PDA

View Full Version : Hyvä akkuporakone?

petr
02.08.2013, 16:15
No niin, akkuporakone tuli uusittavaksi. Missäköhän olis järkevästi vastinetta rahalle....käyttö on ihan normaalia harrastetoimintaa ja satunnaista käyttöä. Sais tietenkin olla voimaa ja kestoa, 13mm istukka, pikakara, metallikoneisto, 2-3 isohkoa akkua jne useamman vuoden peli sitten. Kysymykseen voi tulla myös sellainen setti missä on sekä porakone että ruuviväännin/pulttipyssy tms. Yksittäiselle koneelle budjetti max 300€, kahden koneen setille n. 400-500€...toki isommatkin setit voi tulla kyseeseen. Valmistajasta ensimmäisenä tulee mieleen Makita, sitten DeWalt...miksi ei Hitachi ja Panasonic myös. Ehkäpä Makita kuitenkin.

Olisko tuossa:

http://www.promart.fi/tuote/makita-akkukonesarja-dk1877x1/454-DK1877X1/

Vai tässä:

http://www.k-rauta.fi/pages/product.aspx?p=AKKUKONESARJA%20MAKITA%20DK1878&c=Akkukäyttöiset%20sähkökäsityökalut%20ammattikäyt töön&category=Krauta35506(Rautakesko%20Finland%20Catalo g)&cat=K-Rauta%20Finland%20VCatalog&pid=000000000500940264(Rautakesko%20Finland%20Cata log)&PageSize=10&filter=krautaFiProductBrandfiFI=MAKITA

vellihousu
02.08.2013, 17:45
mä ostin sen makitan kombokitin vajaa400 tais maksaa. oon ollu pirun tyytyväinen.

nalle00
02.08.2013, 17:58
eipä ole tarvinnu makitan omistajana viellä katua.

tleppis
02.08.2013, 18:09
makita mullaki ja hyvin toimii

hj 60/61
02.08.2013, 18:09
Itte hankin milwaukeen salkun/kassin. Sisältää: porakone (iskevä), ruuviväännin (iskevä), kuviosaha, puukkusaha, käsisirkkeli, "työvalo":D ja iso työmaaradio seka latuturi ja kaks akkuu. Oli silloin IKH:ssa tarjouksessa ja hinta tais olla jotain 1190€. On kyl sit vaan oikeesti hyvä setti, porakoneessa ja ruuvivääntimessä on vitusti voimaa ja akut kestää. Just viime viikonloppuna väänsin porakoneella kiertee BL-vanteisiin olikohan 32 vai 34 reikää, per vanne. Ja materiaalina 6mm domex 650, ykkösellä ku ajeli jengat, ni selvis yhdellä akulla...
Kalliita tietty harraste käyttöön, mut en oo hankintaa katunut, ku aikaisemmin oli boschin porakone ja ruuviväänin salkku...

lavanelikko
02.08.2013, 18:12
Itte hankin milwaukeen salkun/kassin. Sisältää: porakone (iskevä), ruuviväännin (iskevä), kuviosaha, puukkusaha, käsisirkkeli, "työvalo":D ja iso työmaaradio seka latuturi ja kaks akkuu. Oli silloin IKH:ssa tarjouksessa ja hinta tais olla jotain 1190€. On kyl sit vaan oikeesti hyvä setti, porakoneessa ja ruuvivääntimessä on vitusti voimaa ja akut kestää. Just viime viikonloppuna väänsin porakoneella kiertee BL-vanteisiin olikohan 32 vai 34 reikää, per vanne. Ja materiaalina 6mm domex 650, ykkösellä ku ajeli jengat, ni selvis yhdellä akulla...
Kalliita tietty harraste käyttöön, mut en oo hankintaa katunut, ku aikaisemmin oli boschin porakone ja ruuviväänin salkku...

Töissä kanssa muutama Milwaukeen M18 akkupora (iskutoimintoa ei testattu) ja yksi M18 pulttipyssy. On kyllä hienoja laitteita jopa Hiltiläiseen verrattuna...

_LM_
02.08.2013, 18:13
eipä ole tarvinnu makitan omistajana viellä katua.
Eikä useamman milwaukeen omistajana.
http://webshop.industriacenter.fi/category/86/porakoneet-ja-ruuvinvaantimet

king cap
02.08.2013, 19:03
http://webshop.industriacenter.fi/product/120/akkuporakone-c12-dd-milwaukee-2-x-30ah-akuilla tuommonen on nyt ollu reilu pari vuotta.on näppärän kokonen,pystyy porailemaan ahtaissakin paikoissa ei ole teho loppunut kesken eikä tarvi vaihella jatkuvasti akkua.

Juippa
02.08.2013, 19:10
Makitaa vaan. Hinta laatusuhteeltaan mielestäni voittamaton.
Töissä noita tulee käytettyä ja vaikka parempia/kalliimpia kokeillut niin tou makita on mieleeni. Nää siis näitä 18v leijona akkuja käyttäviä koneita.

Menee sun hintahaarukkaan ja varmasti oot tyytyväinen. Takuut pelaa jos tarve ja varaosia saa jos jotain hajottaa.

KarvaTurpa
02.08.2013, 19:16
http://www.verkter.fi/Ruuvinvaantimet-ja-porat/Akkuruuvinvaantimet/Pora-ruuvinvaannin-Bosch-GSR-18-2-Li-Professional-L-boxx-18-V-3x1-3-Ah-akku.html?mcid=ikn97a4969c54e9ca75cb189b07f6fe1 Tämä on ollut aika hyvä työkäytössä. Wurthin vastaava kone myös lähes yhtä hyvä...samat akut yms, saattaa olla samaa tekniikka eri kuorissa.
Boschista myös gsr 14,4 muistaakseni vieläkin käytössä. Tämä kone on saanut sellaista sikaa, että jos se olisi huono niin hajalla olisi varmasti.
Meillä ei makitat ole kestäneet. Akut huonoja ja tyhjenevät itsestään. Mielestäni makitan laatu ei enää ole niin hyvä kuin joskus oli...

Bazeeba
02.08.2013, 19:36
Makitaa itellä on ollu harrastekäytössä. http://www.toolstop.co.uk/cordless-power-tools-b48 Tuolta hiukan suomen hintoja halvemalla.

mikkoimp
02.08.2013, 20:48
http://webshop.industriacenter.fi/files/Milwaukee/Tee%20Itse%2018V%20testi.pdf
tuossa yksi testi.

itsellä käytössä milwaukeen pari M18 akkuporaa ja 1/2 iskukone ja dewaltin xrp18 sarjainen pääosin ruuvinvääntöön kun näppärän kokoinen ja samaa sarjaa akkurälläkkä.

http://webshop.industriacenter.fi/product/329/supertarjousiskuporakone-hd18-pd-milwaukee
tuossa olisi minun ehdoton valintani, on sukupolven vanhempaa hiiliharjallista mallia, mutta voimaa on ja kestää, savuja siitä ei ole saanut ammattikäytössäkään ulos niinkuin on tullut makitasta, boschista ja dewaltista.
myös osat järkevän hintaisia joten kannattaa korjata ja löytyy useimmiten suomesta hyllystä.

ruuvinvääntöön ja kevyeen porailuun tuo ei ehkä ole paras kun vähän isohko, mutta rajuun käyttöön hyvä.

