View Full Version : LJ yhä nuhanen
Charles.W
12.06.2005, 00:42
osaiskohan joku autaa miestä mäessä.
pumpu tuli huollosta ja tuntuu yhä uniselta.
pistäskö seuraavaks huollattaa turbo vai uusia nafta linja??
Vai ruuvata lisää syöttöä?
Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään.
http://offroad.eimihikaa.com
Oletko mitannut ahtopaineet? Myös vuoto imuputkessa voi kyllä aiheuttaa voimattomuutta vaikka auto muuten kävisikin.
Note! This message was posted anonymously!
Kiinnostas tietää että missä käytit pumppuasi ja mitä sille tehtiin. Itse käytin Mikkelissä Lailavuon Dieselillä ja vaihtoivat isomman nestepään ja jyrkemmän nokan ja tuntui auttavan tuntuvasti. Alla on 36" IROK:it ja jaksaa mennä vielä vitosellakin aivan kevyesti.
life begins at 36"
Samppa79
12.06.2005, 10:41
Mulla on läjässä ollu useampi juttu jotka teki siitä nuhasen. Polttoainetta pitää tulla ja ilmaa ei saa olla seassa. Ilmaa sen pitää saada kunnolla. Suuttimet kunnossa. Turbo kunnossa (myös hukkaportti joka voi jäädä vuotamaan). Ja se pakoputkisto ahdisti ainakin mulla. Korvasin sen 60.3mm:llä putkistolla ja itse tehdyllä vaimentimella joka virtaa läpi ja auton käytös jälleen muuttui hyvään suuntaan. Ei ole vielä tarvinnut syöttöä ruuvailla. Renkaat on 31:set.
MasterYoda
12.06.2005, 12:05
quote:
Kiinnostas tietää että missä käytit pumppuasi ja mitä sille tehtiin. Itse käytin Mikkelissä Lailavuon Dieselillä ja vaihtoivat isomman nestepään ja jyrkemmän nokan ja tuntui auttavan tuntuvasti. Alla on 36" IROK:it ja jaksaa mennä vielä vitosellakin aivan kevyesti.
life begins at 36"
Hiukka kyselen lisää, siis pumpun nokkaa jyrkennettiin? mitä tuollainen maksaa tavan tallaajalle jolla ei ole suhteita mihinkään dieselkorjaamoon? itellä vakio kone lisättynä 0,7 ahdoilla ja syöttöruuvi kireemmällä. Olisko pumpun preppaaminen terveempi keino tehonlisäykseen.
missä pääkaupunkiseudulla on luotettava paja joka osaa asiansa eikä velota ylihintaa?
porttaalit on pop ja painavat
Kyseinen opeeraatio maksaa noin 1200 € mutta auttaa sitten aivan oikeasti. Väännöt lisääntyivät tuntuvasti ja samoin huipputehot. Pelkkä nokan laitto ei riitä vaan nestepääkin on isompi ja nyt tästä pumpusta on mahdollidta saada tuplasti enemmän tavaraa ulos kuin ennen. Savuttaa kyllä kiihdyttäessä jonkin verran mutta se ei offipleissä ole niin vaarallista. Anonyyminä TML
Note! This message was posted anonymously!
Charles.W
12.06.2005, 20:16
niin ja kulutus on yhä aivan kauhee menee yli
15l satasella.
alkaa vaan käymään lompakon päälle.
kai se täytyy kattoo turbo seuraavaks.
quote:
niin ja kulutus on yhä aivan kauhee menee yli
15l satasella.
alkaa vaan käymään lompakon päälle.
kai se täytyy kattoo turbo seuraavaks.
Mites ne suuttimet ja niiden avautumispaineet? Entä pumpun ajoitus?
Nimim. LäJällä 0-100 km/h alle 20 sek. 33":lla
Charles.W
13.06.2005, 21:32
suuttimien kärjet vaihdettu ja avautumis paine katottu.
onko tolla pumpun ajoituksella suurtakin merkitystä?
pumppu ja suuttimet oli alan liikkeessä huollossa
loppulasku yli 750 euroa.
quote:
suuttimien kärjet vaihdettu ja avautumis paine katottu.
onko tolla pumpun ajoituksella suurtakin merkitystä?
pumppu ja suuttimet oli alan liikkeessä huollossa
loppulasku yli 750 euroa.
Ittellä kulku parani ja kulutus tippui selvästi. Maksoi vajaat 60 € Helsingin Dieselissä.
Mutta kaipa ne diesel-ukot on sen tarkastanu jos on vartavasten alan huollossa auto käynyt... vai oliko pelkät osat siellä?
Niin, ja tarkasta sitten että se neula siinä kampiakselin hihnapyörän yläpuolella on suorassa, ittellä oli silminnähden vinossa. Vääntelin suoraan ennen säätöä.