View Full Version : Pajero vs. Pajero Sport
Noniin, taas olisi vuorossa "maastoauton" hankinta. Käytännössä omalla kohdalla tarkoittaa kulkupeliä jolla pääsee eteenpäin talvisin auraamattomilla teillä sekä satunnaisesti etenemään metsäpoluilla. Pääasiassa auto palvelee myös päivittäisenä käyttöautona.
Nyt on haarukoitunut vaihtoehdoiksi joko:
96-98 Pajero 2.8TD manuaali
99-00 Pajero Sport 2.5TD
Näkemyksiä/kokemuksia näistä vaihtoehdoista? Pajerosta lienee fiksuin etsiä super select jakovaihteistolla oleva (onko kaikissa GLS varustelluissa super select? Onko superselectiä saanut GL varusteltuun autoon?)
Minkälainen rengastus Pajeron/Pajero Sportin alle menee ilman kori/jousitusmuutoksia? Sporttikin on ilmeisesti rungollinen auto?
Sporttia en edes kattois. On niin onneton maastoauto et ei kiitos.
Vakiona ei maavaraa enempää kun henkilöautossa. Tosi kallista alkaa korottaan.
Sporttia en edes kattois. On niin onneton maastoauto et ei kiitos.
Vakiona ei maavaraa enempää kun henkilöautossa. Tosi kallista alkaa korottaan.
Mitä teknisiä eroja noissa on, jos Sport on toivoton korotettava?
Arska-tehtaalta
28.07.2013, 20:00
Sportissa lienee samat välitykset kuin ykköskoppasissa, eli satasessa kone kiertää svidusti
Mä olen ymmärtänyt että Pajero Sport on tehty gen2 rungon päälle, kuten myös samanikäinen L200. Mikä syö maavaran Sportissa?
Mä olen ymmärtänyt että Pajero Sport on tehty gen2 rungon päälle, kuten myös samanikäinen L200. Mikä syö maavaran Sportissa?
Itellä pihassa molemmat. Sportti vaan 3 litrasella bensakoneella. Tuo normipajero on gen 2 mallia ja korotettu ryskävehkeeksi. Sportissa on samanlainen runko kun tossa gen 2 pajerossa, kuin myös akselit ja renkaat vakiona. Eli ei mikään syö maavaraa Sportissa. Vakiona oli samat maavarat kun tossa vierekkäin niitä mittailin. Korottaminenki onnistuu saman kaavan mukaan. Pyöränkaaret näyttäs olevan silmämääräsesti vakiosportissa vähän ahtaammat jos isompaa gummia haluaa, mutta en ole mitannu. Mielestäni sportti parempi ajettava maantiellä.
Itellä pihassa molemmat. Sportti vaan 3 litrasella bensakoneella. Tuo normipajero on gen 2 mallia ja korotettu ryskävehkeeksi. Sportissa on samanlainen runko kun tossa gen 2 pajerossa, kuin myös akselit ja renkaat vakiona. Eli ei mikään syö maavaraa Sportissa. Vakiona oli samat maavarat kun tossa vierekkäin niitä mittailin. Korottaminenki onnistuu saman kaavan mukaan. Pyöränkaaret näyttäs olevan silmämääräsesti vakiosportissa vähän ahtaammat jos isompaa gummia haluaa, mutta en ole mitannu. Mielestäni sportti parempi ajettava maantiellä.
Eli Sporttikin riittää siis mun käyttötarpeeseen. Onkos siinä 235/75R15 vakio rengaskoko?
Niin ja ainoa asia mikä minun mielestä puoltas normipajeron laittoa on se lukko takatasauspyörästössä. Sportissa sitä ei ole vakiona, mutta sportin banjoon käy samat murikat kun normipajeroonki, jos joskus haluaa lukollisen perän vaihtaa. Perävälitys tossa minun sportissa on 4,9 ja gen 2 periä löytyy lukollisena 4,626, 4,875, 4,9 ja joku päälle viidenki välitys mahdollinen.
Onko lukkoperä/kitkalukko ollut lisävarusteena tai jonkin varustetason/paketin yhteydessä saatavissa?
Onko kaikki sportit sit samanlaisia kun veljellä on sellanen.
Siin on aivan onneton maavara. En ole itse perehtynyt mut manasi korotuksen kalliutta.
En ole itse perehtynyt mut manasi korotuksen kalliutta.
Edestä sauvojen kiristys, ja taakse pidemmät riiput tai soa?
Käsittääkseni sportissa on lehtijouset takana, niinkuin L200 ja vuosien 1981-1988 ykkös-pajeroissa?
Itse näen ainoana syynä tuon merkin olla ostamassa kumpaakaan :)
Eikös tuo "pajero" kerrokin jo paljon ;)
Käännä kielestä: englanti/espanja
runkkari
sampolaattori
28.07.2013, 21:57
Meidän sportissa on kyl kitkalukko takana samoin ku vieteri alusta.
Onko kaikki sportit sit samanlaisia kun veljellä on sellanen.
Siin on aivan onneton maavara. En ole itse perehtynyt mut manasi korotuksen kalliutta.