Dectane
02.08.2013, 20:54
Kavereiden kesken testailtiin koneita. Dewalt pesee ainaki milwaukeen ja Panasonicin. Muuta en ostas!

mikkoimp
02.08.2013, 21:11
Kavereiden kesken testailtiin koneita. Dewalt pesee ainaki milwaukeen ja Panasonicin. Muuta en ostas!

kerros vähän mitä koneita kokeilitte ja miten?

itseltä kun löytyy nämä milwaukeelta:
http://webshop.industriacenter.fi/product/848/akkuiskuporakone-m18-cpd-402c-milwaukee-testivoittaja
http://webshop.industriacenter.fi/product/329/supertarjousiskuporakone-hd18-pd-milwaukee

ja tämä dewalt:
http://www.dewalt.fi/powertools/productdetails/catno/DCD780L2/info/specifications/

naapurilta valkoinen panasonic olikohan 14,4V

ja ainakin näistä nuo milwaukeet vievät selvän voiton tehossa, dewaltilla on kiva vääntää ruuveja kun on puoli kiloa kevyempi ja istuu käteen pirun hyvin.

Rölli
02.08.2013, 21:11
Makitaa töissä ja kotona viimeiset 18 vuotta, voin suositella.

icl
02.08.2013, 21:21
Töissä mennään makitalla, kotona dewalt.

Palex
02.08.2013, 21:41
Töissä ja kotona Panasonic 14,4v. Olen tyytyväinen.:cool:

Tallissa myös vanhempia sonicceja varakoneena, ja myös vanhemman sarjan iskuruuvinväännin. Ei ole vielä ollut tarvetta muita merkkejä katsella...:rolleyes:

0ltzi
02.08.2013, 21:54
makita! 7v. töissä. välillä muitakin mutta makita paras.

wurthin koneet sika painavia. dewalteis paskat akut. hitachis menee latureita. milwaukee ja hilti hyviä mutta tyyriitä.

tleppis
02.08.2013, 22:10
meillä kävi töissä niin hassusti et oli miwaki kunkku ja sit tuli pikku makita eli 10.8 volttinen iskuruuvari ja pora sen jälkeen ei kukaan käytäny jenkki romua

hj 60/61
02.08.2013, 23:03
Dewaltit, boschit, makitat ja monet muut on ollut käytössä, mut nyt on löytynyt käteen istuva, kestävä ja voimakas kone. Ja sillä saa ajaa kännissäkin....:D:D:D

mäksä
02.08.2013, 23:09
Dewaltit, boschit, makitat ja monet muut on ollut käytössä, mut nyt on löytynyt käteen istuva, kestävä ja voimakas kone. Ja sillä saa ajaa kännissäkin....:D:D:D

kerro ny hyvä mies helvetinkoneen merkki.. :D :cool: ;)

hj 60/61
02.08.2013, 23:11
kerro ny hyvä mies helvetinkoneen merkki.. :D :cool: ;)

Lukeehan se tuol ylempänä...^^^^:eek::D:D:D:D

mäksä
02.08.2013, 23:14
Lukeehan se tuol ylempänä...^^^^:eek::D:D:D:D

pyytää anteex ja hiljenee :(:( :eek:

kannattas saatana lukee kaikki...

hj 60/61
02.08.2013, 23:21
No näkeehän sen suoja varusteista, et kyseessä on millwaukee. Pakko olla suojapäähine, ettei tukka tartu istukkaan, siinä äkkiä on skalpeerattu fiilis sen jälkeen...:D:D:D:D:D:D

MOGGI
03.08.2013, 08:21
http://www.karkikauppa.fi/

Tuolta valitsemaan hintataso pitäisi olla
Kohillaan.

Paja käyttöön milwaukee metalli istukka
Ja muutenkin jämäkän oloinen.
AEG : koneeet on myös milwaukeen tekemiä

Monissa koneissa on surkeat laukut jos joutuu autossa kuskailemaan
Makitan laukut taitaa olla parhaimmat kun mahtuu helposti poria ja muuta tilpehööriä mukaan.

petr
03.08.2013, 08:56
Hyvin on vaihtoehtoja tuolla Kärkikaupassa, mutta ei ainakaan nuo isot setit tunnu olevan kovin halpoja. Esim. tuollainen Makitan iso akkutyökalusetti DK 1878 on melkein satasen halvempi ihan K-raudassa ja sitten tuollainen 400€ pinnassa oleva Makitan perussetti porakone + ruuviväännin niin toisesta paikasta saa vielä samaan rahaan yhden akun kaupan päälle (80-90€?) Toki voi olla jotain eroa noilla koneilla kun mallimerkintöjä on erilaisia, mutta kuitenkin 18v Li-Ioni koneet ja 3ah akuilla....

Tuomo
03.08.2013, 09:27
Itellä on noita Makitan 18V koneita, on itelle sattuneista syistä senverta halpoja ostaa ettei kannata edes muita merkkejä katella... TM:n testivoittaja akkuporakone ( oliskohan 456-mallia) ja iskevä ruuviväännin kahdella akulla+laturilla 260€. Akkupulttipyssyn runko 120€. Seuraavaksi ostan akkupuukkosahan ja laikkakone vois olla satunnaisesti tarpeellinen.

Tosi tyytyväinen oon ollu noihin, ei mitään ongelmia. Eniten noista on tullu käytettyä pulttipyssyä, välillä kuskannu työhommissakin mukana kun firmalla ei oo varaa sellaista ostaa. Pirun näppärä autohommissa, voima riittää aika pitkälle ja ei tartte letkuja vedellä perässään. Ne pultit mitkä ei lähde avataan sitten IR:n ilmakoneilla. Oon pärjänny hyvin kahdella akulla, alle 30min tyhjästä täyteen. Käyttö kuitenkin pääsääntöisesti kotona tai sellaisissa paikoissa että saa lataukseen, ja onnistuu tietty autossakin invertterin kautta. Itellä isoin syy Makitan ostoon oli 3 vuoden takuu, ja kuulemma muutenkin jälkimarkkinointi on Makitalla Suomessa kunnossa. Omakohtaista kokemusta ei siitä ole ja toivottavasti ei tulekkaan..:)

petr
03.08.2013, 09:46
Olikos tuo joku suhteilla saatu hinta, vai myydäänkö niitä tuolla hintaa jossain? 18v kone ja 3ah akut?

Daniel
03.08.2013, 09:48
Tuon laitoin tilaukseen, pitäisi saapua alkuviikosta. Mun mielestä hinta/kone ei ole kovin paha.

http://www.toolstop.co.uk/makita-dk18005-18v-lxt-lithium-ion-2-piece-cordless-brushless-kit-2-x-3ah-batter-p59603

Mahdollisuus käyttää muita koneita samalla akulla ja pelkkien runkokoneiden ostomahdollisuus on kyllä plussaa.

