajan iästä myös, kun silläkin kuuluu olevan väliä.

Toki hintaan saa alas, jos on muutakin vakuutuksia siellä ja miten on saanut asiamihen kaa sovittua jne... Mist tulikin mieleen, että pitäs käydä tutulta kysyyn sieltä mitä ois vakuutukset mihin tarvii.

Jax_KiBez
09.08.2013, 21:45
Nyt on maasturikin meikäläisellä, kävin sen TD-Pajeron hakemassa mistä aiemmin mainitsin.
http://image.nettiauto.com/extra/carimg/5691701_5691800/mitsubishi-pajero-5691795_b_e316e731821f0a1c.jpg

Ensi ostoksena pitäisi rengastusta uusia vähän syvempään kuvioon.

neulavuori
13.08.2013, 21:36
menee ot puolelle ;)
mutta vakuutus yhtiöllä olin aiemmin hommissa niin ei voi olla hiljaa :D
kannattaa oikeasti kysellä eri yhtiöistä hintoja
kaverilta kuultu hinta täysin vastaavassa autossa voi olla eri johtuen yhtiöiden hinnoittelu/riski arviosta
pohjantähdellä vaikutti eniten vakuutuksen ottajan asuin kunta
kunta/kaupunki jaottelussa isot kaupungit oli ryhmä 1 ja pienet syrjäkylät 6 ja tuolla tavalla lähtö/boonuksettomassa hinnassa saattoi olla yli puolet halvempi vakuutus perähikiällä kuin helsingissä :eek:

Nerd-O
14.08.2013, 09:45
kunta/kaupunki jaottelussa isot kaupungit oli ryhmä 1 ja pienet syrjäkylät 6 ja tuolla tavalla lähtö/boonuksettomassa hinnassa saattoi olla yli puolet halvempi vakuutus perähikiällä kuin helsingissä :eek: Muinoin kun Cruiserin omisti niin Vantaalla sen vakuutus oli muistaakseni 1000€/vuosi. Ilman bonuksia. Sitten kun tuonne korpeen muutti niin vakuutus tippui 600€/vuosi. Vai oliko jopa vielä halvempi. Joten paikalla on jotain vaikutusta.