Lienee laittanut jotku henkilöauton renkaat siihen vai astinlaudatko hämänny? Samanlaisia kaikki ja maavara tosiaan ihan niinkuin muissakin Pajeroissa. Saa 33" renkaatkin otteeseen ilman kikkailuja.
http://www.autopictu.com/images/mitsubishi-pajero-sport-2.5-td-gls-09.jpg
Juu kitkalukko ja vieteritakapää tuossa minunki 2005 vuosimallin sportissa vakiona. Tuo astinlauta hämää helman korkeutta kuten ylläolevastakin kuvasta on havaittavissa.
Nuhapumppu
29.07.2013, 17:46
Itse näen ainoana syynä tuon merkin olla ostamassa kumpaakaan :)
Eikös tuo "pajero" kerrokin jo paljon ;)
Käännä kielestä: englanti/espanja
runkkari
Eräs espanjaa puhuva ihminen sanoi,että paikalliset tarkoittavat tuolla pimeyttä.
Eräs espanjaa puhuva ihminen sanoi,että paikalliset tarkoittavat tuolla pimeyttä.
Tuo oli jostain radiosta kuultua, eikä työkaveri tykännyt yhtään kun suomensin tuon takalasiin :)
Googlesta suora käännös, eli espanjasta runkkari ja espanja-->englanti wanker
:D
Äläkää nyt arvon runkkarit vetäkö herneitä vaan nenään <3
Siis reilu sata rosenttia väestöstä ;)
Tuli sit haettua -95 Pajero 2.8TD GLS, kaksikilpinen saksantuonti jonka mittarissa on 426tkm. Katotaan kuinka syvälle paskaan tuli kädet työnnettyä :)
Super Selectillä, ilmastoinnilla ja webastolla, alla 32" mud terrainit.
Semmosia huomiota että kierroslukumittari näyttää aina ja ikuisesti 1500rpm ja öljytason varoitusvalo palaa/vilkkuu ajossa miten sattuu.
Tuli sit haettua -95 Pajero 2.8TD GLS, kaksikilpinen saksantuonti jonka mittarissa on 426tkm. Katotaan kuinka syvälle paskaan tuli kädet työnnettyä :)
Semmosia huomiota että kierroslukumittari näyttää aina ja ikuisesti 1500rpm ja öljytason varoitusvalo palaa/vilkkuu ajossa miten sattuu.
Purista siihen öljykellolle menevään johtoon uus apikoliitin niin loppuu vilkkuminen. Jos nainen ajaa pajeroa niin se on oltava sitte sormipillari:)
Nuhapumppu
29.07.2013, 19:42
Tuo oli jostain radiosta kuultua, eikä työkaveri tykännyt yhtään kun suomensin tuon takalasiin :)
Googlesta suora käännös, eli espanjasta runkkari ja espanja-->englanti wanker
:D
Vedin jo ja todella syvälle:rolleyes: Onpahan nuita sattunut paremmissakin piireissä,ja paljon muutakin....
Purista siihen öljykellolle menevään johtoon uus apikoliitin niin loppuu vilkkuminen. Jos nainen ajaa pajeroa niin se on oltava sitte sormipillari:)
Siis oranssi öljytason merkkivalo, Vaikuttaako tähän öljykello joka on suodatinjalassa?
Siis oranssi öljytason merkkivalo, Vaikuttaako tähän öljykello joka on suodatinjalassa?
Juu ei. Oranssi valo, joka erehdyttävästi näyttää öljytason merkkivalolta on polttoainesuodattimen vesi ilmaisin. Polttoainesuodattimen pohjassa on muovinen siipimutteri jota pyörität reilusti auki ja pumppaat käsipumpulla kunnes tulee puhdasta dieseliä. Proppu kiinni ja ei pitäs enää vilkutella valo.
Juu ei. Oranssi valo, joka erehdyttävästi näyttää öljytason merkkivalolta on polttoainesuodattimen vesi ilmaisin. Polttoainesuodattimen pohjassa on muovinen siipimutteri jota pyörität reilusti auki ja pumppaat käsipumpulla kunnes tulee puhdasta dieseliä. Proppu kiinni ja ei pitäs enää vilkutella valo.
Onko nyt varma? Ohjekirjassa puhuttiin öljytason merkkivalosta. Oranssi merkkivalo jossa on ylempänä tippakannun kuva ja alla sahalaitakuvio
Onko nyt varma? Ohjekirjassa puhuttiin öljytason merkkivalosta. Oranssi merkkivalo jossa on ylempänä tippakannun kuva ja alla sahalaitakuvio
Tarkistin asian käsikirjasta ja olet aivan oikeassa. Polttoainesuodattimen varoitusvalo tosiaan vähän erinäköinen. Mulla ei näköjään toimi ollenkaan tuo öljymäärän varoitusvalo koska pitäs palaa kun virta-avain on ON-asennossa ja sammua käynnistettäessä.
Sitten kun joku kertois miten tuo tasontunnistin on kytketty :)
Ilmeisesti tunnistin löytyy öljypohjasta?
HiluxMan
30.07.2013, 05:25
Oletettavasti olet öljyn tason tarkastunut öljytikulla? Tuossa minun autossa talvella ajoon lähtiessä keltainen syttyy hetkeksi jos öljyn taso alle maximin.
Tarkastelin eilen öljytason, mutta vasta äsken ihmetellessä huomasin että öljytikku on väärä. Varmuuden vuoksi lorautin puoli litraa öljyä koneeseen ja ainakin työmatkalla valo oli pimeänä.