JJ90
03.08.2013, 16:58
Boschin gsr 14,4 kotona, istukka on ainakin näin uutena mukavan oloinen ja paukkua on sopivasti kokoon nähden. Mulle siis ns. käteensopiva. Työhommissa Panasonicin EY6409, on ainakin saanut runtua ylisuurilla terillä jyystäessä ja hyvin rokkaa, ties kuinka mones asentaja oon jolla tuo roikkuu matkassa. Uuden akun joutui investoimaan kunnei ruuvannu vanhalla elvytysyrityksistä huolimatta kolmea ruuvia enempää.:D

ranke
03.08.2013, 17:23
22v hiltillä mennään seuraava setti. Samoilla akuilla toimii: metallisirkkeli(menee 8mm plootu hienosti), puukkosaha, sds+ pora, rälläkkä, 1/2" vääntimellä olevan iskevä pultti/ruuvinväännin ja led lamppu ym...

Akkuporassa 13mm istukka, joka oikeesti toimii, ei pyöri poranterät tyhjää.
Makitoissa on vähän istukat kiukutellu.

Hiltin akuissa on 2v takuu, miten muissa?

TEMÄHIK

Tomppaa_
03.08.2013, 17:55
Hilti ni ei tarvii selitellä :D Käytettynä saa järkevään hintaan.

Dectane
03.08.2013, 17:59
kerros vähän mitä koneita kokeilitte ja miten?

itseltä kun löytyy nämä milwaukeelta:
http://webshop.industriacenter.fi/product/848/akkuiskuporakone-m18-cpd-402c-milwaukee-testivoittaja

ja tämä dewalt:
http://www.dewalt.fi/powertools/productdetails/catno/DCD780L2/info/specifications/

naapurilta valkoinen panasonic olikohan 14,4V

ja ainakin näistä nuo milwaukeet vievät selvän voiton tehossa, dewaltilla on kiva vääntää ruuveja kun on puoli kiloa kevyempi ja istuu käteen pirun hyvin.

Uus xr sarjan 18v dewalt, joku uus 18v Milwaukee ja uus 14,4 panasonic

Rakennettu kavereiden kans terasseja, dewalt paljo tehokkaampi ku nuo muut. Ja huomattavasti vähemmän oon lataillu akkuja ku muut vaikka mulla isoin terde :D

Tuomo
03.08.2013, 19:46
Olikos tuo joku suhteilla saatu hinta, vai myydäänkö niitä tuolla hintaa jossain? 18v kone ja 3ah akut?

Kyllä tohon hintaan joutuu suhteita käyttåmään ja taitaa osa olla lahjaakin... jotkuthan on noita tilaillu mm. Englannista, tiedä sitten noitten takuiden kanssa. kannattaa kyttäillä tarjouksia, välillä noita saa suhteellisen edullisesti. Esim. tota pulttipyssyä oon nähny myytävän jossain verkkokaupassa 150€. Tosiharrastaja ostaa sellasen 10 koneen kitin, sellasen saa kait alta kahden tonnin.

3ah akut on, hyvin oon niillä pärjänny

Eskimo
03.08.2013, 20:49
Muutamasta Hitachin koneesta lähivuosilta kokemusta ja en voi haukkua muita kuin alkuperäisiä istukoita. Aika nopsaan alkaa luistaa.

Aikasempi tais olla 3.0 AH akuilla mutta se varastettiin ja otin nyt pienemmillä akuilla niin mun mielestä mukavampi käsitellä pikku akuilla ja riittää omiin tarpeisiin.
Esim. kyprokin laitossa / terassin teossa tuli ainaki mulle väsy ennen kuin akulle. Ryyppää kaffit (kaljat) ja samalla vaihtaa akun.

Toki pidemmissä sessioissa pitää huolehtia, että toinen latuussa kokoajan. Muuten tulee pullakaffiin mittanen tauko :)

axu87
03.08.2013, 21:01
Makitan 18v 456 pora ja BTW251 rokkaa, akut ei kauaa lataannu ja ainakin ne 3,0ah kestääää, milkkarinkin 18v oon kädessä pidellyt mutta tuo makitan on sopivampi omaan makuun, esim mutteripyssy tuntuis mahtuvan paremmin pahoihin paikkoihin ja on kevyempi?

Juippa
03.08.2013, 22:49

Jotain uudempaa hiltin akkukonetta putkarilta duunissa lainasin niin pettymys oli suuri, lopetti pyörimisen jos vähän tarras kuppiterä johki kiinni.
Joku safety juttu hiltissä?

Oma makita repii kuiteski kunnes akku loppu tai ukko pyörii mukana. :D

Jappi
04.08.2013, 02:25
Jotain uudempaa hiltin akkukonetta putkarilta duunissa lainasin niin pettymys oli suuri, lopetti pyörimisen jos vähän tarras kuppiterä johki kiinni.
Joku safety juttu hiltissä?

Li-ion akku ja sen suojapiiri.

mettäsika
04.08.2013, 08:10
Itellä jo toinen makita menossa ja todella tyytyväinen olen ollut .... vahakin toimii vielä mutta akut todella huonossa kunnossa. Töissä on noita milwaukeen koneita ja hyviltä nekin tuntuu mutta niitten hinnoista ei mulla mitään käsitystä

tapsa4x4
04.08.2013, 08:28
Työn puolesta hilti hintaansa nähden aika lelu. Itelle en ostais.

Mulla on makita 18v akku koneita itellä muuten hyviä ja kohtuu hintaisia mutta
Akut on aika pilipali keksintöjä nyt menijo toinen akku hajalle että iskevään koneenseen kiinni suoraan laturista sit käyttää sitä konetta niin kauan että pitäis ladata uudestaan niin eipä enään laturi huoli sitä.eli akku electroniikka paskana.

ranke
04.08.2013, 08:53
Työn puolesta hilti hintaansa nähden aika lelu. Itelle en ostais.

Mulla on makita 18v akku koneita itellä muuten hyviä ja kohtuu hintaisia mutta
Akut on aika pilipali keksintöjä nyt menijo toinen akku hajalle että iskevään koneenseen kiinni suoraan laturista sit käyttää sitä konetta niin kauan että pitäis ladata uudestaan niin eipä enään laturi huoli sitä.eli akku electroniikka paskana.

Hehee. Hilti on lelu, vaikka sillä pystyy töitä tekemään...

Koskeeko Makitan 3v takuu myös accuja?

TEMÄHIK

Juippa
04.08.2013, 09:38
Mulla toimii vuoden 2007 14,4v akkuiskukoneessa vielä kummatkin leijona akut. Uusi akku tosin kestää vähän pidempään mutta kyllä noi on vielä päivittäisessä ammattikäytössä. Mutta ruuvivääntimen 2010, toinen akku porsi kuukaus taakseppäin. Ei enää suostu laturista ottaan virtaa vastaa. Ja nää koneet on välillä työmaalla, välillä autossa viikonkin pakkasilla. Silti toimii. Kotona mulla sitte pistooli-mallin makitat ja 18v akkuväännin. Löytyyhän backuppina viel muutama makitan roikkakonekkin, pari sirkkeliä, kuviosaha, viimeistely naulain ja pien kompura...

Oon kyllä kaikkiin ollut tyytyväinen, parempaa tottakai aina saa mutta maksakin sitten...

jubet
04.08.2013, 12:03
Ei koske makitan takuu akkuja. Muistaakseni puolen vuoden takuu akuilla. Tarpeeksi ison kasan vie niin antaa uusia. Makitan akussa riittää virta puolet pidempään kun milwaukissa. Milwauki parempi paja käyttöön mutta työmaalle en huoli kun makitaa.

petr
04.08.2013, 14:23
Keskiarvoisesti Makita saa eniten positiivisia kommentteja tälläkin palstalla. Kävin sitten hakemassa tuon Makitan setin DK1878, lähti hintaan 830€ paikalliselta rautakauppiaalta ja siihen vielä neljäs 3ah akku hintaan 60€. Eiköhän sitä nyt sit poraile ja ruuvaile vähän aikaa...sopivasti eilen antautui Bilteman keltainen 2v vanha rälläkkä niin tuli rälläkän tarvis myös...ja Mersun takaosa pitäisi vaneroida (akku ja bensatankki piiloon) niin pyörösahallekkin oli sit tarvis... eli kaikki tuli sit samassa paketissa :)

petr
04.08.2013, 14:24
Niin ja vuoden takuu on akuissa joka tapauksessa, ja kone sitten 3v.

Bazeeba
04.08.2013, 14:40
Joku puhui noista takuista jos englannista tilaa niin pitäs ainakin makitalla kuulemma toimia makita centerin kautta ihan normaalisti. Omakohtasta kokemusta ei oo mutta jossain välissä olis tarkotus tilailla ainakin tuo makitan isompi pulttipyssy ja rälläkkä pelkkänä runkoversiona.

TeamEetu
04.08.2013, 14:42
Devaltiin en koske enää oli niin huono esitys. 3 nopeuksinen vaihteisto ei kestänyt edes 1 vuotta ja ei menny takuuseen (1V takuu). Korjauksen jälkeen pari kuukautta ja oli ihan valmis. Akut oli huonoja ei voinu ladata talvella ulkona koska oli kylmä.

Milvaukessa kosketusvikaa sähköissä, puolivuotias kone. Ei kauheasti vakuuta kun pitää renata liipasinta että saa sen väilillä edes toimiin. Akut kestää muuten pitkään (M18 pora ja iskukone). Iskukone ei halua aina alkaa iskemään vaatii sekin herättelyä.

Pansu on osoittautunut sitkeäksi koneeksi. Uuden mallin akut kyllä tyhjenee kylmässä auton perässä. Saa silti ladattua pakkasessakin. Pansun koneet kestää 2-2,5 vuotta, Dewaltteja meni kaksi vuodessa.

Makitaan en ole koittanut kun akku vikoja oli joskus noissa. Usista ei kokemusta.

Pro tool oli tosi tehokkaan tuntunen mutta safe mode pilasi työn teon sillä. Lisäki kuumenee nopeasti ja vaatii jäähdyttelyä toimiakseen.

Ruuvikoneena hitatsi on kova peli monta vuotta kestänyt ulkokäyttöä.
Akkukoneella tule tehtyä päivittäin paljon töitä käteen sopiva kone heplottaa paljon.
Poraan reikäsahoilla puuhun ja kiveen pääasiassa 3 tuumasta reikää.

lavanelikko
04.08.2013, 16:18

Mistäs käytettyä Hiltiä saa? Tosin en ole edes haeskellu... Ymmärtääkseni jälleenmyynti on hankala prosessi...

hj 60/61
04.08.2013, 23:11
Boschin gsr 14,4 kotona, istukka on ainakin näin uutena mukavan oloinen ja paukkua on sopivasti kokoon nähden. Mulle siis ns. käteensopiva. Työhommissa Panasonicin EY6409, on ainakin saanut runtua ylisuurilla terillä jyystäessä ja hyvin rokkaa, ties kuinka mones asentaja oon jolla tuo roikkuu matkassa. Uuden akun joutui investoimaan kunnei ruuvannu vanhalla elvytysyrityksistä huolimatta kolmea ruuvia enempää.:D

Juu sama kone oli mulla ja sit se ruuvi/mutteriväännin. Muuten ihan jees, mut toi akku ongelma tuli myös mulla vastaan. Uudet akut maksaa saman, ku uus kone setti...

axu87
05.08.2013, 08:11
Mistäs käytettyä Hiltiä saa? Tosin en ole edes haeskellu... Ymmärtääkseni jälleenmyynti on hankala prosessi...

Isäukolla on firmalla noita hiltin koneita liisingissä, ovat joskus kyselleet että saisko niitä liisinki koneita ostaa sopparin päätyttyä, mutta ei onnistu, sulattoon kai tuolta ainakin menevät..

petr
05.08.2013, 09:04
Ei kai nuo akutkaan enään niin hinnan kiroissa ole....esim. Makitan 18v Litiumit 3Ah kapasiteetillä 60-90€ kappale, riippuen vähän miten ostaa ja onko jotain muutakin mukana. Jotenkin hankala kuvitella, että kannattaa ostaa uusi kone tilalle jos akku pimenee (tuon kategorian koneet ovat kuitenkin luokkaa 300-400€ laaki). Toki jos on muutakin kulumaa ja ongelmaa koneessa niin sittenhän voi tulla kyseeseen.

ranke
05.08.2013, 09:34

Aha? Mikähän siinä nyt on ongelma myydä/ostaa käytettyä hiltiä, jos myyjä on koneen omistaja?

Koneiden/akkujen sarjanumerot on maahantuojalla, joten pöllittyjen koneiden huolto, takuut ym. saattaa vähän pykiä, jos kone on tarpeeksi kaukaa kiertänyt.

TEMÄHIK

Tomppaa_
05.08.2013, 19:35

Itse hommasin firman lopettaneelta ukolta. Ilmoitus vaan tehtaalle että omistajuus on muuttunut niin ei tule varaosissakaan ongelmia. Tori.fi:ssä oli muistaakseni ilmoitus.

Porvoon Hilma
06.08.2013, 16:07
Makitalla mennään. 18 V akkumutterimopolla ja sen ruuvikärjellä on tullu väännettyä. On ihan eri meininki kuin jollain perusruuvinvääntimellä. Jaksaa putputtaa ihan sairaankokoisia pultteja puuhun. Osta Milwaukee tai Makita.

SERMAX
06.08.2013, 18:02
22v hiltillä mennään seuraava setti. Samoilla akuilla toimii: metallisirkkeli(menee 8mm plootu hienosti), puukkosaha, sds+ pora, rälläkkä, 1/2" vääntimellä olevan iskevä pultti/ruuvinväännin ja led lamppu ym...

Akkuporassa 13mm istukka, joka oikeesti toimii, ei pyöri poranterät tyhjää.
Makitoissa on vähän istukat kiukutellu.

Hiltin akuissa on 2v takuu, miten muissa?

TEMÄHIK

KYLLÄ olen samaa mieltä, 22V rules.......

Janex
07.08.2013, 00:51
Makitahan se tällähetkellä on paras mitä markkinoilla on tarjota, mutta ootellaan ku kilpailijat pistää paremmaksi (ei mene kauaa).

turakki
07.08.2013, 13:55
Eiköhän noihin harrastehommiin mikä tahansa merkkikone käy jollakin tapaa. Mikä tuntuu mukavimmalta tai mistä saa parhaan tarjouksen.
Itselle on makita istunut käteen, mutta en ole paljon muita käyttänytkään. Yksi talo ja kolme piharakennusta on tuollakin tehty, ei voi moittia. On varmasti kovempiakin koneita, mutta tuskin tuohon hintaan. Naapurikin näyttää timpurina pärjäävän samalla merkillä.

kellukka
07.08.2013, 15:29
Keittiö kaluste asentajana vääntäny Makitalla 10h joka päivä jo 3 vuotta Hilti kesti 2v ja boschit yms kesti vajaan vuoden

tapsa4x4
07.08.2013, 21:24
Meillä hiltin vuokrakoneet töissä suurimmalla osalla siks joutuu töissä käyttämään.
uusissa momentti aika onneton ja akut ei toimi pakkasessa oikeen yhtään,akut huonoja alta vuoden työkäytössä ja vainaat.vanhemmat malli teki sitä että akut tyhjeni itekseen ja käyttökytkimet hajoili. hintaansa nähden aika huonoja(nyt alta 2vuotta vanhoja hiltin akku koneita 14kpl työmaalla ja 4-jotakin vikaa)

Makita pelannut hyvin talli käytössä,akut ei mua oo vakuuttanut,töissä näkee paljon 18v makitaa käytössä.

hitachia on muutama kehunut paljon että hyviä ja kestäviä.

ite jos nyt ostaisin niin ostaisin sellaisen johon saa muitakin koneita samoilla akuilla,pitkä takuu ja lompakolle sopivan.

sjeeppi
08.08.2013, 17:21
No niin sillälailla...
Tässä vielä tietoa meidänkin edustamastamme merkistä ja aika hienosta takuujärjestelmästä.
Ne jotka ei vielä tiedä tätä kannattaa tutustua.
Linkki sivuille: http://www.tooltechnic.fi/festool-service-all-inclusive

rulez
08.08.2013, 18:39
Makitalle täältäkin ääni tehokas ja kestävä tämmönen 18v litiumi löytyy kotikäytöstä ja vanhempana boschin pro sarjan iskevä nikkeli akuilla !

neljä vuotta bossi ollu kovassa käytössä nyt rupes akku hyytymään niin ostin makitan litiumin tilalle enkä oo katunu käyttö ei oo ollu hellävarasta ja hyvin on kestänyt korkeammaltakin tiputuksia.

Töissä 9v aikana ollu pelkästään milwaukeen vehkeitä vanhemmista mänöö suunnanvaihtaja hyvinkin usein uudemmista litiumeista akku leviä käsiin pikku kopsauksesta. Moisia akkuvammasia en itelleni huolis tänä vuonna hajonnu 5 tuommosta milvaukeen litiumi akkua eikä mahottomia kolhuja ole edes saaneet !

Akku siis halkeaa sauman kohdalta jotta kansi jää koneeseen kiinni.

tapsa4x4
15.08.2013, 16:33
Makitan 18v akuiss on kuulema myyjän mukaan 3kk takuu akuissa ja noita akkuja menee kun leipää 1v ja vainaa.
Että varmaan kannattaa mietiä jotain muita merkkejä.

Mutta näköjään 1v takuu kaikissa makita koneissa maahantuojan sivujen mukaan?

Juippa
16.08.2013, 08:35
Makitan 18v akuiss on kuulema myyjän mukaan 3kk takuu akuissa ja noita akkuja menee kun leipää 1v ja vainaa.

Toisilla menee toisilla ei...

Kai noistakin akuista löytyy yksilöitä. Mun iskukoneen 14.4v akku on 2007 leimattu. Toimii vieläkin, niitä on kaksi. kummatkin vääntimen 18v akut kestäny jo moitteetta 3v. Eikä noita oo meillä duunissa menny ku pari satunnaista. Akut näkee pakkasta autoissa lojuessaan paljon, käytetään aika huoletta ku ei oo ns. omia vaan firman. Silti pelaa, ei voi olla ku tyytyväinen.

koovee
16.08.2013, 08:51
minä kannatan milwaukeeta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5638&pictureid=136345
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5638&pictureid=136346

petr
16.08.2013, 09:22

Ilmeisesti ensimmäisen sukupolven 18v LiIonit kärsi erilaisista "ääriolosuhteiden" aiheuttamista ongelmista eli akuista meni "äly" jumiin tai jotain. Näissä nykyisissä on vissiin parempi se latausten ja kuormituksen/kuumuuden hallinta joten ovatten sitten vissiin uskaltaneet luvata sen 1v takuun myös akuille. Ja eihän ne enää ole pahoissa hinnoissa...60-90€ suurinpiirtein?

Sen verran olen nyt Makitan 18v settiä käyttänyt että ihan asialliselta vaikuttaa. Ruuvivääntimen kanssa pitää olla varovainen ettei katko wronickkeja...sen verran äkäisesti toimii. Ja rälläkkä vie aika mukavasti mehut akuista...ei tarvi kovin suurta määrää kulmarautaa/lattaa/pultteja katkaista kun akkujen tai koneen "äly" lyö pelin poikki. Ei onneks haittaa kun on 4x 3Ah akut ja se parinkymmenen minutin pikalaturi...aina on täysi varalipas odottamassa.

Tuomo
16.08.2013, 09:49
Tapsalla ne akut/koneet on 90% käytössä lämpöisissä sisätiloissa, ja käyttö ei ole jatkuvaa ammattikäyttöä missä samaa akkua saatetaan ladata useamman kerran päivässä. Perus harrastekäyttöä. Akut on ladattu ajoissa eikä ole päästetty täysin tyhjäksi. Eikä ole saaneet kummoisia kolhuja/tiputeltu.

Neljä akkua tuli koneiden kanssa samaan 1,5vuotta sitten. Näistä neljästä on enää yksi akku ehjänä. Nopea tutkinta kertoo että kyllähän noita Makitan akkuja menee kuin näkkäriä muillakin, voi tietty olla että ne nykyään on jo parempia. Koneet itsessään ovat toimineet moitteettomasti, joten tollaiset akut tekee muuten hyvistä koneista välttäviä. Aika kovat akkukulut jos pari akkua joutuu ostamaan vuodessa harrastekäytössä, ammattikäytössä niitä meneekin sitten jo muokassillinen.

Mun omat, alle vuoden vanhat akut on toistaiseksi ehjiä vaikka olleet pakkasessakin välillä pitkiä aikoja(autossa mukana), latauskertoja n.20 per akku.

jubet
16.08.2013, 10:26
Taitaa olla aika vaihtelevaa laatua. Vaikka tiedän paljon kavereita ketkä manaa ettei kestä, niin silti itsellä ei ole mennyt yhtään mykäksi. 18 on neljä akkua ollu nyt jonkun 3 vuotta.
Työautossa aina kylmässä. Ladataan milloin ladataa, talvella voi olla pari kuukautta tyhjänä ja hyvin toimii. Kai niissä vain laatu heittää.

tleppis
16.08.2013, 10:44
kyllä son käyttäjäsä vika nuisa makitan akuisa ne hajoaa siinä vaiheesa kun ne ajetaan liian tyhjäksi.
ihtellä on olu harraste käytösä neljä vuotta ei olehajonnu yhtään akkua
isällä on olu raksa töissä seittemän vuotta kaks akkua hajonnu mulemmat sirkkelilä
eli meillon molemmilla se sarja missä on puukkosaha sirkkeli pora lampu + ostettu rungot rälläkään ja kuviosaha eli näitä pyöritetään kahella akulla

sisua45
16.08.2013, 13:27
DeWalttia olen käyttänyt töissä ja kotona. Suht ok koneita, mutta vähän sellaisia halvan tuntuisia vempuloita. Väljää ja klappia istukassa ja muuallakin. Käyttämäni koneet 12 ja 18V porakoneita.

Panasonic on yleensä mulla käytössä töissä. Letkuklemmarien kiristelyä, ruuvausta, ja reikien porausta. Välillä se käy vähän lämpöisenä, kun poraan M12 ja M14 12.9 kovuisia katkenneita vauhtipyörän pultteja pois. Eikä se kampiakselikaan mitään pehmeätä ole. Kone on vain 12V, mutta aina on homma hoidettu. Ostaisin itellekin Panasonicin jos vain raaskisin. Nyt kotona noin 80 euron DeWalt.

tapsa4x4
16.08.2013, 13:35
kyllä son käyttäjäsä vika nuisa makitan akuisa ne hajoaa siinä vaiheesa kun ne ajetaan liian tyhjäksi.
ihtellä on olu harraste käytösä neljä vuotta ei olehajonnu yhtään akkua
isällä on olu raksa töissä seittemän vuotta kaks akkua hajonnu mulemmat sirkkelilä
eli meillon molemmilla se sarja missä on puukkosaha sirkkeli pora lampu + ostettu rungot rälläkään ja kuviosaha eli näitä pyöritetään kahella akulla

Miten voi käyttäjä pohjainen vika olla jos otan akun laturista puran akku pyssyllä 2-3h autoa osiksi laitsn laturiin ja akku lähtee lataantumaan ja lähen himaan, seuraava päivänä tuun tallille niin laturi huutaa että akku ei pelaa?
Näin pimeni yks noin 1v akku.

Mistä noita 18v makitan akkuja saa halvalla?

petr
16.08.2013, 13:49
pistin yvetä

Juippa
16.08.2013, 15:26
Miten voi käyttäjä pohjainen vika olla jos otan akun laturista puran akku pyssyllä 2-3h autoa osiksi laitsn laturiin ja akku lähtee lataantumaan ja lähen himaan, seuraava päivänä tuun tallille niin laturi huutaa että akku ei pelaa?
Näin pimeni yks noin 1v akku.

Oisko just ton takii? Jos ne viettää aikansa laturissa aina?

On mullakin noita 18v koneita himassa, siis harrastekäytössäkin.
Akku menee laturiin vasta kun se loppuu. Ja otan pois seuraavan kerran kun tuun tallille. Noin ne on kestäny kotonakin satunnaista käyttöö vuosia.

On se kumma ku meillä vajaan 20 henkilön firmassa vasta nelisen kipaletta noita akkuja mennyt siinä ajassa ku noita koneita on ollu tarjolla. Kaikki välillä tyhjinä pakkasessa useita viikkoja. Ajetaan reikäsahalla välillä tulikuumiksi, aika raakaa käyttöö välillä siis.

Tutussa pienessä raksafirmassa ei noita oo menny yhtään. Koneet käytössä ehkä kolmisen vuotta?

Kaikenhan saa tietenkin aina rikki. Mut jos koneet kestää ammattikäyttöä niin uskois että kestää kotonakin, eikö? :rolleyes:

Voihan noi olla sattumiakin, yksilöitähän kaikki on?

Tuomo
16.08.2013, 16:16
Ei ne akut laturissa koko aikaa ole, muutenkin aika mahdotonta jos on neljä tai viisi akkua ja yksi laturi. Käytön jälkeen ladattu täyteen ja sen jälkeen laitettu hyllyyn odottamaan seuraavaa käyttöä. Eikä ole ajettu akkua tyhjäksi vaan ladattu hyvissä ajoin.

Miten tollaset akut nyt sitten oikeaoppisesti pitäis ladata ?! Erään myyjän mukaan saa ja kannattaa jättää akku laturiin koska tällöin ne pysyy aina täytenä ja kestoikä paranee, ei kuulemma ylilataudu tai menetä varauskykyä koska "nykypäivänä on tälläisiä älylatureita mitkä huolehtii kaikeista". Mistä kaikesta, se ei mulle selvinnyt. Samaisen myyjän mukaan kaikki koneet missä on moottori(eli melkein kaikki mahdolliset) syö akut hyvin nopeasti joten niitä tulisi käyttää säästeliäästi..:) Eli työvaloa saa sitten käyttää normaalisti, poraa, akkumopoa, pyörösahaa yms. sitten vain pakottavassa tarpeessa...jep.

0ltzi
16.08.2013, 17:21
isukilla sellane dewaltin vähä parempi kone missä isku samassa. hajotin siitä kaks akkua ja laturin ku sitä lainasin tuos kärryä rakentaes.

joku 24h oli akut kerrallaa laturis ja nyt molemmat hiipuu kahden reiän poraamisessa. ja tän lisäks laturi ku oli pari viikkoo seinässä ni seki men pimeeks.

ensimmäinen kone jonka saa tollai rikki.

L-Andy
16.08.2013, 21:11
Makitan 18 volttisia poria/vääntimiä tällä hetkellä käytössä, sitä ennen Makitan 12 volttisia vuosia harrastekäytössä. Enimmäkseen tulee käytettyä talorempan jutuissa ja kun satunnaisesi autan kaveria rakennushommissa. En uskalla vaihtaa muihin merkkeihin koska silloin työkalulainat hankaloituu.

Sitäpaitsi, Makitalla on 18V-autolaturi inhimilliseen hintaan...

Andy

mäksä
16.08.2013, 21:54
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5638&pictureid=136345
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5638&pictureid=136346

ja minä kokemuksen perusteella annan ääneni MILKWAUKEELLE.. :cool:
BOSCH haistakoon paskan,, kuin myös pläkkäri,, tai HITA TAI JNE JNE JNE JNE JNE JNE JNE JNE

PunisherFIN
17.08.2013, 07:27

ei piätä paikkaansa, makitan kun reggaa netissä niin saa 3v takuun, akuilla on 1 (yksi) vuosi. toisekseen ite teen mehässä hommia ja kelit on mitä sattuu, koneet on ny 1-2v ikäsiä ja huonoin kolmesta akusta on viellä ihan älyissään, eli sillä saa puoli päivää paukuttaa haruksen U-pultteja auki ja kii 19-36mm hylsyillä.
milkyway on raskas ja tehoton ja tarviikin sen 24-32V teholuokan jos meinaa töitä tehhä ja Bosch ei tee ammattikoneita, vaikka sellasia mukamas myyvät :D Pana oli joskus stara ja Hitoksilla on sama vika kun tuolla Milkywayllä = raskas. En sano, etteikö nyt vois olla markkinoilla jollakin parempi "ammattisarja" kun Makitalla, mutta oon ollu tyytyväinen koneisiin kaikinpuolin, Makitassa kun ei keveys tarkota huonoo iskun kestävyyttä, tiputtanu epähuomiossa akkuporan 22m korkeudesta sepelille ja akun naarmut oli ainua vamma mitä koneeseen tuli :)

Jeeper
17.08.2013, 08:04
Tekeekö näillä nyt sitten mitään?
http://www.makita.fi/tool/15193/DK1884.html

Virossa yksi kauppa myy tuota sarjaa alle 400€.......

PunisherFIN
17.08.2013, 08:16
tuo on se "parempi" versio 1 käden akkuporakoneesta, iskulla varustettuna, ite menin pöljänä ostamaan sen perusmallin missei ole iskua, niin **tuttanu ihan huolella, ko tuo ei ois olluna ku 50 kalliimpi. pulttikone on kova peli, 230Nm vääntöä eli suomeksi sie pystyt vaihtamaan sillä auton renkaat jne ihan heittämällä, kepittää nimittäin halavemmat paineilma kikkulat ihan puhtaasti, hallilla pojat jaksaa ihmetellä kun halpiskone ei väännä likikään samoja kun tuo akkuvehe täydellä latauksella :D jos ostat, niin muista sitten seurata niitä nettilinkkejä ja rekisteröi ne koneet heti, se reggausaika menee "vanhaksi" tyyliin viikossa ostohetkestä ja sit ei oo ku normaalit 1v/3kk takuut kone/akku :( ja saatto olla, ettei se laajennettu takuu ole voimassa muissa kun suomessa ostetuista koneista, mutta nytten en ole 100% varma.. tarkista tämä.

Tuomo
17.08.2013, 08:38
Tekeekö näillä nyt sitten mitään?
http://www.makita.fi/tool/15193/DK1884.html

Virossa yksi kauppa myy tuota sarjaa alle 400€.......

Tekee. Mulla ja Tapsalla on tollaset pulttimopot molemmilla, porakoneetkin on vissiin muuten samoja mutta ilman iskua.

Pulttikone jakso aukaista M16 12.9 pultin Nord-Lockin kanssa mikä oli vedetty momenttiavaimella 230Nm kun uutena sitä kokeilin. Jopa yllättävän helposti...

Porvoon Hilma
18.08.2013, 20:00
Mulla on just tuo Makita 251 pulttimopo, toemii... :D

mikkoimp
19.08.2013, 18:37

onkos tuo milwaukeen mankka hyvä? lähteekö yhtään enempää potkua kun vanhoista?

Vilkutin
19.08.2013, 18:58
Töissä ollu vanhimmat koneet 6vuotta, noita 18V / 3.0ah makitoita, raskasta ja likasta käyttöä.
Pari vanhinta porakonetta hajos parivuotta sitten, sitten on helpommalla käytöllä ollut koneita 5reikien yms tehossa jotka on pelaa edelleen.

Akkuja on käytössä jopa 2010 vuodelta, 2011 ja 2012 vuodelta, toki noi 2010 vuoden akut rupee oleen aika loppu jo.

Mutta sanosin että ite käytän makitaa, kotiinkin ostin tuon perus porakoneen, 13mm istukalla ja 18V/3.0ah.

Ruuvinväännin tulee makitalta seuraavaks hankintaan kun tarve osuu kohalle, AEG semmoi oranssi lähti kiertoon. Oli kyllä pirun hyvä kone sekin.
Miettiny että hommaanko sen kahen koneen setin, missä on perusporakone 10mm istukalla ja sitten iskevä väännin mihin käy suoraan nois kärjet.

koovee
19.08.2013, 19:35
mankka ollu hyvä taitaa käydä melkein kaikki milwaukeen akut.
milwaukeen pulttipyssyssä (18V) 610NM Tehoton?

Juippa
19.08.2013, 22:58
Miettiny että hommaanko sen kahen koneen setin, missä on perusporakone 10mm istukalla ja sitten iskevä väännin mihin käy suoraan nois kärjet.

Toi on ihan hyvä askartelu setti hintaansa nähden. Muistaa vaan että sen pikkukoneen istukka ei kestä sivuttais rasitusta, alkaa äkkiä heiluun.
Se hakkaava bitsi kärjille olleva kone on ihan ässä kun sen varustaa hylsy-adapterilla. Ja on ihmeen tehokas ollakseen nuin pieni. Purkaa sisustat, öljypohjat, etc. nopsan!

Nii ja noista mankoista... Tosta makitan radiosta lähtee omasta mielestä aikas hyvät saundit! Varmasti muiden merkkienkin on yhtä hyvät, mutta puolet isompia! Ja toimii akulla pitkään, ja saa helposti vaikka puhelimen soittimen soimaan sitäkautta. Löytyy jopa herätyskello torkkutoiminnolla jos alkaa töissä väsyttään, mutta haluaa silti lähteä ajoissa kotiin ennen kolmea! :D:D:D

jk_patrol
19.08.2013, 23:02
mankka ollu hyvä taitaa käydä melkein kaikki milwaukeen akut.
milwaukeen pulttipyssyssä (18V) 610NM Tehoton?

Ehdottomasti kannatetaan milwaukeeta. Kovaa ulkokäyttöä yleensä öljysissä niin kuumissa ku kylmissäkin oloissa vesisateessakin. Vielä ei oo tarttenu huoltopaikassa käytellä. Voimaa piisaa ja akut kestää, ei ny ihan kiinnihitsautunutta pulttia jaksa auki vääntää, mutta kyllä tolla isolla waukkenin pyssyllä paukuttaa jo jengat rajummastakin mutteri-pultti kombosta.
Kalliita nuo on, mutta halvalla ei saa hyvää. Muut merkit on lentänyt roskikseen, milwaukeet on korvanneet panasonicit, hitachit ja dewaltit.

Jeeper
10.09.2013, 11:33
Tekee. Mulla ja Tapsalla on tollaset pulttimopot molemmilla, porakoneetkin on vissiin muuten samoja mutta ilman iskua.

Pulttikone jakso aukaista M16 12.9 pultin Nord-Lockin kanssa mikä oli vedetty momenttiavaimella 230Nm kun uutena sitä kokeilin. Jopa yllättävän helposti...

Jep, Virosta tuli eilen paketti...... Asiallisilta koneilta vaikuttaa.
Hintakin oli mun mielestä melko edullinen, DK1884 sarjalle tuli postikuluineen hinnaksi 350€

Tuomo
10.09.2013, 11:56
Jep, Virosta tuli eilen paketti...... Asiallisilta koneilta vaikuttaa.
Hintakin oli mun mielestä melko edullinen, DK1884 sarjalle tuli postikuluineen hinnaksi 350€

Munkin täytyy lähteä käymään kaupassa kun meikäläisen Makitat kelpas jollekkin Maxpon messuilla. Niin kiireellä vei la-su välisenä yönä että unohti jättää laskutusosoitteenkin. +200€ maksava hylsysarja olis kuulunu samaan rahaan mutta ei ilmeisesti pitänyt sitä varastamisen arvoisena... Nooh, saahan noita kaupasta lisää. Toivottavasti joku on nyt tyytyväinen hankintaansa.

Tumi
10.09.2013, 13:54
Makitalla toimii akkujen takuu, testattu on. Mutta noissa isommissa sarjoissa on se ongelma minusta että siellä on noita pilipali versioita porakoneista ja iskevistä ruuvareista. Joutuu erikseen ostamaan sen paremman poran ja ruuvvarin, niin ja sen järeimmän pulttimopon.
Muutenhan nuo on toimineet.

dodge3500
16.07.2015, 20:36
onko missään myynnissä hyvää akkuporakonetta jos on 13mm istukka ja ilman sitä(momennin muunninta/räikkää) itse en löytänyt/osaa etsiä

Ranee
16.07.2015, 20:53
onko missään myynnissä hyvää akkuporakonetta jos on 13mm istukka ja ilman sitä(momennin muunninta/räikkää) itse en löytänyt/osaa etsiä

Miksi pitäisi olla ilman raikkää?
Kaikissahan sen saa lukkoon.
Toissä käskytän Festoolin 18 volttista, paras kone mihin olen koskenut mutta hinta on aika kova. Siksipä itellä onkin vain Makitan 18V. Molemmissa momentti ja lukittavissa.

wuntzikka
17.07.2015, 15:45
makita ja milwaukee, siinäpä ne mistä ite pidän ja suosittelen.

voi olla maanantai kappaleita joukossa, toisella voi toinen kestää 4v, kun taas toisen käytöllä ei toimi ku vuoden... että onhan se vähän käytöstäkin kiinni.
akut on muutenkin nykypäivänä kuulemma suuremmilta osin aika huonoja, joten itse en niiden päälle hirvittävästi kattele

arpati
17.07.2015, 16:11
Ostin tälläviikolla kolme Makitan konetta Etrasta, saapi nähdä miten kestää.

Juhlavuoden tarjouspaketti jossa tuli mukana 2 x 4 Ah / 18V akut, laturi ja DDF456 akkupora (vielä hiiliharjoilla). Kaverin kokemuksista päätellen tähän tulee karapäähän välystä jossain kohtaa mutta tuskin muuta jos akut säilyy hengissä...

Irtorunkoina sitten vielä:

DTW281Z - kolmella tehoalueella varustettu 1/2" mutterimopo. (70 / 140 / 280 Nm) - lisäksi ostin vielä bahcon hylsyn lukituksella johon sopii ruuvikärjet (bitsit vai mitä ne ny on)

http://www.makita.fi/tool/15209/DTW281Z.html

DDF481Z - akkupora (115/60 Nm) (en halunnut iskupora ominaisuutta=DHP alkuiset)

http://www.makita.fi/tool/15206/DDF481Z.html
https://www.youtube.com/watch?t=29&v=fU-iuDSJSmk

Koko maanantaipäivä kyl meni netissä että sai jotain selkoa näistä makitan koneista /ja mallimerkinnöistä mutta toivoakseni osuin jälkimmäisten kanssa oikeaan. Paljon auttoivat erinäiset Youtube videot:

Iskuporatesti harjattomille koneille parts 1&2

https://www.youtube.com/watch?v=rqcQz9S4sfg

https://www.youtube.com/watch?v=JmkswUppjwY&feature=youtu.be

Tossa jotain muita malleja - makitalla muistaakseni vielä 3 Ah akku eli vanha testi.

https://www.youtube.com/watch?v=0_XtmtGh3-s

Makitan iskeviä ruuvinvääntimiä. 3 säätöaluetta näyttäisi tuovan tarkkuutta momenttiin.

https://www.youtube.com/watch?v=e4kJJwqPolE

EDIT TESTIÄ: DTW281Z I-teholla + hylsy bitseille + ristipääterä = saa kiinni ruostuneet ruuvit irti tai menevät poikki juuresta & bitsi ei pyörähdä ruuvin kannassa yhtään. (toimii toki yhtälailla noilla iskevillä akkuruuvinvääntimilläkin). Tesmasin siis äsken ducaton kuormatilan sidontakiskojen kiinnitysruuveihin jotka ei irronneet kovin hyvin akkuporalla kun olivat niin ruosteessa - akkuporalla bitsi siis pyörähtää kannassa heti jos ei lähde suosiolla pyörimään - poikki sai toki porallakin jos ruuvinkanta oli hyvä...

Isommille ristipääruuveille olenkin jo aiemmin käyttänyt paineilmakonetta ja iskuruuvarin hylsyä ja teriä. Akkukone vaan helpottaa työstöä kun ei tarvi siirtää romuja paineilmaletkun päähän!!! ;)

Mts2
17.07.2015, 21:57
Makitaa, Elua ja Hiltiä pitkään töissä käyttäneenä, nykyään käytössä olevat Milwaukeet menee kyllä ylivoimaiseseti ykköseksi.

-MaTTi-
02.06.2019, 20:28
Tommosen DeWaltin hommasin: https://www.bauhaus.fi/akkuporakone-dewalt-dcd791d2.html?refSrc=127201&nosto=nosto-productpage-3
Aika jees, mitä nyt suunnanvaihtokytkin aika horo rimpula.

Metabon sähkökoneesta tullut poltettua kaikki välinopeudet niin turha kampe oikeestaan mihinkään, nykyakkukoneissa tuntuu olevan jerkkua kyllin kaikkeen porailuun.

BJ-40/76
02.06.2019, 22:50
Aikanaan, siis reilu10v sitten kun Makitan 18v sarja alkoi "rynniä" markkinoille, niin nuo keltaiset De Waltit oli todella hyviä, ja pitkä ikäisiä.... mutta maksoi vähintään tuplasti sen mitä Makita...

Muutama vuosi sitten Dewalt:n 18v akkutyökalut halpeni reilusti, ja nyt on käytännössä samoissa hinnoissa Makitan kanssa.

Nyt Nuo halvimmat 18v DeWaltit ei ole KUULEMMA yhtä hyviä, kuin aikaisemmin (Keltainen black&decker?)

En omista yhtään akkukäyttöistä DW- tä, mutta noita Makita:n 18V akkukoneita ollut n.10 vuotta; pölyimurista poravasan kautta upotuspyörösahaan ja 1/2" pulttipyssyyn, ja ns. harrastekäytössä on toiminut hyvin...

wikke
03.06.2019, 17:41
Ollut nyt tuo Dewalt DCD730 kolme tai neljä vuotta, ja ei pahaa sanomista. Päinvastoin, ollut välillä aika kovassakin käytössä (4 akkua kahdessa laturissa kokoajan) pitkää päivää. Välillä hirsiinkin isoa reikää. Kiitos 13mm istukan. Muitten merkkien "ammatti mallit" mihin verrata ovat kyllä olleet huomattavasti vanhempia kamppeita, eli sen tähden vertailu nyt tokikaan ole kovin reilua...

kenni_
26.06.2019, 06:56
Ite hommasin http://kauppa.tarviketukku.fi/100014/308324-4933451060-4933451060-4933451060?id_product_attribute=4933451060
Ihan sen takia kun noita punasia on ennestään, eikä kyllä oo oikein huonoo sanomista kyseisistä vehkeistä.
Tää on nyt neljäs akkupora, kaikki vähän eri kokosia ja tää on niistä järein ainakin speksien mukaan.

Sumsar
26.06.2019, 14:45
18V Makitan sarjaa keräillyt. Hyvin tuntuu kestävän. Akut vaihdoin 10v. jälkeen. 10 vuotta vanha 3Ah akku ei antanut riittävästi virtaa isolle pulttikoneelle. Porakone ja muut pienet laitteet toimii edelleen noilla vanhoilla akuilla.

Ja kuumu se Makitakin kun puhallusvillassa alla poraa. Saattaa mennä ilmakanavat tukkoon :)

lacrits68
27.06.2019, 06:24
moi!

Pikkusen "off topic", mutta tarvetta olis akkuRÄIKÄLLE, onko tuohon muuta vaihtoehtoa kun milwaukee? Kysymys lähinnä siksi että se akkuporakonekin on ostoslistalla. jos vaikka sais hyödynnettyä akkuja ja latureita samassa tuotemerkissä?

//J